Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HVR-930C initialiseringsproblem

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 16 februari 2011 - 19:23

richardjohansson
  • richardjohansson
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag har, sedan i julas (julen 2010) haft en Hauppauge HVR-930C i min ägo, något som tyvärr kommit att bli en stor besvikelse. Den första hybridstickan jag beställde från Dustin var helt trasig, så den fick jag efter en tid utbytt utav Dustin - mycket bra service måste jag säga. Jag försöker att ta in de gratis, digitala kanaler som Comhem sänder ut och då i DVB-C.

Den andra stickan av samma fabrikat fungerade till en början mycket bättre, fast då under DVBLink från DVBLogic som jag installerat efter mycken frustration. Jag försökte alltså endast att få DVB-C-signalen att fungera, ej DVB-T eller analog. Ganska så snart började problemen att visa sig även där. Dessa problem är som följer:

När jag ställer in datorn på att visa en viss kanal, så tar det "normalt" lång tid innan jag får fram denna digitala sändning. Så långt är allt frid och fröjd. Om jag då försöker att byta kanal i Media Center, så fungerar inte detta, utan jag får meddelandet från DVBLink att det inte gick att ställa in den begärda kanalen på grund av att det inte finns någon TV-signal eller på grund av ett tekniskt fel.

Om jag startar om datorn, så blir det ingen förändring. Om jag drar ut stickan, låter den vara urkopplad i, låt säga, 10 sekunder och stoppar in den igen, så blir det ingen skillnad. Helt godtyckligt så kan det däremot helt plötsligt börja fungera igen och då med möjlighet att spela in program från denna mottagare och då även kunna se program från den.

Om allt "hängt sig" och jag inte får in några kanaler i Media Center, så hjälper det föga att försöka starta mottagning genom WinTV 7, vilket är Hauppauges egna program. Alltså är det samma möjligheter att ställa in och byta kanaler i WinTV 7 som i andra program.

Jag har provat med dels den drivrutin som i skrivande stund finns publicerad på Hauppauges Brittiska sida (då den svenska FTP-servern fungerar en gång av tjugo) i CD Pack 2.3a (5.10.325.28153) samt den drivrutin som finns med på den skiva som följde med själva stickan (har ej exakt drivrutinsnummer tillgängligt, men ska försöka uppdatera löpande).

Mitt system är en HP m8156.sc och jag kör Windows 7 Professional x64.

Har någon fått rätt på denna sticka? Jag har förstått att det har varit en hel del strul med just denna. Har någon fått till att det fungerat bättre i 32-bitars Windows? Windows XP?

Tacksam för hjälp!

Redigerat av richardjohansson, 16 februari 2011 - 19:29.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.