Sätter 3/10 på dom första 20-30 minuter på filmen.
Postad 12 September 2012 - 15:18
Postad 12 September 2012 - 15:18
MiB 3 på Blu-Ray..
Sicket skit, betyget 7.1ish på imdb är en gåta!!
Måste varit en omkastning av sifforna?
Postad 12 September 2012 - 17:50
Jag hade iofs ganska låga förväntningar. Josh Brolin gjorde ganska bra ifrån sig imho.
Dessutom är jag väldigt svag för Emma Thompson som jag aldrig har sett göra ngt dåligt.
Postad 13 September 2012 - 07:47
Den släpps inte förrän 26/9, eller var det import?MiB 3 på Blu-Ray..
Sicket skit, betyget 7.1ish på imdb är en gåta!!
Postad 13 September 2012 - 08:34
Postad 13 September 2012 - 09:27
Får nog bli ett Marvel-maraton för mig för jag minns bara bonusscenen i IM2.Det är följande filmer som bygger upp till The Avengers:
Iron Man
The Incredible Hulk
Iron Man 2
Thor
Captain America
Alla filmerna har en bonusscen efter eftertexterna, ja.
Är det rekommenderat att se de i den ordning du skrev de?
För att komma OnTopic igen så kollade jag igenom Pumping Iron häromdagen.
Riktigt intressant dokumentär om förberedelserna inför Mr.Olympia för herr Arnold Schwartzenegger (stavning?)
"Filmen" har ju några år på nacken så varken bild eller ljud är någon skönhet men det tänker man inte på när man kollar på den.
Rekommenderar er som tränar att se den för en grym motiveringspush.
Ni som gillar Arnold borde se den med, han är verkligen kung på att psyka Lou (gamla Hulken).
Postad 13 September 2012 - 09:39
Hugo, när jag såg trailern på denna film dömde jag ut den direkt den fångade mig inte på något plan...
...den sög, var länge sen jag vart så uttråkad att jag inte sett klart filmen.
...Humorn i filmen är någon sorts modern variant av Charile Chaplin humor, med dålig tajming.
"Modern variant av Chaplin" ???
Om du sett hela hade du upptäckt att den egentligen är en hyllning till Méliès förpackad som "spielberg-äventyr" och biografi.
Visserligen lite konstigt träaktig, men välgjord och betyget blir 6½ från mig som sett hela filmen.
Postad 13 September 2012 - 09:55
Håller med, den är bra, men ingen familjefilm som man kunde tro innan man sett den."Modern variant av Chaplin" ???
Om du sett hela hade du upptäckt att den egentligen är en hyllning till Méliès förpackad som "spielberg-äventyr" och biografi.
Visserligen lite konstigt träaktig, men välgjord och betyget blir 6½ från mig som sett hela filmen.
Postad 13 September 2012 - 10:33
"Modern variant av Chaplin" ???
Ja humorn är Charlie Chaplin slapstick och riktigt dålig sådan. Blir bara förbannad när jag ser den fjantiga ordningvakten studsa fram och Oj! Jag fastnade och ramlar! med stora yviga överdriva rörelser, som knappt får någon över 10 att le. Dont get me wrong, älskar bra slapstick men när den är så här dåligt blir det så pinsamt Jag sa inte att filmen var som en Chaplin film eller hyllning till honom. Om den nu är riktad till vuxna så fattar jag inte alls valet av humor.
Träaktig? Det är stor förolämpning till träd. Träd har en betydligt mer personlighet än vad skådisarna (främst huvudrollen) lyckas förmedla. Kanske tar mig tid att se klart den nått tag, men då ska jag ha trääääääligt.
Alla kommentarer är baserade på 20-30min av filmen, den kanske blir dramatiskt bättre efter dessa.
Redigerat av Unregisteredcbe4768c, 13 September 2012 - 10:59.
Postad 13 September 2012 - 19:42
Jag ska ge ett så bra svar jag kan, men jag gör det i Avengers-tråden för att slippa off-topic i denna tråden.Får nog bli ett Marvel-maraton för mig för jag minns bara bonusscenen i IM2.
Är det rekommenderat att se de i den ordning du skrev de?
Började kolla på Pulp Fiction tidigare i veckan, men hann inte se klart den. Dock är den ju lika bra som man minns den
Postad 14 September 2012 - 15:17
Rätt underhållande, men grovt överskattad. Superhjältar får för mycket kärlek numera.
7/10
Postad 14 September 2012 - 16:12
The Avengers
Rätt underhållande, men grovt överskattad. Superhjältar får för mycket kärlek numera.
7/10
Bästa skådisen i den filmen är
5/10
Postad 15 September 2012 - 14:46
Filmen: 7
Bild: 9
Ljud: 10
Bästa skådisen i den filmen är
Spoiler
5/10
Fast på sätt och vis är han det eftersom dom använde sig av Mark Ruffalo och Motion Capture till skillnad fr tidigare filmer då han varit renodlad CGI eller spelats av Lou Ferrigno. Håller med om att han var bra.
Postad 15 September 2012 - 17:02
Måste säga att jag gillar den mer än fyran då det känns som de börjar komma in på rätt spår igen, enligt mig var fyran för mycket action och för lite bilar.
Femman är visserligen inte i närheten av mängde bilar i ettan och tokyo drift (trean) men det känns som det börjar närma sig.
Dessutom kul med alla ansikten man känner igen.
För att kommentera gällande biljakter (diskuterades ju tidigare) så måste jag säga att biljakten i slutet är något jag gillar, roande och lite spännande
Postad 16 September 2012 - 16:11
Postad 17 September 2012 - 04:05
Morgonen efter en middagsbjudning blir det klart att gästerna som är där inte har någon möjlighet att lämna rummet.
Åh, Luis Buñuel! Där har vi en man som kunde driva med överklassen. Bara idéen är riktigt briljant, jag gillar verkligen hur gästernas oförmåga att lämna rummet ligger på ett psykiskt plan och inte fysiskt. Det blir nästan spännande att se vad som ska hända i det trånga utrymmet som karaktärerna är fast i. Överklassens fasader brakar ihop och deras djuriska sidorna kommer fram, likaså filmens surrealistiska toner.
En del av replikerna är också klockrena. Eftersom filmen är en satir passar det perfekt med den torra humorn. Det finns många lager och detaljer att ta åt sig av här. Bland det bästa jag sett av Buñuel än så länge!
4/5
Redigerat av Unregistered181895cb, 17 September 2012 - 04:06.
Postad 18 September 2012 - 15:24
Monsieur Hulot måste kontakta en amerikansk tjänsteman i Paris, men han går vilse i labyrinten av modern arkitektur.
Jag uppskattar verkligen Tatis öga för detaljer här. Scenografin är fantastisk och otroligt uppfinningsrik. Det är uppfinningar, dammfria miljöer och massor av tekniska prylar. Även det tekniska i själva filmen är rätt så felfritt, Tati utnyttjar verkligen filmmediet i Playtime. Och snyggt är det med.
Innehållet å andra sidan är lite för svagt. Visst, det är ju fint och tänkvärt med konstrasten mellan det nya och det gamla, hur det krockar och människan mot tekniken. Tatis tankar känns ganska tydliga. Att se Hulot springa runt helt vilse är väl kul en stund, men det håller inte riktigt i två timmar. Det stampas vatten och jag får känslan av att det ligger för mycket dötid på de flesta ställen. Vissa grejer är ju förvisso småkul, men de amerikanska turisterna blir också rätt tröttsamma till slut. Trafic var lite på samma nivå, dock så gillade jag Mon oncle mycket mer.
2/5
Trouble in Paradise (1932)
Bedragaren Gaston Monesqu möter Lily, en ficktjuv som maskerar sig som baronessa i Venedig. Tillsammans tar de anställning hos den rika madam Colet, ägarinna till ett framgångsrikt parfymföretag i Paris. Planen är att lura madam Colet på pengar, men rätt som det är blandar sig kärleken in i spelet.
Handlingen är förvisso lite trivial på sätt och vis, men det funkar ju ändå till en svag trea. Det är lätt att tycka om den, det är rappt och det är småmysigt. Egentligen lite före sin tid i jämförelse med andra mer romantiska komedier (med exempelvis den lilla bildliga lekfullheten). Nästan som en Woody Allen-film, fast på 30-talet. Dock så är det absolut inte min favoritgenre, men detta är lite för charmigt för att jag ska ogilla det så mycket. Jag gillar den sofistikerade tonen, ordlekarna och den rappa dialogen. Inget man gapskrattar åt, istället sitter man mest och småler.
3/5
Angels with Dirty Faces (1938)
Gangstern Rocky Sullivan kommer ut från fängelset och blir bekant med några yngre småtjuvar. Samtidigt återförenas han med sin barndomsvän som numera har blivit präst.
Egentligen är det ju bra, främst är det James Cagney och Humphrey Bogart som gör att skådespelet håller en bra klass. Filmens rytm är schysst med. Och premissen är inte dum. Vad som dock förstör är ju ungarna. Prästen är i grund och botten en bra karaktär, men här blir allting tuggat till en töntig moralkaka med bland annat om man bör se upp till kriminell förebild och så vidare.
2/5
Postad 18 September 2012 - 20:30
Utspelar sig i Rom 1938 då italienaren Marcello börjar jobba hos Mussolini och blir en fascistisk lakej som åker till Paris för att arrangera mordet på en politisk dissident som råkar vara hans före detta professor.
Berättarformen är trevlig, jag gillar främst hur filmen ofta återvänder till bilen Marcello åker i tillsammans med Manganiello samtidigt som de förföljer professorn och hans fru. Ibland tycker jag dock att Bertolucci nästan berättar lite för snabbt, i alla fall om man exempelvis tar scenerna med Marcellos mamma och pappa. Men annars är det schysst, det blir mer och mer spännande när det börjar gå lite åt thriller-hållet. Och tillbakablickarna passar bra i det övriga berättandet utan att det någonsin blir för rörigt.
Filmen är också oerhört snygg och stilren, hela stilen får mig att tänka på Melvilles L'armée des ombres som kom året innan. Den ofta stora arkitekturen tar verkligen ut sin rätt när den kväver den lilla människan. Grundhistorien är enkel, men det finns också en del komplexitet när filmen utforskar själva fascismen på ett intressant sätt. Fascismen kontra konformismen tillsammans med vad som leder till vad för vilka människor. Jean-Louis Trintignant spelar rollen som Marcello riktigt bra. Jag längtar efter att se honom i Amour. Väldigt stark trea.
3/5
Postad 19 September 2012 - 09:38
6/10
Serenity (2005), såg om denna med en kompis som inte sett den. Fortfarande så höll den ihop som film tycker jag även om den inte gör nått som inte gjorts förr och inte heller bättre.
7/10
Redigerat av Unregisteredcbe4768c, 19 September 2012 - 09:39.
Postad 19 September 2012 - 10:09
Väldigt bra film. rolig och gripande på samma gång. Se den!
9/10
Postad 19 September 2012 - 20:11
Komedi med DAMP.
Jag hade föredragit om det funnits lite spänning och hjärngympa och inte bara trams. Guy blir bara sämre. Älskade Lock Stock och Snatch.
Rapace passar inte in. Sherlock påminner om jokern i TDK.
Bild och ljud är bra (BD).
4/10
Postad 19 September 2012 - 23:53
Hade inte speciellt höga förväntningar på denna film, tvärtom gillade jag inte upplägget med en ny karaktär som ersätter Jason Bourne när jag läste om det men blev faktiskt positivt överraskad. Jeremy Renner gör det riktigt bra och jag tänkte knappt inte någon gång under filmen på avsaknaden av JB.
Bild & ljud var mycket bra och detta är ett gjutet blu-ray köp så småningom för min del.
Betyg 8/10
Postad 21 September 2012 - 22:14
Postad 22 September 2012 - 15:05
Har länge haft 9/10 som betyg på denna, men nu såg jag filmen på Blu-ray och bestämde mig för att vara mer generös och öka betyget ytterligare. Knivskarp bild, på den punkten kan man inte vara missnöjd.
10/10
Redigerat av Voldo, 22 September 2012 - 15:18.
Postad 24 September 2012 - 12:03
Helt okej uppföljare, men den kändes lite väl platt och väldigt kort, det hände helt enkelt för lite.
6/10 får den av mig.
Postad 24 September 2012 - 15:43
Underhållning, spänning, kärlek. Superb bild och ljud. Kan inte bli annat än 10/10.
Postad 24 September 2012 - 16:18
Såg Titanic för första gången 4-6år. Mindes DiCaprio som väldigt barnslig och inte lika övertygande som i hans senare filmer (min favoritskådis i nutid). Visst är han en "gullegris" som alla ska tycka om men han presterar ruskigt bra även här.
Underhållning, spänning, kärlek. Superb bild och ljud. Kan inte bli annat än 10/10.
Hade du hunnit glömma att båten sjunker?
Postad 24 September 2012 - 16:56

Har svårt att förstå vad syftet var med denna, Fincher hade ju lika gärna kunnat dubbat den svenska eller ville han göra en engelskspråkig för svenskarna, filmen är identisk, har ju inte skapat nåt själv utan allt är kopierat från första filmen.
Fortfarande ganska långsam och med invecklad familjerelation så det till slut blir ointressant att följa hur dom löser gåtan.
3 av 5
Postad 24 September 2012 - 18:41
Avengers: Överpatriotisk, men filmen har en bra elaking.
Battleship: Funkar bra som popcorn-rulle
Postad 24 September 2012 - 19:02
Hade du hunnit glömma att båten sjunker?
Sorry för spoiler..
Vilken båt?
Postad 24 September 2012 - 19:23
Hunger Games: Bra film. Blandning av Flugornas Herre och Rollerball.
Inte Battle Royale?
Postad 24 September 2012 - 20:16
Postad 24 September 2012 - 22:44
Sigourney Weaver, Robert De Niro och Cillian Murphy i samma rulle kan väl inte gå fel? Det gör det verkligen inte! Betyg 4/5
Postad 25 September 2012 - 07:11
Är inte alla amerikanska superhjältefilmer överpatriotiska? (Förutom möjligen Batman.) Loke är som sagt rätt ok som bov, men annars en besvikelse som film.Avengers: Överpatriotisk, men filmen har en bra elaking.
Postad 25 September 2012 - 07:58
Är inte alla amerikanska superhjältefilmer överpatriotiska? (Förutom möjligen Batman.) Loke är som sagt rätt ok som bov, men annars en besvikelse som film.
Nej. Det är många som inte är ett dugg patriotiska.
Senaste jag såg var X-men first class. Ingen patriotisk film vad jag märkte.
Är inget stort X-men-fan men filmerna är helt OK som underhållning. Så även denna.
6/10
Redigerat av hassesolo, 25 September 2012 - 08:01.
Postad 25 September 2012 - 09:40
Jo, X-men förstås, men jag föredrar trilogin framför First Class. För närvarande är jag dock nog lite färgad av Avangers och Captain America som är de jag sett senast. De är ju tramsigt patriotiska.Nej. Det är många som inte är ett dugg patriotiska. Senaste jag såg var X-men first class. Ingen patriotisk film vad jag märkte. är inget stort X-men-fan men filmerna är helt OK som underhållning. Så även denna. 6/10
Postad 25 September 2012 - 10:16
Första delen av The Lord of the Rings: The Two Towers extended får ändå en 8:a fast det är på håret, men jag vet inte om dom extra tillagda scenerna i denna version tillför mer till filmen eller bara gör den seg-extended.
Kompletterar denna med del 2 när jag får chansen att se om den.
Redigerat av Unregisteredcbe4768c, 25 September 2012 - 10:21.
Postad 25 September 2012 - 21:29
Sjukt dålig rulle, det enda som "lyfter" filmens betyg är vacker omgivning. Betyg 1/10
Postad 26 September 2012 - 00:39
6 av 10 popcorn. Ren underhållning, inget mer (det är en omöjlighet).
Cabin in the woods - förstår smaken är delen, det gigantiskt stora felet med denna filmen är att den är marknadsförd som skräck, ellers ens skräckkomedi. Ta bort ordet skräck tack, det vilseleder folk och gör dom förstås förbannade när de förväntar sig skräck. Det är ren och skär komedi, punkt. Genial sådan enligt mig, det finns så många blivande klassiska scener här att filmen redan nu är en slags klassiker. Men humor ÄR väldigt svårt och delar alltid folk, så jag har respekt för människor som inte uppskattar den. Men som sagt, skräck? Nej! Glöm det, om ni inte har sett den. Den är som en Scary movie för vuxna med intelligens.
8/10
Postad 26 September 2012 - 06:56
För att det är fransk mjukporr?Snälla cecile såg jag i kväll och gissa om man blev lite förvånad!
Postad 26 September 2012 - 07:53
Cabin in the woods - förstår smaken är delen, det gigantiskt stora felet med denna filmen är att den är marknadsförd som skräck, ellers ens skräckkomedi. Ta bort ordet skräck tack, det vilseleder folk och gör dom förstås förbannade när de förväntar sig skräck. Det är ren och skär komedi, punkt. Genial sådan enligt mig, det finns så många blivande klassiska scener här att filmen redan nu är en slags klassiker. Men humor ÄR väldigt svårt och delar alltid folk, så jag har respekt för människor som inte uppskattar den. Men som sagt, skräck? Nej! Glöm det, om ni inte har sett den. Den är som en Scary movie för vuxna med intelligens.
8/10
Såg denna också för ett tag sen och tycker att den va så ohyggligt dålig så det var skrämmande. Men det var nog som du säger för att man verkligen förväntade sig en skräck vilket det defenitivt inte är.
Postad 26 September 2012 - 09:42
Såg denna också för ett tag sen och tycker att den va så ohyggligt dålig så det var skrämmande. Men det var nog som du säger för att man verkligen förväntade sig en skräck vilket det defenitivt inte är.
Nej precis, det gör ju att en massa människor blir besvika. Och de som förstår det är en komedi kanske inte har rätt humor, och en del kanske rent av blir arga vad den driver med, så jag förmodar den verkligen inte går hem hos alla.
Postad 26 September 2012 - 21:16
Hade ingen aning om vad det var för film utan köpte den på måfå då det var Mel. Blev två överraskningar, den var annorlunda men bra och så fick allas vår Stormare vara med på ett hörn (udda rackare som har bi-roller här och där).
Betyg 4/5.
Postad 27 September 2012 - 10:35
Sevärd, inte så mycket mer. OK underhållning utan att lämna några djupa spår i minnet.
Postad 27 September 2012 - 13:13
Utspelar sig efter inbördeskriget när unionen vänder sig mot Dinéindianerna och handlar mest Kirby Yorke som är befälhavare vid en utpost vid Rio Grande.
En western som inte står ut på något speciellt sätt alls. Fotot är snyggt i alla fall. Och Fords tekniska bit har jag mestadels inga större klagomål på, även om vissa sekvenser är rätt halvdana. John Wayne kör väl sin grej på rutin, vilket som vanligt inte direkt är det bästa man kan se. Kärleksintrigen är tyvärr inte imponerande och porträttet av indianerna är inte mycket att ha. Ford har presterat bättre.
2/5
Postad 27 September 2012 - 14:19
handt.jpg 18.07K
0 Antal nerladdningarBabysitter from hell, håller bra ännu. Nu blir det
striptease.jpg 10.77K
0 Antal nerladdningar
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6 bilder
91 filmer