[Dagens bild] Tema: Porträtt
Postad 18 February 2012 - 19:12
Tackar för detBra komponerat porträtt takeo. Testa värm upp vitbalansen lite om du känner fört. Den drar lite åt det blå nu vilket är vanligt när man fotar i molningt väder eller skugga. Kul med nya ansikten!
Dock har jag ingen som helst koll på att redigera bilder.
Postad 19 February 2012 - 16:10
Redigerat av Mikael_R, 19 February 2012 - 16:35.
Postad 19 February 2012 - 17:35
Historien i bilden kommer också bli mer tydlig.
Gillar blicken som är mot oändligheten och sen bilderna på alla barn och barnbarn som hon kommer lämna efter sig. Det blir en väldigt stark mening i bilden.
Postad 19 February 2012 - 18:41
Postad 19 February 2012 - 18:45
Instämmer till fulloKlockrent micke! Skulle passa perfekt i svartvitt också tror jag.

Untitled by _Downfall_, on Flickr
Postad 19 February 2012 - 19:08
Snyggt!
Postad 19 February 2012 - 19:56
Tack så mycket Drey, fint av dig att skriva såMichael: Gillar din bild men testa croppa bort lampan. Jag tror att bilden kommer lyfta.
Historien i bilden kommer också bli mer tydlig.
Gillar blicken som är mot oändligheten och sen bilderna på alla barn och barnbarn som hon kommer lämna efter sig. Det blir en väldigt stark mening i bilden.
Skall prova ditt tips!
Postad 20 February 2012 - 23:00
Postad 21 February 2012 - 07:26
Tack mannen! Det är mest fönsterljus från höger och lite blixt från vänsterSkönt perspektiv, bra exponerad och bra ljus. Fina färger. Bra bild på alla vis!
Postad 21 February 2012 - 08:09
Haha!"Hon såg ner i den kvarlämnade tomma stekpannan och undrade var all mat tagit vägen".
Snyggt!
+1
Postad 21 February 2012 - 15:35
Trevlig bild. Fläcken uppe i högra hörnet som kanske stör lite bara.
Postad 21 February 2012 - 20:08
Finns bilder båda två. Gillar skärpedjupet och tonen i din knob, och ljuset å färgerna i din micke.
Postad 21 February 2012 - 21:11
"Hon såg ner i den kvarlämnade tomma stekpannan och undrade var all mat tagit vägen".
Snyggt!
Bara fina bilder här ovan, bra jobbat!
Postad 22 February 2012 - 09:44
Tack Johan! Man kan heller inte klaga på kompet i Mickes bild.Finns bilder båda två. Gillar skärpedjupet och tonen i din knob, och ljuset å färgerna i din micke.
Tack Grokk!
Postad 22 February 2012 - 12:50
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 22 February 2012 - 12:51.
Postad 22 February 2012 - 14:10
ja det kan man undra. sambons dotter är 8 år och hon vill fortfarande man ska dra upp pulkan åt henne. så du får nog vänta lite till Knobloch "sorry"Vafalls?! Drar hon upp pulkan själv? Vid vilken ålder börjar de göra det?
Trevlig bild. Fläcken uppe i högra hörnet som kanske stör lite bara.
det var en fin bild med johan.
gillar hur ni får till era bilder som ser urvattniga ut dom är så härliga. jag har försökt men ser INTE bra ut för mig. mycket fint porträtt också.
fick lite tid och ta kort när han satt och käka banan och glodde på tv.
DSC_4646.jpg 401.64K
6 Antal nerladdningar
Postad 22 February 2012 - 15:41
Postad 22 February 2012 - 16:47
Testa o justera vitbalansen. Tycker att bilden ser ganska grön ut, vilket kan vara bra för miljön, men inte så bra för mina ögon......
Postad 22 February 2012 - 16:55
Tjusigt! Har för mig att bilden har tagits med Sigma 30/1.4. Gillar bakgrundsoskärpan du får med objektivet.
Funderar på att skaffa ett Sigma 30/1.4. Har Sigma 50/1.4 som är mkt trevlig, men inomhus kan brännvidden vara lite lång. Det har ryktats om en Nikon AF-S 24/1.8 dx, får se om jag orkar väntar tills denna kommer...
Postad 22 February 2012 - 17:40
men vet att du gillar lite toning så.. fin bild iallfall
Postad 22 February 2012 - 17:41
Tjusigt! Har för mig att bilden har tagits med Sigma 30/1.4. Gillar bakgrundsoskärpan du får med objektivet.
Funderar på att skaffa ett Sigma 30/1.4. Har Sigma 50/1.4 som är mkt trevlig, men inomhus kan brännvidden vara lite lång. Det har ryktats om en Nikon AF-S 24/1.8 dx, får se om jag orkar väntar tills denna kommer...
Jonny, det var det här jag pratade om förut när jag sa att dina bilder brukar dra lite åt grönt.Fin Jonny.. men håller med Xray lite.. lite grön
men vet att du gillar lite toning så.. fin bild iallfall
Postad 22 February 2012 - 20:28
men tack iallafall.
Postad 22 February 2012 - 21:09
Haha! Riktigt kul, och bra bild.
Snyggt nätet blir ur fokus
Redigerat av Mikael_R, 22 February 2012 - 21:09.
Postad 23 February 2012 - 00:56
Kanske dags att kolla skärmkalibreringen... om det nu inte var meningen att bilden skulle få en grön ton. Finns ju vissa risker med gul gröna nyanser om dessa ges till ansikte. Man vill ju förmodligen inte att personen i fotot skall se illamånde ut... (och nu har jag inte sagt att din pojk ser ut att må illa...det är en liten ton av gult på, la på lite delad toning kan vara därför. men ska ha det i åtanke. det är nog lite därför den blev lite grön.
men tack iallafall.
Postad 23 February 2012 - 08:31
Tack mega-x! Det senaste porträttet är faktiskt redigerat i mobilen (men taget med 450D). Ville testa en app som har verktyg för curves och levels mm, och det funkar faktiskt ganska bra. Liten skärm att redigera på dock.gillar hur ni får till era bilder som ser urvattniga ut dom är så härliga. jag har försökt men ser INTE bra ut för mig. mycket fint porträtt också.
Om man skulle slå ihop dina bilder med mina så skulle vitbalansen förmodligen bli klockren, jag brukar ju dra lite åt magentahållet.
+1Haha! Riktigt kul, och bra bild.
Snyggt nätet blir ur fokus
Tack Malko! Fint, skulle det inte bli lite bättre om han var placerad mer till höger i bild, så att det ser ut som att han lutar sig inåt och försöker bli fångad på bild? Att man beskär mer från högersidan alltså.Tjusigt Knob!
En gammal en
EDIT: Tack Ronny!
Redigerat av knobloch, 23 February 2012 - 08:48.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning

12 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?