Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spela musik från NAS, funkar inget bra. Lösning?

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 december 2012 - 12:35

Unregistered39219
  • Unregistered39219
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Dagens I-landsproblem.... som jag inte blir riktigt klok på.

All musik ligger på en Synology 411j NAS.
Den är nätverksansluten tillsammans med en BoxeeBox och en Pioneer VSX-922 reciever.

För att spela upp musik vill jag såklart helst göra det direkt från iPhonen för att slippa starta tv:n eller datorn.

Pioneer har en remote-app till recievern som jag kan använda, men den är långt ifrån bra för musikändamål. Det går tex inte att söka osv. Och med tusentals låtar och artister är den långt ifrån smidig.

Synology har DS audio appen gjord för ändamålet, men den funkar rätt kass tycker jag. Har jag för många låtar i ett urval kraschar den och det krävs oftast några försök innan airplay hoppar igång som det ska.

Musikspelaren i Iphonen är det som egentligen funkat bäst, men det förutsätter ju att datorn är igång, vilket jag såklart vill slippa.

Har ni några förslag eller idéer? Finns det någon tredjeparts-app som skulle funka bra? Eller går det komma runt itunesproblemet att datorn måste vara på?
NAS:en har ju nån "itunesserver-stöd" men den fattar jag inte riktigt funktionen på.

#2

Postad 21 december 2012 - 12:45

Abraham
  • Abraham
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Hej

Jag kör med Ready Nas Ultra 4 från netgear, där har jag alla filmer och musik-filer. Sedan kör jag med Xtreamer Ultra 2, med OpenElec och Xbmc. Sedan har jag en app (Xbmc remote nånting) till telefonen där jag kan bläddra mellan filerna och även söka på artister, låtar och omdömmen (finns fler alternativ). Finns även en app till BoxeeBox, som jag antar fungerar på liknande sätt eftersom Xbmc och Boxee är nära besläktat... Detta fyller iaf alla mina behov...

Mvh
Tobbe

Redigerat av Abraham, 21 december 2012 - 12:46.


#3

Postad 21 december 2012 - 14:01

Unregistered39219
  • Unregistered39219
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Det finns en app till Boxeen, men den är främst en fjärrkontroll och ingen "player". Dessutom känns det onödigt att gå via Boxeen när recievern har airplaystöd och nätverksanslutning.

#4

Postad 21 december 2012 - 18:40

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0
Ja, som sagt, iTunes-server i Synologyn borde väl funka? Om du inte fattar får du väl läsa manualen eller googla? Eller? :huh: Då kan du ju använda musikspelaren och utan att datorn är igång.

#5

Postad 28 december 2012 - 00:55

Unregistered39219
  • Unregistered39219
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Ja, som sagt, iTunes-server i Synologyn borde väl funka? Om du inte fattar får du väl läsa manualen eller googla? Eller? :huh: Då kan du ju använda musikspelaren och utan att datorn är igång.

Asså, nä.. Rätta mig om jag har fel men som jag förstår det efter några timmars detektivarbete så funkar inte itunesservern på NASen mot mobila enheter? Eller?
Hur gör ni andra, kör med DS Audio och det funkar bra eller?

#6

Postad 28 december 2012 - 02:23

Station
  • Station
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Har en Seagate GoFlex Home NAS som dels Seagate har en Android app för men det finns även en bättre 3:e parts app, HipServ som funkar bättre än Seagate appen men fortfarande inte perfekt.
Film funkar utmärkt att strömma film till mobilen och Surfplattans filmspelare. Antagligen för att HipServ inte stöder FullHD film.

Fast för musiken på NAS:en vill HipServ appen spela upp själv och ingen inställning spela upp i favorit musikspelaren. Problemet är att HipServ är en barskrapad spelare utan funktioner.

HipServ klarar att bläddra är i NAS:en över både 3G och Wifi men uppspelning funkar sämre men kan bero på att bredbandet hemma bara har 1Mbit/sek uppladdning. Filhämtning över både 3G och WiFI funkar fint men långsamt.

Använder framför allt Nexus7 med NAS:en över Wifi men även mobilen över 3G.

Redigerat av Station, 28 december 2012 - 02:25.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.