Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Testa nya Prisjakt!

106 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 januari 2019 - 09:16

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

  • 34 inlĂ€gg
  • 1

LÀs mer hÀr

#2

Postad 22 januari 2019 - 15:42

Grra
  • Grra
  • Amatör

  • 66 inlĂ€gg
  • 8

SÄg att mina kommentarer som jag lÀmnade i feedback knappen inte visas hÀr..

 

Det verkar som om ni anpassar siten in-absurdum till mobila enheter.

Det finns en mobil app - lÄt den vara anpassad till mobila enheter och lÄt webbsidan vara bra för oss datoranvÀndare.

 

NÀr en produkt listas sÄ verkar det som att ni har staplat alla sektioner som tidigare fanns (Pris, Egenskaper, Omdömen, Recensioner, Statisti, Media, Relaterade) ovanpÄvarandra.

Detta göra att sidan blir vÀldigt lÄng.

 

Om den nu nödvÀndigtvis mÄste vara sÄ kan in inte lÀgga in snabblÀnkar mellan varje sektion till alla andra sektioner. Dvs att efter butiker har listats sÄ kokmmer en rad med Egenskaper, Omdömen, Recensioner, Statisti, Media, Relaterade dÀr varje ord Àr klickbart och snabblÀnk till den delen av sidan.

 

Detta hade gjort att man hade kunnat blÀddra i sidan snabbt och enklare (enkelt Àr det i dagens version men ni Àr förmodligen sÄ inne pÄ att det ska förÀndras att det inte tjÀnar nÄgot till att be om att fÄ ha kvar den befintliga designen).

 

Sedan sÄ har vi filterfunktionerna nÀr man tittar pÄ en lista. Den har ni satt i en kolumn till vÀnster.

Detta gör att den listan blir vÀldigt hög vertikalt - Äterigen att man kommer att behöva skrolla upp och ner i webblÀsaren om man Àndrar pÄ flera olika stÀllen i filtret.

Översikten minskar ocksĂ„ vĂ€lidgt mycket jĂ€mfört med att ha alla filter överst i listan.

 

Detta Àr faktiskt en reell försÀmring för oss som jobbar mycket med filter.


Redigerat av Grra, 22 januari 2019 - 15:43.


#3

Postad 23 januari 2019 - 03:15

LastNinja
  • LastNinja
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 6

.......Ibland har man nÀstan övernaturlig intuition....

För 11 dagar sedan vÀckte jag upp den gamla "Nya prisjakts-trÄden" som legat inaktiv i 6 Är, bara för att berömma er pÄ Prisjakt just att ni inte förnyat/sabbat sajten, och bara drygt en vecka senare sÄ kommer skrÀckbeskedet - Prisjakt ska förnyas.... suck....

 

Jag syftar alltsÄ pÄ det jag skrev i förra trÄden 12 jan 2019, om att ni gjort rÀtt i att ha is i magen och inte lidit av förÀndringshysteri:

https://www.minhembi...=9#entry4540163

 

DÀrför, innan jag Ànns börjar utvÀrdera nya sajten vill jag starkt poÀngtera att det Àr av oerhörd vikt att ni alltid fortsatt kommer erbjuda sajten i "Classic-utförande". Vi Àr flera som fortfarande anvÀnder det gamla filtret som ni haft i över 10 Är.

Om ni hade avlÀgsnat den möjligheten förra gÄngen (2012/2013 nÄn gÄng) sÄ hade jag antagligen mer o mer börjat anvÀnda andra prisjÀmförelsesajter.

 

 

SĂ„ tĂ€nk er noggrant för sĂ„ ni inte genomför Ă€ndringar som skadar och skrĂ€mmer bort eran anvĂ€ndarbas. Återigen sĂ„ kommer jag givetvis pröva eran nya layout/grafik och Ă„terkomma med feedback, men ge fan i att eliminera det gamla GUI't och filtrena (speciellt "gamla filtret").

FortsÀtt kontinuerligt erbjuda det gamla som alternativ layout. Och om ni inte kommer kunna programmera pÄ ett sÄdant sÀtt (=bibehÄllning av alternativa presentationer av samma databas), sÄ lÄt bli.

Detta Àr min första preliminÀra feedback.

 

Tack pÄ förhand, och Mvh / Simon


Redigerat av LastNinja, 23 januari 2019 - 03:42.


#4

Postad 24 januari 2019 - 14:45

Grra
  • Grra
  • Amatör

  • 66 inlĂ€gg
  • 0

För att förtydliga vad jag menar sÄ hoppas jag nedan bild visas... alternativt att ni kan trycka pÄ lÀnken för att se bilden

 

33zbj1u.png

 

Det jag menar Àr att det ska finnas en lÀnkrad som Àr snabblÀnkar till de olika sektionerna pÄ sidan.

Den bör finnas över/under varje sektion sÄ att man inte behöver skrolla mer Àn nödvÀndigt. Har man kommit ner till slutet av alla butikspriser och vill hoppa till anvÀndaromdömmen sÄ ska man se en lÀnk att trycka pÄ som förflyttar en ner till den valda sektionen.



#5

Postad 24 januari 2019 - 14:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlĂ€gg
  • 0

AnvĂ€ndaromdömen Ă€r felstavat  ;)

 

Edit: Men kanske inte Àr Prisjakt-betan du visar pÄ bilden. Har inte kollat den Àn.


Redigerat av Zoiler, 24 januari 2019 - 14:50.


#6

Postad 25 januari 2019 - 09:14

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlĂ€gg
  • 0
Även mobilsidan lider av "utvecklingen". Kollar man Dagens Deal pĂ„ mobilsidan nu sĂ„ fĂ„r man bara se en produkt i taget nĂ€r man scrollar sidan. Vore inte sĂ„ dumt för 10Ă„r sedan dĂ„ man hade en 3.5" skĂ€rm men det ryms mer Ă€n en produkt pĂ„ dagens skĂ€rmar. Innan nya sidan var det tvĂ„ produkter bredvid varandra och det fungerade bra.

Men det Àr vÀl bra med enhetlig utveckling bÄde pÄ mobiler och datorer att ju större skÀrmar man har ju mindre information pÄ sidorna. :)

#7

Postad 25 januari 2019 - 09:42

hjÀrter kung
  • hjĂ€rter kung
  • Wannabe

  • 38 inlĂ€gg
  • 7

‱ â€ą â€ą Jag vill sĂ€ga tack till er pĂ„ Prisjakt! â€ą â€ą â€ą  :) 

______________________________________________________

 

MĂ„nga Ă„r har gĂ„tt sedan omdesignen, men ni förtjĂ€nar en eloge för att ni valde att erbjuda Prisjakt i dess bĂ„da former, utan nĂ„gra hyss, och nu Ă€r vi inne i 2019 och bĂ„da alternativen erbjuds fortfarande era anvĂ€ndare. Superbra!  :)

 

SjÀlv kör jag alltid "Gamla filtret" pÄ datorn, och mÄnga gÄnger vÀljer jag Àven det gamla pÄ min smartphone med.

 

Ni behöver verkligen inte hetsa fram nÄgot nytt interface eftersom prisjakt redan funkar alldeles ypperligt. Det Àr bra att ni har is i magen.

Kom ihĂ„g att om det kommer en dag dĂ€r ni vĂ€ljer att uppdatera interfacet att ni Ă€ndĂ„ alltid bör fortsĂ€tta erbjuda "Prisjakt classic" (gamla filtret) som Ă€r genialiskt designat för skrivbordsdatorer.  ^_^

 

 

Bra jobbat som sagt!

 

Mvh

Simon

 

PS. varför jag skriver detta Àr en slags reminder pÄ att mÄnga andra företag lider av nÄgon slags förÀndringshets dÀr man panikartat Àr beredda pÄ att försÀmra vÀlfungerande system bara för att just "förÀndra". Saker man tagit för givet som anvÀndare brukar ofta bli lidande dÄ. En tidigare genialisk grunddesign dÀr kÀrnan monteras sönder, och vÀlavÀgd överskÄdlighet och funktion begrÀnsas.

 

Bra jinxar dĂ€r!  :angry:

 

TvÄ veckor senare kan man beta testa prisjakt ny responsiva site.

 

 

RESPONSIV res1ponsi4l.rĂ€s1- l. re1-, adj.; adv. -T.

Etymologi
 
kompromiss för bÄde mobil och desktop. Görs av siter som vÀrdesÀtter enkel underhÄllning av siten framför anvÀndarvÀrde

Redigerat av hjÀrter kung, 25 januari 2019 - 09:44.


#8

Postad 25 januari 2019 - 10:18

Xhit
  • Xhit
  • AnvĂ€ndare

  • 159 inlĂ€gg
  • 4

Mitt första intryck Ă€r att det Ă€r för mycket vitt och inga avgrĂ€nsare. Detta gör att det ser "oklart" och svĂ„r-överblickat. Det verkar som ni sneglat lite för mycket pĂ„ era konkurenters (Pricerunner) senaste design eller Ă€r detta möjligen nĂ„gon ny trend inom webutveckling (back to basic)? Men eftersom Pricerunner har alltid varit en smĂ„tt kaotisk och mitt tycke ful sida sĂ„ tycker jag inte ni ska ta efter deras trender utan utveckla eran egna layout och behĂ„ll gĂ€rna tydligheten! 



#9

Postad 25 januari 2019 - 10:54

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlĂ€gg
  • 1
Varje gÄng jag trycker pÄ back i telefonen (androids gui) sÄ gÄr den tillbaka till startsidan,fruktansvÀrt störande, och man svÀr varje gÄng och fÄr börja om frÄn början med sin sökning.

Funkar pÄ "gamla" mobilsidan och appen utan problem.

Redigerat av SKIBBE, 25 januari 2019 - 10:57.


#10

Postad 29 januari 2019 - 00:26

Mr_x
  • Mr_x
  • LĂ€rjunge

  • 290 inlĂ€gg
  • 0

Jag hittar inte var man klickar för att ge feedback som finns tidigare version.

 

Sen fattas det en viktig sak inför köp av bÀrbarPC:

Jag tror mig vet att nĂ€stan alla köpare inte förstĂ„r att det Ă€r avgörande pĂ„ en bĂ€rbarPC 
vilken typ av ssd det sitter i en bĂ€rbarPC. För dĂ„ skulle ni ha med info om ssd pĂ„ bĂ€rbaraPC. 
Faktisk det Ă€r det största skillnaden pĂ„ en bĂ€rbarPC anser jag! Ă€n om det Ă€r intel eller AMD. 15.6 tum eller 16 tum. 
Visst ramminnen Ă€r ocksĂ„ stor skillnad pĂ„ men det har ni fattat. HĂ„rddiskar gĂ„r att byta i en bĂ€rbarPC 
det gör tyvĂ€rr inte processorn. eller vissa löda ramminnen. 
SkĂ€rmen ser man med blotta ögat. Det finns mĂ„nga typer av anslutningar som alla kallas m.2 och sĂ„ 
finns det den ssd som ser ut som en roterande vanlig hĂ„rddisk. 
Jag skulle önska att man innan köp fĂ„r veta vilken typ av m.2 det sitter i den bĂ€rbaraPC man köper. 
Det Ă€r stor skillnad 500mb/s mot 25000mb/s (=NVMe SSD M.2). Om en dator startar lĂ„ngsamt Ă€r det 
troligen en 500mb/s som sitter som hĂ„rddisk! Och som konsument anser jag att det Ă€r det viktigaste inför ett köp. 
LĂ„ngsam eller snabb start av bĂ€rbaraPC. eller Ă€r jag ensam om att vilja ha en snabb startande bĂ€rbaraPC som gĂ„r att 
köpa i dag? 


#11

Postad 29 januari 2019 - 00:37

Mr_x
  • Mr_x
  • LĂ€rjunge

  • 290 inlĂ€gg
  • 0

Förslag ta bort ett av valalternativen pĂ„ typ bildskĂ€rm storlek pĂ„ bĂ€rbara, antingen siffror eller grafiskt inte bĂ„da. onödigt, bara för man kan sĂ„ bör man inte anser jag. 


Jag ser att det Àr en tidig beta för ni har vÀl inte tÀnkt ta bort val av processor pÄ bÀrbara typ Intel, AMD osv..



#12

Postad 29 januari 2019 - 22:50

head
  • head
  • LĂ€rjunge

  • 270 inlĂ€gg
  • 8

Mina kommentarer gÀller Prisjakt pÄ dator/desktop med traditionell mus. PÄ mobilen anvÀnder jag appen och pÄ surfplatta funkar desktop-lÀget utmÀrkt.

 

Avbryt genast detta experiment, eller behÄll Ätminstone det utomordentligt vÀl fungerande desktop-lÀget och gör om mobilsajten om ni nödvÀndigtvis mÄste ha en responsiv design enligt gÀllande mode.

 

Det grundlÀggande och allvarliga problemet Àr att den nya sidan uteslutande bygger pÄ vertikal scrollning vilket Àr ett naturligt sÀtt att navigera med en pekskÀrm men helt onaturligt och ett stort hinder med dator och traditionell mus. Det kan inte nog understrykas hur viktigt det Àr att en responsiv sida inte bara Àr responsiv i sidans bredd utan hur designelement och knappar placeras, dÀr desktop-lÀget ska gÄ att navigera med musklick snarare Àn vertikal scrollning.

 

Det nuvarande sökfiltret Àr som redan pÄpekats Prisjakts styrka. PÄ en (1) skÀrmsida fÄr man fullstÀndig överblick över sökfiltret och med nÄgra musklick filtrerar man enkelt fram det man söker baserat pÄ produktegenskaper. Det nya filtret krÀver 10 klick (!) bara för att synliggöra alla egenskaper som man kan filtrera pÄ. Och sedan ett oÀndlig scrollande för att gÄ igenom alla val. Hur kan det vara en förbÀttring?

 

Den andra styrkan Àr flikarna: Priser/Egenskaper/Omdömen/Recensioner etc. Att med nÄgra musklick kunna navigera genom all information utan att behöva scrolla Àr oslagbart.

 

Den tredje styrkan med nuvarande sajten Àr fÀrgschemat, fontstorleken och de tydliga avdelarna mellan olika element. Presentationen av informationen alltsÄ. Prisjakts Àr en tjÀnst som fokuserar pÄ information och stora datamÀngder dÀr tydlighet mÄste ha högsta prioritet. Den nuvarande sajten Àr helt enkelt fenomenal pÄ att presentera innehÄllet och det Àr vÀl ingen tillfÀllighet att Prisjakt alltid fÄr omnÀmnanden i Internetworlds Top100-genomgÄng. NÄgot man inte kan sÀga om er konkurrent som ni verkar vilja plagiera.

 

Jag hoppas att detta Àr en tidig beta som kommer genomgÄ stora förbÀttringar för att funka pÄ alla plattformar innan den lanseras. Annars Àr ni illa ute tror jag.


Redigerat av head, 29 januari 2019 - 22:52.


#13

Postad 29 januari 2019 - 23:13

LastNinja
  • LastNinja
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 1

Jag funderar pÄ att göra en screencapture-video med kommentarer pÄ allt som Àr fel pÄ nya sajten - Àn sÄ lÀnge Àr det vÀldigt mycket.

 

Ärenden som tidigare gick jĂ€ttesnabbt tar nu evigheter.

Tex har jag senaste veckorna pÄ gamla prisjakt upprepade gÄnger gÄtt in pÄ SSD-kategorin (gamla filtret, inte 2013 versionen), jag klickar snabbt i mina filter (boxar o sliders): "1TB och uppÄt", formfaktor "M.2", grÀnssnitt "S-ATA 6Gb", och slutligen sorterar jag pÄ pris per gigabyte - scrollar ner o börjar browsa resultatet.

Detta tar kanske 5-10 sekunder... (och kanske ytterligare 10 sekunder om jag vill ha nÄtt mer avancerat filter ocksÄ)

 

Sen hovrar jag med muspekaren pÄ produkt efter produkt för att se vilka top3 butiker som har bÀst pris och om dom erbjuder fysisk butik, samt för att fÄ en liten prishistorik och lite mer info om produkten, utan att behöva klicka mig in i produkten o bort frÄn listningen.

 

 

.....I nya prisjakt sidan tar samma Ă€rende en minut för att Ă€nns konfigurera filtrena, o att browsa listningen Ă€r en mardröm... suck....

 

 

En annan sak ang nya designen... det ser vÀldigt platt o trÄkigt ut. Extra jobbigt för ögonen i mörker, till skillnad frÄn gamla prisjakt.

MÄnga sajter har valt att gÄ över till denna trÄkiga look, utan fÀrg och intuitiv inramning/separation.

Windows 10-systemet var ganska tidiga med detta platta trÄkiga 80-tals interface, med dÄliga fÀrger o inramning, o sen började webbsajter ta efter.

Nordichardware Àr ett exempel pÄ en sajt som gick över till det platta trÄkiga GUI't, precis som ni nu gjort. Konsekvensen var att pÄ loppet av 2 veckor försvann 75% av besökarna. Det syntes bl.a. pÄ att deras nyheter brukade ha en hel hög med anvÀndarkommentarer, 10-30 kommentarer per nyhet, men bara efter nÄgon vecka hade det fallit ner till 0-5 kommentarer/nyhet pÄ sin höjd...

 

 

Om ni verkligen vill ha en ny design kan ni erbjuda den separat o kalla den för "Prisjakt Basic" men ta inte bort gamla designen helt.

 

PS. jag anvÀnder mest prisjakt pÄ datorn (Àven i ovan exempel), men det hÀnder nÄgra gÄnger i mÄnaden att jag Àven kör frÄn mobilen.


Redigerat av LastNinja, 29 januari 2019 - 23:16.


#14

Postad 30 januari 2019 - 00:40

Patrik Elf
  • Patrik Elf
  • Wannabe

  • 24 inlĂ€gg
  • 1

Varför ha en max-width pÄ 1000px?

För en vanlig hemsida sÄ hade det varit normalt dÄ det inte hade givit anvÀndare nÄgot mer att ha en bredare sida och texter hade blivit svÄrare att lÀsa.

Men pÄ Prisjakt sÄ vill man se sÄ mycket information som möjligt i och med att man jÀmför data i en tabell.

Jag sitter pÄ 3840px monitor jag vill kunna utnyttja den till fullo för att bÀttre, enklare och snabbare kunna jÀmföra produkter.

Alla sitter givetvis inte pÄ sÄna upplösningar men jag Àr ganska sÀker pÄ att alla desktop anvÀndare har minst 1920px bred skÀrm. TillrÀckligt för att ha nÀstan 1000 pixlar döutrymme runtom.

 

Varför kan jag bara visa max 4 kolumner?

Detta hÀnger mycket ihop med förra punkten och Àven hÀr finns det ingen anledning till att begrÀnsa anvÀndaren.

Och detta gÀller inte endast för högupplösta desktops utan Àven i tablets dÀr det hade varit perfekt att kunna skrolla horisontellt för att se fler kolumner.

 

Mobil design upp till 1024px?

Detta kÀnns lite vÀl extremt. Sitter jag med en vanlig iPad pÄ 768px bredd sÄ fÄr det lÀtt plats ett par extra kolumner med data. Och som sagt sÄ hade möjligheten att kunna skrolla horisontellt för att se fler kolumner varit perfekt.

 

Varför Àr filtret alltid synligt?

SÄ fort man kommer över 1024px sÄ Àr filtret alltid synligt. Det tar onödig plats dÄ en anvÀndare inte behöver aktivt se den informationen nÀr man lÀser datan. SÄ att kunna dölja filtret som man kan pÄ det nuvarande siten hade varit bra.

 

 

Sen Àr verkligen reklamen vÀrd 25% av anvÀndarens vy nÀr man ÀndÄ redan har en vÀldigt liten yta att visa innehÄll pÄ?

 

Summa summarum sÄ hoppas jag att ni kör mobile first och inte har börjat pÄ pÄ desktop versionen Àn.


Redigerat av Patrik Elf, 30 januari 2019 - 00:44.


#15

Postad 02 februari 2019 - 11:32

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlĂ€gg
  • 0

Nu har jag testat lite och en sak som jag tycker Àr mindre bra i den nuvarande versionen har blivit Ànnu sÀmre i den nya.

 

Jag har en lĂ„ng lista med filmer och tycker det har varit bra att man dĂ„ har dem i en smal lista till vĂ€nster och att man kan klicka pĂ„ en film för att jĂ€mföra priser m.m. i en större del av fönstret till höger. Det som Ă€r lite irriterande hĂ€r Ă€r att om jag markerar en film i listan sĂ„ hoppar den till lĂ€ngst upp i listan. Är man dĂ„ lĂ„ngt ner i listan sĂ„ blir det ett vĂ€ldigt skrollande innan man kan titta pĂ„ nĂ€sta film i listan.

 

Det som jag tycker Àr Ànnu sÀmre i den nya versionen Àr att listan nu ligger pÄ en egen sida och nÀr jag klickar pÄ en film sÄ öppnar det en nya sida. Ska jag dÄ gÄ till nÀsta film sÄ mÄste jag först gÄ bakÄt och sen skrolla ned i listan.

 

Det bÀsta vore om det sÄg ut som tidigare, men att listan stÄr still nÀr man vÀljer en film.



#16

Postad 05 februari 2019 - 13:08

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 450 inlĂ€gg
  • 8

Usch, hemsk design...

 

Varför Àndra pÄ nÄt som redan fungerar?

 

BehÄll gamla versionen ;)


Redigerat av Svante Skoog, 05 februari 2019 - 13:13.


#17

Postad 08 februari 2019 - 14:38

Bogge
  • Bogge
  • ForumrĂ€v

  • 802 inlĂ€gg
  • 7

Spontant nÀr jag surfar frÄn datorn:

- VÀldigt mycket onödig luft och mindre bilder, varför? Visst förstora till 150% men dÄ blir ju texten löjligt stor.

- Och var Àr listvyn utan bilder?

 

Kör oftast via dator eller mobilappen samt med en del extra filter i kolumnerna. SÄ en tÀt listvy med överblick över sÄ mycket speccar som möjligt föredras av mig.

 

Visa/dölj kolumn (ögat) kÀnns som en förbÀttring pga fÀrre klick och mer logisk placering.

AjigT2M.jpg


Redigerat av Bogge, 08 februari 2019 - 15:09.


#18

Postad 04 mars 2019 - 19:29

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlĂ€gg
  • 6

Man börjar bli orolig nu nÀr det stÄr att snart lanseras nya sidan. De har inte Àndrat pÄ det största problemet fortfarande vilket Àr att man mÄste scrolla igenom hur mycket som helst för att stÀlla in filtret. Men jag antar att de investerat i scrollhjulstillverkare för jag kan inte komma pÄ nÄgon annan anledning varför de krÀver att man scrollar upp och ned hur mycket som helst utan att titta pÄ produkterna som visas... KÀnns som hÀlften av filterfunktionerna Àr försvunna med som pricken över i:et.


Redigerat av altair4, 04 mars 2019 - 19:30.


#19

Postad 05 mars 2019 - 02:00

Unregistered43861388
  • Unregistered43861388
  • Rookie

  • 3 inlĂ€gg
  • 5

Vilket skÀmt... KÀndes som att Äka tillbaka 15 Är i tiden.

 

Görs dessa utseendemÀssiga/trendiga Àndringar pÄ hemsidor för att hÄlla folk med jobb?

VD:n som övertalades av dessa designers att godkÀnna detta borde avgÄ.



#20

Postad 05 mars 2019 - 07:22

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 063 inlĂ€gg
  • 3
Glöm inte att minhembio.com ocksÄ mÄste fungera!

#21

Postad 05 mars 2019 - 08:35

MjW
  • MjW
  • Rookie

  • 2 inlĂ€gg
  • 1

Hur fÄr man access till Top-100?



#22

Postad 05 mars 2019 - 12:49

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 450 inlĂ€gg
  • 4

Varför svarar ni inte pÄ kritiken ni fÄr?

Eller skiter ni i att vi fÄr en sÀmre upplevelse med nya versionen??



#23

Postad 05 mars 2019 - 13:28

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 249 inlĂ€gg
  • 3

Hur jĂ€mför man produkter med nya designen? 

Tidigare fanns den lilla vÄgen med en lÀnk pÄ respektive produktsida - inget jag hittar pÄ betan.

 

Gillar verkligen inte den oÀndliga scrollen som ersÀttning för flikarna.



#24

Postad 08 mars 2019 - 15:53

cvikingsson
  • cvikingsson
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 1

Tack för bra feedback!

 

Vi struntar absolut inte i vad ni sÀger, utan samlar in Äsikter och svarar sÄ gott vi hinner i flera olika kanaler. Det Àr en miss att vi har varit lÄngsamma pÄ att svara hÀr - sorry!

 

Alla som har lÀmnat feedback i chatten (feedback-knappen) pÄ beta-sajten har fÄtt svar inom ett par timmar, ofta direkt. DÀr har vi haft hundratals intressanta konversationer och fÄtt bra insikter som vi har tagit in i vÄr planering. VÄrt fokus Àr tungt influerat av vad ni anvÀndare tycker.

 

Nya Prisjakt Àr work in progress. Framför allt pÄ desktop-upplösningar dÀr vi kÀnner oss lÄngt ifrÄn nöjda. Vi har ocksÄ jobb kvar pÄ bl.a. generell layout/översikt, listor, filter, sök, navigering och bevakningar. Jag försÀkrar er att det sitter smarta Prisjakt-designers och utvecklare och klurar pÄ detta om dagarna. De flesta av dem Àr ocksÄ tunga Prisjakt-anvÀndare.

 

Snart kommer vi rulla ut sĂ„ att vi kör bĂ„de gamla och nya Prisjakt parallellt. Ni kan sjĂ€lva vĂ€lja vilken version ni vill köra. MĂ„lsĂ€ttningen Ă€r sjĂ€lvklart att de absolut flesta kommer att gilla den nya sajten mer allt eftersom vi förbĂ€ttrar den. 

 

Keep it coming! 



#25

Postad 10 mars 2019 - 04:42

LastNinja
  • LastNinja
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 1

cvikingsson: Tack för superbra feedback! Det uppskattas. :)

Jag vill passa pÄ, efter min kritik, att Àven pÄpeka att det finns nÄgra nya detaljer i "prisjakt 3.0-alpha" som Àr bÀttre Àn pÄ gamla prisjakt. Tex fÄr man lite mer detaljerad information i prishistoriken, och sÄnt. Det Àr alltsÄ avancerade detaljer som i vissa fall blivit bÀttre.

 

MÄste erkÀnna att innan du skrev detta, sÄ hade jag tappat lusten att fortsÀtta skriva recensioner pÄ prisjakt. SÄnt har hÀnt förr, pÄ diverse forum tex. Att avancerade anvÀndare stötits bort av vissa sorters förÀndringar.

Saken Àr den att gamla prisjakt varit extremt genomtÀnkt, "intuitivt, snyggt, snabbt och extremt funktionellt".

Jag har förundrats flera ggr genom Ären hur snabbt o lÀtttillgÀngligt allt Àr. PÄ nÄgra sekunder har man pÄ datorn/desktop kunnat filtrera upp sin produktgenre, fÄtt grundlÀggande speccar/pris/butiksinfo direkt frÄn listningen, o dÀrifrÄn har man snabbt kunnat göra ett slutligt urval och öppna upp alla intressanta produkter i egna tabbar för att göra en mer ingÄende djupdykning. Samt adda i favoritlistor, jÀmföra och uppfölja.

Iom nya prisjakt har jag blivit extremt orolig att denna smidighet ska rubbas. Antingen att man tappar funktion, eller att man tappar överskÄdlighet, precision och hastighet i att tex hoppa mellan produktgenrer o aktivera olika filter, o dela upp sin prisjakts-session pÄ ett "smart sÀtt" i olika flikar/tabs.

 

Men nu nÀr jag vet att ni sjÀlva anser att nya sajten inte Àr fÀrdig pÄ lÄnga vÀgar, samt att ni dessutom tÀnker lÄta oss köra gamla prisjakt parallelt med nya, sÄ finns det verkligen INGENTING att klaga pÄ :)

 

Stort tack för det! :)



#26

Postad 12 mars 2019 - 10:21

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlĂ€gg
  • 5

Jag rapporterade att "Mina Bevakningar" saknades pĂ„ förstasidan för ganska lĂ€ngesedan, men det verkar tyvĂ€rr inte ha Ă„tgĂ€rdats. SĂ„ nu Ă€r bevakningar alltid minst tre klick bort? "Avatar -> Listor och Bevakningar -> Bevakningar". Det Ă€r nĂ„got, som om det Ă€r kvar sĂ„, kommer minska min besöksfrekvent pĂ„ prisjakt dramatiskt. Att snabbt se om nĂ„got av det jag bevakar har sĂ€nkts i pris Ă€r 9 gĂ„nger av 10 enda anledningen till att jag gĂ„r till sidan. 


Redigerat av jaQoB, 12 mars 2019 - 10:22.


#27

Postad 12 mars 2019 - 10:57

Emil Larsson
  • Emil Larsson
  • Rookie

  • 1 inlĂ€gg
  • 1

Har varit vÀldigt spÀnnande att följa omdesignen sedan första början. NÄgra saker jag vill anmÀrka med den nuvarande designen:

 

1. 401/404 fel Àr vÀldigt vanliga nÀr man klickar runt, sÀrskilt om du hÄller pÄ att meka med anvÀndarinstÀllningar. Tex lÀnken för att se personlig anvÀndardata leder till https://www.prisjakt.nu/user_data.php vilket ger mig ett 404 fel (Àr det ens tÀnkt att denna lÀnk ska visas dÄ det Àr fortfarande en anmÀrkning pÄ att kontakta support för data?). Jag fick ocksÄ 401 första gÄngen jag laddade upp vissa sidor.

2. Inloggningen till minhembio funkar ej om du anvÀnder nya prisjakt. MÄste byta till gamla prisjakt och sedan logga in för det ska funka.

3. Designen kÀnns vÀldigt tom och luftigt som att saker ska ta sÄ mycket plats som möjligt, trots att jag sitter pÄ en 4K skÀrm. Detta Àr dock ett vanligt problem med modern omdesign men Àr destÄ mindre en trend jag Àr förtjust i. Jag Àr inte helt emot lite andrum runt element men jag föredrar nÄgot mittimellan.

4. Det kanske Àr en vanesak men jag tyckte det gamla filtersystemet var mer överskÄdligt, sÀrskilt om du ville filtrera pÄ mer avancerade sÀtt. Att alla filteregenskaper Àr i en 200 pixlar bred kolumn kÀnns lite smÄtt. (Edit: Vid en nÀrmare titt sÄ hittade jag "expandera filter" som utökar till det jag efterfrÄgar, men det kÀndes inte som det var en sjÀlvklar klickbar lÀnk, om detta hade varit mer synligt sÄ tyckte jag att det hade varit kanon!).


Redigerat av Emil Larsson, 12 mars 2019 - 11:15.


#28

Postad 12 mars 2019 - 11:34

hakko504
  • hakko504
  • LĂ€rjunge

  • 254 inlĂ€gg
  • 1

Jag rapporterade att "Mina Bevakningar" saknades pĂ„ förstasidan för ganska lĂ€ngesedan, men det verkar tyvĂ€rr inte ha Ă„tgĂ€rdats. SĂ„ nu Ă€r bevakningar alltid minst tre klick bort? "Avatar -> Listor och Bevakningar -> Bevakningar". Det Ă€r nĂ„got, som om det Ă€r kvar sĂ„, kommer minska min besöksfrekvent pĂ„ prisjakt dramatiskt. Att snabbt se om nĂ„got av det jag bevakar har sĂ€nkts i pris Ă€r 9 gĂ„nger av 10 enda anledningen till att jag gĂ„r till sidan. 

Det hÀr mÄste ÄtgÀrdas: jag gÄr oftast in pÄ prisjakt för att kolla just bevakningarna och att inte ha dessa pÄ förstasidan Àr nÄgot som kommer att fÄ mig att i första hand anvÀnda den gamla sidan tillsvidare.

 

Varför ha en max-width pÄ 1000px?

För en vanlig hemsida sÄ hade det varit normalt dÄ det inte hade givit anvÀndare nÄgot mer att ha en bredare sida och texter hade blivit svÄrare att lÀsa.

Men pÄ Prisjakt sÄ vill man se sÄ mycket information som möjligt i och med att man jÀmför data i en tabell.

Jag sitter pÄ 3840px monitor jag vill kunna utnyttja den till fullo för att bÀttre, enklare och snabbare kunna jÀmföra produkter.

Alla sitter givetvis inte pÄ sÄna upplösningar men jag Àr ganska sÀker pÄ att alla desktop anvÀndare har minst 1920px bred skÀrm. TillrÀckligt för att ha nÀstan 1000 pixlar döutrymme runtom.

 

Varför kan jag bara visa max 4 kolumner?

Detta hÀnger mycket ihop med förra punkten och Àven hÀr finns det ingen anledning till att begrÀnsa anvÀndaren.

Och detta gÀller inte endast för högupplösta desktops utan Àven i tablets dÀr det hade varit perfekt att kunna skrolla horisontellt för att se fler kolumner.

Samma hÀr, sitter visserligen bara pÄ 1920 bred skÀrm, men vill utnyttja den till max. Letar just nu efter en ny laptop och har en del kriterier för vad jag vill ha och kan tÀnka mig, och för att lÀtt jÀmföra laptops sÄ underlÀttar det MYCKET att kunna snabbt se de saker jag funderar över i varsin kolumn, som det gick i den gamla. Att lÀtt se vilken CPU, GPU, RAM, SSD/HD utrymme Àr mycket enklare Àn att behöva öppna varje laptop för sig för att se vad som skiljer bortanför mina minimi grÀnser. BTW saknar jag en "sammanlagd lagring" - just nu kan man bara söka pÄ SSD storlek eller HD storlek eller bÄde och men inte sammanlagt. Antal lediga/upptagna m2 SSD platser vore ocksÄ bra om det var synligt sÄ man kan se om det gÄr att lÀgga till SSD i fortsÀttningen.



#29

Postad 12 mars 2019 - 12:43

Namtrac
  • Namtrac
  • AnvĂ€ndare

  • 182 inlĂ€gg
  • 2

Jag rapporterade att "Mina Bevakningar" saknades pĂ„ förstasidan för ganska lĂ€ngesedan, men det verkar tyvĂ€rr inte ha Ă„tgĂ€rdats. SĂ„ nu Ă€r bevakningar alltid minst tre klick bort? "Avatar -> Listor och Bevakningar -> Bevakningar". Det Ă€r nĂ„got, som om det Ă€r kvar sĂ„, kommer minska min besöksfrekvent pĂ„ prisjakt dramatiskt. Att snabbt se om nĂ„got av det jag bevakar har sĂ€nkts i pris Ă€r 9 gĂ„nger av 10 enda anledningen till att jag gĂ„r till sidan. 

 

Kan inte instĂ€mma mer i det hĂ€r. Om det primĂ€ra syftet Ă€r att anvĂ€ndare ska kunna prisbevaka och jĂ€mföra priser bör man i första hand fokusera pĂ„ exakt det. Det mĂ„ste vara enkelt. Jag har varit med tillrĂ€ckligt lĂ€nge för att veta att det alltid Ă€r bökigt nĂ€r en favoritsajt fĂ„r sig en rejĂ€l ombyggnad. Det som varit avgörande för egen del om jag fortsatt anvĂ€nda sajten Ă€r om grundfunktionaliteten fortfarande Ă€r bra. Ni behöver göra tillgĂ„ngen till bevakningarna smidigare pĂ„ desktop. Pronto. 

Jag vill Ă€ven passa pĂ„ och slĂ„ ett slag för ett förslag jag pratat om tidigare: att kunna fĂ„ notifikationer endast nĂ€r produkten Ă€r pĂ„ ett all time low-pris utan att behöva sĂ€tta en egen prisnivĂ„.  Det skulle verkligen uppskattas i rea-tider som t.ex. Black Friday.



#30

Postad 13 mars 2019 - 16:00

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlĂ€gg
  • 4
Börjar bra. Med nya mobilsidan plockade de bort lÀnken till desktop version. Enkel fix Àr att lÀgga tillbaks lÀnken, men nej de svarar att sidan kÀnner av vilken version den ska köra istÀllet. Valmöjlighet Àr ju av ondo.

#31

Postad 14 mars 2019 - 02:26

damst
  • damst
  • AnvĂ€ndare

  • 175 inlĂ€gg
  • 1

Var tog sidan med bevakningar vĂ€gen?  :huh:  <_<  Nu fĂ„r man bara upp ett sidofĂ€lt med sina bevakningar, ett extremt plottrigt sidofĂ€lt dĂ€r det i princip blir omöjligt att fĂ„ nĂ„gon bra översikt dĂ„ det tydligt inte egentligen finns plats för all information som ska visas pĂ„ den lilla ytan. Att man dessutom mĂ„ste klicka sig igenom listan om den Ă€r lĂ€ngre Ă€n höjden Ă€r inte heller anvĂ€ndarvĂ€nligt. LĂ€gg till Lazy Load/Infinite Scroll eller liknande istĂ€llet.

 

Listor Àr ok att de finns i ett sidofÀlt eftersom det inte visas lika mycket information, men tillbaka med sidan för bevakningar!



#32

Postad 14 mars 2019 - 06:54

arcticblue
  • arcticblue
  • AnvĂ€ndare

  • 115 inlĂ€gg
  • 3

MÄste hÄlla med alla om att detta inte kÀnns helt bra. Surfplatteanpassat skrev nÄn och det var min första tanke ocksÄ. Seg i Chrome. En jÀkla massa scrollande pga av att allt blev sÄ stort.

InstÀmmer!
I den gamla vyn finns en genomtÀnkt översikt med relevant information.

I den nya vyn Àr kÀnslan att man tappar denna översikt och vinner mer 'luft'?

För oss med externa skÀrmar Àr behovet inte att ha en surfplatte-layout, utan snarare desktop-anpassat.

TyvÀrr blir betyget underkÀnt, och jag ligger kvar i den gamla vyn.

 

Avslutningsvis, gĂ„r det att fĂ„ bort den irriterande 'pĂ„minnelsen lĂ€ngst upp, dvs "Det hĂ€r Ă€r den gamla versionen av Prisjakt. ÅtervĂ€nd till nya Prisjakt"

Har jag vÀl bestÀmt mig för att ligga kvar pÄ den gamla sidan behöver jag inte statiskt bli pÄmind om att det finns ett sÀmre alternativ.



#33

Postad 16 mars 2019 - 08:24

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

  • 2 787 inlĂ€gg
  • 4

Liten trĂ„d pĂ„ Sweclockers och kanske nĂ„gon ansvarig pĂ„ prisjakt kunde dyka in och förklara varför det nya Ă€r bĂ€ttre Ă€n det gamla: https://www.sweclock...m/post/17830930

 

Det jag saknar Àr att det inte lÀngre gÄr att söka pÄ produkter inuti Google Chrome.



#34

Postad 17 mars 2019 - 12:07

dencre
  • dencre
  • Wannabe

  • 23 inlĂ€gg
  • 0

InstÀmmer!
I den gamla vyn finns en genomtÀnkt översikt med relevant information.

I den nya vyn Àr kÀnslan att man tappar denna översikt och vinner mer 'luft'?

För oss med externa skÀrmar Àr behovet inte att ha en surfplatte-layout, utan snarare desktop-anpassat.

TyvÀrr blir betyget underkÀnt, och jag ligger kvar i den gamla vyn.

 

Avslutningsvis, gĂ„r det att fĂ„ bort den irriterande 'pĂ„minnelsen lĂ€ngst upp, dvs "Det hĂ€r Ă€r den gamla versionen av Prisjakt. ÅtervĂ€nd till nya Prisjakt"

Har jag vÀl bestÀmt mig för att ligga kvar pÄ den gamla sidan behöver jag inte statiskt bli pÄmind om att det finns ett sÀmre alternativ.

 

Det kan du med ditt adblock-tillÀgg. Om du har Adguard gör du sÄhÀr:

 

Klicka pÄ ikonen för tillÀgget och sedan pÄ "Blockera annonser pÄ den hÀr webbplatsen"

Klicka pÄ pÄminnelsen och stÀll ned reglaget ett snÀpp sÄ att det tÀcker hela bannern

Förhandsgranska sÄ att du kan se sÄ att du inte blockerar delar av sidan du inte ska blockera

Klicka pÄ "Blockera". Klart!

 

Det gÄr sÀkert med andra tillÀgg ocksÄ, men dÄ Àr jag osÀker pÄ hur.



#35

Postad 17 mars 2019 - 13:00

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som vet hur man kommer Ät riktiga prisjakt pÄ mobilen? GÄr man in pÄ classic.prisjakt.se sÄ kommer man dit men sÄ fort man gÄr vidare till kategori eller liknande sÄ kommer man in pÄ deras fake sida och dÄ gÄr det inte vÀlja riktiga sidan igen.

#36

Postad 17 mars 2019 - 22:21

cvikingsson
  • cvikingsson
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0

Tack för bra feedback!

 

Vi har hört mycket pÄ sistone om just bevakningar pÄ framsidan och bÀttre layout pÄ desktop. Det Àr absolut nÄgot vi ska slipa pÄ.

 

Mer Àn 4 kolumner pÄ kategorisidan Àr antingen fixat redan eller pÄ vÀg ut inom ett par dagar.



#37

Postad 17 mars 2019 - 22:45

Smirnoff86
  • Smirnoff86
  • Rookie

  • 1 inlĂ€gg
  • 1
En enda frÄga... Varför????
Haft en underbara sida men grymma funktioner och filer. Om Ni har tröttnat pÄ. Sidan.. FrÀscha upp den visuellt.. Men varför andra en fungerande koncept???

#38

Postad 17 mars 2019 - 22:56

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlĂ€gg
  • 1

Mobilsidan gillar jag verkligen INTE. Tog en bra stund innan jag lyckades fatta att man mÄste börja SCROLLA nerÄt för att fÄ fram snabblÀnkarna till egenskaper och omdömen. Dessa lÀnkar syns inte om man inte scrolla nerÄt en bit.

Varför?

 

Det var betydligt smidigare och överskÄdligare nÀr man hade de olika flikarna att snabbt kunna klicka emellan.

 

Och tidigare visste man Àven VAR i egenskapslistan man skulle hitta den information man sökte, nu har ni kastat om allt.


Samt om man tidigare var under fliken egenskaper sÄ tryckte man bara "bakÄt" för att gÄ tillbaka till exempelvis priserna, men nu mÄste man börja skrolla för att inte komma tillbaka till den sida man började söka frÄn.



#39

Postad 17 mars 2019 - 22:58

cvikingsson
  • cvikingsson
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0

Vi har absolut inte tröttnat pÄ sidan!

 

Efter mĂ„nga Ă„r pĂ„ en php-platform behöver vi byta till en modernare kodstack för att kunna fortsĂ€tta utveckla Prisjakt som vi vill. TvĂ„ av vĂ„ra programmerare pratade om utmaningarna i podcasten Kodsnack den 26:e februari
 
Fler och fler anvÀnder ocksÄ vÄr tjÀnst via sina mobiler. Google fokuserar ocksÄ mer och mer pÄ mobil och vi Àr tvungna att flytta till en sajt som klarar bÄde desktop och mobil för att kunna hÀnga med och synas pÄ rÀtt stÀlle i sökresultaten. DÀremot finns det vÀldigt fÄ begrÀnsningar i hur sidan kan se ut pÄ desktop bara för att den Àven ska klara mobilskÀrmar och tablets. Vi kan anpassa nÀstan vad som helst.
 
NÀr vi har byggt om sidan har vi fokuserat pÄ de viktigaste flödena först och passat pÄ att fixa saker som har blivit ett problem för oss, men vi har inte fÄtt med allt det som Àr bra med den gamla sidan Àn. Vi har fÄtt bÄde ris och ros i flera olika forum och feedback-kanaler. Det Àr jÀttebra input för vad vi behöver fokusera pÄ hÀrnÀst.
 
Vi tittar faktiskt just nu pÄ det bÀsta sÀttet att arrangera om produktsidan sÄ man inte behöver scrolla sÄ mycket. Vi tittar bÄde pÄ bÀttre översikt, lÀnkar och testar att eventuellt ta tillbaka tabbarna. Det kommer komma tester pÄ det vÀldigt snart.


#40

Postad 18 mars 2019 - 12:41

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlĂ€gg
  • 0

BehÄll gamla layouten, bygg om koden. SÄ lÀnge man kan anvÀnda gamla sajten Àr det iofs lugnt för min del pÄ desktop. AnvÀnder mest för forumen och den kommer man Ät via minhembio direkt ( som tur Àr ). PrisjÀmförelser var sjÀlvklart via prisjakt tidigare, nu verkar det som man fÄr leta sig vidare. Den nya fungerar tyvÀrr inte för mig.

 

Edit: Testade nu igen och nu Ă€r en del av det löst, sĂ„ det gĂ„r Ă„t rĂ€tt hĂ„ll i alla fall :) 


Redigerat av izikiel, 18 mars 2019 - 14:01.


#41

Postad 18 mars 2019 - 21:22

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

  • 2 787 inlĂ€gg
  • 0

 

Vi har absolut inte tröttnat pÄ sidan!

 

Efter mĂ„nga Ă„r pĂ„ en php-platform behöver vi byta till en modernare kodstack för att kunna fortsĂ€tta utveckla Prisjakt som vi vill. TvĂ„ av vĂ„ra programmerare pratade om utmaningarna i podcasten Kodsnack den 26:e februari
 
....

 

Det viktigaste var att se till att Prisjakt Chrome fungerar med nya designen och det gör den frĂ„n och med idag sĂ„ nu Ă€r man nöjd.

 

https://youtu.be/eT8mBYSSB6g


Redigerat av ruva, 18 mars 2019 - 21:24.


#42

Postad 21 mars 2019 - 00:58

-js-
  • -js-
  • Rookie

  • 4 inlĂ€gg
  • 2

Det jag tycker Ă€r mest problematiskt med den nya designen Ă€r att produktjĂ€mförelser blivit mindre överskĂ„dligt.
 
Tycker det Ă€r rörigt nĂ€r rubrikerna listas inbĂ€ddade i informationen/kolumnen för den första produkten. 
Den gamla sidan visar mer information och jag tycker att den dessutom Àr mer lÀttlÀst.
 
Saker jag hoppas att ni tar med i den nya designen:
FÀrgkodningen som visar om en egenskap för en produkt Àr bÀttre/sÀmre.
Att den nya designen blir lika överskĂ„dligt som för den gamla sidan och att den kan visa lika mycket produktinformation. 
Att fler produkter visas i bredd. Skulle föredra att anvÀnda webblÀsarens scrollfunktion.
 
Bifogar tre bilder hur det ser ut pÄ min skÀrm.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  side_by_side.png   580,53K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  new.png   350,46K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  old.png   699,26K   0 Antal nerladdningar


#43

Postad 21 mars 2019 - 12:54

Prisjakt
  • Prisjakt
  • Prisjakt Sverige AB

  • 2 inlĂ€gg
  • 0
Vi inser att det finns mĂ„nga vĂ€rdefulla tankar i den hĂ€r trĂ„den och nĂ„gra av er kanske kan vara intresserade av att delta i vĂ„rt Prisjakt Core User Event som Ă€ger rum i Prisjakts lokaler i Malmö fredagen den 3/5.

Vi vill veta vad du som Àr dedikerad anvÀndare tycker om vÄr nya sajt och vi diskuterar nÄgra designkoncept som vi funderar pÄ att utveckla framöver. Du fÄr ocksÄ chansen att trÀffa vÄr CPO och en av vÄra produktÀgare, ha aw med Prisjakt och senare pÄ kvÀllen kÀka middag ihop. Antalet platser Àr begrÀnsat.
 
HÀr anmÀler du ditt intresse och lÀser mer om eventet
 
Hoppas vi fÄr trÀffa nÄgra av er!


#44

Postad 22 mars 2019 - 01:23

damst
  • damst
  • AnvĂ€ndare

  • 175 inlĂ€gg
  • 1

En till sak som verkligen irriterar Àr att inga av de instÀllningar man gör för t.ex valda listor eller listningar generellt sparas. Man mÄste göra samma klick flera gÄnger varje gÄng man besöker sidan. Enkelt fixat med lite cookie-instÀllningar.



#45

Postad 25 mars 2019 - 19:38

Weiman
  • Weiman
  • ForumrĂ€v

  • 923 inlĂ€gg
  • 1

Var tog sidan med bevakningar vĂ€gen?  :huh:  <_<  Nu fĂ„r man bara upp ett sidofĂ€lt med sina bevakningar, ett extremt plottrigt sidofĂ€lt dĂ€r det i princip blir omöjligt att fĂ„ nĂ„gon bra översikt dĂ„ det tydligt inte egentligen finns plats för all information som ska visas pĂ„ den lilla ytan. Att man dessutom mĂ„ste klicka sig igenom listan om den Ă€r lĂ€ngre Ă€n höjden Ă€r inte heller anvĂ€ndarvĂ€nligt. LĂ€gg till Lazy Load/Infinite Scroll eller liknande istĂ€llet.

 

Listor Àr ok att de finns i ett sidofÀlt eftersom det inte visas lika mycket information, men tillbaka med sidan för bevakningar!

 

Plus att sidofÀltet visas över och döljer annat innehÄll. Extremt irriterande!



#46

Postad 25 mars 2019 - 21:20

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

  • 2 787 inlĂ€gg
  • 1

Plus att sidofÀltet visas över och döljer annat innehÄll. Extremt irriterande!

 

Det Àr irriterande. Trodde det bara var hos mig som anvÀnder 300% dpi upscale eftersom jag sitter pÄ en 4K skÀrm..


Redigerat av ruva, 25 mars 2019 - 21:21.


#47

Postad 26 mars 2019 - 08:21

HEVY
  • HEVY
  • Wannabe

  • 24 inlĂ€gg
  • 1

Kommer man inte lĂ€ngre kunna se bilder pĂ„ produkter frĂ„n gallerier pĂ„ MinHembio under fliken media?  



#48

Postad 26 mars 2019 - 11:00

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlĂ€gg
  • 4

Nya Prisjakt Àr work in progress. Framför allt pÄ desktop-upplösningar dÀr vi kÀnner oss lÄngt ifrÄn nöjda. Vi har ocksÄ jobb kvar pÄ bl.a. generell layout/översikt, listor, filter, sök, navigering och bevakningar. Jag försÀkrar er att det sitter smarta Prisjakt-designers och utvecklare och klurar pÄ detta om dagarna. De flesta av dem Àr ocksÄ tunga Prisjakt-anvÀndare.

 

NÀr man skriver sÄhÀr fast sajten ser ut som den gör mÄste man ju anta att du inte talar sanning? Hade det varit just tunga prisjakt-anvÀndare hade man aldrig skapat en ny layout med sÄ oerhört mÄnga brister i jÀmförelse med det gamla utseendet.

 

Nu kan jag likavÀl börja anvÀnda pricerunner dÄ det typ Àr en kopia av deras layout.



#49

Postad 26 mars 2019 - 11:36

HEVY
  • HEVY
  • Wannabe

  • 24 inlĂ€gg
  • 2

Nu kan jag likavÀl börja anvÀnda pricerunner dÄ det typ Àr en kopia av deras layout.

 

Nu rös jag till i hela kroppen  



#50

Postad 27 mars 2019 - 13:33

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlĂ€gg
  • 1

Antar att det Àr rapporterat 200ggr redan, men Àr det bara jag som inte förstÄr varför man ska gömma menyer pÄ mobila sidor om man inte scrollar i dem? PÄ Prisjakt nÀr man Àr inne pÄ en produkt Àr det "Priser, Information, Omdömen" som Àr helt osynliga att vÀlja för anvÀndaren om man inte börjar scrolla pÄ sidan. Finns inte minsta indikation pÄ att sidan krÀver att man ska scrolla. Scrollar man högst upp pÄ sidan dÀr man dessutom förvÀntar sig menyer sÄ blir de osynliga. Prisjakt Àr inte enda sidan med den hÀr bedrövliga designen, men det Àr sÀmsta implementation jag sett hittils dÀr allt Àr osynligt direkt man kommer in pÄ produktsidan. Vet inte om det hÀr Àr enbart ett problem med Google Chrome, men det Àr ett stort problem oavsett.

 

FörstÄr att man vill rymma sÄ mycket som möjligt för alla som anvÀnder 3" skÀrmar pÄ mobiltelefonerna. Synd bara att de tog 10 Är pÄ sig att göra Àndringen och att alla nu sitter pÄ tillrÀckligt stora skÀrmar att skippa detta verkar inte spela nÄgon roll.

 

KÀnns som jag bara skriver hÀr nÀr jag Àr pÄ dÄligt humör. :) Men det Àr tyvÀrr vad man blir sÄ fort man hamnar pÄ deras nya sida. Gamla Desktop-sidan kommer antagligen rÀknas som bÀsta Prisjakt sidan nÄgonsin och den fungerar kanonbra Àven pÄ en mobiltelefon med hyfsat stor skÀrm.


Redigerat av altair4, 27 mars 2019 - 13:35.




0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.