Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG HB45E Hur kopplar jag

30 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG HB45E (Hemmabiosystem) 3 6,5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 25 oktober 2010 - 08:26

zelle80
  • zelle80
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hej

Har köpt ett 2.1 system, LG HB45E

Nu är det så att den endast är en HDMI out på den enheten, kan någon säga hur jag ska koppla ihop detta med följande:

Sharp 32" LCD (2 hdmi och en massa andra uttag)
Playstation3
Dator (kör vga till tv, sedan 3.5 uttag för ljud)
Digitalbox (Scart till TV, saknar hdmi)

Bifogad fil  LG.JPG   77,57K   3 Antal nerladdningar


För att få ut allt ljud i 2.1 LG systemet.

Tacksam för svar

#2

Postad 25 oktober 2010 - 16:31

zoom82
  • zoom82
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej!

Du en fråga, vart köpte du din annlägning? undra bara hur strömsladden är? är det enl svensk standard? la en beställning via dustin och till min förvåning står de att en adapter är medskickad från uk-sve. Har dock inte fått mitt paket ännu och tittat själv.

#3

Postad 25 oktober 2010 - 21:12

rasflo
  • rasflo
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Så här skulle jag koppla.

sharp 32" LCD (2 hdmi och en massa andra uttag):
Via HDMI kontakt 10 på skissen.

Playstation3, här har du redan en HDMI till tv gissar jag så lite ljud via en av de optiska portarna kontakt 1 på skissen med en optisk kabel.

Dator (kör vga till tv, sedan 3.5 uttag för ljud)
Koppla till AUX kontakt 2 på skiss med en 3,5 mm stereopropp till 2 st RCA-hankontakter.

Digitalbox (Scart till TV, saknar hdmi)
Antar att du inte har en optisk utgång på denna!?; Koppla till AUX kontkat 2 på skiss
med en stereoanslutningskabel med 4 st. RCA hankontakter. 2 st. med förgreningsuttag, RCA hona.

Lycka till billiga enkla kablar för detta finns på cleasohlson.

#4

Postad 26 oktober 2010 - 10:02

zelle80
  • zelle80
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Ah, tackar. Jag köpte den på dustin likväl,får den troligen idag. Såg också att en adapter för 0 kronor ingick. Vi får väl se.

Upptäckte faktiskt att jag hade en digital ut på digitalboxen så det blir väl till att koppla den vägen.

Det blir nog perfekt detta...

Tackar!

#5

Postad 26 oktober 2010 - 11:45

Unregistered4f93c31a
  • Unregistered4f93c31a
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej!

Har startat en tråd om detta paket på ett annat forum men inte fått någor svar Läs:

Tja!

Tänkte kolla om någon här inne har denna hemmabio anläggning och isåfall vad ni tycker om den. Jag är ute efter ett billigt set för att använda vid film men huvudsyftet är väl egentligen att lyssna musik genom laptop, iphone etc. vid förfesten (läs:bör kunna spela hyffsad hög musik utan problem?) står total effekt 400 W vilket säger mig som okunnig nada.

länk med info: http://www.netonnet.....e/128294.4947/

Folk med lite koll kanske kan säga mig om ja borde satsa eller ge fan i sånt där "skräp", borde kanske tilläggas att jag inte är ute efter att spela högst av alla grannar vilket jag förstår att jag inte kan göra med dessa men som sagt kunna höja lite om man e sugen på den där favoritlåten efter t.ex. jobbet.

(Bor i 48 kvm)

- Kreftis


Hoppas ni som har koll här kan svara mig speciellt ni som nu köpt under Dustins kampanj á 1995 kr. ;)

-Kreftis

#6

Postad 26 oktober 2010 - 13:17

fauxpas
  • fauxpas
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag nappade också på Dustins erbjudande, och paketet ligger och väntar på mig på posten.

Jag återkommer om ett tag och delar med mig av mina intryck av produkten.

/fauxpas

#7

Postad 26 oktober 2010 - 14:11

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Intressant system... funderar nästan på det... någon här får väldigt väldigt gärna komma med lite intryck av det. Främst ljuddelen, hur den står sig egentligen.

ed: Fast kanske dumt köp då digitalboxen ger koax och denna hemmabio vill ha toslink. Adapter går visserligen att köpa för 200 kr men ytterligare en liten sak som ska ligga och dra ström. Behöver snart en förgrening på min förgreningskontakt som är gömd bakom TV-bänken.

Redigerat av Monshi, 26 oktober 2010 - 14:21.


#8

Postad 26 oktober 2010 - 14:43

Unregistered4f93c31a
  • Unregistered4f93c31a
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Jag nappade också på Dustins erbjudande, och paketet ligger och väntar på mig på posten.

Jag återkommer om ett tag och delar med mig av mina intryck av produkten.

/fauxpas


Vore kanon! ;)

#9

Postad 26 oktober 2010 - 18:38

fauxpas
  • fauxpas
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Mina intryck efter installation och lite testlyssning:

Installationen gick väldigt smärtfritt. Färg-märkta sladdar till L/R och SW. Inte ens den störste idioten kan koppla fel. Ett stort minus är dock att strömkabeln är fast installerad och dessutom med en Engelsk(?) stickkontakt. Varför? Detta löser i.a.f. Dustin med att skicka med en Travel-Adapter. En riktigt dålig sådan tyvärr - den sitter knappt fast i mitt grenuttag. Att det står tydligt "For temporary use only" på adaptern gör att jag blir lite besviken på Dustin. Kunde dom inte skickat med en adapter med lite högre kvalitet?

(Off Topic: Någon som vet om det på något sätt kan vara farligt/skadligt att använda en sånhär lågkvalitativ adapter under långa perioder? Det är ju inte direkt så att man kommer att dra ur sladden varje gång man inte använder systemet.)

Menyerna är enkla, men inte så särskilt snygga, om man som jag är van vid PS3:ans XMB.
Testade att koppla upp till min Media Server via DLNA och det fungerade DIREKT, utan några problem alls. Tillochmed .mkv klarar systemet av att spela, vilket inte PS3 gör.
Responsen på fjärrkontrollen är också lite sådär, men med tanke på priset på systemet så är jag förlåtande med det.

Ljudet vill jag inte utrycka mig så mycket om då jag inte är nån audiofil av något slag. Det låter bra, men inte fantastiskt, det lilla jag lyssnat. Vågar nog mig på att säga att det låter väldigt bra för detta priset(1995kr).

Jag har heller inte lyssnat särskilt högt, men tanke på grannar m.m.

+
Enkel installation.
iPhone-docka.
DLNA-stödet.

-
Ström-adaptern.
Menyerna.
En aning högt ljud från fläkt och BD-spelaren.


Det är mina intryck hittills. Kanske kompletterar om jag kommer på nått ytterligare.

/fauxpas

#10

Postad 26 oktober 2010 - 18:57

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Ok, tack för de kommentarerna. Man ska inte förvänta sig underverk för 2000 kr i ljudväg, det är sant. Smått otroligt egentligen att man kan få allt detta för 2000 kr...

vi får se...

#11

Postad 26 oktober 2010 - 20:08

Unregistered4f93c31a
  • Unregistered4f93c31a
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Tack för detta, tror att jag tar och lägger en beställning iaf ;)

#12

Postad 27 oktober 2010 - 08:44

zelle80
  • zelle80
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hej

Jag instämmer med föregående talare. Lite konstigt att de skickar med en adapter som är så pass dålig.

Har inte testat systemet fullt ut, men installerade allt och fick det att fungera med mitt ps3, digitalbox och dator.
Men är man som sagt van vid PS3:ans menysystem så är ju allt annat som inte är på den nivån, rätt tafatt.

Ljudet är välljudande men inget monstersystem.

Helt klart värt sina 2000 riksdaler.

Redigerat av zelle80, 27 oktober 2010 - 08:45.


#13

Postad 27 oktober 2010 - 12:06

denondanne
  • denondanne
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
hej

har också köpt detta system och undrar hur jag bäst kopplar ihop det med canaldigitals inspelningsbara HD box, bd spelaren har ju optiska utgångar och boxen endast coax.

#14

Postad 27 oktober 2010 - 12:26

bimboberra
  • bimboberra
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Har också köpt detta system. Tycker det är värt 2000:- men inte mer. Ljudet är ok för tv/film, men inte speciellt njutbart för musik. Ljudet är betydligt bättre än vad TV:n presterar, men samtidigt betydligt sämre än mina PC-högtalare. PC-högtalarna är AE Aego M som också är ett 2.1-system, dock med aktiv subwoofer.

Högtalarna ser fina ut, men är väldigt plastiga och lätta. Kablarna är extremt tunna. Kontakterna likaså. Huvudenheten är väl den som ger bäst intryck. Relativt gedigen och nätt.

Jag har bara provat att koppla in en gammal tjock-TV så jag kan inte uttala mig om alla aspekter av hur väl den hanterar bild. Mitt intryck är dock att bilden ser bra ut för det mesta. Ibland hackar dock, särskilt vid panorering. Kan ev bero på filmen.

#15

Postad 27 oktober 2010 - 12:35

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

hej

har också köpt detta system och undrar hur jag bäst kopplar ihop det med canaldigitals inspelningsbara HD box, bd spelaren har ju optiska utgångar och boxen endast coax.


det blir nog för dig att knata till Kjell&Co och köpa denna lilla adapter
http://www.kjell.com...aspx?item=37215

Bimboberra
Möjligt att koppla bättre högtalare till den kanske?

Redigerat av Monshi, 27 oktober 2010 - 12:36.


#16

Postad 27 oktober 2010 - 13:04

bimboberra
  • bimboberra
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Bimboberra
Möjligt att koppla bättre högtalare till den kanske?

Jo, det är ju ett alternativ, men det förtar ju lite av vitsen med ett allt-i-ett system. Jag har en del högtalare liggande så jag ska testa vid tillfälle.

Lite komiskt att det satt en klisterlapp med foto på Mark Levinson på ena högtalaren. "Specially tuned by mr Mark Levinson" eller nåt liknande stod det. Ungefär som när Erik Lallerstedt designade MC Donalds-burgare.

#17

Postad 27 oktober 2010 - 21:31

mupp1
  • mupp1
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

-
Ström-adaptern.
En aning högt ljud från fläkt och BD-spelaren.[/b]


/fauxpas


Borde väl gå att helt enkelt byta stickproppen till svensk version.

Angående fläkten: vilken storlek är det på den? verkar den gå att byta?
hur ofta går den igång (ibland vid standby, enbart påslagen, eller enbart vid bluray uppspelning)?
hur illa låter den (skarpt eller lågt hum), och hur mycket (i övrigt tyst rum)?

#18

Postad 28 oktober 2010 - 11:45

fauxpas
  • fauxpas
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Borde väl gå att helt enkelt byta stickproppen till svensk version.

Angående fläkten: vilken storlek är det på den? verkar den gå att byta?
hur ofta går den igång (ibland vid standby, enbart påslagen, eller enbart vid bluray uppspelning)?
hur illa låter den (skarpt eller lågt hum), och hur mycket (i övrigt tyst rum)?


Du har rätt. Att byta till en svensk stickkontakt borde inte vara nåt problem om man har koll på vad man syslar med. Det anser inte jag att jag har dock. Får ev. höra med nån polare som har mer koll att fixa detdär.

Fläkten stör inte jättemycket faktiskt. Oftast har jag PS3:an igång samtidigt och då överröstar dennes fläkt ljudet från hemmabiosystemet.

Dessutom har jag upptäckt ett annat ljud som kommer från systemet. En ganska svag, men ändå hörbar ton som successivt ökar i frekvens. För att beskriva ljudet så låter det som grannen ovanför använder en såndär gammaldags tekokare som "piper" när vattnet kokar.

Ett störningsmoment, men inget som gör att jag ångrar köpet. Hittills är jag väldigt nöjd med produkten.

#19

Postad 28 oktober 2010 - 12:07

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
fauxpas
Ljudet du beskriver får mig att tänka på transformatorn i enheten. Transformatorer kan ibland låta om de är mindre bra i utförande.

Redigerat av Monshi, 28 oktober 2010 - 12:07.


#20

Postad 28 oktober 2010 - 12:31

simondahl
  • simondahl
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Fick det här paketet levererat igår kväll och kopplade in det o testade det som hastigast. Mitt första intryck är att det måste vara de mest prisvärda paket som går att köpa just nu. För 2000 kr är det riktigt bra!!

Nu till en fråga:

När jag skullle spela upp låtar från min iphone 4 via spotify via ipoddockan så fungerade detta inte. Det fungerade dock om jag spelade upp låtar från min ipodfunktion i ipoden. Vad kan detta bero på. Kan det ha att göra med att jag har version 4.0.1 och behöver uppdatera min iphone?? Tacksam för svar!

#21

Postad 29 oktober 2010 - 12:41

zelle80
  • zelle80
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Upptäckte också det med ipod dockan, det verkar bara gå att köra musik och filmer från itunes bilbioteket.

Känns ju lite trist.

#22

Postad 29 oktober 2010 - 18:09

fauxpas
  • fauxpas
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
För mig funkar det klockrent att spela musik genom Spotify. Bara att välja "iPod in" som source och köra på.

#23

Postad 31 oktober 2010 - 10:28

Unregistered31a2793b
  • Unregistered31a2793b
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jaha... och nar jag skulle beställa en i fredags så var det helt slutsålt!
Netonnet säljer nu samma anläggning för 2995:- Vad säger ni? Är det värt 1000-lapen mer?
Får tänka att det är den svenska stickproppen som kostar :) Haha :)

Redigerat av Unregistered31a2793b, 31 oktober 2010 - 10:30.


#24

Postad 31 oktober 2010 - 11:49

johanbz
  • johanbz
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej,

Tillhör också de som slagit till på Dustins erbjudande. Ganska nöjd än så länge, men har en fråga.

Jag lyckas inte få TV:n (Samsung 7070 LED) att använda högtalarna utan det blir tyst i högtalarna. Har kopplat via systemets HDMI-utgång till den HDMI-port som TV-manualen förespråkar. Har också valt Extern högtalare i TV:ns menysystem. Nån som kan ge ett tips på vad jag gör för fel?? :)

Systemet låter annars förhållandevis bra när jag spelar film eller iPOD.

#25

Postad 01 november 2010 - 16:15

simondahl
  • simondahl
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Det låter bra fauxpas, då finns det hopp att mitt skall börja fungera då.

PS. Vad har du för firmware version på din iphone?`4.0.1 har jag men min dator är inlämnad så kan inte uppdatera telefonen just nu men det skulle kunna bero på det kanske.

#26

Postad 02 november 2010 - 09:26

zelle80
  • zelle80
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Grejen är att jag inte får Spotify att fungera genom dockan. Det som händer är att man hör knappt 1 sec av spotify om man har det igång innan man ansluter, sedan går den över direkt till musiken som ligger i som filer i telefonen.

@fauxpas, hur har du det uppsatt?

#27

Postad 03 november 2010 - 13:14

simondahl
  • simondahl
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Fick det här svaret från LGsupport idag. Hade vart intressant att höra hur du har löst detta fauxpas.

Hi Simon

You won&#39t be able to listen to spotify from your iphone when it&#39s connected to the lg-system. This is because the ipod dock only is compatible with Itunes.

Kind Regards
LG Support

#28

Postad 03 november 2010 - 19:43

fauxpas
  • fauxpas
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Fick det här svaret från LGsupport idag. Hade vart intressant att höra hur du har löst detta fauxpas.

Hi Simon

You won't be able to listen to spotify from your iphone when it's connected to the lg-system. This is because the ipod dock only is compatible with Itunes.

Kind Regards
LG Support


Antingen fick du svar från någon på LG som inte har nån koll på produkten, eller så är det nåt hax med min hemmabio.

För att spela via Sportify så sätter jag bara fast iPhonen i docken och väljer "iPod in" som ljudkälla. Jag väljer inte valet music i menyn alltså. Kan köra ifrån både iTunes och Spotify då, och välja låt/höja/sänka via iPhonen, slipper göra det med fjärrkontrollen.

Min iPhone kör iOS 4.1, inte jailbreakad.

Redigerat av fauxpas, 03 november 2010 - 19:44.


#29

Postad 04 november 2010 - 11:23

zelle80
  • zelle80
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Ok. Men då har du kopplat den gula videokabeln som följde med från LG till tvn? Får annars upp att den måste sitta i för att spela video. Ljudet kommer inte igenom.

#30

Postad 28 november 2010 - 10:26

stenir
  • stenir
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag kör med iPone 3G (hw 4.2.1)och det funkar bra att lyssna på Spotify via LGn, kan ändra låtar mm med fjärrkontrollen i inmatning iPod, dock om man ska söka låtar så får man gå te telefonen o göra det.
//Stefan

#31

Postad 10 december 2010 - 09:35

simondahl
  • simondahl
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Kan tipsa alla som har köpt systemet på Dustin och fått en kontakt som inte är av svensk standard och istället fått en adapter.

Jag mailade Dustins support om detta då det inte framkom när man köpte systemet. De kompenserade med antingen 300 kr tillbaka eller 500 kr att handla för på deras hemsida.

Så till alla som köpt via dustin, maila supporten o begär kompensation!!

//Simon



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.