Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Fire Emblem: Three Houses [Switch]

39 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Fire Emblem: Three Houses (Switch) (Nintendo Switch-spel) 6 7,57 (6) 449:-
Fire Emblem: Three Houses - Limited Edition (Switch) (Nintendo Switch-spel) 9 7,5 (1) Inga priser

#1

Postad 12 juni 2018 - 17:30

Drake001
  • Drake001
  • MĂ€stare

  • 3 096 inlĂ€gg
  • 0

https://www.youtube.com/watch?v=rkux5h0PeXo


Redigerat av Drake001, 12 juni 2018 - 17:56.


#2

Postad 12 juni 2018 - 19:30

Drake001
  • Drake001
  • MĂ€stare

  • 3 096 inlĂ€gg
  • 0

..

Bifogad fil(er)



#3

Postad 19 juni 2018 - 12:06

Drake001
  • Drake001
  • MĂ€stare

  • 3 096 inlĂ€gg
  • 0
https://youtu.be/IiVH3oD7l2E

#4

Postad 13 februari 2019 - 23:51

Drake001
  • Drake001
  • MĂ€stare

  • 3 096 inlĂ€gg
  • 0
https://youtu.be/8OwUB8gf5Ac

#5

Postad 18 juli 2019 - 18:36

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 446 inlĂ€gg
  • 0
Oj hÀr var det inte uppdaterat pÄ lÀnge.

Ser fortfarande fram emot spelet, men nÀr jag fick reda pÄ att det tar 80 timmar att gÄ igenom en kampanj, sÄ vette fan om jag kommer orka spela klart det.

De gamla spelen var typ 20-30 timmar lÄnga, vilket Àr perfekt lÀngd. Iaf för mig.

Men fÄr hoppas pÄ att det Àr bra variation pÄ uppdragen och en bra story, som hÄller för 80 timmar. KÀnner pÄ mig att det blir som vanligt med brutalt lÄnga rollspel. Ja kör max 30 timmar, tar en paus, och sen fÄr jag aldrig tummen ur att hoppa tillbaks in i spelen. Witcher 3 lyckades iofs att hÄlla mig fÄngad till slutet, fast Àr ju aningen bÀttre karaktÀrer och story, jÀmfört med 95% av alla JRPG:s ;)

Stackars recensenter, om dom mÄste gÄ igenom alla tre husen :D

https://www.google.s...-take-80-hours/

#6

Postad 18 juli 2019 - 19:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlĂ€gg
  • 0

Ja 80 timmar Àr vÀldigt lÄngt.. som Persona 5 nÀstan. Vet inte om jag ser det som positivt eller inte, om det Àr bra sÄ kan det vara det. Och de brukar ju vara det. Men det fÄr inte vara massa filler.



#7

Postad 18 juli 2019 - 19:58

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 446 inlĂ€gg
  • 0
Precis! Är just det sista du nĂ€mner, som jag Ă€r orolig över. Samt att sĂ„ lĂ„nga spel, brukar ta rejĂ€lt lĂ„ng tid, innan dom kommer igĂ„ng pĂ„ allvar.

Men fÄr hoppas pÄ att det blir lika kul som 3ds spelen :)

Ska du recensera spelet?

#8

Postad 18 juli 2019 - 20:02

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 714 inlĂ€gg
  • 0
Om det blir trÄkigt Àr det vÀl bara att lÀgga ned? Jag ser det som positivt att det Àr lÄngt. Om det Àr dÄligt sÄ spelar det ingen roll om det Àr 50 eller 80 imho.

#9

Postad 18 juli 2019 - 20:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlĂ€gg
  • 0

Om det blir trÄkigt Àr det vÀl bara att lÀgga ned?

 

Är ju inte sĂ€kert att det blir direkt trĂ„kigt, men 80 timmar Ă€r ganska mycket att lĂ€gga. RDR2 t.ex., ja det var en riktigt intressant story och sĂ„, men det hade mĂ„Ă„Ă„Ă„nga meningslösa uppdrag och tidskrĂ€vande grejer som de hade kunnat klippa bort utan att nĂ„got hade gĂ„tt förlorat. Filler med andra ord för att spelet ska bli lĂ€ngre, inte nödvĂ€ndigtvis bĂ€ttre. Och sen nĂ€r man har lagt 30-40 timmar sĂ„ vill man gĂ€rna avsluta för att man Ă€r sĂ„ investerad redan.

 

Shadow of Mordor gömde sitt slut bakom massa grinding. Det brukar vara sÄnt hÀr som gör att spel blir sÄ sjukt lÄnga och det Àr sÀllan ett spel Àr konsistent bra under sÄ lÄng tid. Men fÄ se, det Àr ju Fire Emblem.

 

Ska du recensera spelet? 

 

 

Ja kanske, om jag fÄr det.



#10

Postad 18 juli 2019 - 23:32

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 714 inlĂ€gg
  • 0
Ja filler Àr ju inte sÄ kul, men jag brukar inte ens tÀnka pÄ det om jag gillar spelet. Har f.eks spelat Persona 5 nu i 91timmar och det ser inte ut att vara nÀrma slutet och det Àr roligare Àn nÄgonsin.

Det var ganska mÄnga rollspel förr som tog mig +/- 80timmar som FF7, 7th Saga, Grandia, Star Ocean osv. Fallout 3 la jag minst 150h pÄ och kunde lagt mer om den inte lvl cappa.

Tror det Àr lite av ett lyxproblem idag dÄ man har sÄ mycket bra att vÀlja pÄ.

#11

Postad 25 juli 2019 - 15:28

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 446 inlĂ€gg
  • 0

https://www.youtube.com/watch?v=fwolZXPAgT4

 

https://www.youtube.com/watch?v=_60libM0fQg



#12

Postad 25 juli 2019 - 16:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlĂ€gg
  • 0

Det tog 70 timmar för IGN att spela igenom sin storyline. Sen finns ju nÄgra till. Alla Àr olika med olika kartor. SÄattehhhhh... kan ta ett tag ^^



#13

Postad 25 juli 2019 - 16:36

Drake001
  • Drake001
  • MĂ€stare

  • 3 096 inlĂ€gg
  • 0
https://www.metacrit...em-three-houses

https://opencritic.c...em-three-houses

#14

Postad 26 juli 2019 - 09:26

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 446 inlĂ€gg
  • 0

Va fan ska man vÀlja...

https://www.youtube.com/watch?v=MYQkX4M6nDY



#15

Postad 27 juli 2019 - 21:46

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlĂ€gg
  • 0

Började spela idag. Lirat ca 3 timmar. Valde Black Eagles.

Har bara lirat ett Fire Emblem spel tidigare sÄ har inte sÄ bra koll pÄ serien.

Kul spel Àn sÄ lÀnge och det Àr mycket att lÀra.

Har haft en lÀngre spelsvacka sÄ det Àr kul nÀr man hittar ett nytt kul spel.



#16

Postad 28 juli 2019 - 09:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlĂ€gg
  • 0

Intressant att det för det mesta inte Àr de vanliga utvecklarna som gjort detta, utan Koei Tecmo. Men inte de som gjorde Fire Emblem Warriors utan de som har gjort SRPG-serien Romance of the Three Kingdoms (alla fans av FE). Nintendo hann inte med annars, de ville fÄ ut spelet 2019. Men spelet blev tvÄ gÄnger större Àn de tÀnkte sig i slutÀndan.



#17

Postad 29 juli 2019 - 19:58

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 446 inlĂ€gg
  • 0

Fick Àntligen spelet idag.

Kört 5 timmar nu, och det var fan svÄrt att slita sig frÄn det :D

 

Var orolig att "Life Sim" delen skulle ta en halv evighet mellan striderna, och döda mitt intresse.

Men, det Àr faktiskt helt okej, och det gÄr ÀndÄ snabbt att göra det man ska, innan det Àr slutet pÄ mÄnaden, och dags för nÀsta stora strid.

Skönt att man kan vÀlja att lektionerna gÄr pÄ auto, vilket ökar pÄ takten lite.

 

KÀndes lite rörigt i början, men man lÀr sig snabbt om hur systemet funkar.

 

Börjar bra, bara att hoppas pÄ att det hÄller rakt igenom nu :)

 

Btw, det blev Black Eagle för mig med.


Redigerat av Svante Skoog, 29 juli 2019 - 19:59.


#18

Postad 30 juli 2019 - 11:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlĂ€gg
  • 0

Kör ni hard och permadeath?  ;)



#19

Postad 30 juli 2019 - 13:27

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 446 inlĂ€gg
  • 0
Nein! SÄnt slutar bara med att jag slÀnger Switchen genom fönstret :D

#20

Postad 30 juli 2019 - 13:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlĂ€gg
  • 0

Hehe, kan förstÄ det, men jag har alltid kört det sÄ jag Àr sÄ van. Jag tycker det blir sÄ poÀnglöst om man bara kan offra gubbar som dör och sedan ÄteruppvÀcks, blir mer spÀnnande att göra det "optimalt" och fÄ alla att överleva.

 

Fast fÄr hoppas det inte blir för mÄnga omstarter pga oförutsedda förstÀrkningar...

 

Jag tog ocksÄ Black Eagle för övrigt, det kÀnns ju som de pushar en Ät det hÄllet med storyn. Plus att man ÀndÄ kan ta in elever frÄn andra hus.



#21

Postad 30 juli 2019 - 14:22

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlĂ€gg
  • 0

Kör pÄ Normal och Casual.

FÄr se hur det blir i framtiden men just nu sÄ vill jag bara njuta av ett kul spel.

Fast har vÀl alltid varit en mer casual gamer nÀr det gÀller svÄrhetsgrad.



#22

Postad 30 juli 2019 - 14:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlĂ€gg
  • 0

Kör pÄ Normal och Casual.

FÄr se hur det blir i framtiden men just nu sÄ vill jag bara njuta av ett kul spel.

 

Man kan inte höja svÄrighetsgraden mitt i. Men man kan sÀnka den.

 

Synd pĂ„ Switch hĂ„rdvara, den klarar ju inte riktigt detta spelet sĂ„ som det laggar. Önskar de gjorde en biffig konsol.


Redigerat av Zoiler, 30 juli 2019 - 14:29.


#23

Postad 30 juli 2019 - 16:31

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 245 inlĂ€gg
  • 0

Fick Àntligen spelet idag.

Kört 5 timmar nu, och det var fan svÄrt att slita sig frÄn det :D

 

Var orolig att "Life Sim" delen skulle ta en halv evighet mellan striderna, och döda mitt intresse.

Men, det Àr faktiskt helt okej, och det gÄr ÀndÄ snabbt att göra det man ska, innan det Àr slutet pÄ mÄnaden, och dags för nÀsta stora strid.

Skönt att man kan vÀlja att lektionerna gÄr pÄ auto, vilket ökar pÄ takten lite.

 

Vilken tur att life sim inte förstör spelet, Àr det jag oroat mig för ocksÄ. Bara att sÀtta det pÄ auto dÄ :) Men kanske kul för de som Àr lÀrare irl.



#24

Postad 02 augusti 2019 - 13:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlĂ€gg
  • 0

Jag har FE-lÄten pÄ hjÀrnan hela tiden... de spelar den sÄ ofta -_-

 

Den lÄten nÀr man ska vÀlja vad man vill göra för dagen, den mÄste de ju ha rippat frÄn BotW. Finns en lÄt som Àr nÀstan exakt likadan.



#25

Postad 12 augusti 2019 - 20:01

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 446 inlĂ€gg
  • 0

Har börjat pÄ Del tvÄ nu, vilket Àr andra halvan av spelet. Tog mig 18 timmar att ta mig hit, och om andra halvan Àr lika lÄng, sÄ tar det kanske runt 40 timmar att klara en av kampanjerna.

80 timmar Àr nog om man gör allt. Allt med skolan, sidouppdrag, extra strider m.m.

Jag kör auto instruct för det mesta, och skiter oftast i tebjudningar och annat trams.

För min del sÄ hade dom gÀrna fÄtt skippa grejen med skolan.

 

NÄn som gÄtt igenom det Àn? Och hur lÄng tid tog det för er?



#26

Postad 13 augusti 2019 - 15:31

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlĂ€gg
  • 0

Fortfarande pĂ„ del 1. 26 timmar tror jag att det gĂ„tt hittils. 

Grymt kul spel fortfarande. Visst allt med skolan Àr vÀl inte superkul men funkar.



#27

Postad 13 augusti 2019 - 18:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlĂ€gg
  • 0

Tog mig 18 timmar att ta mig hit

Speedrun  :P

 

Jag har spelat varje dag i tvÄ veckor men jag Àr fortfarande bara pÄ kapitel 8. Jag har sÀkert spelat runt 30-35 timmar.

 

Jag gör dock allt som finns runtomkring, försöker fĂ„ alla till max relationer, alla sidouppdrag och karaktĂ€rsuppdrag, samt hard/permadeath dĂ„. Du skrev tidigare att det gĂ„r snabbt att göra det man ska mellan mĂ„naderna men det tar en jĂ€kla tid  :D



#28

Postad 13 augusti 2019 - 20:08

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 446 inlĂ€gg
  • 0

Speedrun  :P

 

Jag har spelat varje dag i tvÄ veckor men jag Àr fortfarande bara pÄ kapitel 8. Jag har sÀkert spelat runt 30-35 timmar.

 

Jag gör dock allt som finns runtomkring, försöker fĂ„ alla till max relationer, alla sidouppdrag och karaktĂ€rsuppdrag, samt hard/permadeath dĂ„. Du skrev tidigare att det gĂ„r snabbt att göra det man ska mellan mĂ„naderna men det tar en jĂ€kla tid  :D

 

Du fÄr iaf valuta för pengarna. Kanske slutar pÄ 100 timmar för dig :D

 

Har inte brytt mig sÄ mycket om relationerna m.m., jag vill bara ut i nÀsta main mission och slÄss.

Det kanske straffar sig lÀngre fram i spelet, om man inte jobbar pÄ relationerna?



#29

Postad 13 augusti 2019 - 23:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlĂ€gg
  • 0

Har inte brytt mig sÄ mycket om relationerna m.m., jag vill bara ut i nÀsta main mission och slÄss.

Det kanske straffar sig lÀngre fram i spelet, om man inte jobbar pÄ relationerna?

 

Mja, spelar nog inte sÄ stor roll pÄ normal. Eller pÄ hard egentligen för det Àr inte sÄ himla svÄrt nu nÀr man vet vilka i ens lag som fienderna kommer anfalla pÄ förhand till skillnad frÄn i tidigare spel. Det ska ju komma tvÄ eller tre nya svÄrighetsgrader som dlc sÄ de fattar nog att det finns de som vill ha det svÄrare. Men aja, vill man fÄ alla att överleva sÄ fÄr man ÀndÄ tÀnka lite, det har vart nÄgra situationer som var pÄ hÄret för min del.

 

Det med relationerna Àr att man fÄr se alla dialoger och att de blir starkare under striderna tillsammans. Man lÀr ju sÄklart kÀnna karaktÀrerna bÀttre, alltid ett plus om man gillar dem. Ja och sÄklart att man kan fÄ med nÀstan alla i ens klass sÄ man fÄr mer att vÀlja pÄ.



#30

Postad 14 augusti 2019 - 14:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlĂ€gg
  • 0

Jag har spelat varje dag i tvÄ veckor men jag Àr fortfarande bara pÄ kapitel 8. Jag har sÀkert spelat runt 30-35 timmar.

 

Kollade igÄr, 58 timmar. Tiden gÄr fort nÀr man har roligt tydligen. Fast den har varit pÄ ibland nÀr jag inte spelat ocksÄ, men mÄste vara runt 45-50 timmar redan.



#31

Postad 16 augusti 2019 - 00:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlĂ€gg
  • 0

VÀldigt bra försÀljning. TvÄa pÄ NPD-listan och 3x vad det bÀst sÀljande FE hittills har sÄlt under lanseringsmÄnaden.

 

Dessutom nÀst bÀst sÀljande totalt i serien efter Awakening, men lÀr sÄklart gÄ före med tiden.



#32

Postad 16 augusti 2019 - 21:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlĂ€gg
  • 0

MHB:s recension

 

 

Var tvungen att skriva nu eftersom Control trillade in igÄr och spelhösten ser ut som domedagen. Men 60 timmar kÀnns som godtycklig tid för att göra en bedömning.



#33

Postad 24 augusti 2019 - 16:12

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlĂ€gg
  • 0

Blev klar med första rundan idag. 45 timmar. SÄ det tycker jag Àr bra valuta för pengarna.

Riktigt kul spel.

KÀnns som att det finns fortfarande en del att utforska nÀr det gÀller klasser och gambits och allt sÄnt.

 

Blir en liten paus nu frÄn detta spel. Ska prova Dragon Quest demot men sen blir det prova nÄtt av dom andra husen.

Se vad New game+ har att erbjuda.

 

Se om jag vÄgar mig pÄ classic mode.



#34

Postad 24 augusti 2019 - 18:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlĂ€gg
  • 0

Se om jag vÄgar mig pÄ classic mode.

 

Ja det Àr inte sÄ svÄrt tbh. LÀttare Àn i tidigare spel.



#35

Postad 29 augusti 2019 - 15:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlĂ€gg
  • 0

Har inte brytt mig sÄ mycket om relationerna m.m., jag vill bara ut i nÀsta main mission och slÄss.

Det kanske straffar sig lÀngre fram i spelet, om man inte jobbar pÄ relationerna?

 

SÄg din recension pÄ Prisjakt. Jag tror att om man bara skippar relationerna sÄ straffar det sig pÄ sÄnt sÀtt att karaktÀrerna blir helt ointressanta och spelet dÀrmed trÄkigare.

 

Men gillar man inte anime eller JRPG i första taget sĂ„ Ă€r det klart att det Ă€r helt fel spel att spela  :D. FE lĂ€r gĂ„ Ă„t det hĂ„llet nu. 



#36

Postad 29 augusti 2019 - 20:09

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 446 inlĂ€gg
  • 0

Ja, jag kÀnner tyvÀrr att mÄnga av karaktÀrerna Àr sÄ dÀr typiskt klyschiga, att jag inte orkar med dom ;)

Vissa av dom gillade jag, men vissa av dom Àr för fÄniga och störande.

Börjar tyvÀrr fÄ svÄrare att leva mig in i japanska rollspel överlag, jÀmfört med för 20 Är sen. Dragon Quest XI Àr ett undantag.

Och tyvÀrr har jag inte tÄlamodet lÀngre, med att sitta i 40-80 timmar med samma spel.

Runt 20 timmar Àr min grÀns, sen tröttnar jag oftast. Vilket Àr trÄkigt, dÄ det annars Àr en jÀkla valuta för pengarna.

 

NÀr det gÀller Anime, sÄ föredrar jag old-school stuket, frÄn 80-90 talet.

Kommer vÀl nÄt enstaka vettigt idag med, men har tyvÀrr blivit för mycket fanservice skrÀp ;)



#37

Postad 30 augusti 2019 - 01:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlĂ€gg
  • 0

Runt 20 timmar Àr min grÀns, sen tröttnar jag oftast.

 

Dragon Quest Ă€r ocksĂ„ typ 80-100 timmar  :D



#38

Postad 30 augusti 2019 - 09:08

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 446 inlĂ€gg
  • 0

Dragon Quest Ă€r ocksĂ„ typ 80-100 timmar  :D

 

Typ det spelet, Witcher 3 och Skyrim, Àr nog dom enda spelen som jag orkat gÄ igenom, med den typen av lÀngd.

Dragon Quest tog mig nog runt 60 timmar, vilket ÀndÄ aldrig kÀndes som en plÄga :D



#39

Postad 12 november 2019 - 21:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlĂ€gg
  • 0

Klarade det nu, 145+ timmar  :D

 

Men tja, det som tog mest tid för mig var ju att springa runt staden och leta presenter de tappat, fiska, bjuda pÄ mat, ta ut laget inför varje strid (sÄ man tar ut de som har flest relationer med varandra, ett jÀkla pussel), och sen under striderna ska man stÀlla gubbarna som har relationer med varandra i nÀrheten av varandra, samt förstÄs köra till omgÄng 99 om man behöver för att göra Rally eller skjuta med trasiga pilbÄgar pÄ fiender med hög armor - allt för att fÄ upp relationerna. Hade jag velat hade jag bara kunnat ta Edelgard och lÄta henne springa igenom 95 % av banorna dÄ hon var mer eller mindre osÄrbar Àven pÄ Classic och Hard, men relationerna mÄste ju byggas.

 

Tar flera timmar bara att lyssna pÄ supportdialogerna. FE har gÄtt Ät Visual Novel-genren med det hÀr spelet kÀnns det som, Àven om det Àr mÄnga strider ocksÄ. Men för den som inte bryr sig om karaktÀrerna sÄ kan man ju skippa de dialogerna, men det kÀnns lite meningslöst dÄ jag inte tycker striderna enbart bÀr spelet. Och sen Àr det stor skillnad pÄ att köra Classic/Hard mot att alla Äterupplivas om de dör och man kanske kör pÄ normal, det tar bort ett stort strategiskt element i alla fall.

 

LÀr köra med andra hus ocksÄ, Ätminstone Claudes. Kommer gÄ mycket snabbare dock eftersom jag nÀstan maxat alla relationer redan. Sen kommer ju DLC:t i april. Mycket vÀrde för pengarna ^^



#40

Postad 16 januari 2020 - 16:57

Drake001
  • Drake001
  • MĂ€stare

  • 3 096 inlĂ€gg
  • 0
https://youtu.be/I5USF9-BtoY



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.