Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Horizon: Zero Dawn [PS4]

460 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Horizon: Zero Dawn (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 9,2 (45) 179:-
Horizon: Zero Dawn - Limited Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 8 (0) Inga priser
Horizon: Zero Dawn - Collector's Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 7 8,8 (4) Inga priser

#201

Postad 09 mars 2017 - 00:55

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Pacman gillar nog denna läsning :)

GPU-Based Procedural Placement in Horizon Zero Dawn: https://www.guerrill...rizon-zero-dawn

#202

Postad 09 mars 2017 - 02:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 992 inlägg
  • 0

Mm, jag funderade när jag spelade om det var procedural generation eller handgjort för det är rätt mycket, men ändå varierat. Imponerande teknik.



#203

Postad 09 mars 2017 - 13:57

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlägg
  • 0

Pacman gillar nog denna läsning :)

GPU-Based Procedural Placement in Horizon Zero Dawn: https://www.guerrill...rizon-zero-dawn

He sure did!

De verkar ganska duktiga, snart är de i nivå med den 3D motorn jag skrev i OpenGL 1.3 för sissodär 15 år sen...

Redigerat av pacman, 09 mars 2017 - 13:57.


#204

Postad 11 mars 2017 - 15:10

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 945 inlägg
  • 0

Kan man inte köpa det där fasttravel kitet som varar för alltis förräns man är längst bort i spelet/kartan? Skulle vilja ha det nu, sisådär 5-6h in i spelet :P

Kan man se playtime nånstans? 



#205

Postad 16 mars 2017 - 16:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 992 inlägg
  • 0

Här är en samling av giffar.

 

K26ADLU.gif

 

 

CGI-kvalitet.



#206

Postad 16 mars 2017 - 16:09

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Har spelat ut hela kampanjen nu plus mycket annat i spelet såklart. Kan nog ha ~45 timmar spelade kanske. Detta är för mig ett givet köp för alla som äger en ps4'a. Fruktansvärt bra spel må jag säga.


Redigerat av walkiii, 16 mars 2017 - 16:13.


#207

Postad 16 mars 2017 - 16:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 992 inlägg
  • 0

Sony Interactive Entertainment (SIE) utannonserade idag att den globala försäljningen av Horizon Zero Dawn övergått 2,6 miljoner sålda exemplar inom två veckor efter lanseringen. Spelet, som säljs exklusivt till PlayStation®4 (PS4™) och är utvecklat av Guerilla Games, har fått ett överväldigande positivt mottagande sedan det släpptes i Sverige den 1 mars. 

Prisat för sin unika spelvärld, strategiska action och fascinerande berättelse har Horizon Zero Dawn snabbt ett av de mest hyllade spelen i den nuvarande generationen. Spelet är den bäst säljande debuttiteln från en förstapartstillverkare till PS4-systemet, och Guerrilla Games mest framgångsrika debut någonsin.

Horizon Zero Dawn är ett adrenalinpumpande actionrollspel där du spelar som Aloy, en ung jägare sökande efter sitt öde i lämningarna från en urtida civilisation. Spelet utspelar sig i en postapokalyptisk värld där maskiner härjar fritt och människan inte längre är den dominerande rasen.

”Vi visste att Horizon Zero Dawn skulle bli något speciellt, så att få uppleva hur det varma mottagandet omsätts till en så pass positiv försäljning är verkligen tillfredställande, säger Shawn Layden, ordförande vid SIE Worldwide Studios. ”Guerrilla har skapat ett exceptionellt spel och fansens reaktioner är ett kvitto på hur betydelsefullt spelet har blivit”.

”Vi är överlyckliga över hur kritiker och spelare har tagit till sig Horizon Zero Dawn. Spelet utvecklades med stor omsorg, så det är väldigt roligt att se att det väcker samma passion och entusiasm hos spelare som vi kände när vi utvecklade det, säger Guerrilla Games vd Hermen Hulst. ”Det här är bara början på Aloy’s historia och vårt team är redan i full gång med att expandera berättelsen.”

SIE har åtagit sig den fortsatta expansionen av PS4-världen genom lansering av nya attraktiva titlar och nätverkstjänster.

 

 

2.6 miljoner, trodde faktiskt lite mer.

 

Bra översättare de verkar ha för övrigt :P



#208

Postad 16 mars 2017 - 17:35

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 2

Dem har gått ut och sagt att dem jobbar på en expansion utav storyn.


Redigerat av walkiii, 16 mars 2017 - 19:01.


#209

Postad 17 mars 2017 - 08:17

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlägg
  • 0

Här är en samling av giffar.

Den där går inte att göra på en trött gammal OG PS4. Men det sket Guerrilla fullständigt i. :D Godrilla?

#210

Postad 17 mars 2017 - 19:23

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0

Den där går inte att göra på en trött gammal OG PS4. Men det sket Guerrilla fullständigt i. :D Godrilla?


Vaddå... måste jag skicka bokstödet till himlen & köpa Pro för att njuta av Horizon? Om inte, vad kan ni jämföra spelet med för tidigare spel grafikmässigt om jag kör old school? :)

#211

Postad 17 mars 2017 - 19:32

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlägg
  • 0
Gif:arna är från OG PS4 versionen.

#212

Postad 18 mars 2017 - 18:40

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Riktigt kul spel. Har kommit en 15h in men nog inte så långt i storyn.

 

Slogs mot en 

Spoiler
och blev totalt överkörd flera gånger. Kom tillbaka och då med lite mer planering. Skapade en liten hinderbana med snubbeltråd och fällor samt en väg att fly om det behövdes. Gick riktigt bra och hade inga problem.

 

Enda problemet jag har är att det är lite ubisoft över det och att en del av sidoquesten tar en helt ur känslan för spelet. Varför gör man inte sidoquest som kopplas bättre till historien. Varför ber man mig leta efter en ring åt en random typ istället för att be mig hitta något annat som man typ kan koppla till att kunna försvara en by eller något. Lite sånt som stör men i det stora hela ett riktigt kul spel. 



#213

Postad 20 mars 2017 - 12:51

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 010 inlägg
  • 0
Corruption-pilarna är kul, speciellt när Shadow-varianten är uppgraderad med 3st 44% corruption coils. Det är bara att skjuta ett par av robotarna och ta fram popcornen. Den sista tar man med Sharpshot Bow (eller vad den nu heter).

Edit: De där krokodilerna i klippet som jag klagade på innan är enkla om man inte är helt kass eller ger sig på de tidigt i spelet. Klådde 4st på under en minut, så jag vet inte vad personen i det klippet sysslade med...

Redigerat av Ageve, 20 mars 2017 - 12:54.


#214

Postad 20 mars 2017 - 13:43

FluBBa
  • FluBBa
  • Lärjunge

  • 385 inlägg
  • 0

Ibland blir man nästan rörd av hur snyggt spelet är.

Bifogad fil  C7RkfuSWkAQ42s.jpeg   132,13K   1 Antal nerladdningar



#215

Postad 20 mars 2017 - 14:32

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Damn...

#216

Postad 20 mars 2017 - 17:34

Unregistered634f2beb
  • Unregistered634f2beb
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Nu har jag äntligen kört igenom storyn, vad ska jag säga om spelet? Skaffa det bara! Jag har inte spelat något på PS4 som fängslat mig som det här, snyggaste jag sett. Hur ofta stannar man upp i ett spel bara för att kika på när solen går upp och man får se ljuset stråla upp över området.. Körde på gammal hederlig urPS4.

 

Storyn är fängslande den med, mysig stämning genom hela spelet. Försöket till att få en att vara lite mer medverkande i spelets samtal, genom att kunna välja vad man säger. Kändes väl sådär, kunde haft lite mer påverkan under spelets gång. Nu kvittar det ju vad och hur man väljer.

 

Skapligt tillfredställande att ta över en av de mer rovdjursliknande maskinerna och låta den gå bärsärk på resten av maskinerna i närheten.  :lol:

 

Hur ser ni hur många timmar ni spelat?

 

Spoiler


Redigerat av Unregistered634f2beb, 20 mars 2017 - 17:35.


#217

Postad 20 mars 2017 - 18:10

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Tror inte man kan se hur många timmar man spelat. Jag gjorde bara en uppskattning på min speltid.

#218

Postad 20 mars 2017 - 18:17

frass3
  • frass3
  • Veteran

  • 1 521 inlägg
  • 0

Tror inte man kan se hur många timmar man spelat. Jag gjorde bara en uppskattning på min speltid.


Om du gör en hard save så står det en tid på filen. Det borde vara speltiden.

#219

Postad 21 mars 2017 - 09:03

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Aha.

#220

Postad 21 mars 2017 - 16:07

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 945 inlägg
  • 0

Alltså... vilket fantastiskt spel... fattar inte hur dom kan få sån grafik på en vanlig ps4 med... helst sjukt... gör guerilla spel till PC med? Skulle ju bli sjukt snyggt förmodar jag  :ph34r:

Kom till en sån maskin som blir osynlig om vartannat i ett sidouppdrag... dog 3-4 ggr när jag försökte sätta fällor mm... sen tänkte jag, äsch, kör på slangbella med bomber medans jag smyger upp... och då gick det hur bra som helst... så det verkar va mycket att hitta olika strategier hela tiden beroende på situationen... :)

Tycker det är lite svårt att följa vart man ska på kartan när man ska följa markören, famlar bort mig rätt ofta och får ta fram kartan... nästan så man hade velat att det skulle bli nån markering längs stigarna också, eller som i witcher, att "hästen" följer stigen när man galopperar på! :)


Redigerat av Garrett, 21 mars 2017 - 16:08.


#221

Postad 21 mars 2017 - 16:31

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Lite ledsen att jag inte har en PS4, verkar vara ett fantastiskit spel!



#222

Postad 21 mars 2017 - 19:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det går ju att köpa en ;)

#223

Postad 21 mars 2017 - 21:49

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 010 inlägg
  • 0

Lite ledsen att jag inte har en PS4, verkar vara ett fantastiskit spel!

 

Japp, köp en så behöver du inte vara ledsen längre.

 

Lite fler bilder:

 

Bifogad fil  Horizon Zero Dawn10.png   1,24MB   0 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  Horizon Zero Dawn6.png   1,44MB   0 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  Horizon Zero Dawn4.png   1,74MB   0 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  Horizon Zero Dawn1.png   1,45MB   0 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  Horizon Zero Dawn2.png   1,12MB   0 Antal nerladdningar



#224

Postad 21 mars 2017 - 22:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 992 inlägg
  • 0

skit spel!

 

 Typiskt Xboxlirare :P



#225

Postad 22 mars 2017 - 09:49

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Japp, köp en så behöver du inte vara ledsen längre.

 

Lite fler bilder:

 

 

God damn! Snyggt var bara förnamnet :).

 

Hehe, jo så kan man göra iofs. Men har någon mental spärr mot att äga två konsoller tror jag. Får överväga det hela lite :).


 Typiskt Xboxlirare :P

Whut? Jag har väl inte skrivit så? :)



#226

Postad 22 mars 2017 - 14:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det var nog ett lite selektivt citat, du skrev ju faktiskt att du trodde att det var ett "fantastiskit" spel. Lägg märke till din felstavning på fantastiskt :D

#227

Postad 22 mars 2017 - 15:16

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Det var nog ett lite selektivt citat, du skrev ju faktiskt att du trodde att det var ett "fantastiskit" spel. Lägg märke till din felstavning på fantastiskt :D

Aha, nu är jag med :D.



#228

Postad 24 mars 2017 - 19:17

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Ögh, jag vill älska det, men open worldstrukturen gör att jag inte kan leva mig in i det, det fantastiska störs ut totalt av behovet av att plocka upp varje växt man ser, att du knappt kan göra ngt alls förutom rulla runt när du blir jagad av robotarna. Om de upptäckt dig så kan man inte kämpa emot, bara rulla undan och kuta eller dö. Kameran hjälper ju inte heller.

 

Sen har vi de vanliga RPG-problemen, vad kan jag sälja, vad ska jag behålla? Hur mkt måste jag grinda för att få upp vapnen till en nivå där de faktiskt gör nytta så att man kan ta sig vidare i storyn utan att dö hela tiden.

 

Sitter och lyssnar på soundtracket just nu och allt är så välgjort, musiken, grafiken och viljan att göra ett bra spel, men ändå, jag blir bara trött när jag tänker på att spela det, att inte komma ngnstans förrän man plogat ner 40+ timmar i det, det känns lite som att behöva städa en lagerlokal på egen hand, det är så mkt att göra att man bara skiter i att ens börja.


Redigerat av simulacra, 24 mars 2017 - 19:34.


#229

Postad 24 mars 2017 - 21:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 992 inlägg
  • 0

Jag antar att du inte spelar på easy? Jag har inte hört någon annan som haft problem med att spelet är för svårt, men om du bara vill ha "upplevelsen" så bör du ju sänka till easy och bara köra storyuppdragen så slipper du tänka på allt sånt.



#230

Postad 24 mars 2017 - 21:41

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Jag antar att du inte spelar på easy? Jag har inte hört någon annan som haft problem med att spelet är för svårt, men om du bara vill ha "upplevelsen" så bör du ju sänka till easy och bara köra storyuppdragen så slipper du tänka på allt sånt.

 

 Jag spelar på easy vilket undviker att man dör så fort ngn robot stångar ner dig, men det är just det att det inte finns ngt att göra när dinon upptäckt dig som gör varje fiendemöte svårjobbat. Jag kan inte se var dinon kommer ifrån eftersom kameran suger, så jag blir stångad i ryggen om och om igen. Sen dör man för att du manuellt måste heala...


Redigerat av simulacra, 24 mars 2017 - 21:41.


#231

Postad 24 mars 2017 - 22:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 992 inlägg
  • 0

Testa att smyga mer och planera innan då? Om du smyger och tar över en fiende så hjälper det. Lägga ut lite snubbelfällor och sånt innan också. Skjuta dem från avstånd med pilbågen på de svaga punkterna (med rätt pil). Spela lite långsammare helt enkelt tills du lärt dig spelet.

 

Sen låter djuren, så om du kan lyssna på attackljudet så kan du rulla undan då om du har problem med kameran.

 

Men om man hamnar i en gruppstrid mot flera robotar så får man det svårt, särskilt om de är stora. Därför är planering före striderna viktigt. Jag är tveksam till att ens ge mig på två sabertooths.

 

Hela gör du ju med ett tryck på nedkorset. Bara att välja potions innan så du har det snabbt tillgängligt.

 

Spelet har ju ett system där fienderna har svagheter som man helst ska utnyttja. Så om du scannar robotarna med den här datormojängen så ser du vilka delar som är svaga mot vad. Är en viss del svag mot eld så räcker det kanske med två eldpilar för att den ska explodera för massiv skada. Planering och lära sig fienderna så går det.


Redigerat av Zoiler, 24 mars 2017 - 23:01.


#232

Postad 26 mars 2017 - 07:59

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

För mig som just skaffat en PS4 Pro och älskar Far Cry 4 och Crysis så borde jag gilla detta spel. 



#233

Postad 26 mars 2017 - 08:26

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 945 inlägg
  • 0

För mig som just skaffat en PS4 Pro och älskar Far Cry 4 och Crysis så borde jag gilla detta spel. 

 

 

Svar ja! :) Lägg därtill lite Tomb Rider och Assassins med... :) 



#234

Postad 26 mars 2017 - 08:27

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Svar ja! :) Lägg därtill lite Tomb Rider och Assassins med... :)

AHHHHRGH, MÅSTE HAA :)



#235

Postad 26 mars 2017 - 21:12

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 010 inlägg
  • 0
Har fått Shield Weaver dräkten nu. De flesta fiender var rätt enkla redan iofs med maxad pilbåge osv, men nu behöver man knappt gömma sig.

Gissar på att den kommer att behövas i de sista uppdragen...

Edit:
Spoiler

Redigerat av Ageve, 26 mars 2017 - 21:15.


#236

Postad 27 mars 2017 - 10:57

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 2

Klarade spelet för kanske en vecka sedan (45 timmar) och har drygt 65-75% avklarat) och kan enkelt säga att detta är GOTG (Game of the generation) för mig. Bättre än TW3 (som jag har spelat drygt 150-200 timmar). 

 

Spelmekaniken (30 fps märktes inte av, flyter på utan dess like)

 

Storyn (tilltalade mig, jag älskade hela människa-maskin-scenariot)

 

Grafiken (wow)

 

Detta spel är 10/10 enligt mig. Ska testa Very Hard läget nu. 

 

(OBS! Jag hade inte den där superutrustningen heller, den lär jag skaffa på very hard!) 



#237

Postad 27 mars 2017 - 11:59

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Klarade spelet för kanske en vecka sedan (45 timmar) och har drygt 65-75% avklarat) och kan enkelt säga att detta är GOTG (Game of the generation) för mig. Bättre än TW3 (som jag har spelat drygt 150-200 timmar). 

 

Spelmekaniken (30 fps märktes inte av, flyter på utan dess like)

 

Storyn (tilltalade mig, jag älskade hela människa-maskin-scenariot)

 

Grafiken (wow)

 

Detta spel är 10/10 enligt mig. Ska testa Very Hard läget nu. 

 

(OBS! Jag hade inte den där superutrustningen heller, den lär jag skaffa på very hard!) 

 

Jag håller med, har spelat 20 timmar och kan inte minnas att jag haft roligare med ett spel det senaste året eller 2. 

 

Det som gör mest för mig är hur kul det är att fälla de stora maskinerna(dinosaurerna?), spelar på hard och känner att jag verkligen måste tänka till och planera en vettig attack. Ser fram emot att spela mer story uppdrag snart och få gräva i vad som hänt civilizationen. 

 

Skall också testa very hard snart är det tänkt. 



#238

Postad 28 mars 2017 - 07:32

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Jag håller med, har spelat 20 timmar och kan inte minnas att jag haft roligare med ett spel det senaste året eller 2.

Det som gör mest för mig är hur kul det är att fälla de stora maskinerna(dinosaurerna?), spelar på hard och känner att jag verkligen måste tänka till och planera en vettig attack. Ser fram emot att spela mer story uppdrag snart och få gräva i vad som hänt civilizationen.

Skall också testa very hard snart är det tänkt.


Ja. Känslan i striderna är ju hundra gånger bättre än i The Witcher 3 (där kan du slå på en fiende och träffen "känns" som du slår på en plastpåse).

Testade lite på Very Hard.. Oj. Maskinerna blir lite starkare och det var otroligt kämpigt när det var mer än en man slogs emot.

Men precis som i TW3 antar jag att man lär få använda sig av alla knep i ryggsäcken på den här nivån?

#239

Postad 28 mars 2017 - 21:04

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Ja. Känslan i striderna är ju hundra gånger bättre än i The Witcher 3 (där kan du slå på en fiende och träffen "känns" som du slår på en plastpåse).

Testade lite på Very Hard.. Oj. Maskinerna blir lite starkare och det var otroligt kämpigt när det var mer än en man slogs emot.

Men precis som i TW3 antar jag att man lär få använda sig av alla knep i ryggsäcken på den här nivån?

 

Ja very hard är svårt, har dock övergått till att köra det på fulltid nu. Det går åt mer health potions helt klart och jag använder mer av de kraftfulla vapnen samt förbereder extra. Använde knappt overrides alls innan men nu tar jag till det ibland som en del av förberedelsen för en strid. Det är speciellt användbart när fler cauldrons är "öppnade". 

 

53% klart nu, är väldigt sugen på att ta 100%. 



#240

Postad 29 mars 2017 - 11:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1

med tanke på vad alla säger om det här spelet så kommer det bli nästa spel jag köper. jag är lite tvåa på bollen, men det skyller jag på ett visst rymdspel. som inte heter mass effect :D



#241

Postad 29 mars 2017 - 11:53

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

med tanke på vad alla säger om det här spelet så kommer det bli nästa spel jag köper. jag är lite tvåa på bollen, men det skyller jag på ett visst rymdspel. som inte heter mass effect :D

 

Space invaders? ;)



#242

Postad 29 mars 2017 - 15:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Space invaders? ;)

Alla mina mynt är slut! :(

#243

Postad 29 mars 2017 - 15:29

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

med tanke på vad alla säger om det här spelet så kommer det bli nästa spel jag köper. jag är lite tvåa på bollen, men det skyller jag på ett visst rymdspel. som inte heter mass effect :D

 

Gick du aldrig med i hypetåget för Horizon? Tycker du brukar hypea så det nästan brinner. 



#244

Postad 29 mars 2017 - 19:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Gick du aldrig med i hypetåget för Horizon? Tycker du brukar hypea så det nästan brinner.

Nej, jag gjorde inte riktigt det. Var väl därför det blev så lyckat? :D

#245

Postad 09 april 2017 - 14:03

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 945 inlägg
  • 0

Är i lvl 17 nu... börjar kännas som vapnen är för svaga nu, och ammoväskorna är för små... har ni bra tips på vapen, och vilka ammo mm man ska samla på sig... måste nog gå på jakt för att utöka väskor etc med... sen hur man kontroll över mer maskiner, har bara så jag kan kontrollera spanare och bredskalle... sen skulle det finnas nån ammo till båge som gjorde att man tog kontroll med... eller har jag fel för mig..? :)

Får nog göra en del sidouppdrag med för att levla upp färdigheter med... :ph34r:  :rolleyes:


Redigerat av Garrett, 09 april 2017 - 14:03.


#246

Postad 09 april 2017 - 16:15

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Satsa på "shadow" vapnen, speciellt bågen med eldpilar. kommer inte ihåg om det är den som heter hunting bow. Den är inte speciellt svår att få råd med. Om du kör cauldrons, så kommer du kunna ta över fler maskiner sen.

 

Eldpilar är i min mening bäst. Man skjuter x antal tills "mätaren" på maskinen blir full. efter det så byter man till vanliga pilar om det behövs. Men har man 3st eld modifikationer på bågen, så tar dem sjukt mycket skada. 


Redigerat av walkiii, 09 april 2017 - 16:15.


#247

Postad 09 april 2017 - 17:03

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 945 inlägg
  • 0

Ok, ska kolla upp den :)

Vad menar du med cauldrons? Edit: Hittade efter googling, hade glömt av den biten, spelar sporadiskt ju, blir bättre i denna veckan  :)


Redigerat av Garrett, 09 april 2017 - 17:07.


#248

Postad 10 april 2017 - 22:06

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 010 inlägg
  • 0
har ni bra tips på vapen, och vilka ammo mm man ska samla på sig...

 

Shadow Sharpshot Bow är bra, speciellt med tre moddar (damage och tear, minst 40%). Laddar man tre pilar tar den mycket på stora fiender. Eldpilarna är bra med, speciellt med fire-mods.

 

Är det någon som har fått 100% completion?

 

Har klarat spelet och alla side missions, errands, tallnecks, cauldrons, bandit camps, corrupted zones osv och hittat alla metal flowers, banuk figures, vessels och viewpoints. Har alla skills och nivå 50 med. Ligger ändå bara strax över 80%. Skumt...

 

måste nog gå på jakt för att utöka väskor etc med...

 

Japp, craftingen är som i Far Cry, dvs man får skjuta djur, men här är det mer frustrerande när kanske en av 50 har skinn. Höll på i över en timme med att skjuta fiskar, rävar och kaniner...


Redigerat av Ageve, 10 april 2017 - 22:26.


#249

Postad 10 april 2017 - 23:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 992 inlägg
  • 0

 

Japp, craftingen är som i Far Cry, dvs man får skjuta djur, men här är det mer frustrerande när kanske en av 50 har skinn. Höll på i över en timme med att skjuta fiskar, rävar och kaniner...

 

Perfekt spel för Improwise om någon fattar.



#250

Postad 12 april 2017 - 21:49

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 906 inlägg
  • 0

Kunde gjort så att djuren man kan skjuta är mer sällsynta i stället och beroende på hur bra man skjuter så får man mer eller mindre skadat skinn? Jag antar det är superarkad och man springar ikapp och knivar dem och eagle vision så man ser var de finns?

 

Får snart se om mina fördomar är bekräftade. Beställde en PS 4 Pro med Horizon i ett svagt ögonblick ;)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Låda 2
    DPC
    2024-05-03 07:22:55
  • Nya duken, låda 1
    DPC
    2024-05-03 07:22:16
  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.