Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Skillnad mellan Harman/Kardon BDS 870- BDS 877 ?

18 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 15 februari 2013 - 16:58

armfelt
  • armfelt
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Kan någon säga vad det är för skillnad mellan dessa två,förutom priset?

Hjälper en kompis som skall köpa någon av dessa, BDS870 är ju några tusen billigare

#2

Postad 17 februari 2013 - 18:49

Newman87
  • Newman87
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0

Kan någon säga vad det är för skillnad mellan dessa två,förutom priset?

Hjälper en kompis som skall köpa någon av dessa, BDS870 är ju några tusen billigare



Stora skillnaden är att Recivern är mindre, lite tunnare.
Sen kan du streama från din iPhone trådlöst! Musik, vet ej om filmer går!
Sen ska nog basen och satelliterna varan "trådlösa"

#3

Postad 18 februari 2013 - 12:53

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
BDS 877 för ~15K känns väldigt mycket pengar i sjön enligt mig.

Antingen BDS 870 (som enligt mig låter ljuvligt till film, demade LOTR och det lät riktigt bra), eller att han sätter ihop ett system på egen hand.

#4

Postad 18 februari 2013 - 14:41

armfelt
  • armfelt
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Jag råder honom till att sätta ihop ett eget, men hans tjej vill inte att högtalarna skall ta plats. Så det får nog bli ett BDS 870 för hans del..

Men tack grabbar för infon om skillnaden

#5

Postad 18 februari 2013 - 15:45

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Jag råder honom till att sätta ihop ett eget, men hans tjej vill inte att högtalarna skall ta plats. Så det får nog bli ett BDS 870 för hans del..

Men tack grabbar för infon om skillnaden

Finns många system där högtalarna inte är stora också :)

Som ett alternativ till HK som också fått väldigt bra betyg är
https://www.prisjakt...kt.php?p=314011

Eller storebror
https://www.prisjakt...kt.php?p=269536

Finns säkert mycket folk på forumet som har koll på dessa, kolla runt lite.

#6

Postad 18 februari 2013 - 23:29

armfelt
  • armfelt
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Finns många system där högtalarna inte är stora också :)

Som ett alternativ till HK som också fått väldigt bra betyg är
https://www.prisjakt...kt.php?p=314011

Eller storebror
https://www.prisjakt...kt.php?p=269536

Finns säkert mycket folk på forumet som har koll på dessa, kolla runt lite.

Just fan de hade jag glömt.
Har läst en del om dem.
Skall kolla runt lite här och sedan tipsa om några alternativ till HK

Tack så mycket

#7

Postad 19 februari 2013 - 10:55

Unregistered43749
  • Unregistered43749
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 1
Hej!

Det skiljer en hel del mellan generation II (BDS 870) och generation III (BDS 877).

+ AirPlay
+ Bluetooth (Harman TrueStream) med apt-X, AAC och SBC
+ Uppdaterad förstärkardel
+ DLNA 1.5 - streama MP3 från t ex. NAS
+ Youtube client
+ Appstyrning via iPhone/iPad, android app är på väg
+ Svenska menyer
+ Ny fjärrkontroll med mycket bättre ergonomi, styre Apple TV via HDMI 3 ingången.
+ Ez/Set EQ är uppdaterad. Bättre mikrofonkallibrering.
+ Trådlös subwoofer

Joakim
Harman Nordic

#8

Postad 21 februari 2013 - 09:41

armfelt
  • armfelt
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Där fick jag alla skillnader :)
Jag tackar så mycket för denna infon

Mvh
Kalle

#9

Postad 23 februari 2013 - 10:56

-MLK-
  • -MLK-
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Jag har en liten fråga som förbryllar mig, har kollat lite på att köpa BDS477 (vill bara ha ett 2.1) just med tanke på Airplay. När jag läser i manualen till denna så förstår jag det som att den måste trådanslutas till nätverket (samma för 5.1). Vad är meningen med Airplay då? Kan man ju lika gärna köpa ett annat system och koppla en airport express till detta för att få trådlöst hela vägen. Är jag bara dum eller är det så det funkar...?

#10

Postad 23 februari 2013 - 13:04

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Jag har en liten fråga som förbryllar mig, har kollat lite på att köpa BDS477 (vill bara ha ett 2.1) just med tanke på Airplay. När jag läser i manualen till denna så förstår jag det som att den måste trådanslutas till nätverket (samma för 5.1). Vad är meningen med Airplay då? Kan man ju lika gärna köpa ett annat system och koppla en airport express till detta för att få trådlöst hela vägen. Är jag bara dum eller är det så det funkar...?

Tanken med Airplay är ju att du streamar från telefonen eller plattan trådlöst, trådanslutning till receivern är väl inget konstigt då? Du slipper ju kabel tvärs över golvet till telefonen, och det är väl tanken?

#11

Postad 23 februari 2013 - 13:39

-MLK-
  • -MLK-
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
För mig som bor i hus så är det ganska meningslöst. Att behöva fixa en trådbunden anslutning är ju nästan detsamma som att köra via en docka eller liknande.
Trodde i min enfald att hela idén med Airplay var just att kunna ställa ut lite enheter är och var och kunna koppla upp sig till dessa beroende på vart man är. Att då behöva fixa fram en anslutning till varje enhet gör det hela ointressant.
Synd, hade siktat in mig på en BDS477. Hur stor skillnad är det på BDS370 och 477? 50% påslag för blåtand och airplay (som måste trådas... :)) är aningens maffigt.

#12

Postad 23 februari 2013 - 14:00

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

För mig som bor i hus så är det ganska meningslöst. Att behöva fixa en trådbunden anslutning är ju nästan detsamma som att köra via en docka eller liknande.
Trodde i min enfald att hela idén med Airplay var just att kunna ställa ut lite enheter är och var och kunna koppla upp sig till dessa beroende på vart man är. Att då behöva fixa fram en anslutning till varje enhet gör det hela ointressant.
Synd, hade siktat in mig på en BDS477. Hur stor skillnad är det på BDS370 och 477? 50% påslag för blåtand och airplay (som måste trådas... :)) är aningens maffigt.

Jag förklarar igen :) Du har ju trådat till receivern, sen trådLÖST till iPhone, ipad och macbooken.

Så du kan skutta omkring i hela huset så länge du har räckvidd till din iPhone. Trådanslutningen är till receivern för att du ska kunna streama trådlöst från andra enheter.

#13

Postad 23 februari 2013 - 15:24

-MLK-
  • -MLK-
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Jag förstår vad du menar, dock så har jag två våningar mellan modem/router och tilltänkt plats för BDS477 så det innebär att jag behöver hitta en lösning på det lilla problemet. Och det jag menade med fler enheter vore om jag vill ha t.ex. några Airplay högtalare på andra ställen och filosofin är den samma så skall det dras trådar till dessa också för att kunna strömma musik (nu är det ju inte så utan de kopplas trådlöst in).


#14

Postad 23 februari 2013 - 15:34

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Då köper du en så kallad Repeater som förlänger din wifisignal till hela huset. Är inte så himla dyr lösning heller och väldigt bra om man bor i ett flervåningshus.
Det du får är en accesspunkt som du kan nå med dina enheter du vill ansluta trådlöst/trådat.

Här har du ett exempel på accesspunkt som kan användas https://www.prisjakt...kt.php?p=487029

#15

Postad 23 februari 2013 - 18:38

-MLK-
  • -MLK-
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Blir nog att skita i airplay funktionen och streama spotify via äppeltv istället. Borde funka lika bra. Förstår fortfarande inte hur HK har tänkt, det borde rimligtvis finnas både wifi möjlighet och trådad anslutning.
Sorry för min OT, blev bara så besviken när jag insåg hur det låg till.

#16

Postad 23 februari 2013 - 21:24

Mr Bubbles
  • Mr Bubbles
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Då är det mycket bättre att köpa Sonos om du vill streama musik.

#17

Postad 23 februari 2013 - 21:46

-MLK-
  • -MLK-
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Nu var jag ute efter ett 2.1 system med BD för hemmabio. Får väl leva med att inte kunna få allt.

#18

Postad 24 februari 2013 - 12:04

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Nu var jag ute efter ett 2.1 system med BD för hemmabio. Får väl leva med att inte kunna få allt.

Dina problem är väldigt lätt att lösa. Det finns ofta adaptrar som gör att anslutningen till receivern också är trådlös.
Men flertalet av receivrar idag har trådad anslutning, sen resten av enheterna är trådlösa.

Detta är inte exakt det du söker, men denna lilla grej var jag och kikade på här om dagen, ser lovande ut! :)
http://hometheater.a...roduct-pick.htm
Den är konkav på översidan (bilden visar inte riktigt detta) vilket gör att den följer samma design som HKs nya förstärkare.

#19

Postad 11 november 2013 - 12:23

Unregistered8517a803
  • Unregistered8517a803
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0
Hej

Jag köpte harman/kardon bds 880 och faan va blu ray spelaren låter, när det blir tyst i en film så hör man hur spelaren spinner blu ray disken sjukt irriterande.

Ska det låta om spelaren ?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.