Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hur bra fungerar TV

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 24 december 2009 - 13:55

Unregistered7146b06c
  • Unregistered7146b06c
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Jag är rätt sugen på att byta ut VMC till mediaportal. Jag har gjort några försök tidigare (flera år sedan) men då har det mest hängt på TV delen att jag stannat vid VMC. Hur fungerar det idag? Hur fungerar guide? hur fungerar FireDTV? Jag har provat MP men inte TV delen och jag är minst sagt imponerad över villka framsteg man gjort. Framförallt att MP kan synca om efter olika Refresh rates är ju superbra. Men som sagt jag skulle vilja ha lite erfarenheter om TV delen innan jag byter.

#2

Postad 24 december 2009 - 14:43

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Kort sagt: TV fungerar utmärkt i MP.

Jag har tre Fire-DTV DVB-T kopplade till TV-servern. Den hämtar schemalagt hem 14-dagars guide för alla Boxerkanaler varje natt med hjälp av tv.swedb.se och PGuide. Jag kan rekommendera MP web interface för att hantera inspelning av serier och för att schemalägga när man inte är hemma.

Vi kör ofta fyra klienter mot servern (barnens bägge datorer, HTPCn i vardagsrummet och köksdatorn) och det är inga problem att dessutom spela in några program - så länge man håller sig till dom tre MUXar som jag kan ta emot samtidigt. Hade det inte varit för att Teracoms vilja att börja bygga DVB-T2-nät så hade jag jag försökt få tag på ett par mottagare till på Blocket...

#3

Postad 25 december 2009 - 11:28

Unregistered7146b06c
  • Unregistered7146b06c
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Det låter kanon, skall nog spendera ledigheten till att testa MP då.
Det verkar som att man har gjort framsteg med TV delen då.
Jag kör en htpc med Firedtv och en som jag bara använder för uppspelning.
Tack för svaret!

#4

Postad 08 januari 2010 - 17:21

Unregistered7146b06c
  • Unregistered7146b06c
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Har testat att installera MP men får inte igång TV delen.
Är det problem att köra Vista MC och MP på samma gång?
Jag konfigurerar den interna TV delen (använder inte TV Server) och det ser ut som allt fungerar men när jag skall köra TV så händer det ingenting och MP verkar hänga sig.
Kör med Vista och MP 1.02 i default läge (inget skin byte m.m.) och FireDtv
Vilka drivrutiner till Fire DTV fungerar ? Jag kör med Vista TV pack drivisarna och det kanske inte fungerar med MP?

Tar emot alla tips för jag vill väldigt gärna testa MPs TV del innan jag tar steget från VMC.

#5

Postad 09 januari 2010 - 23:01

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Du kan inte köra med samma drivare som till WMC, dom är specialgjorda just för det programmet. Du måste installera Fire-DTVs BDA-drivare för att det ska fungera i MediaPortal. Med BDA-drivarna ska en nästa-nästa-nästa-installation av MP fungera klockrent och du vill köra TV-server även om det är en single-seat-installation.

#6

Postad 10 januari 2010 - 12:16

Unregistered7146b06c
  • Unregistered7146b06c
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Du kan inte köra med samma drivare som till WMC, dom är specialgjorda just för det programmet. Du måste installera Fire-DTVs BDA-drivare för att det ska fungera i MediaPortal. Med BDA-drivarna ska en nästa-nästa-nästa-installation av MP fungera klockrent och du vill köra TV-server även om det är en single-seat-installation.

tack för svaret, jag misstänkte att det var drivrutinerna. Jag får installera detta på någon av mina andra htpc då eftersom jag inte vill äventyra min VMC installation :D

#7

Postad 10 januari 2010 - 17:25

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Gör så, kom bara ihåg att inte krångla till MP-installationen. :) Tryck Nästa tills den är klar så blir det bra, oavsett om du tänkt se på HD-TV och annat den frågar på vägen.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.