Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BIL-tråden!

7547 svar till detta ämne Bilar Bil Car Cars
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 June 2018 - 19:13

matså
  • matså
  • Beroende

• 1037 inlägg
  • 0

Jo det e som å sitta i en renault från 90-talet.
Men är man tot ointresserad av bilar och vill ta sig från a till b så duger den säkert..
Inte speciellt krocksäker är den heller.
Har en jobbarkompis som hade en i ca 1,5år innan han bytte bort den. Han tröttnade på vägljudet och ständigt lysande motorlampa .
Men alla får göra sina egna val ang bilar :)

tja han har inte klagat. Renault sörens så snygga bilar de gör nu. Men är rätt svårt att få en vettig bil för en vettig peng idag som har hyfsad last utrymme, miljövänlig och skön att köra. Ja då får man titta på BMW, Mercedes eller ännu bättre Volvo. Men de är dyra som poker. Frågan om inte privatleasing is the thing? Är det någon som haft privatleasing i tre år, var de väldigt gnetiga o petiga???

Postad 09 June 2018 - 20:03

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

tja han har inte klagat. Renault sörens så snygga bilar de gör nu. Men är rätt svårt att få en vettig bil för en vettig peng idag som har hyfsad last utrymme, miljövänlig och skön att köra. Ja då får man titta på BMW, Mercedes eller ännu bättre Volvo. Men de är dyra som poker. Frågan om inte privatleasing is the thing? Är det någon som haft privatleasing i tre år, var de väldigt gnetiga o petiga???

Vad blir billigare med privatleasing menar du?

Postad 09 June 2018 - 20:28

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Jo det e som å sitta i en renault från 90-talet.
Men är man tot ointresserad av bilar och vill ta sig från a till b så duger den säkert..
Inte speciellt krocksäker är den heller.
Har en jobbarkompis som hade en i ca 1,5år innan han bytte bort den. Han tröttnade på vägljudet och ständigt lysande motorlampa.
Men alla får göra sina egna val ang bilar :)

Har aldrig provkört eller ägt en Dacia, men vill man inte hosta upp 300k och uppåt för en bil men ändå vill ha en ny kan jag förstå varför man kanske väljer Dacia.
Kör själv Kia, och kan leva med lite mer vägljud än i en V60 med samma utrustning, med tanke på att Volvon skulle kosta typ 100k mer...

Postad 09 June 2018 - 20:43

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2008 inlägg
  • 0

En kasse pilsner eller en god sockerkaka.

Jo jag tycker det borde räcka i dom trakterna med! men enda jag hittat (ingen i bekantskapskretsen verkar ha) vill ha typ en tusing!

Några hundralappar om du maskerat dom själv. Kan vara jävligt pilligt att få maskeringen bra.

Sen beror det lite på vad dom är målade med idag om dom är målade överhuvudtaget. Har blästrat bland annat Ferrari och Porsche ok som varit pulverlackerade, tog sju svåra år.

Är omålade ok, maskeringen har jag gjort själv redan (bultar i alla gängade öppningar osv, sen sitter gamla kolven och packningen kvar då jag ändå ska dit med ny där!)

Var i landet finns du? :)

Postad 09 June 2018 - 20:45

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Har aldrig provkört eller ägt en Dacia, men vill man inte hosta upp 300k och uppåt för en bil men ändå vill ha en ny kan jag förstå varför man kanske väljer Dacia.
Kör själv Kia, och kan leva med lite mer vägljud än i en V60 med samma utrustning, med tanke på att Volvon skulle kosta typ 100k mer...

.

Absolut därför jag skrev att alla får göra sina egna val.
Skrev bara hur jag och jobbarpolaren upplevt bilen..
Kör själv oxå Kia Ceed som andrabil den funkar helt ok men den e ju mil ifrån E klassen.

Postad 09 June 2018 - 21:02

ZooN_86
  • ZooN_86
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0

Jo jag tycker det borde räcka i dom trakterna med! men enda jag hittat (ingen i bekantskapskretsen verkar ha) vill ha typ en tusing!

Är omålade ok, maskeringen har jag gjort själv redan (bultar i alla gängade öppningar osv, sen sitter gamla kolven och packningen kvar då jag ändå ska dit med ny där!)

Var i landet finns du? :)

Ja då bör dom ju vara ordentligt maskerade. Jag bor i Helsingborg men slutade förra året med lackering och blästring efter 10 års slit. Har dock bra kontakt med dom om du bor i närheten.

Postad 09 June 2018 - 22:04

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

34748215-10155909351202400-2093097430613491712-o-1.jpg

Riktigt nära nu! :)

Leverans V26 som det ser ut nu.

Jag fick denna levererad för en månad sen  :)

Bifogad fil(er)

Postad 09 June 2018 - 22:14

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

.

Kör själv oxå Kia Ceed som andrabil den funkar helt ok men den e ju mil ifrån E klassen.

Tänkte mer på uttalandet om ”totalt ointresse för bilar” ;)
Självklart får alla välja bil, tänk vad tråkigt det sett ut om alla kört likadan vita kombis från samma märke :)
Snacka om ett rent **** att hitta bilen på IKEA 😆

Postad 09 June 2018 - 22:28

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Tänkte mer på uttalandet om ”totalt ointresse för bilar” ;)
Självklart får alla välja bil, tänk vad tråkigt det sett ut om alla kört likadan vita kombis från samma märke :)
Snacka om ett rent **** att hitta bilen på IKEA 😆

Kanske tog i lite men generellt är det nog så....att man bara vill ta sig från a till b.
Vita kombis hade vart perfekt för mig som aldrig ägt vit bil och kommer aldrig göra det heller. Hade vart lätt å hitta min bil då :)

Postad 09 June 2018 - 22:46

matså
  • matså
  • Beroende

• 1037 inlägg
  • 0

Vad blir billigare med privatleasing menar du?

billigare kanske inte men smidigare.

.

men så är den mycket dyrare

Postad 09 June 2018 - 22:55

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

billigare kanske inte men smidigare.
men så är den mycket dyrare

Nja en årsmod -10 E klass e inte dyrare än en ny kia ceed :)

Postad 10 June 2018 - 01:42

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Fin bil Turtle. Vad har du för specs på den?

Är en 308 SW 1.2T med 8stegs automat och GT-line paket.
Sen har jag valt till följande.
18" fälgar

Automat

Denon ljudpaket

Adaptiv farthållare

Metallic

Jag fick denna levererad för en månad sen  :)

Grattis! :)

Riktigt snygg färg och snygga fälgar! ;)

Nöjd?

Postad 10 June 2018 - 07:18

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Kanske tog i lite men generellt är det nog så....att man bara vill ta sig från a till b.
Vita kombis hade vart perfekt för mig som aldrig ägt vit bil och kommer aldrig göra det heller. Hade vart lätt å hitta min bil då :)

Du missade nog att alla skulle ha likadana vita kombis 😆

Postad 10 June 2018 - 07:20

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4155 inlägg
  • 0
Har någon här erfarenheter av Bsr och deras trim?

Postad 10 June 2018 - 07:30

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
Har kört med bsr i mina senaste bilar, Bmw 120d 2014 samt vw T6 tsi 2017 och det fungerar hur bra som helst.

Innan körde jag med dieselkrafts boxar och dom tyckte jag kändes sådär.

Postad 10 June 2018 - 07:51

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4155 inlägg
  • 0
Tompen,

Ok, låter ok. De har en butik i Västberga, funderar på att åka dit och få det fixat.

Postad 10 June 2018 - 08:28

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
Dom brukar ha kampanjer lite då och då med 20% rabatt.
Om du kan hålla dig så kan de vara något att titta efter.

Postad 10 June 2018 - 09:15

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4155 inlägg
  • 0
Tompen,

Som det ser ut på deras hemsida så visar de att de ska ha 20% nu. Men inga ordinarie priser visas. Hur skulle du tolka det?

Postad 10 June 2018 - 10:11

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Du missade nog att alla skulle ha likadana vita kombis 😆

Nej? Men du missade?

Postad 10 June 2018 - 10:14

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Har någon här erfarenheter av Bsr och deras trim?

Bara haft en bil hos dem. Min Audi A4 2.0tfsi -10...
Dom fick inte trimmet å fungera. Skyllde på att jag hade kass turbo och allt möjligt. Bilen hade bara gått 5000mil då...nä aldrig mer bsr för min del.
Åkte till tm chiptuning ist och det var inga problem.

Postad 10 June 2018 - 10:15

matså
  • matså
  • Beroende

• 1037 inlägg
  • 0

Nja en årsmod -10 E klass e inte dyrare än en ny kia ceed :)

ok men en merca -10 har gått över 15000 mil och skall till tippen sedan, eller?

Postad 10 June 2018 - 10:43

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Är en 308 SW 1.2T med 8stegs automat och GT-line paket.
Sen har jag valt till följande.
18" fälgar

Automat

Denon ljudpaket

Adaptiv farthållare

Metallic

Grattis! :)

Riktigt snygg färg och snygga fälgar! ;)

Nöjd?

Mycket nöjd!  :P

Valde mellan denna o en BMW 1-serie. BMW måste verkligen komma loss med sin interiörsdesign... Att kliva in i en ny 1-serie kändes ungefär som att kliva in i min gamla BMW 325 från 2005. Har inte hänt mycket där.....

Postad 10 June 2018 - 11:26

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

ok men en merca -10 har gått över 15000 mil och skall till tippen sedan, eller?

Nja det vet jag inte. Min har bara gått 7500mil å känns som ny. Kompisens -09 har gått 73000mil så tror dom håller lite mer än 15000mil till skillnad från kia el dacia :)

Postad 10 June 2018 - 11:31

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 1

Nej? Men du missade?

Nej! Men du missade!

Postad 10 June 2018 - 11:53

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Nej! Men du missade!

Hehe förstod att det skulle bli så här

Postad 10 June 2018 - 12:32

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

någon som har erfarenhet av krånglande backvarning/parkeringshjälp eller vad det heter.

När jag lägger i backen så visas en bil i displayen med ett rutmönster bakom som piper ju närmare ett hinder jag kommer. Ingen backkamera alltså.

På senare tid så kommer det upp en varning när jag lägger i backen om att parkeringshjälpen inte fungerar, service krävs.

1 gång av 25 kanske det fungerar nu på slutet. 

när jag hade inne bilen på service sist så nämnde dom att det var något fel men inte hann titta på det. Men att det kunde vara glapp i nån kabel eller kontakt. 

Någon som vet vart dessa kablar och kontakter brukar sitta och hur man koller åt dom? 

kommer man åt dessa kablar så kan ju nån händig personen hjälpa mig att fixa det kanske istället för att lämna in den hos dyr verkstad :)

Känns ju inte som världens mest avancerade grej att fixa om det är en glappande kabel bara.  Men skulle tro att verkstaden tar bra betalt för felsökning och sånt.

Postad 10 June 2018 - 13:54

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Hehe förstod att det skulle bli så här

:)
Vad jag menade var ju att alla kör exakt likadana bilar, så du hade antingen haft en vit kombi av märkte Swecar med precis lagom motor och utrustning ingen bil alls ;)
Men som är så är ju allas val olika och vi har ett samhälle med konkurans...

någon som har erfarenhet av krånglande backvarning/parkeringshjälp eller vad det heter.

När jag lägger i backen så visas en bil i displayen med ett rutmönster bakom som piper ju närmare ett hinder jag kommer. Ingen backkamera alltså.

På senare tid så kommer det upp en varning när jag lägger i backen om att parkeringshjälpen inte fungerar, service krävs.

1 gång av 25 kanske det fungerar nu på slutet.
när jag hade inne bilen på service sist så nämnde dom att det var något fel men inte hann titta på det. Men att det kunde vara glapp i nån kabel eller kontakt.

Någon som vet vart dessa kablar och kontakter brukar sitta och hur man koller åt dom?
kommer man åt dessa kablar så kan ju nån händig personen hjälpa mig att fixa det kanske istället för att lämna in den hos dyr verkstad :)

Känns ju inte som världens mest avancerade grej att fixa om det är en glappande kabel bara. Men skulle tro att verkstaden tar bra betalt för felsökning och sånt.

Vet inte vad du har för bil, men på en Volvo sitter det en kontkt på varje sensor och sedan ett större kontakt i ena hjulhuskanten på den bakre stötfångaren.

Postad 10 June 2018 - 14:15

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

:)
Vad jag menade var ju att alla kör exakt likadana bilar, så du hade antingen haft en vit kombi av märkte Swecar med precis lagom motor och utrustning ingen bil alls ;)
Men som är så är ju allas val olika och vi har ett samhälle med konkurans...
Vet inte vad du har för bil, men på en Volvo sitter det en kontkt på varje sensor och sedan ett större kontakt i ena hjulhuskanten på den bakre stötfångaren.

klantigt av mig att inte skriva bilmodell :D

Det är en ford focus 2014 i alla fall :)

men för att komma åt kontakterna på sensorerna så måste jag skruva bort halva bilen eller? dom är ju inbyggda i kofångaren.

ska kika i hjulhusen och se om jag hittar nåt där :)

Postad 10 June 2018 - 14:24

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

men för att komma åt kontakterna på sensorerna så måste jag skruva bort halva bilen eller? dom är ju inbyggda i kofångaren.

Finns säkert nåt bra Fordforum på nätet. Släng iväg din fråga där också. Sannolikheten borde vara högre att du får ett relevant modellspecifikt svar där  

Postad 10 June 2018 - 14:29

bahama
  • bahama
  • Forumräv

• 977 inlägg
  • 0

Under mattan i kofferten sitter något som har med det att göra i min focus 2015, den har dock kamera....

Redigerat av bahama, 10 June 2018 - 14:31.

Postad 10 June 2018 - 14:45

matså
  • matså
  • Beroende

• 1037 inlägg
  • 0

Nja det vet jag inte. Min har bara gått 7500mil å känns som ny. Kompisens -09 har gått 73000mil så tror dom håller lite mer än 15000mil till skillnad från kia el dacia :)

Nu skall du vara snäll mot Kia, de håller nog minst 30000.

Postad 10 June 2018 - 15:02

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Under mattan i kofferten sitter något som har med det att göra i min focus 2015, den har dock kamera....

under mattan? hmm, jag har en "lucka" typ där reservhjulet och sånt ligger. Är det under där du menar?

min är en kombi om det nu spelar någon roll

Postad 10 June 2018 - 16:07

bahama
  • bahama
  • Forumräv

• 977 inlägg
  • 0

under mattan? hmm, jag har en "lucka" typ där reservhjulet och sånt ligger. Är det under där du menar?

min är en kombi om det nu spelar någon roll

Hmmm har tittat lite närmare på det som sitter där och verkar inte alls ha med sensorerna att göra.

Är Märkt FoMoCo  och verkar vid googling ha med bränslepumpen att göra.

Är en liten svart "dosa" med 2 kablar i ca 2c10x0,5 cm.  Under mattan, framför "reservhjuls "hålet"

Kan säkert ha betydelse att det är en kombi men...  mer än mina kunskaper

Postad 11 June 2018 - 00:43

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Mycket nöjd!  :P

Valde mellan denna o en BMW 1-serie. BMW måste verkligen komma loss med sin interiörsdesign... Att kliva in i en ny 1-serie kändes ungefär som att kliva in i min gamla BMW 325 från 2005. Har inte hänt mycket där.....

Låter lovande!

Kikade på BMW 1-serien när vi skaffade våran Seat Leon.
Dom hade ett helt ok erbjudande faktiskt men fastna mer för den spanska rusta folkvagnen. :)

Postad 11 June 2018 - 00:47

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2008 inlägg
  • 0

Ja då bör dom ju vara ordentligt maskerade. Jag bor i Helsingborg men slutade förra året med lackering och blästring efter 10 års slit. Har dock bra kontakt med dom om du bor i närheten.

Bor i Tomelilla så det är litet långt att cykla till Hbg :(

Postad 11 June 2018 - 11:55

matså
  • matså
  • Beroende

• 1037 inlägg
  • 0

Sitter och funderar och drömmer (ja för oss som har en sammanlagd inkomst på 24000 kr tillsammans blir det ingen Mercedes de lyx precis :D ), men det verkar ändå svårt och märkligt. Svårt för man vet inte om man får lov att köra diesel, bensin bilar i framtiden. Märkligt att de inte sponsrar el, hybridbilarna ännu mer så att folk köper de direkt? Fast snart så behöver man nog en större bil med en ihopfällbar rullstol, tre pommar att köpa in cash direkt blir det inte tal om, kanske privatleasing då, men vi får se. Märkligt när jag kollade så där på skoj så kan ni gissa vilken bilmärke som dök upp som hade bra köregenskaper och bra lastutrymme, precis Mercedes. Oj undras hur det blir med tillverkningen av batterier, kommer de att göra det miljövänligt, och kommer dieseln bli renare så att den återigen blir miljöklassad. Man vill ju ha en bil som man får plats i är skön att köra och bra för ryggen. Behöver inte vara supersnabb, håller hastigheten fanatiskt.

Postad 19 June 2018 - 16:34

FederalMano
  • FederalMano
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
Nån som har erfarenhet av Volvo xc70 2015, inte awd!
Är en d4 som gått 6000 mil. Är sjukt sugen men vill kika runt lite först då de kostar en del kosing!

Postad 20 June 2018 - 20:50

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Behöver du inte awd så köp. Jag köpte precis en xc90 d5 awd men märkte fort att d4an med framhjulsdrift låg väldigt bra till prismässigt jämförelsevis.

Postad 20 June 2018 - 20:59

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1195 inlägg
  • 0

Nån som har erfarenhet av Volvo xc70 2015, inte awd!
Är en d4 som gått 6000 mil. Är sjukt sugen men vill kika runt lite först då de kostar en del kosing!

Jag hade en sådan D4 FWD Classic Sport. MY16 uttagen hösten 2015.

Jag var extremt nöjd, men det går inte att jämföra med SPA plattformen och 90 serien, det är astronomisk skillnad

EK

Postad 20 June 2018 - 21:22

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Menar du v90n så är det också astronomisk skillnad i priset

Syftade på v90cc som ersatte xc70n.

Redigerat av muraren, 20 June 2018 - 21:30.

Postad 20 June 2018 - 22:02

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1195 inlägg
  • 0

Om frågan var till mig så svarade jag att hade en D4 Sport Classic, och då föregående talare pratade om XC70 så skrev jag inte ut XC70, man jag det var en XC70 jag hade och ja det var V90CC jag menade när jag pratade i allmänna ordalag om SPA 90 serien.

Dock kör jag inte V90CC utan S90, vågade vägra kombi den här gången.

EK

Postad 21 June 2018 - 09:13

FederalMano
  • FederalMano
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0

Jag hade en sådan D4 FWD Classic Sport. MY16 uttagen hösten 2015.
Jag var extremt nöjd, men det går inte att jämföra med SPA plattformen och 90 serien, det är astronomisk skillnad

EK

Jo helst skulle jag skaffa en V90 men priset avskräcker. Bilen jag hade bestämt mig för blev såld så nu jagar jag och firman bil åt mig!

Postad 21 June 2018 - 09:25

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0
Håller med gamla v70 e rätt tråkig. Sämre väghållning och rätt dö å köra jmf med nyare spa (v90)..
Men gillar du modellen så äre väl bra köpa.

Själv e jag lite sugen på bmw igen. Nån som äger en 5 serie GT modell? Bra el anus?

Redigerat av mikkiz, 21 June 2018 - 09:26.

Postad 21 June 2018 - 10:15

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 1

Håller med gamla v70 e rätt tråkig. Sämre väghållning och rätt dö å köra jmf med nyare spa (v90)..
Men gillar du modellen så äre väl bra köpa.

Själv e jag lite sugen på bmw igen. Nån som äger en 5 serie GT modell? Bra el anus?

Nu är ju smaken som baken...... men jag tycker nog att 5 GT är en av de fulare modellerna i BMW:s sortiment. är nog bara 3 seriens GT som är värre. Nånting med proportionerna som absolut inte tilltalar mig. Hade jag behövt utrymmet hade jag personligen hellre kikat på en 5 serie touring

Postad 21 June 2018 - 10:48

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Nu är ju smaken som baken...... men jag tycker nog att 5 GT är en av de fulare modellerna i BMW:s sortiment. är nog bara 3 seriens GT som är värre. Nånting med proportionerna som absolut inte tilltalar mig. Hade jag behövt utrymmet hade jag personligen hellre kikat på en 5 serie touring

Tur att du slipper köpa då :)
Tycker gt e mer mogen på nåt sätt. Till skillnad från alla 2/3/4 serie med m pkt man ser på vägarna. Känns som bil när man precis tagit körkort. Inget för mig.

Postad 21 June 2018 - 11:05

zephir
  • zephir
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0
Alltså, skillnaden är ju marginell jmf övriga i 5-serien (och även i viss mån 3-4-serierna). Typ samma motor och drivlina. Det gäller väl bara att välja teknik (bensin, diesel, el) och prisklass/prestanda (520, 530, 540).

Inredningen i "nya" 5-serien är mycket fin och jag tycker bilarna andas kvalitet nästan oavsett utrustningsnivå.

Fö är jag med Pinnen avseende Bmws GT. Tycker karossen ser obekväm ut i proportionerna, endast slagen av totalt smaklösa X6. Däremot tycker jag 4-seriens GC är en utmärkt lösning på medelvägen mellan sedan och kombi.

/R

Postad 21 June 2018 - 11:57

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1195 inlägg
  • 0

Jo helst skulle jag skaffa en V90 men priset avskräcker. Bilen jag hade bestämt mig för blev såld så nu jagar jag och firman bil åt mig!

XC70 är fortfarande en bra bil med extremt bra komfort.

EK

Postad 21 June 2018 - 13:20

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Alltså, skillnaden är ju marginell jmf övriga i 5-serien (och även i viss mån 3-4-serierna). Typ samma motor och drivlina. Det gäller väl bara att välja teknik (bensin, diesel, el) och prisklass/prestanda (520, 530, 540).

Inredningen i "nya" 5-serien är mycket fin och jag tycker bilarna andas kvalitet nästan oavsett utrustningsnivå.

Fö är jag med Pinnen avseende Bmws GT. Tycker karossen ser obekväm ut i proportionerna, endast slagen av totalt smaklösa X6. Däremot tycker jag 4-seriens GC är en utmärkt lösning på medelvägen mellan sedan och kombi.

/R

Tycker dock skillnaden i vägljud och komfort e rätt tydlig till 5 gt ns fördel jmf med 3 och 4 serien. Så Dom e inte riktigt ett alternativ. Tycker bara 5 gt känns lyxigare och mer rymlig. Har väl längre axelavstånd oxå jmf med vanliga 5:an?

Redigerat av mikkiz, 21 June 2018 - 13:21.

Postad 21 June 2018 - 14:54

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 1

5 GT är inte snygg, men allt är relativt. Intill en X6 är det rena skönheten ;)

Postad 21 June 2018 - 15:53

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

5 GT är inte snygg, men allt är relativt. Intill en X6 är det rena skönheten ;)

Du e inte så snygg på bilden heller :)

Men nu va jag inte intresserad av om ni tycker bilen e snygg eller inte utan om nån ägt/äger en och är nöjd?

Jag personligen gillar inte dussinbilar Volvo v60/70/90 eller Audi A4 och likn dom e så himla tråkiga....man ser dom överallt och man tröttnar fort.

Redigerat av mikkiz, 21 June 2018 - 16:00.

Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.