Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sub till B&W CM8 + NAD C375BEE

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 18 november 2011 - 00:25

carinashem
  • carinashem
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Hej,

Som ni ser på rubriken söker jag en lämplig sub till mitt hifi-system. Rummet är ca 35 kvadrat och jag spelar allt från R´n´b till tung rock.

Jag söker främst ett budget alternativ, under 5000:-.
Ser att XTZ 99 W10.16 har fått väldigt bra omdömen, men frågan är om en sådan passar mitt system?

Kom gärna med förslag!

Ett önskemål är att den ska vara vit.

//Carina

#2

Postad 18 november 2011 - 13:55

Ratniko
  • Ratniko
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Jag sökte själv en subb för 3000 för ett par månader sedan och efter att ha surfat runt i någon vecka pekade allting på att en sub från BK var det prisvärdaste alternativet.

Tyvärr kan man inte längre köpa direkt från dem i england utan de har nu en svensk återförsäljare Tonsor, priserna har med det gått upp. Tex köpta jag får två månader sedan en XLS200 (10") för 3700 från dem vilken nu kostar 4990 hos Tonsor. Men såg i en tråd en länk till en engelsk återförsäljare som jag tror skickar till Sverige, då borde det bli billigare.

Dock vet jag inte om du skulle behöva en 12" för att få lite gott tryck i ditt rum. Jag har ett rum på 13,7 kvm och där spelar 10tummaren finfint. Menmen, storlek får du testa dig fram till efter att du valt märke.

Så jag rekommenderar iaf BK's subbar (Y)

Redigerat av Ratniko, 18 november 2011 - 14:23.


#3

Postad 18 november 2011 - 18:19

Fnk
  • Fnk
  • Beroende

  • 1 098 inlägg
  • 0
Jag har också ett par CM8 och kör med en Rel T3 sub.
Bra ljud till musik, men den klarar inga extrema ljudnivåer.

#4

Postad 19 november 2011 - 07:18

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0
Svårt misslyckas med en REL i HiFi-sammanhang. Kör samma förstärkare med MA RX8 och en T1 i 55 kvadrat. Grymt nöjd! T1 ersätts nu av T9.

#5

Postad 19 november 2011 - 10:36

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0
Köpte en stor Sunfire True subwoofer till film - den visade sig även vara riktigt tight och bra till musik. Deras minsta ligger nästan inom din budget:

https://www.prisjakt...kt.php?p=707067

nyligen EISA prisad som bästa produkt...( iofs var det 12" som vann, från samma serie)

Redigerat av Jörgen A., 19 november 2011 - 11:33.


#6

Postad 19 november 2011 - 13:21

Unregisteredc54ec40c
  • Unregisteredc54ec40c
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
En Sunfire True Sub är riktigt trevligt. Men som det visat sig, SDS serien är en riktigt lågbudget kina byggd serie
som inte delar mycket med sina syskon.

Sen EISA awards är ett skämt rent ut sagt. När dom utser Philips compact stereo system som låter skit.

Jag läste att Renault Megane blev årets bil 2012. Tror endå jag behåller min Mercedes C-klass...

#7

Postad 19 november 2011 - 14:29

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0

En Sunfire True Sub är riktigt trevligt. Men som det visat sig, SDS serien är en riktigt lågbudget kina byggd serie
som inte delar mycket med sina syskon.

Sen EISA awards är ett skämt rent ut sagt. När dom utser Philips compact stereo system som låter skit.

Jag läste att Renault Megane blev årets bil 2012. Tror endå jag behåller min Mercedes C-klass...


Jag har inte hört SDS-serien - kanske inte alls lever upp till förväntningarna
För 3000 får man inte mycket. Vill man inte köpa beg. kan man kolla över olika butikers demoex. som ibland säljs av - vilket brukar innebära riktigt fina priser med garanti!!
Har ägt en REL tidigare, mkt bra till musik - min hade dock inte stegös fasjustering - vilket är ett måste om man vill placera subben var man vill - och ändå integrera perfekt med fronthögtalarna.

#8

Postad 19 november 2011 - 23:08

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

  • 1 237 inlägg
  • 0

Jag har inte hört SDS-serien - kanske inte alls lever upp till förväntningarna
För 3000 får man inte mycket. Vill man inte köpa beg. kan man kolla över olika butikers demoex. som ibland säljs av - vilket brukar innebära riktigt fina priser med garanti!!
Har ägt en REL tidigare, mkt bra till musik - min hade dock inte stegös fasjustering - vilket är ett måste om man vill placera subben var man vill - och ändå integrera perfekt med fronthögtalarna.


Öh, hört talas om kalibrering?

#9

Postad 20 november 2011 - 04:26

Soyish
  • Soyish
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Tyvärr kan man inte längre köpa direkt från dem i england utan de har nu en svensk återförsäljare Tonsor, priserna har med det gått upp. Tex köpta jag får två månader sedan en XLS200 (10") för 3700 från dem vilken nu kostar 4990 hos Tonsor. Men såg i en tråd en länk till en engelsk återförsäljare som jag tror skickar till Sverige, då borde det bli billigare.

Får jag fråga vart du såg den länken? Är själv intresserad av att köpa en XLS200. Men inte direkt sugen på att punga ut nästan 5k när jag vet att den går att få tag på lite billigare.

#10

Postad 20 november 2011 - 11:41

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0

Öh, hört talas om kalibrering?


Goddag yxskaft!!
Att ställa fasen rätt är att kalibrera - vilket man på vissa subbar bara kan göra grovt ( 0/180) - och därmed bara har ett par platser i rummet att välja för placering.
C375 - som trådskaparen äger, har inga kalibreringsmöjligeter inbyggda - bör därför hitta en sub med omfattande inställningsmöjligheter ( steglös fas, gärna filter som möjliggör riktigt låg delning ) så hon får en tight, icke släpande bas.

Redigerat av Jörgen A., 20 november 2011 - 11:42.


#11

Postad 20 november 2011 - 12:25

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

  • 1 237 inlägg
  • 0

Att ställa fasen rätt är att kalibrera - vilket man på vissa subbar bara kan göra grovt ( 0/180) - och därmed bara har ett par platser i rummet att välja för placering.
C375 - som trådskaparen äger, har inga kalibreringsmöjligeter inbyggda - bör därför hitta en sub med omfattande inställningsmöjligheter ( steglös fas, gärna filter som möjliggör riktigt låg delning ) så hon får en tight, icke släpande bas.


Då rekommenderar jag att införskaffa ett automatiskt kalibreringssystem. Att integrera en eller flera subbar med ett par frontar för musiklyssning är icke-trivialt. Kör själv dubbla W10.16 till mina Kef iQ30 frontar och utan Audyssey och mätmöjligheter hade det varit jobbigt att få ordning på ljudet (jobbar fortfarande på det). Dock är resultatet bättre än alla golvare jag hört under 20 papp.

Angående W10.16 kan jag säga att dom är väldigt kompetenta för sitt pris.

#12

Postad 20 november 2011 - 16:41

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0

Då rekommenderar jag att införskaffa ett automatiskt kalibreringssystem. Att integrera en eller flera subbar med ett par frontar för musiklyssning är icke-trivialt. Kör själv dubbla W10.16 till mina Kef iQ30 frontar och utan Audyssey och mätmöjligheter hade det varit jobbigt att få ordning på ljudet (jobbar fortfarande på det). Dock är resultatet bättre än alla golvare jag hört under 20 papp.

Angående W10.16 kan jag säga att dom är väldigt kompetenta för sitt pris.

Knappast nödvändigt i en stereosetup med CM8 och NAD 375BEE. Fas = 0 eller 180 kommer att räcka. Kör neutrikkopplingen så löser REL resten.

#13

Postad 21 november 2011 - 11:01

carinashem
  • carinashem
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Knappast nödvändigt i en stereosetup med CM8 och NAD 375BEE. Fas = 0 eller 180 kommer att räcka. Kör neutrikkopplingen så löser REL resten.


"Fas = 0 eller 180 kommer att räcka. Kör neutrikkopplingen så löser REL resten." Vad exakt betyder det? Förklara som om jag vore ett barn, länka gärna till exempel.

Tack för allas input!

#14

Postad 21 november 2011 - 23:33

Ratniko
  • Ratniko
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Får jag fråga vart du såg den länken? Är själv intresserad av att köpa en XLS200. Men inte direkt sugen på att punga ut nästan 5k när jag vet att den går att få tag på lite billigare.


Kollade igen och insåg tyvärr att det inte var en länk utan bara en idé att hitta en brittisk återförsäljare, sorry.

Hoppas du hittar en fin subwoofer!

#15

Postad 24 november 2011 - 01:16

Soyish
  • Soyish
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Kollade igen och insåg tyvärr att det inte var en länk utan bara en idé att hitta en brittisk återförsäljare, sorry.

Hoppas du hittar en fin subwoofer!

Ah okey, synd! :/ Men jag köpte en Xtz w10.16. Får duga så länge! :)

#16

Postad 24 november 2011 - 07:22

carinashem
  • carinashem
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Jag hade bestämt mig för en vit XTZ W10.16, så finns det inga i lager förrän tidigast runt jul...

#17

Postad 24 november 2011 - 13:54

Soyish
  • Soyish
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Jag hade bestämt mig för en vit XTZ W10.16, så finns det inga i lager förrän tidigast runt jul...

Det hade jag också! Men tog en high glossy black istället. Så jag får lacka om den eller foliera den vit istället.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.