Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vanlig förstärkare eller Hammabioförstärkare??

37 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 15 juli 2002 - 19:00

Unregisteredd061e2d9
  • Unregisteredd061e2d9
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Jag ska köpa en ny stereo snart men det finns ett problem som jag grubblar på.
Ska jag köpa en vanlig förstärkare eller en hemmabioförstärkare?
Om man lyssnar mest på musik så borde väll nästan en vanlig förstärkare vara billigare.
Alltså om man tar samma märke och betalar 5000 kr för en hemmabioförstärkare och samma summa för en vanlig förstärkare så tycker man ju att man borde få ett bättre ljud för pengarna om man lyssnar mest på vanlig musik.

Vad tror/vet ni?

#2

Postad 15 juli 2002 - 19:16

Unregistered7d214f8b
  • Unregistered7d214f8b
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Du har helt rätt, man får mycket bättre ljud och mer effekt om du köper en 2-kanals förstärkare för samma pengar.


"Sometimes less is more"

#3

Postad 15 juli 2002 - 20:00

Unregistereda0143a19
  • Unregistereda0143a19
  • Forumräv

  • 816 inlägg
  • 0
Om du tittar lite på Harman/Kardons tyngre modeller så kan du få både bra hembioljud och jäklit bra 2-kanalsljud...

Börja på H/K 5500 och kolla uppåt allt efter storlek på plånbok.

Jag hade själv en H/K AVR7000 och den va ruggigt duktig på 2 kanaler. En sån kan du nog få tag i rätt billigt idag...5-6000 max...beroende på hur gammal den är naturligtvis...

#4

Postad 16 juli 2002 - 00:26

Gäst_nin_*
  • Gäst_nin_*
  • 0
Precis monnex, sats hellre på en bra 2-kanals om du är som jag och lyssnar mer på musik. Filmer kan låta mkt bra i 2-kanaler också.

#5

Postad 16 juli 2002 - 00:42

Unregisteredf9364581
  • Unregisteredf9364581
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 0
quote: Filmer kan låta mkt bra i 2-kanaler också.
Ingen tvekan om att en 2-kanalsanläggning är att föredra om du nu inte vill satsa stora pengar. Att H/K anstängt sig lite extra innebär inte att de når ända fram i pris/prestanda gentemot 2-kanal.

#6

Postad 16 juli 2002 - 01:32

Unregistered0a2e7174
  • Unregistered0a2e7174
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Om du mest lyssnar på musik så överlever du nog med 2kanal till film.. det låter bra det å.. och 5kanal blir så mycket dyrare eftersom du måste ha så många fler högtalare..
Jag köpte en begagnad Harman kardon 5.1förstärkare för 3500 men jag hade kanske tur med priset.. för den hade kostat betydligt mer ny :D och den låter riktigt bra till musik

[url="http://"https://www.minhembio.com/show.asp?user=Majesty"]Min hembio[/url]

#7

Postad 16 juli 2002 - 09:25

Unregistered57457843
  • Unregistered57457843
  • Beroende

  • 1 046 inlägg
  • 0
Om man är det minsta intresserad av hembio tycker jag att man ska köpa hembioreceiver. Då kan man köra både musik och 5-kanaligt bioljud, man får både och.
Jag vet att många hävdar att man får bättre 2-kanals för samma pengar, frågan är HUR mycket bättre. Jag lyssnar massor på musik varje dag, och ser film varje vecka, och jag har lyssnat på ett flertal tvåkanals- och hembioreceiver. Min helt personliga åsikt är att det inte skiljer nämnvärt på de olika receiverna för samma pengar.
Har man en begränsad budget anser jag det alltså klokt att köpa en receiver som duger både till musik och hembio.
nin, jag duckar...

[url="http://"../show.asp?user=carlesjo"]Hemma hos mig[/url]
"Jag gillar barn. Om dom är väluppfostrade."

#8

Postad 16 juli 2002 - 10:04

vadstena
  • vadstena
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Satsa på en 5.1 reciver då jag tycker att du har fler valmöjligheter med en sån. Håller med HKman när han antyder att du kan titta på en begangnad då du kanske kan få en HK modell större som är kända för att även prestera bra 2 kanals ljud.
Men innan du bestämmer dig åk och provlyssna på en hembioanläggning versus 2 kanals.

[url="http://"../show.asp?user=bajen"]Min Hembio[/url]

#9

Postad 16 juli 2002 - 10:07

Unregistered23ffc882
  • Unregistered23ffc882
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
Jag satt och testade lite med en h/k 670 stereoförstärkare jag lånat av en kompis + en audio analouge cd spelare. Detta jämförde jag med min h/k avr 300 hemmbioreciever och min h/k dvd 20. Jag kan säga att det var stor skillnad på ljudet. Det lät som man lagt en våt handduk på högtalarna när man körde avr 300/dvd 20 kombinationen. Och detta var ändå med ganska "billiga" högtalare, ett par Alpha 40. Det lär bli ännu större skillnad med ett par dyrare högtalare. Om man lyssnar mest på musik så finns är det bara att lägga pengarna på en bra 2 kanals förstärkare och en bra cd spelare och skita i hembion. Innan har jag hållit med folk som sagt: "visst är det skillnad mellan en 2 kanals stärkare och en hemmabio reciever i samma prisklass, men inte så stor skillnad att man inte köper hemmabio recievern". Men efter mitt lilla lyssningstest igår så har jag insett hur dålig en hemmabio uppsättning (dvd+5kanalsreciever) spelar 2 kanals musik. Jag kommer köra 2 uppsättningar, en för hemmabio och en för musik. Kommer bli dyrt som attans men det är det värt tycker jag.

#10

Postad 16 juli 2002 - 11:18

Unregistered89024ec9
  • Unregistered89024ec9
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Håller fullständigt med Akhenaton! Jämförde min AVR-7000 med polarens H/K 670 och blev helt förtvivlad (samma kringutrustning etc.). Visserligen låter 7000 bra mkt bättre än andra hembioreceivers, men föll pladask mot lillebrorsan 670. Eftersom jag själv till 90% föredrar bra 2-kanalsljud framför 5 kanaler, kommer jag numera att satsa på två separata system. Dyrt, men vad f-n...

#11

Postad 16 juli 2002 - 11:30

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0
Det ena utesluter inte det andra. Jag har två olika försteg. Ett till hemmabio (yamaha dsp-a1) och ett till stero (harmony design pre9). De bägge frontkanalerna från hemmabiosteget är inkopplade till stereo-steget medans de andra kanalerna (center + 2 bak) går direkt till sina respektive slutsteg.

Fördelar med denna uppsättning: Jag får bra ljud i såväl stereo som hemmabio. Jag kan använda samma slutsteg och samma högtalalare för frontarna.

Nackdelar: Lite dyrare då det krävs ett extra försteg. Två volymkontroller (dock har jag markerat en referensvolym på stereoförsteget som jag alltid använder vid hemmabioanvändning).

joakim.

#12

Postad 16 juli 2002 - 11:49

Unregistered57457843
  • Unregistered57457843
  • Beroende

  • 1 046 inlägg
  • 0
Den som hör stor skillnad, och har tillräckligt med stålar ska naturligtvis köpa båda

[url="http://"../show.asp?user=carlesjo"]Hemma hos mig[/url]
"Jag gillar barn. Om dom är väluppfostrade."

#13

Postad 16 juli 2002 - 12:11

Unregistered23ffc882
  • Unregistered23ffc882
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
>joakim

Din lösning är inte fel, men för mig blir det dyrt som attans med en sån lösning då jag föredrar monitor audio gold 20 (ca 25 000kr)till stereolyssning. Ska man köra samma serie högtalare 5.1 så blir det sjukt dyrt. Och med tanke på att jag lyssnar på musik till 85% så hade det känts onödigt. Då kör jag hellre en billigare dvd/reciever/högtalare till hemmabion. Har inte lika stora krav på ljud vid filmtittande som på 2kanals ljud.

En annan lösning är ju att t ex skaffa en sat amplifix som förstärkare. Den har separerbart för och slutsteg, viket gör att du kan köra pre out från din hemmabio stärkare till pre in på amplifixen. Den funkar som en bra interegrerad stärkare när du kör tvåkanal och bara som slutsteg när du kör hemmabio. Då slipper du markera ett visst ställe på volymkontrollen också, då du ställer inte alla nivåerna vid surround ljud från hemmabio recievers försteg.

#14

Postad 16 juli 2002 - 13:34

Gäst_nin_*
  • Gäst_nin_*
  • 0
carlesjo, jag säger inget, läs vad Akhenaton kom fram till med sitt lilla test.

Det folk verkar glömma är att utveckligen går lika mkt fram på båda fronter. För high-end stereo så finns det en otrolig mängd apparater och en otrolig utveckling. Och detta är vad som kommer i dom billigare om några år...

#15

Postad 16 juli 2002 - 13:35

Unregistered0958527d
  • Unregistered0958527d
  • Beroende

  • 1 119 inlägg
  • 0
Hej!

Kul att du nämner S.A.T Amplifix, det är kungen av integrerade förstärkare på denna sidan Krell KAV 300i. Att köpa en billig hembioförstärkare, säg Denon 1802, och koppla PRE OUT på frontarna till Amplifix, så har man high+end ljud i stereo OCH bra ljud för hembio. Beg. Amplifix har jag sett för 8000kr i tidningar som Hi-Fi & Musik samt High Fidelity.
Köp gärna CD Fix senare, den går inte av för hackor!

/Marcus

www.minhembio.com/show.asp?user=marcus

#16

Postad 16 juli 2002 - 14:41

Unregisteredbd482678
  • Unregisteredbd482678
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Precis, det är ingen dum lösning!

Åtminstone jag är helt inne på en sådan kombination, när min hörsel börjar gnälla på ljudet i min nuvarande Marantz...

En annan, lite billigare, men fortfarande fullgod lösning är ju att helt enkelt koppla ett extra slutsteg av god kvalla på frontarna, och köra hembiorecivern (stärkaren) som försteg, eftersom det oftast är på effektdelen ljudet faller i en integrerad 5-kanalare... Ett bra slutsteg går att få för runt 5000 spänn, om inte kraven är allt för höga!


btw... jag har beställt en Marantz DV-6200 idag... önska mig lycka till, och håll tummarna för att den kommer fort :D


.:alien:[url="http://"https://www.minhembio.com/show.asp?user=bol"]equip[/url]::

#17

Postad 16 juli 2002 - 15:32

Unregistered23ffc882
  • Unregistered23ffc882
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
tyvärr så hjälper inte ett bra slutsteg mot en dåligt försteg i hemmabio förstäkaren... känns som att det inte hade varit värt pengarna att köpa ett extra slutsteg. inte för mig iallfall..

#18

Postad 16 juli 2002 - 23:01

Gäst_nin_*
  • Gäst_nin_*
  • 0
Det är ju som Akhenaton säger. Det bli förstegsdelen som blir den sämsta och felande länken. Det marcus säger är någon mer i rätt riktning men då kostar det lite mer iaf.

#19

Postad 17 juli 2002 - 09:29

Unregistered57457843
  • Unregistered57457843
  • Beroende

  • 1 046 inlägg
  • 0
Jaha monnex, blir du klokare? Du sa det inte i klarspråk men jag uppfattade det som att du vill spendera 5000 kr på förstärkardelen (men jag kan ju ha missuppfattat). Isåfall är de duktiga pojkarna i denna tråd uppe i alldeles för höga summor (även om det var en ganska intressant diskussion)

[url="http://"../show.asp?user=carlesjo"]Hemma hos mig[/url]
"Jag gillar barn. Om dom är väluppfostrade."

#20

Postad 17 juli 2002 - 10:27

Unregistered23ffc882
  • Unregistered23ffc882
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
> Monnex

Om du bara har fem papp så köp en harman/kardon 670 2 kanals förstärkare och pissa på hembion. 670an är helt oslagbar i prisklassen och en 5 kanalsförstärkare kommer inte ens i närheten av ljudkvaliten 670an presterar.

#21

Postad 17 juli 2002 - 10:30

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
quote:Om du bara har fem papp så köp en harman/kardon 670 2 kanals förstärkare och pissa på hembion.

Underbart språk du använder. Jag är imponerad.

Edited by - matså on 2002/07/17 09:30:51

#22

Postad 17 juli 2002 - 11:40

Unregistered23ffc882
  • Unregistered23ffc882
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
som vanligt är matså tvungen att gnälla på något.. man blir så trött...

Jag blir själv imponerad av att du inte varit inne och gnällt mer på den här tråden än du gjort. Kommit ur form lite?

du får ju ta och skärpa till dig lite och fortsätta gnälla på folk som mig och Nin, jag menar, varför ska man annars ha ett forum där folk frågar om erfarenheter/åsikter/funderingar på olika prylar, om inte för att gnälla på dom som försöker ge detta.

Jag tycker du är en hedervärd medlem av detta forum och jag ser fram emot att läsa fler av dina positiva och otroligt läsvärda inlägg!

Keep up the good work matså!

#23

Postad 17 juli 2002 - 11:42

Unregistered23ffc882
  • Unregistered23ffc882
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
och jag hoppas du fortsätter göra ditt yttersta för att få bort "snobberiet" här på forumet matså!

Folk som du behövs verkligen!

#24

Postad 17 juli 2002 - 12:09

Unregistered967
  • Unregistered967
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
quote:
Jag blir själv imponerad av att du inte varit inne och gnällt mer på den här tråden än du gjort. Kommit ur form lite?

du får ju ta och skärpa till dig lite och fortsätta gnälla på folk som mig och Nin, jag menar, varför ska man annars ha ett forum där folk frågar om erfarenheter/åsikter/funderingar på olika prylar, om inte för att gnälla på dom som försöker ge detta.

Jag tycker du är en hedervärd medlem av detta forum och jag ser fram emot att läsa fler av dina positiva och otroligt läsvärda inlägg!

Keep up the good work matså!

ROTFLMAO! Klockren, 1-0 till Akhenaton...

Nej, men skämtosido... Sluta tjaffsa nu innan forum-poliserna kommer och tar er...

// no_85
[url="http://"https://www.minhembio.com/show.asp?user=no_85"]..::Prylarna::..[/url]
________________________
I'm #85 so why try harder...?

#25

Postad 17 juli 2002 - 12:40

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Akhenatorn: Jag håller med dig i vad du säger, men jag tycker man kan skriva annat än "pissa" som passar bättre. Det låter inte så trevligt. Men det är kanske jag som har fel.

Edited by - matså on 2002/07/17 11:41:11

#26

Postad 17 juli 2002 - 13:31

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0
Jag håller helt med matså i detta fallet. Det är lättare att få gehör för sina åsikter om man använder ett vårdat språk.

joakim.

#27

Postad 17 juli 2002 - 14:17

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Kan tillägga att jag också har använt barnsligt/dumt språk. Detta har bara varit negativt för mig. Istället för att få ut vad man ville ha sagt så får man fiender helt i onödan. Jag är själv ingen ängel.

#28

Postad 17 juli 2002 - 15:46

Unregistered23ffc882
  • Unregistered23ffc882
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
Lite censur kanske skulle sitta bra här på forumet?

#29

Postad 17 juli 2002 - 15:50

Unregistered23ffc882
  • Unregistered23ffc882
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
ganska interessant. Jag försöker ge Monnex ett råd i den fråga han hade. Det var därför denna tråd kom till.

Men istället så ploppar det in en massa inlägg av folk som inte har nåt vettigt att diskutera utan bara sitter och kritiserar språket som används av den person/de personer som försöker diskutera/ge råd i ämnet. (Matså är kung på detta!)

ganska lamt pojkar.

ge upp.

Om man inte har nåt vettigt att säga kanske man kan vara tyst?

#30

Postad 17 juli 2002 - 17:41

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Men använd då ett moget språk istället för ett barnsligt

Herregud, sluta. Vad jag vet så har jag endast vid två tillfällen sagt något om språket(båda två med glimten i ögat). Det gör mig knappast till kung. Men du kanske tror det var jag som började diskussionen om särskrivning? Har kanske skrivit massor av galna inlägg, men knappast om språket.

Edited by - matså on 2002/07/17 16:47:15

#31

Postad 17 juli 2002 - 17:49

RoedeOrm
  • RoedeOrm
  • Lärjunge

  • 278 inlägg
  • 0
Akhenaton>>Du har givetvis rätt... En aning snarstucken dock??

#32

Postad 17 juli 2002 - 18:11

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Äsch nu slutar vi att bråka. Jag tycker bara att det är trevliga om vi kunde ha ett trevligare språk. Det var det enda.

Skall man vara riktig finsmakare(och rik) så borde det bästa ljudet vara att köpa en hembioförförstärkare och till den koppla in två stereoeffekt (front, surround) två monoblock( center fram och centerbak. Men det hade kostat multum. Men det hade varit kul och lyssnat på det.

#33

Postad 17 juli 2002 - 18:17

Unregisteredd061e2d9
  • Unregisteredd061e2d9
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
quote:
> Monnex

Om du bara har fem papp så köp en harman/kardon 670 2 kanals förstärkare och pissa på hembion. 670an är helt oslagbar i prisklassen och en 5 kanalsförstärkare kommer inte ens i närheten av ljudkvaliten 670an presterar.


Tack för tipset Akhenaton!
jag ska kolla upp det märket och modellen och se om det kan vara nott.
Vad tror ni om Marantz PM7000 för 4998 kr på hifiklubben(tvåkanalig)? Har blivit lie förtjust i Marantz design =) Eller är Akhenaton Denon-tips ett bättre val?

jag läste på Hifiklubbens hemsida att man kunde kopplla en hemmabiodekoder till Marantz PM7000, funkar det bra med en sån? I så fall är det ju ett perfekt alternativ om man vill ha lite o bygga på =)

#34

Postad 17 juli 2002 - 22:52

Unregistered6533a91b
  • Unregistered6533a91b
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0
Att välja mellan 2-kanals och 5-kanals förstärkare är som att välja melan bil eller motorcykel...

Om du lyssnar mest på musik är ju valet lätt (2-kanals) men att därfter bygga på denna med en "påhängs"-variant av hemmabiodekoder är inte att rekommendera. Då är det bättre att ha en ren 5-kanalsförstärkare till bion som är separerad från musik-förstärkaren.
Det blir lite dyrare samt att man behöver mer rum/yta.

[url="http://"https://www.minhembio.com/show.asp?user=bamse"]Mitt paradis[/url]

#35

Postad 18 juli 2002 - 11:37

Unregistered23ffc882
  • Unregistered23ffc882
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
Jag tror att om du är ute efter en ren 2 kanalare så är H/k 670 helt oslagbar i prisklassen och i prisklasser över den också. De erfarenheter jag själv har är att för att toppa 670an så får man gå en bra bit över 10 000kr för att det ska höras nån skillnad.

Den bästa lösningen (dock också den dyraste) hade varit att köpa ett system till hembio och ett till 2kanals musik, som sagt. Nu kanske många tycker det är onödigt eftersom dom tycker att dom har jättebra ljud i sin 7000krs hembio förstäkare men själv tycker jag att ljudförbättringen motiverar prisskillnaden.

Mitt förslag till ett bra 2kanalssystem som är hyfsat billigt:

Monitor Audio Silver 8i golvhögtalare(7800kr inklusive frakt på tapeconnection.dk, enomrt prisvärt)

H/K 670 förstärkare 4995kr(förmodligen bästa och iallfall den mest prisvärda förstärkaren under 15 000kr)

Arcam cd 72 ca 5000(Har för mig att man kan få den för ca 500 till 600 euro i tyskland)

Kör du denna uppsättning får du ett enormt prisvärt system som låter grymt bra. Kommer spela skjortan av vilken hembio uppsättning som helst i samma prisklass. Och du kommer inte ens över 20 000krs strecket.

Vill ha ett ännu bättre system så kör Monitor Audio Gold 20, arcam fmj stärkare och arcam fmj cd spelare. Köper du detta från tyskland tror jag du landar precis under 40 000kr strecket. Men då har du också referensljud enligt mig.

Sen kan du köra t ex en h/k dvd, en h/k stärkare och stativare matchat med en subba till hembio. Du ska kunna klara dig under 20 000krs strecket där också, om du köper från t ex tyskland eller någon annan stans där det är billigt.

men det är bara vad jag tycker(prioriterar musik mest). Du får ut och lyssna själv och se om du håller med mig!

#36

Postad 18 juli 2002 - 19:01

Unregisteredd061e2d9
  • Unregisteredd061e2d9
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
ok tack för tipset!

Men jag vill ju att Marantz ska vara lika bra eftersom jag älskar deras design men om H/K 760 är så pass mycket mer prisvärd får man väll köra på den istället =)

#37

Postad 22 juli 2002 - 22:34

Unregisteredb3c6d6ac
  • Unregisteredb3c6d6ac
  • Forumräv

  • 632 inlägg
  • 0
Monnex: Jag har under det senaste året först bytt från Marantz PM-17 mk1 (Nypris 11000:-) till en NAD370 (Nypris 7000:- och sedan till en HK-670 (Nypris 5500:-). Jag kan bara säga att HK:n var oslagbart bäst av dessa tre förstärkare. Den är neutral samtidigt som den involverar
mig i musiken på ett fantastiskt sätt. Eller som dom skrev i
testet av HK-670 i senaste numret av tidningen "High Fidelty".

"Ibland kan det vara svårt att beskriva ett ljud, eller är det en stämning? Man bara vet när en akustisk gitarr låter som en akustisk gitarr, eller när Dylan låter som senast man hörde honom live, så är den där, den där stämningen eller det där ljudet som tar fram leendet och gör livet lite ljusare."
(High Fidelty 5/02)

Kan bara hålla med! Eftersom jag lyssnar 80% på musik och ser 20% på film så prioriterar jag musikupplevelsen ganska mycket. Hade det varit tvärtom hade jag nog köpt en surroundreceiver istället.

Jag saxade lite mer ur detta test i en annan tråd "HK-670 värd pengarna?" Läs mer där om du vill eller köp senaste High Fidelty...

/Stefan

#38

Postad 23 oktober 2002 - 17:48

Unregistereda5d1ec56
  • Unregistereda5d1ec56
  • Lärjunge

  • 267 inlägg
  • 0
pojkar pojkar... Varför ödsla energi på att vara negativa och söka problem? "pissa" är väl inte ett så starkt eller farligt ord, iaf om man ser det i sammanhanget...

Nog om det...

Angående topic... Jag har själv en Yamaha 620 som bio steg, och var relativt nöjd med den tills jag fick tag på en H/K 690 stärkare i nyskick. Tänkte köra den som slutsteg och Yamman som försteg.
Kan säga att det är rejäl klasskillnad på förstegen, Någon talade tidigare om en våt trasa som lyfts bort från ljudbilden, exakt så uppfattade jag skillnaden. Till H/K´s fördel. Ljudet skäms förvisso inte för sig med Yamahan heller, men det är rejäl skillnad. I bio sammanhang är Yamman ett S i alla fall. Sååå... vad göra? Jag vill ju ha stereoljudet ur H/K´n och Surrounden genom Yamman... Jag kom idag på den helt briljanta idén att jag ska koppla dom helt separata till Frontarna, en per bi-wire terminal och med brickorna på helt enkelt. Sedan fanns ju misstankarna om att det kan bli konstigheter med 2 par kablar inkopplade till 2 stärkare (ni förstår ju själva), och det är ju en fråga för sig... Men så upptäckte jag en sådan här högtalar-splitter på nån sida, och då kom iden upp att man nog borde kunna använda en sådan i sammanhanget... ska klura lite mer på detta och forska lite...
Vi får väl se hur det tar sig ut, lämna gärna för och emot tankar! [;))]


[är tvungen att lägga till lite i efterhand]

Mina yamma kostade 6800:- när jag fick den av siba för att jag tappade min pioneer @ 3000:- i golvet [^] H/K´n fick jag betala 3000:- för begagnad fast i nyskick med garanti och allt. Summa summarum idag, ungefär strax under 8 loppor. För 2 system.
Sedan är jag också väldigt förtjust i Marantz. Varmt och gosigt ljud, läcker design o bara härligheter. En vacker dag blir det nog någon fetare Marantz-variant för mig. Också bara för att jag "gillar" Marantz både till utseende och ljud. Men det jag har nu räcker "läääänge"... (säger man inte alltid så?...)

- Robert -



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.