Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dåligt intresse för HiFi/Hembio...

69 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 December 2006 - 01:29

Dman
  • Dman
  • Lärjunge

• 427 inlägg
  • 0

Efter att ha kollat runt i galleriet hos folk blir jag förvånad över vilket otroligt lågt intresse det verkligen är för andra användares hifi och hembio... istället ligger tydligen fokus på inredningen som folk har hemma...

<{POST_SNAPBACK}>

Varför förvånad, jag har i alla fall svårt att höra på en bild hur det låter och får därmed nöja mig med att bli inspirerad av inredningsdetaljer och helhetsintryck...

Kanske skulle det vara lättare med separat poängsättning av:

Teknik - vad består anläggningen av

Utförande - hur man kopplat ihop'et / ställt upp grejerna

Helhetsintryck - hatar jag Yamaha men tykcer att inredningen är kalas, så kan jag peta upp poängen här

Postad 14 December 2006 - 09:48

H_HURTIG
  • H_HURTIG
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Efter att ha kollat runt i galleriet hos folk blir jag förvånad över vilket otroligt lågt intresse det verkligen är för andra användares hifi och hembio... istället ligger tydligen fokus på inredningen som folk har hemma...

<{POST_SNAPBACK}>

Varför förvånad, jag har i alla fall svårt att höra på en bild hur det låter och får därmed nöja mig med att bli inspirerad av inredningsdetaljer och helhetsintryck...

Kanske skulle det vara lättare med separat poängsättning av:

Teknik - vad består anläggningen av

Utförande - hur man kopplat ihop'et / ställt upp grejerna

Helhetsintryck - hatar jag Yamaha men tykcer att inredningen är kalas, så kan jag peta upp poängen här

<{POST_SNAPBACK}>

Dman, det tycker jag låter som ett mycket bra förslag, med olika typer av betyg!

Postad 14 December 2006 - 10:10

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2592 inlägg
  • 0
Att det dyker upp bygg och renoveringsbilder är ju faktsikt oftast med tanke på att det ska bli bio i rummet. Visst dyker det upp ett kök och ett badrum med, men likväl är detta kanske inspitation som behövs för att starta något eget projekt.

Bygg och renoverings bilderna är ofta väldigt pedagogiska och vet man inte hur man ska göra med olika lösningar så finns det säkert någon som redan löst det.

Jag tycker i stort sett att galleriet funkar bra, det som stör mig mest är faktiskt bilder som är så dåliga att man inte ser vad det ska föreställa.

Postad 14 December 2006 - 10:45

Dman
  • Dman
  • Lärjunge

• 427 inlägg
  • 0
Kanske lite överambitiöst med tre kategorier (teknik, utförande och helhetsintryck) som jag nyss föreslog. Skulle det räcka med teknik och intryck?

Fast i mitt tycke kändes det mer "rättvist" när varje bild betygssattes enskilt. Men hujedamig, stackars Jonasbonde. Vet av egen erfarenhet att det kan va en mardröm när slutanvändare börjar prata om att göra om databaser som redan körts ett tag...

Postad 14 December 2006 - 11:03

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Mångfald är bra, alla typer av anläggningar, rum, lösningar, prisklasser måste få finnas. Om det bara får vara helt dedikerade biorum med teknik som kostar 500k+ så skulle nog medlemsantalet och aktiviteten på detta forum falla rätt kraftigt.

Själv tycker jag att det är inspirerande att se ett bygge, oavsett vad det är, för jag kan använda dessa gallerier när jag fixar med mitt. Även ett badrum eller ett garage kan ge inspiration till mitt biorum. Så länge det finns plats för alla bilder/album/trafik så tycker jag att det är OK.

Men nu mera integrerar vi ju musik och bild (multimedia) i alla våra rum även sovrum, garage, badrum, kök till och med utomhus.

Redigerat av Unregistered828ccd15, 14 December 2006 - 11:03.

Postad 14 December 2006 - 16:39

YOU
  • YOU
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Mångfald är bra, alla typer av anläggningar, rum, lösningar, prisklasser måste få finnas. Om det bara får vara helt dedikerade biorum med teknik som kostar 500k+ så skulle nog medlemsantalet och aktiviteten på detta forum falla rätt kraftigt.

Själv tycker jag att det är inspirerande att se ett bygge, oavsett vad det är, för jag kan använda dessa gallerier när jag fixar med mitt. Även ett badrum eller ett garage kan ge inspiration till mitt biorum. Så länge det finns plats för alla bilder/album/trafik så tycker jag att det är OK.

Men nu mera integrerar vi ju musik och bild (multimedia) i alla våra rum även sovrum, garage, badrum, kök till och med utomhus.

<{POST_SNAPBACK}>

Vi får väl ändå konstatera att övervägande gallerier innehåller Audio & Bild !!

Postad 15 December 2006 - 20:18

AnTra
  • AnTra
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Ja jag måste också säga att jag reagerar negativt på att folk visar sina husbyggnationer!, detta är ju inget forum för det måste väl alla hålla med om.

Dock så är helhetintrycket viktigt och att många smyger in någon mysbild gör väl inte så mycket så länge övervägqande bilder är ljud&bildrelaterat.

Är det byggnationer som handlar om rum för ljud bild så är det ju en annan sak.

Men titta i albumen så finner ni flera husbyggen som ligger på höga poäng vilket ju i sig är jättetrevligt och visar att de som bygger har både smak/stil och kunnighet eller-stålar !?, men inte här i mina ögons smak i alla fall.

Men lite trist om snyggaste hembio/stereo-albumet är på et husbygge med inte en hifi-bild i, då har väl vi hamnat lite snett och vilseleder de som vill kika på intressanta uppsättningar och just helhetslösningar som har med bild&ljud att göra.

MVH AnTra

Postad 24 December 2006 - 10:37

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Vill man lägga ut bilder på sina husdjur, barn eller annat finns ju http://www.fotosidan.se/ och för bilar finns tex http://www.garaget.org/ annars kan man skaffa sig en egen hemsida på tex .mac. Det har jag + egen server.

Däremot tycker jag nog att det finns fog för byggbilder av tex ett läckert badrum med ljud/bild eller tom ett helt hus där man tar sin musik/biohobby till en ny nivå.

Tillägg:

På samma sätt har jag svårt för att se album med extremt dyr utrustning, bara står uppställd och rummet saknar finess, får höga betyg. Då tycker jag att man betygsätter ägarens plånbok.

Redigerat av Unregistered828ccd15, 24 December 2006 - 10:43.

Postad 24 December 2006 - 17:55

Unregistered1b51c861
  • Unregistered1b51c861
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Jag håller inte alls med trådskaparen. Visst, köksrenoveringsbilder är kanske inte det mest intressanta på detta forum. Men om vi däremot ser till biodelen -- varför i hela friden ska man bara bedöma elektronik? Då kan vi lika gärna sluta med bilder och köra med listor över vad vi har.

Postad 24 December 2006 - 20:41

hm67
  • hm67
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
En del lägenheter ser ju ut som rena utställningslägenheterna, det är inte någon som tänkt tanken att en del inlägg kanske är dold reklam från tillverkarna och återförsäljarna ? Jag tänker på det hela tiden, jag tror det är betydligt vanligare än vad folk tror att det är återförsäljare som sitter och postar på olika forum som vanliga användare.

Postad 25 December 2006 - 02:07

YOU
  • YOU
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

En del lägenheter ser ju ut som rena utställningslägenheterna, det är inte någon som tänkt tanken att en del inlägg kanske är dold reklam från tillverkarna och återförsäljarna ? Jag tänker på det hela tiden, jag tror det är betydligt vanligare än vad folk tror att det är återförsäljare som sitter och postar på olika forum som vanliga användare.

<{POST_SNAPBACK}>

minhembio.com är ju ett av eller Det största forumet för hifi och hembio intresserade, så jo visst är det så att många av de säljare som du träffar i butiker osv finns här! Och de flesta skriver klart och tydligt vart de jobbar!

Jag förstår din tanke! Vissa rum är lite väl.. utrustningar för X antal 100'000kr och design rum som iprincip inte går att leva i..

Men det ser man väl rätt lätt igenom va? Jag gör det iaf!

Mvh. YOU

Postad 25 December 2006 - 08:19

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Jag vill gärna påpeka också att om ni hittar något suspekt, ta kontakt med en moderator.

Det är inte tillåtet att göra reklam för prylar under täckmantel och tex ge sig själva bra betyg eller positiva kommentarer.

Postad 25 December 2006 - 08:49

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0
det som slog mig att många som röstar i gallerierna har själv inget galleri eller så har dom låst det från röstning.
här borde det göras om mera än vad som har gjorts .
har man ett låst galleri så skall man inte ha rätt att rösta på andras gallerier
och dom flesta så kallade b##fina hemmen det är så förbanat till gjort när allt ser så perfekt ut
och sen har dom en elektronik som suger.

Postad 25 December 2006 - 09:02

yeah-sus
  • yeah-sus
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
sticker ut hakan här och måste säga att "inrednings gallerierna" är mina favoriter näst efter diy trådarna.Bilderna på komponenter inzoomade är skittrista om jag själv inte är på jakt efter precis en sån.Brukar själv aldrig rösta på gallerierna men det beror nog på att jag själv inte har ett eget galleri.

Postad 25 December 2006 - 09:12

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

det som slog mig att många som röstar i gallerierna har själv inget galleri eller så har dom låst det från röstning.
har man ett låst galleri så skall man inte ha rätt att rösta på andras gallerier
och dom flesta så kallade b##fina hemmen det är så förbanat till gjort när allt ser så perfekt ut

<{POST_SNAPBACK}>

Har precis lobbat igenom ett förslag som kräver att man har minst 1 egen bild (ingen produktbild) samt sin gästbok öppen för att få sätta betyg på andra.
Jag vet faktiskt inte om det är implementerat ännu.. ska forska lite.

Postad 25 December 2006 - 09:29

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0

Har precis lobbat igenom ett förslag som kräver att man har minst 1 egen bild (ingen produktbild) samt sin gästbok öppen för att få sätta betyg på andra.

<{POST_SNAPBACK}>

Det låter fint.

Postad 25 December 2006 - 14:55

YOU
  • YOU
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jodå, det är 'implementerat' !!

-------------
Men alla dessa omdömmen "jaha och ditt skit då?" 1stjärna ... FÖR löjligt!! Blir man lessen och besviken kan man ju lugnt och sansat skicka ett PM te.x och fråga och prata ut.. Annars får man ju ha den distansen att inte gå och 'hämnas' för det är verkligen bara patetiskt!!

Det är många som lägger ner både möda, tid och pengar på sina rum och utrustningar, så tänk på vad ni skriver i betygen.

Så nu har jag förmedlat bägge sidor av denna bild!

Mvh. YOU

Postad 25 December 2006 - 23:48

YOU
  • YOU
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
... Likförbannat har jag fått en 2.a av en person utan egna bilder i sitt galleri ...

Postad 29 December 2006 - 15:01

h-johansson
  • h-johansson
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

... Likförbannat har jag fått en 2.a av en person utan egna bilder i sitt galleri ...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är ny här på forumet. Såhär står det för mig längst ner på sidan, när jag är inne i någons galleri.

" Du måste ha bilder i ditt eget galleri alternativt skrivit minst 20 inlägg i forumet för att få ge omödmen. "

Postad 29 December 2006 - 17:56

YOU
  • YOU
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är ny här på forumet. Såhär står det för mig längst ner på sidan, när jag är inne i någons galleri.

" Du måste ha bilder i ditt eget galleri alternativt skrivit minst 20 inlägg i forumet för att få ge omödmen. "

<{POST_SNAPBACK}>

Jo skulle faktiskt inte fövåna mig om dom som lägger sånna här omdömmen gör det systematiskt, typ lägger in några bilder på vad som, går och sätter betygen och sen tar bort bilderna igen.. Kanske rent av någon användare som är besviken på det betyg dom fått och vill hämnas 'incognito' .. B)

Äh, jag vet inte.. är väl ifs inget att hänga upp sig på heller. :)

Rock on dudes! YOU

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.