Postad 25 January 2014 - 18:06
Tog en rövare och körde ner till min närmaste butik igen och hittade faktiskt två ex av steelen... Överlycklig nu! Lätt den snyggaste steelen jag har!
Fanns kvar 5 sammanlagt på två Hemmakväll i Lund. Det var två kvar i Eslöv där jag bor men den jag köpte var så klart "Spine-slashad" (rookie misstag att inte kolla...) så det var tur att det fanns kvar i Lund när jag ändå skulle dit. Får lämna tillbaka den andra. Fixade även en Iron Man 3.
Postad 26 January 2014 - 11:43
Iron man 3 steelen är oxå väldigt snyggFanns kvar 5 sammanlagt på två Hemmakväll i Lund. Det var två kvar i Eslöv där jag bor men den jag köpte var så klart "Spine-slashad" (rookie misstag att inte kolla...) så det var tur att det fanns kvar i Lund när jag ändå skulle dit. Får lämna tillbaka den andra. Fixade även en Iron Man 3.
Postad 03 February 2014 - 09:08
Inplastad och i finfint skick, först till kvarn.
PM!
http://www.blu-ray.c...-Blu-ray/17054/
EDIT: slängde in två steelbooks till för ett lite förmånligt paketpris
https://www.minhembi...marknad/345860/
Redigerat av MartinAberg, 08 February 2014 - 14:44.
Postad 05 February 2014 - 11:22
Vill du hellre ha den via PM så hör av dig, så kan vi snacka vidare.
Postad 07 February 2014 - 07:12
http://www.amazon.co...0?ie=UTF8&psc=1
http://www.amazon.co...1?ie=UTF8&psc=1
Bifogad fil(er)
Postad 07 February 2014 - 14:30
Fick min kopia av Toy Story 3 Steelbooken med ryggen snittad med en kniv
Mailade dom utan svar men fick dock ett nytt exemplar utskickat ganska omgående, så fan klart att den ryggen också är snittad med ett större/djupare snitt än det första exemplaret jag fick!
Mailade dom igen och fick som svar att jag skulle skicka tillbaka båda så skulle jag få en ny utskickad. Fine, nog för att jag tycker synd om dom nästa två personerna som får dessa skadade kopior, men visst kan jag skicka tillbaka dom. Av en slump skummar jag genom deras return policy och märker att dom numera max betalar tillbaka 15% av godsets värde i portokostnad!
Skickar ytterligare ett mail och ifrågasätter detta och får ett kort svar som lyder -
Så 15% av £19.99, det är ca. £3 eller £6 då jag har två kopior.I am sorry however we are only able to refund 15% of the value of the item as we have a limited amount of postage we are able to refund.
Två Steelbooks (+500gr) kostar då 162:- alt. 235:- (med spårning då dom vill ha proof-of-postage).
Så med andra ord ska jag behöva betala ytterligare minst 100:- för att få en hel kopia....
Hoppas seriöst att Zavvi går i KK snarast
Postad 07 February 2014 - 16:39
http://www.hidefninj...ead.php?t=44875
Då är tävlingen över för kännedom.
Någon som är intresserad av att byta lite steelbooks? Kika på min annons på detta forum (under min avatar)
Redigerat av Hooch, 10 February 2014 - 15:44.
Postad 10 February 2014 - 16:57
Jag har en tävling på Hidefninja...jag ger bort två steelbooks och lite annat. Varför inte testa och vara med? Inte så svårt direkt! :-)
http://www.hidefninj...ead.php?t=44875
Då är tävlingen över för kännedom.
Någon som är intresserad av att byta lite steelbooks? Kika på min annons på detta forum (under min avatar)
Hoppas man vinner
Ska ta en titt och se om där kan finnas något som passar mig
Postad 12 February 2014 - 16:38
Hör av er till mig vid intresse så kan vi kika upp intresse och vad det skulle gå på!
Ciao! :-)
Disco 1 (BD 50):
- Trailers
- Spots TV
- Sul set con Chris Hemsworth
- Nurburbring
- Rush La presentazione
- Making Of
- Sotto la pioggia
- Incontro con Niki Lauda
- Rai Cinema Channel - Premiere
Disco 2 (BD 25):
- Rai Cinema Channel - Intervista a Daniel Brhul
- Rai Cinema Channel - Intervista a Ron Howard
- Rai Cinema Channel - Intervista a Pierfrancesco Favino
- Galleria Fotografica della Premiere
- Rush: La vera storia
- Scene tagliate
Redigerat av Hooch, 12 February 2014 - 16:40.
Postad 13 February 2014 - 16:26
Alla utom Captain Phillips från Zavvi. Captain Phillips från Amazon UK.
Die Hard och Captain Phillips har svensk text.
Steelbook 2014-02-12.png 2.19MB
1 Antal nerladdningar
Postad 13 February 2014 - 16:41
Postad 14 February 2014 - 13:29
Här är lenti, fanns en 1/4 slip också. Totalt fanns det 700 lenti och 300 1/4.
Postad 14 February 2014 - 14:02
Postad 14 February 2014 - 14:05
Funderar starkt på att avboka alla mina ordrar ifrån dom, kan göra något bättre med dom pengarna istället för att gynna dom.
Postad 14 February 2014 - 17:38
Zavvi är det största skitföretaget som finns.
Läs och begrunda den här Zavvitråden på HDN (i skrivande stund 153 sidor lång Zavvitråd med över 2700 inlägg).
Har läst hela tråden och kan säga att ca 90% av alla inlägg är negativa.
Ett j*vla pajasföretag kan man lugnt säga!
http://www.hidefninj...=22531&page=152
Redigerat av Noah06, 14 February 2014 - 17:40.
Postad 14 February 2014 - 18:52
OM och jag skriver OM ser en Zavvi release som jag vill ha, låter jag den få release sen köper jag den av någon medlem på HDN. Jag struntar i om jag får betala mer, jag vet vad jag får och det packas mycket bättre än vad Zavvi gör nu.
Postad 15 February 2014 - 21:29
Avbokade alla mina ordrar hos dom igår kväll, känns rätt bra såhär i efterhand, kan man fokusera på Blufans releaserna istället. Kommer bli ett rätt fint år från deras sida
Postad 15 February 2014 - 23:03
Postad 17 February 2014 - 17:17
Prioriterar ni steels med svensk text eller struntar ni i vilket?
Vilket företag anser just du är det bästa att handla exklusiva titlar ifrån?
Postad 17 February 2014 - 18:00
Som svar på första frågan så prioriterar jag inte svensk text på utgåvan, för mig handlar det om finish, artwork och hur limiterad utgåvan är (print run). Ibland är det kul med lite "lull-lull" också, kan vara lenticular, full slips, 1/4 slips, numrerade utgåvor mm.
De jag gillar:
Blufans - Kina - Dessa måste du köpa via GB (groupbuy) på tex HDN eller via ebay. Dessa är mina favoriter, sällan över 2000 ex mycket gedigna, ursnygga artworks mm. Finns olika som tex BE (Blufans Exclusive) OAB (Only At Blufans) mfl. Priserna varierar men räkna med start på cirka 55-60 us. Några av deras utgåvor Farewell My Concubine, Thor 2, Face Off, Oz, Wreck It Ralph, Real Steel, Star Trek Into Darkness, GI Joe Retaliation, Elite Squad, WWZ mfl.
Kimchi - Korea - Köps via kimchidvd. Gjort en hel del snygga utgåvor, någon miss kanske och enligt mig har detta företag kanske tagit sig lite vatten över huvudet ibland. Siten kraschar när någon fin utgåva släpps mm och det kan dröjja innan man får svar på mail. Priser runt ca 45 us och frakt från 10 us. Några utgåvor de släppt är tex T2, Le Grand Bleu, Tangled, Monsters Inc, Monsters University, Leon, Thor 2 mfl.
Entertainment Store - Släppt några fina bla Star Trek Into Darkness, WWZ med ingraverade nummer, Forbidden Planet, Walking Dead 1-3 mfl. Numera kan du beställa via deras butik på ebay.uk Priser från 15 pund och uppåt.
Utöver det är kanadensiska Futureshop bra, särskilt de äldre utgåvorna vissa viva iofs. Gå in via GB på tex HDN eller via ebay.
Ibland kan också tyska elektronikaffären Mediamarkt släppa snygga utgåvor, köp via tex GB eller ebay.
Någon annan kan säkert fylla på...
Redigerat av Hooch, 17 February 2014 - 18:03.
Postad 17 February 2014 - 19:26
P1723_17-02-14.JPG 126.31K
0 Antal nerladdningar
Postad 18 February 2014 - 07:54
Några kommande exklusiva snygga steelbooks, jag har inte tagit med de som är OOS:
Blufans: Thor 2 med WEA i maj (World Exclusive Artwork), Gravity WEA i maj, Captain America WEA i höst. JFK (300 ex) om 3 månader, Robocop (500 ex) om 3 månader.
Kimchi: Internal Affairs Trilogy. The Pianist, Leon (full slip), Amelie. Kimchi kommer snart släppa info om 2 nya titlar.
Postad 18 February 2014 - 08:28
Kan inte mer än att hålla med, i specifik ordning. Det enda dryga med Tyska MediaMarkt är deras FSK loggor, är man som jag och inte öppnar sina Steelbooks så är dom mer än störiga, samt tyska titlar är en besvikelse varje gångBlir gärna subjektivt detta....
Som svar på första frågan så prioriterar jag inte svensk text på utgåvan, för mig handlar det om finish, artwork och hur limiterad utgåvan är (print run). Ibland är det kul med lite "lull-lull" också, kan vara lenticular, full slips, 1/4 slips, numrerade utgåvor mm.
De jag gillar:
Blufans - Kina - Dessa måste du köpa via GB (groupbuy) på tex HDN eller via ebay. Dessa är mina favoriter, sällan över 2000 ex mycket gedigna, ursnygga artworks mm. Finns olika som tex BE (Blufans Exclusive) OAB (Only At Blufans) mfl. Priserna varierar men räkna med start på cirka 55-60 us. Några av deras utgåvor Farewell My Concubine, Thor 2, Face Off, Oz, Wreck It Ralph, Real Steel, Star Trek Into Darkness, GI Joe Retaliation, Elite Squad, WWZ mfl.
Kimchi - Korea - Köps via kimchidvd. Gjort en hel del snygga utgåvor, någon miss kanske och enligt mig har detta företag kanske tagit sig lite vatten över huvudet ibland. Siten kraschar när någon fin utgåva släpps mm och det kan dröjja innan man får svar på mail. Priser runt ca 45 us och frakt från 10 us. Några utgåvor de släppt är tex T2, Le Grand Bleu, Tangled, Monsters Inc, Monsters University, Leon, Thor 2 mfl.
Entertainment Store - Släppt några fina bla Star Trek Into Darkness, WWZ med ingraverade nummer, Forbidden Planet, Walking Dead 1-3 mfl. Numera kan du beställa via deras butik på ebay.uk Priser från 15 pund och uppåt.
Utöver det är kanadensiska Futureshop bra, särskilt de äldre utgåvorna vissa viva iofs. Gå in via GB på tex HDN eller via ebay.
Ibland kan också tyska elektronikaffären Mediamarkt släppa snygga utgåvor, köp via tex GB eller ebay.
Någon annan kan säkert fylla på...
Mitt enda krav på en Steelbook är egentligen Engelsk titel, subs osv bryr jag mig inte alls om då jag ändå inte har användning av dom.
F.ö. om intresse finns för Blufans utgåvorna så kan jag hjälpa till med dessa, samma pris som i övriga GB's och det tillkommer inte någon extra frakt (utöver den från mig till dig) då jag får dom direkt ifrån Kina.
Redigerat av Nav3lludd, 18 February 2014 - 11:38.
Postad 18 February 2014 - 18:24
Man får verkligen hoppas att de ger fasiken i artwork som redan finns (FS, Play). Infon just nu är bara att den är kommande och att de kommer lyssna på HDN när det gäller artwork.
Ha, ha...helt rätt Mrhoyt jag får skylla på chocken! :-)
Redigerat av Hooch, 18 February 2014 - 19:10.
Postad 19 February 2014 - 09:50
Kan inte mer än att hålla med, i specifik ordning. Det enda dryga med Tyska MediaMarkt är deras FSK loggor, är man som jag och inte öppnar sina Steelbooks så är dom mer än störiga, samt tyska titlar är en besvikelse varje gång :
På Mediamarkts Metallica: Through The Never är åldersloggan klistrad på utsidan.
Postad 19 February 2014 - 21:43
Jo, självklart så finns det undantag. Majoriteten är dessvärre inte så.På Mediamarkts Metallica: Through The Never är åldersloggan klistrad på utsidan.
Postad 26 February 2014 - 17:27
Bifogad fil(er)
Postad 28 February 2014 - 17:48
Snygg Rush för övrigt, nu i dagarna släppte Kimchidvd att de kommer släppa en Rush utgåva i samarbete med Plan Archive.
Postad 01 March 2014 - 12:11
jag samlar på steelbooks med, men jag samlar inte på alla, utan det
ska vara (enligt mig) filmer som är riktigt bra, så att de förtjänar
den där extra uppmärksamheten och omsorgen!
Här kommer mina 3 första!
_DSC0574.JPG 4.1MB
3 Antal nerladdningarOch så baksidan!
_DSC0578.JPG 5.77MB
3 Antal nerladdningar
Postad 01 March 2014 - 12:40
http://cdon.se/film/...lbook)-21223539
Redigerat av MartinAberg, 01 March 2014 - 12:42.
Postad 03 March 2014 - 18:20
Redigerat av Hooch, 03 March 2014 - 20:35.
Postad 03 March 2014 - 22:04
http://www.elgigante...P_PRISJAKT_EGAB
Postad 03 March 2014 - 22:25
ThomasL bekräftade detta i rabattråden.Stämmer det att Elgiganten säljer Gravity 3D steelbook för 149 kr är det ett riktigt kap!
http://www.elgigante...P_PRISJAKT_EGAB
Är det värt det?
Känns som alla svenska steels jag köper reas ut tre månader senare...
Postad 04 March 2014 - 07:38
Redigerat av Hooch, 04 March 2014 - 07:40.
Postad 04 March 2014 - 20:02
Håller på och hjälper en Ninja- buddy att komma åt svenska och norska versionen av Thor 2, steelbook.
Har beställt den svenska på Ginza
http://www.ginza.se/...ook-ed-/333984/
Men den norska ??? Har inte lyckats hitta den, men borde inte den se ut på samma sätt, som den på Ginza ?
Har flaggorna för Sverige,Danmark,Norge och Suomi på baksidan.
Postad 04 March 2014 - 21:43
B-Bone: Helt rätt (nordisk omslag)
https://cdon.no/film...u-ray)-25502942
Tackar för det grabben !
Det får bli endast den från Ginza.
Postad 05 March 2014 - 01:03
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
60 bilder
543 filmer