Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasats Viaplay - är det något att ha?

2856 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2851

Postad 01 februari 2024 - 08:42

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 476 inlägg
  • 0
Det var förra höjningen tidigare i januari. Detta är en ny höjning gällande film och serier.

#2852

Postad 01 februari 2024 - 08:47

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 589 inlägg
  • 0

Mitt inlägg var ett svar på "kommer de ha några kunder kvar i dessa tider?",inte en kommentar till prishöjningen. Så länge dom sitter på PL så kommer dom ha kunder. Tappar dom PL så drar alla pga deras övriga utbud är ju kass. För det kan väl inte vaa någon icke sportintresserad som har Viaplay/Viasat/Allente?



#2853

Postad 22 februari 2024 - 08:06

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 476 inlägg
  • 0

Viaplay gick 9.7 miljarder back 2023. Tur att Allsvenskan går på Discovery plus. 



#2854

Postad 27 juni 2024 - 15:45

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 336 inlägg
  • 0

Lägger märke till att Viaplay's streamtjänst inte längre visar 50fps på en del olika sportstreams om man kollar via Chromecast Gen 2 eller Gen 3(utan stannar på närmast osebara 25fps, och det verkar även bero på från vilken enhet man Castar då jag får olika resultat vid castande av en och samma stream/sändning från Android och Windows-browser), något som fungerat i över 9år med Gen 2. Nämnas ska att både Gen2 och 3 klarade av Viaplay's 1080p50-streams som dom använt vid exempelvis Vintersport-sändningar med studio och en del andra högprofil-event sedan i vintras.

Kollade på deras supportsidor och under enheter och Chromecast så står det att Gen2 bara stödjer 25fps numera, medan Gen3 ska stödja 50fps, men det funkar tusan inte här ändå. Ok att Viaplay slopade stödet för 720p50 i Gen1, som med sina 2.4GHz ställer stora krav på tomt i etern och lagom datapaket, men Gen2 klarar både 720p50 och 1080p50 utan problem sedan den kom för 9år sedan, ändå ska Viaplay ta bort det stödet?

Kom igång med Viaplay på din Chromecast | Viaplay
 

Det ska gällande just Chromecast påpekas att Viaplay's sportstreams har en tendens att börja buffra och hänga sig hela tiden efter några timmar(typ 3-4h och därefter) vid riktigt långa sportsändningar på både Gen 2 och 3(vanligt på sändningar med dagslånga streams från padel, beachvolley och endurance-race på minst 6 timmar), men det beror inte på att Gen 2/3 är undermåliga utan hur Viaplay skickar ut sina streams och specifikt mängden sökinformation för spolning i direktsändningar dom belastar cacheminnet med i Chromecast-receivern, en minnesskrivning som skrivs om hela tiden, och blir större och större ju längre sändningen hållit på. Motsvarande problem finns inte hos konkurrenterna som följer Google's specifikationer mycket bättre, och långa sportsändningar funkar även med 1080p50 korrekt implementerat.

Priset blir dyrare, dyrare och dyrare, tjänsten blir sämre och sämre och sämre, förväntar dom sig på fullaste allvar att dom kommer ha några kunder kvar snart? Jag förstår mig inte på det här företaget, jag kan inte dra någon annan slutsats än att ansvariga avsiktligt försöker driva företaget i konkurs pga mutor från nån konkurrent som tänker köpa upp det billigt när det gått under.


#2855

Postad 28 juni 2024 - 06:05

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 589 inlägg
  • 0

 

Priset blir dyrare, dyrare och dyrare, tjänsten blir sämre och sämre och sämre, förväntar dom sig på fullaste allvar att dom kommer ha några kunder kvar snart? Jag förstår mig inte på det här företaget, jag kan inte dra någon annan slutsats än att ansvariga avsiktligt försöker driva företaget i konkurs pga mutor från nån konkurrent som tänker köpa upp det billigt när det gått under.

 

 

Nu har dom dessutom sålt ut den tidiga lördagsmarchen i Premier League till Amazon Prime....det innebär att man går miste om 38 matcher över säsongen. Och eftersom mitt favoritlag åker på den speltiden 6-8 ggr per säsong så funderar jag allvarligt på att lägga ner Viaplay.



#2856

Postad 28 juni 2024 - 06:17

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 476 inlägg
  • 1

Nu har dom dessutom sålt ut den tidiga lördagsmarchen i Premier League till Amazon Prime....det innebär att man går miste om 38 matcher över säsongen. Och eftersom mitt favoritlag åker på den speltiden 6-8 ggr per säsong så funderar jag allvarligt på att lägga ner Viaplay.

Sedan är de förvånade över att folk går över till ren piratverksamhet. 



#2857

Postad 01 juli 2024 - 11:42

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 149 inlägg
  • 0

Det roliga är att "Viaplay total" kostar < 150kr i tex PL, dock går säkert paketen inte att jämföra rakt av, och man

måste ha en IP i det landet, att studsa mot, för att kunna titta.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Dukvy
    _green_
    2024-08-27 12:49:50
  • Bättre bild och justerat ljud
    basiqfuxx
    2024-07-29 22:14:10
  • Förändringar i biorummet
    basiqfuxx
    2024-07-29 22:04:40
  • På svart granit.
    Hifi_Lounge
    2024-07-13 10:17:20
  • Nuvarande setup
    Zamwell
    2024-07-03 15:42:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.