Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Burnout Paradise

439 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Betygsätt (56 medlem(mar) har röstat)

...spelet!

  1. 5 (33 röster [58.93%])

    Procent av omröstning: 58.93%

  2. 4 (19 röster [33.93%])

    Procent av omröstning: 33.93%

  3. 3 (3 röster [5.36%])

    Procent av omröstning: 5.36%

  4. 2 (0 röster [0.00%])

    Procent av omröstning: 0.00%

  5. 1 (1 röster [1.79%])

    Procent av omröstning: 1.79%

Rösta Gäster kan inte rösta
Burnout: Paradise (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8 (18) 195:-

#301

Postad 08 oktober 2008 - 15:38

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0
Testa att hoppa från järnvägsrälsen bakom macken. Det hoppet är ett stående inslag om man kör onlinespel.
Om man inte slår i taket på huset så blir det en lååång flygtur.
Likaså finns det ett hopp ovanför kraftstationen, i närheten av där man kan svänga in vänster genom berget och hitta som en gammal gruva/grop (som också används mycket online för att hoppa och göra stunt).
Tyvärr kan jag inte förklara det bättre, då det är länge sen jag spelade själv.

#302

Postad 08 oktober 2008 - 17:14

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

Ta en "Speed Car" och kör med boost/burnout nere vid hamnen och håll höger hela tiden, då kan ni länka ihop många hopp som räknas som 1 airtime. Finns inget annat sätt att få så långa airs.

Sen finns det givetvis andra ställen man kan göra detta på också, bara det inte är så långt mellan hoppen.



Funkar det inte alls med Hojarna?

För när man kör online med andra med hojar så har folk typ 10 sec hopptid ganska ofta...


/Jocce

#303

Postad 08 oktober 2008 - 18:37

Cod4life
  • Cod4life
  • Användare

  • 214 inlägg
  • 0

Funkar det inte alls med Hojarna?

För när man kör online med andra med hojar så har folk typ 10 sec hopptid ganska ofta...


/Jocce

om man hoppar alla hopp på bron vid lonestallion ranch å håller höger sen åker in på hoppen på höger sida hoppar alla hoppen rakt fram sen håller till höger igen å hoppar alla hopp där så får man rätt bra airtime, mitt rekord ca 23 sekunder går nog få mer

#304

Postad 08 oktober 2008 - 18:46

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

om man hoppar alla hopp på bron vid lonestallion ranch å håller höger sen åker in på hoppen på höger sida hoppar alla hoppen rakt fram sen håller till höger igen å hoppar alla hopp där så får man rätt bra airtime, mitt rekord ca 23 sekunder går nog få mer



Hm, vilken bro där menar du?

Har du lyckats göra det med hoj (vilken av hojarna?)


/Jocce

#305

Postad 08 oktober 2008 - 20:24

Unregistered33906
  • Unregistered33906
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
en annan fråga.. Jag har haft spelet sedan början, Måste jag börja om för att få alla trophies?
Känns ju lite jobbigt om jag måste börja om..

#306

Postad 08 oktober 2008 - 20:27

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

  • 2 805 inlägg
  • 0
Ja, det är bara några du kan få utan att starta om.

#307

Postad 10 oktober 2008 - 08:46

zbrannigan1
  • zbrannigan1
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Läste någonstans att en uppdatering av spelet tog bort Logitech G25-stöd, det låter vansinnigt men tänkte bara kolla. Vill gärna köpa PSN-varianten av spelet, är det någon som använer G25 och det fungerar?


Provade och det fungerar.

#308

Postad 25 oktober 2008 - 18:35

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
4 nya uppdateringar kommer nästa år : http://www.criterion...coming_soon.php

#309

Postad 22 december 2008 - 19:49

morberg
  • morberg
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0
Tänkte köpa detta på PSN, saknar den versionen något som finns om man köper det på skiva?

#310

Postad 22 december 2008 - 19:52

Mange76
  • Mange76
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0

Tänkte köpa detta på PSN, saknar den versionen något som finns om man köper det på skiva?


vad jag vet så är det samma :)

#311

Postad 22 december 2008 - 23:49

xdusty
  • xdusty
  • Lärjunge

  • 310 inlägg
  • 0
PSN versionen ska vara snabbare att starta också jämfört med cdn, eftersom den ligger på HD. Men köp spelet iaf, utan tvekan ett av dom spel jag kör mest utav fortfarande idag bland allt nytt :)

#312

Postad 22 december 2008 - 23:53

Mange76
  • Mange76
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0

PSN versionen ska vara snabbare att starta också jämfört med cdn, eftersom den ligger på HD. Men köp spelet iaf, utan tvekan ett av dom spel jag kör mest utav fortfarande idag bland allt nytt :)


ett av mina mest spelade också, och ska ju snart komma en uppdatering igen och ge spelet nytt liv.. gratis som vi alla vet är så gott =)

#313

Postad 23 december 2008 - 07:53

morberg
  • morberg
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0

ett av mina mest spelade också, och ska ju snart komma en uppdatering igen och ge spelet nytt liv.. gratis som vi alla vet är så gott =)

En del av de kommande uppdateringarna verkar kosta pengar, åtminstone Big Surf Island.

F.ö. har jag haft roligt med demon, så visst köpte jag spelet på PSN. Lät det tanka under natten trodde jag, men hade glömt att jag hade power save på min PS3:a, så den hade stängt av efter en timme... Hade hoppats på lite morgon-race men får vänta lite.

Redigerat av morberg, 23 december 2008 - 07:57.


#314

Postad 23 december 2008 - 08:21

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 947 inlägg
  • 0
Köpte detta genom PSN i förrgår... varkar ju va riktigt kul, bara gjort två race, men för 299kr verkar detta vara riktigt prisvärt! :)

#315

Postad 27 december 2008 - 21:49

psychodelic
  • psychodelic
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Är det ngn som vet om man kan lira två spelare samtidigt i Burnout till PS3?
Tänkte köpa spelet för tjejen gillar det och någongång måste hon få vara med och lira... :D

#316

Postad 28 december 2008 - 13:52

D-J
  • D-J
  • Forumräv

  • 656 inlägg
  • 0

Är det ngn som vet om man kan lira två spelare samtidigt i Burnout till PS3?
Tänkte köpa spelet för tjejen gillar det och någongång måste hon få vara med och lira... :D


Nix, det finns inget splitsceen läge för burnout paradise, ni få turas om helt enkelt :(

#317

Postad 28 december 2008 - 14:52

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0

Nix, det finns inget splitsceen läge för burnout paradise, ni få turas om helt enkelt :(


Kommer komma en uppdatering som kallas Party pack där man kan vara upp till 8 pers att turas om att köra... kan bli rätt kul.

#318

Postad 28 december 2008 - 16:44

kinjon
  • kinjon
  • Beroende

  • 1 015 inlägg
  • 0
Ahh nu har jag ängtligen fått bilen jag ville ha
Carson GT concept + uppdaterade verisonen.

Är det någon annan än jag som slutade köra rece när de fick den? Verkar itne finnas några direkt lockande bilar upp till elite licensen.

#319

Postad 30 december 2008 - 00:30

psychodelic
  • psychodelic
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Kommer komma en uppdatering som kallas Party pack där man kan vara upp till 8 pers att turas om att köra... kan bli rätt kul.

Oklart när det kommer eller? hon börjar bli lite småcranky när man sitter och sträcklirar andra spel... :)

#320

Postad 30 december 2008 - 01:18

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0

Oklart när det kommer eller? hon börjar bli lite småcranky när man sitter och sträcklirar andra spel... :)


Party pack

Kommer tyvärr inte vara gratis, men det lär nog inte kosta förmögenhet.
Men köp det ändå, det är kul trots att man inte kan vara 2 samtidigt, som sagt, ni får turas om... det fick jag o min sambo göra, funkar fint.

Redigerat av stifflerman, 30 december 2008 - 01:25.


#321

Postad 31 december 2008 - 00:16

psychodelic
  • psychodelic
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Fan va guld med länk och grejor! verkar okej, får se vad hon tycker.. :)

#322

Postad 12 januari 2009 - 01:33

Unregistered80e98494
  • Unregistered80e98494
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0
provade spelet en gång, insåg att det inte fanns något multiplayer läge, stängde av och har inte spelat det sedan dess

#323

Postad 12 januari 2009 - 02:51

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

provade spelet en gång, insåg att det inte fanns något multiplayer läge, stängde av och har inte spelat det sedan dess

Det finns ett multiplayerläge. :)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 12 januari 2009 - 03:22.


#324

Postad 13 januari 2009 - 00:51

Unregistered80e98494
  • Unregistered80e98494
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Det finns ett multiplayerläge. :)


online ja, inte annars... spela online tycker jag är rätt meningslöst... Jag vill sitta med polarn och köra crash :-)

#325

Postad 13 januari 2009 - 09:49

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

  • 3 866 inlägg
  • 0

provade spelet en gång, insåg att det inte fanns något multiplayer läge, stängde av och har inte spelat det sedan dess

Inte för att vrida om kviven, men man kan ju göra lite research typ läsa baksidan på fodralet innan man köper, står ju där hur många spelare man kan vara. Eller fråga i forum :) Men jag håller med dig, det är skillnad att köra mot polarna hemma när groggarna står på soffbordet, än att köra mot ryssar och fransmän på nätet.

Mitt problem med BP är mest att styrningen är så jäkla känslig, felet är väl egentligen att spelet inte stödjer 900 grader så det blir lite dumt ihop med G25. Räcker att man nuddar ratten så blir det ställ på bilen.

#326

Postad 14 januari 2009 - 12:48

Unregistered80e98494
  • Unregistered80e98494
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Inte för att vrida om kviven, men man kan ju göra lite research typ läsa baksidan på fodralet innan man köper, står ju där hur många spelare man kan vara. Eller fråga i forum :( Men jag håller med dig, det är skillnad att köra mot polarna hemma när groggarna står på soffbordet, än att köra mot ryssar och fransmän på nätet.

Mitt problem med BP är mest att styrningen är så jäkla känslig, felet är väl egentligen att spelet inte stödjer 900 grader så det blir lite dumt ihop med G25. Räcker att man nuddar ratten så blir det ställ på bilen.


fick spelet i present annars hade jag givetvis kollat ;)

#327

Postad 15 januari 2009 - 11:44

DTL
  • DTL
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Hej Burnout Paradise-lirare! Finns det några erfarna spelare här som man kan spela ihop med och göra Online Challenges med? Skriv era PSN ID så lägger jag till er som vän. Tack på förhand!

#328

Postad 15 januari 2009 - 13:46

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

  • 598 inlägg
  • 0

Hej Burnout Paradise-lirare! Finns det några erfarna spelare här som man kan spela ihop med och göra Online Challenges med? Skriv era PSN ID så lägger jag till er som vän. Tack på förhand!

Köpte spelet för 2 dagar sen. Men kör gärna online

Psnid :Gavva

Sen har jag en fråga! Hur får man igång showtime road rule på dom olika gatorna?? Har bara lyckas att få igång Time road rule men när jag väljer showtime så händer inget när jag åker in på dom olika gatorna.

#329

Postad 15 januari 2009 - 17:05

DTL
  • DTL
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Sen har jag en fråga! Hur får man igång showtime road rule på dom olika gatorna?? Har bara lyckas att få igång Time road rule men när jag väljer showtime så händer inget när jag åker in på dom olika gatorna.

För att aktivera showtime så håller du in både L1 och R1 samtidigt! Upp på den "digitala" styrspaken ändrar visning av time och showtime (online och offline) och ingen visning (bara vägskyltar).

#330

Postad 15 januari 2009 - 18:04

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

  • 598 inlägg
  • 0
Ah tackar! Här ska krockas!! :)

#331

Postad 23 januari 2009 - 21:48

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0
http://www.ps3fanboy...paradise-patch/

* In-Game Store (PS3/PC only) - An in-game browser will connect to the "Criterion Games Network." From here, you'll be able to see all the game's updates and purchase any of the upcoming premium DLC.
* Tweaked vehicle handling - The earlier cars are now tweaked to be easier for newcomers to use. "These cars are now slower, harder to crash and less likely to spin out at low speeds."
* Junkyard sorting - You'll be able to compare the stats of cars, and you'll be able to filter out cars, bikes, and upcoming DLC vehicles.
* Stunt Run timer changed - Stunt Run will now have a different timer that starts much slower than before. This allows beginners more wiggle room to start a combo. Experts will still be challenged: the larger your combo, the faster the timer runs out.
* Events rebalanced - All events have been modified to accommodate the new car speeds.
* Road Rage tweaked - Players no longer get additional time once they reach the target score. This is great, because we usually intentionally crash in order to end this mode.
* Enhanced visuals - In-game items, like billboards and smashes, are now easier to spot. The lighting has been tweaked to be "more vibrant." Driving at night will be easier.
* Restart - Yes, you can restart races now.
* Easier barrel rolls - Barrel rolls are now automatic. However, to do more than one at a time, you'll have to use the analog sticks.

#332

Postad 24 januari 2009 - 11:07

psychodelic
  • psychodelic
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Jag känner lite att bildkvalitén inte är så "big deal" när det gäller att ta ett race framför ps3:an med en polare och en öl...

Har dock hört att man kan ladda ner "party pack" till det men då går det ju endast att passa kontrollen så man kör aldrig mot varandra..

För övrigt har ngn ngt tips på ett 2-spelar-racing spel till ps3?

#333

Postad 24 januari 2009 - 11:25

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

  • 578 inlägg
  • 0

För övrigt har ngn ngt tips på ett 2-spelar-racing spel till ps3?


Motorstorm Pacific Rift :)

#334

Postad 24 januari 2009 - 15:32

psychodelic
  • psychodelic
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Motorstorm Pacific Rift :)



Mjo, fast jag testa det demot och det var inte riktigt i min smak.. =)
Inga andra tips? ;)

#335

Postad 25 januari 2009 - 19:08

Unregistered27f065b1
  • Unregistered27f065b1
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker bilarna blivit otroligt långsamma?? B)
eller e det bågarna som sabbat för mig?? ;)

#336

Postad 27 januari 2009 - 08:36

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0
Hur fixar man en "showtime rule" Jag tippar på att man ska ha "best offline crash" på men sen då? ;)

#337

Postad 27 januari 2009 - 10:01

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Tja de är väl så?
10st för o få trophy.
Mitt första spela ja fått Platinum på ;)

#338

Postad 27 januari 2009 - 10:26

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

Tja de är väl så?
10st för o få trophy.
Mitt första spela ja fått Platinum på ;)

Var det ett svar på mitt inlägg?

#339

Postad 29 januari 2009 - 07:14

psychodelic
  • psychodelic
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Är det ngn som vet vad "Party pack" och "bike pack" kostar? Satt och läste om "the ultimate burnout box" (eller vad det nu hette) som skulle släppas den 6 februari..
Men tänkte vänta med att beställa burnout tills boxen kommer, vad kan tänkas vara billigast?

#340

Postad 29 januari 2009 - 08:19

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

Hur fixar man en "showtime rule" Jag tippar på att man ska ha "best offline crash" på men sen då? :)

Vet nu hur man gör... jag läste i manualen :) :)

#341

Postad 29 januari 2009 - 10:17

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

  • 1 272 inlägg
  • 0

Är det ngn som vet vad "Party pack" och "bike pack" kostar? Satt och läste om "the ultimate burnout box" (eller vad det nu hette) som skulle släppas den 6 februari..
Men tänkte vänta med att beställa burnout tills boxen kommer, vad kan tänkas vara billigast?


"Bike pack" kom med gratis i en uppdatering, och jag tror att "party pack" också gjorde det.

#342

Postad 29 januari 2009 - 10:36

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Party pack ska väl snart släppas. Har inte sett pris på det än.

#343

Postad 29 januari 2009 - 12:42

psychodelic
  • psychodelic
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Okej, tyckte jag såg ngnstans att bikepakc skulle kosta, men då är det är bara att kila hem och kolla ps-store om det finns där.

Annars då, är det är spel som är värt att skaffa sig?

#344

Postad 29 januari 2009 - 13:15

morberg
  • morberg
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0

Okej, tyckte jag såg ngnstans att bikepakc skulle kosta, men då är det är bara att kila hem och kolla ps-store om det finns där.

Annars då, är det är spel som är värt att skaffa sig?

Bike pack är en patch som är inkluderat i burnout paradise om du köper det på PSN. Jag tror inte det finns tillgängligt som en separat download.

Och ja, det är väl värt 300 spänn.

#345

Postad 29 januari 2009 - 13:33

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

Okej, tyckte jag såg ngnstans att bikepakc skulle kosta, men då är det är bara att kila hem och kolla ps-store om det finns där.

Annars då, är det är spel som är värt att skaffa sig?

Jag fick hem Burnout Paradise för ca en månad sen och när jag stoppa i skivan fick jag göra tre uppdateringar. När allt var klart och jag kom in i spelet hade jag tillgång till motorcyklarna. Så som morberg skriver är detta gratis.

#346

Postad 29 januari 2009 - 15:57

anpassa
  • anpassa
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Party Pack ingår i Ultimate Box och kostar annars pengar för de som vill laddar ner.

Här är uppdateringarna...

- Bogart (bugfixar), 24 April, 2008

- Cagney (Online stuntrun, markedman och roadrage, Nya fordon, mer online challenges, 1080i för PS3 m.m. 10 Juli, 2008

- Davis (Bike Pack) (Motorcyklar, dygnsrytm, dynamiska väderförhållanden m.m.) 18 september, 2008

- Trophies Pack (endast PS3) 25 september 2008

- Premium Pack (i samband med realese av Party Pack släpps även en uppdatering som rättar till bugar och även vägegenskaperna på några av fordonen, PS3 ägare får en online store i spelet, nya sorteringsmöjligheter i Junkjard, Online Stuntrun och Roadrage tweaks, restart möjlighet på misslyckade event, lättare barrelrolls för nybörjare) ute 5-6 februari, 2009

Kommande uppdateringar som kommer att kosta pengar (antagligen)

- Party Pack (offline party mode, möjlighet att spela 2-8 personer framför samma tv genom att turas om med samma kontroll) ute 5-6 februari, 2009

- Legendary Cars (fyra nya bilar baserade på kända bilar från film/tv världen med speciella egenskaper, Jansen 88 Special (Tillbaka till framtiden), Manhattan Spirit (Ghostbusters), Carson Nighthawk (Knight Rider), Cavalry Bootlegger (Dukes of Hazzards) (inget datum)

- Toy Cars (inte mycket avslöjat om dessa mer än att det är 9st Toy Cars (inget datum)

- Boost Specials (introduktion för en ny boost klass, Carson Extreme Hotrod blir den första bilen med detta nya boost system, ska vara det snabbaste fordonet i spelet, det är den första av 2 bilar i denna boostklass) (inget datum)

- Big Surf Island (en ny ö som är baserad på de populäraste ställena i spelet, som The Quarry, Airfield, och Big Surf Beach. Man försöker alltså ge mer av det som alla tycker bäst om på denna ö) (inget datum)

Redigerat av anpassa, 29 januari 2009 - 16:09.


#347

Postad 30 januari 2009 - 13:55

D-J
  • D-J
  • Forumräv

  • 656 inlägg
  • 0
Snutbil och pursuit mode på g... källa
Marked man är ju kul i paradise hoppas detta blir nåt liknande.

#348

Postad 30 januari 2009 - 14:12

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

Snutbil och pursuit mode på g... källa
Marked man är ju kul i paradise hoppas detta blir nåt liknande.

D-J, vad säger du om att samla lite troféer ihop? Har några online troféer kvar att ta och det smartaste är nog att göra det tillsammans med någon på sin vännerlista. Det finns en jäla massa puckon där ute som inte fattar ett skvatt vad man ska göra när en challenge går igång.
Fler kanske också kan vara med?

#349

Postad 30 januari 2009 - 15:21

D-J
  • D-J
  • Forumräv

  • 656 inlägg
  • 0

D-J, vad säger du om att samla lite troféer ihop? Har några online troféer kvar att ta och det smartaste är nog att göra det tillsammans med någon på sin vännerlista. Det finns en jäla massa puckon där ute som inte fattar ett skvatt vad man ska göra när en challenge går igång.
Fler kanske också kan vara med?


Låter som en bra idé :) ... Swe-666 är mitt id, hade dig som friend under warhawk-tiden men du försvann ifrån listan (jag chansar och addar kajoh för det är väl ditt id?)
Och är det fler som sagt så ge er tillkänna, vi får komma överens om dag/tid

#350

Postad 30 januari 2009 - 15:35

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

Låter som en bra idé :) ... Swe-666 är mitt id, hade dig som friend under warhawk-tiden men du försvann ifrån listan (jag chansar och addar kajoh för det är väl ditt id?)
Och är det fler som sagt så ge er tillkänna, vi får komma överens om dag/tid

Hmm, jag tror jag har dig på min vännerlista ;)
ja, vi lira warhawk som fan kommer jag ihåg ;)
okej men om jag inte finns kan du lägga till mig.
PSN: kajoh



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.