Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Demon´s Soul

542 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Demon's Souls (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 9,06 (15) Inga priser
Demon's Souls - Deluxe Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 (0) Inga priser
Demon's Souls - Limited Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 (0) Inga priser
Demon's Souls - Black Phantom Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 7,5 (1) Inga priser
Demon's Souls (PS5) (PlayStation 5-spel) 2 8,2 (4) 499:-
1 relaterade trådar

#151

Postad 17 februari 2010 - 20:15

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Själv har jag försökt undvika att kolla upp saker på nätet. Jag är rädd att det inte ska vara lika spännande då. Fast å andra sidan har jag fått stryk av samtliga som invaderat min värld...


Det är relativt enkelt att undvika spoilers, kolla på Demons Souls wiki. Visst är det kul med ett spel som låter en själv upptäcka mycket men i Demons Souls är det ibland på gränsen till överdrivet.

#152

Postad 17 februari 2010 - 21:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
ett riktigt co-op läge hade ju varit guld :)

#153

Postad 17 februari 2010 - 23:02

Pilzner
  • Pilzner
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Usch skiten har totalt trollbundit mig..kan inte sluta spela...men måste. Tillbax till jobbet imorrn efter 3 dagars sjukledig.
Har laddat min dualshock pad 3 gånger. Det vittnar bara om hur mycket jag har spelat aset.

Ska bli skönt och åka till jobbet imorrn och slippa bilderna i huvet..några timmar :)
tips till er som spelar just nu med soul lvl 90+. Mycket coop och pvp på 4-1
Go'natt

#154

Postad 17 februari 2010 - 23:35

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Blev summoned idag till 4-1. Tänkte kolla hur man kunde ta sig an "tjockisen". Det visade sig att förutom jag så var det killen vars värld vi var inne i samt ytterligare en blå fantom plus en röd (!?). Den röda visade sig vara en good guy som vi fick instruktioner att inte anfalla. :) Sen så kunde jag inte ta mig fram till bossen på grund av en dimma som av någon anledning inte släppte igenom mig (eller de andra fantomerna) trots att jag öppnat den i min egen värld. Fattar ingenting. Slutade med att vi bl återvände till våra egna världar.

#155

Postad 18 februari 2010 - 09:24

Pilzner
  • Pilzner
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Tittar du noga ser du att "The fat man" har ett svärd uppkört i magen. Slå den tills han viker sig. Sen ger du dig på hans huvve.

Killen hade väl inte öppnat den porten än. Det kan nämligen bara han göra i sin egen värld.

#156

Postad 18 februari 2010 - 22:58

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
Började precis på NG+ och jäklar vilket steg i svårighetsgrad det blev. Min Dragons Halberd +5 tycks ha gjort sitt, fienderna går inte ner snabbt.

#157

Postad 18 februari 2010 - 23:48

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Tittar du noga ser du att "The fat man" har ett svärd uppkört i magen. Slå den tills han viker sig. Sen ger du dig på hans huvve.

Killen hade väl inte öppnat den porten än. Det kan nämligen bara han göra i sin egen värld.

Killen måste ha kommit till andra sidan på annat sätt då för det var bara vi fantomer på ena sidan.
Nåja, provade att vara fantom igen idag, men värdarna bara dog hela tiden så jag skickades hem.
Ska prova igen själv imorgon.

#158

Postad 19 februari 2010 - 10:16

Pilzner
  • Pilzner
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Hmm skumt, händer mig också, men det är sällan hur som helst. Igår så hände det 2 gg hos bossen på 4-1 :/
Kan bero på att vissa kör trådlöst..

#159

Postad 20 februari 2010 - 10:29

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
YES! Fick ihjäl blobben.
Spoiler
. Härligt värre. Kanske ska prova Flamelurkern igen? :(

#160

Postad 20 februari 2010 - 10:55

Pilzner
  • Pilzner
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Om du är död kan du fösöka ta dig till rummet/grottan precis utanför Flamelurker och återuppliva dig själv. Sen är det bara att avvakta förhoppningsvis kommer nån att lägga en souls sign. Jag tog ner han på NG+ själv :(

Nu ska jag hoppa in och fortsätta nöra på Boss 3-2. Usch de är fett jobbiga...

#161

Postad 20 februari 2010 - 12:56

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
Har spelat NG+ i några timmar nu. Satte 1-1+1-2 relativt enkelt, dog en gång av hundarna som helt plötsligt tar 50% av mitt liv på en attack.

Har sen nött värld 4-1 för att komma åt Reavern i 4-2 men jäklar vilka problem jag stöter på. Allt är svårt på riktigt nu, mantas och skelettskyttar tar effektivt mellan 30-50% av mitt liv på en träff. Måste säga att jag är grymt eggad.

Kom förresten till bossen i 4-1 en runda och upptäckte att man dör om man blir träffad, inget mer träff följt av gräs alltså.

#162

Postad 20 februari 2010 - 13:46

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Kom förresten till bossen i 4-1 en runda och upptäckte att man dör om man blir träffad, inget mer träff följt av gräs alltså.

Jag spelar första rundan och han saftade ihjäl mig på en träff... Springer runt i assassins outfit nu. Är det lönt att ha rustning egentligen? Jag spela som Temple Knight och med undantag för Evacuate så använder jag aldrig mirakel. Det verkar helt galet "dyrt" att köpa mirakel som är användbara. Springer med runt med min lila sköld och mitt Moon spear + 2 och försöker att inte dö.

Flamelurkern dräpte mig på tio sekunder. Melee verkar inte vara så bra idé här.

#163

Postad 20 februari 2010 - 14:48

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Jag spelar första rundan och han saftade ihjäl mig på en träff... Springer runt i assassins outfit nu. Är det lönt att ha rustning egentligen? Jag spela som Temple Knight och med undantag för Evacuate så använder jag aldrig mirakel. Det verkar helt galet "dyrt" att köpa mirakel som är användbara. Springer med runt med min lila sköld och mitt Moon spear + 2 och försöker att inte dö.

Flamelurkern dräpte mig på tio sekunder. Melee verkar inte vara så bra idé här.


Jag kör helt utan varken magi eller mirakel, en pilbåge duger gott när monster är på lite avstånd.

Kör själv med darksilver rustning (4 delar), halberd, sköld och pilbåge som standardutrustning. Använder ringen som ökar equip burden och kan rulla och springa obehindrat. Ett tips är att farma upp ditt spear så du får det tills +5, vet inte var "moon" stenar kommer ifrån men jag sprang och dödade en hel del skalbaggar i 2-2 innan jag fick min Dragon Halberd +5.

Flamelurkern går att hantera meele, dock kräver det rätt utrustning och att man verkligen lär sig hans attackmönster. Skriver lite spoilers nu så markera om du vill:

Spoiler


#164

Postad 20 februari 2010 - 19:41

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Hade redan de där (lila sköld...). Fixade honom också i melee. Gick bättre än väntat när jag hade lite tålamod och bara stötte spjutet i honom när jag hade ordentligt med stamina. Nu är det dags för 3-2 för mig med. Har ett
Spoiler
som jag hittade innan Flamelurkern. :-)

Moonstenar hittar jag bara i Latria av någon anledning.

#165

Postad 20 februari 2010 - 20:27

Pilzner
  • Pilzner
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Men om du har tung armor ska du lägga mycket krut på endurance. OCh olika set till olika världar/boss. T.ex tror inte jag dragon sword har nån större effekt på flamelurker.

Jag har hela värld 5 kvar bara, sen är det NG++
Men det känns som nu har jag den bästa equippen till min mage. Finns inget mer jag har behov av liksom. Tråkigt nog oxo är att det är mindre och mindre folk man kan spela med juh högre soul lvl man har verkar det som.
Få se antingen blir en reroll eller så blir det hyllan och ta mig an Uncharted2 som ligger och väntar :)

#166

Postad 20 februari 2010 - 22:51

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Skulle precis få lite träning mot 3-2 bossen som blå fantom.
Spoiler
Jag fattar inte riktigt vad som hände, men jag fick behålla duken i alla fall. :)

#167

Postad 20 februari 2010 - 23:13

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Men om du har tung armor ska du lägga mycket krut på endurance. OCh olika set till olika världar/boss. T.ex tror inte jag dragon sword har nån större effekt på flamelurker.

Jag har hela värld 5 kvar bara, sen är det NG++
Men det känns som nu har jag den bästa equippen till min mage. Finns inget mer jag har behov av liksom. Tråkigt nog oxo är att det är mindre och mindre folk man kan spela med juh högre soul lvl man har verkar det som.
Få se antingen blir en reroll eller så blir det hyllan och ta mig an Uncharted2 som ligger och väntar :)


Är ett spann på 10 levlar man kan spela mot och gissningsvis så ligger majoriteten runt 100. Nästan FÖR mycket folk där, dödade bossen i 4-1 och skulle ta mig framåt. Efter ett par minuter är jag invaderad, han dör, mindre än en minut efteråt, samma visa igen och sen en tredje gång där jag dör.

Känns som om folk överlag är oerhört dåliga, vet inte om min Dragons Halberd +5 presterar väldigt bra men inte sällan så slår jag ihjäl folk på 4-5slag.

#168

Postad 21 februari 2010 - 14:54

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
Har nött Flamelurker på NG+ nu i flera timmar, spelar meele. Även om jag dör gång efter gång så är det här ett utmärkt exempel på varför jag gillar Demons Souls. Alla gångerna jag har dött så är det mitt eget fel, jag slarvade med stamina, jag försökte få in en extra träff istället för att dra mig tillbaka etc.

Det är verkligen en fråga om skicklighet.

#169

Postad 21 februari 2010 - 17:25

Pilzner
  • Pilzner
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Kämmer igen det så väl. Sen är man lite irreterad så blir inte saken bättre hellre. Man måste ha en plan och hålla sig till den. En liten chansning och vips ligger man där igen.

Maneater bossarna är fan inte o leka med. Dog så många gånger så jag höll på bli tokig. Men jag lyckades till slut med självkontroll och massa tålamod :(

#170

Postad 21 februari 2010 - 17:30

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Kämpade mot Maneater igår. Gick bra tills jag uppptäckte att det fanns två (!?) stycken. Ouch!

#171

Postad 21 februari 2010 - 22:26

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
Ändrade taktik på Flamelurker, tog upp en pilbåge i min vänstra hand och sköld i den högra. Upptäckte att jag kunde dansa med honom i evigheter utan att dö. Enda problemet var att jag aldrig fick in några slag utan att riskera livhanken. Bytte då till båge för att skjuta iväg ett par pilar varje gång han hoppade iväg. Jäkligt kul att man kan ta till den sortens taktiker, blir mer och mer sugen på en tvåa. Mycket av charmen tycker jag är borta nu när man springer igenom korridorerna och vet exakt var fällorna är.

#172

Postad 21 februari 2010 - 22:29

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Var blå fantom mot bossen på 4-2. Precis innan vi får ihjäl honom så blir jag utslängd av killen jag hjälpte. WTF!? Nu måste jag coopa igen innan jag får min body tillbaka. Är det normalt att de gör så och i så fall varför?
Ska jag behöva invardera en annan värld i framtiden? Jag gillar att spela good guy...

#173

Postad 21 februari 2010 - 23:46

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Var blå fantom mot bossen på 4-2. Precis innan vi får ihjäl honom så blir jag utslängd av killen jag hjälpte. WTF!? Nu måste jag coopa igen innan jag får min body tillbaka. Är det normalt att de gör så och i så fall varför?
Ska jag behöva invardera en annan värld i framtiden? Jag gillar att spela good guy...


Tråkigt beteende, visste inte att man kunde göra så ens.

#174

Postad 22 februari 2010 - 00:12

Pilzner
  • Pilzner
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Hehe jobbigt. HAr då aldrig hänt mig...men använd en "ressurection stone" om inte du pallar coopa. Har själv 30+ stycken. OCh ändå har jag använt de friskt vid ett par tillfällen. Red phantoms droppar såna.

Invada är kul, men ibland kan man ivandera nån med sällskap...då kan det bli jobbig om man inte har aoe.

Håller med, har tappat lite gnistan nu på min NG+++. Speciellt då det inte finns mer attraktiv dropps till min mage. Hoppas det blir en 2:a :(

#175

Postad 22 februari 2010 - 07:44

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Tråkigt beteende, visste inte att man kunde göra så ens.

Jag tror att det är det den vita stenen är till för när man är i body form.

*edit*
WTF!? Att ta sig till bossen på 4-2 är ju väldigt jobbigt. Finns det ingen genväg man kan låsa upp på vägen?
Som det är nu måste jag coopa för att överleva ända ner.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 23 februari 2010 - 18:54.


#176

Postad 23 februari 2010 - 21:00

Pilzner
  • Pilzner
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Nah tyckte oxo det var jobbigt tills jag kom på knepet med att döda liemannen snabbt som attans bara. Och boosen är lätt med thiefs ring. Slå par slag och spring till andra sidan. Sen går bara försiktigt. han är blind så han kan bara "känna" dig. Han kommer bli förvirrad, sen samma procedur igen.

Men Helt klart är den banan lättare att coopa, vilket jag gjorde första omgången. Tror knappt jag rörde nån fiende så var den slut :)

#177

Postad 23 februari 2010 - 21:31

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
Försök hitta lösningar på dina problem MdaG, spelet är i mångt om mycket sten-sax-påse orienterat. Har du rätt kontring så är spelet relativt enkelt, problemet ligger i att hitta just den kontringen.

#178

Postad 23 februari 2010 - 22:16

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Fick ihjäl honom nu, tyvärr var jag fantom så jag mste göra om det igen. :-)
Bossen i sig är OK, det är resan ner dit som är problemet och d i synnerhet skellettmaffian längs den smala klippvägen. Huvva... :-)
Har boostat upp mig lite i mirakel nu så som Rage of God och så, men efter att ha ödslat ca åtta levlar för att kunna kasta den känner jag mig duktigt besviken, den var inte i närheten så bra som jag ftt intrycket av att den skulle vara. :)

#179

Postad 23 februari 2010 - 22:39

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
Använder du Soul Remains mot skeletten?

#180

Postad 24 februari 2010 - 08:32

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej jag dog på 4.2 bossen efter 2 sekunder :)

Är de där man ska ha thief ring ?

Inga större problem att ta mig dit själv med min tjuv men det tar tid ;)

#181

Postad 24 februari 2010 - 21:02

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Använder du Soul Remains mot skeletten?

Nej, men jag har insett att jag kan använda pilbåge för att lura ut de en och en. De där osynliga lurkarna var ingen lek. Har blivit backstabbad flera gånger nu.
Nu är det bara en tidsfråga innan jag kan ta mig an den blinde. :)

#182

Postad 24 februari 2010 - 21:34

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Nej, men jag har insett att jag kan använda pilbåge för att lura ut de en och en. De där osynliga lurkarna var ingen lek. Har blivit backstabbad flera gånger nu.
Nu är det bara en tidsfråga innan jag kan ta mig an den blinde. :)


Börja använda soul remains. Även katana skeletten kommer bli en ren barnlek då.

Mot de osynliga så är mitt bästa tips att dom faktiskt är osynliga och inte "borta", hitta ett svepande vapen och attackera lite på blindo.

#183

Postad 24 februari 2010 - 22:34

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Tack. Fick honom. Min karaktär har blivit lite spretig. Jag började som Tempelriddare och la nästan allt krut på stamina och strenght, men har nu samlat på mig både dex, faith och int för båge och mirakel. :-/
Jag vet inte jag har en speciellt bra PvP-karaktär nu, men den är mångsidig i övrigt. :-)

#184

Postad 25 februari 2010 - 01:08

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Jag vill bara gråta :lol:

Spelade 3 världen och hade tagit mig långt som F*N och när jag springer över en bro för att döda en flygande demon med spjut så lyckas jag springa av bron och dö...Ska ju fasen inte gå att lyckas med ;)

Känns som att jag inte klarar av nå...

Körde mot bossen Dragon God och tog mig en bra bit men dog.Dör av en smäll..

Körde mot Adjudicator ggr flera..Inga problem att ta mig dit själv men dör ggr flera..Kan ju knappt röra mig så dör jag....

Suckar..jaja ....Nya tag imorrn...Får putsa på min gubbe å träna upp han i HP och kanske vässa dolken :)

#185

Postad 25 februari 2010 - 09:12

Pilzner
  • Pilzner
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Hehe, när man läser om era problem, påminns man själv vilket helevete man hade ibland.

Men ett par råd, använd blå phatoms oftare och spawna alltid 2. För det är alltid nån som dör. Med att jag är mage lät jag de alltid gå först då jag är ren DPS. Sen dör nån kan man alltid gå tillbaka och spwana han på nytt. Vid nåt tillfälle respwnade jag en följeslagare 4-5 gånger då han dog konstant på vägen.

MG, du kan springa förbi de där osynliga fienderna. De hinner aldrig slå eller ens komma i närheten av dig om du ignorerar de.

Redigerat av Pilzner, 25 februari 2010 - 09:14.


#186

Postad 25 februari 2010 - 09:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag vill bara gråta ;)

Spelade 3 världen och hade tagit mig långt som F*N och när jag springer över en bro för att döda en flygande demon med spjut så lyckas jag springa av bron och dö...Ska ju fasen inte gå att lyckas med :P

Känns som att jag inte klarar av nå...

Körde mot bossen Dragon God och tog mig en bra bit men dog.Dör av en smäll..

Körde mot Adjudicator ggr flera..Inga problem att ta mig dit själv men dör ggr flera..Kan ju knappt röra mig så dör jag....

Suckar..jaja ....Nya tag imorrn...Får putsa på min gubbe å träna upp han i HP och kanske vässa dolken :unsure:


Dragon god är toklätt. Det gäller att klä av sig naken, använda thieves ring och gömma sig bakom pelarna sen rusa när han tittar bort.

Adjudicator är lättaste bossen i spelet förutom phalanx då dvs.
Spring till höger så fort du komer in, droppa ner så fort du kan sen är det bara att rotera clockwise när han svingar med cleavern, nita honom i såret på vänster sida och rotera clockwise när han svingar. Efter ett tag kommer han rasa ihop och då nitar du hans huvud. Sen är det bara att göra om det ett par gånger.

Alla bossarna dödar en mer eller mindre på en träff. Gäller att inte bli träffad :D
Ett hett tips är annars att försöka lira värld 5 först och fixa poison cloud. Grymt effektivt mot många bossar. Man kan döda dem utan att de ens flyttar på sig.

#187

Postad 25 februari 2010 - 12:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Tackar för tipsen :unsure:
Lätt man blir nervös å fummlar bort sig när man vet att man inte tål mer än ett slag och man kan få gå hela banan igen ;)

Dragon god är ju då bra på det sättet att de går fort att ta sig dit om man dör :D

Edit
Har nån av er som varvat det tagit alla Trophies ?

Redigerat av moparman, 25 februari 2010 - 12:55.


#188

Postad 25 februari 2010 - 12:55

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Spelet blev betydligt lättare när jag insåg att vissa vendors SÄLJER ore. Så nu har jag pimpat mitt moonspjut, dragonsvärd och båge. Dessutom har jag lagt ner rustningar och rullar runt på heltid istället. :unsure:

#189

Postad 25 februari 2010 - 13:51

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Wtf .....Det har jag missat än så länge :unsure:

#190

Postad 25 februari 2010 - 14:43

Unregisteredcda6a4d1
  • Unregisteredcda6a4d1
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
detta verkar så grymt att jag hatar att jag inte har en ps3..

#191

Postad 25 februari 2010 - 15:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
YEEEEES....Tog Dragon God nu naken på första försöket :D

Joho79

Vore jag du skulle jag sålt min 360...Mamma..Syster...Pantat burkar på stan för att ha råd ;)

Faktiskt är detta det enda spelet som jag än så länge skulle kunnat köpa en PS3 enbart för att få spela...

Men vi är ju olika...Men kompis lånade Demons Souls och hatade det...Tyckte de va fult..Tråkiga fiender osv..

Tror han egentligen tyckte det var för svårt :unsure: men de skulle han aldrig säga heh

#192

Postad 25 februari 2010 - 15:07

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Tackar för tipsen :unsure:
Lätt man blir nervös å fummlar bort sig när man vet att man inte tål mer än ett slag och man kan få gå hela banan igen :blink:

Dragon god är ju då bra på det sättet att de går fort att ta sig dit om man dör :D

Edit
Har nån av er som varvat det tagit alla Trophies ?


Pallade inte fixa allt. Man måste spela minst 3.5 gång då. Kört igenom det nästan 2 gånger sen tröttnade jag :P
En del trophies är riktigt dryga och man måste planera world tendency och sin egen tendency for att kunna klara dem. Sen krävs det sjukt mycket farming för att få vissa pure stones för uppgraderingarna.


YEEEEES....Tog Dragon God nu naken på första försöket :P

Joho79

Vore jag du skulle jag sålt min 360...Mamma..Syster...Pantat burkar på stan för att ha råd :P

Faktiskt är detta det enda spelet som jag än så länge skulle kunnat köpa en PS3 enbart för att få spela...

Men vi är ju olika...Men kompis lånade Demons Souls och hatade det...Tyckte de va fult..Tråkiga fiender osv..

Tror han egentligen tyckte det var för svårt ;) men de skulle han aldrig säga heh


Spelet är bara svårt om man stressar sig igenom det. Folk är väl vana vid att springa igenom spel där man kan bli träffad 100 gånger utan att dö :unsure:
Visst om man envisas att spela utan sköld så blir det rätt jäkla svårt också :unsure:

Redigerat av Unregistereddc471864, 25 februari 2010 - 15:11.


#193

Postad 25 februari 2010 - 16:23

Unregisteredcda6a4d1
  • Unregisteredcda6a4d1
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Joho79

Vore jag du skulle jag sålt min 360...Mamma..Syster...Pantat burkar på stan för att ha råd :D

Faktiskt är detta det enda spelet som jag än så länge skulle kunnat köpa en PS3 enbart för att få spela...

Men vi är ju olika...Men kompis lånade Demons Souls och hatade det...Tyckte de va fult..Tråkiga fiender osv..

Tror han egentligen tyckte det var för svårt :unsure: men de skulle han aldrig säga heh


Haha, jag får väl dra en repa på stan och kolla papperskorgar. Hoppas det inte är allt för hård konkurrens om burkarna bara.

#194

Postad 25 februari 2010 - 21:02

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Tack. Fick honom. Min karaktär har blivit lite spretig. Jag började som Tempelriddare och la nästan allt krut på stamina och strenght, men har nu samlat på mig både dex, faith och int för båge och mirakel. :-/
Jag vet inte jag har en speciellt bra PvP-karaktär nu, men den är mångsidig i övrigt. :-)


Känner igen mig i det där, började som renodlad riddare med tung armor och pumpade endurance. Kom sen på att jag behövde lite avstånd och la in en del poäng i dexterity. Runt level 90 började intressera mig för Blueblood sword och nu kör jag först intelligence för att få två magic slots och sen ska jag köra luck hela vägen hem. Spretigt förvisso men jag presterar inte helt illa.

#195

Postad 25 februari 2010 - 23:44

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Såja nu tog jag Leechmonger..Lättast än så länge :-)

#196

Postad 26 februari 2010 - 10:46

Nanoo
  • Nanoo
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Jag äger inte det här spelet själv och har aldrig sett någon annan lira det heller...men kan inte låta bli o läsa i den här tråden. Spelet verkar ju sjukt bra/svårt när man läser era inlägg...blir bara mer o mer sugen på det, men så uppstår ju ilands problemet att man har så många spel man vill köra igenom och så lite tid. Prioritera är så svårt...men förr eller senare kommer jag nog bli tvungen o ge mig på det här....läste någonstans ett rykte (?) om en möjlig uppföljare, stämmer det? Finns det planer o släppa det här i Europa eller blir det import man måste köpa? Jaja...skriv mer här gobbar...jag kommer o läsa era inlägg med spänning iaf :)

#197

Postad 26 februari 2010 - 15:08

Pilzner
  • Pilzner
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
för er som tänker köpa det...
Vill man få ut mycket av spelet är det enligt mig kritiskt att man har demons souls WIKI vid sidan om och GOTT om tid! För det kan ta timmar att klara en bana pga svårighetesgraden ibland.
Sen med att jag är lite av en multiplayer junkie, rädds jag lite att befolkningen i spelet har sjunkit efter release 8 månader senare. Det har varit svårt i vissa falla att få medhjälpare under mitt andra varv då de flesta kan jag tänka mig varvar det en gång för att sedan låta det vila lite. Det är lite nackdel för oss som börjat sent.

jag har varvat det 2 gg på 1,5v, så ja, jag rekommenderar starkt spelet till er harcoregamers som vuxit med de svåra spelen såsom batman,troja til NES, gouls & goblins på SNES, osv.

Jag för mig jag oxo läste rykten om en 2:a men tycks inte hitta det igen. Hursomhelst skulle det dyka upp nångång kommer jag högst sannolikt köpa det!

#198

Postad 26 februari 2010 - 15:40

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
tycker ändå att det går rätt bra utan att läsa såå mycket....har mest tittat hur ja ska klara vissa bossar lättast...inte tittat nå om vilka vapen som är bäst eller hur man utvecklar sin gubbe bäst....

#199

Postad 26 februari 2010 - 17:14

Nanoo
  • Nanoo
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Så utan hjälp från andra spelare så kan det vara svårt om nästan omöjligt att ta sig igenom vissa områden? Om så är fallet finns det mindre anledning att skaffa det nu så sent efter release... :)

#200

Postad 26 februari 2010 - 17:40

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Så utan hjälp från andra spelare så kan det vara svårt om nästan omöjligt att ta sig igenom vissa områden? Om så är fallet finns det mindre anledning att skaffa det nu så sent efter release... :)


Absolut inte, jag inte haft någon som helst hjälp under mina omgångar. Lirar online men föredrar att hålla mitt eget tempo.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.