Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Endast den Progressiva musiken

380 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 11 oktober 2012 - 10:20

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Kommande Deftones-släpp känns väldigt lovande (även om de kanske räknas mer som alternativt än progressivt).

http://www.youtube.com/watch?v=GIgNBxNvAJg


Oavsett om det progressivt eller ej så var det riktigt bra!

Förresten, är det någon mer än jag som köpt "Get All You Deserve" med SW? Det är en riktigt bra liveinspelning med minst lika bra bild och ljud på blu-rayskivan. Rekommenderas varmt till alla som gillar Porcupine Tree och Steven Wilson, eller som helt enkelt uppskattar att få se enormt skickliga musiker i arbete.

#202

Postad 18 oktober 2012 - 15:03

Unregistered0edbff4a
  • Unregistered0edbff4a
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
"Get All You Deserve" är inköpt och avnjuten i sin helhet på blu-ray. Som vanligt när Steven Wilson är inblandad är det perfektionism i produktionen som gäller.

#203

Postad 18 oktober 2012 - 15:55

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

"Get All You Deserve" är inköpt och avnjuten i sin helhet på blu-ray. Som vanligt när Steven Wilson är inblandad är det perfektionism i produktionen som gäller.


Håller med.

Under vårens turné kommer han uppträda på både Vega och Filadelfiakyrkan. Såg honom på KB i våras och tyckte han presterade väldigt bra i denna intima miljö. Någon som vet hur Filadelfiakyrkan är som arena?

#204

Postad 20 oktober 2012 - 13:27

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Insåg precis att det inte finns ett enda inlägg om vårt svenska band Burst från Kristinehamn.

För jävla bra rent ut sagt.

@Spotify:

Burst – Lazarus Bird

Burst – Origo

#205

Postad 04 november 2012 - 22:32

Unregistered0edbff4a
  • Unregistered0edbff4a
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Håller med.

Under vårens turné kommer han uppträda på både Vega och Filadelfiakyrkan. Såg honom på KB i våras och tyckte han presterade väldigt bra i denna intima miljö. Någon som vet hur Filadelfiakyrkan är som arena?


Skulle också vilja veta hur Filadelfiakyrkan är som konsertlokal, funderar på att ta mig dit då.




#206

Postad 10 november 2012 - 13:45

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Jag slår ett slag för Anathemas nya i den här tråden med. Har hunnit lyssna igenom den två gånger hittills och spontant tycker jag den är bättre än deras senaste plattor. Gillar man Anathema sedan tidigare är Weather Systems ett givet köp!

Postad bild


Har lyssnat på den där efter ditt tips. Förväntade mig ett hårt sound, vet inte varför egentligen. Så det tog en stund att komma över min initiala besvikelse, men efter ett par genomlyssningar så gillar jag det!

Untouchable part2 och Lightning song är fina spår!

Redigerat av genstruktur, 10 november 2012 - 13:47.


#207

Postad 10 november 2012 - 14:35

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0

"Get All You Deserve" är inköpt och avnjuten i sin helhet på blu-ray. Som vanligt när Steven Wilson är inblandad är det perfektionism i produktionen som gäller.


Ja, han tar hjälp av samma producent som i Porcupine Tree - Lasse Hoile - och bild- och ljudproduktion är av samma stil och samma höga kvalitet. Mycket tillbakalutad och fin konsert, kanske i lugnaste laget om man nu ska hitta nått att klaga på. Gillar man P T och herr Wilson är den dock ett givet köp. Roliga musiker han har med sig, en basist med Pippi-flätor t.ex :lol:

#208

Postad 10 november 2012 - 18:02

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Ja, han tar hjälp av samma producent som i Porcupine Tree - Lasse Hoile - och bild- och ljudproduktion är av samma stil och samma höga kvalitet. Mycket tillbakalutad och fin konsert, kanske i lugnaste laget om man nu ska hitta nått att klaga på. Gillar man P T och herr Wilson är den dock ett givet köp. Roliga musiker han har med sig, en basist med Pippi-flätor t.ex :lol:


Hade många förutfattade mening om Nick Beggs (bassisten) när han klev upp på scen, men make till skicklig bassist får man leta länge efter. Grym på Chapman Stick också. ;)

#209

Postad 10 november 2012 - 21:47

Unregistered0edbff4a
  • Unregistered0edbff4a
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Ja, han tar hjälp av samma producent som i Porcupine Tree - Lasse Hoile - och bild- och ljudproduktion är av samma stil och samma höga kvalitet. Mycket tillbakalutad och fin konsert, kanske i lugnaste laget om man nu ska hitta nått att klaga på. Gillar man P T och herr Wilson är den dock ett givet köp. Roliga musiker han har med sig, en basist med Pippi-flätor t.ex :lol:


Efter ett tag tycker man ju nästan Pippi-flätorna ser rätt coola ut, i alla fall ihop med mörka glasögon... :P

#210

Postad 11 november 2012 - 11:02

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0

Förväntade mig ett hårt sound, vet inte varför egentligen.


Anathema var ganska hårda en gång i tiden, för sisådär 15 år sedan eller nåt ;)

Angående Nick Beggs på "Get All You Deserve" hade jag också en del förutfattade meningar enbart baserat på hans utseende, men håller med Erikhu om att han är en grym basist :)

#211

Postad 13 november 2012 - 21:06

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0
Steven Wilson ligger inte på latsidan precis - nytt Porcupine Tree-släpp på gång inom få dagar!

"Octane Twisted" - en dubbel live-CD släpps den 19/11:


https://www.burnings.../4174/add/4174/

#212

Postad 22 november 2012 - 12:29

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

  • 314 inlägg
  • 1
Ingen som lyssnar på Kaipa? Gillar verkligen deras förra album "In the wake of evolution"

#213

Postad 20 januari 2013 - 09:00

Alchemist
  • Alchemist
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0
Riverside har flera kanonalbum bakom sig. Häromdagen släppte de sitt nya album "Shrine of New Generation Slave". Det är Progressivt så det förslår. Uppskattar du musik som kräver aktivt lyssnande? Tycker du om Opeth, Anathema, Porcupine Tree, Soen och Tool, eller för all del Riversides tidigare album då bör du köpa denna skiva.

#214

Postad 08 februari 2013 - 21:07

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0

Steven Wilson ligger inte på latsidan precis - nytt Porcupine Tree-släpp på gång inom få dagar!

"Octane Twisted" - en dubbel live-CD släpps den 19/11:


https://www.burnings.../4174/add/4174/


Med tanke på hur tätt det är mellan SW/Porcupine Tree-släpp nu, så verkar det som man kan hoppa över den här... Har fått lite kritik för "kallt och livlöst" ljud, något jag tycker "Anesthetize" led av lite grann av oxå (även om det är en bra liveproduktion).

Däremot kan man se fram emot herr Wilsons nästa soloprojekt: The raven that refused to sing - som släpps 25e februari.

Smakprov har precis släppts - och det låter otroligt bra!

Melodiöst, pampigt och stämningsladdat - Wilsons varumärke!

http://music.yahoo.c...-180525498.html

#215

Postad 11 februari 2013 - 21:05

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0
Läste en intervju med Steven härom veckan och han ville inte ens släppa live-plattan, men blev nerröstad av de andra tre medlemmarna i bandet. Det framkom dessutom i intervjun att Porcupine Tree är lagt på is på obestämd tid. Steven verkade inte speciellt nöjd med The Incident och verkade känna att PT var ett avslutat kapitel.

#216

Postad 12 februari 2013 - 12:13

Unregistered0edbff4a
  • Unregistered0edbff4a
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Tycker dock att "Octane Twisted" låter rätt bra, åtminstone live-DVD:n som är inkluderad i releasen.
Angående Porcupine Tree så kommer det nog att dröja ett tag innan vi får se/höra något nytt material.
Tycker att "The Raven That Refused To Sing" verkar vara den klart bästa SW-plattan hittills; tycker de
två tidigare plattorna varit lite av en besvikelse faktiskt.

#217

Postad 12 februari 2013 - 15:43

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0

tycker de två tidigare plattorna varit lite av en besvikelse faktiskt.


Skönt att jag inte är ensam! Efter Fear of a Blank Planet har jag av nån anledning inte direkt engagerats i nåt som Steven släppt. Såg/hörde dock titellåten från nya skivan igår och jag gillade den.

#218

Postad 16 februari 2013 - 16:35

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Har suttit och lyssnat igenom "The Raven That Refused to Sing (And Other Stories)" några gånger idag och tycker mycket om det jag hör. Jag uppskattar att det som herr Wilson gör solo skiljer sig en hel del från PT samtidigt som man tydligt märker att det är hans DNA i musiken.

Nu längtar man ännu mer efter vinylen och Blu-Ray-versionen som snart borde ligga i brevlådan. :)

#219

Postad 17 februari 2013 - 16:09

Unregistered0edbff4a
  • Unregistered0edbff4a
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Har suttit och lyssnat igenom "The Raven That Refused to Sing (And Other Stories)" några gånger idag och tycker mycket om det jag hör. Jag uppskattar att det som herr Wilson gör solo skiljer sig en hel del från PT samtidigt som man tydligt märker att det är hans DNA i musiken.

Nu längtar man ännu mer efter vinylen och Blu-Ray-versionen som snart borde ligga i brevlådan. :)


Precis, håller med helt och hållet, tycker att TRTRTS låter mycket mer som man föreställer sig att en Steven Wilson-platta ska låta, något som
jag inte tyckte var fallet med Insurgentes och Grace For Drowning.

#220

Postad 18 februari 2013 - 15:08

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0

Har suttit och lyssnat igenom "The Raven That Refused to Sing (And Other Stories)" några gånger idag och tycker mycket om det jag hör. Jag uppskattar att det som herr Wilson gör solo skiljer sig en hel del från PT samtidigt som man tydligt märker att det är hans DNA i musiken.

Nu längtar man ännu mer efter vinylen och Blu-Ray-versionen som snart borde ligga i brevlådan. :)


Hur har du fått tag på den en vecka innan officielt släpp? Har jag missat nått här...? :o

#221

Postad 18 februari 2013 - 20:15

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Hur har du fått tag på den en vecka innan officielt släpp? Har jag missat nått här...? :o


Du kan vara lugn, det har du inte. Jag orkade inte vänta längre utan strömmar det från Grooveshark. ;)

#222

Postad 07 mars 2013 - 11:24

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0
Äntligen!!!
Jag har väntat ganska många år nu på att få bli berörd igen av nåt som Steven Wilson släpper. Hans två första soloskivor lämnade mig helt likgiltig, och The Incident har jag aldrig gillat. Förväntningarna var alltså ganska låga på The Raven... , och jag laddade ner den eftersom jag inte var så sugen på att betala för ytterligare en besvikelse.

Nu har jag lyssnat på den säkert 10 gånger, och den blir bara bättre och bättre (men var riktigt bra redan första gången)! Den känns som betydligt mer prog och mindre drone-oväsen än tidigare, och det finns melodier i massvis som jag gillar, vilket jag saknat på de senaste skivorna. Drive Home är en riktigt snygg Wilson-ballad som hade kunnat vara plockat från nån av de tidigare Porcupine Tree-skivorna. Luminol låter mer klassisk prog än kanske nånsin tidigare. I princip allt är bra!

Det känns skönt att en av mina gamla husgudar har återuppstått :) Och skivan är så klart redan inhandlad :wub:

#223

Postad 07 mars 2013 - 15:35

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

*text*

Du missade det starkaste kortet på skivan: The Watchmaker

Det som jag tycker skiljer detta album mot de två tidigare är att den har en klar och tydlig röd tråd. Jag tyckte mycket om GFD och var ännu mer imponerad av det efter att ha sett SW-band framföra det live. I och med Raven förstår man på allvar att han verkligen satsar på sin solokarriär och att projektet PT är lagt till sidan.

Jag vill för övrigt rekommendera blu-ray-versionen av detta album. Det har lika bra ljud som tidigare SW-utgåvor. :)

Redigerat av Unregistered1573, 07 mars 2013 - 15:36.


#224

Postad 07 mars 2013 - 20:03

Unregistered0edbff4a
  • Unregistered0edbff4a
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Du missade det starkaste kortet på skivan: The Watchmaker

Det som jag tycker skiljer detta album mot de två tidigare är att den har en klar och tydlig röd tråd. Jag tyckte mycket om GFD och var ännu mer imponerad av det efter att ha sett SW-band framföra det live. I och med Raven förstår man på allvar att han verkligen satsar på sin solokarriär och att projektet PT är lagt till sidan.

Jag vill för övrigt rekommendera blu-ray-versionen av detta album. Det har lika bra ljud som tidigare SW-utgåvor. :)


Håller med. De två tidigare skivorna kändes lite spretiga och lite för mycket experimentella, men TRTRTS känns helgjuten direkt
på något sätt, redan från första lyssningen. The Watchmaker är helt klart det starkast spåret i mitt tycke.
Som vanligt är ljudet på Blu-rayskivan helt outstanding när det kommer från mr Wilson. :)

Redigerat av Unregistered0edbff4a, 07 mars 2013 - 20:03.


#225

Postad 29 mars 2013 - 21:32

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0
Fick för ett tag sedan syn på nedan Youtube-lista som täcker hela Genesis konsert "The lamb lies down,,," på Shrine Auditorium 1975. Har inte hört albumet på många år så den här fina liveupptagningen var verkligen en kul och skön upplevelse,

http://www.youtube.c...4184925A3766BD8

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 29 mars 2013 - 21:33.


#226

Postad 22 april 2013 - 06:42

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Svenskt progressiv rock (ligger under Anders In Flames Fridéns bolag). Inte lyssnat in mig ännu men får ge det en chans.

Colossus – Wake

Postad bild

#227

Postad 08 juni 2013 - 21:27

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0
Så var det dags för ett nytt alster från Steven Wilson!

I augusti släpps "Blackfield IV", hans samarbete med Aviv Geffen som är starkt färgat av Wilsons skaparkraft.

Speciellt Blackfield II låter mycket PT med otroligt fina melodier, men utan musiker som trängs om platsen och till varje pris vill visa hur duktiga dom e (som fallet kan vara med PT). Blackfield II är en av Wilsons bästa produktioner i min bok, man sitter bara och gapar!!!

Ser fram imot fyran!!

https://www.burnings...oduct/272/4816/

#228

Postad 09 juni 2013 - 20:17

Unregistered0edbff4a
  • Unregistered0edbff4a
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Så var det dags för ett nytt alster från Steven Wilson!

I augusti släpps "Blackfield IV", hans samarbete med Aviv Geffen som är starkt färgat av Wilsons skaparkraft.

Speciellt Blackfield II låter mycket PT med otroligt fina melodier, men utan musiker som trängs om platsen och till varje pris vill visa hur duktiga dom e (som fallet kan vara med PT). Blackfield II är en av Wilsons bästa produktioner i min bok, man sitter bara och gapar!!!

Ser fram imot fyran!!

https://www.burnings...oduct/272/4816/


Hoppas att "IV" blir betydligt bättre än "Welcome To My DNA" som jag tyckte var en rätt stor besvikelse.
De två första Blackfieldplattorna, i synnerhet den första, är ju dock riktigt bra.
Steven Wilson har tydligen en mer tillbakadragen roll den här gången, hoppas dock
på det bästa ändå.

#229

Postad 10 juni 2013 - 06:54

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0
Blackfield IV har inte så mycket med Steven att göra, från förra skivan har han typ överlåtit projektet till Aviv. Han sjunger visserligen på ett par låtar på den nya, och har mixat den, men det är Aviv som skrivit all musik och text.
Det behöver ju så klart inte betyda att det inte är bra, men det känns som att man nog inte kan räkna Blackfield som ett Steven Wilson-projekt längre. I såna fall får man nog börja kalla Opeth för det med ;)

#230

Postad 15 juni 2013 - 19:17

Daniel39
  • Daniel39
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Hoppas att "IV" blir betydligt bättre än "Welcome To My DNA" som jag tyckte var en rätt stor besvikelse.
De två första Blackfieldplattorna, i synnerhet den första, är ju dock riktigt bra.
Steven Wilson har tydligen en mer tillbakadragen roll den här gången, hoppas dock
på det bästa ändå.


FYI

Blackfield II går nu att beställa på vinyl. Släpps senare i höst.

Likaså har PT vinylkatalogen utökats.

Redigerat av Daniel39, 15 juni 2013 - 19:19.


#231

Postad 30 juni 2013 - 11:09

iMats
  • iMats
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Snart dags... :) Någon mer som ska på 8th Night of the Prog Festival i Loreley?
https://www.facebook...613486/?fref=ts

Opeth och Steven Wilson blir ju självklara höjdare men även en hel del annat bra.

#232

Postad 19 juli 2013 - 06:46

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Spotify: Karnivool – Asymmetry release idag!

Postad bild

Redigerat av MrSpokk, 19 juli 2013 - 06:46.


#233

Postad 19 juli 2013 - 06:52

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0

Spotify: Karnivool – Asymmetry release idag!


Given lyssning till förmiddagskaffet! Förra skivan var riktigt bra.
Videon som kom för ett par veckor sen fick inte igång mig helt och hållet, men låten växer förhoppningsvis i sammanhanget på skivan.

#234

Postad 20 juli 2013 - 21:19

carlr
  • carlr
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Spotify: Karnivool – Asymmetry release idag!

Postad bild


Hade grymt höga förväntningar på denna men ännu så länge är jag inte övertygad.. :( ...

#235

Postad 21 juli 2013 - 08:23

carlr
  • carlr
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Hade grymt höga förväntningar på denna men ännu så länge är jag inte övertygad.. :( ...


Ok.. Efter att denna spelat på repeat i lurarna hela flighten från Chicago till Stockholm inatt så reviderar jag min uppfattning. Den har absolut ett antal starka spår. Rekommenderas.

#236

Postad 27 juli 2013 - 10:52

carlr
  • carlr
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0
Asymmetry - Deluxe Edition B)

Bifogad fil(er)



#237

Postad 27 juli 2013 - 10:58

Fiskbuljong
  • Fiskbuljong
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Läcker! Vad är det för material på extraskivan?

Lite missnöjd över nya skivan faktiskt. Potentialen finns helt klart, men det är något med ljudbilden jag absolut inte gillar. Väldigt synd med tanke på vad jag har sett fram emot det här skivsläppet.

Leprous senaste var också något som gjorde mig grymt besviken. Förra skivan är otroligt bra, men senaste låter inte ens som att det är samma band.

#238

Postad 28 juli 2013 - 12:48

carlr
  • carlr
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Läcker! Vad är det för material på extraskivan?

"Live At The Forum", Track list:
01. Simple Boy
02. Goliath
03. Shutterspeed
04. Cote
05. New Day
06. Fots
07. Deadman
08. All I Know
09. Umbra
10. Themata
11. Set Fire To The Hive
12. Roquefort
13. Change

:D

#239

Postad 08 augusti 2013 - 16:16

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0
Vad tycks om nya Dream Theater-singeln?
Jag tyckte att A Dramatic Turn of Events var riktigt bra och de bästa dom släppt ifrån sig på 10 år, men jag blir lite mer osäker på nya skivan efter det här... lite för mycket shredding för min smak (när det handlar om DT alltså). Jag är iaf inte övertygad efter den här låten.

http://www.youtube.c...h?v=RoVAUUFjl0I

#240

Postad 08 augusti 2013 - 18:46

carlr
  • carlr
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0
Jag fick väldiga "Train of Thought"-vibbar på denna.. Vilket iofs inte är något dåligt, "This Dying Soul" är en av mina favoriter med DT..

Annars håller jag med - mer shredding / mindre proggigt..

#241

Postad 08 augusti 2013 - 19:00

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Jag gillade inte A dramatic turn of evens särskilt mycket och tror och hoppas på att nya plattan blir rejält mycket bättre. Nya singeln ger även mig ToT-vibbar och det ser jag som något...mindre bra men den blir faktiskt bättre ju mer man lyssnar. Jag vill dock ha mer prog och mindre Petrucci-showoff. Det kändes också som att mycket av Dream Theaters "själ" försvann med Protnoy tyvärr, men jag inväntar nya plattan och hoppas på att den kan reparera lite av den skadan.

#242

Postad 17 oktober 2013 - 08:56

carlr
  • carlr
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0
Halloj,

Passar på att tipsa om denna om någon missat den: TesseracT – Altered State

Riktigt bra!

#243

Postad 17 oktober 2013 - 16:37

Danne
  • Danne
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0
Så vad tycker ni om senaste DT plattan då?

Har inte vart så förtjust i de senaste plattorna, men denna tycker jag den är riktigt riktigt bra, bästa dom har gjort på länge. Fick vibbar från de tidigare skivorna men sköna melodier och mer motiverade solon. Bästa spåret just nu är även det längsta på skivan, Illumination Theory.

Rekommenderas!

#244

Postad 09 december 2013 - 13:50

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Mastodon – Live at Brixton

#245

Postad 15 december 2013 - 03:30

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0
Om man som mig är totalt isnöad på Steven Wilson så är det bara att springa och köpa något så unikt som den nyligen släppta "BD-EP"'n, Drive Home.

Suverän release av mycket hög kvalitet, och med 4 livelåtar från senaste turneen.

http://www.amazon.co...s=steven wilson

#246

Postad 15 december 2013 - 19:31

Unregistered0edbff4a
  • Unregistered0edbff4a
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Om man som mig är totalt isnöad på Steven Wilson så är det bara att springa och köpa något så unikt som den nyligen släppta "BD-EP"'n, Drive Home.

Suverän release av mycket hög kvalitet, och med 4 livelåtar från senaste turneen.

http://www.amazon.co...s=steven+wilson


Är kvalitén på livematerialet lika bra som på "Get All You Deserve"? Tänker bild- och ljudmässigt alltså.

#247

Postad 16 december 2013 - 15:12

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0

Är kvalitén på livematerialet lika bra som på "Get All You Deserve"? Tänker bild- och ljudmässigt alltså.


Samma höga kvalitet på ljud- och bild här, ja.

Redigerat av ALDA, 16 december 2013 - 15:24.


#248

Postad 16 december 2013 - 16:56

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Så vad tycker ni om senaste DT plattan då?

Har inte vart så förtjust i de senaste plattorna, men denna tycker jag den är riktigt riktigt bra, bästa dom har gjort på länge. Fick vibbar från de tidigare skivorna men sköna melodier och mer motiverade solon. Bästa spåret just nu är även det längsta på skivan, Illumination Theory.

Rekommenderas!

Kan bara hålla med, sjukt vackert, kanske det finaste de (och någon) någonsin gjort. Men vill också rekommendera "The Count of Tusscsny" från Black Clouds and Silver linings. Så vackert att man tappar andan. Lyssna 10:19 in i låten, har någon någonsin hört något vackrare? :)

Redigerat av laddie15, 16 december 2013 - 17:44.


#249

Postad 16 december 2013 - 19:53

Fiskbuljong
  • Fiskbuljong
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Men vill också rekommendera "The Count of Tusscsny" från Black Clouds and Silver linings. Så vackert att man tappar andan. Lyssna 10:19 in i låten, har någon någonsin hört något vackrare? :)


Kan jag vara beredd att skriva under på! Den och Porcupine Tree's "Time Flies" ger mig gåshud varenda gång.

#250

Postad 16 december 2013 - 22:58

Unregistered0edbff4a
  • Unregistered0edbff4a
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Samma höga kvalitet på ljud- och bild här, ja.


Ok, känns som det får bli ett köp :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.