Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

MCE remote

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 07 maj 2008 - 19:48

kaka
  • kaka
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Har skaffat mig microsofts mce och jag hittar ingen programvara till fjärrkontrollen. Finns det verkligen programvara till fjärrkontrollen ?

Jag skulle vilja skapa lite snabbkommandon för att starta Mediaportal genom att trycka på START-knappen, går detta att göra?

Och jag vill stänga av kommandot som sätter pc:n i vänteläge när man trycker på den powerknappen på fjärren.

#2

Postad 07 maj 2008 - 20:09

bozzo70
  • bozzo70
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Har skaffat mig microsofts mce och jag hittar ingen programvara till fjärrkontrollen. Finns det verkligen programvara till fjärrkontrollen ?

Jag skulle vilja skapa lite snabbkommandon för att starta Mediaportal genom att trycka på START-knappen, går detta att göra?

Och jag vill stänga av kommandot som sätter pc:n i vänteläge när man trycker på den powerknappen på fjärren.


På mediaportals hemsida så söker du på MPtray.. lägg in dom filerna i Mediaportalmappen
kör sedan Mptray install.

#3

Postad 07 maj 2008 - 21:06

Danne
  • Danne
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0
Jag använder mig utav Imon. Finns att ladda ner på http://www.soundgraph.com. Fungerar utmärkt att ställa in vilka knappar som går till vad.

#4

Postad 08 maj 2008 - 13:11

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0
Kör mptray, sen så kan du konfigurera om knapparna inne i MediaPortal Configuration om du inte skulle vara nöjd med standard mappningen.

#5

Postad 08 maj 2008 - 13:32

tyve
  • tyve
  • Veteran

  • 1 618 inlägg
  • 0
Med IR Server Suite kan man göra en massa mer roliga saker: http://forum.team-me...-0-4-1-a-33512/

#6

Postad 08 maj 2008 - 16:35

kaka
  • kaka
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Tack för svaren, är bara glad om de dyker in mer tips.

En sak, är inte mottagren rent utav skräp. Jag jämför nu med min gamla ATI Remote wonder bob. Där har jag mottgaren i ett annat rum och jag får ändå hyffsat bra mottagning. Nu fick jag med MS MCE inte kontakt när jag satt 50cm bakom mottagaren och även när mottagaren låg i skrivbordslådan så tappade jag mottagning från 2 meters håll. Verkar bara fri sikt och rakt fram som gäller. Ska den vara så känslig?

Mottagaren ser ju förgräslig och stor ut så den vill jag gömma helst.

#7

Postad 09 maj 2008 - 22:18

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

Tack för svaren, är bara glad om de dyker in mer tips.

En sak, är inte mottagren rent utav skräp. Jag jämför nu med min gamla ATI Remote wonder bob. Där har jag mottgaren i ett annat rum och jag får ändå hyffsat bra mottagning. Nu fick jag med MS MCE inte kontakt när jag satt 50cm bakom mottagaren och även när mottagaren låg i skrivbordslådan så tappade jag mottagning från 2 meters håll. Verkar bara fri sikt och rakt fram som gäller. Ska den vara så känslig?

Mottagaren ser ju förgräslig och stor ut så den vill jag gömma helst.


Du vet att det är en IR (infrared) fjärrkontroll va? Fri sikt eller studs på väggar och tak är det som gäller då.

Dessutom är Mce-remote mottagaren och fjärren extremt starka! Man kan sikta vart som helst i rummet och den träffar.

#8

Postad 14 maj 2008 - 10:49

Axxel
  • Axxel
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
En fråga som kanske inte har med MediaPortal o göra utan med MS Fjärrkontrollen.
På fjärren finns en Powerknapp. Hur gör man så att den försätter datorn i viloläge istället för det andra läget där den är i stort sett igång.

#9

Postad 16 maj 2008 - 08:50

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0

En fråga som kanske inte har med MediaPortal o göra utan med MS Fjärrkontrollen.
På fjärren finns en Powerknapp. Hur gör man så att den försätter datorn i viloläge istället för det andra läget där den är i stort sett igång.


1) Om du kör TV-Server: Slå på PowerScheduler pluginet i "TV Server Config". Välj hibernate som standby läge. Sen slår du på Power Scheduler Client plugin i "MediaPortal Configuration"

2) Om du inte kör TV-Server: Slå på PowerScheduler pluginet i "MediaPortal Configuration". Välj hibernate som standby läge.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.