Jump to content

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

FARCRY 6

127 replies to this topic
  • Please log in to reply
Far Cry 6 (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 1 7 (3) 200:-
Far Cry 6 (PS4) (PlayStation 4-spel) 1 3.5 (1) 191:-
Far Cry 6 (PC) (PC-spel) 1 5.33 (5) 126:-
Far Cry 6 (PS5) (PlayStation 5-spel) 1 6.62 (7) 259:-

#101

Posted 01 November 2021 - 21:02

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12,020 posts
  • 0

Gillade AC: Odyssey. Spelade t om DLC vilket sÀllan hÀnder. SÄklart rejÀlt tjatigt men kul tidsfördriv, snygga miljöer och hyfsad (men förvirrad) story.

 

Tröttnade pÄ Valhalla efter ca 30h, och har inte orkat spela klart det.

 

Far Cry 6 Àr det sÀmsta pÄ lÀnge, men ÀndÄ roligare Àn Valhalla iaf. Buggar finns det gott om, och spawningen Àr bÄde komisk och frustrerande. Storyn Àr rÀtt trist.

 

NĂ„gra buggar hittills:

 

HÀsten fastnade halvvÀgs in i ett berg, med glitchande polygoner som följd.

 

Hundar gÄr vertikalt, ramlar och studsar, spawnar pÄ fel stÀllen vilket ger komiska försök till att gÄ dit de ska osv.

 

Fiender spawnar ibland bara man vÀnder ryggen till, och AI Àr billig magnet deluxe. NÀr de vÀl har börjat skjuta springer de i enorm fart och sÀtter varenda skott oavsett hur man hoppar eller springer. Ibland ser de genom vÀggar med. Inte sÄ kul att bli upptÀckt nÀr man gömmer sig pÄ andra sidan av ett hus. Stridsvagnar "ser" ibland genom berg med.

 

Fiender kör över sina egna med stridsvagn, eldar upp varandra och krockar konstant.

 

Bilar fastnar, stÄr stilla och spinner, kör ut för stup, krockar med trÀd osv. SÄg t ex en lastbil som försökte köra om en soldat pÄ hÀst. Efter ca 10 misslyckade försök körde den om pÄ höger sida, men dÀr var ett stup...


Edited by Ageve, 14 November 2021 - 23:14.


#102

Posted 02 November 2021 - 00:27

STiFLR
  • STiFLR
  • Amatör

  • 96 posts
  • 0

Gillade AC: Odyssey. Spelade t om DLC vilket sÀllan hÀnder. SÄklart rejÀlt tjatigt men kul tidsfördriv, snygga miljöer och hyfsad (men förvirrad) story.

 

Tröttnade pÄ Valhalla efter ca 30h, och har inte orkat spela klart det.

 

Far Cry 6 Àr det sÀmsta pÄ lÀnge, men ÀndÄ roligare Àn Valhalla iaf. Buggar finns det gott om, och spawningen Àr bÄde komisk och frustrerande. Storyn Àr rÀtt trist.

 

NĂ„gra buggar hittills:

 

HÀsten fastnade halvvÀgs in i ett berg, med glitchande polygoner som följd.

 

Hundar gÄr vertikalt, ramlar och studsar, spawnar pÄ fel stÀllen vilket ger komiska försök till att gÄ dit de ska osv.

 

Fiender spawnar ibland bara man vÀnder ryggen till, och AI Àr billig magnet deluxe. NÀr de vÀl har börjar skjuta springer de i enorm fart och sÀtter varenda skott oavsett hur man hoppar eller springer. Ibland ser de genom vÀggar med. Inte sÄ kul att bli upptÀckt nÀr man gömmer sig pÄ andra sidan av ett hus. Stridsvagnar "ser" ibland genom berg med.

 

Fiender kör över sina egna med stridsvagn, eldar upp varandra och krockar konstant.

 

Bilar fastnar, stÄr stilla och spinner, kör ut för stup, krockar med trÀd osv. SÄg t ex en lastbil som försökte köra om en soldat pÄ hÀst. Efter ca 10 misslyckade försök körde den om pÄ höger sida, men dÀr var ett stup..

Ja, det kÀnns som om man tittar pÄ en slapstick-komedi med alla buggar, glitchar och försök till AI... Har nog aldrig sett sÄ mÄnga i ett spel faktiskt, djur och mÀnniskor failar hela tiden nÀstan. Man behöver inte kolla pÄ Highlight Reel för man fÄr sin dos av spelfails ÀndÄ :) Har som tur var inte varit med om nÄn gamebreaking bugg och tycker det Àr ganska kul tidsfördriv ÀndÄ.



#103

Posted 02 November 2021 - 04:09

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9,917 posts
  • 0
Har ni Amd cpu:er. Min Intel verkar berÀkna bÀttre ai. Men ai Àr ju ett stÄende skÀmt i spel :D

Odyssey var bra hjÀrndött med. Förfallet började rejÀlt med origins.

#104

Posted 02 November 2021 - 07:34

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12,020 posts
  • 0

Har ni Amd cpu:er. Min Intel verkar berÀkna bÀttre ai. Men ai Àr ju ett stÄende skÀmt i spel :D

 

Roligt skÀmt, om du inte Àr seriös dÄ. ;)

 

Spelade Valhalla med min gamla 6700K i början, och AI pĂ„ djuren sĂ„g ut att vara hĂ€mtad direkt frĂ„n Life of Black Tiger. Ännu sĂ€mre Ă€n FC6. ;) 


Edited by Ageve, 02 November 2021 - 07:38.


#105

Posted 02 November 2021 - 09:25

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6,445 posts
  • 0

FÄr testa watchdogs legion och se om jag kan fÄ valuta för ubisoft+ mÄnaden.


Körde Legion i 4-5 timmar innan jag tröttnade.
Ren dynga.

#106

Posted 02 November 2021 - 15:32

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9,917 posts
  • 0

Körde Legion i 4-5 timmar innan jag tröttnade.
Ren dynga.

Trist. Körde watch dogs en del och det var kul i början men blev rĂ€tt fort repetitivt. 

 

ApropÄ jakt jag har inte ens idats jaga i FC 6. Men av det jag sett djuren skutta omkring sÄ ser jag dÄ inte skillnad mot valhallas djurai. Jag har tusentals timmar i the hunter kan rekommenderas :)



#107

Posted 03 November 2021 - 18:38

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9,917 posts
  • 0

Önskar de kunde hitta ett bĂ€ttre system för patcharna. 90 gb ledigt Ă€r inte tillrĂ€ckligt för att kunna patcha liret. Antingen mĂ„ste man avinstallera hela liret och installera om igen eller radera annat pĂ„ hĂ„rddisken...

 

Hur som rÀtt sÄ klar jag avinstallerade förladdningen av fh 5 för förra patchen hÀnder inte igen. Ville egentligen bara dema ljudet för nya hörluren.

 

Skippar watch dogs och testar immortal: fenyx rising :)



#108

Posted 04 November 2021 - 07:32

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2,774 posts
  • 0
Fenyx Rising Ă€r det enda Ubisoftspelet jag orkat spela pĂ„ senare Ă„r. Var roligare Ă€n jag hade trott, verkar dessutom vara en slags kopia av senaste Zelda. Blir givetvis lite repetitivt mot slutet men höll Ă€ndĂ„ bra imo. RĂ€tt torr humor kanske


Edited by La Cucaracha, 04 November 2021 - 07:32.


#109

Posted 14 November 2021 - 13:24

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9,917 posts
  • 0

Fenyx Rising Ă€r det enda Ubisoftspelet jag orkat spela pĂ„ senare Ă„r. Var roligare Ă€n jag hade trott, verkar dessutom vara en slags kopia av senaste Zelda. Blir givetvis lite repetitivt mot slutet men höll Ă€ndĂ„ bra imo. RĂ€tt torr humor kanske



Gjort för kids verkar det som sÄ pusslena kanske man kommer fixa.

Kul första timmar iaf och trevlig torr humor :)

#110

Posted 14 November 2021 - 16:36

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4,432 posts
  • 0

Har avinstallerat FC6 nu. FortsÀtter med FC4-5 om jag fÄr the urge igen :)


Edited by Glidtassen, 14 November 2021 - 16:37.


#111

Posted 14 November 2021 - 22:28

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6,445 posts
  • 0

Gjort för kids verkar det som sÄ pusslena kanske man kommer fixa.
 

Nja, det blir rÀtt sÄ krÄngliga pussel lÀngre in :D

 

Enda Ubisoft spelet jag har haft kul med, pÄ mÄnga Är. Och det tar inte 5000 timmar att gÄ igenom heller ;)



#112

Posted 15 November 2021 - 08:39

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2,774 posts
  • 0

Nja, det blir rÀtt sÄ krÄngliga pussel lÀngre in :D

Enda Ubisoft spelet jag har haft kul med, pÄ mÄnga Är. Och det tar inte 5000 timmar att gÄ igenom heller ;)


Helt enig, vissa av dom dÀr Tartarus-vaultsen kunde emellanÄt vara rÀtt kluriga om man ville plocka samtliga kistor osv.

Enda som man kan tycka var vÀl att vÀrlden kunde kÀnnas lite öde emellanÄt men efter ett tag sÄ kör man ju nÀstan bara snabbtravel ÀndÄ. Tror jag la runt 60 timmar och dÄ gjorde jag ÀndÄ nÀstan allt.

Köpte Àven första DLC men den avrÄder jag frÄn starkt.

#113

Posted 06 August 2022 - 08:55

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4,432 posts
  • 0

Ubisoft har bejakat Woke-rörelsen, det Ă€r en sak som Ă€r sĂ€ker i detta spel. Finns gott om kommentarer om detta pĂ„ nĂ€tet. Kanske man kunde valt att anvĂ€nda en annorlunda plattform för bejakandet av alternativa könsidentiteter  :blink: ?



#114

Posted 07 August 2022 - 10:33

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6,445 posts
  • 0

 Kanske man kunde valt att anvĂ€nda en annorlunda plattform för bejakandet av alternativa könsidentiteter  :blink: ?

Ja, jag Àr sÄ trött pÄ att filmer, tv serier och spel, fortsÀtter att tvinga in sÄnt hÀr.

 

Det har ballat ur deluxe. Men det dör vÀl ut snart...

 

Bara hoppas att man inte blir "cancelled" nu, nÀr man kritiserar detta :D


Edited by Svante Skoog, 07 August 2022 - 10:36.


#115

Posted 07 August 2022 - 11:14

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9,917 posts
  • 0
Nm trodde woke hade med regnbÄgar att göra :)

Edited by oqvist, 07 August 2022 - 11:16.


#116

Posted 08 August 2022 - 17:11

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4,432 posts
  • 0

Jag har reservationer mot den typen av medial indoktrinering. Det Ă€r sant hur WOKE genomsyrar mkt av kulturen idag, oavsett vart man vĂ€nder sig. Men anledningen till att jag nĂ€mnde det i trĂ„den var hur; knepigt och konstlat det blev att vĂ€va in den typen av moraliska stĂ€llningstaganden i ett sĂ„ för övrigt ytligt spel. Jag menar; resten av spelet handlar om att peppra folk blodiga och avlossa raketer frĂ„n ditt back-pack. Antar hur Ubisoft, liksom andra fĂ„tt kvar pĂ„ sig att arbeta mer inkluderande i en annars mansdominerad genre. 



#117

Posted 08 August 2022 - 17:42

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9,917 posts
  • 0

Jag reagerade inte pÄ nÄgot udda. Men jag minns inte ett skvatt av storyn i far cry 6 fÄngade inte direkt mitt intresse. Finns det nÄgot ex pÄ woke i far cry 6?
 

Kollade pĂ„ denna pĂ„ youtube. Är det att det Ă€r en majoritet kvinnor i ledande roller? Det Ă€r helt sjukt jag kĂ€nner inte ens igen karaktĂ€rerna förutom el tigre :)


Edited by oqvist, 08 August 2022 - 17:55.


#118

Posted 08 August 2022 - 19:45

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4,432 posts
  • 0

Nu spelade jag inte klart spelet. 

 

Detta handlade inte om storyn utan mer om att spelet hade för mkt buggar vid release; soldater som respawnade mm.

 

UtifrĂ„n videos och recensioner lĂ€r vi Ă€ven fĂ„ följa en transpersons revolution för inkludering och lika rĂ€ttigheter. Det blir ett löjligt och inklĂ€mt narrativ i relation till spelets genre. MĂ€rk vĂ€l att det sistnĂ€mnda handlar om; att det inte landar naturligt i sitt sammanhang (pang pang, mycket vassa vapen och meningslöst dödande). Det finns fler spel med inriktning pĂ„ ovanstĂ„ende Ă€mnen, men dĂ„ finns inslagen med av naturliga skĂ€l. 

 

Jag har Àven lÀst om Arcane's studios att de hade allvarliga inre konflikter utifrÄn anstÀlldas krav, och synpunkter pÄ genusaspekter.

 

Well, nu lĂ€mnade jag delvis innehĂ„llet i trĂ„den. Men jag blev inte engagerad av FC6 eftersom det bara kĂ€ndes som ett re-skin av tidigare spel. 



#119

Posted 08 August 2022 - 20:04

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9,917 posts
  • 0
Jag blir sjukt konfunderad. Jag tror jag lirat det via ubisoft plus ville inte köpa det eller sÄ slutade det vid en tanke att hyra. Kan aldrig minnas man tappat storyn sÄ pass blir banne mig mörkrÀdd. Tidigare far cry lir har man minne av.

Fick tydligen inte med lÀnken tidigare.

#120

Posted 08 August 2022 - 20:11

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4,432 posts
  • 0

FC4 har alltid varit min favorit, dĂ€refter FC5. HĂ€r finns massor av vackra landskap dĂ€r man kan susa fram i flygplan eller helikopter mm. 



#121

Posted 08 August 2022 - 20:55

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9,917 posts
  • 0
Far cry 2 Ă€r favoriten hĂ€r. BĂ€st spelvĂ€rld, story upplĂ€gg. ÖverlĂ€gset mest seriös. Sen blev det förvisso kul trams i far cry 3 men hjĂ€rncellerna dog sĂ„ smĂ„tt. 4:an bra det med sen stadigt utför med slut pĂ„ ideer. New dawn med dess story hade sina stunder dock :)

Första far cry var banbrytande tekniskt men sen gjorde crytek det 7 ggr bÀttre med crysis

#122

Posted 09 August 2022 - 05:12

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4,432 posts
  • 0

Jag var road av Ubisoft under en lĂ€ngre tid, men nu med kommande "Scull & Bones" sĂ„ undrar jag om de kommer undan med ytterligare liknande Assassin's Creed. Jag Ă€r rĂ€tt övertygad som att Scull & Bones egentligen bara blir en vidareutveckling av Black Flag. Jag hade tom aktier i Ubisoft under en period nĂ€r de börsnoterades, men aktien dalade fort i samband med förseningar av spel.  


Edited by Glidtassen, 09 August 2022 - 07:43.


#123

Posted 09 August 2022 - 19:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37,996 posts
  • 0

Jag var road av Ubisoft under en lĂ€ngre tid, men nu med kommande "Scull & Bones" sĂ„ undrar jag om de kommer undan med ytterligare liknande Assassin's Creed. Jag Ă€r rĂ€tt övertygad som att Scull & Bones egentligen bara blir en vidareutveckling av Black Flag. Jag hade tom aktier i Ubisoft under en period nĂ€r de börsnoterades, men aktien dalade fort i samband med förseningar av spel.  

Skull and Bones mÄste de slÀppa, de hade nÄgot avtal med nÄgon som gör att de Àr tvungna att slÀppa det oavsett i vilket skick verkar det som. Och det ser inte direkt bra ut. Hade nog lagts ner för lÀnge sedan annars.

 

För övrigt ser det inte sÄ bra ut för Ubisoft överlag :D. De vill nog gÀrna bli uppköpta och fÄ stabilitet. Vet inte om IP:na Àr sÀrskilt intressanta för nÄgon lÀngre, det Àr inte som förr i tiden nÀr AC var nytt t.ex.


Edited by Zoiler, 09 August 2022 - 19:34.


#124

Posted 09 August 2022 - 20:56

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6,445 posts
  • 0

Alla deras Open World spel, fÄr gÀrna ta en paus pÄ typ 10 Är :D

 

Kan vi inte fÄ ett nytt Rayman istÀllet?



#125

Posted 10 August 2022 - 01:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37,996 posts
  • 0

Kan vi inte fÄ ett nytt Rayman istÀllet?

Ancel Àr inte kvar pÄ Ubi lÀngre, sÄ blir kanske svÄrt. De andra vet bara hur man gör Open World.

 

Iofs försökte Ancel göra Way Too Open World med BGE2.

 

 

Edit: Splinter Cell-remaken Àr iofs intressant. Men ÄterstÄr att se om den ser dagens ljus nÄgon gÄng.


Edited by Zoiler, 10 August 2022 - 01:36.


#126

Posted 11 August 2022 - 19:24

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12,020 posts
  • 0

Jag blir sjukt konfunderad. Jag tror jag lirat det via ubisoft plus ville inte köpa det eller sÄ slutade det vid en tanke att hyra. Kan aldrig minnas man tappat storyn sÄ pass blir banne mig mörkrÀdd. Tidigare far cry lir har man minne av.

 

Det jag kommer ihÄg, bortsett frÄn extrem respawning av fiender Àr:

 

Om man stod vid ett stup och klappade en hund, sÄ ramlade den baklÀnges. Ibland studsade den 50-100 meter om den landade pÄ vatten.

 

Hundar som skulle stÄ i en bur, spawnade ibland utanför buren, och gjorde allt vad de kunde för att ta sig in i den. Skrattade en del Ät det.

 

Ja, det Àr typ vad jag kommer ihÄg. Spelade inte klart det iofs. ;)

 

edit: Buggarna ovan kanske Àr fixade nu. Det var vid launch. Har bildbevis. ;)


Edited by Ageve, 11 August 2022 - 19:26.


#127

Posted 11 August 2022 - 20:15

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9,917 posts
  • 0
Hundbuggen drabbades jag inte av. Att de körde med aggressiva respawns minns jag nu men sÄg inte det som nÄgot negativt dÄ jag inte körde Stealth ÀndÄ. Man fick va lite rask vid outposts. Fast de kanske var samma i far cry 5 sÄ jag Àr Ànnu inte hundra övertygad jag lirat 6:an bara 97 %

Man fÄr en vecka gratis ubi med prime sÄ kanske testar men mest tid lÀr gÄ till immortal fenyx

#128

Posted 11 August 2022 - 21:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37,996 posts
  • 0

Jag blir sjukt konfunderad. Jag tror jag lirat det via ubisoft plus ville inte köpa det eller sÄ slutade det vid en tanke att hyra.

 

Jag menar du kan ju bara lÀsa dina inlÀgg pÄ sid tvÄ i denna trÄden sÄ ser du att du spelat klart det =P





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.