Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilket märke respekterar du mest?

196 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken tillverkare tycker du gör bästa produkter i förhållande till sitt pris? (2339 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta
NAD C 355BEE (Stereoförstärkare) 1 8,33 (11) Inga priser
4 relaterade trådar

#101

Postad 31 december 2007 - 07:23

Alicia
  • Alicia
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Det vore bättre att rösta på märke man inte gillar. För min del hade det varit klock rent Sony som använder allt från Virus till utpressning för att begränsa oss konsumenter. Jag har tagit mitt ansvar som konsument och bojkottar Sony fastän att jag kan stå och drägla över senaste PS3 mm...

(och undrar du så sök lite på google, det är inte bara jag där ute... red pill or...)


Undvika inte Sony, dom gör helt enkelt fantastiska apparater och tacka dom för alla miljarder i utveckling och är en stora producenter filmbranchen.

#102

Postad 02 januari 2008 - 10:43

Unregistered37352
  • Unregistered37352
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0

Det vore bättre att rösta på märke man inte gillar. För min del hade det varit klock rent Sony som använder allt från Virus till utpressning för att begränsa oss konsumenter. Jag har tagit mitt ansvar som konsument och bojkottar Sony fastän att jag kan stå och drägla över senaste PS3 mm...

(och undrar du så sök lite på google, det är inte bara jag där ute... red pill or...)


Undvika inte Sony, dom gör helt enkelt fantastiska apparater och tacka dom för alla miljarder i utveckling och är en stora producenter filmbranchen.


hmm sony...orkar inte....allt sony gör är att köper upp andra och utpressar oss konsumenter att använda deras prylar och bara deras prylar...annars kommer det regna syra på oss.......sen ska vi betala mer för deras gerjor??!!!för att??bättre än dom andra??nä...för att dom heter sony och vill ha kontroll över hela världen och förslav oss

lite allvar sony gör bra grejor, sen är det upp till var och en om man vill betala mer för märket eller köper en samsung istället för mindre pengar och får en lika bra maskin ibland bättre.....och nu pratar jag tv, för det är det ända samsung fixar tycker jag....om lg är lågpris så är många andra det oxå, toshiba jvc panasonic samsung...kostar lika mycket för motsvarande modell....alla tillverkare kan göra bra lcd/plasma bara frågan om dom ska kosta som pionöör....så nu har jag fått gnälla av mig lite....

#103

Postad 02 januari 2008 - 23:07

Triton242
  • Triton242
  • Lärjunge

  • 355 inlägg
  • 0
Det ända jag reflekterar över i röstningen är hur LG står sig högre än ett anrikt märke som Philips...
LG för mig har nämneligen aldrig vad de än tillverkat stått för kvallitet.

Redigerat av Triton242, 02 januari 2008 - 23:11.


#104

Postad 03 januari 2008 - 00:11

Truthman
  • Truthman
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Det ända jag reflekterar över i röstningen är hur LG står sig högre än ett anrikt märke som Philips...
LG för mig har nämneligen aldrig vad de än tillverkat stått för kvallitet.

Kul att du gillar Philips, då borde du iofs gilla LG också eftersom LG tillverkar många av Philips produkter.

#105

Postad 04 januari 2008 - 00:51

Unregisteredce1f5ddd
  • Unregisteredce1f5ddd
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Panasonic tycker jag är det märke som har utmärkt sig att man får mest för pengarna iallafall när det gäller plasmaskärmar. Äger själv en 42pv600 som jag är grymt nöjd med. det går ju inte att komma ifrån att pioneer gör de bästa skärmarna men de kostar ju också nästan dubbelt så mycket. Som god två tycker jag ändå att panasonic kommer när det gäller kvalitet och bild.

#106

Postad 04 januari 2008 - 11:09

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0

Det ända jag reflekterar över i röstningen är hur LG står sig högre än ett anrikt märke som Philips...
LG för mig har nämneligen aldrig vad de än tillverkat stått för kvallitet.

Kul att du gillar Philips, då borde du iofs gilla LG också eftersom LG tillverkar många av Philips produkter.

LG och Philips tillverkar i alla fall en hel del LCD-paneler via ett gemensamt bolag, men för övrig teknik som är minst lika viktig i tvn står LG och Philips åtskillda åt...

Mvh JB

#107

Postad 05 januari 2008 - 00:43

Truthman
  • Truthman
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Det ända jag reflekterar över i röstningen är hur LG står sig högre än ett anrikt märke som Philips...
LG för mig har nämneligen aldrig vad de än tillverkat stått för kvallitet.

Kul att du gillar Philips, då borde du iofs gilla LG också eftersom LG tillverkar många av Philips produkter.

LG och Philips tillverkar i alla fall en hel del LCD-paneler via ett gemensamt bolag, men för övrig teknik som är minst lika viktig i tvn står LG och Philips åtskillda åt...

Mvh JB

En del? LG tillverkar i princip alla Philips LCD:er och vad gäller styrelektroniken så har LG & Philips också mycket gemensamt.

"About LG.Philips LCD
LG.Philips LCD Co., Ltd [NYSE: LPL, KRX: 034220] is a leading manufacturer and supplier of thin-film transistor liquid crystal display (TFT-LCD) panels. The company manufactures TFT-LCD panels in a wide range of sizes and specifications for use in TVs, monitors, notebook PCs, and various applications. LG.Philips LCD currently operates seven fabrication facilities and four back-end assembly facilities in Korea, China and Poland. The company has a total of 23,000 employees operating in ten countries around the world. Please visit http://www.lgphilips-lcd.com for more information."

"Seoul, Korea (October 22, 2007) – LG.Philips LCD Co., Ltd. [NYSE: LPL, KRX: 034220], one of the world’s leading innovators of thin-film transistor liquid crystal display (TFT-LCD) technology, announced today that it will showcase its industry-leading technologies, including its advanced motion blur reduction technologies, an ultra-slim 42-inch LCD TV panel and other highly advanced products at FPD International 2007 booth #380 from October 24 through 26, 2007, at Pacifico Yokohama Convention Center in Japan.

Advanced Performance and Ultra-Slim Full HD LCD TV Panels in the Spotlight
LG.Philips LCD will be demonstrating a number of highly advanced displays that represent the future of LCD TV technology. LG.Philips LCD will showcase its 47-inch wide panel for Full HDTVs, which lowers motion picture response time to 8ms through 120Hz refresh rate technology and copper bus implementation. An advanced performance 47-inch wide panel for Full HDTV boasts an even lower motion picture response time of 6ms by using scanning backlight technology.

LG.Philips LCD is at the forefront environmentally-friendly display products, and has reduced average power consumption by 35 percent over conventional models. The company will highlight its environmentally-friendly technological advances at the exhibition. LG.Philips LCD will also present its 42-inch ultra-slim LCD TV panel – merely 19.8mm thick.

Brighter Panels for Monitors, Thinner and Lower Power-Consuming Panels for Notebooks
To meet the growing need for high-quality LCD panels in the desktop monitor market for graphic design and video production uses, LG.Philips LCD has developed wider color gamut products, including the world’s largest monitor panel, measuring 30 inches diagonally, as well as a 26-inch model. Both panels boast superior color gamut of 117 percent.

LG.Philips LCD will also be demonstrating 17-inch wide LCD panel for notebooks that boast color gamut of 100 percent using RGB light emitting diode (LED) backlights, as well as a 13.3-inch wide LCD panel that uses up to 20 percent less power than previous models. This panel is also 40 percent thinner and 20 percent lighter, thanks to the usage of white LED backlights instead of conventional cold cathode fluorescent lamps (CCFL).

Small and Medium LCDs with Cutting-Edge Technology
This year, LG.Philips LCD will introduce an extensive range of high performing small and medium-size displays. These range from very small displays for use in mobile phones to ultra-high resolution displays for use in medical devices.

The company’s medium-size displays include a 7-inch widescreen panel for automotive products that features Touch Sensor In Cell technology, which allows the panel to be drastically thinner than other touch screen products by incorporating touch screen technology inside the actual LCD. Additionally, a 2.2-inch IPS LCD display with a transflective setting and a 2.4-inch a-Si TFT-LCD panel with the world’s thinnest border for use in mobile phones will be demonstrated as well.

Display Evolution
At its booth, LG.Philips LCD will also have a special section demonstrating the company’s superior 120Hz refresh rate technology, and promoting the advantages LG.Philips LCD’s IPS-mode panels have in reducing motion blur compared to VA-mode panels. Visitors will be able to compare conventional panels to panels that use LG.Philips LCD’s latest technology, including advancements in IPS-mode 120Hz refresh rate technology, energy efficiency and picture improvement technologies. "

#108

Postad 05 januari 2008 - 23:58

Unregistered58105b5e
  • Unregistered58105b5e
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Sony såklart!

#109

Postad 10 januari 2008 - 15:31

ForceOfShiva
  • ForceOfShiva
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Helt sjukt hur många som kan säga Sony.
Sony är verkligen inte prisvärda. Visst har dom en del bra produkter (alla kategorier) men dom är absolut inte prisvärda.

Kolla LGs nya 100 hertzare med full hd. LY99 eller något sådant. Bästa tv:n jag sett. Den stod i båset brevid Pioneers plasmor sist jag såg den och den våldtog dom hårt.
Den bilden är helt galen.


Sony lever på att dom producerar produkter inom alla områden. Man känner igen märket och får för sig att det är bra grejor. När en kund kommer in till mig och vill köpa en Sony och absolut inget annat så tycker jag oftast synd om dom.
Sen kanske man visar dom en betydligt billigare och bättre tv men endå, "men det där är ju Sony..." och så går stackarn hem med skräp.
Snacka om starkt varumärke!

#110

Postad 11 januari 2008 - 20:59

Triton242
  • Triton242
  • Lärjunge

  • 355 inlägg
  • 0
Truthman de flesta vet att nästan alla företag har sammarbeten på olika nivåer och inom olika projekt.
Tror du bara det gäller i detta fallet bör du googla vidare..

Redigerat av Triton242, 11 januari 2008 - 21:00.


#111

Postad 11 januari 2008 - 21:12

Unregistered1992d660
  • Unregistered1992d660
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
För några år sedan fanns det ett märke som hette Goldstar, inte så värst respekterat vill jag minnas, i dag heter de LG, (Lucky goldstar) :)

#112

Postad 12 januari 2008 - 02:33

toler
  • toler
  • Veteran

  • 1 548 inlägg
  • 0

Helt sjukt hur många som kan säga Sony.
Sony är verkligen inte prisvärda. Visst har dom en del bra produkter (alla kategorier) men dom är absolut inte prisvärda.

Sony lever på att dom producerar produkter inom alla områden. Man känner igen märket och får för sig att det är bra grejor. När en kund kommer in till mig och vill köpa en Sony och absolut inget annat så tycker jag oftast synd om dom.
Sen kanske man visar dom en betydligt billigare och bättre tv men endå, "men det där är ju Sony..." och så går stackarn hem med skräp.
Snacka om starkt varumärke!

Nästan bara sony har kabelTVtuner. Och sonys bravia-serie anses ju vara tämligen felfri kvalitet. Och den där LY99 finns ju inte ännu i Sverige och den är bara 42", liksom LGs förra 100hz LB2. Dessutom anses Lg vara dålig på svärta, medan sony är toppen, ja sony får massor av beröm i test. Skräp är vad du skriver. Sony ger mest fö pengarna - för du får då en riktigt kompetent TV med få problem. lg samsunk tosh sharp jvc va e de mot en sonnybuddy.Phil är lite utmanande med ambilight och bra kvalle. toler talat

#113

Postad 13 januari 2008 - 11:14

heavensmile
  • heavensmile
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
MÅste säga att jag hör till dem som verkligen gillar Braiva, ser fram emot att skaffa en i början av hösten. (blir nog 40 tummaren i den nya W serien som utannonserades under CES) :mellow:

Redigerat av heavensmile, 13 januari 2008 - 11:14.


#114

Postad 17 januari 2008 - 11:32

Kung-Surround
  • Kung-Surround
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag valde sony då jag tycker dom rafinerar och presenterar sina produkter på ett elegant och lätttiljängligt sätt. Jag låter nästan som en PR-person när jag säger det :)

#115

Postad 22 januari 2008 - 13:55

ChoAtic
  • ChoAtic
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
Just nu Sony, bara för den uppfyllde de krav jag hade när jag köpte den senaste TVn och sen tyckte jag den var snygg också. Sen tycker jag det är konstigt att vissa kan sitta och säga att de tycker synd om folk som köper en TV av Sony och att det bara är skräp? Tycker ni verkligen det är skräp? Skräp är TV apparater som DIBoss, Limited Label och diverse andra konstiga märken släpper. Nu har jag ägt en Samsung också vilket jag också tyckte var en skitbra TV kan nog hålla med om att den var mer prisvärd än vad Sonyn var ;) Men sen så känndes 46X3500 lite mer lyx också. Kanske var glasramen jag betalade för? :)

Men Philips och LG är två märken jag helt tappat respekten för nu på senare tid. Tyvärr, hade en riktigt bra tjocktv från Philips innan jag gick över till LCD och där är det inte riktigt med i svängarna tycker jag.

#116

Postad 27 januari 2008 - 18:31

Holmqvist
  • Holmqvist
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Lade min röst på annat märke då Onkyo inte finns med på listan - deras surr-recievrar är grymma till vettigt pris. ;)

#117

Postad 28 januari 2008 - 08:58

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Om det är prestanda / krona så ser jag bara en vinnare på plasmafronten (och då jag anser att plasma har bättre bild i helhet än LCD än så länge är detta det avgörande segmentet i mina ögon):
- Billigaste plasmorna vid prissök är panasonic.
- Panasonic är oftast också ett par strå vassare än både samsung, LG m.fl. i samma priskatergori.
- Jämför vi mott Pioneer som har en något bättre bild oftast får man ofta två st Panasonic i samma stl. + upplösning och generationför priset av en Pioneer, därav går Pioneer bort.

(Som ren finsmakarplasma vinner dock Pioneer, men det var ju inte det som var frågan :-) )

Mvh
Boogieman

#118

Postad 31 januari 2008 - 20:39

urgf
  • urgf
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Mobba inte min Grundig crt ;)

Sherwood ? Gjorde inte dom taskiga högtalare när man var i yngre tonåren för en massa år sen ?

#119

Postad 01 februari 2008 - 12:21

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Handlar detta bara om hemelektronik (sk "brunvaror") eller om varje enskild tillverkares hela produktsortiment? I sådana fall går i alla fall samsung och LG bort rejält! Deras vitvaror är oftast inte så mycket att hurra för.

#120

Postad 05 februari 2008 - 23:28

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

  • 1 868 inlägg
  • 0
Bäst TV i förhållande till pris tycker jag sharp är. Men bäst tv och bild tycker jag helt klart Pioneer har. Därför har jag en själv.

#121

Postad 07 februari 2008 - 10:44

Unregisteredf58ad013
  • Unregisteredf58ad013
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Jag har en Plasma Panasonic pv60 som levererar både bildmässigt och användarmässigt till ett bra pris. Tidigare hade jag en Sony TV från 1995 som var alldeles fantastisk, visade både bredbild och 4:3 på ett mycket bra sätt. Däremot så anser jag inte att Sonys LCD levererar på samma sätt som CRT. Det blev således Panasonic som fick min röst. Best bang for the buck!

Att Philips ligger så risigt till är jag inte förvånad över. Jag har provat två apparater från Philips. 32PF7531D har en mycket bra bild men den visar alltid 4:3 format om jag har använt textTV: !?!? Den andra jag provat hemma, 32PF7562D har en bild som var rent skrämmande dålig från fabrik. Blev lite bättre efter en kalibrering. Men den klarar inte att visa bildformat på ett korrekt sätt. Så Philips klarar helt enkelt inte av att programmera i alla fall två av sina modeller.

/Toro

Redigerat av Unregisteredf58ad013, 07 februari 2008 - 10:48.


#122

Postad 07 februari 2008 - 16:11

micke_011
  • micke_011
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
håller med toro, kör samma tv och tycker att den har varit prisvärd och levererat väl i paritet med förväntan, oavsett om jag tittat på dvd eller bluray, spelat xbox360 eller ps3.. men om jag valde utan hänsyn till pris så skulle det nog bli en pioneer i dagsläget..

#123

Postad 07 februari 2008 - 17:31

Unregistered529cdb41
  • Unregistered529cdb41
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
skulle säga sony som Lcd och pioneer som Plasma I allt o allo skulle jag sagt pioneer....

#124

Postad 07 februari 2008 - 19:38

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
Panasonic, bra kvalite` rakt igenom.

#125

Postad 13 februari 2008 - 13:24

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Jag gav min röst till Hitachi, pga att de har tillverkat den tv'n som höll i flest antal år 1985-2007!!

Rent tekniskt skulle den nog fortfarande ha fungerat bara att analog sändningarna upphörde.

Så nu är man på sin 3:e Hitachi så att säga -mycket tv för lite pengar jättebra.

#126

Postad 05 mars 2008 - 15:34

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

  • 3 121 inlägg
  • 0

Philips känns som ett budget märke som lever på något gammalt arv...? kanske var något att ha on the 70s....

Philips är bland dom största aktörerna på lcd-marknaden. Philipss 32" lcd-skärmar kring 7-10tkr sopade mattan med alla sonys, samsungs och LGs lcd-skärmar i samma prisklass. Panasonic var rätt likvärdig fast bilder på Philipsen var läckrare på någt sätt. Dessutom gör dom sjukt snygga chassin enligt mig ;)

Redigerat av Unregisteredcb936d6b, 05 mars 2008 - 15:35.


#127

Postad 05 mars 2008 - 16:28

Unregisteredf58ad013
  • Unregisteredf58ad013
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hur många recensioner ser man av Philips billigare apparater? Nej just det inte många. Det verkar som om de endast låter tidningar och andra medier endast recensera de dyra apparaterna. När folk sedan läser recensionerna tror de att alla philips är bra, vilket inte stämmer. Visserligen har jag som sagts tidigare bara testat två apparater och de leverade inte som förväntat. Det är inga måndagsex utan är felaktigt pogramerade från början. Så, bryr man sig inte om korrekt bildformat så kan man välja philips, annars något annat.

#128

Postad 11 mars 2008 - 18:24

Joe The Man
  • Joe The Man
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Givetvis h/k.. Canton, Toshiba, Sony är även med på min lista.

Redigerat av Joe The Man, 11 mars 2008 - 18:24.


#129

Postad 11 mars 2008 - 20:23

j-holm
  • j-holm
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
jag lägger till Nad och Canton

#130

Postad 15 mars 2008 - 12:58

ikercasillas
  • ikercasillas
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Sony!

#131

Postad 15 mars 2008 - 16:48

TPS
  • TPS
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0
Pioneer är i en klass för sig.

#132

Postad 15 mars 2008 - 23:40

Joakim1984
  • Joakim1984
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
åhh...
Sony(tanter och gubbar i 60-70 års åldern som har haft en sony i 15-20 år och tror att dom var bra då tror att dom är bra nu, pinsamt! betalar alldeles för mkt för det står sony där)
Philips(gör inget själv..ambilight och nåt mer tack..nej tyvärr)
Samsung( kolla vi gör snygga lcd:er)
Hitachi(på väg upp som det skriker om det, alla som gillar pioneer vet att dom har ett grymt bra omdömme för tv-appareter och dom lutar grymt mkt åt att välja hitachi som skärmar, säger det er något)
Pioneer(bäst men du betalar för det)
LG(Ska inte ljuga om att det är mina favvosar pga inte överpriser, bäst lcd:er, visst så gör dom budget modeller också men du betalar verkligen för kvalite)
toshiba( gör absolut inte dom bästa men prisvärd och lagom för en vanlig svensson)

egentligen så handlar det inte om märke det handlar om modeller och vilken mottagning man har hemma av signal eller vad du ska bruka den till.

ps. måste tillägga att jag har "för" mig att Daewoo exempel vis har minst service på sina apparater än något annat märke. det är ganska starkt

#133

Postad 29 mars 2008 - 08:15

Martin K
  • Martin K
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
Har MYCKET dålig erfarenhet av LG Lcd. För mig är LGs tv apparater som seat eller hyundai är i bilvärlden...

#134

Postad 04 april 2008 - 01:05

kusling
  • kusling
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0
B&W är världens bästa märke! :)

#135

Postad 05 april 2008 - 12:44

Volvow
  • Volvow
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Hej!

Samsung fick min röst!!! Har Samsung på massa prylar här hemma och är nöjd med ALLA... :)

#136

Postad 08 april 2008 - 17:23

mannen_82
  • mannen_82
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Sony is the shit!

#137

Postad 09 april 2008 - 10:09

yojje
  • yojje
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Apple

punkt slut.

#138

Postad 10 april 2008 - 21:30

Unregistered0d5a35d1
  • Unregistered0d5a35d1
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Jag kan i ärlighetens namn inte förstå hur Samsung kan ligga så bra till, med tanke på deras M-serie. Visst, man får en förbannat bra TV om man är beredd på att reklamera de tre första. De håller en otroligt varierande kvalitet och deras mjukvara till just den serien är fullständigt värdelös fram tills för några veckor sedan.

#139

Postad 12 april 2008 - 17:23

Bumpa Berra
  • Bumpa Berra
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0

Hur många recensioner ser man av Philips billigare apparater? Nej just det inte många. Det verkar som om de endast låter tidningar och andra medier endast recensera de dyra apparaterna. När folk sedan läser recensionerna tror de att alla philips är bra, vilket inte stämmer. Visserligen har jag som sagts tidigare bara testat två apparater och de leverade inte som förväntat. Det är inga måndagsex utan är felaktigt pogramerade från början. Så, bryr man sig inte om korrekt bildformat så kan man välja philips, annars något annat.


Oj, du har något stort på gång här.
Märke som INTE låter oberoende aktörer testa deras produkter.
Man häpnar!!!



Anser att det finns en handfull märken som tävlar om att vara bäst. Dock verkar ingen vara bäst på allt och alla serier.

Har dock respekt för Sony, Pioneer, Philips och i viss mån även Sharp o Panasonic.

#140

Postad 23 april 2008 - 13:49

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0
Det här var ju egentligen fyra frågor så här kommer mina fyra svar:

Mest respekt LCD: Sony
Mest respekt Plasma: Pioneer

Mest prisvärt: LCD: LG
Mest prisvärt Plasma: Panasonic

#141

Postad 27 april 2008 - 22:16

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

  • 337 inlägg
  • 0
Har ni kollat in Philips nya 'Aurea'? Jag tänker på 9732. UNDERBAR!! Men 40000kr!!?? För 42 tum?

#142

Postad 27 april 2008 - 22:34

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

  • 337 inlägg
  • 0

Har ni kollat in Philips nya 'Aurea'? Jag tänker på 9732. UNDERBAR!! Men 40000kr!!?? För 42 tum?

9900 heter den och inget annat.

#143

Postad 01 maj 2008 - 15:29

Unregistereda398c9a6
  • Unregistereda398c9a6
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
jag röstade på panasonic. Mest för jag haft mest de som erfareheten när de gäller TV,VHS,videokamera. med mera. Jämn bra kvalitte. under alla åren jag har användt dem(25 år). Först nu jag har byttat TV märke till sharp :P
Annars är de Onkyo som gäller med stereodelarna+ recievern. DVD är det Toshiba som har lockat mig och är jäkligt nöjd med HD-XE1. Den har impat min polare, vilket 2 av dem har inskaffat den också. De andra tyckte den var för dyr o.O. Men herregud ska man ha riktiga grejor, så inskaffar man det hela vägen. Vem vill sitta i en ferrari bil med fiat 128 motor? :P

Redigerat av Unregistereda398c9a6, 01 maj 2008 - 15:32.


#144

Postad 02 maj 2008 - 19:40

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Du glömde Bang and Olfusen ?

#145

Postad 02 maj 2008 - 22:51

Stereotypen
  • Stereotypen
  • Forumräv

  • 589 inlägg
  • 0

Du glömde Bang and Olfusen ?

Den liksom många andra ligger under "andra märken"

#146

Postad 11 maj 2008 - 12:12

pauls
  • pauls
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Det är väl ingen större skillnad på märkena ovan. Grundig är ju coolast.


Missen med en sån här omröstning är:

Vissa grundmurade kvalitétsmärken har ju fått ekonomiska problem i och med en marknadsstyrning mot billigast möjliga inköp (vilket inte minst sajter som Kelkoo, Pricerunner, Prisjakt mfl indirekt har bidragit till), och fått så allvarliga problem, att dom gått omkull, eller fått sälja varumärket. På så vis har t ex gamla toppmärken som Finlux, Grundig och SABA mfl, fått nya ägare med en annan syn på kvalité mm.

Och sen har vi en viktig aspekt som moral... Microsoft får ofta mycket välförkännt skäll för att inte se till sina kunders bästa (t ex satsa mer på marknadsföring än utveckling, och döda produkter om inte kunderna gör som marknadsförarna vill (XP kontra Vista mfl)), och för att köra över sina konkurrenter i det snedvridna amerikanska rättsystemet (flest och dyrast advokater vinner, vinner man inte, drar man ut på det tills motståndarens resurser sinar = har en konkurrent en bra funktion, stjäl den, har en konkurrent en liknande funktion, stäm denne för patentintrång, etc). Sony är allt detta, bara mer utstuderat, och har ingen Steve Ballmer att skylla på...

Olika märken har varierande kvalité, prisvärde och täckning beroende på kategori, så jag personligen skulle ha röstat:

TV: Samsung

Hårddiskinspelare: Pioneer

Ljudanläggning: Nakamichi

etc

När jag skulle köpa min första digitalmottagare för marknätet, gick jag till en välrenomerad försäljare, Jönköpings Antenn & TV-Service, för att hitta det bästa i en rimlig prisklass. Jag blev rekommenderad en Schwaiger DSR5108 T för nästan 800:-. Med facit i handen, så tror jag att jag hade gjort en bättre affär, om jag köpt någon (eller 2) noname-mottagare på Coop, Clas Ohlsson eller liknande.... för så ofta som den tappade signalen, fryste eller pixlerade bilden, och liknande, gjorde det TV-tittandet nästan outhärdligt.

I och för sig så är antennanläggningen drygt 12 år gamal, och det är långt och kuperat till sändaren, men dom inbyggda mottagarna i TV-apparaterna (Samsung & Dantax) och hårddiskinspelaren (Pioneer) har bara haft problem vid riktigt dåligt väder.

Redigerat av pauls, 11 maj 2008 - 12:26.


#147

Postad 20 maj 2008 - 17:06

Unregistered4ec7cf2f
  • Unregistered4ec7cf2f
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Bara väntar på att Philips 42PFL9703 ska anlända till hyffsat pris så hugger jag :blink: Verkar grym.
Har också en liten tjockis Philips på 20nått tum som tjänat väl :)

#148

Postad 11 april 2010 - 17:18

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0
Får nog lägga min röst på Telefunken.

Familjens första färg-tv, köptes 1967 eller nåt.
Mycket behaglig bild (bättre på SD än vilken LCD eller plasma som helst) :P

18" CRT med 6 snabbval inkl UHF.
Rörbestyckad (bild efter nån minut)
Tung som ett as, och funkade fortfarande sist jag såg den...

Rekord?

#149

Postad 11 april 2010 - 19:35

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Får nog lägga min röst på Telefunken.

Familjens första färg-tv, köptes 1967 eller nåt.
Mycket behaglig bild (bättre på SD än vilken LCD eller plasma som helst) :P

18" CRT med 6 snabbval inkl UHF.
Rörbestyckad (bild efter nån minut)
Tung som ett as, och funkade fortfarande sist jag såg den...

Rekord?


Rekord vet jag inte, men smaka på namnet Telefunken. Vilket namn!

#150

Postad 11 april 2010 - 19:39

bittorent ak47
  • bittorent ak47
  • Forumräv

  • 677 inlägg
  • 0
Jag lägger min röst på Bowers-Wilkins, så ###### BRA!!!!!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Monterad
    DPC
    2024-05-07 07:16:55
  • darkages
    2024-05-05 19:55:49
  • darkages
    2024-05-05 19:54:24
  • Provmontering nya duken
    DPC
    2024-05-05 12:34:08
  • Fästen på ny position och med offset
    DPC
    2024-05-05 10:03:39
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.