Gericom GTA32HD - 3990:- på Dustin Home
189 svar till detta ämne
Postad 10 December 2007 - 13:19
Slakthus13
-
Slakthus13
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
De övre skruvarna är av storlek M8 (skrev fel i ett tidigare inlägg..) 38cm mellan centrum på hålen.. Jag bytte mina mot 26mm långa skruvar. Har satt upp en 60cm lång glidskena i aluminium på väggen, den är som ett "C" i profil. Kan ta en bild ikväll.. Skruvarna är utskruvade 5-6mm och fungerar som hjul i skenan.. När man lossar dessa skruvar så blir ju baksidan lös, men när man för in skruvarna i profilen så trycks baksidan ihop med tvn igen..
Iom denna lösningen så har man lite justerinigmöjligheter i sidled! Sitter kanon!! Dessutom sitter tvn nu bara 15mm!! från väggen..
//Henke
Schysst! Hoppas gud ger dig många fruar
Postad 10 December 2007 - 13:55
henrik_gustavson
-
henrik_gustavson
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Ja d får vi hoppas!
Va kör ni med för bildinställningar?
Är det någon har en bra scartkabel o rekommendera?!
Är fortf supernöjd med tv!!! Dock inte med med fjärren, helt värdelöst att man bara kan använda 10% av knapparna.. Fick programmera min stereo fjärr ist med de nödvändigaste knapparna..
//Henke
Postad 10 December 2007 - 16:11
Slakthus13
-
Slakthus13
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
De övre skruvarna är av storlek M8 (skrev fel i ett tidigare inlägg..) 38cm mellan centrum på hålen.. Jag bytte mina mot 26mm långa skruvar. Har satt upp en 60cm lång glidskena i aluminium på väggen, den är som ett "C" i profil. Kan ta en bild ikväll.. Skruvarna är utskruvade 5-6mm och fungerar som hjul i skenan.. När man lossar dessa skruvar så blir ju baksidan lös, men när man för in skruvarna i profilen så trycks baksidan ihop med tvn igen..
Iom denna lösningen så har man lite justerinigmöjligheter i sidled! Sitter kanon!! Dessutom sitter tvn nu bara 15mm!! från väggen..
//Henke
Har sökt som en dåre efter dom där krokade skruvarna. Finns ej! Har du böjt skruvarna själv? Ja d får vi hoppas!
Är det någon har en bra scartkabel o rekommendera?!
Är fortf supernöjd med tv!!! Dock inte med med fjärren, helt värdelöst att man bara kan använda 10% av knapparna.. Fick programmera min stereo fjärr ist med de nödvändigaste knapparna..
//Henke
Hur du den som "vanlig tv" eller som dataskärm?... och isf kör du med dvi/hdmi?
Redigerat av Slakthus13, 10 December 2007 - 16:08.
Postad 10 December 2007 - 18:45
henrik_gustavson
-
henrik_gustavson
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hej!
Det är inte jag som kör med krokarna.. Jag har en aluminiumskena... Se bild..Men köp annars en gängstång, kapa till rätt längd och sen böj till me två tänger eller i ett skruvstäd....
Jag hitta min aluminiumskena på jobbet, vet i fasen va man köper dessa men jag tänkte kika lite om jag kan hitta ngt liknande..
Som sagt, min skruvarär utskruvade 5-6mm för passa in i skenan.. Skruvskallarna är låga för att de ska kunna glida förbi skruvarna som sitter mot väggen...
Jag har den som vanlig tv, har PC via VGA och Comhem digital tv via scart.. Jag är supernöjd! Ska dock köpa en bättre scartkabel..
//Henke
Postad 10 December 2007 - 19:42
mwittstrom
-
mwittstrom
-
Rookie
-
4 inlägg
Ersatte skruvarna på baksidan med dessa krokarna. Muttern är till för att hålla plåten till tv:n på plats.
Vinkeljärn med en skruv som ser till att tv:n inte halkar av. Skruven går in i hålet där stödet till foten sitter. Vi får vår teve idag, jag ska känna lite på de övre hålen och se om det inte kan räcka med infästning där. Jag antar att det är infästningen för bordsstativet som du använder dig av i nederkant?
Snyggt gjort. Hur stor luftspalt får du bakom teven?
Tv:n bara vilar på de understa två vinkeljärnen, men jag har satt dom sa att dom täcker infästningarna för bordsstativet. Ca 4 cm, jag har satt tv:n så att den är lite vinklad. Jag kan ändra vinkeln genom att skruva på krokarna.
Redigerat av mwittstrom, 10 December 2007 - 19:49.
Postad 11 December 2007 - 19:44
fredl
-
fredl
-
Forumräv
-
-
762 inlägg
Nu har jag fått hem teven. Men oj, vad den var dåligt packad. Den låg i princip löst i en rapplig kartong med skumplastbitar brevid sig. Som ett mirakel verkar den inte ha tagit något stryk, men jag ska anmäla det till Dustin utifall det blir problem framledes.
Sitter och jobbar med att få till en vettig upplösning nu, det var lite enklare på min gamla med sin 1280x720.
Postad 12 December 2007 - 12:38
henrik_gustavson
-
henrik_gustavson
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hur går det med era tv-apparater?  Va tycker ni så här långt? Va kör ni med för bildinställningar? Ngn som tagit bort loggan? Jag tror jag jag vet vart Gericom har fått sin idé till designen ifrån.. http://www.e-katalog...zoom1/40710.jpgBang Olufsen Beovision 4...  //Henke
Postad 12 December 2007 - 14:53
fredl
-
fredl
-
Forumräv
-
-
762 inlägg
Hur går det med era tv-apparater? Va tycker ni så här långt?
Ngn som tagit bort loggan?
Jag tror jag jag vet vart Gericom har fått sin idé till designen ifrån.. http://www.e-katalog...zoom1/40710.jpg
Bang Olufsen Beovision 4... 
//Henke
Jag är helt klart nöjd för pengarna (dock inte med förpackningens kvalitet). Fjärren är ett riktigt as, men räknar inte med att behöva använda den. Om man bara får en bra inställning på htpc:n, satt några timmar med powerstrip men fick inget bra resultat. Man kanske ska silkscreena dit en B&O logga då..  Gericom loggan åker bort så fort som jag vet att det inte är något fel på teven.
Postad 12 December 2007 - 15:18
henrik_gustavson
-
henrik_gustavson
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hur går det med era tv-apparater? Va tycker ni så här långt?
Ngn som tagit bort loggan?
Jag tror jag jag vet vart Gericom har fått sin idé till designen ifrån.. http://www.e-katalog...zoom1/40710.jpg
Bang Olufsen Beovision 4... 
//Henke
Jag är helt klart nöjd för pengarna (dock inte med förpackningens kvalitet). Fjärren är ett riktigt as, men räknar inte med att behöva använda den. Om man bara får en bra inställning på htpc:n, satt några timmar med powerstrip men fick inget bra resultat.
Man kanske ska silkscreena dit en B&O logga då.. Gericom loggan åker bort så fort som jag vet att det inte är något fel på teven.
hehe nä fjärren va riktigt usel! Pip funkar inte på denna tvn va? Funderar på o ta bort loggan oxå, just för o få en ännu cleanare design.. Ngn som vet hur den sitter? Limmad eller med "stift" ? haha jo visst vore lite kul med en B&O logga iåf! :-) Ngn som vet vilket typsnitt de använder? Hur får man dit en sån isf?? Va är powerstrip? //Henke
Postad 12 December 2007 - 19:36
mwittstrom
-
mwittstrom
-
Rookie
-
4 inlägg
Loggan är limmad, bara att dra bort och torka bort limet. Se bild på förra sidan
Postad 12 December 2007 - 20:33
glemmy
-
glemmy
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Fick komponentkabeln till xboxen idag.
Blev riktigt fint med 720P.
Spelade lite Amped 2 och det har aldrig sett bättre ut.
Hade xboxen orkat med att spela upp 720P-filmer hade den lätt varit Guds gåva till mänskligheten.
Postad 13 December 2007 - 08:45
Cynips
-
Cynips
-
Rookie
-
3 inlägg
Tja, det är först nu som jag har datorn in via VGA i st f Scart. Jag tycker inte det är mycket att klaga på för 4 papp. Fjärrkontrollens brister stör mig inte. Svärtan på skärmen är ju lite tråkig, men ljusstyrkan är det inget fel på. Ljudet blev iaf ok när jag fipplat lite med equalizern på PC:n. Annars kör jag det via en extern anläggning. Inte heller hade jag några problem med att förpackningen orsakat några skador på TV:n.
Det går som sagt inte att få pixelmappat i 1360x768. Däremot går det om man kör 1024x768 och TV:n i 4:3 ratio, men det kanske inte är så användbart...
Redigerat av Cynips, 13 December 2007 - 09:15.
Postad 13 December 2007 - 14:59
henrik_gustavson
-
henrik_gustavson
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Min kartong va hel o fin och den va packad snyggt o prydligt..
Ang upplösning.. Jag har min PC kopplad via VGA och när jag kollar min upplösning så står det 1360x768, va är grejjen med pixelmappat??
Postad 13 December 2007 - 21:38
fredl
-
fredl
-
Forumräv
-
-
762 inlägg
Min kartong va hel o fin och den va packad snyggt o prydligt..
Ang upplösning.. Jag har min PC kopplad via VGA och när jag kollar min upplösning så står det 1360x768, va är grejjen med pixelmappat?? 
Gå in på www.pixelmappat.nu och kika på mönstren där.
Postad 16 December 2007 - 22:07
stefango
-
stefango
-
Rookie
-
8 inlägg
Det är bara en sak jag stör mig på på denna TV (vilket är ett utmärkt betyg mtp. priset, hade inte blivit mer nöjd av att gå upp ett steg i kvalitet och betala dubbelt så mycket).
Jag har min ansluten till en Mac Mini via VGA, och när datorn går ner i powersave gör inte tv:n det. Det står bara och blinkar no-signal i oändligheten.
Någon som har en DVI-HDMI-kabel och kan berätta om den beter sig på samma sätt där?
Någon som fått den att gå och lägga sig om bildkällan också gör det?
Postad 17 December 2007 - 11:00
dj_henke
-
dj_henke
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag har min ansluten till en Mac Mini via VGA, och när datorn går ner i powersave gör inte tv:n det. Det står bara och blinkar no-signal i oändligheten.
Någon som har en DVI-HDMI-kabel och kan berätta om den beter sig på samma sätt där?
Någon som fått den att gå och lägga sig om bildkällan också gör det?
Jag kör med HDMI kabel från dator och har tyvärr inte fått den att somna automatiskt heller. Tyvärr kan du inte använda master-slave switchade grenkontakter som slår av/på strömmen till TVn då datorn går av/på, eftersom TVn alltid startar i standby.... Ett värre problem för mig är att ljudet brusar på de interna högtalarna när den söker signal innan den fattat att HDMI signalen är på (typiskt varje gång man slår på TVn från standby). Lagom irriterande...
Postad 18 December 2007 - 08:29
MRLINDELL
-
MRLINDELL
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag köpte en Gericom HD 32" och har provat den med vanlig TV ingång, via HDMI från en Samsung HD680 och en Playstation 3 med jävlig grafik och till min 16 åring är den helt perfekt, jag hittar inga deffekter ens på högsta upplösningen till PS3'an. Ett jäkligt bra pris för en hygglig TV, ångrar att jag inte köpte 2 st, nu finns de inte att få tag på.
Postad 23 December 2007 - 17:39
Mathiasll
-
Mathiasll
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Nu har jag råkat ut för mitt första problem med tv:n. Jag kör med stativet som följde med och jag har precis köpt en XBOX 360. Det jag har råkat ut för är att scartconvertern som följer med är för "lång" så den tar i stativet, och jag försöker använda RGB sladdarna så funkar inte det. *SNYFT*. Har sökt på nätet och kopplat in enligt vad det står att rgb är men inget funkar...
Postad 24 December 2007 - 07:11
Unregisteredb13404e2
-
Unregisteredb13404e2
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Nu har jag råkat ut för mitt första problem med tv:n. Jag kör med stativet som följde med och jag har precis köpt en XBOX 360. Det jag har råkat ut för är att scartconvertern som följer med är för "lång" så den tar i stativet, och jag försöker använda RGB sladdarna så funkar inte det. *SNYFT*. Har sökt på nätet och kopplat in enligt vad det står att rgb är men inget funkar...
Köp dig en HDMI-kabel. Bättre upplösning, mindre kabel, bättre Allt.. Fungerar utmärkt med min 360.
Postad 24 December 2007 - 09:25
Mathiasll
-
Mathiasll
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
hehe det visade sig att det stod fel i manualen. alltså rgb ingångarna var inte där manualen till tv:n sa att de var.
Postad 02 January 2008 - 03:11
Unregistered5de9d3ae
-
Unregistered5de9d3ae
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag kopplade in datorn via DVI-HDMI-kabel till gericom-stackaren- oh jäklar så bra bilden blev!
Däremot saknar jag lite ljud, kan jag på nåt sätt få in mitt ljud från RCA/3,5mm in i tv'n samtidigt som HDMI'n?
Bonusfråga: kan jag styra denna gericom 32HD med fjärrkontrollen Logitech Harmony 525?
Postad 10 February 2008 - 12:44
fredl
-
fredl
-
Forumräv
-
-
762 inlägg
Efter att ha hållt på och krånglat med kablarna (ena scarten är glapp) så tror jag att jag fick igång pixelmappning på min GTA32HD (HDMI från Asus m2a-vm hdmi). Jag vet inte hur det gick till men nu är vista inställt på 1366x768@60Hz och då fylls hela bilden ut, förut hade jag sorgkanter på båda sidorna.
Bilden blev markant bättre och skarpare. Teven rapporterar upplösningen 1360x768.
Hur går det för er andra?
Postad 12 February 2008 - 08:12
Unregistered6c3dce27
-
Unregistered6c3dce27
-
Rookie
-
3 inlägg
Postad 14 February 2008 - 07:39
fredl
-
fredl
-
Forumräv
-
-
762 inlägg
är det bra HD kvalite?
Det blev en klar förbättring när jag fick till pixelmappningen.
Postad 14 February 2008 - 18:27
Unregistered9031f33f
-
Unregistered9031f33f
-
Rookie
-
4 inlägg
Efter att ha hållt på och krånglat med kablarna (ena scarten är glapp) så tror jag att jag fick igång pixelmappning på min GTA32HD (HDMI från Asus m2a-vm hdmi). Jag vet inte hur det gick till men nu är vista inställt på 1366x768@60Hz och då fylls hela bilden ut, förut hade jag sorgkanter på båda sidorna.... Teven rapporterar upplösningen 1360x768.
Jag har också köpt denna TV (ett köpbeslut till stor del baserat på er input i denna tråd men till lika stor del på det låga priset) - tänker använda den tillsammans med kabelTV(analogt tyvärr, men jag har inget val där) och en PopcornHour mediacenterbox. Har två frågor till Fredl: 1. Fredl, kan du inte FÖRSÖKA beskriva hur det gick till när du "fick igång" pixelmappningen, det verkar vara skillnaden mellan hyfsad bild och succé, juh? 2. "Teven rapporterar ..." - vardå? Tacksam för ditt svar! Har inte fått TVn från Dustin ännu, men hoppas den dyker upp i morrn. Pga kreditkortsstrul fick jag göra om min beställning och glömde då kryssa i SMSavisering  hur får jag nu veta att TVn kommit, finns det nån vänlig Dustinkund som kan förklara för en Dustin-oskuld... ?
Postad 14 February 2008 - 19:25
- Christoffer -
-
- Christoffer -
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Har inte fått TVn från Dustin ännu, men hoppas den dyker upp i morrn. Pga kreditkortsstrul fick jag göra om min beställning och glömde då kryssa i SMSavisering hur får jag nu veta att TVn kommit, finns det nån vänlig Dustinkund som kan förklara för en Dustin-oskuld... ?
Då får du antagligen hem en avi i posten istället... Annars kan du oftast hämta ut dina pket med kollinummret också. Glöm inte leg!
Postad 15 February 2008 - 06:40
fredl
-
fredl
-
Forumräv
-
-
762 inlägg
Har två frågor till Fredl:
1. Fredl, kan du inte FÖRSÖKA beskriva hur det gick till när du "fick igång" pixelmappningen, det verkar vara skillnaden mellan hyfsad bild och succé, juh? 2. "Teven rapporterar ..." - vardå?
1) Inte mer än det jag skriver i min post, jag har ingen aning om hur det gick till mer än att jag efter ominstallation använder Catalyst 8.1. Då fanns redan valet 1360x768 som numera ser riktigt bra ut. Jag har dock fått problem med ljudet över HDMI. Men eftersom jag kör 2.1 ljud gör det inte så mycket. 2) Det finns en knapp som heter info på fjärren, där visas aktuell upplösning och uppdateringsfrekvens.
Redigerat av fredl, 15 February 2008 - 06:41.
Postad 15 February 2008 - 07:11
alfin
-
alfin
-
Användare
-
-
101 inlägg
Efter att ha hållt på och krånglat med kablarna (ena scarten är glapp) så tror jag att jag fick igång pixelmappning på min GTA32HD (HDMI från Asus m2a-vm hdmi). Jag vet inte hur det gick till men nu är vista inställt på 1366x768@60Hz och då fylls hela bilden ut, förut hade jag sorgkanter på båda sidorna.... Teven rapporterar upplösningen 1360x768. Jag har också köpt denna TV (ett köpbeslut till stor del baserat på er input i denna tråd men till lika stor del på det låga priset) - tänker använda den tillsammans med kabelTV(analogt tyvärr, men jag har inget val där) och en PopcornHour mediacenterbox.
1. Fredl, kan du inte FÖRSÖKA beskriva hur det gick till när du "fick igång" pixelmappningen, det verkar vara skillnaden mellan hyfsad bild och succé, juh? 2. "Teven rapporterar ..." - vardå?
Tacksam för ditt svar!
Har inte fått TVn från Dustin ännu, men hoppas den dyker upp i morrn. Pga kreditkortsstrul fick jag göra om min beställning och glömde då kryssa i SMSavisering hur får jag nu veta att TVn kommit, finns det nån vänlig Dustinkund som kan förklara för en Dustin-oskuld... ?
Finns den alltså att beställa från DUstin igen, jag hittar den inte. //Niclas
Postad 18 February 2008 - 10:33
Unregistered9031f33f
-
Unregistered9031f33f
-
Rookie
-
4 inlägg
Efter att ha hållt på och krånglat med kablarna (ena scarten är glapp) så tror jag att jag fick igång pixelmappning på min GTA32HD (HDMI från Asus m2a-vm hdmi). Jag vet inte hur det gick till men nu är vista inställt på 1366x768@60Hz och då fylls hela bilden ut, förut hade jag sorgkanter på båda sidorna.... Teven rapporterar upplösningen 1360x768. Jag har också köpt denna TV (ett köpbeslut till stor del baserat på er input i denna tråd men till lika stor del på det låga priset) - tänker använda den tillsammans med kabelTV(analogt tyvärr, men jag har inget val där) och en PopcornHour mediacenterbox.
Tacksam för ditt svar!
Finns den alltså att beställa från DUstin igen, jag hittar den inte.
//Niclas
Joo, den finns här ( http://www.dustinhom...5010123690.aspx)
Redigerat av OleFattGuy, 18 February 2008 - 10:37.
Postad 18 February 2008 - 17:43
Mathiasll
-
Mathiasll
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Åfan hade ingen aning om att den fanns inne igen, inte för att jag vill köpa en till, men jag trodde det var en engångs grej. Angående att hämta ut paketet så borde du ha fått ett kollinr med orderbekräftelsen du fick. När du ser att den har anlänt till ditt närmaste postställe är det bara att skriva ut det och ta med det.
Postad 18 February 2008 - 23:56
Banderollo
-
Banderollo
-
Rookie
-
2 inlägg
"Denna produkt har utgått och kan ej beställas" står det på Dustin.
Grymt synd, såg ju väldigt intressant ut, särskilt eftersom jag inte har behov av att hänga upp den på väggen. Kan man inte få tag på den på nåt sätt?
Redigerat av Banderollo, 18 February 2008 - 23:57.
Postad 20 February 2008 - 11:04
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
Tråkigt att den inte går att hänga på väggen
Postad 21 February 2008 - 09:14
fredl
-
fredl
-
Forumräv
-
-
762 inlägg
Tråkigt att den inte går att hänga på väggen 
Den går utmärkt att hänga på väggen, vår har suttit uppe sedan vi fick den. Efter ominstallation av Vista försvann min pixelmappning och jag har inte lyckats återskapa den. Jag borde ha gjort en Acronisimage på den först...
Postad 21 February 2008 - 15:08
Unregistered9031f33f
-
Unregistered9031f33f
-
Rookie
-
4 inlägg
Fick hem TVn i går - hade ju kryssat i Postpaket...
Orkade inte ens öppna den i går - har tillräckligt kaotiskt i mitt nyinflyttade hem just nu. Till helgen kan jag gripa mig an projektet. Dustin restade dock min PopcornHourA100 ända till 26.e mars
Fredl hur har du hängt upp TVn?
Adoniscromage...? *flikar över till Google*
Postad 21 February 2008 - 20:25
fredl
-
fredl
-
Forumräv
-
-
762 inlägg
Väggfästet är gör det själv, enligt elfa modellen. Finns att läsa om på forumet.
Postad 27 March 2008 - 03:01
KLK
-
KLK
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hej,
Lyckades beställa ett exemplar i början av förra veckan och jag hämtade ut den igår. Främsta orsaken till detta köp är HD. Har en Toshiba EP-30 på ingång som jag tänkt använda via HDMI.
Bilden på vanlig analog tv ser klart mycket bättre ut än med gamla legoklossen. Dock så satte jag på en film RGB Scart i Full scart och bilden vart väldigt grynig och med eftersläpningar. Kändes väl inte sådär toppen direkt  ...Men jag antar att detta kan mycket väl bero på att både scart-kabeln och dvd-spelare är av högsta klass, men bilden var klart mycket bättre på legoklossen i detta fall.
Jag hoppas bara inte att jag blir besviken med HD.
Jag är helt klart en newb med det hela, men kan ni tipsa om inställningar på denna? Skulle verkligen uppskatta det för att få den bästa möjliga bildkvaliten. Ljudet oroar jag mig inte för, kör med Logitech Z-5500 och har fungerat kanon alltid.
En annan riktig newb fråga, detta PC:n. Allt snack om pixelmappning eller vad det nu är, påverkar det kvaliten på filmtittande via hd-dvd eller dvd? eller är det bara när man använder pc:n för filmtittande etc?
Också, grafikkortet jag har är tydligen GeForce7600, NVIDIA baserat. Om jag nu skulle vilja koppla denna till tv:n, vad vore bästa alternativet?
Skulle uppskatta hjälpen, tack på förhand.
Mvh / KLK
Postad 28 March 2008 - 09:05
KLK
-
KLK
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Postad 28 March 2008 - 14:44
Ivestor
-
Ivestor
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hej,
Lyckades beställa ett exemplar i början av förra veckan och jag hämtade ut den igår. Främsta orsaken till detta köp är HD. Har en Toshiba EP-30 på ingång som jag tänkt använda via HDMI.
Bilden på vanlig analog tv ser klart mycket bättre ut än med gamla legoklossen. Dock så satte jag på en film RGB Scart i Full scart och bilden vart väldigt grynig och med eftersläpningar. Kändes väl inte sådär toppen direkt ...Men jag antar att detta kan mycket väl bero på att både scart-kabeln och dvd-spelare är av högsta klass, men bilden var klart mycket bättre på legoklossen i detta fall.
Jag hoppas bara inte att jag blir besviken med HD.
Jag är helt klart en newb med det hela, men kan ni tipsa om inställningar på denna? Skulle verkligen uppskatta det för att få den bästa möjliga bildkvaliten. Ljudet oroar jag mig inte för, kör med Logitech Z-5500 och har fungerat kanon alltid.
En annan riktig newb fråga, detta PC:n. Allt snack om pixelmappning eller vad det nu är, påverkar det kvaliten på filmtittande via hd-dvd eller dvd? eller är det bara när man använder pc:n för filmtittande etc?
Också, grafikkortet jag har är tydligen GeForce7600, NVIDIA baserat. Om jag nu skulle vilja koppla denna till tv:n, vad vore bästa alternativet?
Skulle uppskatta hjälpen, tack på förhand.
Mvh / KLK
Inställningar för bästa billd på denna tv´n är nog bäst och söka vidare på forumet, ett tips är att ställa alla parametrar på 50% och stänga av eventulla bildförbättringssystem sen öka upp med kontrast och färg etc, testa även om bildförbättringssystemen verkligen gör bilden bättre i ditt fall. Jag skulle nog testa och köra DVI->HDMI, finns kabel och köpa hos elektronikkedjorna.
Postad 12 April 2008 - 20:12
Unregistered5de9d3ae
-
Unregistered5de9d3ae
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Nu finns det ytterligare tre bilder på en GTA32HD som sitter väggmonterad, i mitt GALLERI
Redigerat av Unregistered5de9d3ae, 12 April 2008 - 20:13.
Postad 08 August 2014 - 14:15
ime95mos
-
ime95mos
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Minns ni denna gamla TVn? Är det någon som kör med den fortfarande? Min la av för ett år sen... den startar upp, men efter 2-3 minuter börjar det komma linjer och mosaikmönster i bilden. Någon som haft samma problem? Jag är inte mycket för slit o släng.. men går det inte att laga den hyffsat billigt är det ju bara att slänga...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|