Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung UE55KU6175UXXE, något att ha eller?

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 14 augusti 2016 - 09:38

stanger
  • stanger
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0

Har blivit dags att skaffa tv till sovrummet. Efter lite renovering o nya möbler så saknas bara en tv. Tv:n är väl mest tänkt till att kolla film och serier med. Blir Netflix och köra filmer från egna datorn, typ.

 

Någon som sett eller rent av har denna tv själv där hemma? Hittar inga recensioner eller nåt om den på nätet heller. Har varit iväg och kollat lite smått i affären, dock fanns inte denna där då. Sen är man ju ingen fena på det där med vad man ska titta efter. Varenda tv i affären ser bra ut, enligt mig :)

 

Vill ha en som är runt 55" och gärna ha en del nya funktioner så den håller ett par år iaf.

Att man inte får värsta tv:n för 8000 kr förstår jag.

 

Annars tas det gärna emot tips på annan tv i samma prisklass och med liknande funktioner.

 

 

 

 



#2

Postad 15 augusti 2016 - 09:37

Wicked261
  • Wicked261
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Köpte en igår, så man kan väll inte säga att jag kan allt om den =)

 

Var i samma läge som du och hitta nästan ingen info om den alls, men köpte en för att prova och kommer inte lämna tillbaka den.

 

Bilden är sjukt bra för sin prisklass och lite till. De som jag var mest rädd för var hackig bild vid snabba panoreringar, men har inte sett minsta antydan till de. Kört från satbox(1080i)/netflix/ youtube 4K och Plex via dnla.

De ända jag inte kan ge full pott för är ljudet ur högtalarna och att det kan var lite svårt att urskilja detaljer i mörka scener.

Men å andra sidan får man hosta upp minst det dubbla om det ska bli bättre och då e de ändå marginellt.

Tyvärr finns inte Plex som app än för KU6XXX serien.

 

Som sagt köp, för 8000 kr går det inte hitta nå bättre 4K TV. :D



#3

Postad 15 augusti 2016 - 16:26

stanger
  • stanger
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0

Köpte en igår, så man kan väll inte säga att jag kan allt om den =)

 

Var i samma läge som du och hitta nästan ingen info om den alls, men köpte en för att prova och kommer inte lämna tillbaka den.

 

Bilden är sjukt bra för sin prisklass och lite till. De som jag var mest rädd för var hackig bild vid snabba panoreringar, men har inte sett minsta antydan till de. Kört från satbox(1080i)/netflix/ youtube 4K och Plex via dnla.

De ända jag inte kan ge full pott för är ljudet ur högtalarna och att det kan var lite svårt att urskilja detaljer i mörka scener.

Men å andra sidan får man hosta upp minst det dubbla om det ska bli bättre och då e de ändå marginellt.

Tyvärr finns inte Plex som app än för KU6XXX serien.

 

Som sagt köp, för 8000 kr går det inte hitta nå bättre 4K TV. :D

Va kul att höra att du är nöjd med den. Har suttit här o tvekat om hur jag ska göra. Om nu ljudet är det enda som kan vara lite sämre, ja, då kan man väl leva med det. Lutar åt att man får ta bilen i veckan och köpa en då. Får gärna skriva om du kommer på något mer om den :)

 

Tack för infon :)



#4

Postad 15 augusti 2016 - 20:29

Wicked261
  • Wicked261
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Va kul att höra att du är nöjd med den. Har suttit här o tvekat om hur jag ska göra. Om nu ljudet är det enda som kan vara lite sämre, ja, då kan man väl leva med det. Lutar åt att man får ta bilen i veckan och köpa en då. Får gärna skriva om du kommer på något mer om den :)

 

Tack för infon :)

Sa jag att Plex inte finns än  :rolleyes:

 

Skrev nyss ett omdöme om den på prisjakt. Kommer jag på nå mer så säger ja till..

 

Hur som, Netonnet kan va litta lynniga med sina priser, köp/beställ så fort du kan innan priset går upp igen.  :ph34r:



#5

Postad 17 augusti 2016 - 15:55

stanger
  • stanger
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0

Sa jag att Plex inte finns än  :rolleyes:

 

Skrev nyss ett omdöme om den på prisjakt. Kommer jag på nå mer så säger ja till..

 

Hur som, Netonnet kan va litta lynniga med sina priser, köp/beställ så fort du kan innan priset går upp igen.  :ph34r:

Kommer köra med Chromecast med så det löser sig :) Såg att vi bodde väldigt nära varandra..inte så att du köpte den i Helsingborg på Netonnet? Vet inte om Netonnet har alla tv framme så man kan kolla direkt i butik innan man köper. Annars får jag helt enkelt dra chansa o köpa den bara :)



#6

Postad 17 augusti 2016 - 22:20

Wicked261
  • Wicked261
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Kommer köra med Chromecast med så det löser sig :) Såg att vi bodde väldigt nära varandra..inte så att du köpte den i Helsingborg på Netonnet? Vet inte om Netonnet har alla tv framme så man kan kolla direkt i butik innan man köper. Annars får jag helt enkelt dra chansa o köpa den bara :)

Ok CC funkar ju åxå ;)  men jag stör mig på att appen finns för deras premium modeller och inte 6 serien.

Stämmer, inköpt på Netonnet i HBG. Tyvärr står även denna tv i låda som de flesta andra hos dom.

Köp! Tror inte du hittar nå bättre i prisklassen, jag var runt hos alla, elgiganten, mediamarkt mfl. å hitta inte nån 4k som jag upplevde som "bättre".



#7

Postad 18 augusti 2016 - 16:01

stanger
  • stanger
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0

Ok CC funkar ju åxå ;)  men jag stör mig på att appen finns för deras premium modeller och inte 6 serien.

Stämmer, inköpt på Netonnet i HBG. Tyvärr står även denna tv i låda som de flesta andra hos dom.

Köp! Tror inte du hittar nå bättre i prisklassen, jag var runt hos alla, elgiganten, mediamarkt mfl. å hitta inte nån 4k som jag upplevde som "bättre".

Får helt enkelt lita på dig o köpa den :) I värsta fall får man bara lämna tillbaks den om man inte är nöjd. Kan  ju bara hoppas att Plex kommer inom snar framtid.



#8

Postad 19 augusti 2016 - 12:46

Nammbus
  • Nammbus
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Köpte du den? Har själv funderat på att uppgradera mig på tv fronten. Den verkar ju intressant men inte kunnat läsa något om den egentligen.

 

 



#9

Postad 19 augusti 2016 - 15:37

stanger
  • stanger
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0

Köpte du den? Har själv funderat på att uppgradera mig på tv fronten. Den verkar ju intressant men inte kunnat läsa något om den egentligen.

Nä, får bli imorgon. Fullt upp med både jobb och dottern :) Ja, håller med om att den verkar intressant för det priset.



#10

Postad 24 augusti 2016 - 21:54

BosseTheMan
  • BosseTheMan
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Jag har köpt denna TV UE55KU6175, är ganska nöjd hitills med bild å så. Men tyvärr måste jag köpa ChromeCast oxå då varken Plex eller Spotify finns.

 

Mer info Plex:

https://forums.plex....n-eu43ku6000kxx

"Spoke to Samsung today, they confirmed Plex will NOT be supported on KU6**** and other 2016 models. What a joke."

 

Jag vet inte vart på Samsung man kan klaga på detta?

 

 

************* Uppdatering ***************

Idag den 25 augusti 2016 så dök Plex upp i App Store, även SF Anytime upp. Det börjar långsamt ordna sig med appar så man behöver inte ångra sig att man inte köpte ett annat märke.


Redigerat av BosseTheMan, 25 augusti 2016 - 17:11.


#11

Postad 28 september 2016 - 19:01

MrOlaBandola
  • MrOlaBandola
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej, jag är själv mycket sugen på denna tv. Ni som haft den ett tag nu, är ni nöjda? 

Undrar även om någon av er testat någon soundbar till just denna tvn? Tänker främst då på Samsungs trådlösa kurvade soundbars. 

Sedan om det går att koppla trådlöst tangentbord? Har sökt så mycket jag kan, men hittar tyvärr ingenting om dessa grejer.

 

Tack på förhand!





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.