Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips HTS 8100, hur kopplar ni?

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 27 december 2007 - 15:49

Dalla
  • Dalla
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
Hej!

Jag är på jakt efter ett nytt ljudsystem och är lite intresserad av Philips HTS-8100.
Var och tittade och lyssnade på denna idag, och den duger helt klart för mina behov.
Dessutom skulle den passar den bra ihop med min Philips 42PFL9732D.

Det enda jag är fundersam på är antalet ingångar, som minst sagt verkar begränsat.
Endast EN digital ingång? Undrar därför hur andra med detta system har kopplat ihop sina apparater.
Antar att det finns någon annan som har kopplat in tv-spel, digital/hd-box samt dator?

Redigerat av Dalla, 27 december 2007 - 15:50.


#2

Postad 27 december 2007 - 18:13

Chris72
  • Chris72
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Hej! Jag har också spanat på 8100:an, men inte bestämt mig än.
Philips rekommenderar i manualen till TV:n att du "loopar" ljudsignalen via TV:n. På så vis ska du slippa att ljud och bild hamnar ur fas med varandra.
Du har valt en TV med gott om ljudingångar. Förutom tre HDMI-ingångar har du två analoga stereo-ingångar och en digital audio in. Det borde räcka rätt långt :-)
Har själv en 47PFL9732, och är liksom du sugen på att komplettera med en ljudlimpa. Lutar åt Denon DHT-FS3...

#3

Postad 27 december 2007 - 21:25

Dalla
  • Dalla
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0

Hej! Jag har också spanat på 8100:an, men inte bestämt mig än.
Philips rekommenderar i manualen till TV:n att du "loopar" ljudsignalen via TV:n. På så vis ska du slippa att ljud och bild hamnar ur fas med varandra.
Du har valt en TV med gott om ljudingångar. Förutom tre HDMI-ingångar har du två analoga stereo-ingångar och en digital audio in. Det borde räcka rätt långt :-)
Har själv en 47PFL9732, och är liksom du sugen på att komplettera med en ljudlimpa. Lutar åt Denon DHT-FS3...


Aha, se där :-) Märks att man inte är hemma på dessa grejer... Då känns det ju som att de flesta problem är lösta.
PS3 + eventuell HD/Digital-box får man ansluta via HDMI, sedan kör man digital audio out från TVn till digital audio in på ljudlimpan, korrekt uppfattat?

Antar att det sista dilemmat för mig då är PC-anslutningen. Kör idag ut bilden till TVn via en HDMI-> DVI-kabel.
Ljudet går på en 3,5" stereoplugg till två RCA-kontakter på min gamla stereo. Dock finns en digital utgång på ljudkortet också. Problemet här är väl att man ibland vill spela musik utan att slå på TVn, och då antar jag att det enda alternativet är att köra ljudet från PCn direkt in ljudlimpan?

#4

Postad 31 december 2007 - 11:23

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
koppla min tv till ljudlimpan via rca kontakterna men när jag kör film från TVixen så får jag inte alls det surround ljudet som jag får från DVDn... eller det är inget surround...kopplat fel? ljud kommer men tycker det bara är från center.

#5

Postad 31 december 2007 - 13:28

Dalla
  • Dalla
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0

koppla min tv till ljudlimpan via rca kontakterna men när jag kör film från TVixen så får jag inte alls det surround ljudet som jag får från DVDn... eller det är inget surround...kopplat fel? ljud kommer men tycker det bara är från center.


Jag kan ju inte detta så ###### bra, men om du använder RCA så misstänker jag att du är begränsad till stereo.
Du måste antagligen använda en digital utgång på TVn och koppla till en digital ingång på recievern om du ska få surround.

#6

Postad 02 januari 2008 - 21:51

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
fortsätt snälla. Hur menar du då? digital utgång från TVn in till hts'n men hur gör jag det då? finns det någon digital ingång på ljudlimpan? Skulle det på något sätt gå att koppla TVixen direkt i ljudlimpan för att få bättre surround. DVD surroundet är ju annars underbart. Vad för kabel skal man om man vill ha digitalt då?

Redigerat av Unregisteredf3b7885c, 02 januari 2008 - 22:00.


#7

Postad 04 januari 2008 - 00:28

Dalla
  • Dalla
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0

fortsätt snälla. Hur menar du då? digital utgång från TVn in till hts'n men hur gör jag det då? finns det någon digital ingång på ljudlimpan? Skulle det på något sätt gå att koppla TVixen direkt i ljudlimpan för att få bättre surround. DVD surroundet är ju annars underbart. Vad för kabel skal man om man vill ha digitalt då?


Jag blandade visst ihop det lite, RCA borde fungera utmärkt från digitalt ut på TV till digital in på limpan. En dum fråga kanske, men är du helt hundra på att sändingen du tittar på sänds med surround och inte bara stereo?

#8

Postad 04 januari 2008 - 00:43

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

fortsätt snälla. Hur menar du då? digital utgång från TVn in till hts'n men hur gör jag det då? finns det någon digital ingång på ljudlimpan? Skulle det på något sätt gå att koppla TVixen direkt i ljudlimpan för att få bättre surround. DVD surroundet är ju annars underbart. Vad för kabel skal man om man vill ha digitalt då?


Jag blandade visst ihop det lite, RCA borde fungera utmärkt från digitalt ut på TV till digital in på limpan. En dum fråga kanske, men är du helt hundra på att sändingen du tittar på sänds med surround och inte bara stereo?


Japp 100% säker. Skal prova koppla koaxial från Tvixen i morgon och se hur det blir. Fick den iden från annan topic i forumet.

#9

Postad 09 januari 2008 - 20:00

Unregistered8da2e47f
  • Unregistered8da2e47f
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej på er.
Jag är rätt ny på detta så jag har lite frågor till er proffs på koppla ihop min LCDtv(Fujitsu Siemens Myrica V40-1) med detta hemmabio. PÅ min tv har jag inget HDMI utgång bara Dvi in, Component, Av, Scart och Audio utgångar. Så om ni har lust så kan ni väl svara och ge mig bästa lösningen på bra bild och ljud. Tack på förhand D_nni

#10

Postad 10 januari 2008 - 16:40

Unregistered8da2e47f
  • Unregistered8da2e47f
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Ingen kunnig?

#11

Postad 15 januari 2008 - 13:44

ettex
  • ettex
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej!

Jag är på jakt efter ett nytt ljudsystem och är lite intresserad av Philips HTS-8100.
Var och tittade och lyssnade på denna idag, och den duger helt klart för mina behov.
Dessutom skulle den passar den bra ihop med min Philips 42PFL9732D.

Det enda jag är fundersam på är antalet ingångar, som minst sagt verkar begränsat.
Endast EN digital ingång? Undrar därför hur andra med detta system har kopplat ihop sina apparater.
Antar att det finns någon annan som har kopplat in tv-spel, digital/hd-box samt dator?



finns en optisk splitter hos kjell o co


#12

Postad 08 februari 2008 - 15:49

ae_g
  • ae_g
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0

Hej på er.
Jag är rätt ny på detta så jag har lite frågor till er proffs på koppla ihop min LCDtv(Fujitsu Siemens Myrica V40-1) med detta hemmabio. PÅ min tv har jag inget HDMI utgång bara Dvi in, Component, Av, Scart och Audio utgångar. Så om ni har lust så kan ni väl svara och ge mig bästa lösningen på bra bild och ljud. Tack på förhand D_nni


vet inte om du fått svar på dina frågor redan men ska försöka hjälpa till lite..
För bästa bild bör du koppla från hdmi till dvi (det finns adaptrar och kablar). Dvi-ingången klarar av kopieringsskyddet som hdmi anväder sig av så det borde gå bra. Sen ljud från tvn är väl enda möjliga RCA ut till limpan, för vanliga tvsändningar osv. vad har du tänkt att mer koppla in till limpan än bilden från dvdspelaren i just limpan?

#13

Postad 10 februari 2008 - 13:40

beamer guy
  • beamer guy
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Frågan är väl hur man får till luud/bild-synken om man spelar upp en DVD direkt från HTS8100. Jag antar att ljudet då går direkt till anläggningens förstärkare, utan möjlighet att loopa via TV:n. Är det korrekt uppfattat? I så fall en stor nackdel med en integrerad anläggning.

#14

Postad 09 april 2008 - 12:16

Unregistered1228
  • Unregistered1228
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Skall införskaffa följande utrustning inom kort, men behöver svar på en fråga innan:
TV:LG 42PG6000
Hemmabio:Philips HTS-8100
Mediastreamer: TViX HD M-6500.

Om jag kopplar limpan till TV med HDMI för bilduppspelning(DVD) och TVixen till TV via HDMI för bilduppspelning(.avi & .img), så vill jag även kunna koppla TVixen till limpan för att kunna spela upp .mp3.
Vilken kontakt skall jag använda från TVixen till limpan för ljuduppspelning?

Har letat efter ett svar på detta, men inte lyckats hitta ngt? Please help, börjar bli desperat?

#15

Postad 01 september 2008 - 08:39

bojen
  • bojen
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa en LG Pg6000 50" Plasma, samt denna hemmabiohögtalare.

Kan jag koppla in allt ljud via denna? Tex. att jag får ljud från digitalboxen (har HDMI), Popcorn Mediaspelare, DVD-spelare, Xbox 360?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.