Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Deer Hunter DTS MA 4.0 ........

12 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 30 september 2009 - 00:35

jimmyhoffa24
  • jimmyhoffa24
  • AnvĂ€ndare

  • 144 inlĂ€gg
  • 0
Fick hem denna idag.
Blev lite fundersam nÀr jag sÄg att ljudspecen sÀger
1: DTS MA 4.0
2: DTS HI-RES 1.0

Sedan finns DD+ loggan pÄ omslaget.

I alla recensioner av filmen sÄ hÀnvisar ALLA jag kan hitta till DD+ spÄret, framförallt Hi Def Digest som jag brukar titta pÄ http://hddvd.highdef...deerhunter.html

Blir lite förbryllad, ser era likadana ut????
varför har de inte 5.1 mix pÄ ljudet som pÄ DVD:en special edition (som iof Àr "center-centrerad" men ÀndÄ)
Varför har de inte listat DD+ spÄret??

MVH Jimmy

Min ser likadan ut som bilden pÄ prisjakt..

#2

Postad 30 september 2009 - 00:42

Efny
  • Efny
  • AnvĂ€ndare

  • 176 inlĂ€gg
  • 0
Vad har du för val nÀr du stoppar i den i spelaren?
Jag har Blu-Ray versionen av den och dÀr Àr det DTS HD MA 5.1.

#3

Postad 30 september 2009 - 00:45

jimmyhoffa24
  • jimmyhoffa24
  • AnvĂ€ndare

  • 144 inlĂ€gg
  • 0

Vad har du för val nÀr du stoppar i den i spelaren?
Jag har Blu-Ray versionen av den och dÀr Àr det DTS HD MA 5.1.





Precis!!!!!!!!!!!!!
MYSTERIET TÄTTNAR!!!!!!!!!!!!!
kÀnns ju inte som de skulle göra ytterligare en master, inför BD realesen sÄ ngt e galet

TyvÀrr, som svar pÄ din frÄga, sitter jag pÄ jobbet Ä har bara filmen hÀr och ingen hd-dvd spelare.....................nÀr man funderar pÄ det borde alla arbetsplatser ha det

#4

Postad 30 september 2009 - 09:10

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr DD+ 5.1 pÄ denna som du lÀnkar till (US utgÄvan) har den sjÀlv med smalt fodral. StÄr endast DD+ 5.1 pÄ baksidan med och inget annat!!

men det kan inte vara den du sitter pÄ??!

Redigerat av henke007, 30 september 2009 - 09:39.


#5

Postad 30 september 2009 - 13:49

HD-Ready
  • HD-Ready
  • ForumrĂ€v

  • 807 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr inte samma utgÄva i Europa och USA. Den europeiska Àr i DTS HD MA 4.0, den amerikanska DD+ 5.1

#6

Postad 30 september 2009 - 15:05

jimmyhoffa24
  • jimmyhoffa24
  • AnvĂ€ndare

  • 144 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr inte samma utgÄva i Europa och USA. Den europeiska Àr i DTS HD MA 4.0, den amerikanska DD+ 5.1





https://www.prisjakt...kt.php?p=155475
Detta Àr min utgÄva.........det Àr olika mastringar dÄ.............

Man undrar ju hur .1 kan funka om den inte finns pÄ 4.0.........
KĂ€nns ju som att antigen finns det eller inte..........

#7

Postad 30 september 2009 - 17:39

HD-Ready
  • HD-Ready
  • ForumrĂ€v

  • 807 inlĂ€gg
  • 0

https://www.prisjakt...kt.php?p=155475
Detta Àr min utgÄva.........det Àr olika mastringar dÄ.............

Man undrar ju hur .1 kan funka om den inte finns pÄ 4.0.........
KĂ€nns ju som att antigen finns det eller inte..........


Det kan mycket vÀl röra sig om olika mixningar men jag tvivlar pÄ att det Àr nÄgon större skillnad. Det brukar det inte vara pÄ Àldre filmer, men det ser vÀl kanske bÀttre ut att kunna skriva 5.1 pÄ omslaget...

#8

Postad 01 oktober 2009 - 11:02

jimmyhoffa24
  • jimmyhoffa24
  • AnvĂ€ndare

  • 144 inlĂ€gg
  • 0

Det kan mycket vÀl röra sig om olika mixningar men jag tvivlar pÄ att det Àr nÄgon större skillnad. Det brukar det inte vara pÄ Àldre filmer, men det ser vÀl kanske bÀttre ut att kunna skriva 5.1 pÄ omslaget...



nÀ...de e ju inte sÄ att bara för att det stÄr 5.1 lÄter det bÀttre...skall bli spÀnnande att se denna med bÀttre ljud och bild.....

#9

Postad 01 oktober 2009 - 11:22

DJ Neelix
  • DJ Neelix
  • Amatör

  • 91 inlĂ€gg
  • 0
Deer Hunter Àr vÀl en Studio Canal release om inte jag har fel? Jag tror Universal (som har slÀppt vissa av Studio Canal-titlarna i Sverige, SandrewMetronome slÀppte de övriga), har helt enkelt missat att byta ut DD+-loggan mot en DTS-logga. Detta eftersom alla StudioCanaltitlar jag har sett, Àven de slÀppt av Universal, har DTS MA/Hi-res listat dÀrnere pÄ specifikationerna. Dock sÄ finns det en DD+-logga ÀndÄ pÄ alla Universal/Studio Canal-filmer som jag har Àgt sÄ jag tror att de varit stressade med releaserna och helt enkelt glömt att byta ut DD+-loggan pÄ samtliga!

#10

Postad 01 oktober 2009 - 16:00

jimmyhoffa24
  • jimmyhoffa24
  • AnvĂ€ndare

  • 144 inlĂ€gg
  • 0

Deer Hunter Àr vÀl en Studio Canal release om inte jag har fel? Jag tror Universal (som har slÀppt vissa av Studio Canal-titlarna i Sverige, SandrewMetronome slÀppte de övriga), har helt enkelt missat att byta ut DD+-loggan mot en DTS-logga. Detta eftersom alla StudioCanaltitlar jag har sett, Àven de slÀppt av Universal, har DTS MA/Hi-res listat dÀrnere pÄ specifikationerna. Dock sÄ finns det en DD+-logga ÀndÄ pÄ alla Universal/Studio Canal-filmer som jag har Àgt sÄ jag tror att de varit stressade med releaserna och helt enkelt glömt att byta ut DD+-loggan pÄ samtliga!


SÄ sant sÄ sant.
Det Àr en studio canal realese.......och Àven jag har dd+ loggan pÄ alla (nu nÀr jag kollat)

#11

Postad 02 oktober 2009 - 07:57

jimmyhoffa24
  • jimmyhoffa24
  • AnvĂ€ndare

  • 144 inlĂ€gg
  • 0

SÄ sant sÄ sant.
Det Àr en studio canal realese.......och Àven jag har dd+ loggan pÄ alla (nu nÀr jag kollat)



Nu har jag kollat pÄ de studio canal releser jag har:
Leaving las vegas: min stÀrk anger att det kommer DTS 5.1 Àven om fodralet Àven dÀr sÀger DTS MA 4.0. Fast Ä andra sidan sÀger ju fodralet Àven 2:35:1 men filmen e ju i 1:66:1 och DD+ logga

Army in the shadows: Anges som french 1.0 men fodralet sÀger french 4.0 DTS MA.......Àven dÀr sjÀlvklart med DD+ logga. StÀrkaren uppfattar dock att den fÄr DTS 5.1

Deer Hunter: min stÀrkare anger att den fÄr DTS 5.1 Àven nÀr jag trycker pÄ infoknappen pÄ min hd-dvd (HD-A1) sÄ anges english 5.1 som ljud


SÄ vad har dÄ dessa experiment genererat??
Egentligen inget.......man kan inte lita pÄ det som stÄr pÄ fodralet, pÄ gott eller ont. Fast det har man ju aldrig kunnat göra fullt.
Det som krÄnglar till allt e ju att OM det nu Àr DTS MA 4.0 och stÀrkaren/spelaren inte kodar av det anvÀnds core, vilket ALLTID Àr 5.1.
Varken min spelare eller min stĂ€kare kan koda av DTS MA sĂ„ det e ju fullt möjlgt att jag lyssnar pĂ„ core....Ă€ven om jag har svĂ„rt att tro att min spelare skulle vara sĂ„ kompetent att den ÄNDRAR texten pĂ„ info panaleln utifrĂ„n om core eller ej anvĂ€nds...........

Eller ÄxÄ Àr det helt enkelt sÄ att bÄde deer hunter och leaving las vegas har 5.1 ljud oavsett vad det stÄr pÄ fodralet..................egentligen e det vÀl rÀtt ovesÀntligt med tanke pÄ att det Àr 2 98% dioalogburna filmer sÄ oavsett vilket ljud skulle det inte höras ngn skillnad....

Det e ttur att man har gott om tid....

Jimmy

#12

Postad 24 maj 2010 - 20:03

jimmyhoffa24
  • jimmyhoffa24
  • AnvĂ€ndare

  • 144 inlĂ€gg
  • 0
Nu med ny stÀrkare och spelare sÄ kan jag sÀga att pÄ min feer hunger Àr det DTS MA 5.1

#13

Postad 24 maj 2010 - 20:09

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlĂ€gg
  • 0
LĂ„ter bra det :(

Jag har ocksÄ upptÀckt trevliga saker med min Receiver som inte var 'tillgÀngliga' förut :D



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.