Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasats Viaplay - är det något att ha?

2857 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 juli 2013 - 14:03

dp79.com
  • dp79.com
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0
Saxat från pressmeddelande:

På söndag är det avspark för Allsvenskan från C More på Viaplay. Viaplay och C More har tecknat ett avtal som ger Viaplay, Nordens ledande streamingtjänst för TV, film och direktsänd sport, möjlighet att erbjuda fotbollsallsvenskans bästa matcher. Första matchen ut är IFK Göteborg – Helsingborgs IF nu på söndag kl. 18.30.

Viaplays sportpaket utökas med Allsvenskan från C More genom ett avtal med C More. Avtalet omfattar tre till fyra matcher per omgång, totalt 90 matcher per säsong från Allsvenskan från C More. De matcher som kommer att visas på Viaplay väljs ut från omgångens huvudmatcher av C More, som i regel spelas söndagar kl. 15.00, 17.30 och måndagar kl. 19.00.

”Detta är ett unikt avtal och en fantastisk nyhet för våra kunder. För första gången någonsin får vi möjlighet att erbjuda matcher från fotbollsallsvenskan vilket vi är väldigt stolta över”, säger Niclas Ekdahl, VD Viaplay.

Parallellt med Champions League och Premier League erbjuder nu Viaplay de bästa från europeisk, engelsk och svenska klubblagsfotboll, plus mycket mer. Allsvenskan från C More kommer att finnas tillgängligt för alla som har Viaplays TV+Film+Sport paket samt Viasats parabolkunder som har sportpaketet i sitt utbud, vilka också har tillgång till sportutbudet på viaplay.se.

Postad 26 juli 2013 - 15:53

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0
Läste nyss det :) Nu finns det ingen anledning att streta emot mer. Allsvenskan, Premier League och Champions league. Blir till å beställa nu. Gött :)

Postad 26 juli 2013 - 21:17

Unregistered2e308987
  • Unregistered2e308987
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Vi som fått Viaplay Sport av Telia i och med att dem höjde priset på Viasat Sport kanalpaket via IPTV, kommer vi också kunna se den Allsvenska fotbollen?

Postad 26 juli 2013 - 21:33

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Fotbollsallsvenskan till Viaplay:

http://www.expressen...ndas-i-viaplay/

Nu fattas bara Elitserien så är det fullbordat. Viaplay får väl vifta med lite mer pengar under c-more´s näsa så löser det sig :D :D

Redigerat av mcmike, 26 juli 2013 - 21:33.

Postad 27 juli 2013 - 07:10

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 2

Nu fattas bara Elitserien så är det fullbordat. Viaplay får väl vifta med lite mer pengar under c-more´s näsa så löser det sig :D :D

vore mer önskvärt om de kunde vifta med pengar så de får bättre teknologi i första hand

Postad 27 juli 2013 - 08:08

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

vore mer önskvärt om de kunde vifta med pengar så de får bättre teknologi i första hand

Naturligtvis ska de kunna erbjuda stabila sändningar genom alla plattformar. Men jag har inga problem, så därför står det på min lista.. Jag är helt enkelt väldigt nöjd med tjänsten :)

Postad 27 juli 2013 - 10:52

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0
Från Expressen:

– Det är ett unikt avtal och en fantastisk möjlighet, säger Niclas Ekdahl. För 2014 finns två alternativ, antingen fortsätter avtalet precis som hösten 2013 eller så kommer överenskommelsen att utökas så att samtliga allsvenska matcher sänds i Viaplay.

Skönt att det inte bara var ett avtal som gällde under hösten utan dom tänker framåt. Förstår inte riktigt vad cmore ska erbjuda nu. 450 spänn i månaden för elitserien och nån tennismatch, hallå? :D fattar dom inte att det där var dödsstöten för dom som sportkanal. viasat måste cashat upp ordentligt med pengar..

Postad 27 juli 2013 - 21:33

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Jag tolkar det som att det ENDAST är de matcher som går på Cmore Sport HD som kommer att visas. Allt som går på Cmore Live 1-4, kommer man att kunna köpa dem som PPV via viaplay som man kan med vissa CL-matcher? I så fall, världens mest kompletta lösning!

Postad 27 juli 2013 - 22:12

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Håller me föregående talare ,satsa lite mer på teknologi.

Postad 28 juli 2013 - 10:30

extreme mikeover
  • extreme mikeover
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Frugan fick nån kod så att man kunde testa viaplay så jag tänkte att vi kunde testa. Skummade igenom deras sida och såg att det inte fanns på apple tv som vi redan kör netflix på men det fanns bilder på ps3 och xbox360 så jag tänkte att det blir väl bra.
Efter diverse uppdateringar och nedladdningar kunde vi logga in på ps3an och bläddra runt, hittade en tv serie och tryckte på spela... Men nej då måste man vara playstation pluskund, inte aktuellt! Gick in på hemsidan och läste att det var samma med xbox360, guld krävdes... nej!

Nåväl jag kan ju spela från ipaden och streama till appletvn, laddade hem appen tryckte på play och endast ljudet kunde skickas pga rättigheter??? Vafan jag betalar ju för rättigheterna att se programmet? Jag får alltså titta på ipaden men har inte rättigheter att se på samma program på min tv?

Jag betalar idag för netflix för jag tycker det är en bra tjänst, jag kunde tänka mig att betala för viaplay för att det är ett lagligt sätt att se dom filmer och serier som jag vill när jag vill det men det finns inte en chans att jag kommer betala för viaplay i det här skicket.

Postad 28 juli 2013 - 10:34

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Frugan fick nån kod så att man kunde testa viaplay så jag tänkte att vi kunde testa. Skummade igenom deras sida och såg att det inte fanns på apple tv som vi redan kör netflix på men det fanns bilder på ps3 och xbox360 så jag tänkte att det blir väl bra.
Efter diverse uppdateringar och nedladdningar kunde vi logga in på ps3an och bläddra runt, hittade en tv serie och tryckte på spela... Men nej då måste man vara playstation pluskund, inte aktuellt! Gick in på hemsidan och läste att det var samma med xbox360, guld krävdes... nej!

Nåväl jag kan ju spela från ipaden och streama till appletvn, laddade hem appen tryckte på play och endast ljudet kunde skickas pga rättigheter??? Vafan jag betalar ju för rättigheterna att se programmet? Jag får alltså titta på ipaden men har inte rättigheter att se på samma program på min tv?

Jag betalar idag för netflix för jag tycker det är en bra tjänst, jag kunde tänka mig att betala för viaplay för att det är ett lagligt sätt att se dom filmer och serier som jag vill när jag vill det men det finns inte en chans att jag kommer betala för viaplay i det här skicket.

Om du har en ipad av senare modell kan du skärmdela till atv och gå förbi rättigheterna..

Postad 28 juli 2013 - 11:28

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Hur går man förbi de rättigheterna? Jag har ipad 2 och en atv3. Kollar man på viaplay i safari och speglar ipad till atv så är alla filmer låsta. Det fungerar bara via viaplays ios app, men den har sämre utbud.

Postad 28 juli 2013 - 11:44

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Hur går man förbi de rättigheterna? Jag har ipad 2 och en atv3. Kollar man på viaplay i safari och speglar ipad till atv så är alla filmer låsta. Det fungerar bara via viaplays ios app, men den har sämre utbud.

Utbudet blir i alla fall bra mycket större med skärmdelning. Sedan om det inte är exakt lika utbud som via datorn eller viaplayboxen, kan nog stämma...

Postad 28 juli 2013 - 12:30

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0

Du startar ju speglingen av hela din ios skärm på din tv. dubbelklicka på hemknappen å swipa till höger så ser du airplayikonen där, välj din apple tv så kommer det komma upp en knapp som frågar om du vill spegla enheten. svara ja å starta sen viaplay appen så kan du säkert kolla på allt :)

Postad 28 juli 2013 - 13:25

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0

Du startar ju speglingen av hela din ios skärm på din tv. dubbelklicka på hemknappen å swipa till höger så ser du airplayikonen där, välj din apple tv så kommer det komma upp en knapp som frågar om du vill spegla enheten. svara ja å starta sen viaplay appen så kan du säkert kolla på allt :)

Jo jag vet. Det funkar jättebra att spegla viaplayappen. Problemet är ju att utbudet är större på viaplay genom pc:n. Förr kunde man ju titta på viaplay.se direkt i safari. Men nu går det bara genom appen.

Postad 28 juli 2013 - 20:54

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1 149 inlägg
  • 1
Är det bara jag som tycker man blivit lurad att viaplay ska ingå för alla viasatkunder? Jag har inget behov av massa filmkanaler och tyckte därför viaplay var ett bra komplement till basutbudet och blev positiv till att det skulle ingå. Men då måste jag ju ha alla filmkanalerna så då kostar det mig fan 450 kr i månaden istället för 79 kr i månaden plus basutbudet? Eftersom jag är viasatkund kan jag ju heller inte gå in på Viaplays hemsida och Mitt viaplay och uppgradera till tv+film för det är bundet till mitt utbud.

Postad 29 juli 2013 - 22:02

Unregistered36e10e06
  • Unregistered36e10e06
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tycker man blivit lurad att viaplay ska ingå för alla viasatkunder? Jag har inget behov av massa filmkanaler och tyckte därför viaplay var ett bra komplement till basutbudet och blev positiv till att det skulle ingå. Men då måste jag ju ha alla filmkanalerna så då kostar det mig fan 450 kr i månaden istället för 79 kr i månaden plus basutbudet? Eftersom jag är viasatkund kan jag ju heller inte gå in på Viaplays hemsida och Mitt viaplay och uppgradera till tv+film för det är bundet till mitt utbud.

Enligt uppgifter från viaplays support ska du kunna uppgradera abonnemanget för 79 kr och få film och tv

Redigerat av Unregistered36e10e06, 29 juli 2013 - 22:03.

Postad 30 juli 2013 - 10:03

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Enligt uppgifter från viaplays support ska du kunna uppgradera abonnemanget för 79 kr och få film och tv

Så om man ändå måste betala det fulla priset för tjänsten, vad är det då som ingår?

Är det någon som kör airplay från ipad eller iphone 5 och är nöjd med bildkvalitet på sportsändningar? Antar att det bara är att glömma HD-kvalitet med denna lösning? Någon som till cvh med testat både airplay och hdmi från laptop till tv och jämfört bildkvalitet?

Postad 30 juli 2013 - 11:21

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 1

Är det någon som kör airplay från ipad eller iphone 5 och är nöjd med bildkvalitet på sportsändningar? Antar att det bara är att glömma HD-kvalitet med denna lösning? Någon som till cvh med testat både airplay och hdmi från laptop till tv och jämfört bildkvalitet?

Jag airplayar ibland, absolut inge sämre än boxen..Senast igår, allsvenskan riktigt bra bild :)

Postad 31 juli 2013 - 15:11

Unregistered36e10e06
  • Unregistered36e10e06
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Så om man ändå måste betala det fulla priset för tjänsten, vad är det då som ingår?

Säg att du har basutbud + sport via Viasat då ingår TV och sport hos Viaplay. Vill du även ha film hos viaplay lägger du till 79 kr i månaden.

Redigerat av Unregistered36e10e06, 31 juli 2013 - 15:11.

Postad 07 augusti 2013 - 13:11

Unregistered4a294113
  • Unregistered4a294113
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jag har problem med min samsuns smart tv, första dagen fungerade allt jätte bra att se film, även dag två.. Men senaste två dagarna fungerar ingenting, blir bra svart när man ska se film.

Har detta hänt någon annan? Några idér om vad som är fel?

Har kollat nätverket och det fungerar..

Postad 07 augusti 2013 - 13:19

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jag har problem med min samsuns smart tv, första dagen fungerade allt jätte bra att se film, även dag två.. Men senaste två dagarna fungerar ingenting, blir bra svart när man ska se film.

Har detta hänt någon annan? Några idér om vad som är fel?

Har kollat nätverket och det fungerar..

http://www.aftonblad...icle17144409.ab

Postad 07 augusti 2013 - 13:26

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0
ska de ta bort PS3appen också då?

har haft urusel kvalitet på PS3, Dator och iPad när jag testat viaplay

Postad 07 augusti 2013 - 13:43

Unregistered4a294113
  • Unregistered4a294113
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

http://www.aftonblad...icle17144409.ab

okej det var ju tråkigt men nu försöker jag kolla genom min Bluray samsung spelare, samma visa där, fungerar det inte alls där heller?!?!?!

dom borde kunnat skrivit det på sin hemsidan isåfall

Postad 07 augusti 2013 - 13:45

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

okej det var ju tråkigt men nu försöker jag kolla genom min Bluray samsung spelare, samma visa där, fungerar det inte alls där heller?!?!?!

dom borde kunnat skrivit det på sin hemsidan isåfall

Har du en tv från 2010 då? Enligt artikeln är det ju bara dessa som drabbas av detta.

/Fredrik

Postad 07 augusti 2013 - 13:54

Unregistered4a294113
  • Unregistered4a294113
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Har du en tv från 2010 då? Enligt artikeln är det ju bara dessa som drabbas av detta.

/Fredrik

Yes tyvärr så hade jag ju det, tycker den fortfarande ser och verkar ny men haha tydligen fel:)

Men dock har jag en Bluray Spelar med Samsung Apps som ska ha 2012 uppdateringen, det ska fungerar på den men den verkar inte riktigt heller vilja... Får se om tekniknörden inom mig löser problemet:(

Postad 17 augusti 2013 - 09:02

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

...Nåväl jag kan ju spela från ipaden och streama till appletvn, laddade hem appen tryckte på play och endast ljudet kunde skickas pga rättigheter??? Vafan jag betalar ju för rättigheterna att se programmet? Jag får alltså titta på ipaden men har inte rättigheter att se på samma program på min tv?...

Jag testade också viaplay och kan verifiera att de enstaka filmer jag provat fungerar, om man kör airplay och speglar bilden. Märkte i början att vissa filmer kunde man airplaya normalt utan problem, andra gick bara skicka ut ljud, tredje gick inte alls pga rättigheter och sista varianten gick men utan text. Vaf...tänkte jag...
Förstår inte riktigt vad de är rädda för när man kör airplay, någon som vet?
Antar att samma skit som gäller när man kör med hdmi från ipaden?

En annan sak jag irriterar mig på är att man inte kan ladda ner alla filmer/serier för offiline, återigen, varför?

Antar att hela filmindustrin vill ha de så att du snart ska betala för en film hur många gånger du tittar på den, vilken enhet du tittar med och vilken kabel du använder med en variabel prissättning för hur vädret är ute. Givetvis dyrare vid regn. Inte konstigt fler vill köra den "enkla vägen". Jag vill inget annat än att göra rätt för mig och betala för det jag konsumerar men fan blir lack ibland på alla käppar man sätter i hjulen.

Redigerat av Termos, 17 augusti 2013 - 09:05.

Postad 28 augusti 2013 - 13:37

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Är det skillnad på rättigheter mellan olika plattformar? Har kört Viaplay både från en Vaio och en Asus Transformer via HDMI, allt har funkat klockrent.

Postad 29 augusti 2013 - 16:07

Arcane
  • Arcane
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
För er som bara har Viaplay för fotboll så kan jag rekommendera Al Jazeera Sport istället.

Bättre kvalitet och stabilare plattform. De har massor av fotboll med engelska kommentatorer och är billigare. Det är lite bökigt att upprätta men sen fungerar det utmärkt.

http://watchjsc.com/

Postad 11 september 2013 - 07:56

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Någon annan som upplever dålig kvalité på viaplay (appen) när man ser genom airplay (apple tv3)? Det hackar till ibland och bildkvalitén känns lite sådär.

Postad 15 september 2013 - 11:29

millstream
  • millstream
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Jag har en Samsung BD-F6500 blu-ray-spelare och det verkar inte finnas några HD-filmer eller tv-program. Sport finns det däremot i HD (med hyfsad bildkvalitet).
Är det någon som vet om detta bara gäller Samsungs blu-ray-spelare eller om det gäller tv också och kanske fler plattformar?
/Anders

Postad 15 september 2013 - 12:36

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0
Jag kör oftast genom Xbox 360. Några filmer och serier finns i HD, men till skillnad från Netflix så är de allra flesta filmerna i SD (t.om. ganska dålig sådan), vilket ju förtar mycket av charmen. Eller rättare sagt, ofta vägrar jag dra igång en film i dålig SD. Netflix har däremot större delen av sitt utbud i HD och där går ofta även att välja ljud på ett annat sätt än i Viaplay.

Tycker Viaplay har lite nyare filmer, men det här med SD förstör mycket. Gränssnitt är ju också ofantligt mycket bättre i Netflix.

Postad 15 september 2013 - 14:58

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
Nu när jag kommer att få fiber börjar Viaplay bli intressant, men tvekar lite då jag tänker se sporten via min 46" Samsung som har en Viaplayapp. Att bilden inte blir klockren är jag på det klara med, men kommer det att hacka mycket med en lina på 100 Mbit/s.

Postad 15 september 2013 - 19:06

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Nu när jag kommer att få fiber börjar Viaplay bli intressant, men tvekar lite då jag tänker se sporten via min 46" Samsung som har en Viaplayapp. Att bilden inte blir klockren är jag på det klara med, men kommer det att hacka mycket med en lina på 100 Mbit/s.

Har fiber 100Mbit/s och kör Viaplay för att se bl a Formel 1 och Premier League. Ser det på en 60 tums tv via antingen airplay (ipad-atv) eller via hdmi adapter från ipad till receiver.

Är kräsen och har skrivit förut i tråden angående småhackandet (titta på gräset när du ser på fotboll) vid snabba rörelser. Bilden är annars riktig bra när det sänds från studion och när det går lite långsamt i matcherna. HD kvalite på bilden helt klart.

Däremot finns det andra som alltid skriver att det fungerar bra så det verkar variera lite vad folk tycker i denna tråd.

Jämför Viaplay sändningarna med Canal Digital via parabol och det kanske är orättvist mot Viaplay. Men ibland när jag ser på Premier League via Viaplay och tycker det ser bra ut så börjar jag nästan skratta när jag växlar över till en match på C More Sport HD.

/Fredrik

Postad 15 september 2013 - 19:16

Unregistered7aa7d369
  • Unregistered7aa7d369
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Jag har en samsung från 2011 (ue46d6005) och där får jag riktigt bra kvalitet!
Nätverket hemma är bredband 60 från BBB. Är ca 10-15 enheter på nätverket samtidigt. Modem och router är inget speciellt. TVn delas med datorn på en 100 switch. Det ja vill säga är att det krävs inte mycket för att få bra bild!

Postad 15 september 2013 - 19:24

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
Tack för infot. Nu är det bara att vänta in installationen.

Postad 15 september 2013 - 19:27

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Nätverket hemma är bredband 60 från BBB. Är ca 10-15 enheter på nätverket samtidigt. Modem och router är inget speciellt. TVn delas med datorn på en 100 switch. Det ja vill säga är att det krävs inte mycket för att få bra bild!

Innan jag skaffade fiber 100Mbit/s hade jag vanligt adsl 24Mbit/s. Det är absolut ingen skillnad på bilden nu. Fördelen med fiber är att jag nu kan ha mycket mer igång med bibehållen kvalité.

/Fredrik

Tack för infot. Nu är det bara att vänta in installationen.

Installation? Ska fungera direkt efter registrering.

/Fredrik

Redigerat av porch123, 15 september 2013 - 19:28.

Postad 15 september 2013 - 19:31

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Innan jag skaffade fiber 100Mbit/s hade jag vanligt adsl 24Mbit/s. Det är absolut ingen skillnad på bilden nu. Fördelen med fiber är att jag nu kan ha mycket mer igång med bibehållen kvalité.

/Fredrik

Installation? Ska fungera direkt efter registrering.

/Fredrik

Visst, men just nu förstärker de stolparna i området, det verkar som att fiberkablarna är tunga och kommer inte att grävas ned.

Postad 16 september 2013 - 11:58

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
http://mms.se/2013/0...topp/#more-2272
Netflix störst och går framåt. HBO Nordic hamnar utanför topp-fem med en marknadsandel på under 1,1%.
Viaplay näst störst men verkar inte ha utvecklats mellan första och andra kv 2013. Märkligt med tanke på att det talas mycket om Viaplay och Viaplay-boxen. Skulle inte förvåna mig om reaktionerna mot prishöjningarna på Viasat-abonnemangen slår igenom i VOD-toppen för tredje kvartalet som bör komma i mitten av november. Skulle tro att Viaplay utvecklas bra under perioden juli-september.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 16 september 2013 - 11:58.

Postad 16 september 2013 - 12:17

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Problemet är inte bredbandet utan att Samsungs Viaplay-app inte klarar HD. Jag testade den ett tag på min 2011- BD-spelare och bilden var usel jämfört med tex netflix via Apple TV.

Postad 16 september 2013 - 12:21

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Netflix störst och går framåt. HBO Nordic hamnar utanför topp-fem med en marknadsandel på under 1,1%.
Viaplay näst störst men verkar inte ha utvecklats mellan första och andra kv 2013. Märkligt med tanke på att det talas mycket om Viaplay och Viaplay-boxen. Skulle inte förvåna mig om reaktionerna mot prishöjningarna på Viasat-abonnemangen slår igenom i VOD-toppen för tredje kvartalet som bör komma i mitten av november. Skulle tro att Viaplay utvecklas bra under perioden juli-september.

SF Anytime och Voddler är ju On Demand-tjänster som inte kräver månadsabonemang så jag förstår inte vad de har i denna lista att göra. Jag har ett SF-konto som jag aldrig använder, räknas jag då in den siffran? iTunes då? Alla som har ett iTunes-konto, dvs bland annat samtliga innehavare av en iPhone, iPad eller Apple TV borde ju i så fall räknas och sätta iTunes filmtjänst i topp på listan bara för att man "har tillgång till tjänsten" som det står.

Redigerat av agpath, 16 september 2013 - 12:21.

Postad 16 september 2013 - 12:46

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

Viaplays videokvalitet sjönk dramatiskt i slutet av 2012, tror inte det har blivit bättre. Att de sen inte har förbättrat eller utvecklat tjänsten överhuvudtaget, vad jag vet, spelar nog in en hel del också. De måste komma tillbaks med bättre strömkvalitet, bättre gränssnitt, fler plattformar och erbjuda en gratismånad för att få alla som sagt upp sina abbonemang att komma tillbaks.

Tror det bara är en liten andel av SamsungTV-ägare och ett fåtal som har IP-tv från Telia som har HBO medans resten inte bryr sig. HBO får skylla sig själva där.

Postad 16 september 2013 - 13:10

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Viaplays videokvalitet sjönk dramatiskt i slutet av 2012, tror inte det har blivit bättre. Att de sen inte har förbättrat eller utvecklat tjänsten överhuvudtaget, vad jag vet, spelar nog in en hel del också. De måste komma tillbaks med bättre strömkvalitet, bättre gränssnitt, fler plattformar och erbjuda en gratismånad för att få alla som sagt upp sina abbonemang att komma tillbaks.

Viaplay har en gratis provmånad utan uppsägningstid. Det var det som jag testade. Men inte hjälper det utan HD på min TV när jag ska se film.

Postad 16 september 2013 - 15:27

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

SF Anytime och Voddler är ju On Demand-tjänster som inte kräver månadsabonemang så jag förstår inte vad de har i denna lista att göra. Jag har ett SF-konto som jag aldrig använder, räknas jag då in den siffran? iTunes då? Alla som har ett iTunes-konto, dvs bland annat samtliga innehavare av en iPhone, iPad eller Apple TV borde ju i så fall räknas och sätta iTunes filmtjänst i topp på listan bara för att man "har tillgång till tjänsten" som det står.

Relevanta synpunkter.
Jag kollade med MMS. Verkar som man har varit medvetna om att tillgången inte är lika bra måttstock som det faktiska användandet. Man har även tagit med iTunes nu från och med höstens mätningar.
Fick detta svar:
"Mätningen som presenteras idag är baserad på intervjuer som genomfördes i våras och avser enbart tillgång i form av abonnemang eller någon annan form av konto. Det är den intervjuade som själv avgör om han eller hon har tillgång till tjänsten.
Inför höstens mätning genomförde vi flera reformer, bland annat mäter vi nu även användning, vilket i många avseenden är ett intressantare mått. Dessutom har vi lagt till Itunes.
Topplisteformatet kan vara lite förledande, eftersom de olika tjänsterna skiljer sig åt. Syftet med rapporten är inte att rangordna utan att belysa tillgången för olika tjänster, och från och med i höst, även användandet."

Postad 17 september 2013 - 07:41

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Relevanta synpunkter.
Jag kollade med MMS. Verkar som man har varit medvetna om att tillgången inte är lika bra måttstock som det faktiska användandet. Man har även tagit med iTunes nu från och med höstens mätningar.
Fick detta svar:
"Mätningen som presenteras idag är baserad på intervjuer som genomfördes i våras och avser enbart tillgång i form av abonnemang eller någon annan form av konto. Det är den intervjuade som själv avgör om han eller hon har tillgång till tjänsten.
Inför höstens mätning genomförde vi flera reformer, bland annat mäter vi nu även användning, vilket i många avseenden är ett intressantare mått. Dessutom har vi lagt till Itunes.
Topplisteformatet kan vara lite förledande, eftersom de olika tjänsterna skiljer sig åt. Syftet med rapporten är inte att rangordna utan att belysa tillgången för olika tjänster, och från och med i höst, även användandet."

Då förstår jag mer hur de tänker. De kanske även skulle fråga tex hur många timmar alternativt hur många program/filmer per vecka som man ser på respektive tjänst som man har tillgång till.
Min familjs egen topplista blir då:
1: Netflix (ca 3-4 timmar per dag)
2: SVT/TV4 (ca 2 timmar per dag), visserligen via antenn, men kan ju även ses som streaming så det borde väl räknas?
3: iTunes (ett hyrfilmer i månaden)

Postad 18 september 2013 - 19:53

nifo_gbg
  • nifo_gbg
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Har inte orkat läsa hela tråden, men jag har stött på två problem....som senare löst sig.

1. Man måste logga in varje gång. Nja. Hade Chrome och då var jag tvungen till det. Bytte senare till Firefox, och namn och lösen kommer denna ihåg. Visst, du måste klicka för att logga in - men det det enda. Enklare i vart fall. För er som kör Chrome finns säkert en bättre lösenordshanterare än den inbyggda. =)

2. Det verkade som att antalet enheter man kan ha knutna till tjänsten (per abb) sjönk drastiskt, och det verkade som att Viaplay tyckte att jag hade nya enheter hela tiden. Pratade med supporten och kom fram att jag nog rensat lite väl drastiskt med Ccleaner i det sista. Där ska man nämligen klicka ur "Silverlight" så att denna inte rensas. Då rensas nämligen uppgifterna om enheten osv med.

3. (en liten bonuspunkt) Satt och surade lite över att man manuellt var tvungen att sätta kvaliten själv för att få bästa upplösning, men har insett att kör man på auto så anpassar ändå klienten sig (oftast redan i förtexterna / introt) så att man ändå kommer upp i högsta inställningen. Men jag skulle ändå vilja ha bästa bild från första frame.

Vad mer att säga... Det finns massa roliga dokumentärer för den som älskar sådant. Tyvärr har väl inte Viaplay några egna serier (rätta mig om jag har fel). Gillade ju bland annat "Lillyhammer" som var en Netflix-skapad-och-unik seria för dem.

Jo....sen kan jag tycka att det går lite långsammare att dra igång filmen än på Netflix, men det kan eventuellt vara inbillning.
Har inte kollat live ännu, så har ingen aning om kvalitén på dessa sändningar.

Må gött!

Postad 19 september 2013 - 11:41

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2 247 inlägg
  • 0
Tycker tvvärr att det är ganska ofta kvaliteten är bristfällig på viaplay. Vet inte om det var GTA V som slöade ned Live något enormt igår man viaplay visade "inte tillgängligt" varje gång jag försökte dra igång någon champions league match. Testade på datorn istället och där gick det bättre men fortfarande inte hundra. Skaffade det här för F1 men har insett att jag nästan alltid gör annat på söndagarna :/

Postad 20 september 2013 - 13:12

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 1
Snälla, kan inte alla som är ViaPlay kunder mailbomba deras kundtjänst till dess dom slutligen får ändan ur och fixa en funktion FÖR ATT KOMMA IHÅG LÖSENORD. Så väl webbsiten som Windows 8 appen saknar iaf denna funktioner, som jag själv sett som en självklarhet i alla webbapplikationer jag byggt senaste 10 åren. Att man dessutom blir utloggad ovanligt fort och att dom dessutom verkar ansträngt sig för att slå ut Chromes egen "komma ihåg" funktion gör ju inte saken bättre.

Postad 21 september 2013 - 18:12

BlueFruit
  • BlueFruit
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Snälla, kan inte alla som är ViaPlay kunder mailbomba deras kundtjänst till dess dom slutligen får ändan ur och fixa en funktion FÖR ATT KOMMA IHÅG LÖSENORD. Så väl webbsiten som Windows 8 appen saknar iaf denna funktioner, som jag själv sett som en självklarhet i alla webbapplikationer jag byggt senaste 10 åren. Att man dessutom blir utloggad ovanligt fort och att dom dessutom verkar ansträngt sig för att slå ut Chromes egen "komma ihåg" funktion gör ju inte saken bättre.

Min IE sparar i alla fall lösenordet. Win 8 appen inte dock.

Postad 22 september 2013 - 11:40

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Min IE sparar i alla fall lösenordet. Win 8 appen inte dock.

Jo, även FireFox gör det. Och Chrome (som ViaPlay ironiskt nog själv rekommenderar) skulle nog göra det om inte nåt geni på Viasat märkt sidan som "secure" och därmed slagit ut funktionen. Men varför ska man 2013 ens behöva ha detta problem?? Iom att man rimligtvis kör en Microsoft-plattform i grunden är det nästan svårare att misslyckas att implementera funktionen än att lyckas :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.