Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Kommentarer till Cinema Lakeview av nimman

65 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 01 februari 2022 - 21:54

nimman
  • nimman
  • LĂ€rjunge

  • 466 inlĂ€gg
  • 1

Nu har det ju börjat komma mycket mer filmer och serier mot hur det var ett tag i pandemien sÄ det Àr ju förstÄeligt. Riktigt kul med hemmabio nu tycker jag, börjar klia lite i att uppgradera bilden, speciellt eftersom det sker lite bÄde pÄ stora tvs och bÀttre HDR-projektorer.


Jag hÄller absolut med, hemmabio Àr roligare Àn vad det varit pÄ mÄnga Är :)!.

Det kliar enormt i att uppgradera bilden hÀr med, kÀnner att den inte alls hÀnger med lÀngre.
Har en plan att skicka in försteget pÄ uppgradering till 8k, sedan gÄ pÄ projektor...hoppas pÄ kanske om 1 Är eller liknande.

Vi fÄr se :), elrÀkningen kan inte slÀ hÄrt pÄ mig i sommar iallafall dÄ jag har investerat i solpaneler :P.

#52

Postad 11 april 2022 - 13:59

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlĂ€gg
  • 0
Fin bio och vĂ€ldigt trevlig utrustning :) Önskar att jag oxĂ„ hade plats till 2st rader med soffor.

#53

Postad 11 april 2022 - 17:29

nimman
  • nimman
  • LĂ€rjunge

  • 466 inlĂ€gg
  • 0

Fin bio och vĂ€ldigt trevlig utrustning :) Önskar att jag oxĂ„ hade plats till 2st rader med soffor.


Tackar tackar :).
Kan utan bekymmer erkÀnna att det Àr sÀllan de Àr anvÀnds sÄ har man tvÄ soffor/rader. Se för bövelen till att optimera ljud och bild endast för en sweetspot.
De som kommer och tittar pÄ film fÄr allt lov att bara ta "svÀrmorsplatsen" och de vet oftast inte bÀttre :)

#54

Postad 28 juli 2023 - 18:11

Cerwin vega Al-1000
  • Cerwin vega Al-1000
  • Beroende

  • 1 391 inlĂ€gg
  • 0
Stort grattis till nya subben :)

#55

Postad 28 juli 2023 - 21:05

nimman
  • nimman
  • LĂ€rjunge

  • 466 inlĂ€gg
  • 0

Stort grattis till nya subben :)

Tack och du har ett helt fantastiskt bygge pÄ gÄng!. Följer med spÀnning!



#56

Postad 30 juli 2023 - 14:41

DPC
  • DPC
  • ForumrĂ€v

  • 702 inlĂ€gg
  • 0
Kul med komplett Perlistenfront! Om du utvecklar skillnaden du upplever mellan SB4000 och D15s, hur skulle du beskriva den? Gissar att det frÀmst Àr karaktÀr och kvalitet? Eller vad Àr din uppfattning?

Det Àr alltid kul att fundera pÄ nÀsta grej och Perlisten Àr onekligen ngt att tÀnka pÄ!

#57

Postad 30 juli 2023 - 15:10

nimman
  • nimman
  • LĂ€rjunge

  • 466 inlĂ€gg
  • 0

Kul med komplett Perlistenfront! Om du utvecklar skillnaden du upplever mellan SB4000 och D15s, hur skulle du beskriva den? Gissar att det frÀmst Àr karaktÀr och kvalitet? Eller vad Àr din uppfattning?

Det Àr alltid kul att fundera pÄ nÀsta grej och Perlisten Àr onekligen ngt att tÀnka pÄ!

 

Ja helheten i en Perlisten front kÀnns fint :).

 

Skillnaden mellan SB-4000 och D15s.

Nu har jag bara haft dessa D15s i ett par dagar, jag har ej mÀtt upp dem i rummet, bara kört en kalibrering med Dirac för att fÄ igÄng och provat dem.

SÄ ta mina intryck för vad de Àr nu, initiala lyssnings sessioner.

 

Det som skiljer sig enormt med att spela musik med dem Ă€r att man verkligen hör nyanser, instrument, detaljerat ljud ifrĂ„n  D15s.

Om jag ska försöka jÀmföra det med ord Àr det som innan har man hört en tight slÄende bas med SB-4000, nu hör man detaljer, stringinstrument lÄter som just stringinstrument, trummor lÄter precis som de ska.

Otroligt detaljerade, kan nog inte mĂ€ta detta men Skillnaden Ă€r faktiskt, enorm. NĂ€r jag slĂ„r igĂ„ng en lĂ„t sĂ„ tĂ€nker "aha Ă€r det sĂ„ det ska lĂ„ta". 

Hoppas du förstÄr vad jag menar...

 

De klarar sÄklart av att trycksÀtta, slÄ hÄrt och lÀgre ned i frekvenserna med 15" vs 13.5" (ok kanske inte alltid Àr sant med alla mÀrken modeller men hÀr mÀrker jag stor skillnad)

 

Men jag fÄr inte bara mer bas och lÀgre ned i frekvenserna, utan jag fÄr ut detaljer som jag aldrig hört. SÄ skulle jag summera de första dagarna.

 

Även kört Topgun 2 introt med testflygningen och nĂ€r Tom Cruise startar "prototyp flygplanet" sĂ„ satt jag faktiskt och skrattade. Helt sjuk bas och detaljerna i ljudet var helt underbart :).

 

Har mycket kvar att prova med jag har Àn sÄ lÀnge inte fÄtt dem att gÄ ned pÄ sina knÀn, de har levererat och jag har krÀmat pÄ en hel del.

 

SÄ ska man prova perlisten rekommenderar jag verkligen att provlyssna just deras subwoofers, detta Àr nÄgot alldeles extra.

 

Negativt...hmm jag brÄkade lite med deras app i början, men nu verkar den fungera son den ska (android).

Och lite billig touchscreen Àr det, men de ska styras ifrÄn telefonen sÄ det kan jag leva med.



#58

Postad 31 juli 2023 - 09:14

DPC
  • DPC
  • ForumrĂ€v

  • 702 inlĂ€gg
  • 0
Ett utmÀrkt, tydligt och pedagogiskt svar. Anade att upplevelsen var Ät det hÄllet. Perlisten har lÄg dist och fin group delay i de test jag sett sÄ förutsÀttningar för att högupplöst och dynamisk ljud finns dÀr. De lÀr bli Ànnu bÀttre nÀr du fÄtt spela in dem lite mer. Alla basar jag köpt nya har behövt lite tid innan de slÀppt helt.

Hur stort Àr ditt rum? Har du ngn gÄng funderat pÄ fyra basar?

Jag sjÀlv gÄr i funderingen vad jag ska göra med mina subwoofers och det Àr knepigt att vÀlja vÀg. En enkel Àr att satsa pÄ fyra likadana basar med den möjliga förbÀttringen det kan ge, men samtidigt Àr vÀgen du valt med andra basar ocksÄ intressant.

#59

Postad 31 juli 2023 - 11:36

nimman
  • nimman
  • LĂ€rjunge

  • 466 inlĂ€gg
  • 0

Ja vi fÄr se vad som hÀnder efter ett gÀng timmar :).

Tror du summerade mitt inlÀgg bra dÀr.

 

Rummet Àr ca 3.6x6 i storlek.

Funderat mÄnga gÄnger pÄ 4st basar, har planerat hur det skulle gÄ till med placering med, sÄ ja, den tanken finns, men inte stÄlarna :).

 

Jag har sjÀlv varit i samma tankegÄng med 4basar vs 2st nya...riktigt svÄrt det dÀr. Jag Àr vÀldigt nöjd med mitt köp med D15s och rekommenderar verkligen att du provlyssnar pÄ dem, en ny upplevelse Àr det :).



#60

Postad 01 augusti 2023 - 17:26

Cerwin vega Al-1000
  • Cerwin vega Al-1000
  • Beroende

  • 1 391 inlĂ€gg
  • 0

Ja vi fÄr se vad som hÀnder efter ett gÀng timmar :).
Tror du summerade mitt inlÀgg bra dÀr.

Rummet Àr ca 3.6x6 i storlek.
Funderat mÄnga gÄnger pÄ 4st basar, har planerat hur det skulle gÄ till med placering med, sÄ ja, den tanken finns, men inte stÄlarna :).

Jag har sjÀlv varit i samma tankegÄng med 4basar vs 2st nya...riktigt svÄrt det dÀr. Jag Àr vÀldigt nöjd med mitt köp med D15s och rekommenderar verkligen att du provlyssnar pÄ dem, en ny upplevelse Àr det :).


DÄ ska han nog fÄ provlyssna hos dig, kÀnns som att du spelar och ger de rÀttvisa. TyvÀrr hembiobutiken, spelar vÀldigt lamt, de körde den med en trinnov, körde sina demos men men suck, ingen bas alls. NÀstan sÄ man tÀnker, de mÄste skoja med en? Men de gjorde dom inte hehe.

De var en bra demo pÄ hur en trinnov lyckats ta bort all bas. Det som lyssnar pÄ en perlisten sub dÀr, för ju absolut ingen upplevelse tyvÀrr.

Jag vet att de Àr en fantastiskt fin sub, och jag vet att den kan leverera rejÀlt. Men fick aldrig uppleva det som sagt :/

#61

Postad 01 augusti 2023 - 17:47

nimman
  • nimman
  • LĂ€rjunge

  • 466 inlĂ€gg
  • 0

Absolut Ă€r du vĂ€lkommen :P Dock Ă€r jag lite rĂ€dd för dina basar, tror dina Velodyne har en grym output! 

 

Men det lĂ€t som en besvikelse till demo, jag kan inte pĂ„stĂ„ att jag upplever dem sĂ„. 

Jag har ingen aning hur de stĂ€llt in dem, men som jag upplever dem Ă€r att man funderar "Ă€r de pĂ„? Är dom med?" Sen exploderar de med full kraft.

Basen Àr nÀrvarande hÀr, dock kör jag nog just nu 10+ pÄ basen jÀmtemot resten av systemet, men kul Àr det.


Redigerat av nimman, 01 augusti 2023 - 18:13.


#62

Postad 01 augusti 2023 - 22:00

DPC
  • DPC
  • ForumrĂ€v

  • 702 inlĂ€gg
  • 0
SĂ„dana inviter Ă€r inte dumt Nimman 😊. Tvekar inte en sekund pĂ„ att det lĂ„ter bra och om du kör 10 db hot dĂ„ lĂ€r det spela!

Det hÀr med demo hÀnger sÄ mkt pÄ den som kalibrerat och preferenser. Jag kör likt dig Nimman en hel del hot. RÀtt? Nja, men kul, absolut!

Har lyssnat pÄ D12S och D212S i Sumpan tillsammans med likadana monitorer som du har och anthem. De hade inte snÄlat pÄ basen och sÀrskilt dubbeltolvan levererade. Riktigt Bra attack. Dock sÄ var rummet de stod i helt fel att dema i. Men kapaciteten finns dÀr.

TvĂ„ D15 pĂ„ dryga 20 m2 som i ditt rum gör i jobbet. Jag har nĂ€ra identisk storlek pĂ„ mitt rum och min tvĂ„ 16” rĂ€cker till och blir över. Men resan vidare med denna hobby tar aldrig slut. Bara gratulera till ett fint rum och vĂ€l vald utrustning.

#63

Postad 04 augusti 2023 - 17:12

nimman
  • nimman
  • LĂ€rjunge

  • 466 inlĂ€gg
  • 0

Haha mja det Ă€r kul nĂ€r det kommer nĂ„gon ljudintresserad pĂ„ besök, blir snabbt nĂ„gra timmar som försvinner. 

 

Japp sÄg deras uppstÀllning i sumpan nÀr jag var förbi, lyssna i ca 10 sek och förstod vad som gÀllde med basen dÀr. Var inte intresserad av mer demo heller dÄ rummet inte var optimalt. Men förstod direkt att det blir en uppgradering.

 

Älskar dock deras bio rum...dĂ€r fastnar jag och skĂ€ms för jag tar upp deras tid :). De har nĂ„got alldeles extra uppstĂ€llt dĂ€r, heeeeeelt makalös bild! En Sony X7000 + MadVR ...herregud vilken bild. Aja detta vart off topic.

 

Men jag blir vÀldigt glad över dina ord och sÀger ödmjukt tack för dem :)!

Resan slutar nog aldrig men dessa subwoofers...har nÄgot alldeles extra och misstÀnker resan inte behöver fortsÀtta pÄ subwoofers.

Nu har jag förklarat för personalen i sumpan (hembiobutiken) om jag sÀger "ljud" sÄ ska de svara "bild!"

 

NÀsta milstolpe blir uppgradering av min SDP-55 hdmikort och en JVC, ja sedan..fÄr vi se.

Ska försöka klara av ett par utlandsresor med jobbet och jobba ihop pengarna bara nu...

 

Återigen tack för dina ord :)



#64

Postad 04 augusti 2023 - 19:23

arcspin
  • arcspin
  • ForumrĂ€v

  • 663 inlĂ€gg
  • 0

Som Petter sjunger: "Pengar rullar in som det ska, det gÄr bra nuB)

 

Stort grattis till tillökningen av din end-game samling av högtalare och subbasar.  :)  :)  :)



#65

Postad 05 augusti 2023 - 08:12

nimman
  • nimman
  • LĂ€rjunge

  • 466 inlĂ€gg
  • 0

Som Petter sjunger: "Pengar rullar in som det ska, det gÄr bra nuB)

 

Stort grattis till tillökningen av din end-game samling av högtalare och subbasar.  :)  :)  :)

 

Hahaha jag vet inte det :P. Semestern Àr slut och det Àr vÀl dags att börja gÄ runt pÄ kontoret och försöka se ut att veta vad jag hÄller pÄ med i ett Är till.

 

Det var vÀldigt nÀra jag startade en konversation med dig om dina arendal subbar men jag gjorde det oekonomiska valet och köpte Perlisten...men bra blev det :)

 

Som vanligt Arcspin, tack för dina ord, de vÀrmer.



#66

Postad 05 augusti 2023 - 08:41

arcspin
  • arcspin
  • ForumrĂ€v

  • 663 inlĂ€gg
  • 0

Tackar, tackar - Jag lĂ€mnar dig med ett citat som kan vĂ€gleda dig vidare  :D

 

“Don’t downgrade your dream just to fit your reality. Upgrade your conviction to match your destiny.”





0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.