Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

img filer

23 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 12 december 2008 - 16:12

bbergman
  • bbergman
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jag kanske är stendum nu men mina brända filmer ( iso och img) går inte att spela på min relativt nyinköpta samsung hemmabioanläggning.
Går detta att lösa på något sätt?
Tack på förhand

#2

Postad 12 december 2008 - 16:16

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Jag kanske är stendum nu men mina brända filmer ( iso och img) går inte att spela på min relativt nyinköpta samsung hemmabioanläggning.
Går detta att lösa på något sätt?
Tack på förhand


Lösning: Köp filmerna i Orginal! (butik/Webb)

#3

Postad 12 december 2008 - 16:26

bbergman
  • bbergman
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
tack för tipset mushunt. mitt tips till dig är att skaffa en ordbok...original

#4

Postad 12 december 2008 - 16:28

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
Hur har du bränt dom? Vilket program?

#5

Postad 12 december 2008 - 16:32

bbergman
  • bbergman
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
lite olika program, mest nero skulle jag tro.

#6

Postad 13 december 2008 - 00:40

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
Prova att ladda ner imgburn om du inte redan har det, ett gratis program som jag själv tycker är det absolut bästa och enklaste programmet när det gäller att bränna iso och img.

Lycka till!

#7

Postad 13 december 2008 - 10:33

bbergman
  • bbergman
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
hej redenzo, tack för det, men problemet är inte att jag inte kan bränna utan att det inte går att se på min hemmabio. d

#8

Postad 13 december 2008 - 16:00

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
Förstod det men bränningen kan ju få olika resultat beroende på vilket program man använder. Du kanske har bränt i för hög hastighet eller så kanske skivorna har mindre bra kvalité? Fungerar dom att spela upp i datorns dvd?

#9

Postad 14 december 2008 - 10:00

bbergman
  • bbergman
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Hej igen,
verkar inte vara nåt fel på skivorna, verkar snarast som min hemmabio, en ny samsung, inte klarar img eller iso formatet. om det nu är så, finns det något sätt att bränna filmen i ett format som min bioanläggning förstår eller finns det något sätt att komma runt detta?

#10

Postad 14 december 2008 - 10:09

Unregistered6332cbbb
  • Unregistered6332cbbb
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
Istället för Imgburn, kör dvd decrypter, också gratis som fixar img och iso filer, det kan ju vara en sån grej...

#11

Postad 14 december 2008 - 10:13

jonitz
  • jonitz
  • Forumräv

  • 549 inlägg
  • 0

lite olika program, mest nero skulle jag tro.

har du valt alternativet "burn image"?

#12

Postad 14 december 2008 - 10:13

el_zicko
  • el_zicko
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Det bör inte vara något problem för din samsung att läsa skivor som bränts i ISO eller IMG. Det är ju en exakt kopia av en dvd eller cd. Jag tror snarare att det är en inställning i ditt brännarprogram. Har du valt att stänga skivan efter bränning? Kör du RW skivor kan det vara ett problem för vissa spelare? Sen kan det ju vara källfilen som är problemet.

Själv använder jag NERO utan några som helst problem. Dubbelklickar på ISO filen och bara bränner.....

#13

Postad 14 december 2008 - 10:16

Unregistered6332cbbb
  • Unregistered6332cbbb
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
det är ju det jag menar, att brännprogrammet strular till det på något sätt... Testa DvdDecrypter så får du nog igång det :blush:

#14

Postad 14 december 2008 - 10:26

Unregistered5794a5dc
  • Unregistered5794a5dc
  • Lärjunge

  • 478 inlägg
  • 0
om jag förstå¨t frågan rätt bränner du din avbild av filmer som "img" och/eller "iso". Gör du på rätt sätt??? du ska använda img fil för att bränna en dvd avbild och inte rakt av bränna iso fil på skivan! om du bränner rakt av får du en iso/img fil på skivan och då kan ingen dvd spelare läsa av den. som någon föreslog ladda ner "imgburn"
http://www.imgburn.c...hp?act=download
installera och sedan använd dig av "bränn avbild till skiva"
då får du en perfekt dvd avbild som går att spela i vilken dvd spelare som helst.
lycka till
PM mig om du har frågor
mvh D

#15

Postad 14 december 2008 - 10:42

juan
  • juan
  • Forumräv

  • 823 inlägg
  • 0
det funkar inte med brända skivor på vissa samsung paket,, har läst det i andra trådar.
därför tvingade jag min polare köpa lg paket.

#16

Postad 14 december 2008 - 10:51

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

  • 5 007 inlägg
  • 0

8.1 Bryt inte & locka inte till brott mot upphovsrättslagen - 051018
Alla diskussioner, uttalanden, frågor och länkar som tar upp, berättar om eller på annat sätt refererar till aktiviteten att begå brott mot upphovsrättslagen eller som leder till information om var olagliga kopior av upphovsrättsligt skyddat material kan påträffas är förbjudna.

Är det filmer du själv har gjort så borde du inte ha några problem med att bränna dom till dvd-skivor. Det är bara att köra samma procedur som du gjorde när du skapade original-skivorna, d.v.s. producera en dvd-film. I annat fall så handlar tråden om piratkopiering, något som bryter mot forumets regler!

#17

Postad 14 december 2008 - 10:51

Unregistered6332cbbb
  • Unregistered6332cbbb
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
o jösses vad jag är dum nu.. Det går ju inte på deras förstärkar och högtalarpaket ju, är det en sådan kombo du har? Då måste den hårdvarupåverkas för att få den att fungera med brännt, tyvärr..

Köpte ju en sådan för några år sedan, den gick bort, XQ100 någonting, har jag för mig...

Vi vill ju inte vara bandidos, så nu avslutar vi detta

Redigerat av Unregistered6332cbbb, 14 december 2008 - 10:53.


#18

Postad 30 januari 2009 - 20:07

Unregisteredad5e4575
  • Unregisteredad5e4575
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0
Vilket format är det bästa att bränna filer i så att man kan se de på en vanlig DVD-spelare? .vob eller .img filer? Och är det någon skillnad i storlek i dessa filer?

Skulle vilja bränna en film som jag själv har spelat in från min hårddisk kamera.

#19

Postad 31 januari 2009 - 20:53

Unregisteredad5e4575
  • Unregisteredad5e4575
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0
Ingen?

#20

Postad 31 januari 2009 - 21:00

passan1
  • passan1
  • Beroende

  • 1 019 inlägg
  • 0

om jag förstå¨t frågan rätt bränner du din avbild av filmer som "img" och/eller "iso". Gör du på rätt sätt??? du ska använda img fil för att bränna en dvd avbild och inte rakt av bränna iso fil på skivan! om du bränner rakt av får du en iso/img fil på skivan och då kan ingen dvd spelare läsa av den. som någon föreslog ladda ner "imgburn"
http://www.imgburn.c...hp?act=download
installera och sedan använd dig av "bränn avbild till skiva"
då får du en perfekt dvd avbild som går att spela i vilken dvd spelare som helst.
lycka till
PM mig om du har frågor
mvh D

då bränner han juh en data dvd. Rätt, då funkar den inte på nån dvd spelare.

#21

Postad 31 januari 2009 - 21:10

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0
Det gör han inte alls; ovan beskrivna procedur är korrekt. Problemet är väl redan löst, Samsung kunde inte spela brända skivor.

@comic: Det spelar ingen roll. När du bränner skivan konverteras filerna till DVD-format, alltså blir slutresultatet detsamma oavsett vilket filformat man utgår ifrån.

#22

Postad 01 februari 2009 - 18:39

croft
  • croft
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Kan ju även vara så att den inte klara just den sortens skivor. Är det dvd- eller dvd+ ?
Testa båda.

#23

Postad 01 februari 2009 - 21:03

Unregisteredad5e4575
  • Unregisteredad5e4575
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0

Vilket format är det bästa att bränna filer i så att man kan se de på en vanlig DVD-spelare? .vob eller .img filer? Och är det någon skillnad i storlek i dessa filer?

Skulle vilja bränna en film som jag själv har spelat in från min hårddisk kamera.

Är det någon skillnad på dessa filformat? Tar de upp lika mycket plats på dvd-skivan när man bränner de?

#24

Postad 02 februari 2009 - 15:32

croft
  • croft
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
vob och img filer är olika format.

vob är video fil som avi eller mkv.
img är som rar eller winzip.

Om jag inte har helt fel.


vob info.

A VOB file (Video Object) is a container format contained in DVD-Video media. VOB is based on MPEG-2 program stream format, but with additional limitations and specifications in the private streams. It contains the actual Video, Audio, Subtitle, and Menu contents in stream form.


img info

The IMG file format is an archive format used for creating a disk image of disks. This allows for digital storage, transmission, and replication of disks. Files created using this format typically use the ".IMG" file extension.


Redigerat av croft, 02 februari 2009 - 15:35.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.