Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Playstation 4

9134 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 27 maj 2011 - 11:47

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlĂ€gg
  • 0

True men problemet Àr att Sony hafdt det tungt över en lÄng period. Dessutom sÄ har andra koreanska bolag lyckats slÄ dem rÀtt kraftigt pÄ mÄnga av deras tyngre segment inom hemelektronik.

Dessutom mÄste man titta pÄ trenderna inom de segment som Sony jobbar med och dÀr de knappast ett gott exempel. Tar vi Samsung till exempel som tycks göra allt rÀtt sÄ plockar de hem enorma vinster pÄ Smartphone marknaden dÀr det nu Àr en enorm tillvÀxt, en marknad som Sony inte Àr med i. Tar vi sen en syn pÄ TV sÄ tappar Sony marknadsandelar i mÄnga lÀnder och hÀr har vi Samsung igen som springer fram (Snart 40% marknadsandel i Sverige pÄ LCD/LED TV).

Ska tillÀggas att Sony inte Àr unik, mÄnga klassiska Japanska hemelektronikföretag har det svÄrt.


Ute pÄ cykeltur? ;)
Sony-Ericsson har ju en rÀtt ny pÄ marknaden som heter ARC, tidigare var det ju X10:an och mini-versionerna av den. Nu vet inte jag hur uppdelningen Àr dÀr men Sony har vÀl nÄgot mer i det spelet att göra Àn bara namnet?

Redigerat av HenkeEdge, 27 maj 2011 - 11:49.


#52

Postad 27 maj 2011 - 11:51

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlĂ€gg
  • 0
Vi kan ta Flat Panles som exempel, en gÄng en Sony dominerad bransch:

http://news.cnet.com...454971-260.html

Sony, meanwhile, has floundered in the market it once dominated. Its worldwide market share of flat-panel TVs is 5.9 percent, according to DisplaySearch. That's behind LG (14.8 percent), Panasonic (6.9 percent), and TCL Electronics/RCA/Thomson/Alcatel (6.6 percent).


The speed with which Samsung has overtaken its competitors is fairly remarkable as well. Just four years ago, the company lagged behind Sony, who was then the king of the new flat-panel scene. Since passing Sony in sales, Samsung has doubled the number of TVs it ships every year. Samsung shipped 38 million TVs last year, according to DisplaySearch, and a goal for 2010 is to sell 45 million TVs.



Ute pÄ cykeltur? ;)
Sony-Ericsson har ju en rÀtt ny pÄ marknaden som heter ARC, tidigare var det ju X10:an och mini-versionerna av den. Nu vet inte jag hur uppdelningen Àr dÀr men Sony har vÀl nÄgot mer i det spelet att göra Àn bara namnet?


Kolla deras marknadsandel först. Sen Sony-Ericsson bildades sÄ har deras marknadsandel minska varje Är. SÄ nej de Àr inte pÄ gÄng eller.

But by its own admission, Sony Ericsson’s market share is not very big: the company estimates that the global handset market for the full year 2010 was 1.2 billion units. Of that, it says its market share was four percent in terms of units and six percent in terms of value; for the quarter its market share was three percent, which analyst Horace Dediu says is down from five percent.


http://moconews.net/...e-market-share/

FrÄn 5% till 3%. Om du tycker det Àr positivt sÄ visst. En gÄng var Ericsson 2:a. Nu Àr man knappt med i spelet. Nej jag Àr inte ute och cyklar, Sony-Ericsson Àr. Jag ger dem 3-4 Är sen kan vi nog rÀkna bort dem helt. De har tyvÀrr vÀldigt liten chans att komma tillbaka

Postad bild

Redigerat av PalmiNio, 27 maj 2011 - 11:52.


#53

Postad 27 maj 2011 - 11:57

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlĂ€gg
  • 0
Ok, har noll koll pÄ vilka mobilföretag som har mest marknadsandelar.

Men bör det hÀr inte lyftas i en egen trÄd om vi ska fortsÀtta dyfta ekonomi i Sonys totala bolag? KÀnns som vi Àr pÄ vÀg lÀngre och lÀngre bort ifrÄn Àmnet att en "PS4 Àr pÄ G".

#54

Postad 27 maj 2011 - 11:59

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlĂ€gg
  • 0

Ok, har noll koll pÄ vilka mobilföretag som har mest marknadsandelar.

Men bör det hÀr inte lyftas i en egen trÄd om vi ska fortsÀtta dyfta ekonomi i Sonys totala bolag? KÀnns som vi Àr pÄ vÀg lÀngre och lÀngre bort ifrÄn Àmnet att en "PS4 Àr pÄ G".


Absolut! My Bad! DÄlig vana frÄn min sida.

#55

Postad 27 maj 2011 - 12:04

Lalikula
  • Lalikula
  • LĂ€rjunge

  • 472 inlĂ€gg
  • 0

Jag har inte pÄstÄtt att de gÄr med förlust pÄ spel eller enheter eller pÄ ngt annat heller. Var ngnstans skrev jag det menar du? Jag skrev pÄ förra sidan att Sony som företag Àr usla pÄ att tjÀna pengar pÄ sina produkter. Sony-Ercisson Àr ett exempel. De höll pÄ att gÄ under för de hade sÄ dÄliga vinstmaginaler.
Det jag skrivit Àr att vinstmarginal Àr det enda som Àr viktigt för ett företag. Punkt. Du har nog missuppfattat mina inlÀgg totalt.



Nope jag tror inte att det bottnar i missförstÄnd. jag tror snarare att logiken smat möjligen formuleringen Àr nÄgolunda..ja...inkomplett? Det kan faktistk inte vara sÄ att samtliga som ifrÄgasÀtter det du ovan menar har missupfattat inlÀgget...totalt..;)

#56

Postad 27 maj 2011 - 12:28

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlĂ€gg
  • 0
Jag spÄr:

- CPU som Àr en vidareutveckling av CELL
- GPU designad av Nvidia
- BluRay med bÀttre lÀshastighet.
- Flasminne likt SSD pÄ 32 eller 64gb. För buffring
- stöd för intern och extern lagring.
- SKU med och utan intern lagring utöver flashminnet.
- 1-2 gb Ram
- Fullt 3D stöd

Med detta sÄ blir utvecklingen ej lika dyr! De kan ocksÄ erbjuda stöd för PS3 sprl och utvecklare behöver inte lÀra sig en helt ny plattform.

Flashminne Àr för kostnadseffektivitet dÄ NAND har bÀttre skalbarhet Àn mekaniska diskar.

#57

Postad 27 maj 2011 - 12:32

Lalikula
  • Lalikula
  • LĂ€rjunge

  • 472 inlĂ€gg
  • 0

Jag spÄr:

- CPU som Àr en vidareutveckling av CELL
- GPU designad av Nvidia
- BluRay med bÀttre lÀshastighet.
- Flasminne likt SSD pÄ 32 eller 64gb. För buffring
- stöd för intern och extern lagring.
- SKU med och utan intern lagring utöver flashminnet.
- 1-2 gb Ram
- Fullt 3D stöd

Med detta sÄ blir utvecklingen ej lika dyr! De kan ocksÄ erbjuda stöd för PS3 sprl och utvecklare behöver inte lÀra sig en helt ny plattform.

Flashminne Àr för kostnadseffektivitet dÄ NAND har bÀttre skalbarhet Àn mekaniska diskar.


+1

Tycker dock att gissningen gÀllande minnet Àr nÄgot konservativt. Beror givetvis pÄ hur resterande delar av burken presterar. Skulle nog sÀtta 2gb som lÀgst faktistk. For EPIC som dom vill, igen..sÄ lÀr nextbox nte hamna under 4gb. Men nu diskuterar vi ps3..sÄ att..jag ska vara tyst.

#58

Postad 27 maj 2011 - 12:33

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlĂ€gg
  • 0
FÄr man frÄga varför de inte anvÀnder en "vanlig" CPU (och vanliga GPU:er ocksÄ för den delen) istÀllet för nÄgon obskyr specialvariant? DÄ borde det ju vara enormt enkelt för speltillverkarna dessutom. DÄ slipper du ju betala för att ta fram en specialare. Har för mig att Xbox 1 gjorde sÄ?

Redigerat av Kamui, 27 maj 2011 - 12:34.


#59

Postad 27 maj 2011 - 12:38

Lalikula
  • Lalikula
  • LĂ€rjunge

  • 472 inlĂ€gg
  • 0
Tror att et blir svÄrt att deala till sig nÄgot bra i lÀngden. Har för mig att det var nÄt tjafs emellan nvidia och xbox.....jag kan dock ha fel. Palm lÀr ha mer koll pÄ det.

#60

Postad 27 maj 2011 - 12:39

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlĂ€gg
  • 0

FÄr man frÄga varför de inte anvÀnder en "vanlig" CPU (och vanliga GPU:er ocksÄ för den delen) istÀllet för nÄgon obskyr specialvariant? DÄ borde det ju vara enormt enkelt för speltillverkarna dessutom. DÄ slipper du ju betala för att ta fram en specialare. Har för mig att Xbox 1 gjorde sÄ?


CELL Àr in-house och utvecklad sÄ de behöver bara skala upp den vilket den ska vara bra pÄ. Fler kÀrnor och snabbare helt enkelt.

Dessutom sÄ ser vi pÄ dagens spel att utvecklarna har lÀrt sig CELL rÀtt bra sÄ nÄgra större inlÀrningskurvor blir det nog inte.

Visst kan man gÄ till Intel och AMD. De Àr nog sugna men vad blir priset? Normalt Àr det annars IBM. Fock förlorar man PS3 stödet dÄ, sÄ som PS3 inte klarar PS2

#61

Postad 27 maj 2011 - 12:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 994 inlĂ€gg
  • 0

Å andra sidan sĂ„ finns det inget som sĂ€ger att de inte kommer satsa pĂ„ högprestanda-teknik, bara det att de kanske ska vara lite smartare och mer kostnadseffektiva Ă€n tidigare.

Just grejjen att inte uppfinna allt sjÀva, vilket Sony gjort till sin grej genom Ären, DET Àr en rejÀl vÀndning!

LÄter som en kostnadseffektivitetsgrej, tror knappast de kör pÄ lowpower. TrÄkigt men förstÄeligt om de inte utvecklar sina egna komponenter

#62

Postad 27 maj 2011 - 12:43

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlĂ€gg
  • 0
Palmnio:

SÄ priset för Cell (tillverkning+utveckling) skulle alltsÄ ligga lÀgre/likvÀrdigt jÀmfört med om man hade vÀnt sig till AMD/Intel och bara köpt det hela? LÄter ju iofs inte helt otroligt, iaf inte sent i konsolens livscykel.

BakÄtkompatibiliteten har du en stor poÀng i, det blev jag oerhört besviken pÄ Sony över. Hur löste MS det? MÄnga Xbox 1-spel funkar ju fint till 360:n.

Redigerat av Kamui, 27 maj 2011 - 12:43.


#63

Postad 27 maj 2011 - 12:48

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlĂ€gg
  • 0

Tror att et blir svÄrt att deala till sig nÄgot bra i lÀngden. Har för mig att det var nÄt tjafs emellan nvidia och xbox.....jag kan dock ha fel. Palm lÀr ha mer koll pÄ det.


Vid Xbox 1 sÄ Àgde inte MS de anvÀnda chipen utan köpte dem fÀrdigpriducerade frÄn Intel och nVidia. DÄ har du svÄrt att pressa kostnaderna. I 360 köpte man istÀllet designen av ATI o IBM, sen kunde man sjÀlv vÀlja vart man skulle producera.

Även hĂ„rddisken var ett problem. DĂ€rför gick man aldrig med vinst.

Palmnio:

SÄ priset för Cell (tillverkning+utveckling) skulle alltsÄ ligga lÀgre/likvÀrdigt jÀmfört med om man hade vÀnt sig till AMD/Intel och bara köpt det hela? LÄter ju iofs inte helt otroligt, iaf inte sent i konsolens livscykel.

BakÄtkompatibiliteten har du en stor poÀng i, det blev jag oerhört besviken pÄ Sony över. Hur löste MS det? MÄnga Xbox 1-spel funkar ju fint till 360:n.


Emulering.

#64

Postad 27 maj 2011 - 12:50

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlĂ€gg
  • 0
Nog behöver de komma pÄ nya saker nu nÀr det rÄder recession dÀrborta.

#65

Postad 27 maj 2011 - 12:55

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlĂ€gg
  • 0

+1

Tycker dock att gissningen gÀllande minnet Àr nÄgot konservativt. Beror givetvis pÄ hur resterande delar av burken presterar. Skulle nog sÀtta 2gb som lÀgst faktistk. For EPIC som dom vill, igen..sÄ lÀr nextbox nte hamna under 4gb. Men nu diskuterar vi ps3..sÄ att..jag ska vara tyst.


Minneskraven pÄ OS har inte ökat pÄ samma sÀtt som tidigare. Du har vÀldigt avancerade operativsystem pÄ mobil som knappt anvÀnder 256mb. SÄ behovet Àr inte sÄ stort dÀr. Resterande 1,5 gb för spel tror jag rÀcker.

#66

Postad 27 maj 2011 - 12:58

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlĂ€gg
  • 0

Vid Xbox 1 sÄ Àgde inte MS de anvÀnda chipen utan köpte dem fÀrdigpriducerade frÄn Intel och nVidia. DÄ har du svÄrt att pressa kostnaderna. I 360 köpte man istÀllet designen av ATI o IBM, sen kunde man sjÀlv vÀlja vart man skulle producera.

Även hĂ„rddisken var ett problem. DĂ€rför gick man aldrig med vinst.



Emulering.


Jo, men vad har hindrat Sony frÄn att göra samma sak? Budget?

#67

Postad 27 maj 2011 - 13:02

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlĂ€gg
  • 0

Jo, men vad har hindrat Sony frÄn att göra samma sak? Budget?


Microsoft Àr i grunden ett mjukvaruföretag och har lÄng erfarenhet av spel miljöer och API. Detta + att xbox 1 kanske liknar 360 mer Àn PS2 liknar PS3 Àr nog svaret.

Dock gÄr det nog men nu finns det antagligen ingen anledning lÀngre. Kanske isf för att sÀlja PS2 klassiker pÄ PSN.

#68

Postad 27 maj 2011 - 13:10

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlĂ€gg
  • 0
Ja vi fÄr vÀl se vad som hÀnder. Jag vet att mÄnga (jag var en av dom) satt med sina PS2-samlingar och föll för snacket om bakÄtkompatibilitet och uppskalad grafik och allt var det var. Sen dumpades det stödet illa kvickt. Inte alls snyggt!

Hoppas dom löser det bÀttre nÀsta generation, annars blir det MS för mig igen.

#69

Postad 27 maj 2011 - 13:15

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr vÀl IBM processorer i alla 3 konsollerna idag?
LÀste ngt förra Äret om att man inte kommer vidareutveckla Cell mer.
Iofs sÄ Àr det grafikchippet som hÄller tillbaka ps3an. Kanske rÀcker med bÀttre grafikchip för att fÄ en ps4 som klarar 1080p ordentligt

#70

Postad 27 maj 2011 - 13:22

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr vÀl IBM processorer i alla 3 konsollerna idag?
LÀste ngt förra Äret om att man inte kommer vidareutveckla Cell mer.
Iofs sÄ Àr det grafikchippet som hÄller tillbaka ps3an. Kanske rÀcker med bÀttre grafikchip för att fÄ en ps4 som klarar 1080p ordentligt


CELL Àr utvecklad av Sony, Toshiba och IBM. IBM har sagt de inte ska utveckla men det hindrar inte Sony. Sen kan kanske lite pengar Àndra IBM.

Behöver nog ny GPU och CPU, dagens CPUer pÄ PC slÄr CELL rÀtt kraftigt.

#71

Postad 27 maj 2011 - 13:27

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

  • 1 636 inlĂ€gg
  • 0
ja processorn tror jag knappt behöver utvecklas mycket mer, lite grann kanske, men annars Àr det ju grafik, minne och mjukvara som behöver förnyas till en ny konsol

mvh

#72

Postad 27 maj 2011 - 15:32

simulacra
  • simulacra
  • MĂ€stare

  • 3 147 inlĂ€gg
  • 0

ja processorn tror jag knappt behöver utvecklas mycket mer, lite grann kanske, men annars Àr det ju grafik, minne och mjukvara som behöver förnyas till en ny konsol

mvh


Samt en mÀngd processorkraft, det krÀvs för AI, fysik och andra uppgifter. Det som gjort att Naughty Dog, Guerilla mfl exklusiva utvecklare har kunnat pusha grafiken sÄ mkt som det har Àr för att de lÀrde sig att du kunde avlasta GPUn ganska mkt genom att lÀgga en del av arbetet pÄ CPUn.
Men den hÀr gÄngen vill jag att varenda modell har USB-portar pÄ baksidan, det Àr ett meck att behöva dra kabeln till kameran frÄn framsidan av maskinen.

Redigerat av simulacra, 27 maj 2011 - 15:54.


#73

Postad 27 maj 2011 - 15:47

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlĂ€gg
  • 0
Vilken hÄrdvara som krÀvs i nya generationens konsoller Àr vÀl helt omöjligt att veta. Det beror ju helt pÄ ambitionen hos hur spelen som ska nyttjas ska vara. Personligen hoppas jag att dom trycker i sÄ jÀkla mkt krÀm det bara Àr möjligt i nÀsta generations konsoller sÄ att vi som spelar PC Äterigen kan fÄ se lite grafiskt lÀckra spel pÄ PC.

För att sticka ut i nÀsta gen. konsoller tror jag dock personligen inte att prestanda rÀcker för att gÄ med vinst. MÄste finnas nÄgot unikt hos konsollen som gör att man vÀljer den framför andra. Nintendo sÀger ju sig ha nÄgot helt nytt pÄ gÄng och jag har fullt förtroende för att sÄ Àr fallet. De har alltid varit nytÀnkande.

PS3an Àr vÀl ett jÀttebra exempel pÄ att hÄrdvaran i konsollen verkligen inte Àr allt. Spelar ingen roll om man gÄr ut i tidningen med rykten som att Saddam bestÀllt 2000 ps3or för att nyttja deras processorer till att anvÀndas i samband med SCUDmissilavfyrning osv. (stod faktiskt i tidningen nÀr PS3 var nylanserat)

#74

Postad 27 maj 2011 - 16:12

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlĂ€gg
  • 0

Ja vi fÄr vÀl se vad som hÀnder. Jag vet att mÄnga (jag var en av dom) satt med sina PS2-samlingar och föll för snacket om bakÄtkompatibilitet och uppskalad grafik och allt var det var. Sen dumpades det stödet illa kvickt. Inte alls snyggt!


SÄ illa kvickt var det vÀl ÀndÄ inte? de första generationerna hade ju ÀndÄ bakÄtkompabilitet, eller missar jag nÄgot hÀr? Spelar fortfarande PS2-spel lite dÄ och dÄ pÄ min PS3:a. ;)

#75

Postad 27 maj 2011 - 20:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 994 inlĂ€gg
  • 0

PS3an Àr vÀl ett jÀttebra exempel pÄ att hÄrdvaran i konsollen verkligen inte Àr allt.

Eller PC ;)

#76

Postad 27 maj 2011 - 22:33

jonas_79
  • jonas_79
  • Beroende

  • 1 085 inlĂ€gg
  • 0

SÄ illa kvickt var det vÀl ÀndÄ inte? de första generationerna hade ju ÀndÄ bakÄtkompabilitet, eller missar jag nÄgot hÀr? Spelar fortfarande PS2-spel lite dÄ och dÄ pÄ min PS3:a. ;)


60 GB version Àr den enda versionen med bakÄtkompatibelt och kan spela playstation 2 och 1 spel
pÄ min konsoll och köpte den 1 mÄnad efter lansering 6499 kr kostade den dÄ och har hÀnt
en hel del pÄ priset sedan dess.

#77

Postad 28 maj 2011 - 00:17

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlĂ€gg
  • 0
sony bekrÀftar playstation 4
https://www.prisjakt...r_playstation_4

vet inte om det Àr en nyhet för er andra, fick se det nÀr jag surfade runt bara ;)

#78

Postad 28 maj 2011 - 00:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 994 inlĂ€gg
  • 0

sony bekrÀftar playstation 4
https://www.prisjakt...r_playstation_4

vet inte om det Àr en nyhet för er andra, fick se det nÀr jag surfade runt bara ;)

Det Àr det som Àr anledningen till att jag skapade trÄden -_-

#79

Postad 28 maj 2011 - 01:38

MrGreenankle
  • MrGreenankle
  • AnvĂ€ndare

  • 143 inlĂ€gg
  • 0

60 GB version Àr den enda versionen med bakÄtkompatibelt och kan spela playstation 2 och 1 spel
pÄ min konsoll och köpte den 1 mÄnad efter lansering 6499 kr kostade den dÄ och har hÀnt
en hel del pÄ priset sedan dess.

De tog vÀll bort bakÄtkompabiliteten för att kunna sÀnka priset? Det Àr vad jag kommer ihÄg i alla fall! ;)

#80

Postad 28 maj 2011 - 02:44

Juhan
  • Juhan
  • ForumrĂ€v

  • 679 inlĂ€gg
  • 0

De tog vÀll bort bakÄtkompabiliteten för att kunna sÀnka priset? Det Àr vad jag kommer ihÄg i alla fall! ;)

I USA versionen av första PS3an med 80gb sÄ var det garanterat det för det var en liten PS2a inbyggd i PS3an. Men i Europa sÄ var PS2 bakÄtkompatibiliteten mjukvaru emulerad sÄ den har ingenting med kostnad att göra den hade de lika gÀrna kunnat ha lÄtit varit kvar. DÀr skon klÀmde var att Sony vilje sÀlja PS3 spel och jag tror mÄnga köpte sig en PS3a för att kunna spela deras gamla PS2 spel i vÀntan pÄ att mer PS3 spel skulle slÀppas.

#81

Postad 28 maj 2011 - 10:09

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr det som Àr anledningen till att jag skapade trÄden -_-


jo fast alla skriver ju bara om massa rykten som inte gÄr att lita pÄ :)
jag har inte sett nÄgon bekrÀftelse tidigare, men jag kanske har missat det bara

#82

Postad 28 maj 2011 - 11:44

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • MĂ€stare

  • 2 625 inlĂ€gg
  • 0

jo fast alla skriver ju bara om massa rykten som inte gÄr att lita pÄ :)
jag har inte sett nÄgon bekrÀftelse tidigare, men jag kanske har missat det bara

Första inlÀgget :)

#83

Postad 28 maj 2011 - 12:02

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlĂ€gg
  • 0

Första inlÀgget :)


hehe ojdÄ, missade det lilla inlÀgget :)

dÄ ber jag om ursÀkt för min onödiga info och sÀtter mig och skÀms lite :)

#84

Postad 28 maj 2011 - 12:14

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

  • 1 220 inlĂ€gg
  • 0

Antalet har noll betydelse. Det enda som har ngn betydelse Àr vinstmarginal per enhet och det Àr Sony urusla pÄ.


SÄklart har antalet betydelse eftersom man man kan presentera en större presumtiv kundkrets för spelutvecklare t.ex.

Förövrigt tror jag att PS4 kommer ut sent 2012 och kommer vara en PS3,5. Med andra ord en nÄgot bÀttre cellprocessor och framför allt bÀttre grafikkretsar.

Redigerat av Unregistered0650da58, 28 maj 2011 - 12:17.


#85

Postad 28 maj 2011 - 12:23

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlĂ€gg
  • 0
Vill de ha kvar BC sÄ mÄste de fortsÀtta med Cell iaf.

#86

Postad 28 maj 2011 - 13:40

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

  • 2 787 inlĂ€gg
  • 0
Sony övervÀger flera alternativ för utformningen av "PlayStation 4," inklusive skrota Cell design helt och vÀlja en traditionell PC multi-core processor.

LÀste av författare Goto Hiroshige pÄ Tech att Sony ocksÄ titta pÄ en ny modifierad version av Cell-processorn och Intels Larrabee chipset som möjliga kandidater. Han skrev ocksÄ att det verkar osannolikt att vi fÄr se en release av "PS4" innan 2012, eftersom det oftast tar tvÄ Är för en konsol för att gÄ frÄn idé till full produktion.

Han menar dock att PlayStation 3: s Cell-processorn fortfarande har sina fördelar gentemot konkurrenterna

#87

Postad 28 maj 2011 - 13:51

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlĂ€gg
  • 0

I USA versionen av första PS3an med 80gb sÄ var det garanterat det för det var en liten PS2a inbyggd i PS3an. Men i Europa sÄ var PS2 bakÄtkompatibiliteten mjukvaru emulerad sÄ den har ingenting med kostnad att göra den hade de lika gÀrna kunnat ha lÄtit varit kvar. DÀr skon klÀmde var att Sony vilje sÀlja PS3 spel och jag tror mÄnga köpte sig en PS3a för att kunna spela deras gamla PS2 spel i vÀntan pÄ att mer PS3 spel skulle slÀppas.


Inte riktigt.

Första versionen sÄ hade man bÄde CPUn och GPUn frÄn PS2an inbyggd, helt rÀtt. De lyckades sen ersÀtta en av dessa tvÄ med emulering, tror det var CPUn. Den andra plockades sen bort ocksÄ och PS2 stödet försvann. Antagligen svÄrare att emulera GPUn.

#88

Postad 28 maj 2011 - 14:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 994 inlĂ€gg
  • 0

Han skrev ocksÄ att det verkar osannolikt att vi fÄr se en release av "PS4" innan 2012, eftersom det oftast tar tvÄ Är för en konsol för att gÄ frÄn idé till full produktion.

2 bara? MÄste vÀl vara mer.

#89

Postad 28 maj 2011 - 14:53

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlĂ€gg
  • 0
Hoppas verkligen att dom gör en ny kontroll nu som inte bara Àr anpassad till japaner med pygmehÀnder. Vi Àr mÄnga som inte stÄr ut med skiten och det Àr en stor anledning till att jag aldrig skulle vilja skaffa en PS3. Dessutom Àr den ju sÄ gammal och förÄldrad sÄ det behövs verkligen nÄgot nytt nu kÀnner det som.

Redigerat av belzebubb, 28 maj 2011 - 15:07.


#90

Postad 28 maj 2011 - 15:27

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlĂ€gg
  • 0
Jag tycker PS3an har den bÀsta kontrollen pÄ marknaden :). SÄ fÄr mig sÄ fÄr de gÀrna fortfarande anvÀnda den :)


Fast sen Àr ju smaken som baken!

#91

Postad 28 maj 2011 - 16:48

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

  • 2 787 inlĂ€gg
  • 0
Ofta anvÀnder jag Xbox 360 kontrollen med sladd i min PS3 men dÄ har jag ocksÄ en liten dosa för 500-hundring mellan. Online kÀnns det dock lite fuskigt med 360 kontrollen men har nu CFW 3.55 sÄ nÄgot online Àr inte att tÀnka pÄ tills jag uppdaterar till officiella men dÄ tappar jag Linux stödet for ever. Just stöd för Linux var anledningen till att jag inte inte valde 360 men blev ju lurad av Sony.

Redigerat av ruva, 28 maj 2011 - 16:48.


#92

Postad 28 maj 2011 - 17:07

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 241 inlĂ€gg
  • 0

Jag tycker PS3an har den bÀsta kontrollen pÄ marknaden :). SÄ fÄr mig sÄ fÄr de gÀrna fortfarande anvÀnda den :)


Fast sen Àr ju smaken som baken!

Jag tycker den har den sÀmsta. Speciellt styrspakarna Àr Àckliga och oprecisa, lite som den pÄ PSP. Men det har nog att göra vart man kommer ifrÄn... de som vÀxte upp med PS1/PS2 föredrar sÀkert PS3-kontrollen, men vi som hade N64 föredrar Xbox 360-kontrollen eftersom det Àr typ en kopia av Nintendos.

#93

Postad 28 maj 2011 - 17:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 994 inlĂ€gg
  • 0

de som vÀxte upp med PS1/PS2 föredrar sÀkert PS3-kontrollen, men vi som hade N64 föredrar Xbox 360-kontrollen eftersom det Àr typ en kopia av Nintendos.

IsÄfall skulle de överlÀgset flesta föredra PS3-kontrollen :) . Gör en votetrÄd och kolla om teorin stÀmmer.

#94

Postad 28 maj 2011 - 17:24

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlĂ€gg
  • 0

IsÄfall skulle de överlÀgset flesta föredra PS3-kontrollen :) . Gör en votetrÄd och kolla om teorin stÀmmer.

Gör du en sÄdan dÄ? :)

Ja tack haj!

Redigerat av Hampuz, 28 maj 2011 - 17:52.


#95

Postad 28 maj 2011 - 17:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlĂ€gg
  • 0

Sony övervÀger flera alternativ för utformningen av "PlayStation 4," inklusive skrota Cell design helt och vÀlja en traditionell PC multi-core processor.

LÀste av författare Goto Hiroshige pÄ Tech att Sony ocksÄ titta pÄ en ny modifierad version av Cell-processorn och Intels Larrabee chipset som möjliga kandidater. Han skrev ocksÄ att det verkar osannolikt att vi fÄr se en release av "PS4" innan 2012, eftersom det oftast tar tvÄ Är för en konsol för att gÄ frÄn idé till full produktion.

Han menar dock att PlayStation 3: s Cell-processorn fortfarande har sina fördelar gentemot konkurrenterna


Nu Àr det förvisso ingen som vet hur lÀnge sony jobbat pÄ ps4. De kan ha jobbat med den i flera Är redan.

#96

Postad 28 maj 2011 - 17:36

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlĂ€gg
  • 0
Jag Àr ingen gamer direkt men har Àgd PS3 och lÀst pÄ lite. Tycker att folk överdriver hÀr ganska mycket nÀr det klagas pÄ att PS3 Àr förÄldrad och att Sony ligger efter pÄ nÄgot sÀtt. Ni som sÀger sÄ fÄr gÀrna lÀnka till en bÀttre konsol.

Sedan kan man visst alltid önska mer men man skall Àven vara realist.

En annan grej Àr att nÄgon gÄng i tiden satt man med 16bits konsoler och var glad och nöjd. Tycker man skall först och frÀmst vara glad med det man har. Kommer det en ny monstermaskin dÄ kommer folk börja gnÀlla igen om 6 mÄnader.

Och det Àr alltid roligt att lÀsa visa inlÀgg hÀr pÄ MHB. KÀnns ibland som att vÀrldens absolut topp elit inom teknik, finnans och management sitter hela dagar hÀr. :)

#97

Postad 28 maj 2011 - 17:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 994 inlĂ€gg
  • 0

En annan grej Àr att nÄgon gÄng i tiden satt man med 16bits konsoler och var glad och nöjd. Tycker man skall först och frÀmst vara glad med det man har. Kommer det en ny monstermaskin dÄ kommer folk börja gnÀlla igen om 6 mÄnader.

Man var nöjd för att det inte fanns bÀttre och det var ens bÀsta referenspunkt. Man skulle inte vara nöjd med det idag. Det Àr som att man skulle vara nöjd med att gÄ till biblioteket och slÄ upp saker istÀllet för att söka pÄ internet. Ens referenspunkter förÀndras och mÀnniskan förÀndras och vill alltid ha mer. Det Àr naturligt.

Eller som Einstein sade - Allt Àr relativt :)

#98

Postad 28 maj 2011 - 18:05

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlĂ€gg
  • 0

Man var nöjd för att det inte fanns bÀttre och det var ens bÀsta referenspunkt. Man skulle inte vara nöjd med det idag. Det Àr som att man skulle vara nöjd med att gÄ till biblioteket och slÄ upp saker istÀllet för att söka pÄ internet. Ens referenspunkter förÀndras och mÀnniskan förÀndras och vill alltid ha mer. Det Àr naturligt.

Eller som Einstein sade - Allt Àr relativt :)


Det Àr precis vad jag menar! Men grejen Àr att OM man Àr medveten om att allt Àr relativt dÄ kan man faktiskt vÀldigt ofta njuta av dem enklare sakerna. Annars vill man bara ha mer och mer vilket inte leder till nÄgon njutning direkt. Man Àr glad under uppackning och tvÄ dagar till. Sedan tar man saker för givet. Men det Àr kanske jag som Àr för filosofisk som tÀnker sÄ.

Edit:
Det intressanta Àr att nu Àr vi pÄ sida 4 och förutom förslag pÄ en ny handkontroll har det inte tillkommit nÄgra exakta förslag pÄ hur skulle man kunna förbÀttra spelupplevelsen. Allt handlar bara om den tekniska specen och Sonys finanser.

Redigerat av master_of_rock, 28 maj 2011 - 18:08.


#99

Postad 28 maj 2011 - 18:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 994 inlĂ€gg
  • 0

Man Àr glad under uppackning och tvÄ dagar till. Sedan tar man saker för givet. Men det Àr kanske jag som Àr för filosofisk som tÀnker sÄ.

Nja men efter 4-6 Är sÄ kanske man börjar trÄna efter bÀttre grejer =P. Vi har blivit invanda i alla generationer hittills vid att vi ska fÄ nya konsoler var femte Är, nu har de dragit över tiden. Det Àr reaktionen pÄ det folk visar upp nu kan man sÀga.

Jag Àr förvisso fortfarande nöjd med spelen som de Àr idag Àven om jag inte klagar om det kommer nya grejer. Men jag har svÄrt att gÄ tillbaka till retrogrejer.

Det intressanta Àr att nu Àr vi pÄ sida 4 och förutom förslag pÄ en ny handkontroll har det inte tillkommit nÄgra exakta förslag pÄ hur skulle man kunna förbÀttra spelupplevelsen. Allt handlar bara om den tekniska specen och Sonys finanser.

Det hÀr forumet Àr rÀtt grafikcentrerat, NintendotrÄdarna har metertjock spindelvÀv :)

#100

Postad 28 maj 2011 - 20:22

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

  • 2 787 inlĂ€gg
  • 0

Jag Àr ingen gamer direkt men har Àgd PS3 och lÀst pÄ lite. Tycker att folk överdriver hÀr ganska mycket nÀr det klagas pÄ att PS3 Àr förÄldrad och att Sony ligger efter pÄ nÄgot sÀtt. Ni som sÀger sÄ fÄr gÀrna lÀnka till en bÀttre konsol.


Finns ingen konsol som ens sniffar en dator med ett nytt grafikkort som kostar som en konsol. Inte ens min gamla dator som jag gav bort med Dual Coe Duo och Nvidia 8800 som idag tillsammans kostar mindre en Àn konsol.

Om PlayStation 4 ska matcha nyare datorer idag/imorgon blir den nog ganska dyr sÄ man ska inte ha förhoppningar pÄ monster prestanda. Vad tror ni andra?



1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.