Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Äntligen är paketet komplett men...

23 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 december 2007 - 13:22

Conigol
  • Conigol
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Jag är en nybörjare på det här.


Har nu äntligen lyckats fixa högtalarkablar som jag lagt längs väggarna och kopplat in i recievern.

Jag har en Samsung M86 hdtv men det ljudet är inte tillräckligt. Nu när jag har kopplat in det här märkte jag att jag inte har kablar som behövs.

Det jag vill få ljud ifrån är DVD (koaxial utgång) PS3 (optisk/HDMI). Eftersom recievern inte har HDMI så antar jag att jag ska koppla med optisk från PS3:an?

Min optiska och koaxiala kabel kommer imorgon hur ska jag då koppla? Som jag har fattat det ska jag koppla:

DVD genom scart till TV och med koaxial till reciever?

PS3 med HDMI till TV och med optisk till reciever?

Ska ljudet sen komma? Hur blir det med ljudet i TVn? Måste jag ställa in något i respektive inställningar?

För jag testade koppla in DVDn in i recievern med AV kabel (röd och vit) men då fick jag inget ljud. Ljudet från tvn var det som fortfarande kom. Jag har kopplat TV kabeln från vägguttaget till DVDn istället för TVn för att få bättre bild. Så DVDspelaren använder jag som mottagare till TV kanalen och PS3n är min DVDspelare. Hur får jag ljud från både DVDspelarens dvdspelning och mottagning av TV kabeln? Behöver jag koppla på 2 sätt då?

Eller måste jag koppla TV kabeln till TVn? Hur ska jag då koppla för att få ljud från surroundhögtalarna?

Hoppas någon kan hjälpa. Känns som jag är nära att få in ljudet nu men vet inte vad som är kvar att göra..

#2

Postad 13 december 2007 - 18:35

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

  • 1 102 inlägg
  • 0
Du har fattat rätt med hur du ska koppla kablarna.