Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hjälp mig med ljudet (snälla), sliter av mig allt hår snart...

26 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 24 januari 2010 - 00:05

svante11
  • svante11
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Vänligen hjälp en vänlig själ ur denna virrvarr av elektroniska termer, in- och utgångar och allt elände som håller på att göra mina sista ljusa hår gråa.

Tv:n är en Sony Bravia kdl40v5500k https://www.prisjakt...kt.php?p=402811
Hemmabion en Lg ht762tz https://www.prisjakt...kt.php?p=232615 inhandlad i fredags

Jag har även en samsung digitalbox...

Så här ser kopplingarna mellan sladdarna ut...

Tv till digitalbox: scartsladd
Tv till hemmabio: Hdmisladd

På detta sätt fick jag ljud när jag spelade dvdfilmer ur alla 4 högtalare, dock inget ljud när jag tittade på vanlig tv... läste runt här och förstod att det var en optisk kabel jag behövde eller ngn form av "connection" med digitalboxen...

Köpte idag en optisk sladd http://www.kjell.com...00000,515000000

Provade att koppla den mellan hemmabio-tv= inget ###### ljud alls och sedan hemmabio-digitalbox= inget ljud alls och till sist tv-digitalbox (av ren frustration ej logik)= inget ljud alls...

Provade då på ren o skär röta att koppla den sladd som jag använder mellan dator o stero.. den med en vit o röd huvud och en enda typ svart huvud i andra änden... (vet ej vad den heter) den kopplades i a f mellan tv och hemmabio och optisk sladd mellan hemmabio-digitalbox.

NU FICK JAG ÄNTLIGEN LJUD FRÅN TV-LÄGE... JIPPIEE kände jag för en liten stund. Bara för att bli besviken på att det kommer ljud endast ur de 2 främre, ej de bakre eller subwofern eller mitthögtalaren ;(

Fan vad jag börjar bli trött på detta, snälla hjälp mig ngn jag e så less på allt detta. struntat i tentor och hela livet är i paus läge och så kommer förbli tills jag får ljud ur alla ljudkällor. investerat ändå drygt 12 tusen på allt och det är mkt som fattig student...

Mina frågor är, förlåt för mina termer då jag inte är den mest teknisk briljante, hur jag ska koppla för att få ljud ur alla enheter...

Kan jag få det att funka om jag struntar i digitalboxen och köper en sån där modul som jag kan sätta comhemkortet i och stoppa i tv:n. Kan det då funka?!

Hur ska jag koppla för att få optimal ljud och vad ska eventuellt köpas?!

Jag har ju en 5.1 hemmabiosystem, misstänker hur jag koppat endast ger 2.1 ljud när det gäller tv-tittandet, ej säker dock...

Tackar ödmjukast för alla tips och för all hjälp !

ps. förlåt för min svenska, förstår om syntaxen inte är det bästa men ha överseende slitit nu med detta elände i 24 h, vill bara slå sönder tv och hemmabio... jag som såg så mkt framåt vid inköp...

#2

Postad 24 januari 2010 - 12:37

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
Det finns många digitalboxar från Samsung, så det är svårt att veta vilka utgångar som finns i den. Men i och med att hemmabion skall ha en HDMI och en optisk digital ingång är det dessa som skall användas, förutsatt att boxen har sådana utgångar. Så meddela bara vilken box du har så blir det bättre råd ;-)

#3

Postad 24 januari 2010 - 15:32

svante11
  • svante11
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
hej och tackar alltså otroligt mkt för hjälpen och att du engagerar dig :unsure: uppskattar det fettt

digital boxen är en samsung dcb-b270z. Uttagen som finns är en cable in (antensladden kopplas här, en som typ ser ut som cable in men det står "loop"

2 st scart utgångar av1(tv), av2(ext)
och sedan en "digital audio out-optical" här har jag kopplat optiska fibersladden mellan digitalboxen och recievern.

sedan finns bara en vanlig strömsladd, inga mera in/utgångar.


Hur ska jag bära mig åt för att få ljud ur de bakre högtalarna eller subwoofern och mitthögtalaren!?
Hur ska jag koppla allt optimalt och behövs det ngra inköp!?


återigen tackar för all hjälp!

#4

Postad 24 januari 2010 - 15:35

svante11
  • svante11
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
ska jag kanske skaffa en digitalbox med hdmi utgång!? blir mitt elände bättre då!?

#5

Postad 24 januari 2010 - 15:46

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

hej och tackar alltså otroligt mkt för hjälpen och att du engagerar dig :unsure: uppskattar det fettt

digital boxen är en samsung dcb-b270z. Uttagen som finns är en cable in (antensladden kopplas här, en som typ ser ut som cable in men det står "loop"

2 st scart utgångar av1(tv), av2(ext)
och sedan en "digital audio out-optical" här har jag kopplat optiska fibersladden mellan digitalboxen och recievern.

sedan finns bara en vanlig strömsladd, inga mera in/utgångar.


Hur ska jag bära mig åt för att få ljud ur de bakre högtalarna eller subwoofern och mitthögtalaren!?
Hur ska jag koppla allt optimalt och behövs det ngra inköp!?

återigen tackar för all hjälp!

Det ska räcka att du har en Optiska mellan Digitalboxens Optical out till ditt systems Optical IN. Det du däremot kanske får göra är att i Digitalboxens setup under ljud, någonstans "kanske" ändra så den skickar ljudet via Optical, brukar stå som Dolby Digital etc.

Samt, räcker inte bara att koppla in sladden i systemet, du behöver ha igång den funktionen på systemet som stöder Optical, exempel "TV" eller "DIgital". mitt tips är att testa detta först..

Redigerat av Mushunt, 24 januari 2010 - 15:47.


#6

Postad 24 januari 2010 - 15:47

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Det låter rätt, att koppla optisk ut från digitalboxen till optisk in på recievern. Sen får du kanske kontrollera att det skickas ut ljud från optiskt ut samt att recievern är inställd på att ta emot på aktuell ingång.
Kan vara lite rörigt i början :unsure: desto roligare när du väl får till det

#7

Postad 24 januari 2010 - 16:43

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

ska jag kanske skaffa en digitalbox med hdmi utgång!? blir mitt elände bättre då!?


Nja, med de råd de andra gett dej här bör du komma i mål. Det som skulle vara en fördel med en HDMI box är väl då två saker plus en eventuell bonus sak:
Smidigt, på det sättet att då har du alltid TV:n på "Hemmabion" och behöver aldrig byta källa. I-landsproblem så det visslar ;-) Nu får du ändra både på tv och hemmabio när du byter.
Mer påtagligt är väl att scart är en analog överföring så nu har du digitalt till boxen, sedan ut analogt och sedan konverteras signalen till digital igen i tv:n. Du bör få bättre bild med HDMI, om det är stor skillnad är däremot svårt att säga.
Bonusen skulle väl kunna vara, beroende vilket tv-abonnemang du har, att du kanske skaffar en box som klarar HD och/eller demand.

#8

Postad 25 januari 2010 - 03:45

svante11
  • svante11
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
hej och tack till er som svarat mig. tack DB9 hoppas högre makter och karma ger dig så mkt vackra kvinnor och gott vin/öl som du klarar av. jag total dekka av all ***** huvudvärk och fixande igår em och vakna nu :/

då gör jag som så här eftersom min abbonemangstid med comhem gott ut: jag ringer dem och förlänger med ett år och ber dem skicka över en som klarar hdmi alternativt så köper jag en sån där modul o stoppar kortet i tv:n. Vilken rekommenderar ni (du DB9?)!?

jo nu när jag kollar på tv med hemmabio ljud måste jag trycka på "aux" på fjärkontrollen o då står det "auX opt" på recivern. antar det menas optisk.

dock kommer ju bara ljud från de första 2 högtalarna, hur fan ska jag fixa det!?

är det inte lika bra att ordna en ny digitalbox som klarar både hmdi till tv:n och kanske fixar mitt ljudproiblem?!

tackar igen för alla som pallar svara, verkligen snällt.

#9

Postad 25 januari 2010 - 03:51

svante11
  • svante11
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
BD9 jag kommer ringa deras kundtjänst och kkriga mig fram där men jag haja inte en grej, vaddå kan jag säga jag vill ha en digitalbox som klarar hd eller demand!? wtf e demand, bara hört om typ "on-demand" en gubbröst säga i reklam :/

vilken nisse man är alltså NOLL koll...

#10

Postad 25 januari 2010 - 03:59

svante11
  • svante11
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
kollat nu med inställningarna i digitalboxen, under ljud fanns det baraq "dolby" av eller på. den var på av jag klicka på men inte ett shitt händer i ljudkvalite eller att ljudet kommer ut ur fler källor..

#11

Postad 25 januari 2010 - 05:50

alen_zivo
  • alen_zivo
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
brukar va svårt att få allt till o funka på billigare system faktiskt men om det nu finns optisk in o ut på dvdn? de e la den som används som reciver? respektive tvn så borde det ju funka .. försök läsa lite instruktions bok (japp man får göra det ibland) kanske står nått om det ...

#12

Postad 25 januari 2010 - 06:13

svante11
  • svante11
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
alltså jag har läst säkert hemmabions instruktionsbok 3-4 ggr och tv:ns minst 2 ggr tror 3. skulle inte ödsla vare sig min tid eller eran om jag visste svaren på mitt elände o mina bekymmer fans i instruktionsböckerna...

misstänker att det beror på 1. digitalboxen är av äldre model

2- hemmabion är väl inte den bästa, men min första och ändå över min studentbudget.


Jag är nöjd, får ju surrond på filmer men ej när jag sätter på turner på fjärrkontrollen (radio-fm) eller hemmabio via aux-opt. då funkar bara de 2 främmre högtalarna.

frågan är nu går det överhuvudtaget att få ljud från alla 5 källor vid vanlig tv tittande (forutsatt att de sända programmen sänder på det sättet)?!

är detta det bästa jag kan få eller ska jag leta efter en bättre digitalbox med bättre utgångar?!

alternativt en sån här http://www.elgigante...-dilog-com-hem?!


tack på förhand!

#13

Postad 25 januari 2010 - 11:43

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

alltså jag har läst säkert hemmabions instruktionsbok 3-4 ggr och tv:ns minst 2 ggr tror 3. skulle inte ödsla vare sig min tid eller eran om jag visste svaren på mitt elände o mina bekymmer fans i instruktionsböckerna...

misstänker att det beror på 1. digitalboxen är av äldre model

2- hemmabion är väl inte den bästa, men min första och ändå över min studentbudget.


Jag är nöjd, får ju surrond på filmer men ej när jag sätter på turner på fjärrkontrollen (radio-fm) eller hemmabio via aux-opt. då funkar bara de 2 främmre högtalarna.

frågan är nu går det överhuvudtaget att få ljud från alla 5 källor vid vanlig tv tittande (forutsatt att de sända programmen sänder på det sättet)?!

är detta det bästa jag kan få eller ska jag leta efter en bättre digitalbox med bättre utgångar?!

alternativt en sån här http://www.elgigante....-dilog-com-hem?!


tack på förhand!


Att du inte får ut mer än 2 kanals ljud från TV är inte ovanligt, nu vet jag inte vad du har för lev. Men de flesta kanaler sänder inte i 5.1 ljud. Därav 2 kanals ljudet. Finns säkerligen någon funktion på ditt system som låter dig "Fejka" ljudet.. i form av "Pro Logic Movie" eller dylikt. Så får iaf jag göra för de kanaler som inte sänder 5.1

Svt brukar ha 5.1 på en del av sina program. Samt Canal+ brukar för det mesta ha det på sina filmer. På min Humax box får jag ändra ljudspår till Digitalt om kanalen har mer än 1 spår. Exempel SVT kommer upp info som "Digital".. då får jag välja antingen 2k eller 5k.

Så du har kopplat allt rätt!

EDIT:

Tog mig tiden att läsa din manual på nätet.
På sidan 23 i din manual står det om det "Virtuella Ljudet"... när du tittar på en TV kanal och får 2 kanalas ljud. Tryck bara upprepande gånger på "SOUND" knappen på fjärrkontrollen tills du kommer till "PLII Movie".. då kommer du uppleva surround i alla högtalare.

Redigerat av Mushunt, 25 januari 2010 - 11:49.


#14

Postad 25 januari 2010 - 13:09

svante11
  • svante11
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
hej oj wow . vilken hjälte :) ok ska kolla när jag kommer hem.

minns att man kan välja virtyelt ljud på fjärkontrollen men tror inte alternativen inkl så mga val men kollar när jag kommer hem!

Stort tack!

#15

Postad 25 januari 2010 - 13:26

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

hej oj wow . vilken hjälte :) ok ska kolla när jag kommer hem.

minns att man kan välja virtyelt ljud på fjärkontrollen men tror inte alternativen inkl så mga val men kollar när jag kommer hem!

Stort tack!


Allt stod på sidan i manulaen, det du ser på dosan ang Virtuellt, var någon extra funktion för att förstärka effekt, vad jag kunde få fram. Står på svar och vitt i manualen :) men som skrivet innan så bör det funka när du trycker på sound knappen och väljer PLII Movie läget.

#16

Postad 25 januari 2010 - 17:55

svante11
  • svante11
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
mushunt.. är hemma nu och läste de sidor i manuelen som du så gentlemannamässigt styrde upp.

när jag trycker på virtuell"knappen" kan jag välja mellan virtuell ljud eller bypass ljud... men där på sid 23 stod det att jag kan välja via soundknappen, en knapp högt upp på fjärrkontrollen olika ljudlägen. så här står det:

"Du kan njutA av surrond-ljud genom att helt enkelt välja ett av de förprogrammerade ljudfälten enligt det program du lyssnar på. (Endast 2-kanals ljud) vad det betyder obs min anmärkning...

Tryck på SOUND-knappen flera gånger.
Bypass->on stage->studio->club->hall->theater1->church->PL II MOVIE->pl II music->pl II mtrx->bypass---

OBS! Startläget är BYPASS"

slut på sidan och nästa sida handlar om språkreferens och koder...

vad som händer när jag har det på PL II MOVIE-läge via soundknappen är att mitthögtalaren börjar funka!!! jippieee och man hör en svag ljud från de främre 2. thats it. ngt annorlunda ljud men undra inte om det var bättre tryck när de 2 främre gick för full rulle... värt att tänka på men så ###### nice o juste att känna att mitthögtalaren funkar... kan man inte få bättre drag i de andra ljudkällorna?!

nu måste jag styra upp bättre digitalbox men det får vänta mitt i tentastressen. Shitt vad jag har lärt mig de senaste dagarna, vilken novis jag var för en vecka sedan. Vad kul mitt liv har berikats med en hel ny värld och en hel ny form av kunskap. Underbart! och tack alla ni som bidragit till det :P

Me än e jag inte nöjd :D

om jag har hajat läget rätt så funkar inte alla 5 ljudenheter om inte tvsändningarna är i surrond 5.1?! om svaret är ja blir följdfrågan; har jag kopplat o fixat inställningarna så jag får det!?

tackar på förhand!!

#17

Postad 25 januari 2010 - 18:03

svante11
  • svante11
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
bytte från tv4 till svt1 och rapport nu är det drag. mitthögtalaren o de 2 främre jobba bra under vinjetten. fan va härligt... kanske jag ska finna mig nöjd med livets lott innan jag stjälper bort det hela... heja svts sändningar ljudmässigt... nu blir det tråkiga program för hela bunten men vad gör det jag har ok ljud?! hi hi

#18

Postad 25 januari 2010 - 18:25

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

bytte från tv4 till svt1 och rapport nu är det drag. mitthögtalaren o de 2 främre jobba bra under vinjetten. fan va härligt... kanske jag ska finna mig nöjd med livets lott innan jag stjälper bort det hela... heja svts sändningar ljudmässigt... nu blir det tråkiga program för hela bunten men vad gör det jag har ok ljud?! hi hi


Det blir ju automatiskt lite "sämre" då systemet får fejka en 5.1 signal. När du hade det på svt antar jag att du fick ren signal till ditt system vilket resultera i att du upplevde det vassare.

Finns säkerligen någon inställning på ditt system där du kan gå in och öka antalet dB på varje högtalare? Brukar ligga under ljud setup eller dylikt. På mitt system har jag t ex ökat på de bakre till +4 dB, vilket ger också ett ökat ljud och tryck på vanlig tv såsom Tv4.. när det fejkar.

Lite synd kan man tycka att så få kanaler inte sänder ren 5.1. Men kul att se och höra att du är nöjd!

Det är iaf ett rejält lyft mot Tv´s högalare :P

#19

Postad 25 januari 2010 - 18:42

svante11
  • svante11
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
jag kan endast gå in i setup när jag är i dvdläge ej på aux opt även om jag har klickat mig fram till hdmi4 (där sladden hemmabio-tv sitter) skumt som fan, provade köra inställningarna som dig i dvdläge men de verkar inte funka. inget ljud från de bakre... men betydligt bättre nu ändå när mittenhögtalarna får jobba med 2 främre...

kan man gå in i setup i andra lägen än i dvd-läge?! ska testa turner nu men vet du min husgud mushunt... hoppas det går bra med jakten :P

olika kanaler har olika ljudkvalite, shiiiiit vad det skiljer va fan beror det på!?

#20

Postad 25 januari 2010 - 18:48

svante11
  • svante11
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
får allt alla 5 att funka på radio p3 :D PL II music hi hi :P :D B) :lol:

hoppas bara det funkar nu på tv:n när rätt sändning ges vilket det borde ju göra...

tack mashunt och DB9 vilka hjältar! fan jag älskar er så mkt man nu kan älska ngn man aldrig träffat som hjälpt en över internet :P :P B) :) :) :) :) :):):)):):):)::

#21

Postad 25 januari 2010 - 21:43

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

BD9 jag kommer ringa deras kundtjänst och kkriga mig fram där men jag haja inte en grej, vaddå kan jag säga jag vill ha en digitalbox som klarar hd eller demand!? wtf e demand, bara hört om typ "on-demand" en gubbröst säga i reklam :/

vilken nisse man är alltså NOLL koll...

Verkar ju som det mesta löst sej.

On demand = du bestämmer vad du vill se när du vill se det, helt nytt och just nu ännu ett magert utbud, men kanske framtiden... tyvärr en separat box och inte inspelningsbar.

Jag har den inspelningsbara HD boxen och är väldigt nöjd. Tyvärr har man ju inte nytta av den utan HD-paketet (eller något sport/filmpaket). SVT HD mar man ju i alla paketen och de sänder en del i 5.1. De sänder även en hel del i Dolby Digital när de bara sänder 2.0 vilket skall ge bättre ljud. TV4 HD sänder det mesta i 5.1, liksom Discovery, History, National Geographic och BBC.


#22

Postad 25 januari 2010 - 22:40

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

provade köra inställningarna som dig i dvdläge men de verkar inte funka. inget ljud från de bakre... men betydligt bättre nu ändå när mittenhögtalarna får jobba med 2 främre...


Med Dvd läge menar du när du tittar på en DVD film? Får du inget ljud i de bakre då heller? Isåfall är det något som är felkopplat..

DVD ger oftast alltid 5.1 såvida du valt det spåret på skivan.

Har du inget ljud där bak i DVD läge, så är det ju självklart något som inte stämmer.

Sidan 13. I din manual visar detaljerat hur du går till väga för att ändra dB, samt där kan du även kolla varje högtalare för sig, genom en test ton. På detta vis hör du om du kopplat alla rätt. Se även till så du inte lyckats blanda ihop + och - med varandra, vilket kan resultera i mindre ljud. (står även detta på sid.13)

Hade även testa att stätta XTS pro till Normal. Då detta verkar kunna göra så man bara får 2.1 ljud. Vilket kanske är det som händer för dig vid tv tittande. Så testa och sätt den på Normal. Så får du se om du får ut ljudet i de bakre högtalarna.

Redigerat av Mushunt, 25 januari 2010 - 22:54.


#23

Postad 26 januari 2010 - 04:27

svante11
  • svante11
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Mushunt jo uttrycker mig som en åsne som lider av tarmvred ibland. Sorry för det. i dvd läge funkar allt strålande. alla ljudénheter sänder ut ljud.

Vad jag menar är att 1. Jag kan endast gå in i setup när jag först trycker på dvdknappen. Kan ej entra setup via tex aux eller turner vilket för mig är fett konstigt.
2. när jag väl är inne i setup (via att ha startat dvdläget först) och sedan gjort ändrignarna som du sa så verkar de inte funka riktigt när jag switchar tillbaka till aux opt och tv tittande. men får jobba med det imorgon.

konstigt att man bara kan gå in i setup via dvd och framförallt funkar ändringarna till aux opt!?
ska dock testa ändra från xts pro till normal,

tack för allt menar verkligen det. ska även försöka köpslå med djävulen nästa gång jag är i ngn tv-butik och försöka komma över en skön digitalbox om jag förlänger mitt abbonemang (den har gått ut och rullar på månad för månad) av ngn comhem-nisse... wish me good luck :P

DB) din digitalbox fick mig att både drägla och utveckla en skum form av erektion. dock är det högt över min prissklass eller budget. våndas redan nu för de dryga 12lax jag lagt ned :D o nej jag e ingen snåljåp jag e bara e fattig pojke.

tackar för allt åter! nu hoppas vi AIK går upp och den alltid eminente George Laraque kan göra denna resa med oss.

Förresten var hittar du svt hd och de andsra hd kanalerna om du nu har com hem?!

#24

Postad 26 januari 2010 - 06:27

svante11
  • svante11
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
mitt hd-signalö dilemma då!? nån ny ganska billig (el grattis vi förlängning av abbonemang) digitalbox eller köpa sån där modul för 500 kr och slippa sladdar o allt sånt. med sån modul förutsatt att sändningen är i hd får jag hd bild då?!

fördelar och nackdelar med dem 2? !

#25

Postad 26 januari 2010 - 12:06

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

konstigt att man bara kan gå in i setup via dvd och framförallt funkar ändringarna till aux opt!?
ska dock testa ändra från xts pro till normal,


Det är helt normalt att man ändrar setupen via "dvd" läget. På mitt system måste jag ta ut ev skiva i facket för att ens få åtkomst. Det du ställer in sen i audio setupen har påverkan på hela systemet.

Men jag tror nog det är så att du ska kolla vad XTS pro står som.. verkar nästan som den är i ett 2.1 läge om du inte får något ljud alls i de bakre.

Samt, din digitalbox ska ha Dolby Digital aktiverat.

#26

Postad 27 januari 2010 - 08:52

svante11
  • svante11
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Ok stort tack till er alla som hjälpt mig genom denna stressiga och faktiskt jobbiga situation. Ett särskilt stort tack till Musjägaren och DB9. TACK!!

Fortfarande kvarstår om jag ska handla in en ny form av digitalöverföringsenhet. Om det nu blir modul eller box vet jag inte detta då mina kunskaper i ämnet är fortfarande rudimentära och jag inte har klart för mig vare sig vinsterna eller nackdelarna med repsektive val i dagsläget!!

Lev väl vänner för vi lever endast en gång på moderjord!!!

Framtiden tillhör AIK!

#27

Postad 29 januari 2010 - 12:16

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Ok stort tack till er alla som hjälpt mig genom denna stressiga och faktiskt jobbiga situation. Ett särskilt stort tack till Musjägaren och DB9. TACK!!

Fortfarande kvarstår om jag ska handla in en ny form av digitalöverföringsenhet. Om det nu blir modul eller box vet jag inte detta då mina kunskaper i ämnet är fortfarande rudimentära och jag inte har klart för mig vare sig vinsterna eller nackdelarna med repsektive val i dagsläget!!

Lev väl vänner för vi lever endast en gång på moderjord!!!

Framtiden tillhör AIK!

Kolla i denna delen av forumet för tv-boxar.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.