Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Steam Family Sharing

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 september 2013 - 19:45

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Så vilka är mina vänner :D

http://www.joystiq.c...olshare_twitter

Steam Family Sharing enables users to share their entire library of games with up to 10 other Steam members – Steam suggests "close friends and family members." Users request access to a friend's library, and if their computer is authorized, they have access to all of the games in that friend's library, complete with the ability to earn their own Steam achievements and save their own progress to the Steam Cloud.

Steam Family Sharing will enter a limited beta next week; members can express interest in the beta by joining the Family Sharing group.

Shared libraries may only be accessed by one user at a time, though the owner of the library will be given priority to access it at all times. If someone else is playing a game in that library, the friend will be granted a few minutes to either buy the game or quit out.

Games that require a third-party key, account or subscription will not be eligible to share with Steam Family Sharing. Sharing includes access to the library owner's DLC, but friends will not be able to purchase DLC if they don't own the base game as well. Region restrictions on games remain in place.

Read through the Steam Family Sharing FAQs here, and start making some more friendsstat.

#2

Postad 11 september 2013 - 20:21

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 1
Läste nyss detta. Go Steam! Riktigt fint nu när man byggt upp ett stort bibliotek med spel. :D

#3

Postad 12 september 2013 - 03:52

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
"Shared libraries may only be accessed by one user at a time"

Så... Jag spelar på måndag och min vän på tisdag? Ska detta tolkas bokstavligt, endast en åt gången kommer åt mitt bibliotek, så låter det ju mer som att de vill underlätta för familjer som delar dator. Antar att den frågan redan är besvarad?

#4

Postad 12 september 2013 - 04:46

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 637 inlägg
  • 0
Tänk då här, på den gamla goda tiden när man körde Nintendo 8 bit så kunde bara en person spela spelet samtidigt. Det är exakt samma sak nu, alltså bara en person men nu slipper du processen med att lämna över skivan och du slipper tjöta på någon att du vill ha tillbaka ditt lir och du slipper oroa dig för att personen som lånar kommer att ha repat skivan.

#5

Postad 12 september 2013 - 07:47

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Fast det står att bara en person kommer åt biblioteket samtidigt. Och i FAQ ser jag att det står:

"CAN A FRIEND AND I SHARE A LIBRARY AND BOTH PLAY AT THE SAME TIME?
No, a shared library may only be accessed by one user at a time."

Så det är väl snarare som att du lånar ut hela din konsol än att du lånar ut ditt spel?

För det verkar som att du lånar ut allt eller inget:

"CAN I SHARE SPECIFIC GAMES, OR DO I HAVE TO SHARE MY WHOLE LIBRARY?
Libraries are shared and borrowed in their entirety."

Edit: eller kan man skapa separata bibliotek för detta ändamål?

Redigerat av jayreso, 12 september 2013 - 07:48.


#6

Postad 12 september 2013 - 07:59

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 637 inlägg
  • 0
Nej du har rätt, allt jag skriver innan morgonkaffe kan man inte ta på allvar

#7

Postad 12 september 2013 - 08:04

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
jag hoppas dom gör nåt system iallafall så man inte behöver logga in och ut hela tiden. annars bryr jag mig inte särskilt att bara en kan använda biblioteket.

150+ spel over here. vem vill bli min nya bästis? ;)

#8

Postad 12 september 2013 - 08:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Asså det blir ju exakt som att låna ut ett spel fysiskt. Lånar du ut din skiva till en kompis så kan du inte själv spela det samtidigt. Verkar lite begränsat dock att man måste låna ut alla sina spel på en gång men det är ju bara version 1 så det kommer kanske möjlighet att dela enstaka spel i framtiden. Risken finns att folk istället skapar ett konto för varenda spel de köper och då kommer det bara kosta mer pengar i admin kostnader för Steam.

#9

Postad 12 september 2013 - 13:35

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 245 inlägg
  • 0
Whops fel tråd.

Redigerat av Freezard, 12 september 2013 - 15:35.


#10

Postad 12 september 2013 - 14:02

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0
lite omständigt att dela om man har autostart på steam och har datorn på nästan dygnet runt


hade varit lite bättre om man hade kunnat låna ut enskilda spel

#11

Postad 12 september 2013 - 19:59

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
Jag har ett konto som jag nästan aldrig är inne på som jag skulle kunna dela ut.

http://steamcommunit...m/id/NorthFront

#12

Postad 11 oktober 2013 - 19:51

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Fick min beta invite idag. Någon mer som vill shara?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.