Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#8401

Postad 10 juli 2014 - 06:38

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 1
Ingen film men ändå... Har nu plöjt igenom alla 6 säsongerna av Lost.
Jag har alltid hört att "det ballar ur" nån gång efter första men jag tycker det höll samma klass rakt igenom alla säsonger och man fick ju en förklaring till det hela också i slutet.

Jag gillade det: 8/10 i betyg.

#8402

Postad 10 juli 2014 - 14:04

Raikes
  • Raikes
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
21 jump street, riktigt schyst film. den får 8/10 av mig, om man har humor är den ju perfekt!

#8403

Postad 11 juli 2014 - 10:29

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0
Transformers 4.

3 av 5 glada gubbar.

Den är sevärd en gång om man sett alla andra, har man inte det, låt inte denna bli eran första transformers.

#8404

Postad 11 juli 2014 - 11:32

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Ingen film men ändå... Har nu plöjt igenom alla 6 säsongerna av Lost.
Jag har alltid hört att "det ballar ur" nån gång efter första men jag tycker det höll samma klass rakt igenom alla säsonger och man fick ju en förklaring till det hela också i slutet.

Jag gillade det: 8/10 i betyg.


Har en polare som säger att det är den bästa serien någonsin, (i hans tycke).
Jag som så många andra såg första och andra säsongen när den gick på tv för många år sen men tröttnade sedan. Har tänkt se den länge nu, måste bara ta tag i det. Blir ju ett antal timmar så får nog bli till hösten :)

#8405

Postad 11 juli 2014 - 11:49

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
Lost är välgjort men de lyckas inte sy ihop storyn alls tyärr. Men bryr man sig inte om story så är det lättittat :)

#8406

Postad 11 juli 2014 - 13:56

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 1
Såg The Raid 2 igår. http://www.imdb.com/...1/?ref_=nv_sr_1

Gillade första filmen men denna var bättre. Riktigt bra film med mycket slagsmål och härlig action

Betyg: 9/10

#8407

Postad 11 juli 2014 - 14:46

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Ingen film men ändå... Har nu plöjt igenom alla 6 säsongerna av Lost.
Jag har alltid hört att "det ballar ur" nån gång efter första men jag tycker det höll samma klass rakt igenom alla säsonger och man fick ju en förklaring till det hela också i slutet.

Jag gillade det: 8/10 i betyg.

Har faktisk inte sett ett ensa avsnitt p.g.a. folks sågningar av serien.
Får nog ge Lost en chans iaf...

#8408

Postad 11 juli 2014 - 16:14

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0
Noah

Oj,oj,oj, vilken film.
Filmen är mycket dålig och kan ärligt säga att den är förmodligen sämsta filmen jag sett. Oavsett om du är troende eller inte så kommer du med allt sannolikhet att få det bekräftat att religion är det sämsta sagan någonsin. Ska man skriva en liten positiv sak om filmen så är det att du kommer att få många argument för att sätta på plats dem djupt troende.
Ställ bara frågan "tror du verkligen att Noahs story har hänt på riktigt"

0 i betyg



#8409

Postad 12 juli 2014 - 08:00

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Men vad trist, alla jag pratat med och alla som skriver något verkar tycka att Noah är väldigt dålig...
Jag som hade hoppats på att den skulle vara bra, häftiga effekter mm. Nej den filmen köper jag inte...
Tack för den här tråden och för alla folk som tar sig tid att skriva om alla filmer ni ser.. Gillar när ni sätter betyg oxå
alla har ju olika smak men när flera olika sätter väldigt låga eller höga betyg får man iaf en fingervisning om filmen.

Bra jobbat alla.. Trevlig sommar och semester på er...

#8410

Postad 12 juli 2014 - 08:39

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 1
Själv tyckte jag inte att filmen var så dålig som alla andra anser den vara. Jag ansåg den faktiskt att vara OK. Ingen film som man kanske ser om igen men inte så dålig att man inte kan se den.

Hade varit kul att få höra vad det är som folk avskyr så mycket med denna.

#8411

Postad 12 juli 2014 - 08:57

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 2

Men vad trist, alla jag pratat med och alla som skriver något verkar tycka att Noah är väldigt dålig...
Jag som hade hoppats på att den skulle vara bra, häftiga effekter mm. Nej den filmen köper jag inte...
Tack för den här tråden och för alla folk som tar sig tid att skriva om alla filmer ni ser.. Gillar när ni sätter betyg oxå
alla har ju olika smak men när flera olika sätter väldigt låga eller höga betyg får man iaf en fingervisning om filmen.

Bra jobbat alla.. Trevlig sommar och semester på er...

Den var inte alls så dålig som andra har skrivit, jag blev tom smått positivt överraskad mest pga att jag inte hade några större förväntningar om den alls.

Helt ok film.

Noah

Oj,oj,oj, vilken film.
Filmen är mycket dålig och kan ärligt säga att den är förmodligen sämsta filmen jag sett. Oavsett om du är troende eller inte så kommer du med allt sannolikhet att få det bekräftat att religion är det sämsta sagan någonsin. Ska man skriva en liten positiv sak om filmen så är det att du kommer att få många argument för att sätta på plats dem djupt troende.
Ställ bara frågan "tror du verkligen att Noahs story har hänt på riktigt"

0 i betyg

Så du tiitade på Sagan om Ringen och ställde dig samma fråga alltså?

Du kan inte ha ett roligt filmliv om du anser den frågeställningen är relevant för huruvida en film är bra eller inte.....

Låter iofs mest som du är ute efter att basha religion mer än att recensera en film.

Redigerat av masse70, 12 juli 2014 - 08:59.


#8412

Postad 12 juli 2014 - 09:55

threnode81
  • threnode81
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0
Problemet med Noah för mig är att den är alldeles för seg. Speciellt andra halvan av filmen.

#8413

Postad 12 juli 2014 - 11:26

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
The Bourne Legacy, BD
En besvikelse. Långt ifrån tidigare Bourne-filmers klass (framför allt ettan och tvåan var bra). Rörig och fånig. Renner känns fel.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   702,57K   0 Antal nerladdningar


#8414

Postad 12 juli 2014 - 12:17

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Bifogad fil  images.jpg   7,64K   0 Antal nerladdningar

A documentary that follows the journeys of indie game developers as they create games and release those works, and themselves, to the world.


http://www.imdb.com/title/tt1942884/


Jag tyckte denna var intressant och bra, kanske torde man ha ett visst intresse för tv/dator-spel för att finna den intressant. Men jag tror inte att det är ett måste.

Betyg 4/5.

Ps: Den finns på Netflix bland annat.

Redigerat av genstruktur, 12 juli 2014 - 12:17.


#8415

Postad 12 juli 2014 - 14:14

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

The Bourne Legacy, BD
En besvikelse. Långt ifrån tidigare Bourne-filmers klass (framför allt ettan och tvåan var bra). Rörig och fånig. Renner känns fel.

Håller med fullständigt.
Filmen var bra, men det var ingen Bourne-film ;)

#8416

Postad 12 juli 2014 - 18:53

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0

Den var inte alls så dålig som andra har skrivit, jag blev tom smått positivt överraskad mest pga att jag inte hade några större förväntningar om den alls.

Helt ok film.


Så du tiitade på Sagan om Ringen och ställde dig samma fråga alltså?

Du kan inte ha ett roligt filmliv om du anser den frågeställningen är relevant för huruvida en film är bra eller inte.....

Låter iofs mest som du är ute efter att basha religion mer än att recensera en film.


Hej på dig. Jag försöker att på ett subjektivt sätt naturligtvis skriva och tycka till om dem filmer jag ser. Om du tittar och läser på mina tidigare inlägg så kommer du förmodligen att se den röda tråden :-)

Sagan om ringer skiljer sig naturligtvis på många sätt från Noah. Filmen gör inte anspråk på att vara sanningsenlig och därmed även bedöms under andra premisser, till skillnad från Noah som hävdas återberätta ett historisk händelse som många tror sig ha inträffat.

Filmens huvudtema är religiös därför skrev jag om religion då jag har faktiskt träffat dem som sett filmen och på fullt allvar hävdar att det var precis som i filmen som historien har inträffat u verkligheten.

Jag försöker inte att övertyga dig eller någon annan för den del och tycker att det är roligt att alla har olika smak på filmer och annat i livet. Iblandöljer dessa mainstreamen och ibland avviker åsikter. I Noahs fall så är det ändå flertalet som tycker som jag :-)

Redigerat av Unregistereda360a43b, 12 juli 2014 - 18:58.


#8417

Postad 12 juli 2014 - 19:11

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Har filmskaparna hävdat att Noah baseras på historiska händelser?

#8418

Postad 12 juli 2014 - 19:18

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0

Har filmskaparna hävdat att Noah baseras på historiska händelser?


Japp.
Både Darren Aronofsky och Ari Handel har sagt att dem gör en biblisk film om profeten Noah.
Men det har ingen betydelse då jag blev besviken av filmen ändå, oavsett kategori.

Redigerat av Unregistereda360a43b, 12 juli 2014 - 19:20.


#8419

Postad 12 juli 2014 - 19:24

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Japp.
Både Darren Aronofsky och Ari Handel har sagt att dem gör en biblisk film om profeten Noah.
Men det har ingen betydelse då jag blev besviken av filmen ändå, oavsett kategori.


Men det är väl inte samma sak som att säga att den baseras på verkliga händelser? Bashar inte din recension utan mer bara allmänna frågor.

#8420

Postad 12 juli 2014 - 19:27

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0
Hurt Locker

Här snackar vi bild och LJUD i referens klass ... sen hjälper det ju att filmen är mycket bra också.

Film 4/5
Bild 4/5
LJUD 5/5

#8421

Postad 12 juli 2014 - 19:29

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0

Men det är väl inte samma sak som att säga att den baseras på verkliga händelser? Bashar inte din recension utan mer bara allmänna frågor.


Jag förstår. Det blev tyvärr lite mer religion än film men min avsikt var naturligtvis att enbart recensera filmen. Alla religioner hävdar ändå att allt dem säger bygger på verkliga händelser.

#8422

Postad 12 juli 2014 - 19:36

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0
Transcendence (2014)

Kul med nya sci-fi filmer och denna följde dem traditionella spåren utan att överraska för mycket. Jag som gillar Minority Report (2002), I Robot (2004), Elysium (2013), Oblivion (2013) och så vidare tyckte att Transcendence inte tillförde något nytt egentligen. Bra skådespel, bra cast och ganska mycket high-tech. En sevärd film.

6 av 10 möjliga

#8423

Postad 12 juli 2014 - 19:39

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Jag förstår. Det blev tyvärr lite mer religion än film men min avsikt var naturligtvis att enbart recensera filmen. Alla religioner hävdar ändå att allt dem säger bygger på verkliga händelser.


Ja det håller jag med om. Denna film har väckt ett intresse för mig att få höra folks åsikter om just för att den fått så mycket och så dåliga utlåtanden. Och här kommer jag (och Masse) och tyckte att den var helt OK.

Det som jag gillade speciellt var just den här mörka tonen som lades över Noah. Tro fan att han verkar psykopatisk när han varit medverkande i utplåningen utav mänskligheten.

#8424

Postad 12 juli 2014 - 20:44

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
Moon - såg den på SVT HD igår. Egentligen skulle jag spela tv-spel men filmen höll mig kvar. Intressant, annorlunda sci-fi. 7/10

#8425

Postad 12 juli 2014 - 22:04

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Smög under kvällen in och såg nya Transformers på bio. Hade självklart väldigt låga förväntningar, vilket för det oftast gör att man tycker filmen upplevs som ganska okej ändå. Största behållningen på förhand var ändå ljud och bild. (Ja, jag kan uppskatta en film enbart för ett bra ljud)
Bild, verkligen bra bild på denna. Även mycket bra 3D, för ovanlighetens skull - även trean hade ovanligt bra 3D vill jag påminna mig.
Ljud, bra ljud. Kanske inte riktigt så högt som man skulle kunna hoppas på - men självklart otroligt mycket ljud - överallt, runt omkring.
Film, 2,5/5 för underhållningens skull, mer än handling/story och kanske inget jag kommer se igen.

Filmen är ju väldigt lång, men kan inte påstå att den kändes så lång - så det är ett gott betyg.

#8426

Postad 13 juli 2014 - 12:15

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0
Igår blev det Lockstock på BD, har bara sett den en gång innan och det var över 10 år sen, jag gilla den inte då, 3 av 5 gav jag den då och det pga att jag innan sett Snatch och gilla den väldigt mycket, 5 av 5, och när jag då såg Lockstock tyckte jag den var betydligt sämre, tråkigt färgad, Statham hade en mindre roll likaså Vinnie Jones och med mindre menar jag inte mindre speltid utan tråkigare.
Det är väl som att se Empire Strikes back innan man ser A new hope.

Men nu 10 år senare så ger jag den 4,9 av 5, inte lika bra som Snatch men ändå en riktigt bra film.

Tyvärr har ju Guy Ritchie gått över och börjat filma smörja som Sherlock Holmes men man kan ju hoppas att han gör nåt liknande som dessa två igen. Rocknrolla var även helt ok men inte som dessa två mästerverk.

Postad bild

#8427

Postad 13 juli 2014 - 17:44

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 0
Lockstock är grymt bra film 10/10

#8428

Postad 13 juli 2014 - 17:55

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Smög under kvällen in och såg nya Transformers på bio. Hade självklart väldigt låga förväntningar, vilket för det oftast gör att man tycker filmen upplevs som ganska okej ändå. Största behållningen på förhand var ändå ljud och bild. (Ja, jag kan uppskatta en film enbart för ett bra ljud)
Bild, verkligen bra bild på denna. Även mycket bra 3D, för ovanlighetens skull - även trean hade ovanligt bra 3D vill jag påminna mig.
Ljud, bra ljud. Kanske inte riktigt så högt som man skulle kunna hoppas på - men självklart otroligt mycket ljud - överallt, runt omkring.
Film, 2,5/5 för underhållningens skull, mer än handling/story och kanske inget jag kommer se igen.

Filmen är ju väldigt lång, men kan inte påstå att den kändes så lång - så det är ett gott betyg.


haha roligt att vi har ungefär samma uppfattning förutom på en punkt xD jag tyckte filmen kändes så lång som den var, vilket gjorde att jag ville gå vissa stunder xD.

#8429

Postad 14 juli 2014 - 00:17

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Smög under kvällen in och såg nya Transformers på bio. Hade självklart väldigt låga förväntningar, vilket för det oftast gör att man tycker filmen upplevs som ganska okej ändå. Största behållningen på förhand var ändå ljud och bild. (Ja, jag kan uppskatta en film enbart för ett bra ljud)
Bild, verkligen bra bild på denna. Även mycket bra 3D, för ovanlighetens skull - även trean hade ovanligt bra 3D vill jag påminna mig.
Ljud, bra ljud. Kanske inte riktigt så högt som man skulle kunna hoppas på - men självklart otroligt mycket ljud - överallt, runt omkring.
Film, 2,5/5 för underhållningens skull, mer än handling/story och kanske inget jag kommer se igen.

Filmen är ju väldigt lång, men kan inte påstå att den kändes så lång - så det är ett gott betyg.


Såg denna filmen ikväll på Bion. Dock såg jag den i 2D så kan inte uttala mig om 3D effekterna.

Bilden var stundtals lite "gryning" för min smak.. men oftast var den bra! Förmodligen något med att jag antingen satt för nära kanske?
Mycket effekter i filmen som skulle kunna låta riktigt grymt, men biografen valde av en okänd anledning att inte höja volymen några snäpp. Ljudet kunde varit högre! Iaf i salongen där jag satt.

haha roligt att vi har ungefär samma uppfattning förutom på en punkt xD jag tyckte filmen kändes så lång som den var, vilket gjorde att jag ville gå vissa stunder xD.


Filmen vart väldigt seg ett tag.. lite för lång. Fanns en del scener som kändes lite "sega" än andra.. men överlag så orkade man sitta kvar i stolen.

Tyvärr är nog detta det sista biobesöket för min del framöver, då flertalet personer lekte med mobiler, pratade högt, sprang upp och ner mellan sätena, Ett gäng gick ut o in 8 gånger!! Vad är vitsen med att betala pengar för att se en film om man ska missa massa utav den?

#8430

Postad 14 juli 2014 - 07:59

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Star Trek, Säsong 6:
Vad kan man säga? Det är ju Star Trek. Jag tycker mig se att skärpan på bilden åkt upp ytterligare ett snäpp på denna säsong. Ljudet är fylligt och Patrick Stewarts miner när han har ont i själen är alltid lika roliga att se. Vad håller karln på med egentligen?

#8431

Postad 14 juli 2014 - 08:03

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Alvin pch Gänget 1, 2 & 3.

Kul tidsfördriv och lagom längd på filmerna.
Trean var dock bäst, men utan de första två är det svårt att hänga med kanske.

6/10

#8432

Postad 14 juli 2014 - 14:26

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Jag förstår. Det blev tyvärr lite mer religion än film men min avsikt var naturligtvis att enbart recensera filmen. Alla religioner hävdar ändå att allt dem säger bygger på verkliga händelser.

Oavsett om du är troende eller inte så kommer du med allt sannolikhet att få det bekräftat att religion är det sämsta sagan någonsin. Ska man skriva en liten positiv sak om filmen så är det att du kommer att få många argument för att sätta på plats dem djupt troende.
Ställ bara frågan "tror du verkligen att Noahs story har hänt på riktigt"


Fast långt ifrån alla som är troende är bokstavstrogna. Det finns gott om kristna som inte tror att allt som står i bibeln faktiskt har skett. Det Aronofsky sa var att han hade gjort en biblisk film vilket inte är lika med en historisk film, inte samma sak. Aronofsky har aldrig sagt att han tror på att det som sker i filmen verkligen hände, inte vad jag har läst i varje fall.

#8433

Postad 14 juli 2014 - 14:45

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0
Såg The Counselor förra helgen, behövde en vecka att fundera på vad jag tyckte om den.

Den var ganska dålig. Skådespelarna var bra, fotot var bra och vissa scener var bra men i övrigt var den tråkig, karaktärerna var ointressanta och svamla mest om ditten och datten och filmens story var inget direkt man blev delaktig i, kändes som filmen kunde sluta hur som helst och det spelade ingen direkt roll hur den sluta heller.
Visst ser man den en gång till så kanske vissa pusselbitar faller på plats men jag kan inte se hur det förbättrar filmens helhet.

Fanns en hel del bra grunder till nåt bra, skådisar, karaktärer men annars ointressant.

Postad bild

#8434

Postad 14 juli 2014 - 20:16

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0
Deliver us from Sony (2014)
Sony Screen Gems

**/5

Filmen handlar om en polis som upptäcker att ett antal fall har en övernaturlig koppling: alla inblandade använder enbart produkter från Sony och har sniffat målarfärg samtidigt som de lyssnat på The Doors, vilket har förvandlat dem till zombies som väser på latin och tuggar fradga.

Eftersom polisen själv också bara använder produkter från Sony och gillar The Doors har han en övernaturlig förmåga att hallucinera, vilket han får förståelse för av en flummig jesuitpräst som röker och dricker och bara använder produkter från Sony.

Det visar sig att förbannelsen som orsakat det hela inte alls beror på Sony, utan kommer ifrån en hårddisk av en konkurrerande tillverkare. Det slutar med att polisen inser att Sony är den enda vägen, och med en låt av The Doors.

Redigerat av Zacabeb, 14 juli 2014 - 22:11.


#8435

Postad 14 juli 2014 - 20:30

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 2
Say what? Vad har du rökt?

#8436

Postad 14 juli 2014 - 20:47

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0
Kan inte säga något om handlingen, men nog heter den "Deliver us from evil"?
http://www.imdb.com/...377322/combined

Det där **/5, är det ditt betyg på filmen?

#8437

Postad 14 juli 2014 - 22:10

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

Say what? Vad har du rökt?


Jag har inte rökt något, jag har sammanfattat en tvåtimmars reklamfilm. ;)

Kan inte säga något om handlingen, men nog heter den "Deliver us from evil"?
http://www.imdb.com/...377322/combined

Det där **/5, är det ditt betyg på filmen?


Ja. Jag hade förväntat mig att den skulle vara halvbra och hamna runt 2 1/2 eller överraska mig och hamna på 3, men produktplaceringen samt den-som-blir-besatt-förvandlas-till-zombieklyschan drog ned betyget. Eric Bana var bra som förväntat, men filmen handlar nästan mer om Sonys produktkatalog och omotiverad CGI än om hans rollfigur och handlingen. Mjuktuff-kollegan som äter äpple med fällkniv är ju standard för den här typen av film, så det tänker jag inte kritisera. Men det avslöjar vilket formulär de har utgått ifrån till manuset.

Det finns ju skräckfilmer som får den här att framstå som Nalle Puh. :P

#8438

Postad 14 juli 2014 - 22:16

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 1
Jag har också varit med om det där. Folk tror att man dricker både det ena och det andra när man skriver i den här tråden. Själv varken dricker jag, snusar eller äter konstiga svampar till frukost, men men folk tolkar olika så är det ju bara :)

Jag har inte rökt något, jag har sammanfattat en tvåtimmars reklamfilm. ;)



#8439

Postad 14 juli 2014 - 22:48

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

Jag har också varit med om det där. Folk tror att man dricker både det ena och det andra när man skriver i den här tråden. Själv varken dricker jag, snusar eller äter konstiga svampar till frukost, men men folk tolkar olika så är det ju bara :)


Med tanke på handlingen i en del filmer är det kanske inte så konstigt om recensioner av dem låter flummiga... :D

#8440

Postad 14 juli 2014 - 22:49

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0
Precis! Finns ju en del roliga filmer trots allt :P

Med tanke på handlingen i en del filmer är det kanske inte så konstigt om recensioner av dem låter flummiga... :D



#8441

Postad 14 juli 2014 - 22:54

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Såg senaste Transformers ikväll. Vi har riktigt bra bio i stan, så ljud och bild va bra. Men filmen... Filmen va så jävla dålig, så jag ville börja skära mig själv! Så stört lång dessutom. Helt ärligt, bland det sämsta jag någonsin har sett. Dom tidigare har ändå underhållit mig.

betyg -35/10

#8442

Postad 15 juli 2014 - 05:31

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 2

Såg senaste Transformers ikväll. Vi har riktigt bra bio i stan, så ljud och bild va bra. Men filmen... Filmen va så jävla dålig, så jag ville börja skära mig själv! Så stört lång dessutom. Helt ärligt, bland det sämsta jag någonsin har sett. Dom tidigare har ändå underhållit mig.

betyg -35/10

Du får skylla dig själv om du går på en Transformersfilm med tanke på nivån på tvåan och trean, he, he.

#8443

Postad 15 juli 2014 - 07:14

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0

Såg senaste Transformers ikväll. Vi har riktigt bra bio i stan, så ljud och bild va bra. Men filmen... Filmen va så j*vla dålig, så jag ville börja skära mig själv! Så stört lång dessutom. Helt ärligt, bland det sämsta jag någonsin har sett. Dom tidigare har ändå underhållit mig.

betyg -35/10


Oj då ;-)

Vi ska se den imorgon kväll men efter att ha läst ditt inlägg så är det nog bäst att skruva ned förväntningarna rejält!

#8444

Postad 15 juli 2014 - 07:37

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Dom tidigare va inga mästerverk, men som sagt. Dom underhöll mig iaf. Vi va 3s som gick tillsammans och det visade sig efter filmen att alla tre va nära att gå innan filmen va slut. :)

#8445

Postad 15 juli 2014 - 08:37

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 3
The Monuments Men

En film där man slänger ihop lite kända namn och hoppas på det bästa. Nej denna tavel letar film håller inte måttet, rekommenderar den inte.

1/5 Färjestadare

Redigerat av mcmike, 16 juli 2014 - 07:38.


#8446

Postad 15 juli 2014 - 09:01

Spaken_
  • Spaken_
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Nya transformers.

Klart sämsta i serien men bjöd iaf på lite underhållning och bra ljud och bild.

Tyvärr i längsta laget

5/10

#8447

Postad 15 juli 2014 - 09:23

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 1
Lämna diskussioner om religion utanför tråden.

#8448

Postad 15 juli 2014 - 09:26

Unregistered25174fcf
  • Unregistered25174fcf
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Rounders

Tittade på denna gamla pokerfilm igår kväll.. Måste säga att den är fortfarande riktigt bra och sevärd.. Kul att se hur Matt Damon förändrats med åren :)

Den enda "moderna" pokerfilm som faktiskt är sevärd...

7,5/10

#8449

Postad 15 juli 2014 - 12:42

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Måste säga att jag tyckte senaste Transformers var bättre än dom tidigare två och även mina vänner, så det skiljer verkligen på tycke och tänke här.
Dock såg jag nya transformers på 4DX Bio som ger extra upplevelse samt på en Imax 3D biograf. Hade gärna sett en mörkare och råare handling i filmen PG15.

#8450

Postad 15 juli 2014 - 13:45

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Måste säga att jag tyckte senaste Transformers var bättre än dom tidigare två och även mina vänner, så det skiljer verkligen på tycke och tänke här.
Dock såg jag nya transformers på 4DX Bio som ger extra upplevelse samt på en Imax 3D biograf. Hade gärna sett en mörkare och råare handling i filmen PG15.


Första filmen är klart bäst! Andra var okej söndags action.. tredje filmen var faktiskt sämre än denna nya. Så jag håller med dig där. Men nu får de sluta mjölka denna kon..

Var det någon mer som reflekterade över de två synligare tabbarna i filmen? :)



3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.