Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gears of War: Judgment

296 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Gears of War: Judgment (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 5 4,67 (2) 229:-

#1

Postad 31 maj 2012 - 20:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
http://www.neogaf.co...ad.php?t=476245

Vet inte riktigt vad jag tycker, behöver mer info. Men ska de verkligen göra ett NYTT Gears när trean fortfarande är så aktiv? Jag vill fortsätta spela i trean så jag hoppas detta är någon slags spinoff. Annars får man köpa DLC etc igen och lära sig MP på nytt.

Kanske är till Kinect. Thoughts?

Postad bild

#2

Postad 31 maj 2012 - 23:45

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Vi får se på måndag! Är lite skeptisk till Gears utan de fyra: Marcus, Dom, Cole & Baird!

Blir nog som Halo, då hela den serien bygger på Master Chief! ODST och Reach var ju inte lika bra som originalen!

#3

Postad 02 juni 2012 - 12:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Mer info här: http://www.neogaf.co...ad.php?t=476467

Intressanta MP-modes.

Postad bild

#4

Postad 02 juni 2012 - 22:08

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Bulletstorm hade ett par riktigt bra idéer. Hoppas de tar ett par av dem med sig i detta spelet.

#5

Postad 03 juni 2012 - 18:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Baird-engineer=Weapons: gnasher and blowtorch,Special abilities: sentry turret, tip: blowtorch repairs damaged fortifications
Cole-soldier= lancer and boomshot, deploy ammo crates, toss amo to engineer to give him infinite blowtorch ammo
Sofia-medic= lancer and snub pistol, stim gas gernade, toss gernade at downed allies to revive them
Garron-scout= longshot and snub, beacon gernade, climb perches for better sniping leverage

Låter som team fortress -_-

Hur ska soldiern ha boomshot? Hur de än gör där känns det som att det blir fel, även om de bara begränsar ammon till 1 så går alla omkring med ett instakill-vapen. För att inte tala om att alla kan ha sniper när som helst. Det känns inte bra det här, spontant.

#6

Postad 04 juni 2012 - 12:49

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Hmm, kanske kan bli nåt ändå.

#7

Postad 04 juni 2012 - 12:51

fritess
  • fritess
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
@Zoiler: Jag håller med.
Hela grejjen med Gears är att man ska fightas om power-vapnen. Fattas väl bara att dom lägger in en massa killstreak så har vi ett nytt COD.
Nej låt det vara och fixa till matchmakingen istället.

#8

Postad 04 juni 2012 - 15:47

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 780 inlägg
  • 0
Borde väl visas nu på E3 så man kanske får lite mer häng på vad detta är. Känns spontant inte som något man gör i byxan över men det återstår att se vad som bjuds.

#9

Postad 04 juni 2012 - 16:58

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Jag litar på att People Can Fly gör ett bra spel i Gears of War miljö. Förväntar mig inte GeoW3++ som de flesta andra. :P
.

#10

Postad 04 juni 2012 - 23:13

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Trailer:

https://www.youtube....d&v=vBwB5JBMILA

#11

Postad 05 juni 2012 - 08:24

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 780 inlägg
  • 0
Kommer det visas nåt mer från spelet på E3 eller var detta allt? Har dålig koll på E3 överlag, Epic brukar väl ha en egen liten stund att visa som alla andra eller?

Såg ju väldigt gears ut det lilla man såg i trailern iaf.

Och gears-fan som man är så lär detta inhandlas utan några kritiska ögon :D

#12

Postad 05 juni 2012 - 12:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Borde komma gameplay. Brukar släppas gameplay vid deras egna bås senare under E3 för titlar som trailer-presenteras på konferenserna.

#13

Postad 05 juni 2012 - 12:32

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 780 inlägg
  • 0
Lär väl förhoppningsvis finnas en hel drös med videos via xboxen att kika på senare också. Har inte tid och orken att sätta mig in när olika saker visas. Speciellt inte när man måste upp och jobba på morgonen...suck..

#14

Postad 07 juni 2012 - 18:22

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 780 inlägg
  • 0
Overrun-spelsättet verkar riktigt kul måste jag säga!

#15

Postad 08 juni 2012 - 07:55

Perman_
  • Perman_
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
Hm... Spännande. :-P

#16

Postad 04 december 2012 - 01:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Börjar bli dags att hajpa inför trailern nu ;)

http://www.youtube.c...player_embedded

Snart kan vi börja köra Gearskvällar igen... nom nom nom.

#17

Postad 13 december 2012 - 14:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Nya videos på GeoW: Judgment, 12 minuter med Deathmatch (FFA)

http://www.neogaf.co...ad.php?t=503876

- In MP (at the very least, FFA), you can spawn with a shotgun, or a rifle, but not both.
- Grenades now have a dedicated button to throwing them
- Stopping power is gone
- You can use a primary weapon with the Boomshield
- In FFA, there is no downing, and thusly no self-revive or executions
- There are two new COG weapons: a semi-auto sniper-like weapon (Markza?) and a grenade launcher (Booshka)?
- There is a new Locust sniper-like weapon
- Sawed-Off Shotgun, in campaign at the very least, has two shots per round



Alltså, det här känns inte helt bra. Det känns som att de gör det snabbare och mer likt Call of Duty. Inga downs (i och för sig bra för att det blir mindre fragsteals, men jag gillar det ändå inte), det känns helt klart som att man dör snabbare, man kan ha boomshield och ett main weapon samtidigt, man kan droppa ned från höjder.... och det värsta av allt:

Man kan INTE ha både en shotgun och ett rifle. What the flying fuck? Det var ju det som var grejen, att man har ett långdistansvapen och ett kortdistans!

Redigerat av Zoiler, 13 december 2012 - 19:20.


#18

Postad 03 januari 2013 - 17:11

KingNothing
  • KingNothing
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0
Jag tror du har rätt Zoiler, de försöker göra det mer "mainstream" vilket känns tråkigt.

Samtidigt kan jag själv inte säga att jag är särskilt taggad på GoWJudgment, jag älskade spel ett och två - tvåan har jag tagit varenda jävla achivement i till och med. 3;an tyckte jag på sätt och vis saknade den där speciella Gears-känslan och att lite för mycket kraft gått bort ifrån SP med en grym story + gameplay och fokuserats på MP och en massa andra spelsätt istället.

Visst är det bra att få mycket för pengarna, men de slängde bort en grym story där lite grann. Men den som väntar får se.

Kan dock bara hålla med - Ingen Lancer + Gnasher?

#19

Postad 03 januari 2013 - 17:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
För mig var det tvärtom, ettan och tvåan var meh, men trean var en tia. Mest för att jag inte haft online innan och provat multiplayer antagligen. Singleplayer är helt okej men inte jättebra enligt mig, trean var dock bäst. Men att däremot köra multiplayer med 5 från MHB i laget är skitskoj.

Kul hur man kan tycka så olika =P.

#20

Postad 04 januari 2013 - 00:23

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0
Tyckte tvåan va grym så jag spelade ettan som va ok och sen när trean kom så måste jag säga att det är det bästa spelet. Även raam's shadow va extremt bra för att vara dlc.

Är dock inte alls amped inför judgement, är inte ens säker på att jag kommer skaffa det :/

#21

Postad 04 januari 2013 - 19:10

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 780 inlägg
  • 0

För mig var det tvärtom, ettan och tvåan var meh, men trean var en tia. Mest för att jag inte haft online innan och provat multiplayer antagligen. Singleplayer är helt okej men inte jättebra enligt mig, trean var dock bäst. Men att däremot köra multiplayer med 5 från MHB i laget är skitskoj.

Kul hur man kan tycka så olika =P.


Ettan var svinbra MP men drogs med en hel del glitchar som folk utnyttjade till max samt host advantage. Dock var vi oftast två fulla lag som spelade jämt så det gjorde inte jättemycket.

Tvåan var först och främst mycket segare och långsammare. Att det sen fanns kvar en j*vla massa glitchar gjorde inte saken bättre. Massivt host övertag även här. La ner detta spelet ganska snabbt i jämförelse med första delen.

Trean är överlägset bäst i MP och jag har väldigt svårt att förstå folk som öht gillade MP'n i tvåan?

Ser faktiskt inte ens fram emot Judgement om jag ska vara ärlig. Kommer väl antagligen köpa det ändå ;)

#22

Postad 04 januari 2013 - 19:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Det känns som ett mellanspel innan Gears of War 4 släpps till 720. Det däremot ser jag rätt mycket fram emot =P.

#23

Postad 08 januari 2013 - 17:31

KingNothing
  • KingNothing
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

För mig var det tvärtom, ettan och tvåan var meh, men trean var en tia. Mest för att jag inte haft online innan och provat multiplayer antagligen. Singleplayer är helt okej men inte jättebra enligt mig, trean var dock bäst. Men att däremot köra multiplayer med 5 från MHB i laget är skitskoj.

Kul hur man kan tycka så olika =P.


Ser jag till spelkvaliten kan jag bara hålla med alla, både första och andra hade massvis med buggar i onlineläget vilket gjorde det lite speciellt. Men det kan ha haft att göra med att vi ofta satt fyra grabbar och lirade ihop på gymnasietiden när tvåan var som störst, man kommer bara ihåg de roliga minnena helt enkelt :)

#24

Postad 13 januari 2013 - 01:37

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Alltid gillat Gears men förhåller mig tveksam till detta, saknar egentliga nyheter och framsteg, känns inte (ännu) som nog för att kalla det ett eget spel. Sen ska man väl inte döma utvecklarna pga tidigare spel men med Bulletstorm som merit har de en hel del att bevisa inna jag öppnar plånboken. Gears 3 får annars duga gott i väntan på en ny triologi eller vad det nu blir :)

#25

Postad 09 mars 2013 - 13:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
2 veckor kvar, är det gamla gänget redo ;) ? Hoppas de inte förstört MP FÖR mycket.

Tråkigt att vi kommer komma efter direkt i MP dock, piraterna har ju spelat ett tag redan <_<

Edit: Känns bara som försämringar faktiskt. En grej som verkar bra och det är lootkistor.


Updates - 1 primary weapon (any Riffle or any Shotgun), 1 secondary (pistols), Hit Y to switch between, No stopping power on guns, that visor thing that no one used other than to see through Smoke grenades on D-Pad, Ink doesnt stun, Flame grenades got buff, Smokes are thicker, Grenades have less radius, NO TAGGING WALLS, Boomshot splash damage tweeked, Sawed off has 2 shots (LOL), Armor customization along with weapons, Red vs Blue: RIP shirtless locusts :'(

New Stuff

  • No down but not out, you straight fall over and die Call of duty style
  • LB to toss grenades, they stick if you hit someone, Halo Style
  • Loot chests for doing good in Multiplayer that unlocks things for your character, Diablo-Masseffect style
  • Vertical maps and jumping/falling through ledges/windows, Paul Walker style
  • PERMANENT double xp for season pass buyers, EA style
  • Free for all mode for the first time in Gears
  • Execution is still there, free dlc, sponsored by a titty magazine


Redigerat av Zoiler, 09 mars 2013 - 15:30.


#26

Postad 09 mars 2013 - 23:50

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Jadå!

Jedihunter226 är redo för tjänstgöring!

#27

Postad 10 mars 2013 - 00:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Glad to have you with me son!

#28

Postad 10 mars 2013 - 21:32

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Finns det någon "edition" som kan vara värd att lägga extra pengar på?

#29

Postad 10 mars 2013 - 22:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Ingen aning, har ingen koll på sånt där. Frågan är väl om det kommer krävas att man köper season pass för att få ordentliga servers igen.

Edit: 4 kartor i MP känns ju lite sådär...

Redigerat av Zoiler, 11 mars 2013 - 00:56.


#30

Postad 12 mars 2013 - 06:50

fritess
  • fritess
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Jag är laddad och ser framemot Judgment.

#31

Postad 12 mars 2013 - 10:02

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Skönt att höra! Jag ska också köpa. Vore skitkul om vi kunde bli ett gäng som förra året.

#32

Postad 12 mars 2013 - 19:20

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Jag hade ju inte tänkt mig det men tror att det blir svårt att stå emot grupptrycket ^_^

#33

Postad 13 mars 2013 - 07:39

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
detta är bara mp eller? o.O

#34

Postad 13 mars 2013 - 12:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Ne, kampanj också men den går rätt snabbt vad jag hört. Bulletstormgänget har hjälpt till med spelet för övrigt.

#35

Postad 13 mars 2013 - 14:00

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Gillade Bulletstorm skarpt, men står nog över det här

#36

Postad 14 mars 2013 - 16:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Nu har jag fått mitt ex, embargot går dock inte ut förrän den 19:e. Verkar som en kod till det första Gears of War ingår till spelet, begränsat tidserbjudande.

#37

Postad 14 mars 2013 - 16:29

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Jag gissar på
Spoiler
;)

#38

Postad 14 mars 2013 - 21:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
En sak man blir lite sur på är att det finns coola skins, typ armor som brinner och sånt, som kostar pengar att köpa =P. Hade vart bra om allt hade kunnat låsas upp via det man gör i spelet ist.

#39

Postad 14 mars 2013 - 21:46

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Hmm! Såg dig lira lite innan blir lite sugen ;)

#40

Postad 14 mars 2013 - 21:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Jag var lite rostig i början av kampanjen (WTF, laddar man om med RB??? Ja, sånt glömmer man av när alla andra spel laddar om med X) men nu börjar man få igång flytet (vägghoppandet) och gibbandet igen :)

Rätt tråkigt att inte kunna köra MP med er (inte testat än dock), ser fram emot när det släpps den 19:e.

#41

Postad 14 mars 2013 - 21:53

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Jag var lite rostig i början av kampanjen (WTF, laddar man om med RB??? Ja, sånt glömmer man av när alla andra spel laddar om med X) men nu börjar man få igång flytet (vägghoppandet) och gibbandet igen :)

Rätt tråkigt att inte kunna köra MP med er (inte testat än dock), ser fram emot när det släpps den 19:e.


Är det inte 22/3?

#42

Postad 14 mars 2013 - 22:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Oj, ja det stämmer. Kollade lite snabbt på Webbhallen och såg fel. Men va fan, ännu längre bort =/.

#43

Postad 15 mars 2013 - 00:23

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Har förbokat det på discshop! Kommer få ett vapen iaf, hammerburst i den förbokningen

Ser mest fram emot att få lira lite mp med er igen!



#44

Postad 15 mars 2013 - 10:50

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 780 inlägg
  • 0

Jag var lite rostig i början av kampanjen (WTF, laddar man om med RB??? Ja, sånt glömmer man av när alla andra spel laddar om med X) men nu börjar man få igång flytet (vägghoppandet) och gibbandet igen :)

Rätt tråkigt att inte kunna köra MP med er (inte testat än dock), ser fram emot när det släpps den 19:e.


Och vad var det där för tease igår med inviten till Judgement? :D


#45

Postad 15 mars 2013 - 10:52

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Har tänkt lite på det där med mp och det blir ett mer (lag)taktiskt tänk när man bara får börja med ett vapen + pistol. Vissa kommer gå på gnashers och de blir mer front medan de som sitter på hammerburst är antingen understöd eller försöker hålla en position. Vad tror ni?

Ska som sagt bli himla kul att höra hur mp är, det är lite det som avgör om jag köper.

Redigerat av Palter, 15 mars 2013 - 10:53.


#46

Postad 15 mars 2013 - 12:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Och vad var det där för tease igår med inviten till Judgement? :D

Ja det var en preview (trailer) inför the real thing för att värma upp och vänja er :P. Har ännu inte testat MP men hört att dedikerade servers inte är uppe (än?) så det verkar vara laggigt och hit detection problem.

Har tänkt lite på det där med mp och det blir ett mer (lag)taktiskt tänk när man bara får börja med ett vapen + pistol. Vissa kommer gå på gnashers och de blir mer front medan de som sitter på hammerburst är antingen understöd eller försöker hålla en position. Vad tror ni?

Det är möjligt men då måste man liksom alltid hålla ihop? Jag kommer bli tokig av att antingen bara kunna attackera på avstånd eller på nära håll. Det känns nästan som att man måste köra på något närstridsvapen och öva upp sig med pistolerna på långt håll. Antingen att snubpistolen har blivit bättre eller att man kör boltok. Tror inte det tillkommit några nya pistoler. Iofs finns det ju en ny sniper som inte har scope som folk kanske kommer öva upp sig med.

Det bästa allroundvapnet annars måste ju vara retrolancern? I Gears 3 var den dödlig på nära håll och hyfsad på långt avstånd.


Edit: Kampanjen avklarad (dock inte aftermath, ett bonusuppdrag). Tog inte så lång tid.

Redigerat av Zoiler, 15 mars 2013 - 19:31.


#47

Postad 16 mars 2013 - 01:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Då var MP provat (mot botar eftersom det bara är jag och typ 20 till som spelar). Räkna med långa matcher, det är först till 50.

#48

Postad 16 mars 2013 - 01:15

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Då var MP provat (mot botar eftersom det bara är jag och typ 20 till som spelar). Räkna med långa matcher, det är först till 50.


Ja du får ju vänta en vecka tills vi "vanliga döda" kan joina dig ;)

#49

Postad 16 mars 2013 - 02:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Ja du får ju vänta en vecka tills vi "vanliga döda" kan joina dig ;)

Jag får väl försöka hinna lära mig alla fyra banorna tills dess -_-

I recensionsguiden står det:

TDM: In this returning fan-favorite mode, two teams of five players start with a shared pool of respawns. The goal is to take out your opponents and deplete their respanws before your own pool is gone.

Men så funkar det ju inte. Det är först till 50, alla får vara med ända till slutet.

#50

Postad 16 mars 2013 - 10:47

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Bådar iaf gott när man läser fz:s förhandstitt.
http://www.fz.se/art...of-war-judgment



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.