Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Vilken projektor ur Dustins sortiment?

28 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 25 september 2008 - 20:58

Walkhome
  • Walkhome
  • LĂ€rjunge

  • 256 inlĂ€gg
  • 0
UPDATE:
jahapp dÄ har man fÄtt ett svar jag faktiskt inte var beredd pÄ.
sÄ dÄ fick den hÀr trÄden en helt ny inriktning!

DÄ stÄr det mellan Panasonic PT-AE2000E & Epson EMP-TW980


VS


Vilken och varför?
Tack pÄ förhand! /Patrik

Efter lite kollande sÄ har det kommit fram att Epsons TW1000 och TW980 inte har nÄgon som helst skllnad pÄ sig.
sÄ om du har erfarenhet av den projektorn sÄ skriv en kommentar! Det Àr ju trotsallt "samma" som TW980.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gammla trÄden:

Som redan nÀmnt i denna trÄd sÄ fick jag en deal ifrÄn min chef pÄ jobbet.
https://www.minhembi...howtopic=209769

och idag nÀr han bad mig om en tjÀnst sÄ var jag lite frÀck och sa att jag dÄ ville ha en bÀttre projektor.
För att göra en lÄng historia kort sÄ kan jag vÀlja vilken projektor jag vill upp till 25.000kr Dustins sortiment.
jag blev överlycklig och bokstavligt joggade frÄn bilen till datorn efter jobbet, för att sedan upptÀcka att Dustin inte har sÄ stort utbud pÄ projektorer som jag trodde.

men likavÀl sÄ Àr min frÄga nu vilken projektor jag ska ta?
och för att förtydliga sÄ Àr det inte gratis men i varjefall med rabatt och betalning sker genom löneavdrag, alltsÄ kÀnns det inte sÄ hÄrt.

HÀr har vi dustins sortiment av dem som jag tycker verka intressanta, LCD projektorer.(Dyrast överst):
Dock Ă€r jag egentligen intresserad Ă€r Epsons nya modeller, 5000 & 5800, kommer Dustin fĂ„ in dem, eller kan Dustin ta in nĂ„gon av dem? Och till Vilket pris? Om Priset Ă€r mycket över 30.000 sĂ„ Ă€r kanske dem nya 3000 & 3800 intresanta, hur Ă€r det med dem dĂ„? NĂ„gon som Dustin kan fixa? Hoppas verkligen att dem kan! Även om nedanstĂ„ende projektorer Ă€r bra.






Rent generellt sĂ„ Ă€r jag förĂ€lskad i Epson, men samtidigt kĂ€nns TW-980 som nĂ„got mellanting, om Dustin hade TW-2000 hade jag inte tvekat, men och andra sidan sĂ„ kanske Dustin kan köpa in saker utanför sitt sortiment? Och hur Ă€r det med dem nya Epson modellerna? 3000, 3800, 5000 & 5800? Är det nĂ„got som kanske Dustin fĂ„r in eller kan köpa in inom en snar framtid?

Panasonicen gÄr nÀstan bort direkt dÄ jag bara hört negativt om deras paneler som mÀttas ut och förstörs, men jag kanske Àr ute pÄ hal is? Àr 2000 modellen bra?

Sony kan jag faktiskt ingenting om, Det som talat för denna Àr att den klarar 24Hz riktigt bra, vilket resten av min utrustning Àr godtjÀnt för. Annars sÄ kÀnns det rent generellt som en bra projektor förutom att den kom ut 2006, och tekniken gÄr ju fort fram..

Fyll pÄ med eran kunskap nu gott folk, jag behöver verkligen hjÀlp att vÀlja, jag vet att det i slutÀndan Àr mitt val och sjÀlvklart behöver jag en demo innan jag slÄr till pÄ ett köp men jag behöver er hjÀlp!
Som redan nÀmt sÄ Àr jag förÀlskad i Epson, sÄ om nÄgon som vet eller Dustin sjÀlva kunnde svara hÀr om dem kommer fÄ in dem nya modellerna eller om dem kan ta in TW-2000 sÄ skulle den informationen vara underbar!

HjÀlp till nu! /Walkh


Redigerat av Walkhome, 29 september 2008 - 17:55.


#2

Postad 25 september 2008 - 21:51

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlĂ€gg
  • 0
skicka ett mail till dustin och hör efter vettja :P

#3

Postad 26 september 2008 - 00:32

Robster
  • Robster
  • Wannabe

  • 27 inlĂ€gg
  • 0
Du har sjÀlv sorterat projjarna i den ordning jag hade valt dom. Ang trötta paneler sÄ gÀller detta inte bara panasonic utan flera tillverkare (jag sjÀlv sitter pÄ en 7Är gammal sony dÀr första lampan fortfarande lever (2500h) men panelerna Àr helt slut), kort kan man sÀga sÄ hÀr: Den kritik du har lÀst gÀller (vad vi vet so far) bara organiska paneler (tror TW700 har sÄdana), AE2000 och TW980 har nyare o-organiska paneler som inte ska (peppa peppa) lida av detta.[edit]VW50 kör med SXRD, har inte hört nÄtt som tyder pÄ att dom skulle lida av samma problem[edit]

DÄ jag har sett alla 4 vid flera tillfÀllen kommer nÄgra kommentarer hÀr:

AE2000: Hade jag haft 25kkr i vÄras hade jag haft en sÄn, just nu sparar jag för fulla muggar för att kunna köpa AE3000 i vinter men man kan alltid vÀnta pÄ nya modeller, enda anledningen att jag vÀntar Àr att jag inte har pengarna.

VW50: Mjuk och behaglig bild, har fÄtt kritik för att sakna shÀrpa, lite Àldre sÄ den har kanske inte lika mycket tekniskt, men istÀllet sÄ har den nog ett par snÀpp vassare optik, för att vara digital Àr den nÀstan lite CRT lik (och det bÀsta jag sett i bild vÀg har vart CRT sÄ det Àr inget dÄligt betyg)

TW980: FlÀkt som lÄter en del, men annars mycket prisvÀrd, men har man rÄd (och i ditt fall ett deal som gör skilnaden i rena pengar mindre) tycker jag att man gÀrna skall gÄ upp till nÄn av dom ovan.

TW700: (jag kan ha fel nu sĂ„ slĂ„ mig inte i sĂ„ fall! :P ) Om jag minns rĂ€tt har denna de Ă€ldre organiska panelerna och jag kan bara tala för mig, men JAG kommer inte köpa nĂ„gon mer projje dĂ€r lampan hĂ„ller lĂ€ngre Ă€n panelerna, och har du HDformat i din anlĂ€ggning (gissar pĂ„ det iom att du pratar om 24 hz) sĂ„ kĂ€nns det ju bĂ€ttre att fĂ„ ut alla pixlar. Återigen sĂ€kert en sjukt prisvĂ€rd manick men sen kanske en skoda ocksĂ„ Ă€r prisvĂ€rd men det Ă€r svĂ„rt att snacka om den i samma mening som en BMW M5:a)

Redigerat av Robster, 26 september 2008 - 00:40.


#4

Postad 26 september 2008 - 17:17

Walkhome
  • Walkhome
  • LĂ€rjunge

  • 256 inlĂ€gg
  • 0
DÄ ser det ju ut som att AE2000 kÀnns helt underbar. men jag hittar inget som kan bekrÀfta att den behandlar 24hz frÄn en bluray spelare pÄ rÀtt sÀtt. NÄgon som vet?
Rent generellt sÄ om nÄgon har nÄgon erfarenhet av denna projektorn, slÀng in en kommentar!

[EDIT]

ang. AE2000..... FrÄn manualen:
If you use the projector consecutively 6 hours every
day, the optical components may need to be replaced
in less than 1 year.


Nu tittar jag inte 6 timmar per dag, men likavÀl sÄ om jag behöver ny proj om 2 Är sÄ kÀnns det trist, eller Àr det bara lull, kanske Àr sÄ med alla projektorer? Eller Àr det som min magkÀnsla sÀger, att jag helt enkelt ska hÄlla mig till Epson?

[EDIT]


Dock sÄ hoppas jag att Dustin kan hjÀlpa mig i Epson djungeln, jag kan inte riktigt beskriva min förkÀrlek till Epson, men jag vill ju om det gÄr skaffa en Epson projektor, gÀrna dem högre nya modellerna, men det kanske blir för högt pris pÄ dem, sÄ om Dustin kan ta in en TW-2000 vore det underbart!

Jag har skicka PM och han sa att han skulle vidarefodra min frÄga vidare, hoppas jag fÄr tillbaka ett svar som Àr positivt.

Övriga notiser:
LÄter mig minnas att jag hört att Epsons 3000 & 3800 modell inte kommer vara lika bra som 2000 i det sytet som jag ska ha projektorn till, alltsÄ hemmabio, jag hörde att dÄ Àr det 2000 eller 5000/5800 som man ska införskaffa. sÄ min frÄga Àr om detta stÀmmer, och vad blir det för ett pris pÄ 5000/5800 modellen i sÄ fall? Jag kan ju eventuellt lÀgga fram till chefen att jag kan lÀgga 5000 i cash, och sÄledes sÄ Àr grÀnsen 30.000, men 5000/5800 kanske kommer gÄ pÄ mer Àn sÄ? Eller?

HÄll tummarna nu, dom nÀrmaste dagarna Àr spÀnnande, det tycker i varjefall jag!
tack pÄ förhand! / Patrik

Redigerat av Walkhome, 26 september 2008 - 17:37.


#5

Postad 26 september 2008 - 20:09

Andi_One
  • Andi_One
  • MĂ€stare

  • 3 008 inlĂ€gg
  • 0
Ja har tolkat det som 6 timmar konsekvent varje dag.
Men om man kollar 4 timmar pÄ dagen och sen lÄter den vila ett par timmar o kollar 4 timmar pÄ kvÀllen samma dag borde
ju vara hellugnt. Plus att de skriver KAN innebÀra att den mÄste in pÄ service

#6

Postad 26 september 2008 - 20:57

narug
  • narug
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0
Fick hem en Panasonic PT-AE2000E ikvÀl som vi ska ha pÄ jobbet
..Sitter och titar pÄ Planet Earth 1080, Skrek 2, Saving Private Ryan,mycket bra, ser u som det var uppmÄlat pÄ vÀggen
!

#7

Postad 26 september 2008 - 21:07

narug
  • narug
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0
Jo, just det, projektorn Àr jÀttestor men det Àr ok för mej ! MÄste Àven sÀga att den Àr tyst, det lilla man hör Àr ett behagligt
lÄgt sus.

#8

Postad 27 september 2008 - 00:33

Walkhome
  • Walkhome
  • LĂ€rjunge

  • 256 inlĂ€gg
  • 0

Jo, just det, projektorn Àr jÀttestor men det Àr ok för mej ! MÄste Àven sÀga att den Àr tyst, det lilla man hör Àr ett behagligt
lÄgt sus.


bÄde ljud och storlek spelar faktiskt ingen roll, alltsÄ missförstÄ mig rÀtt det finns grÀnser men för att jÀmnföra sÄ har jag en server frÄn 2000 som stÄr pÄ dygnet runt i sovrummet. sÄ surr Àr inget jag dör av, och storleken spelar ingen roll sÄ lÀnge den ser bra ut. (och efter den meningen sÄ kommer vÀl alla 16Äringar skratta ihjÀl sig)

sÄ bilden Àr kanon? Det lÄter helt okey i mina öron ;) kÀnns verkligen som att vad jag Àn vÀljer nu sÄ blir det en riktigt fin hemmabio som jag kommer fÄ mycket glÀdje av.

ang. Andi_One kommentar.
Jag vet faktiskt inte, det finns ju stora diskutioner om vad som fÄr just panasonics paneler att dö fortare Àn andras, och dÄ tas ju vÀrme aspekten in, och det Àr ju bara teorier men ryktet sÀger att panasonic rent generellt har dÄlig kylning, och dÀrmed sÄ bör vÀl din terori vara i nÄn mÄn av sanning om att man kan titta mycket, bara man ger projektorn kisspauser.
Dock kvarstÄr det, panasonic sÀgs ha dÄlig kylning och dÄ mÄste det ju vara bÀttre att skaffa en proj med bra kylning, kÀnns vÀl som det Àr det hÄllbarare i hela sammanhanget.
Jag menar alltsÄ inte att exempelvis en Epson skulle hÄlla lÀngre med dÄlig kylning, men enligt uppgift har Epson bra kylning sÄ effekten blir att Epsonen Àr pÄlitligare i lÀngden. Kanske bara drabbel men sÄ har jag uppfattat det hela.

Ingen som hör nÄtt frÄn Dustin? Eller mer om Epsons nya modeller? Börjar bli otÄlig hÀr :D


EDIT:


Jag mÄste bara frÄga, ni tycker alltsÄ att jag ska ta en Panna AE2000, istÀllet för en Epson TW980 om vi nu fÄ det sÀmsta beskedet nÄgonsing, och det Àr att Dustin helt enkelt inte kan fixa fram annat Àn i sitt nuvarande sortiment.
Motivera varför! Och om du tycker tvÀrtom, motivera dÀr ocksÄ! Ett klart minus Àr avsaknaden av 24Hz i Epsonmodellen.

Redigerat av Walkhome, 27 september 2008 - 00:52.


#9

Postad 27 september 2008 - 02:46

Mullvaden83
  • Mullvaden83
  • Amatör

  • 57 inlĂ€gg
  • 0
Du borde nog ta Panna AE2000.

TW980 e en bantad TW1000 som Àr en bantad TW2000 lixom. o.O

#10

Postad 27 september 2008 - 09:53

Walkhome
  • Walkhome
  • LĂ€rjunge

  • 256 inlĂ€gg
  • 0

Du borde nog ta Panna AE2000.

TW980 e en bantad TW1000 som Àr en bantad TW2000 lixom. o.O


Delvis sant, vad jag har hört sÄ Àr det ingen skillnad pÄ 980 och 1000, alltsÄ vekligen ingen skillnad, ev. pÄ pappret men i ren bild sÄ kan man inte se skillnad varken i menyer eller kvallite.
Men visst Àr det en nerbantad TW2000, men sammtidigt sÄ Àr jag osÀker pÄ Panasonic, sÀger sÀger ingenting om bildkvalliten, den Àr nog underbar, den jÀmnstÀlls ju med Epsons TW2000 och den bilden Àr ju hur grym som helt.
SÄ Det Àr ingen dÄlig projektor Panasonic sÀljer ur den aspekten, bildkvallite, men det verkar som om den lider av lite sjukdomar, vÀrme problem, paneler utmattas, kanske bara vissa exemplar men det kvarstÄr att Panasonic ocksÄ har dÄlig kundtjÀnst som man fÄr brÄka med mycket, Àven deras garantier Àr sÀmre Àn Epsons.

Sen Àr det en sak till som gör stor grej för mig, det Àr att om jag inte skulle ha den hÀr dealen, dÄ skulle jag nog inte köpa en av det dyrare projektorerna, jag skulle nog nöja mig och lÀgga 9000:- för en TW700 som jag tycker Àr en extremt bra projektor, men lite förÄldrad. SÄ TW980 vet jag att jag skulle kunna vara nöjd med, dock sÄ blir man ju avundsjuk pÄ bilden nÀr man ser den hos nÄgon av det vÀrre modellerna, och jag tror inte heller att Epsons nya Àr nÄge sÀmre, sÄ om Dustin fÄr in dem, dÄ vorde det det apsolut bÀsta alternativet.

Jag vet inte vad 5000 & 5800 kommer kosta, men om den inte ligger allt för mycket över 30.000 och Dustin pÄ ett eller annat sÀtt kan fixa nÄgon av dem, sÄ blir det en sÄdan. Jag verkligen hÄller tummarna och hejar pÄ Dustin, det hÀnger pÄ dem!

Jag vet inte vad man kan göra för att smöra, men om Dustin trycker upp ett stort klistermÀrke sÄ sÀtter jag upp det pÄ bilen direkt, för jag kan dÄ stolt rekomendera Dustin!

Hoppas pÄ det bÀsta! / Patrik

#11

Postad 27 september 2008 - 10:35

Mullvaden83
  • Mullvaden83
  • Amatör

  • 57 inlĂ€gg
  • 0
Mest troligt sÄ kan dom fixa hem TW2000 o andra modeller. sÄ maila dom o kolla.

#12

Postad 27 september 2008 - 20:44

Walkhome
  • Walkhome
  • LĂ€rjunge

  • 256 inlĂ€gg
  • 0

Mest troligt sÄ kan dom fixa hem TW2000 o andra modeller. sÄ maila dom o kolla.


har som sagt skickat PM till verderbörande.
vÀntar ivrigt pÄ svar.

#13

Postad 29 september 2008 - 08:51

Juri M
  • Juri M
  • AnvĂ€ndare

  • 154 inlĂ€gg
  • 0
Hej alla!

För att fÄ tillstÄnd till att sÀlja TW2000 krÀvs det att man har ett demorum för presale-presentationer av produkten. Eftersom vi Àr ett renodlat postorderföretag saknar vi den möjligheten och kan sÄledes tyvÀrr inte sÀlja produkten.

Vid fler frĂ„gor tveka inte att kontakta mig direkt pĂ„ [email protected].

Med vÀnliga hÀlsningar,
JĂŒri Martoja
Dustin AB

#14

Postad 29 september 2008 - 16:11

Walkhome
  • Walkhome
  • LĂ€rjunge

  • 256 inlĂ€gg
  • 0
jahapp dÄ har man fÄtt ett svar jag faktiskt inte var beredd pÄ.
sÄ dÄ fick den hÀr trÄden en helt ny inriktning!

DÄ stÄr det mellan Panasonic PT-AE2000E & Epson EMP-TW980


VS


Vilken och varför?
Tack pÄ förhand! /Patrik

Efter lite kollande sÄ har det kommit fram att Epsons TW1000 och TW980 inte har nÄgon som helst skllnad pÄ sig.
sÄ om du har erfarenhet av den projektorn sÄ skriv en kommentar! Det Àr ju trotsallt "samma" som TW980.

Redigerat av Walkhome, 29 september 2008 - 17:56.


#15

Postad 30 september 2008 - 07:25

edtjope
  • edtjope
  • ForumrĂ€v

  • 766 inlĂ€gg
  • 0
Jag har inte sett TW980 dÀremot TW1000 och den Àr vÀldigt LCD-aktig. AlltsÄ kass svÀrta och skÀrpan lÀmnar ocksÄ en hel del att önska. AE2000 Àr ju en senare generation och TW980/1000 bör vÀl snarare jÀmföras mot AE1000 för mot AE2000 har de inte en suck. Sen om du ska köra blu-ray sÄ klarar ju AE2000 1080p/24 medan TW980 konverterar det till 60Hz. Enligt mig Àr det ingen match förutom pengarna dÄ, men det Àr ju upp till var och en att avgöra.

#16

Postad 30 september 2008 - 20:23

Walkhome
  • Walkhome
  • LĂ€rjunge

  • 256 inlĂ€gg
  • 0
panasonic i all Àra men vad jag hört sÄ har panasonic ett "fÀrgfilter" som tydligen Àr obehagligt.
jag vet inte hur uppskrÀmt detta Àr, ska försöka fÄ en demo av denna projen, men vet inte var jag ska vÀnda mig.

finns det nÄgon butik med demo pÄ panasonicen, eller finns det kanske en snÀll sjÀl i stockholms omrÄdet som orkar med en frÄgvis mig pÄ fika i en kvart, tjugo minuter?

#17

Postad 30 september 2008 - 21:57

dave19
  • dave19
  • AnvĂ€ndare

  • 111 inlĂ€gg
  • 0

panasonic i all Àra men vad jag hört sÄ har panasonic ett "fÀrgfilter" som tydligen Àr obehagligt.
jag vet inte hur uppskrÀmt detta Àr, ska försöka fÄ en demo av denna projen, men vet inte var jag ska vÀnda mig.

finns det nÄgon butik med demo pÄ panasonicen, eller finns det kanske en snÀll sjÀl i stockholms omrÄdet som orkar med en frÄgvis mig pÄ fika i en kvart, tjugo minuter?


Du borde kolla upp Sony VW-40. NÀstan lika bra som VW-60 fast till ett riktigt bra pris. KÀnns som ett sjÀlvklart val i den prisklassen. Högst native kontrast i det prissegmentet med en bra autoiris och bra fÀrger.



#18

Postad 01 oktober 2008 - 06:46

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlĂ€gg
  • 0

panasonic i all Àra men vad jag hört sÄ har panasonic ett "fÀrgfilter" som tydligen Àr obehagligt.
jag vet inte hur uppskrÀmt detta Àr, ska försöka fÄ en demo av denna projen, men vet inte var jag ska vÀnda mig.

finns det nÄgon butik med demo pÄ panasonicen, eller finns det kanske en snÀll sjÀl i stockholms omrÄdet som orkar med en frÄgvis mig pÄ fika i en kvart, tjugo minuter?


Hör med http://www.hemmabiocenter.se pÄ Lidingö.

Eller http://www.hembiobutiken.se pÄ Sveaplan typ.

De har den iaf i sin webshop. de Àr riktigt duktiga oxÄ.

Redigerat av Unregistered8c00bd99, 01 oktober 2008 - 06:47.


#19

Postad 01 oktober 2008 - 15:56

Walkhome
  • Walkhome
  • LĂ€rjunge

  • 256 inlĂ€gg
  • 0

Du borde kolla upp Sony VW-40. NÀstan lika bra som VW-60 fast till ett riktigt bra pris. KÀnns som ett sjÀlvklart val i den prisklassen. Högst native kontrast i det prissegmentet med en bra autoiris och bra fÀrger.


Eftersom dustin inte sĂ€ljer VM-40, hur Ă€r det med Sony VPL-VW50? Är det ett bĂ€ttre val Ă€n panasonicen?
trodde jag inte. utveckla gÀrna.

Hör med http://www.hemmabiocenter.se pÄ Lidingö.

Eller http://www.hembiobutiken.se pÄ Sveaplan typ.

De har den iaf i sin webshop. de Àr riktigt duktiga oxÄ.


tackar.

sen sÄ skulle jag vilja ha kommentarer ang. sonys wm-50.

#20

Postad 01 oktober 2008 - 17:02

PerssonsPack
  • PerssonsPack
  • ForumrĂ€v

  • 925 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr ju Dustin som har VW40 för 18990kr.

#21

Postad 01 oktober 2008 - 17:14

Walkhome
  • Walkhome
  • LĂ€rjunge

  • 256 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr ju Dustin som har VW40 för 18990kr.


ja men dÀr ser man, fÄr skylla pÄ att det bara var tvÄ dagar sen det var mÄndag :) trött som tusan.
men generellt, hur kommer det sig att 40 Àr att föredra före 50? Àr inte 50 nyare?

men varjefall, Àr sonyn att föredra över panasonicen?
varför?

#22

Postad 01 oktober 2008 - 20:17

dave19
  • dave19
  • AnvĂ€ndare

  • 111 inlĂ€gg
  • 0

ja men dÀr ser man, fÄr skylla pÄ att det bara var tvÄ dagar sen det var mÄndag :P trött som tusan.
men generellt, hur kommer det sig att 40 Àr att föredra före 50? Àr inte 50 nyare?

men varjefall, Àr sonyn att föredra över panasonicen?
varför?


Jag skulle ta en VW-40 före en vw- 50 alla gÄnger dÄ den Àr bÀttre pÄ i princip allt. Sony vw-50 Àr en Àldre modell och det mÀrks.

mvh
David

#23

Postad 01 oktober 2008 - 21:08

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • MĂ€stare

  • 3 247 inlĂ€gg
  • 0
Varför Àr inte InFocus X10 med i ditt urval?

Fredrik
- representerar InFocus i Norden

#24

Postad 02 oktober 2008 - 06:02

Walkhome
  • Walkhome
  • LĂ€rjunge

  • 256 inlĂ€gg
  • 0

Varför Àr inte InFocus X10 med i ditt urval?

Fredrik
- representerar InFocus i Norden


vill inte ha en dlp, trodde faktiskt att jag klarade det men efter en hel film sÄ mÄdde jag illa.
har hÀnt tvÄ gÄnger nu. sÄ dlp Àr helt enkelt inte min grej.

#25

Postad 02 oktober 2008 - 07:15

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • MĂ€stare

  • 3 247 inlĂ€gg
  • 0
Alla DLP:er Àr ju inte samma.

Har du sett X10 IRL?

Fredrik
- representerar InFocus i Norden

#26

Postad 02 oktober 2008 - 15:40

Walkhome
  • Walkhome
  • LĂ€rjunge

  • 256 inlĂ€gg
  • 0

Alla DLP:er Àr ju inte samma.

Har du sett X10 IRL?


Det har jag faktiskt inte, dock infocus IN78 och nÄn 82 tror jag det var.

men tekniken kanske har gÄtt framÄt?

#27

Postad 03 oktober 2008 - 09:10

Unregistered188597bf
  • Unregistered188597bf
  • AnvĂ€ndare

  • 158 inlĂ€gg
  • 0
För mig försvann DLP pÄ grund av placeringen. Den kunde inte fixa en tillrÀckligt stor bild pÄ det avstÄndet jag satte projjen pÄ. Funkar en DLP i ditt rum mot en 120" duk?

Har en Panasonic 2000 och Àr grymt nöjd. Sitter pÄ lite drygt 4 meters avstÄnd och har 106" duk. Kollade runt mycket innan jag slog till, Var vÀldigt sugen pÄ epsonen (2000) men tyckte inte att dÄvarande prisskillnad var försvarbar för den lilla skillnaden mellan projektorerna.

#28

Postad 03 oktober 2008 - 11:23

Walkhome
  • Walkhome
  • LĂ€rjunge

  • 256 inlĂ€gg
  • 0

För mig försvann DLP pÄ grund av placeringen. Den kunde inte fixa en tillrÀckligt stor bild pÄ det avstÄndet jag satte projjen pÄ. Funkar en DLP i ditt rum mot en 120" duk?

Har en Panasonic 2000 och Àr grymt nöjd. Sitter pÄ lite drygt 4 meters avstÄnd och har 106" duk. Kollade runt mycket innan jag slog till, Var vÀldigt sugen pÄ epsonen (2000) men tyckte inte att dÄvarande prisskillnad var försvarbar för den lilla skillnaden mellan projektorerna.


placeringen av projektor Àr inga problem, kan sÀtta projektorn pÄ 5,5meter om jag vill, dock kommer jag ha soffryggen pÄ lite mer Àn 3 meters avstÄnd frÄn duk. sÄ en 92" duk tror jag blir finfint.
nu har jag inte sett nÄgon ny dlp pÄ itag, tekniken kanske har gÄtt framÄt, men jag har mÄtt illa av lite Àldre modeller.

jag tror sÀkert att panasonicen har underbar bild, det tvivlar jag inte alls pÄ, dock sÄ Àr det sjÀlva kvalliten som jag oroar mig över, dÄ jag lÀst mÄnga inlÀgg/trÄder med folk som har fel pÄ sina panasonic projektorer.
jag vet inte om det gÀller specefikt AE2000 men generellt sÄ Àr jag misstÀnksam mot panasonic.

sen har vi ju folk hÀr i trÄden som tycker att sonys motsvarighet i prissegmentet Àr det bÀsta alternativet, alltsÄ VM40 som jag förstÄr det. och denna projektorn kan jag verkligen ingenting om. och jag har inte hittat nÄgon med demo pÄ denna. butikerna har ju endast VM60 för demo, och det Àr vÀl ganska stor skillnad?

jag Àr lite skillrad, vet inte alls vad jag ska vÀlja, jag var sÄ instÀllt pÄ en epson TW2000 eller nÄgon av dem nya modellerna.

#29

Postad 06 oktober 2008 - 20:47

Walkhome
  • Walkhome
  • LĂ€rjunge

  • 256 inlĂ€gg
  • 0
Är det en grĂ„ duk som gĂ€ller till AE2000 eller Ă€r det en vit? kommer kunna mörklĂ€gga men jag har vita vĂ€ggar och tak.



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.