Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 02 februari 2012 - 16:20
PatrikLarsson
-
PatrikLarsson
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Jag tycker att BB funkar utmärkt nu med den nya bugfixen. Jag köpte en Netgear brygga/repeater ( 499:- på MM) och tryckte in den i BB och sitter just nu och tittar på Black Hawk Down 1080p och filmen har hittils inte buffrat en sekund,kopplar jag ur den och kör "vanligt" trådlöst så buffrar filmen emellanåt.Så repeatern och nya bugfixen gjorde min BB välmående iallafall. Nu är jag inte haj på det här med vpn och nfs och vad det nu finns, jag kör enkom via smb. Dock rena "råkopior" eller vad man ska kalla det (45Gb+) är för tunga,då måste sladden fram ändå,men rippade funkar bra hittils.
Hej! Har själv problem med att större 10-12 Gb filer buffrar. Vilken brygga/repeater kör du med? Hälsningar Patrik
Postad 02 februari 2012 - 18:44
Bourboner
-
Bourboner
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Hej,
Jag undrar om man kan använda en Boxee på samma sätt som en Apple Airport Express när det gäller strömma musik.
Jag vill kunna sätta mig i soffan och bara sätta igång förstärkaren och sen strömma musik direkt till förstärkaren via Airport/Boxee från en Ipod/Ipad. Kravet i Boxees fall är att jag inte vill gå in i menyer och ändra något varje gång jag vill använda denna funktionalitet utan endast slå på den och sen börja spela musik direkt. Dvs jag vill slippa slå på tv/projektor. Går detta?
Tackar på förhand.
Postad 02 februari 2012 - 19:20
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Hej,
Jag undrar om man kan använda en Boxee på samma sätt som en Apple Airport Express när det gäller strömma musik.
Jag vill kunna sätta mig i soffan och bara sätta igång förstärkaren och sen strömma musik direkt till förstärkaren via Airport/Boxee från en Ipod/Ipad. Kravet i Boxees fall är att jag inte vill gå in i menyer och ändra något varje gång jag vill använda denna funktionalitet utan endast slå på den och sen börja spela musik direkt. Dvs jag vill slippa slå på tv/projektor. Går detta?
Tackar på förhand.
Ja...men förvänta dig inte samma stabilitet som en Airport Express levererar.
Redigerat av lappen71, 02 februari 2012 - 19:21.
Postad 02 februari 2012 - 19:49
Bourboner
-
Bourboner
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Ja...men förvänta dig inte samma stabilitet som en Airport Express levererar.
Tack. Dessutom bonus för att du svarade min planerade följdfråga angående stabilitet. Lite tråkigt och samtidigt överraskande att det fortfarande är så pass mycket stabilitetsproblem med dessa media extenders. Det lutar i så fall emot att hänga kvar med min gamla Popcorn Hour och utöka med Airport Express.
Postad 02 februari 2012 - 20:08
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Tack. Dessutom bonus för att du svarade min planerade följdfråga angående stabilitet. Lite tråkigt och samtidigt överraskande att det fortfarande är så pass mycket stabilitetsproblem med dessa media extenders. Det lutar i så fall emot att hänga kvar med min gamla Popcorn Hour och utöka med Airport Express.
Nu sa jag inte att det inte fungerar utan det gör det. Jag har en Airport Express och har aldrig varit med om att det klickat när jag spelar musik från iPhone/Mac. Så att jämföra BB mot den är inte rättvist med tanke på att AirPlay i BB är bara en Beta funktion och inte en funktion som dom har som säljargument. Har en Pioneer förstärkare med inbyggd AirPlay och det är lite svajig den också och med tanke på hur stora Pioneer är kan man tycka att dom skulle lyckats bättre med den funktionen. Men att inte köpa BB bara för att AirPlay inte fungerar till 100% och missa alla andra bra funktioner är dumt. Det är helheten med BB som gör den så överlägsen mot andra mediaextenders.
Postad 02 februari 2012 - 23:48
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
Hej!
Har själv problem med att större 10-12 Gb filer buffrar. Vilken brygga/repeater kör du med?
Hälsningar Patrik
WNCE 2001 står det på den 499 på MM, 549 på kjelles.
Postad 03 februari 2012 - 12:29
holetaker
-
holetaker
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Det är .mkv filer. Men andra mkv filmer funkar perfekt. Det är vissa som får det felmeddelandet bara.
Jag har oxå fått samma problem efter uppdateringen. Vissa filmer funkar inte alls, medan andra funkar på andra försöket. Sen det här med subsen? Min boxee söker inte längre på opensource och väljer jag bläddra så går den tillbaka till filmen, får alltså inte ens upp en sökruta?? Däremot gillar jag att jag kan välja "mina filmer" så jag slipper allt internetskit. Då kommer bara lokala filer upp, men hur ordnar jag dom på hårddisken för att boxeen ska hitta alla. Som det är nu hittar den bara ett fåtal?
Postad 03 februari 2012 - 14:28
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Jag har oxå fått samma problem efter uppdateringen. Vissa filmer funkar inte alls, medan andra funkar på andra försöket. Sen det här med subsen? Min boxee söker inte längre på opensource och väljer jag bläddra så går den tillbaka till filmen, får alltså inte ens upp en sökruta?? Däremot gillar jag att jag kan välja "mina filmer" så jag slipper allt internetskit. Då kommer bara lokala filer upp, men hur ordnar jag dom på hårddisken för att boxeen ska hitta alla. Som det är nu hittar den bara ett fåtal?
Har du lagt till den absolut senaste Betan som är en fix för subs? http://forums.boxee....ead.php?t=53116Den eviga frågan hur man ska göra för att BB ska identifiera filmerna rätt. Namnge filerna rätt är en start. Sök i denna tråd finner du en länk där man visar hur man ska namnge filerna.
Postad 03 februari 2012 - 20:18
KnasenXXX
-
KnasenXXX
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
vilka batterier är det i fjärren till boxe dosan har glömde kolla vad dom heter? nån som kan
Postad 04 februari 2012 - 00:06
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
vilka batterier är det i fjärren till boxe dosan har glömde kolla vad dom heter? nån som kan
"Glömde?" Nu kommer väl någon tycka "visst ska alla på forum få hjälp - det är ju själva syftet", men det finns väl gränser? Såvida du inte står vid batterihyllan på Clas Ohlson (vilket känns osannolikt 20:18 på en fredag kväll) utan åtkomst till din egen remote och behöver akut hjälp så kan du vill inte begära att någon ska kolla upp det här åt dig? Tre alternativ: 1. Det finns en sida som heter google. Öppna din webläsare (brukar heta Chrome/Firefox/IE). Skriv in www.google.se och sök på "boxee remote battery type" (när du skrivit ungefär hälften så fixar google autocomplete...). Första träffen avslöjar vilket batteri det är utan att du ens behöver öppna länken. Tidsåtgång: ca 10 sekunder 2. Går ner till din egen remote och öppna luckan. Tidsåtgång: Vet inte hur stort hus du har. Det kanske t.o.m. är en trappa som ska bestigas så låt oss säga en hel minut. 3. Ställ frågan i ett forum och hoppas att någon helt annan har lust att göra 1 eller 2. Självklart sitter det massa snälla människor här som snabbt springer bort till sin remote för din skull. Tidsåtgång: Först tar det ju betydligt längre tid att formulera frågan här jämfört med att googla så låt oss säga 1 minut. Sedan är det bara att hoppas på svar. 4 timmar utan svar nu, men det kommer säkert snart. Lycka till. Och hur många  måste jag skriva nu utan att bli påhoppad?  Tack för att jag fick förbruka hela februaris ranson av sarkasm i ett och samma inlägg
Redigerat av e3henri, 04 februari 2012 - 00:07.
Postad 04 februari 2012 - 01:23
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Postad 04 februari 2012 - 03:55
TridentBadge
-
TridentBadge
-
Rookie
-
3 inlägg
För att svara så är det CR2032 3V Lithium som behövs.
Postad 04 februari 2012 - 08:10
tubster
-
tubster
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Riktigt intressant, men om jag enbart behöver Boxee boxen att connecta till deras server så torde det väl fungera att bara ställa in dns i den eller måste jag göra det i routern?
Japp precis, du behöver bara ändra DNS:en antligen i routern eller direkt på boxee:n. Alla instruktioner finns på http://unblock-us.com  Jag är såld deluxe på tjänsten. Den fungerar utmärkt med alla svenska streamingtjänster också. SAMTIDIGT.
Postad 04 februari 2012 - 13:25
kau
-
kau
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Har haft boxeebox sen i tisdags, och bland det första jag gjorde var att lägga in nyaste bugfixen som postats här.. Skulle jag gjort en factory reset innan jag la in den? Skiten har nämligen en lust att hänga sig stup i kvarten, och gör den inte det så hoppar den tillbaka till huvudmenyn så fort jag trycker på nått.
Se video http://www.youtube.c...h?v=p44BUANwKyg
Ingen av er som upplever samma sak?
En annan fråga, om jag spelar upp ett rararkiv via boxeen från datorn, som jag samtidigt seedar i utorrent, kan det ge upphov till några komplikationer?
Just nu har jag bara lust att sälja skiten om jag ska vara ärlig. ;(
Edit: En till fråga, om jag använder Unblock Us DNS, vad exakt är det jag får tillgång till då som jag inte har nu?
Redigerat av kau, 04 februari 2012 - 13:26.
Postad 04 februari 2012 - 15:07
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
För att svara så är det CR2032 3V Lithium som behövs. 
Det finns vardagshjältar  Jag hade tänkt dra till med det här: http://www.biltema.s...-batteri-80700/
Postad 04 februari 2012 - 15:11
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Har haft boxeebox sen i tisdags, och bland det första jag gjorde var att lägga in nyaste bugfixen som postats här.. Skulle jag gjort en factory reset innan jag la in den? Skiten har nämligen en lust att hänga sig stup i kvarten, och gör den inte det så hoppar den tillbaka till huvudmenyn så fort jag trycker på nått. Se video http://www.youtube.com/watch?v=p44BUANwKyg Ingen av er som upplever samma sak?
En annan fråga, om jag spelar upp ett rararkiv via boxeen från datorn, som jag samtidigt seedar i utorrent, kan det ge upphov till några komplikationer? Just nu har jag bara lust att sälja skiten om jag ska vara ärlig. ;(
Edit: En till fråga, om jag använder Unblock Us DNS, vad exakt är det jag får tillgång till då som jag inte har nu?
Det där har jag råkat ut för 2 gånger på ett halvår och då har det varit direkt efter en uppgradering. Försök att återställa arkivet (finns i settings menyn) och om inte det fungerar - gör en factory restore (tror man gör så här: stäng av boxen och håll sedan inne power i minst 10 sek och låt den starta - där kommer en recovery meny). Ge inte upp så lätt, min krånglar sällan och det är bara mindre skönhetsfel som stör mig. Det är en riktigt bra mediaspelare.
Redigerat av e3henri, 04 februari 2012 - 22:19.
Postad 04 februari 2012 - 15:12
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Det var ju lite skumt beteende. Verkar tappa signalen. Pröva kör factory reset eller reklamera den kanske.
Ang dina arkiv. Beror på hur pass mycket trafik och vilka diskar du har. Torrent belastar diskarna rejält så risken är väl att din interna fildelning få ta stryk om diskarna är överbelastade. I övrigt nej.
Postad 04 februari 2012 - 15:41
kau
-
kau
-
Amatör
-
-
86 inlägg
hmm jag har ju eset security installerat på datorn, kan vara det som spökar till det.. Stängde av brandvägg, virusskydd och allt och nu verkar det funka..
Men innan gick det ju inte ens att öppna appar utan att den hängde sig, tycker det verkar jävligt ologiskt att apparna skulle ha nått att göra med eset security som jag har på stationära datorn.
Och om nu inte boxeen kommer åt filerna på datorn pga en brandvägg så vore det ju logiskt med nått slags fellmeddelande på tvn typ "Acess denied"  eller nått. Istället för att bara skicka tillbaka en till hemskärmen.
Postad 04 februari 2012 - 15:47
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
hmm jag har ju eset security installerat på datorn, kan vara det som spökar till det.. Stängde av brandvägg, virusskydd och allt och nu verkar det funka.. Men innan gick det ju inte ens att öppna appar utan att den hängde sig, tycker det verkar jävligt ologiskt att apparna skulle ha nått att göra med eset security som jag har på stationära datorn.
Och om nu inte boxeen kommer åt filerna på datorn pga en brandvägg så vore det ju logiskt med nått slags fellmeddelande på tvn typ "Acess denied" eller nått. Istället för att bara skicka tillbaka en till hemskärmen.
Låter väldigt ologiskt och osannolikt att det skulle ha något med saken att göra. Om jag vore du skulle jag göra en factory resett och börja om från början för att eliminera chansen att det är en felaktig uppdatering. Det händer mig också att jag blir utsparkad till hemskärmen och det är när jag går in i mina utdelningar och trycker "Scanna om" Men gör jag det från min lista med filmer/serier händer det inte utan då scannar BB om.
Postad 04 februari 2012 - 16:53
licko_1
-
licko_1
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Är det nån som kan svara hur man får alla filer i en mapp att synas.
För delar ut en mapp men alla filer syns inte.
Och kan heller inte få srt filer att synas i filmer.
Kör trådlöst.
Menar varför finns inte alla filmer i en mapp man delar ut är det fel på min boxee box.
Köpte den idag den uppdaterade när jag kopplade in den
Postad 04 februari 2012 - 17:11
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Är det nån som kan svara hur man får alla filer i en mapp att synas. För delar ut en mapp men alla filer syns inte. Och kan heller inte få srt filer att synas i filmer. Kör trådlöst. Menar varför finns inte alla filmer i en mapp man delar ut är det fel på min boxee box. Köpte den idag den uppdaterade när jag kopplade in den
Väldigt knapphändig information du ger. Från vad delar du ut? Tittar du på dina filer genom att gå nätverksvägen med BB? Eller ser du inte alla filer efter BB har scannat? För att du ska kunna se texterna måste du först aktivera det i inställningarna. Sen måste srt filen heta exakt som film filen tex Avatar 2009.mkv,Avatar 2009.srt
Postad 04 februari 2012 - 17:30
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Boxee är inte ett Windows/MAC operativsystem. Du kommer bara kunna se de mediafiler som stödjs.
Installera denna http://forums.boxee....ead.php?t=53116 och använd inte UPnP/DLNA.
Postad 04 februari 2012 - 17:48
licko_1
-
licko_1
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Sorry mitt dåliga upplägg.
Jag delar ut från min dator med windows 7
Jag testade en avi fil med samma namn på filmen och srt.
Kör UPnP/DLNA vad ska jag köra för väg med trådlöst ?
Är väldigt dålig på datorer och mediaspelare.
Och har scannat flertal gånger.
Postad 04 februari 2012 - 17:50
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Sorry mitt dåliga upplägg. Jag delar ut från min dator med windows 7 Jag testade en avi fil med samma namn på filmen och srt. Kör UPnP/DLNA vad ska jag köra för väg med trådlöst ? Är väldigt dålig på datorer och mediaspelare. Och har scannat flertal gånger.
Kör INTE med det du kör med nu utan använda samba (smb)
Postad 04 februari 2012 - 17:59
licko_1
-
licko_1
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Ok var inne och kollade blir inte klok hur jag laddar ner programmet.
Tack än så länge för svaren
Postad 04 februari 2012 - 18:03
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Det står klart och tydligt hur du ska göra. Ladda ner denna fil. http://betadl.boxee....3%2BMO5hglSo%3DNär filen är nedladdat så byt namn på den till Boxee.iso. För över filen till ett USB minne. Stäng av BB. Håll in powerknappen 7-10s och släpp den sen. Välj att uppdatera från USB Edit: Se till att du kan se filändelser i Win 7 för annars kan du inte byta namn på filen Edit 2: Ja sätt in Usb minnet i BB också då naturligtvis
Redigerat av lappen71, 04 februari 2012 - 18:13.
Postad 04 februari 2012 - 18:12
licko_1
-
licko_1
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag menade smb. Det andra om uppdatering fattar jag.Nackdelen är att filen tar tid att få ner
Postad 04 februari 2012 - 18:17
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Smb är ingen fil eller program utan det är ett nätverksprotokoll för att dela ut filer i nätverk.
Om du är helt grön på hur man delar ut filer i Win7 i nätverk råder jag dig till att söka på Google.
Jag kör Mac så det vet jag ingenting om.
Postad 04 februari 2012 - 18:23
licko_1
-
licko_1
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
ghostlink om jag inte ska köra UPnP/DLNA vad ska jag då köra så jag kan se alla filer. i de mappar jag vill dela ut. Har en tvix också den är inte så omständig att kunna se filerna. Kanske får lämna tillbaks den igen. Verkar så omständig att se sina filer i
Postad 04 februari 2012 - 18:28
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
ghostlink om jag inte ska köra UPnP/DLNA vad ska jag då köra så jag kan se alla filer. i de mappar jag vill dela ut. Har en tvix också den är inte så omständig att kunna se filerna. Kanske får lämna tillbaks den igen. Verkar så omständig att se sina filer i
Du ska köra med Samba (smb)
Postad 04 februari 2012 - 18:54
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Du kan ju börja med att ta reda på vilka filer det inte är som visas. Troligtvis är det dina iso-filer som inte stödjs med UPnP.
Bytt till SMB som är windows nätverksprotokoll.
I övrigt vet jag inte riktigt varför du skulle ha så mycket problem. Har du tittar under menyn "filer" och i sedan i katalogerna?
Postad 04 februari 2012 - 19:27
licko_1
-
licko_1
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Det är bla mkv filer som den inte hittar och iso antar jag
Hur får jag igång smb ?
Postad 04 februari 2012 - 19:55
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Det är bla mkv filer som den inte hittar och iso antar jag Hur får jag igång smb ?
DET får du söka på Google om just Win7 Men här har du lite matnyttig http://forums.boxee....ead.php?t=22107
Postad 04 februari 2012 - 20:12
licko_1
-
licko_1
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Ok tack för hjälpen.
Men det blir att lämna tillbaks den igen.
För klyddigt för vanlig användare att installera
Postad 04 februari 2012 - 20:38
talrik
-
talrik
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej kära forum!
Ser att det är fullt av kunnigt folk här på sidan så tänkte fråga er en liten fråga.
Det är så att min boxee inte kan connecta till mitt trådlösa nätverk längre 
Skriver in lösenord som vanligt men det blir inte accepterat. Kan någon snälla hjälpa mig?
Allt har fungerat kanonbra tills det en dag kom ett meddelande när jag startade boxeeboxen att den inte hade tillgång till internet
Mitt lösenord på det trådlösa ntverket är anton<3sara så funderar på om boxee inte kan känna igen <3 tecknet? har fungerat förut så förstår inte va som är problemet
Postad 04 februari 2012 - 21:51
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Hej kära forum! Ser att det är fullt av kunnigt folk här på sidan så tänkte fråga er en liten fråga. Det är så att min boxee inte kan connecta till mitt trådlösa nätverk längre  Skriver in lösenord som vanligt men det blir inte accepterat. Kan någon snälla hjälpa mig? Allt har fungerat kanonbra tills det en dag kom ett meddelande när jag startade boxeeboxen att den inte hade tillgång till internet Mitt lösenord på det trådlösa ntverket är anton<3sara så funderar på om boxee inte kan känna igen <3 tecknet? har fungerat förut så förstår inte va som är problemet 
Byt lösenord
Postad 04 februari 2012 - 22:24
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Ok tack för hjälpen. Men det blir att lämna tillbaks den igen. För klyddigt för vanlig användare att installera
OKey, men om du ger upp så lätt så ska du nog inte ha någon mediaspelare alls. Att skapa utdelningar på de servrar/datorer/nasar du vill koppla upp dig mot krävs som grundkunskap för att stream media oavsett mediaspelare.
Postad 04 februari 2012 - 22:55
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
OKey, men om du ger upp så lätt så ska du nog inte ha någon mediaspelare alls. Att skapa utdelningar på de servrar/datorer/nasar du vill koppla upp dig mot krävs som grundkunskap för att stream media oavsett mediaspelare.
Eller så är det ett troll och han har inte ens köpt en.
Postad 04 februari 2012 - 23:29
talrik
-
talrik
-
Rookie
-
2 inlägg
Byt lösenord
Behövdes inte.. Keff programvara nu ungerar det igen. Utan att jag gjorde någonting så antar att boxee programet fungerar lite när det själv känner för det -.-
Postad 05 februari 2012 - 00:28
kau
-
kau
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Det är bla mkv filer som den inte hittar och iso antar jag Hur får jag igång smb ?
Jag körde den här guiden, funkade då på en gång för mig http://www.youtube.c...&vq=hd720#t=123
Postad 05 februari 2012 - 00:38
sejohpe
-
sejohpe
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej
Har problem med AirPlay på min boxee.
Det funkar fint att spela via min iPad men när jag försöker spela via iTunes eller Airfoil på min Mac kan den inte connecta till Boxee. Ibland rebootar boxeen oftast händer inget.
Kör senaste automatiska versionen.
Vill gärna kunna streama från min Mac för att kunna spela till flera airplay-enheter samtidigt.
Någon som har samma problem eller känner till en lösning?
Tack
Johan
Postad 05 februari 2012 - 00:47
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Hej Har problem med AirPlay på min boxee. Det funkar fint att spela via min iPad men när jag försöker spela via iTunes eller Airfoil på min Mac kan den inte connecta till Boxee. Ibland rebootar boxeen oftast händer inget. Kör senaste automatiska versionen.
Vill gärna kunna streama från min Mac för att kunna spela till flera airplay-enheter samtidigt.
Någon som har samma problem eller känner till en lösning?
Tack Johan
Att Airplay inte fungerar från iTunes är ett känt problem men med Airfoil ska det fungera Använder v4.5.7 på Airfoil.
Postad 05 februari 2012 - 12:39
kau
-
kau
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Låter väldigt ologiskt och osannolikt att det skulle ha något med saken att göra. Om jag vore du skulle jag göra en factory resett och börja om från början för att eliminera chansen att det är en felaktig uppdatering.
Det händer mig också att jag blir utsparkad till hemskärmen och det är när jag går in i mina utdelningar och trycker "Scanna om" Men gör jag det från min lista med filmer/serier händer det inte utan då scannar BB om.
Körde en factory reset och la in den nyaste updaten från forumet och nu verkar det funka än så länge..
Redigerat av kau, 05 februari 2012 - 15:50.
Postad 05 februari 2012 - 19:15
Pinnen303
-
Pinnen303
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Är det någon mer än jag som har problem med att alla filer inte går att identifiera? Jag har många som inte ens går att identifiera manuellt. Man får fram filmen eller serien men den lägger sig inte i filmer eller serier utan ligger kvar som oidentifierade. Har även några som inte ens landar i oidentifierade utan ligger kvar i mappen. Som sagt så hittas all info med omslag och allt men inget mer händer. Har sökt som en galning men inte hittat någon som haft problemet eller har en lösning.
Postad 05 februari 2012 - 20:51
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Eftersom det verkar krångligt att få Boxeen att jobba med trådlöst nätverk, och mitt eget hemma går på 5 GHz-bandet som inte Boxeen klarar, skaffade jag till sist en liten portabel USB hårddisk med 1,5 TB utrymme; Seagate FreeAgent GoFlex.
Den fungerar alldeles utmärkt med Boxeen och är lätt att transportera mellan min stationära Mac o Boxeen.
Postad 05 februari 2012 - 20:52
HC77
-
HC77
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Hej!Tänkte höra om det är någon som vet om det är möjligt att styra Boxee Box med hjälp utav en Logitech Harmony fjärrkontroll?Boxee styrs via RF och "vanliga" kontroller via IR. Själv äger jag en Harmony 525 som det sitter AAA batterier i och där det är möjligt att byta ut ett av batterierna mot ett batteri med RF-sändare. Se länk nedan för exempel på ev lösning med RF-batteri:http://www.kjell.com...extender-p66061MvhHenrik
Postad 05 februari 2012 - 22:24
samski
-
samski
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Ær lite ny på det hær med hifi men jag inbillar mig att jag inte får något 5.1 ut från mitt 5.1 system nær jag ser på film genom boxee. Tycker att det ær bættre ljud nær jag t.ex. ser på bluray genom "førstærkaren". Har førøvrigt ett billigt system från Panasonic som jag fick med tvn och har kopplat tolink mellan tv och førstærkare och sen hdmi med allt annat som ps3, boxee, hdpvr. Det jag undrar mest på ær alla instællningar på system - audio på boxee. Har den på hdmi och ingenting ær markerat då nær jag børjar markera t.ex. dts capable receiver, dts-hd capable reciever etc så får jag inget ljud. Vad gør jag før fel? Fungerar detta bara om jag kopplar det utom tvn dvs. direkt mellan boxee och førstærkaren? Kan detta vara felet att jag inte får något "wow" ljud utan mer 3.1 ljud? Sorry om jag ær jobbig!
Postad 05 februari 2012 - 22:35
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Eftersom det verkar krångligt att få Boxeen att jobba med trådlöst nätverk, och mitt eget hemma går på 5 GHz-bandet som inte Boxeen klarar, skaffade jag till sist en liten portabel USB hårddisk med 1,5 TB utrymme; Seagate FreeAgent GoFlex.
Den fungerar alldeles utmärkt med Boxeen och är lätt att transportera mellan min stationära Mac o Boxeen.
Bra att det fungerar, men det de allra flesta enheter arbetar på 2,4Ghz bandet så du bör nog ställa om din router så den stödjer dual-band.
Postad 05 februari 2012 - 22:42
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
...inbillar mig att jag inte får något 5.1 ut från mitt 5.1 system nær jag ser på film genom boxee. ...har kopplat tolink mellan tv och førstærkare och sen hdmi med allt annat som ps3, boxee, hdpvr. ...alla instællningar på system - audio på boxee. Har den på hdmi och ingenting ær markerat då nær jag børjar markera t.ex. dts capable receiver, dts-hd capable reciever etc så får jag inget ljud. Vad gør jag før fel?
Toslink från tv till förstärkare funkar bara med de standarder (AC3, DTS, PCM osv) som din tv kan hantera, och ofta får man trots detta bara ut en downmix 2.0. Har du markerat exempelvis dts i din boxee och inte får ut något ljud, då betyder det att din tv inte kan hantera dts. Koppla ljudet från boxee direkt till förstärkaren!
Postad 05 februari 2012 - 22:51
samski
-
samski
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Toslink från tv till förstärkare funkar bara med de standarder (AC3, DTS, PCM osv) som din tv kan hantera, och ofta får man trots detta bara ut en downmix 2.0.
Har du markerat exempelvis dts i din boxee och inte får ut något ljud, då betyder det att din tv inte kan hantera dts.
Koppla ljudet från boxee direkt till förstärkaren!
Tack før snabbt svar! Har en VT30, kan inte den hantera DTS? Vad segt, har liksom bara 1 toslink på førstærkaren, så då måste jag bak och byta varje gång jag ska ha boxee? :/
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|