Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Varför ska man köpa en Wii?

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 15 december 2006 - 20:18

MR_Jimmy
  • MR_Jimmy
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0
Sugen på att köpa en ny konsoll, väljer så klart mellan 360:n och wii

ni som har wii lite fördelar med den? Vad är bra vad är dåligt?

#2

Postad 15 december 2006 - 20:28

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Bägge 2 är bra på sina sätt. 360 har grym grafik. Wii har grym spelkänsla.
Det som är dåligt med Wii är bristen på onlinestöd. Där är 360 helt överlägsen alla konsoller. Så om du vill spela mot andra personer över nätet är 360 det givna valet.

#3

Postad 15 december 2006 - 20:40

MR_Jimmy
  • MR_Jimmy
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0
Visst kanske det kan va kul att lira över nätet.

Sedan är jag lite orolig för det hära med projektorn. köper jag en ny konsoll kommer den vara kopplad med min projektor. Har läst att det finns personer som haft lite problems med detta.
Men wii:n verkar va skönt spel känsla, spel glädje. Men hur är det med kontorllerna? Det känns inte plojigt liksom? Någon som är kul första månaden men sen bara tröttsamt?

#4

Postad 15 december 2006 - 21:03

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Visst kanske det kan va kul att lira över nätet.

Sedan är jag lite orolig för det hära med projektorn. köper jag en ny konsoll kommer den vara kopplad med min projektor. Har läst att det finns personer som haft lite problems med detta.
Men wii:n verkar va skönt spel känsla, spel glädje. Men hur är det med kontorllerna? Det känns inte plojigt liksom? Någon som är kul första månaden men sen bara tröttsamt?

<{POST_SNAPBACK}>


Risken finns. Det gäller att företagen tänker till när de gör spel till den nya handkontrollen.
Jag tycker den känns mycket bra. Provade på projektor idag och det funkade ok. Tycker dock det funkade mycket bättre på min TV här hemma. Kanske pga avståndet. Kortare avstånd hemma.

#5

Postad 15 december 2006 - 23:05

Unregistered1c5ba0d1
  • Unregistered1c5ba0d1
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Tror kontrollen kan komma att kännas plojig i tidiga tredjepartsspel. Förutom nintendos egna då. Men det kommer garanterat komma fler spel som utnyttjar kontrollen på bra sätt inom en förhoppningsvis snar framtid. Då den sålde över förväntningar tror jag också att de stora spelhusen kommer lägga mer krut på utveckling av spel till den också. Så den har klar potential. Klart större än xbox 360 i min mening. Känns som om utvecklingen för 360n kommer gå åt mer avancerad grafik och bättre AI snarare än innovativa spelsätt. Potential i Wii är närmast oändlig i vad den kan åstakomma när spelutvecklarna börjar med spel som utnyttjar wiimoten fullt ut. Bara sportspel och fps:er kan bli hur kul som helst. I min helt ogrundade mening ;)

#6

Postad 16 december 2006 - 08:31

Unregistered530c48a5
  • Unregistered530c48a5
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Jag har båda och spelat 360 väldigt mycket, mindre Wii eftersom jag fick den igår o bara har Wii Sports.
Båda är riktigt bra, 360 har väl mer titlar än Wiin, och de satsar ju inte på samma saker. Wiin är riktigt kul o hålla på med MEN saknar riktigt bra spel, det är väl nästan bara Zelda som är riktigt bra. Jag längtar till Tiger Woods som kommer -07, det lär ju vara super med Wii-mote.

på 360 har du bl.a. Gears of War som är riktigt kul, dock kort!! Sen finns det en rad spel som finns redan nu som är riktigt kul och en rad spel som är på G. Assassins Creed, Forza Motorsport 2, Bioshock & Blue Dragon för att nämna nåra...

Så se till vad du själv vill ha, båda är riktigt kul iaf, men som sagt Wii'n saknar riktigt bra spel, men är ju riktigt nytt också.

Båda är iaf värda ett köp!

#7

Postad 16 december 2006 - 09:43

Unregisteredae42f095
  • Unregisteredae42f095
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Jag hade en 360 premium men sålde den efter ett par månader, största anledningen var att det känns som det satsas och kommer satsas mycker på fps till den. Jag kanske tillhör den gamla skolan men jag tycker fps ska spelas med mus och tangentbord, då är de som roligast.

Vidare finns det mig veterligen inga partyspel till xbox 360, något det redan finns till wii och något vi kommer se mycket mer av framöver.

Vad gäller att köra med projektor så har jag inte haft några problem alls med det. Det man behöver tänka på vad gäller sensorbaren är att se den som en ficklampa, den lyser dit den pekar. Alltså om man har nederkant på projektorbilden nära golvet och man har sensorbaren där, måste man vinkla den uppåt litegrann; annars "lyser" den ju mot fötterna/knäna.
(Håller förövrigt på att fixa till en egen sladdlös sensorbar, ska lägga ut ritningar när jag fått till den som jag vill ha. Om man vill kan man faktiskt redan nu köpa en sådan till överpris och med ganska dålig design på nätet.)

Jag tycker kontrollerna är underbara, de erbjuder en ny känsla när man spelar som är riktigt häftig. Det som är riktigt skönt för en slapp person som mig är att man kan ligga i soffan med händerna åt varsitt håll och spela (gäller såklart inte tex wii sports). Sitter ofta och jäser med Zelda på det sättet. Nu när wii blivit så populär och eftertraktad världen över kommer givetvis många speltillverkare vilja slå sig in på marknaden, jag tror vi har många häftiga spel med härlig styrning och kontroll att se fram emot.

Grafikmässigt sett ligger wii en bra bit efter xbox 360, det kan vem som helst se klart och tydligt. Det jag dock måste poängtera och som kanske bara gäller mig, är att när man väl sitter och spelar brukar man inte ha speciellt mycket tid över att sitta och finstudera detaljer och grafik; speciellt inte i fps. I stridens hetta sitter man helt enkelt inte och funderar på om texturerna är högupplösta eller ej, men kollar inte om karaktärerna har si och så många gånger fler polygoner heller.

"Xbox 360 har spel som gjorts tusen gånger tidigare, bara att de nu har bättre grafik" är ett citat taget någonstans från nätet som jag tycker säger allt. När jag köpte min 360 spelade jag lite i början men efter det blev den bara liggandes för det kändes inte nytt på något sätt alls.

Rayman och en bunt öl + några kompisar = garanterad succekväll, sällan jag skrattat så mycket som när min stela och något övergödda samt lätt salongsberusade polare försökte kasta iväg den stackars kon så långt som möjlig. I mitten av januari kommer warioware, ett givet köp för sådana tillfällen ;)

Slutligen snackar vi Nintendo och deras erfarenhet, jag vet inte hur man ska definiera det men för mig känns wii verkligen som spelglädje och kvalitet på själva spelandet. Det är svårt att ta på vad det är men jag har spelat ganska mycket varje dag ända sedan jag hämtade ut mitt wii den 8e december, man sitter på jobbet och nästan längtar efter att få komma hem och spela någon timme. Den känslan har jag saknat ända sedan jag fick mitt kära snes för länge länge sedan.
Personligen tycker jag Nintendo fått till en riktig fullträff med wii, wii-ägare har nog några riktigt roliga och intressanta år att se fram emot.

#8

Postad 17 december 2006 - 04:17

MR_Jimmy
  • MR_Jimmy
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0
Tack för alla svar! Har nu funderat lite... Känslan är att jag inte kan bestämma mig :rolleyes: Så nu tänkte jag detta, jag säljer min gamla xbox för mellan 2-3000 (Har massor av tillbehör, och chippad) köper sedan en 360 som man har som multimedia maskin och sedan också en Wii :lol:
Har fortarande inte bestämt mig men tyckte det skulle bli en bra lösning :wub:

#9

Postad 17 december 2006 - 09:49

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Tycker att det låter som en utmärkt lösning...

Ska göra samma sak själv :wub:

Klarar inte av att välja...Eller rättare sagt så vill jag nog inte välja hehhe

#10

Postad 17 december 2006 - 20:46

kaptenkidd71
  • kaptenkidd71
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0
Efter stor vånda köpte jag ju ett Xbox 360 för nån vecka sen men funderar just nu på om jag ska utnyttja 30 dagars öppet köp och lämna tillbaka det. ca 5000 kr för konsolen +spel o handkontroll känns lite mycket eftersom jag märker att jag inte kommer spela så mycket.

Avsaknaden av partyspel och precis som någon annan skrev så har jag svårt att vänja med mig att spela fps-spel med handkontroll istället för mus o tangentbord. Grafiken är grym på min hdtv men tror jag skulle ha roligare med ett Nintendo Wii faktiskt. Vi får se hur jag gör men om man behåller Xbox måste man nog köpa router o fixa så Live funkar oxå för det är ju en av de stora grejerna med Xbox har jag förstått.

Jaja nu får vi se hur det blir o om jag lämnar tillbaka är ju den stora frågan ju om man kan få tag på Wii före jul bara :wub:

#11

Postad 18 december 2006 - 00:34

Pretto
  • Pretto
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Efter stor vånda köpte jag ju ett Xbox 360 för nån vecka sen men funderar just nu på om jag ska utnyttja 30 dagars öppet köp och lämna tillbaka det. ca 5000 kr för konsolen +spel o handkontroll känns lite mycket eftersom jag märker att jag inte kommer spela så mycket.

Avsaknaden av partyspel och precis som någon annan skrev så har jag svårt att vänja med mig att spela fps-spel med handkontroll istället för mus o tangentbord. Grafiken är grym på min hdtv men tror jag skulle ha roligare med ett Nintendo Wii faktiskt. Vi får se hur jag gör men om man behåller Xbox måste man nog köpa router o fixa så Live funkar oxå för det är ju en av de stora grejerna med Xbox har jag förstått.

Jaja nu får vi se hur det blir o om jag lämnar tillbaka är ju den stora frågan  ju om man kan få tag på Wii före jul bara  :)

<{POST_SNAPBACK}>


wii blir nog svår att få tag i till jul.
Sen vet jag inte riktigt om det funkar att utnyttja öppet köp om du använt produkten.
Tror det bara gäller obrutna förpackningar.

#12

Postad 19 december 2006 - 15:33

kaptenkidd71
  • kaptenkidd71
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0
Jodå det funkade bra med öppet köp. Heder åt El-giganten denna gång. Nu är ju bara frågan om man ska ge fan i att sukta efter Wii eller PS3 längre fram o nöja sig med lite krigsspel på datorn eller hur man ska göra.

Önskar nån kompis hade köpt Wii för jag är sååå nyfiken på att prova och skulle jag springa på ett i julhandeln av en slump så får jag svårt att låta bli o köpa gissar jag men då kanske det är tur att de är tokförbokade alla wii då :blink:

#13

Postad 19 december 2006 - 15:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jodå det funkade bra med öppet köp. Heder åt El-giganten denna gång. Nu är ju bara frågan om man ska ge fan i att sukta efter Wii eller PS3 längre fram o nöja sig med lite krigsspel på datorn eller hur man ska göra.

Önskar nån kompis hade köpt Wii för jag är sååå nyfiken på att prova och skulle jag springa på ett i julhandeln av en slump så får jag svårt att låta bli o köpa gissar jag men då kanske det är tur att de är tokförbokade alla wii då  :huh:

<{POST_SNAPBACK}>


Kul med impulsköp. Fick ett ryck igår och lade ett bud på en PS3'a på Ebay. Vet inte riktigt om det var så smart :blink: Är inte så stor chans jag vinner dock för det är ett rätt lågt bud jag lagt men man vet aldrig.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.