Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

EPG för Canal Digital på Thor?

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 juli 2012 - 10:35

Videonisse
  • Videonisse
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0
Vet inte om jag postar i mest rätta forumet eftersom frågan egentligen inte relaterar specifikt till WMC, moderator får gärna flytta om lämpligt.

Håller på att sätta upp en ny HTPC med Win 7, WMC samt DVBLink 4.5 för att se Canal Digital Familjepaketet via satellit på Thor 0,8W.

Har som backup även ett T2-kort för att ta in de fria kanalerna via Boxer.

Har några frågor rörande att få till en bra programguide som jag hoppas få hjälp med:
  • Ligger Canal Digital ETS-data fotfarande på transpondern 109 34 V eller har de flyttat den?
  • Hur många dagar EPG går det få via Canal Digital och är de bra på att snabbt uppdatera vid ändringar för sportsändningar etc?
  • Finns det stora fördelar att använda en grabber för XMLTV-data istället för att ta det via satellit?
  • Hur bra EPG-data går det få via Boxer?
Bra EPG-data tycker jag skall vara minst 7 dagar, helst 14 och att den uppdateras snabbt vid tablåförändringar. Dela gärna med er om det finns ytterligare grundkrav som ni har.

#2

Postad 26 juli 2012 - 15:38

osej
  • osej
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 1

  • Ligger Canal Digital ETS-data fotfarande på transpondern 109 34 V eller har de flyttat den?
  • Hur många dagar EPG går det få via Canal Digital och är de bra på att snabbt uppdatera vid ändringar för sportsändningar etc?
  • Finns det stora fördelar att använda en grabber för XMLTV-data istället för att ta det via satellit?
  • Hur bra EPG-data går det få via Boxer?

  • Ligger kvar
  • En knapp vecka för CD och två veckor för Boxer. Har ingen uppfattning om snabba uppdateringar eftersom mina uppdateringar bara kommer in en gång per dygn ändå.
  • Inte enligt min mening, men det finns många som tycker annorlunda. Kolla de andra trådarna så får du mycket info om det. För: mer, bättre och snyggare info; mot: ännu en sak som kan krångla.
  • Likvärdigt med CD plus den extra veckan tycker jag.


#3

Postad 31 juli 2012 - 13:02

Unregistered15075a6f
  • Unregistered15075a6f
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Med hjälp av en xml-grabber kan man få åtminstone 14 dgr EPG-data. Jag har använt pguide i många år utan minsta krångel.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.