Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Benq W1300

483 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 31 december 2013 - 17:09

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Har letat runt ett tag nu utan framgång, vart hittar man nya lampor till denna?
Vill veta vad de kostar innan man slår till :-)


Ingen aning men räkna med minst 2000. Det är ungefär vad lampan till W1070 kostar

#52

Postad 04 januari 2014 - 11:07

dan-lund
  • dan-lund
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag fick min projektor idag, allt funkar utmärkt förutom fjärren. som måste hållas typ 20-40cm från IR-sensorn för att den ska funka.
Måste man lämna in hela skiten?? :(

#53

Postad 05 januari 2014 - 09:22

Sejko
  • Sejko
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Har också beställt W1300, passade på med Elgigantens prissänkning istället för en W1070, kommer nog lyckas få ut 110" ifrån mitt tänkta tittavstånd på ca 3m... Vilket takfäste använder ni er utav, nu i efterhand som jag beställde könig som också var prissänkt så verkar det som om diametern är för stor på benq för att passa den :/.

#54

Postad 05 januari 2014 - 11:38

Unregistered941ebb26
  • Unregistered941ebb26
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Jag är förbannat sugen på denna. Dock är jag väldigt förvirrad. I vardagsrummet har jag ett avstånd på 3.7m mellan väggarna. Räknar med att det blir drygt 3m mellan duken och linsen.

Är det för kort avstånd för W1300?
Storlek på duk?

#55

Postad 05 januari 2014 - 11:47

baebis
  • baebis
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Det kan du kolla här:

http://www.benq.com/...atiocalculator/

#56

Postad 05 januari 2014 - 12:00

Unregistered941ebb26
  • Unregistered941ebb26
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Det kan du kolla här:

http://www.benq.com/...atiocalculator/


Tackar!
Om jag inte räknat fel så blir det 97". Ska man då ha 95" eller 104"?

#57

Postad 05 januari 2014 - 17:16

Kamelenen
  • Kamelenen
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Uppstår bara dessa problem om man har den takmonterad?

#58

Postad 05 januari 2014 - 19:10

Aracua
  • Aracua
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
japp, vid takmontering...

försökte programmera min multifjärr, men w1300 fanns inte i Harmony-databasen, och benq-fjärren kunde inte kommunicera med Logitech-fjärren heller när jag försökte överföra kommandona

#59

Postad 05 januari 2014 - 22:39

Sejko
  • Sejko
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Tackar!
Om jag inte räknat fel så blir det 97". Ska man då ha 95" eller 104"?


Jag har 3.5m mellan väggarna.. Jag kommer att takmontera duken 8cm ut från väggen så den hamnar framför tvn och räknar med att projektorn hamnar så nära väggen som möjligt och med hdmi kablarna om jag inte kör vinklat tappar ytterligare 5cm.. så med andra ord har jag 3.37m mellan projektorns bakre del och duk = får ut 108"-110"... Med W1070 så hade jag fått ut betydligt mer men jag nöjer mig med W1300, och med prissäkningen så kändes det som mer pang för pengarna..

Ni som har takmonterat eran W1300, vilket fäste kör ni på?

#60

Postad 06 januari 2014 - 03:09

converter
  • converter
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag har haft W1300 i en vecka nu och är mycket nöjd med bilden. Hade egentligen tänkt w1070 först men var tvungen att gå upp ett snäpp för att bilden ska få plats på väggen.

Jag fick min projektor idag, allt funkar utmärkt förutom fjärren. som måste hållas typ 20-40cm från IR-sensorn för att den ska funka.
Måste man lämna in hela skiten?? :(


Fjärrkontrollsproblemet har jag också råkat utför. Ibland funkar den och ibland inte, avstånd har ingen betydelse. Är smått oförståeligt att det är fjärren (vilken använder gammal och beprövad teknik) som strular mitt allt virrvarr ny teknik. Man blir ju smått förbannad. Kan inte inte komma ihåg att någon jag känner har köpt något och fjärren inte fungerar! Helt sjukt... Får snacka med Elgiganten i morgon, köpte den där nu på deras rea.

Har inte riktigt fått ihop 3Dn ännu men jag kör genom ATV från datorn...

Appropå...eftersom jag valde projektorn för jag har ett rätt litet rum köpte jag dessa högtalare (Duevel Planets) för få en stor ljudbild. Magiskt. En julklapp till mig själv helt enkelt :)

#61

Postad 06 januari 2014 - 15:41

Unregistered941ebb26
  • Unregistered941ebb26
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Jag har 3.5m mellan väggarna.. Jag kommer att takmontera duken 8cm ut från väggen så den hamnar framför tvn och räknar med att projektorn hamnar så nära väggen som möjligt och med hdmi kablarna om jag inte kör vinklat tappar ytterligare 5cm.. så med andra ord har jag 3.37m mellan projektorns bakre del och duk = får ut 108"-110"... Med W1070 så hade jag fått ut betydligt mer men jag nöjer mig med W1300, och med prissäkningen så kändes det som mer pang för pengarna..

Ni som har takmonterat eran W1300, vilket fäste kör ni på?


Då har vi ungefär samma mått att röra oss med.
Beställde precis projektorn. Duk har jag inte bestämt mig för än... den jag var intresserad av var slut på lager.

#62

Postad 06 januari 2014 - 17:10

kau
  • kau
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Vill bara få bekräftat att det jag tänkt funkar i praktiken av någon kunnig. (första projektorn)

Jag har 3.66 meter vägg till vägg.

Så 3.66 minus projektordjupet 26cm och sen kanske jag bör dra av upp till en decimeter till för att få plats med kontakter osv så har 3.30 att röra mig på (vägg till projektorlins). Så tittavståndet blir ungefär 3.30 också, ska ha den takhängd med ramspänd duk.
Tänkte mig en 104 tums duk, är typ max det som rymms på bredden där jag tänkte den ska sitta. Man vill ju ha det största som går :)
Tänkte ha dukens under del ungefär 75cm från golvet, vad är grundregeln här egentligen? Är det För högt? För lågt?
Är detta rimligt?
Tack på förhand

Redigerat av kau, 06 januari 2014 - 17:41.


#63

Postad 06 januari 2014 - 17:21

dis
  • dis
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Blev precis ett impulssköp av denna från Elgiganten.

Har sen tidigare en Epson TW600 som köpte ny när den kom 2005. Bra köp! :) Det jag är lite fundersam på är regnbågseffekt och att jag ska få huvudvärk av DLP. Tycker inte alls om ljuset från lysrör. Förutom det hoppas jag att W1300 spöar på min gamla Epson på alla sätt o vis! :D

Jag spelar mycket FPS på konsol, det jag hittils alltid blivit tillsagd är att min gamla epson är snabb och nyare projektorer är långsamma. Tycker det låter märkligt! Är det verkligen så att denna W1300 är sämre för FPS?

Återstår att se hur jag monterar den. Nuv epson står på en hylla ovan soffan 3,5m från duken som är ca 94". Köpte även takfäste till Epsonen som jag aldrig använt, hoppas på att det fästet passar W1300 om jag inte kan ha den på hyllan. Min Epson är väldigt tacksam att flytta runt, jag kan flytta bilden mycket både vertikalt och horizontellt utan keystone. Om jag förstått BenQ kalkylatorn kan jag bara ha W1300 takmonterad upp och ner!?

#64

Postad 06 januari 2014 - 18:02

dis
  • dis
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Tänkte mig en 104 tums duk
<snip>
Tänkte ha dukens under del ungefär 75cm från golvet

Ha den så lågt det går med tanke på möblering. Min nuv 94"-duk är 60cm från golvet. Det är det lägsta jag kan ha den om pga möblering framför den. Hade gärna haft den några cm ovanför golvsockeln om det funkat.

Du ska ju sitta ner och titta, jobbigt för nacken om du ska behöva titta uppåt. För dataskärmar rekommenderas att man ska ha skärmens överkan i ögonhöjd. Så går det inte att ha det med bioduk men jag har den så lågt jag kan. Tänkt på hur du sitter på biograf. :)

#65

Postad 06 januari 2014 - 18:11

kau
  • kau
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Ha den så lågt det går med tanke på möblering. Min nuv 94"-duk är 60cm från golvet. Det är det lägsta jag kan ha den om pga möblering framför den. Hade gärna haft den några cm ovanför golvsockeln om det funkat.

Du ska ju sitta ner och titta, jobbigt för nacken om du ska behöva titta uppåt. För dataskärmar rekommenderas att man ska ha skärmens överkan i ögonhöjd. Så går det inte att ha det med bioduk men jag har den så lågt jag kan. Tänkt på hur du sitter på biograf. :)

Tack för svaret, ska ha det å åtanke, blir nog att ha den lägre, ska ända dit med en ny möbel som jag inte har bestämt vad det blir än.

#66

Postad 06 januari 2014 - 18:17

Twinsen
  • Twinsen
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Även jag slog till på en W1300 under mellandagsrean, och har kört den en hel del sedan sedan dess. Har inte fått problem med vare sig lampvarning eller fjärr än så länge. Vilken firmware-version har ni som haft problem med lampan vid takmontering? Min har 101-01.

Jag gick från en Sharp XV-Z201 till denna, och det blev ett rejält lyft. Mycket förstås p.g.a. den högre upplösningen (som att ta på sig ett glasögon jämfört med innan), men även bra tryck i bilden och naturliga färger. Tillräckligt ljusstark så det gick att titta även dagtid med skaplig bild, åtminstone vid mulet väder. Ändå har den helt ok svärta och jag saknar inga detaljer i mörka partier när man tittar på kvällen.
Tyckte mig i början se lite fler regnbågar på denna än sharpen, men det kan ha med den högre kontrasten att göra, samt att jag körde fullt ljusflöde i början.

Har vid några tillfällen upplevt att bilden flimrar rejält dock, framförallt i ljusa bildpartier. Det har kommit och gått lite, totalt kanske 15 minuter av 15 timmars filmtittande. Vet inte om det projektorn eller kabel/bildkälla (ps3), men jag har aldrig upplevt detta med den gamla projektorn.

Har även testat några hd 3d-klipp från youtube. Grönt, flimrigt och ansträngande för ögonen är första intrycket men är alldeles för tidigt att ge en rättvis bedömning. Har beställt en billig 3d-bluray nu bara för att se om det är något att satsa på.

#67

Postad 06 januari 2014 - 19:56

kau
  • kau
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Någon som kan rekommendera ett billigt takfäste för denna projektor? att betala över 1000 kronor för ett fäste är i mina ögon orimligt.
Är det verkligen så stor skillnad på ett fäste å fäste? Vibrerar en projektor mycket?

Redigerat av kau, 06 januari 2014 - 19:58.


#68

Postad 07 januari 2014 - 16:46

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Ja det är stor skillnad på fästen mest när det gäller stabilitet och hur lätta de är att ställa in...

#69

Postad 08 januari 2014 - 08:58

andreas_r
  • andreas_r
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
W1300 har nu utsetts till bäst i test i Ljud&Bild:

http://elkjop.scene7...t_i_test_w_1300

#70

Postad 08 januari 2014 - 12:20

gurrae
  • gurrae
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Min fjärr fungerar inte heller. Inväntar svar från Elgiganten och Benq-support.
Bortsett från detta så är jag väldigt nöjd med projektorn. Den är högljudd i normalläget, men det gör inget eftersom jag använder eco-läget.

Redigerat av gurrae, 08 januari 2014 - 12:20.


#71

Postad 08 januari 2014 - 18:04

Sejko
  • Sejko
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jag återlämnade min W1300 då jag fick ut maximalt 100" med 3.5m mellan väggarna... Slog till och köpte en W1070 istället och får ut 124" maximalt, skönt och ha lite spelutrymme då jag inte vet om jag ska ha ramuppspänd duk eller om jag monterar en elektrisk duk framför tv:n..

#72

Postad 08 januari 2014 - 19:24

Unregistered28acd61d
  • Unregistered28acd61d
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Fick projektor idag. Det ser bra ut men min fjärr fungerar inte alls.
Tråkigt! Har någon fått svar från Benq eller Elgigante angående problem med fjärran.

#73

Postad 08 januari 2014 - 20:13

haaajpojken
  • haaajpojken
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 1
Ja har även inhandlat en w1300 under julen. Har knappt testat den än eftersom jag inte fått levererat duken. Men dosan verkar funka bra å även takläges funktionen fungerar som den ska.
vet ni vart man kan köpa nå billigare variant av 3d glasögon som fungerar till projektorn?

#74

Postad 10 januari 2014 - 14:53

Unregistered941ebb26
  • Unregistered941ebb26
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Äntligen har jag fått hem min projektor och ikväll får jag antagligen hem en motordriven 104"-duk.

Vad ska jag nu tänka på när jag hänger upp grejerna? Det jag kommit fram till är följande:

*Börja med duken, läste jag någonstans var det smartaste.
*Hänga projektorn så exakt som möjligt enligt Benqs kalkylator. Alltså 3.2 meter mellan lins och duk för att få fram 104". Även måttet mellan tak och lins är viktigt för att få rätt skärpa.

Något mer jag behöver tänka på?

#75

Postad 13 januari 2014 - 12:26

Unregisteredbf1cd3ca
  • Unregisteredbf1cd3ca
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
I Bild& Ljud ges tipset att ställa in projektorn i Cinema läge och lampan i eko-läge. Ljuset ställs ned två snäpp och kontrasten upp fem snäpp. Detta skall enligt recensionen resultera i beckmörk svärta. De låter ju intressant. Vad tycker Ni användare? Stämmer detta?

Redigerat av Unregisteredbf1cd3ca, 14 januari 2014 - 09:31.


#76

Postad 13 januari 2014 - 12:51

dis
  • dis
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
I torsdags kom min W1300 med posten :) Typiskt nog fick jag en returnerad enhet. Syndes ju klart och tydlig att paketet varit uppackat och plast på projjen varit av. Inga lamptimmar var loggade med det är ju en smal sak att nollställa. Vet inte hur jag ska göra med det. Vad tycker ni, ska jag härja med Elgiganten om det?

Blir tvungen att fixa tak-fäste till den, just nu har jag pallat upp den temporärt så jag kunde kika på lite material igår. Helt brutalt mycket bättre bild gentemot min gamla. Det var heller inga problem att spela FPS på boxen, mycket lättare nu med högre upplösning. Antingen det eller så mötte jag enklare motstånd det lilla jag spelade igår.

Tyvärr ser jag regnbågar. Störande, iaf nu. Kan man vänja sig vid det? Det syns i scener med hög kontrast, tex mörk omgivning med en lampa eller undertext. Rör man ögonen, låter blicken vandra över bilden ser jag tydligt stora RGB-ränder.

Nu tycker jag bilden i övrigt är grym. 3d funkar också helt ok. Men jag hör klart och tydligt elektronik-tjut när jag har låg volym på stereon. Ljudet är beroende av vad för material jag matar projektorn med. Ska kolla med elgiganten om jag kan DOA min projje. Någon mer vars projektor låter?

Ytterliggare en detalj jag noterat är att ibland kan jag inte välja vilken variant av 3D material jag skickar in. Ibland kan jag inte välja side-by-side, det är gråad och kan inte väljas. Det går däremot alltid att välja ovan-under. Är det vanligast med ovan-under 3D materal?

Redigerat av dis, 13 januari 2014 - 12:56.


#77

Postad 13 januari 2014 - 22:10

Unregistered28acd61d
  • Unregistered28acd61d
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Jag fick svar från Benq support angående problem med fjärrkontrollen.
De vill att jag skickar in projektor för felsökning av fjärrkontrollen och för uppdatering av programvara pga. problem vid takupphängning
De står får hämtning och retur efter reparation.




#78

Postad 14 januari 2014 - 19:37

kau
  • kau
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Jag fick svar från Benq support angående problem med fjärrkontrollen.
De vill att jag skickar in projektor för felsökning av fjärrkontrollen och för uppdatering av programvara pga. problem vid takupphängning
De står får hämtning och retur efter reparation.


Fick hem min projje idag, fjärren funkade typ 10 minuter sen stendog den.
Ringde du Benq:s helpdesk eller hörde du av dig till återförsäljaren angående fjärren?
Min är köpt på elgiganten om nån undrar.

#79

Postad 14 januari 2014 - 20:26

Unregistered28acd61d
  • Unregistered28acd61d
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Första gången ringde jag till Elgiganten de kopplar vidare till Benq.
Fick göra felanmälan på deras hemsida. Fick inget svar efter 2, 3 dagar rindge direkt till Benq helpdesk och fick hjälp.

Tråkigt att behöva skicka nya grejer på reparation och uppdateringar.
Känner mig osäker på Benq kvalité?!






#80

Postad 14 januari 2014 - 22:00

Twinsen
  • Twinsen
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Är det någon med takupphängningsproblemet som har kollat/kan kolla vilken firmware-version problemen gäller? Undrar om man behöver oroa sig.

#81

Postad 15 januari 2014 - 15:07

HarmanKardon
  • HarmanKardon
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0
Köpte också W1300 på mellandagsrean. Mycket prisvärd! Bra bild och jag var orolig att den skulle låta mycket men jag har faktiskt inte tänkt alls på det. Är mycket nöjd med bilden. Har inte testat 3D ännu dock. Tyvärr har jag också problem med fjärrkontrollen, fungerar inte på mer än 30-40 cm... De måste fixa detta då så många har problem med det.

Linsen sitter ca 3.6 - 3.5 meter från väggen och jag får ut ca 105". Köpte samtidigt Königs fäste som var på rea samtidigt. Bra att projektorn kan sitta 8 cm från tak, men den smiter inte åt tillräckligt så projektorn är svår att ställa in i rätt läge. Dock kanske jag bara måste skruva åt den lite hårdare men jag orkar inte skruva ner den igen...

Helhetsbetyg - Ett mycket bra köp!!

I torsdags kom min W1300 med posten :) Typiskt nog fick jag en returnerad enhet. Syndes ju klart och tydlig att paketet varit uppackat och plast på projjen varit av. Inga lamptimmar var loggade med det är ju en smal sak att nollställa. Vet inte hur jag ska göra med det. Vad tycker ni, ska jag härja med Elgiganten om det?



Hur ser man att plasten varit av och att det varit en DOA produkt? Fick en sån känsla på min också. Köpte på Elgiganten.

Redigerat av HarmanKardon, 15 januari 2014 - 15:07.


#82

Postad 15 januari 2014 - 16:40

kau
  • kau
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Snackade nyss med helpdesken,
Tydligen ska firmware version 101-01 vara den nyaste och där ska problemet med takupphägning vara löst.
Dom har tydligen återkallat alla enheter från Elgigantens lager i mellandagarna för att genomföra firmware uppgradering på dom men det kan ju ändå hända att nån handlat just innan återkallningen och fått den gamla versionen, då ska det bara vara att felanmäla på deras hemsida och skicka in den.
Angående fjärrkontrollen så skickar dom ut en ny, man ska inte behöva in med hela paketet.

Redigerat av kau, 15 januari 2014 - 16:48.


#83

Postad 18 januari 2014 - 13:54

dis
  • dis
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Hur ser man att plasten varit av och att det varit en DOA produkt? Fick en sån känsla på min också. Köpte på Elgiganten.

Fick känsla direkt i butiken, där jag hämtar mina paket, då tapen som ska hålla "flärpen" till locket inte satt fast. Det var som någon öppnat lådan och att klistret på tapen försvann.

När jag tog upp projektorn ur lådan så syntes det på påsen, dels var det hål på påsen där tapen tidigare suttit, dels var påsen väl-vikt som sidorna på omslagspappret till en present eller julklapp. Det sitter även en skyddstape på toppen av själva projektorn, det var stora och små luftbubblor under hela skyddstapen. Som att någon tagit av skyddstapen och sen satt tillbaka den utan att bry sig om bubblorna. Har aldrig sett det på nåt från fabrik med skyddstape. Brukar ju vara helt omöjligt om man försöker få tillbaka tapen själv men från fabrik brukar det alltid se bra ut.

Så här i efterhand så kan det mycket väl vara så att det är BenQ som packat upp den och flashat projjen med ny firmware. Den kanske inte alls varit hos någon kund. Frågade Elgigantens support och hon lät förvånad och sa att den ska vara helt ny om inget annan anges när man köper den.

Förutom elektronik-tjutet så funkar allt klockrent med den. Inga problem med fjärren och inte heller bekymmer med att starta den, och jag har min projje upp-och-ner.
Talade med BenQs support och han förstod vad jag menade och sa att så ska det inte vara. Jag frågade specifikt om man kunde få räkna med lite tjut men han sa nej. Jag har nu anmält elektronik-tjutet till BenQ. Personen jag pratade med sa att BenQ DOAr projjen om man har problem med den inom 15 dagar. Det innebär att jag får en helt ny projje om BenQ håller med i mitt klagomål. Men det tar väl ett tag ändå, först ska nån hämta den, frakta o sen kika på den. 1-2 veckor kanske. Lite surt, men men.

Redigerat av dis, 18 januari 2014 - 14:00.


#84

Postad 18 januari 2014 - 15:32

kau
  • kau
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Ni som felanmält fjärrkontrollen har ni fått någon bekräftelse från benq? Jag felanmälde i tisdags och har fortfarande inte fått något svar förutom det autogenererade svaret som dyker upp just efter man anmält.

#85

Postad 18 januari 2014 - 15:34

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Om det är en godkänd DOA skall du väl inte behöva vänta alls utan direkt få en ny.

#86

Postad 19 januari 2014 - 12:12

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Hej
vad är den stora skillnaden på denna modell och Benq 1070?

#87

Postad 19 januari 2014 - 13:21

RearNakedChoke
  • RearNakedChoke
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 1
Kastavståndet, har du ett mindre rum eller avstånd mellan projektor och duk så passar sig 1070 bättre men har du till exempel 4.5m mellan så blir bilden för stor med den och då är den här att föredra. Har även läst att denna har bättre optik pga att det är svårare med shortthrow linser av nån anledning.

#88

Postad 21 januari 2014 - 21:08

kau
  • kau
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
nu efter drygt 12 timmars lampanvändning börjar bilden flimmra på vänster sida lite då och då vilket resulterar i att jag måste starta om den.
När jag gör det så får jag lampvarning, men efter en halv minut minut så går den igång igen... Och någon ny fjärrkontroll har jag inte sett skymten av..
Börjar bli irriterad... Synd när den levererar jävligt bra bild när det inte strular.

Redigerat av kau, 21 januari 2014 - 21:08.


#89

Postad 24 januari 2014 - 11:47

dis
  • dis
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

nu efter drygt 12 timmars lampanvändning börjar bilden flimmra på vänster sida lite då och då vilket resulterar i att jag måste starta om den.
När jag gör det så får jag lampvarning, men efter en halv minut minut så går den igång igen... Och någon ny fjärrkontroll har jag inte sett skymten av..
Börjar bli irriterad... Synd när den levererar jävligt bra bild när det inte strular.

Fan va jobbigt. Förutom ljudet har jag inget strul alls med min.
Har fått ett case av BenQ men han jag pratade med sa att det skulle ta 2-3v för mig att få e ny. Har pratat med Elgiganten och dom sa att jag skulle åka in med den till någon butik så skulle jag få en ny direkt. Med tanke på strulet som verkar vara med några enheter blir man ju mindre sugen att byta in den då den i övrigt funkar klockrent.

#90

Postad 27 januari 2014 - 23:18

Unregistered28acd61d
  • Unregistered28acd61d
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Hej!

Hur mycket låter era projektorer?
Har ingen tidigare erfarenhet men tycker att min låter för mycket.
Tyvärr sitter under projektor pga avstånd och det gör saken inte bättre.








#91

Postad 29 januari 2014 - 14:07

dis
  • dis
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Har nu bytt in min projektor. Fick en ny direkt av Elgiganten! Tyvärr så var det något problem med objektivet, vänster 1/4-del var något oskarp mot resten av bilden. Kunde fokusera den skarp med då var resten av bilden lika oskarp. Så det fick bli en vända till till Elgiganten. Fick även denna gång en ny, dock med lite tjafs iom att jag lämnat tillabaka den tidigare. Detta var igår.

Nu är bilden skarp men har fortfarande elektronik ljud. Nu har jag haft 3st och alla låter. Nu har jag lokaliserat det till hur jag har XBMC konfad. Sitter på jobbet just nu, om någon är intresserad kan jag ta reda på vad inställningen heter. Problemet är att om jag inte har den inställningen har projektorn problem att dektektera 3d, jag kan bara välja över-under 3d. Inte att bilden är sida-vid-sida. Får se om jag orkar dra i det här mer med BenQ, skulle behöva ha någon att lyssna på min setup. Blir en keeper ivf, bilden är ju super tycker jag.

I övrigt har jag inte så mkt att klaga på. Pillade lite på inställningarna Fn har jag ställt ner kontrasten till 4. Default var den max (15) och det var alldeles för mkt. Text såg ju bedrövligt ut när jag surfade runt på nätet. Annars har jag den liggande upp och ner på en hylla just nu. Ska fixa med takfästet till helgen nu när jag bestämt mig för att behålla den, så jag slipper keystone.

@ergar: vilket lamp-läge kör du på? Fläkten lugnar ner sig lite om du kör lampa in eko-läge, inte smart eco. Tyvärr får du räkna med visst fläkt-ljud iom att den måste kyla lampan.

Skulle behöva fler glasögon, någon som hittat nåt billigt o bra på ebay?

#92

Postad 30 januari 2014 - 01:25

converter
  • converter
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag bytte ut min fjärrkontroll på Elgiganten. Vägrade gå förrän jag fått en ny enhet då service inte var ett alternativ. Superbowl i helgen ju, :)

Felanmälde det först, men då återkom de efter att ha pratat med BenQ, vilka ELG då menade inte kände till problemet. Kunde inte be om återköp då priset har gått upp sen jag köpte den i jul.

#93

Postad 30 januari 2014 - 11:32

dis
  • dis
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Felanmälde det först, men då återkom de efter att ha pratat med BenQ, vilka ELG då menade inte kände till problemet. Kunde inte be om återköp då priset har gått upp sen jag köpte den i jul.

Jaha.. det var ju märkligt. För mig gjorde dom återköp och gav mig samma pris på nya enheten som den tidigare. Just nu har jag kvitto på 3 enheter varav 2 är återköpta. :o
Jag måste ju säga att jag är extremt nöjd med hur Elgiganten hanterat detta! Jag kommer absolut försöka köpa från Elgiganten nästa gång jag ska handla något.

#94

Postad 30 januari 2014 - 11:36

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jag handlar nästan all elektronik på elgiganten numera. Deras öppet köp är guld värt om man får problem.

#95

Postad 30 januari 2014 - 13:07

Snokia
  • Snokia
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Jag handlar nästan all elektronik på elgiganten numera. Deras öppet köp är guld värt om man får problem.


Instämmer, finns ingen som slår Elgiganten! Efter att ha handlat från Dustin som jag avhandlat längre bak i W1070 tråden så kommer jag personligen aldrig att handla någon annanstans än på Elgiganten i framtiden!

Redigerat av Snokia, 30 januari 2014 - 16:07.


#96

Postad 30 januari 2014 - 22:11

Unregistered28acd61d
  • Unregistered28acd61d
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Jag har upptäckt ljusfläck som syns mest vid mörka scener. Det finns hela tiden men syns mest när det är svart.
Tog kort på det hela och skickade till Benq support. Fick svar att det verkar vara ljusläckage vid linsen.
Fick för alternativ att skicka in för reperaration eller få projektor utbytt hos Elgiganten.
Först fjärkontroll, nu ljusläckage, den låter mycket tycker jag( kört i eco läge)
Är det bara ren otur eller är det Benq som har kvalitetsproblem?
Vågar jag byta ut projektor eller ta pengarna istället






#97

Postad 31 januari 2014 - 11:06

HarmanKardon
  • HarmanKardon
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0

Jag har upptäckt ljusfläck som syns mest vid mörka scener. Det finns hela tiden men syns mest när det är svart.
Tog kort på det hela och skickade till Benq support. Fick svar att det verkar vara ljusläckage vid linsen.
Fick för alternativ att skicka in för reperaration eller få projektor utbytt hos Elgiganten.
Först fjärkontroll, nu ljusläckage, den låter mycket tycker jag( kört i eco läge)
Är det bara ren otur eller är det Benq som har kvalitetsproblem?
Vågar jag byta ut projektor eller ta pengarna istället


Har fått exakt samma problem som du.

Först fjärrkontrollen som inte fungerar...
Nu har jag upptäckt två ljusfläckar - en som ligger snett ned till höger, ljusfläcken ligger dessutom något utanför själva bilden. Och en som ligger ganska i center, något till vänster.
Har även upptäckt "skräp" i uppkanten av bilden, typ som ett hårstrå som som syns svagt i ljusa (vita) bilder. Inget man egentligen störs sig på eller ser när man ser på film. Men det är ändå irriterande när den är nyköpt.

Pratade nyss med supporten som var trevlig och jag ska lägga ett ärende hos dem.

#98

Postad 01 februari 2014 - 11:05

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Min lampa på min sanyo z5 dog precis så nu funderar jag på antingen nu lampa eller en w1300! Man blir ju dock lite skeptiskt om hur kvalitén på denna projje är! Snälla... Kan nån övertala mig?;)

Kan nämna att jag har ca 480cm från lins till duk! Funkar 117" då med en w1300?

Redigerat av vinncent, 01 februari 2014 - 11:11.


#99

Postad 01 februari 2014 - 18:13

Unregistered28acd61d
  • Unregistered28acd61d
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Var på Elgiganten och lämnade tillbaka projektor.
Det blev en likadan.
Hoppas att jag hade otur med första.
Återkommer med rapport efter provkörning.



#100

Postad 01 februari 2014 - 22:56

Lame_slave
  • Lame_slave
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Har varit sugen på en benq 1300 men fläktljudet har fått mig att tveka så började fundera och fick den galna ideen att byta fläkt på sin projektor ? Jag förstår ju att detta skulle voida all form av garanti men att byta ut fläkten till någon mer tystgående borde inte vara så svårt? Kan man kanske hitta en sprängskiss på projektorn någonstanns? Fläkten som sitter monterad borde vara i någon standard storlek.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.