Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Limited Label Beluga 5000, ny budget BD spelare med 5 filmer!

44 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Limited Label Beluga 5000 (Blu-ray-spelare) 1 7 (3) Inga priser

#1

Postad 06 december 2009 - 16:16

vinncent
  • vinncent
  • MĂ€stare

  • 2 878 inlĂ€gg
  • 0
SÄg i det nyaste SIBA bladet att denna maskin finns för 1490kr med 5 st BD filmer! Undrar om denna Àr regions fri pÄ BD som det var med den usla Dmtech maskinen? Budget spelare verkar ju ha en tendens att bli reg fria snabbare Àn dyra mÀrken! NÄn som vet?

#2

Postad 06 december 2009 - 16:26

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlĂ€gg
  • 0
Har ingen aning om vad det Àr för spelare,hittar ingen info pÄ nÀtet om en.
Har svÄrt att tÀnka mig att den skulle vara regfri för blu-ray.

#3

Postad 06 december 2009 - 16:47

vinncent
  • vinncent
  • MĂ€stare

  • 2 878 inlĂ€gg
  • 0

Har svÄrt att tÀnka mig att den skulle vara regfri för blu-ray.


SÀg inte det! Som sagt Dmtech var ju det. Det Àr kanske enda sÀttet för billigare mÀrken att slÄ sig fram!

#4

Postad 08 december 2009 - 14:34

vinncent
  • vinncent
  • MĂ€stare

  • 2 878 inlĂ€gg
  • 0
Fortfarande ingen som vet nÄt?

#5

Postad 08 december 2009 - 14:40

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlĂ€gg
  • 0
Jag lĂ€ste i Bild och Ljud Hemma att DM Tech-maskinen bygger pĂ„ nya Harman Kardon BDP10 (8000 kr!!!), fast med enklare ljudkort... Är den sĂ„ usel?

Redigerat av Audiovector, 08 december 2009 - 14:43.


#6

Postad 08 december 2009 - 16:10

vinncent
  • vinncent
  • MĂ€stare

  • 2 878 inlĂ€gg
  • 0
Ja, om det Àr denna du menar!

https://www.minhembi...s...217850&st=0

#7

Postad 08 december 2009 - 16:26

-Palle-
  • -Palle-
  • MĂ€stare

  • 3 878 inlĂ€gg
  • 0
FrÄn annonsen:
Bifogad fil  namnl_s.JPG   39,63K   6 Antal nerladdningar

#8

Postad 14 december 2009 - 15:44

vinncent
  • vinncent
  • MĂ€stare

  • 2 878 inlĂ€gg
  • 0
Fortfarande ingen vÄgat köpa den? :wacko:

#9

Postad 15 december 2009 - 12:23

Piratdjinn
  • Piratdjinn
  • Wannabe

  • 44 inlĂ€gg
  • 0
Köpte en sÄn igÄr, var mest tÀnkt att jag skulle ha filmerna och sen köpa nÄgot dyrare om den skulle gÄ sönder, men oj vad jag blev överraskad.
Den Àr misstÀnkt lik http://www.smartson..../jvc-xv-bp1.htm

Mina erfarenheter av den Àr att den Àr snabb (startar snabbare Àn min PanasonicDVD), kÀnns faktiskt vÀldigt vÀlbyggd, bÀttre Àn tidigare nÀmnda PanasonicDVD.
Inga problem att installera eller fÄ igÄng, har inte nekat nÄgot den matats med hittills (bara BD iofs).
Den Àr HELT felinstÀlld frÄn början, det tog lite drygt 3 timmar innan jag hittade allt för menysystemet Àr lite ologiskt, men sen Àr jag inte helt insatt i vad som ska Àndras heller, kan ha bidragit.
Med tanke pÄ att du egentligen bara ger lite drygt 500 spÀnn för den sÄ Àr den helt klart ett prisvÀrt köp.

Jag ska bara ha den att kolla film pÄ, musik och mediacenterfunktion har jag inte testat eftersom har jag xbox och dreambox till det.
Kan dock sÀga att spelaren uppfyller mina krav för filmtittande mer Àn vÀl. Den Àr tyst, snabb och de vanliga funktionerna Àr enkla att förstÄ.
Den har (tack och lov för mig som börjar fÄ slut pÄ optiska ingÄngar) bÄde optisk och coaxial utgÄng för ljudet.

Men köper du en sÄ börja som sagt med att Àndra instÀllningarna, bl.a. ljudet och bildfrekvens. Fattade inte varför allting hackade i början (Panasonic TH-42PZ86FV) nÀr TV klarar 1080p/24fps, men min spelare var i defaultlÀge instÀlld pÄ 50fps. Lite knackigt alltsÄ. Ljudet var dessutom satt pÄ downcode eller vad det hette, men efter att ha Àndrat till bitstream sÄ funkar det ocksÄ bra (Logitech Z5500), Àven ljudet via HDMI om man nu vill ha ljudet ur TV.

Edit: kom pÄ nu att jag vet f-n inte hur man ska göra för att uppdatera mjukvaran.
Det finns en funktion "uppdatera mjukvara" i menyerna, men det krÀver ju att man har hittat en fil att ladda ner nÄnstans, eller har jag fel?

Redigerat av Piratdjinn, 15 december 2009 - 16:03.


#10

Postad 15 december 2009 - 17:16

vinncent
  • vinncent
  • MĂ€stare

  • 2 878 inlĂ€gg
  • 0
LÄter ju inte alls illa...undra nu om den gÄr att göra reg fri? AngÄende mjukvaran sÄ prova att bara stoppa i en nÀtverkskabel sÄ kanske den hittar nÄn fil automatiskt!

#11

Postad 15 december 2009 - 17:49

TheSaurus
  • TheSaurus
  • LĂ€rjunge

  • 330 inlĂ€gg
  • 0
LĂ„ter onekligt bra. Vilka format klarar den via bitstream/pcm?

#12

Postad 15 december 2009 - 19:56

Piratdjinn
  • Piratdjinn
  • Wannabe

  • 44 inlĂ€gg
  • 0

LÄter ju inte alls illa...undra nu om den gÄr att göra reg fri? AngÄende mjukvaran sÄ prova att bara stoppa i en nÀtverkskabel sÄ kanske den hittar nÄn fil automatiskt!


Det gör den inte tyvÀrr, redan provat.
Funderade pÄ att lÀgga in mjukvaran till JVC-spelaren, men beslutade mig för att avstÄ. If it ain't broken....

BetrÀffande vilka format den klarar av sÄ Àr jag som sagt inte sÄ insatt i alla de nya formaten för ljud.
Jag kör ut DTS och DD i mitt system och det Àr jag nöjd med, för min förstÀrkare klarar inte av de nya, den Àr trots allt snart 4 Är gammal :)

Redigerat av Piratdjinn, 15 december 2009 - 20:31.


#13

Postad 16 december 2009 - 16:09

vinncent
  • vinncent
  • MĂ€stare

  • 2 878 inlĂ€gg
  • 0

Det gör den inte tyvÀrr, redan provat.


Göra regfri eller menar du updatera mjukvaran?

#14

Postad 16 december 2009 - 17:11

Piratdjinn
  • Piratdjinn
  • Wannabe

  • 44 inlĂ€gg
  • 0
Uppdaterar mjukvaran.

Finns heller ingen info om mÀrket pÄ internet mer Àn en WikipedialÀnk och den hÀr trÄden.
Men som sagt, den funkar bra i befintligt skick sÄ jag ser inte meningen med det heller, vill jag meckla och pilla har jag som sagt andra grejer att göra det med :)

Men om fler köper den hÀr sÄ kanske det snart kommer ut mer info och till sist kanske nÄgon hittar vilken mjukvara det Àr som gÀller.

Edit: Nu har jag haft lite mer tid att leka med spelaren, och den kör de ljudformat som jag har pÄ filmerna som följde med, dvs. DolbyDigital, Dolby TrueHD, DTS, DTS HD via bÄde bitstream och PCM.
Problemet Àr att min förstÀrkare inte klarar av att koda av bl.a. PCM-ström, typ English uncompressed pÄ PotC3.

Vet inte om det var det svaret du var ute efter, men det Àr det som jag ger dig, kan ju ha massupp[I AM A SPAMMER]t din frÄga :(

Redigerat av Piratdjinn, 17 december 2009 - 21:31.


#15

Postad 21 december 2009 - 10:51

PERSSA
  • PERSSA
  • LĂ€rjunge

  • 335 inlĂ€gg
  • 0
Var kan man hÀmta mjukvaran , den hittar inget pÄ internet.

#16

Postad 29 december 2009 - 00:41

klagja
  • klagja
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
Jag köpte en sÄn hÀr nyligen till sovrummet. Perfekt budget spelare. Och nej, jag hittar heller ingenstans att tanka ner uppdateringar. Om nÄgon förresten hittar koderna för regionskoderna (endast dvd skulle jag tro) sÄ skulle det vara kanon.

Det enda minus med spelaren Àr att man inte kan anvÀnda usbporten till annat Àn uppdateringar.

#17

Postad 31 december 2009 - 04:24

klagja
  • klagja
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
Efter nÄgra tester har jag funnit spelaren regionsfri iaf nÀr det gÀller dvd. Har Àven testat en amerikansk bd som jag nÀstan sÀkert kan sÀga Àr regionskodad och den funkade. NÄn som testat sjÀlv?

#18

Postad 31 december 2009 - 09:28

vinncent
  • vinncent
  • MĂ€stare

  • 2 878 inlĂ€gg
  • 0
Vilken BD film testade du? SÄ kan vi sÀkert sÀg om den Àr regionskodad eller ej!

#19

Postad 03 januari 2010 - 01:50

klagja
  • klagja
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0

Vilken BD film testade du? SÄ kan vi sÀkert sÀg om den Àr regionskodad eller ej!


*meh* LÄnade en bunte amerikanska bd idag och den Àr tyvÀrr reg.lÄst. Men det Àr iaf bra att den Àr olÄst för dvd.

#20

Postad 16 januari 2010 - 14:13

oldsmaug
  • oldsmaug
  • Rookie

  • 3 inlĂ€gg
  • 0
Grym maskin för pengen!
Topp bild & ljud!
spelar allt jag stoppa i genom USB inkl. h264!... (givetvis Àven divx + srt!)

Helnöjd!!

#21

Postad 17 januari 2010 - 02:02

skruvis
  • skruvis
  • LĂ€rjunge

  • 275 inlĂ€gg
  • 0
Limited Label Àr sibas eget mÀrke.

Har sjÀlv köpt en sÄdan & Àr nöjd med den förutom att setupen poppar upp varenda gÄng jag startar den eller kör in slÀden utan skiva.. hÄller pÄ att smÄbrÄka lite med dem om det inte gÄr att fÄ fram en uppdatering som tar bort det fenomenet samt sÄ att den stöder .mkv filer för det fÄr jag inte att fungera pÄ min iaf.

#22

Postad 27 januari 2010 - 14:18

tord
  • tord
  • Rookie

  • 3 inlĂ€gg
  • 0

SÄg i det nyaste SIBA bladet att denna maskin finns för 1490kr med 5 st BD filmer! Undrar om denna Àr regions fri pÄ BD som det var med den usla Dmtech maskinen? Budget spelare verkar ju ha en tendens att bli reg fria snabbare Àn dyra mÀrken! NÄn som vet?

limited label beluga DB5000 vÀrkar faktiskt en bra blu-ray spelare. köpte först en panasonicBD60 för 2300kr vilket gav en grön skuga villket kan ha varit en dÄlig hdmi cabel men lÀmnade tillbaka den, den tog en extern hÄrdisk upp till 160gig men min hÄrdisk var störe. enligt mig Àr belguga BD5000 ett likvÀrdigt köp, en billigare spelare men tar obegrensad extern hÄrdisk reg fri vilket för mig Àr bra. problemet med att instÀlning menyerna kommer upp har siba sagt att de kommer att jag bara behöver lÀmna in spelaren sÄ fÄr jag en som Àr upp daterad.

dvi Xfilmer blir ok faktiskt hade jag nÄgon dvix som inte fungerade med BD5000 och (tror att det blev litte bÀttre bild pÄ panasonic DB60), filmen som inte fungerade hade en dÄlig kvalite och gick inte att köra i dator heller men panasonic DB60 körde den fel fritt. att det finns tvÄ usb portar sÄ att man kan ha hÄrdisken inkoplad hella tiden tyckte ja Àr ett plus, fick up inehÄlet pÄ hÄrdisken hundra gÄnger snabbare en pansasonic BD60, kvaliten skulle jag tro Àr livstiden dÄ jag haft limited label som strulat innan med hÄlbarheten. limited label har en krÄngligare setup meny och riktigt iriterande men blir nog bra ner jag fÄr en som Àr uppdaterad men ny program vara, tyvÀr finns det inga programvaror att ladda ner just nu sÄ bara att Äka till siba och bytta in mot en som Àr uppdaterad.
jag anvander blu-ray pÄ en 50tums tv som Àr HD_redy och inte ger bilden fullt ut men tycker att bilden Àr bra.

vet inte om det finns en bÀttre spelare som kostar 1495 kr inklusive fem filmer som man troligt vis inte skulle köpt om man inte har barn, i dag sÄg jag att fem filmer inte gÀller mer utan dÄ fÄr man betala tror det var 2400kr vilket jag inte skulle gjort utan dÄ kanske behÄlt panassonic DB60. Plus att det gÄr strimfilmerhörde att det skulle gÄ men har inte hunit prova, utsendet Àr ganska trÄkigt men om man inte skall titta pÄ den utan filmer Àr det ok, det Àr sibas egena produkter vilket kÀnns som att det Àr billigare komponeter

för min del gÀller det att jag inte vill spendera för mycket pÄ en tv eller blu-ray spelare nu. tror att om tre Är Àr 3Dtv hÀr pÄ riktigt, den tror jag kommer att ge en grymt bra upplevelse, sedan hade jag tur siba hade en projektor tv pÄ nÄgot lager sony Bravida 50tum sÄldes ut för 4000kr vilket var ett bra köp dÄ den var ny i förpakning och jag köpte den för ett hlvÄr sedan om man inte bryr sig att den Àr litte klumpig, hade jag inte haft barn hade jag bara haft projektorn som jag tycker ger mycket mer bild och en mindre tv för bara alment tvtittande. jag tycker inte heller att blu-ray vÀrkligen ger den riktigt grymma bild som jag skulle vilja ha pÄ alla filmer,en del filmer eller ganska mÄnga fungerar med ok bild frÄn en vanlig dvd film, men det Àr inte bara bilden som blir bÀttre utan ljudet blir bÀttre och det plus bilden tycker jag gör att det faktiskt Àr vÀrt att köpa en blu-ray spelare Àven om man faktiskt bild mÀsigt inte fÄr ut en sÄ bra bild som jag hade gÄtt och hoppas pÄ, dÀrför vÀntar jag pÄ 3D tv och dÄ kan det nog bli riktigt spÀnnande att se film


sjÀlvklart finns bÀttre blu-ray spelare och sÀkerligen var panasonicen bÀttre men dÄ jag inte har den absolut bÀsta tv Àr det för mig en vÀldigt likvÀrdig bild, men inerst inne har jag en kÀnsla av att panasonic BD60 gav litte bÀttre bild men sÄ litten att det knapast mÀrks, ljudet dÀr i mot tyckte jag var bÀttre pÄ panasonicen men kan ha varit just den filmen som gjore att det blev bÀttre ljud.förövrigt Àr farten det som Àr trÄkigt men det problemet har Àven limited label i vis mÄn Àven om det Àr mycket bÀttre och framför allt om man kör extern hÄrdisk eller mines kort panasonicken hade sd kort vilket jag tyckte var bra nÀr man vill se pÄ kort fast det fungerar ju bra att lÀgga korten pÄ ett usb mine. kanske kommer jag vara arg för att jag köpt denna om ett Är för det blev jag nÀr jg köpte en limit label dekoer för digitala netet gick sunder efter grantin hittade inget kvito sÄ hade endÄ inte kunnat fÄ den lagad,
har förut kört dvix filmer frÄn datorn men det blir inte lika bra bild. hade nÄgra filmer det stog riped xxx eller nÄgot liknande dessa format tar inte limit label och runt för runt 1000-1500kr ticker jag att spelaren Àr lÄngt över förvÀntningarna utan setup menyn som har ett program fel men snart löst. hoppas alla blir lika nöjda annars kansek en Panasonic DMP-BD50 som jag provade fast bara en dag, som jag tyckte var bra kostar ca 6000kr och körde dvix skulle gÄ att köra dvix frÄn SD kort men provade aldrig men bilden var bÀttre en de tvÄ jag provat och ljudet helt klart bÀttre men priset högre
P3 tror jag för mÄnga Àr det bÀsta alternativet och den anda anledningen till att jag inte valde den var att jag inte spelar spel och att den avger litte mer ljud frÄn flÀkten vilket jag kanske skulle kunna stört mig pÄ, men det var P3 som jag har tÀnkt pÄ mest och kanske om jag inte tyckt att den var litte för dyr hade köpt den,sedan mÄste man köpa till fjÀrkontroll vilket snart drar upp priset men gillar man att spel Àr P3 sÀker det absolut bÀsta, Ger limit label beluga BD5000 för utsendet ok, bra för farten, bra för bild bra för ljud, mycket bra för inkopling av externa lagringsmdia, grymt för pris 1495 plus fem filmer, saknar TrÄdlöst nÀtverk men har lan duger men inte bra. skall gÄ att se filmer frÄn nettvÀrket men har inte provat. dÄligt att limied label loga Àr sÄ trÄkig och förstör utsendet en hel del och talar sitt tydliga sprÄk pÄ att det faktiskt Àr en budget model. mycket dÄligt att det inte finns ny programvara att lada ner. omdömet blir bra spelare men kvaliten Àr riktigt osÀker rÄd skall man inte spela dvix filemer eller frÄn extern hÄrdisk letta efter nÄgot annat kanske en
Produkter frÄn LG BD390 kan köpas för 2800kr och Àr likvÀrdig limited label beluga BD5000 fast helt klart bÀttre pÄ allt dÄ en kompis har en och han tycker att den Àr grymt bra, liksom jag men dÄ har han en hd tv ok sÀkert ett av de bÀttre köpen dÄ trÄdlöst netvÀrk fungerar bra exter hÄrdisk fukar bra hittade inga fel pÄ den i stort sÀtt en perfekt spelare om man gÀrna vill kunna kopla in extern hÄrdisk Bildfrekvens 24p, 50p, 60p AVI, DivX, H.264, Matroska (MKV), MPEG2, MPEG4, VC-1, Xvid TrÄdlöst nÀtverk streming frÄn egen dator usb

Redigerat av tord, 27 januari 2010 - 16:12.


#23

Postad 02 februari 2010 - 11:21

Unregistered13813fd3
  • Unregistered13813fd3
  • Rookie

  • 4 inlĂ€gg
  • 0
Hur kommer man Ät defaultlÀget pÄ denna bluray?

#24

Postad 26 mars 2010 - 10:38

Unregistered2df2c6be
  • Unregistered2df2c6be
  • Wannabe

  • 10 inlĂ€gg
  • 0
f

Redigerat av Unregistered2df2c6be, 29 mars 2010 - 14:19.


#25

Postad 25 maj 2010 - 14:51

SIBA-WEBB
  • SIBA-WEBB
  • Rookie

  • 2 inlĂ€gg
  • 0
Hej.

Ser att nÄgra av er undrar om var man hittar uppdateringen till Limited Label Beluga 5000.

Ni hittar denna pÄ http://www.siba.se/A...0_2Language.rar.


Med vÀnliga hÀlsningar


SIBA
www.siba.se

#26

Postad 03 juni 2010 - 15:30

klagja
  • klagja
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
Tack, men det skulle uppskattas om man fick veta vad uppdateringen fixar innan man installerar.

Hej.

Ser att nÄgra av er undrar om var man hittar uppdateringen till Limited Label Beluga 5000.

Ni hittar denna pÄ http://www.siba.se/A...0_2Language.rar.


Med vÀnliga hÀlsningar


SIBA
www.siba.se



#27

Postad 03 juni 2010 - 19:56

vinncent
  • vinncent
  • MĂ€stare

  • 2 878 inlĂ€gg
  • 0
Reg fri BD kanske???;-)

#28

Postad 25 juli 2010 - 05:58

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • ForumrĂ€v

  • 862 inlĂ€gg
  • 0
Siba sÀljer denna nu för 995 kr med 5 BD filmer sÄ nÀr jag lÀst vad ni skrivit pÄ trÄden ovan sÄ kÀnns det som ett sjÀlvklart val att köpa denna spelare.
Jag har dock nÄgra frÄgor som jag skulle uppskatta om jag kunde fÄ svar pÄ:

- Har ni installerad uppdateringen och hjÀlpte den nÄgot?
- Är det nĂ„gon som har gjort sitt till regionsfri?
- Klarar den av back-up dvd filmer?

#29

Postad 29 juli 2010 - 05:39

klagja
  • klagja
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0

- Är det nĂ„gon som har gjort sitt till regionsfri?
- Klarar den av back-up dvd filmer?


Den Àr regionsfri för dvd vid köp sÄ inga problem med det.

Den spelar upp brÀnda dvd bÄde - och +. Vanligt dvdformat, bd-5 och bd9.

#30

Postad 02 augusti 2010 - 12:54

skruvis
  • skruvis
  • LĂ€rjunge

  • 275 inlĂ€gg
  • 0

Tack, men det skulle uppskattas om man fick veta vad uppdateringen fixar innan man installerar.


Den fixar sÄ att man slipper att setupen poppar upp var gÄng man startar spelaren, den fixar Àven sÄ man slipper obehaget med att den klarar av att spela upp xvid filer :)...

TillÀggas Àr att uppgraderingen Àr en beta & demoversion & Àr Àldre Àn firmwaren spelarna skeppas med!

Har i snart 4 mÄnader försökt fÄ siba att berÀtta för mig hur jag skall lÀgga xvid filerna för att den skall klara av att spela upp dem, men inkompetensen frÄn siba Àr total för att inte sÀga fantastiskt fullÀndad! Att börja sÀlja ett "eget" mÀrke utan att erbjuda kunderna lÀtttillgÀnglig support Àr ett fantastiskt misslyckande av att förstÄ faktumet att man skall ha support pÄ sina egna mÀrken som alla andra har förutom siba dÄ!


Edit: Äntligen trĂ€ffade jag en anstĂ€lld (en eloge till honom) pĂ„ Siba i Lund som förklarade (han verkar kunnig) & Ă€ntligen visade mig att det Ă€r inte Xvid filer som spelaren klarar vilket jag fick initialt förklarat för mig utan DivX som spelaren tar.. nu blir det till att testa med en DviX fil..

Edit2: FÄr fan inte igÄng dvix dÀremot fungerar dvixHD pÄ den dvs. AVCHD?? filer samt Àven MKV (dock lite pixligt) körde den...

Redigerat av skruvis, 02 augusti 2010 - 18:44.


#31

Postad 24 augusti 2010 - 09:15

lavin
  • lavin
  • Rookie

  • 2 inlĂ€gg
  • 0
Jag köpte en LL Beluga 5000 igÄr. Tyckte att den kÀndes prisvÀrd (698 kr), blev förvÄnad över snabbheten och den lÄga ljudnivÄn. DÄ kommer jag till problemen. Jag lyckades inte spela upp nÄgon av de 2 .mkv-filerna jag lagt pÄ ett USB-minne. Dock lyckades jag spela upp nÄgra divxfiler jag lagt pÄ samma minne.

Gjorde firmwareuppgradering med filen som figurerar i denna trÄd - och dÄ slutade divxfunktionaliteten att fungera... Samt att .mkv ej heller fungerade.

Hur fÄr jag tillbaka orginal / eller nyare firmware??? Kan man köra med nÄgon annan firmware?

NÄgra förslag?

#32

Postad 31 augusti 2010 - 18:11

ZtruL
  • ZtruL
  • Rookie

  • 3 inlĂ€gg
  • 0
nÄn mer som har problem med vissa BD skivor?. Quantum of solace vill absolut inte starta Ät mig i min Limited label beluga BD5000. Alla andra BD skivor har den tagit dock.

#33

Postad 30 september 2010 - 16:11

baitik
  • baitik
  • Rookie

  • 1 inlĂ€gg
  • 0

Grym maskin för pengen!
Topp bild & ljud!
spelar allt jag stoppa i genom USB inkl. h264!... (givetvis Àven divx + srt!)

Helnöjd!!

hur fÄr du det att fungera har provat pÄ min nya som jag idag.har du hÄrddisk lr usbminne

#34

Postad 03 mars 2011 - 18:29

Tardiuek
  • Tardiuek
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0
Hejsan, kÀnner mig lite trÄkig för att jag drar upp ett gammalt Àmne :P

Men jag köpte denna dvd för nÄgra mÄnader sen och det stÄr att det Àr Region 2, Àr det enbart för Blu-ray?

En annan frÄga Àr ocksÄ, kan jag bestÀlla filmer som har region 1 och kolla pÄ med den hÀr?

Tack pÄ förhand,


Mvh Tardiuek!

#35

Postad 03 mars 2011 - 18:36

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • LĂ€rjunge

  • 321 inlĂ€gg
  • 0

Hejsan, kÀnner mig lite trÄkig för att jag drar upp ett gammalt Àmne :)

Men jag köpte denna dvd för nÄgra mÄnader sen och det stÄr att det Àr Region 2, Àr det enbart för Blu-ray?

En annan frÄga Àr ocksÄ, kan jag bestÀlla filmer som har region 1 och kolla pÄ med den hÀr?

Tack pÄ förhand,


Mvh Tardiuek!

Region 2 syftar pÄ DVD, Blu ray har region koderna A, B och C. DÀr vi i Sverige har region B.

#36

Postad 03 mars 2011 - 19:03

Tardiuek
  • Tardiuek
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0

Region 2 syftar pÄ DVD, Blu ray har region koderna A, B och C. DÀr vi i Sverige har region B.


Med andra ord sÄ kan jag kolla pÄ region 1, bara det Àr vanliga Dvd filmer?

#37

Postad 03 mars 2011 - 20:42

crying freeman
  • crying freeman
  • Wannabe

  • 29 inlĂ€gg
  • 0
hur Àr bildkvaliten pÄ blu ray filmer ?

#38

Postad 03 september 2011 - 14:09

skruvis
  • skruvis
  • LĂ€rjunge

  • 275 inlĂ€gg
  • 0
Siba skiter i support & allt annat kring denna spelare, det enda dom bryr sig om Àr att sÀlja den & inget annat... jag rekomenderar att inte köpa denna spelare utan köp en av ett annat mÀrke & köp absolut inte den pÄ Siba...

Siba Àr med andra ord totalt inkompetenta pÄ support av sitt eget mÀrke eller Ànnu vÀrre dom skiter medvetet i sina kunder!

Ni som handlar hemelektronik vÀnd er till nÄgon bÀttre kedja Àn siba det borde iofs. inte vara sÄ svÄrt dÄ kalles kÀllare hemelektronik förmodligen har bÀttre support & bÀttre kundtjÀnst Àn Siba.

#39

Postad 10 september 2011 - 13:24

skruvis
  • skruvis
  • LĂ€rjunge

  • 275 inlĂ€gg
  • 0
Ser man på, ser man på, den som söker han finner....

Postad bild

http://www.netlogic.se/BDP900.aspx

Senaste firmware: Dec 2010.
http://www.netlogic....X_AVCHD_upg.rar

Redigerat av skruvis, 05 augusti 2012 - 09:20.


#40

Postad 11 september 2011 - 14:59

skruvis
  • skruvis
  • LĂ€rjunge

  • 275 inlĂ€gg
  • 0
Uppdaterade min beluga 5000 med uppdateringen frÄn dec-2010 som finns pÄ netlogics sidan, nu fungerar bÄde MKV samt Dvix utan problem den tar Àven textfiler dvs. .srt...

#41

Postad 12 september 2011 - 13:23

Leopardkungens
  • Leopardkungens
  • AnvĂ€ndare

  • 222 inlĂ€gg
  • 0
Man fÄr vÀl tyvÀrr ofta det man betalar för skruvis;).

#42

Postad 01 oktober 2011 - 08:18

skruvis
  • skruvis
  • LĂ€rjunge

  • 275 inlĂ€gg
  • 0
Helt klart får man vad man för det mesta vad man betalar för.... många gånger så betalar man även för namnet på produkten...

Men i detta fall så fick man & får man vad man betalar för... kan tillägga ännu en gång att med firmwaren från netlogics sida så fungerar den perfekt!

#43

Postad 19 juni 2012 - 22:24

skruvis
  • skruvis
  • LĂ€rjunge

  • 275 inlĂ€gg
  • 0
Tänkte höra om någon har denna spelare kvar, sitter själv med den fortfarande & blev nyfiken på vad tankarna är kring den nu anno 2012?

#44

Postad 07 juli 2014 - 14:08

Cyrup 150mg
  • Cyrup 150mg
  • Amatör

  • 58 inlĂ€gg
  • 0

Tänkte höra om någon har denna spelare kvar, sitter själv med den fortfarande & blev nyfiken på vad tankarna är kring den nu anno 2012?


Ja du skruvis, köpte min Limited Label Beluga 5000 på SIBA för 995 kr (med 5 Blu-ray-filmer) i december 2010. Den får nu flytta till sovrummet på grund av köp av spelare med stöd för 3D.

Annars har det varit en trotjänare i tre och ett halvt år!

Det enda jag saknat på den är stöd för DTS HD Master Audio, annars har jag varit helnöjd :D

#45

Postad 07 april 2024 - 23:08

rollidev
  • rollidev
  • Rookie

  • 1 inlĂ€gg
  • 0
En sÄdan Limited Label Beluga 5000 BD5000 har jag nu haft i mÄnga Är och den fungerar fortfarande utan nÄgra problem.
Siba finns inte lÀngre, och netlogic.se inte heller.
 
Jag har dock missat uppdateringen som var tillgÀnglig Är 2010-2011 frÄn netlogic.se.
Är det nĂ„gon som har kvar den filen ?
Den hette V047H3_DIVX_AVCHD_upg.rar  ( namnet enligt netlogic lĂ€nk ovan).
 
Skicka över den till rollidev(snabbelA)stavelabs.com, eller lÀgg ut pÄ nÄgon webb sida.
 
Tackar pÄ förhand!

Redigerat av rollidev, 09 april 2024 - 20:59.




0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.