Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa musikstreamern?

72 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Squeezebox Transporter (Mediaspelare) 4 9 (4) Inga priser
Logitech Squeezebox Duet (Mediaspelare) 7 8,73 (90) Inga priser
Sonos Connect (ZonePlayer ZP90) (Mediaspelare) 6 9,18 (97) Inga priser
Sonos Connect: Amp (ZonePlayer ZP120) (Mediaspelare) 6 8,59 (33) Inga priser
Naim HDX (Mediaspelare) 3 7,5 (1) Inga priser
Bladelius Embla Basic (Mediaspelare) 1 8,33 (2) Inga priser
Teac WAP-4500 (Mediaspelare) 3 (0) Inga priser
Linn Akurate DS (Mediaspelare) 7 8,75 (3) Inga priser
Bladelius Embla Classic (Mediaspelare) 7 8,67 (5) Inga priser
Logitech Squeezebox Touch (Mediaspelare) 9 8,07 (44) Inga priser
Sonos Play5 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 8,89 (95) Inga priser
Sonos BU250 (Mediaspelare) 1 9,2 (9) Inga priser
Marantz NA7004 (Mediaspelare) 1 7,5 (1) Inga priser
Naim NDX (Mediaspelare) 6 8,75 (3) 84 990:-
Naim ND5 XS (Mediaspelare) 1 8,5 (3) Inga priser
Bladelius Embla DL Basic (Mediaspelare) 1 7,5 (1) Inga priser
Bladelius Embla DL Classic (Mediaspelare) 2 (0) Inga priser
Bladelius Embla Basic Plus (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
49 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter (3224 inlägg) 17 dagar sedan
SONOS (2436 inlägg) 1 år sedan
Bladelius-klubben! (76 inlägg) 1 år sedan
Marantz-klubben! för oss med känsla för kvalité (393 inlägg) 3 år sedan
Naim-klubben (366 inlägg) 4 år sedan
Intryck DAC, Sonos Connect vs DacMagic (6 inlägg) 6 år sedan
Köpråd - multiroom/högtalare (20 inlägg) 7 år sedan
Hjälp! Flerkanalsförstärkare eller Connect AMP/ WXA-50 (4 inlägg) 7 år sedan
Heos AMP vs Sonos AMP (12 inlägg) 7 år sedan
Sonos Connect:AMP - Sänka maxvolymen? (4 inlägg) 7 år sedan
Byta normalt 5.1 mot Sonos 5.1? (10 inlägg) 8 år sedan
sonos Play 5 vs Audiopro T10 (4 inlägg) 8 år sedan
* Officiell tråd - Squeezebox Touch * (445 inlägg) 8 år sedan
Heos vs Sonos (7 inlägg) 8 år sedan
Vad är det som skiljer logitech UE smart radio och squeezebox radio? (27 inlägg) 10 år sedan
Naim HDX, Asus Essence ST, Linn Majik DS (87 inlägg) 10 år sedan
Spotify + musik från ReadyNAS DUO på stereon!?! (13 inlägg) 10 år sedan
Kopplingsschema 6 Högtalare i Taket (0 inlägg) 10 år sedan
Inbyggnad av högtalare i köks-ö (5 inlägg) 11 år sedan
* Officiell Tråd - Squeezebox™ Duet * (1152 inlägg) 11 år sedan
Hjälp mig hitta takhögtalare (22 inlägg) 11 år sedan
Bladelius Embla Basic/Classic (27 inlägg) 11 år sedan
Koppla Sonos Connect till Samsung HT-D6750W på bästa sätt (0 inlägg) 11 år sedan
Ny anläggning, vilken förstärkare? (1 inlägg) 11 år sedan
Spotify: Sonos vs. Logitech (41 inlägg) 12 år sedan
Drömanläggning 300.000 kr (43 inlägg) 12 år sedan
Sonos -> Onkyo 709 (RCA eller Toslink)? (7 inlägg) 12 år sedan
Uppspelning av strömmande musik (1 inlägg) 12 år sedan
Köpa Sqeezebox Duet nu? (13 inlägg) 13 år sedan
Val av högtalare i badrummet (1 inlägg) 13 år sedan
Streama trådlöst till B&O-högtalare. Förslag! (3 inlägg) 13 år sedan
Receiver med flera zoner, eller sonos? (2 inlägg) 13 år sedan
trådlöst hem (1 inlägg) 13 år sedan
Spotify --> DAC/DLNA Reciver (7 inlägg) 13 år sedan
Marantz med flera intressanta nyheter (97 inlägg) 13 år sedan
Teac WAP-5000 någon som provat? (95 inlägg) 13 år sedan
Sonos BU250 (4 inlägg) 14 år sedan
Från Förstärkare (HDMI) till bildskärm (Dvi) funkar? (9 inlägg) 14 år sedan
Från förstärkare (HDMI) - Bildskärm (dvi)? (0 inlägg) 14 år sedan
CD-spelaren dödförklarad, ny ljudstreamer för audiofiler! (79 inlägg) 14 år sedan
Datorn som HiFi källa? (76 inlägg) 14 år sedan
Sonos utökar sortimentet (4 inlägg) 14 år sedan
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlägg) 14 år sedan
Logitech Squeezebox Touch (8 inlägg) 14 år sedan
Squeezebox bla bla bla (6 inlägg) 14 år sedan
Hjälp med högtalare i kök (0 inlägg) 14 år sedan
Dali Helicon 300 MK2 (14 inlägg) 15 år sedan
Benchmark DAC1 mot Slimdevices Transporter? (11 inlägg) 16 år sedan
Slim Devices Squeezebox blir rumsren (2 inlägg) 17 år sedan

#51

Postad 30 augusti 2011 - 08:18

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0
Squeezebox var det system som passade mig bäst.

Har haft en SB3 och en Boom i flera år och det har aldrig strulat. Kör en Vortexbox som server.

#52

Postad 01 september 2011 - 19:53

mstahlberg
  • mstahlberg
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Klarar Sonos av Flac?


Ja. 16-bit FLAC. Dock inte 24-bit FLAC.

#53

Postad 01 september 2011 - 21:13

nintendo
  • nintendo
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Om man som jag bara kör spotify och redan äger en iphone, ipad eller ipod är ju köpet av en airport express givet! Bara koppla till ett vägguttag och sen in i förstärkaren. Tycker det funkar klockrent men sen är jag väl ingen audiofil heller så hur det låter överlämnar jag till nån annan, jag kan skilja på högt och lågt ljud det räcker för mig! :rolleyes:

#54

Postad 14 november 2011 - 10:13

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Jag är inne på en Sonos, men tvekar p.g.a. att den börjar bli lite till åren.
Nästa logiska steg efter Spotify är imho SVTplay & YouTube och då står man där
med sin medialt handikappade spelare ...

Vad tror ni om den oron - befogad?

Klarar Sonos av Flac?


F.ö. består min hemmaserver av en P3@800Mhz och den är strömsnål kan jag lova :P


Hej,

Köpte en sonos alldels nyss. Den klarar flac ja men bara cd-upplösning 24/44,1. Tillsammans med en bra dac, i mitt fall Arcam RDAc, så kan ljudet inte bli mycket bättre än så här. Utan separat dac är ljudet helt godkänt men inte mer. Här är det möljigt att andra låter bättre.
Spotify är integrerat, det är ju lite grand av vitsen med Sonos. Man lutar sig tillbaka i soffan och spelar sina okomprimerade låtar eller Spotify eller radio. Och alla som har en smartphone eller dator kan styra den. Helt fantastiskt smidigt.
Visst, det är inte ett komplett mediacenter. Den spelar ju bara musik..På så vis kanske vissa andra är att föredra, men hur många har Spotify integrerat? Det var detta som avgjorde mitt val.

#55

Postad 14 november 2011 - 12:03

hultin
  • hultin
  • Forumräv

  • 747 inlägg
  • 0
Vad är bäst? Tja - det beror ju på....

Själv hade jag en SB3 + Da9 och tyckte att det lät alldeles utmärkt (kopplat till en Rotel RC03/RB06 -kombo). Men sedan kom det in en Linn Majik DS-I i vardagsrummet....man kan lugnt säga att det låter avsevärt bättre. Samma låtar, samma server - men en helt annan presentation av musiken.
(Jag är helt medveten om att det inte bara är streamern som är ny i mitt fall, utan även en ny förstärkare.)

#56

Postad 14 november 2011 - 14:58

Unregistered2010
  • Unregistered2010
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Min ND5 XS i kombination med Naim Dac passar utmärkt i min Naim-anläggning.

Denna lösning passade bättre än Linns DS-spelare, men jag misstänker att det beror på att jag kör Naim i övrigt.

Men vad som är bäst är nog upp till var och en, tror inte det går att säga att något är "bäst".

Skulle jag ge ett råd generellt säger jag Squeezebox Touch eller Sonos, då jag tycker man får otroligt mycket för pengarna.

#57

Postad 15 november 2011 - 07:13

hultin
  • hultin
  • Forumräv

  • 747 inlägg
  • 0
Kul med en på forumet som kör med Naims ND5XS! Naim fanns länge med på min lista (främst Uniti/SuperUniti) men i slutändan blev det en Linn...
Håller med om att en SB Touch är otroligt mycket ljud för pengarna. Funderar p å att köpa en för att ha bredvid sängen (kopplat till ett par billiga PC-högtalare...).

#58

Postad 29 november 2011 - 13:35

Sailfast
  • Sailfast
  • Lärjunge

  • 350 inlägg
  • 0
Jag är faktiskt grymt avis på Apple-människorna för första gången. Detta i och med Airport Express som är riktigt billig om man jämför med konkurrenterna.
En AE kostar 800kr jämfört med Sonos Connect på 2700kr samt Squeezebox Touch på 2000kr.

Några AE skulle jag kunna tänka mig att köpa men att plöja ner över 2000:- per spelare känns inte bra när man långt ifrån är garanterad någon vidare livstid på prylarna. Visst, de funkar med Android-telefoner och Spotify idag. Men vad händer om hushållet byter någon av dessa plattformar i framtiden?

Nä, tänk om det fanns prylar som använde sig av någon öppen standard istället.

Vet någon om det är något nytt på väg inom denna marknad? Sonos, Airplay och Squeezebox kan ju inte få hela kakan själva...

#59

Postad 29 november 2011 - 13:57

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

är det någon som har eller har testat teac WAP 4500 ?
annars funderar jag på en Squeezebox duett
eller ska man överväga en sonos ?
dom är riktigt dyra är dom värda det ?

jag har tänkt att använda mig en dac så jag får ett optimalt ljud kvallite
vilken vet jag inte riktigt än


Jag har en WAP 4500. Tyvärr är fjärrkontrollen riktigt dålig. Det går långsamt eftersom den måste få allt från servern och det är lätt att få oavsiktliga dubbeltryck. Om de hade fixat en app till den hade den nog funkat bättre, men i nuläget kan jag inte rekommendera den.

#60

Postad 10 oktober 2012 - 13:12

krib
  • krib
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0

Min ND5 XS i kombination med Naim Dac passar utmärkt i min Naim-anläggning.


Jag gräver upp denna tråden lite istället för att starta en ny.

Jag funderar på att uppgradera från en SB Touch till en Naim ND5 XS eftersom jag relativt nyligen skaffat högtalare som är tillräckligt bra för att man ska kunna höra skillnaden.

Den innehåller ju dock redan en DAC från Naim, så är det verkligen någon skillnad på denna och deras separata DAC? Då kanske det vore bättre att satsa på en DAC istället och fortsätta med min Touch?

#61

Postad 10 oktober 2012 - 19:44

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0
Om du överväger att lägga såpass mycket pengar på en mediaspelare för musik så tycker jag att du ska ta en titt på Meridian Sooloos Media Core 200. De har ett väldigt fint system för att hantera musiksamlingen, du bör besöka en handlare för att se hur det funkar. Ska man ha Meridans egna kontrollskärm blir det rätt dyrt, men det finns en app för iPad som ger i princip samma funktioner. Den har både digital och analog utgång.

Här kan du läsa ett omfattande test av ett Sooloos system med även andra komponenter i den amerikanska tidningen Stereophile.

Om du blir intresserad av att köpa så kan det vara bra att veta att det precis kommit en uppgraderad variant med större hårddisk och nytt "ljudkort" till samma pris som den gamla (25 900 kr), så du inte får en "gammal". :)

Jag kör själv med SB Touch och tycker den är jättebra på många sätt. Hade jag råd så blev det dock en MC200. Största nackdelen tycker jag är att den inte kan köra Spotify, men väl Rhapsody. Man får väl ha kvar Touchen för Spotify när det blir aktuellt....

#62

Postad 10 oktober 2012 - 20:53

Unregistered7b85be38
  • Unregistered7b85be38
  • Forumräv

  • 509 inlägg
  • 0
Jag kör Cambridge Audio's Stream Magic 6 och är grymt nöjd. Men eftersom den inte heller har Spotify stöd än så länge så har jag behållt min SB Touch och kör Spotify via digital coax till Cambridgen. Funkar bra.

#63

Postad 11 oktober 2012 - 19:57

Arngrim
  • Arngrim
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
För några månader sedan letade jag efter en lämplig mediaspelare. Jag tittade på Sooloos, Simple Audio och Naim. Simple Audio gick bort för att den inte kändes tillräckligt mogen, saknade bl.a. app till iPad. När jag testade Sooloos Core 200 så fick jag en känsla av att den hade passerat "bäst före datum". iPad appen som man använde för att styra den hade inte alla de funktioner som finns i Sooloos Control 15 och båda är dyra (Control 15 är tokdyr). Jag gjorde också en liten test av någon av Naim's media spelare. Kommer inte ihåg vilken modell det var, hur som helst gillade jag inte gränssnittet.

Till sist fastnade jag för en pc-dator i en låda från HFX, se länk http://www.hfx.se
Den kostar en del men jämfört med med några av dom mediaspelare som jag nämt ovan så kan man nog säga att den är billig. Datorn har en SSD-disk, I3 processor och passiv kylning så den är helt utan rörliga delar vlket gör den helt tyst. Jag använder JRiver på för musik och så använder jag JRemote på min iPad för att styra JRiver. Det är en grymt trevlig lösning. Jag vågar påstå att den ligger på samma nivå som Aurender men den kostar uppåt 50-60 tkr. Dessutom går det att använda datorn till annat, tex. film i HD format, SVT Play etc. Jag använder en Logitech fjärkontroll för att starta den och för play/stop etc. och jag har kopplat dator med USB till en bra dac. Den enda nackdel som jag hitta är att JRiver kraschar i bland när jag har flera program igång samtidigt när jag startar datorn från "stand by".


#64

Postad 12 oktober 2012 - 17:59

Station
  • Station
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Tycker att en Smartphone är den bästa "musikstreamern".

Förutom att spela upp låtar från Spotify, så får även stora mp3/FLAC arkiv plats i mobilens minneskort. Ett 32GB kort med läs/skriv hastighetsklass 10 (det snabbaste korten) kostar från 300kr.

Mobilen funkar ju samtidigt som fjärrkontroll. Fast har just bytt från fickvänlig 4,3" skärm Desire HD till en 5,3" skärms Samsung Note som inte är lika trevlig i fickan hemma.
Misstänker att nästa steg bland Förstärkar-tillverkarna blir att göra förstärkarna fjärrstyrda från mobiler med speciella appar.

Spelar just nu bakgrundsmusik från Seagate GoFlex Nas:en via vårt trådlösa hemnätverk i mobilen ) och vidare via Bluetooth till vardagsrumsstereon.
Fast egentligen behövs inte den usla Android appen för GoFlex NAS:en (kräver att man spelar upp låtarna inne i GoFlex appen), eftersom alla låtar på NAS:en finns på mobilens 32GB minneskort.
+16GB Inbyggda minne.
Kvaliteten duger mer än väl för bakgrunds och fest-musik... Fast skulle önska att man kunde skicka ljudet till fler Bluetooth mottagare samtidigt (nu får vi skicka via trådlöst till köksstereon med ett sändar-mottagar par som stör ut det trådlösta hemnätverket) och att Seagates GoFlex-app gör det möjligt att använda valfri Android musikspelare för streamade låtar.

Red: Kom på att Wifi har varit avstängt hela kvällen på mobilen så NAS:en och Note mobilen kommunicerade via internet :D Kunde vara en fördel om inte alla låtarna redan fanns på mobilens minneskort och filmer på NAS:en klarar inte Seagate GoFlex appen spela upp, även om mobilens videospelare gladeligen spelar upp dem.

Redigerat av Station, 12 oktober 2012 - 21:37.


#65

Postad 17 oktober 2012 - 17:55

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0
Tycker det är hemsk smidigt med Sporify integrerat i redeivern. Har en Onkyo 709 och tänker faktiskt ofta att detta är egentligen allt man behöver. En receiver med Spotify och nätverk, och ett par högtalare. Har Sonos, dac och jättebra stereoförstärkare också men oftast blir det faktiskt Onkyon. Tillräckligt bra kanske?

Redigerat av laddie15, 17 oktober 2012 - 17:56.


#66

Postad 17 oktober 2012 - 18:04

Unregistered8d911b7a
  • Unregistered8d911b7a
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Naim unitiqute med appen n-stream samt nas eller pc med twonkymedia är riktigt snyggt. Trevligt med id3tag, bild på albumcover på en ipad tillsammans med info om album via nätet.

#67

Postad 22 oktober 2012 - 11:15

Unregistered3d70aa7b
  • Unregistered3d70aa7b
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Gammal tråd, men högaktuell! :)
Många sätt att flå en katt, finns det! :blink:

Har nyligen haft Marantz NA7004 men har bytt till Bladelius Embla DL Classic och slipper därmed ett extra försteg.
Ljudmässigt tycker jag att digitalt numera närmar sig en bra analog lp-skiva och i många fall bräcker denna.

Spelar även med en MacMini med iTunes/Amarra samt Spotify och webbradio ut via en M2Tech HiFace och vidare in i Embla. Finns PC med J River Media Center och Asus Xonar Essence STX att tillgå.

I sovrummet har jag en Sonos Connect (ZP90) kopplad till en hörlursförstärkare och gränssnittet på Sonos är det bästa hittills. Emblas app är likvärdig att hantera och är lika kvick, men har inte så många funktioner.

I vardagsrummet har jag en Apple TV (Gen3) som spelar upp Netflix samt filmer, bilder och musik från mina Macar.

Summa summarum, vilken som är den bästa musikstreamern är inte möjligt att svara på. De har alla sina fördelar & nackdelar och ditt behov styr.

Bäst ljudkvalitet: Bladelius Embla (Av de jag provat, både via UPnP och lokal USB-disk)
Bäst hantering och mångsidighet: Sonos
Bästa flexibilitet: AirPlay

Marantz NA7004 låter otroligt bra för sin peng, men appen är bedrövlig. Den låter dock löjligt bra via AirPlay också!
Där har du ju dessutom InternetRadio etc inbyggt. Lite långsam och en tre-raders display kan bli för lite...
En stor nackdel är att om du spelar ett album via ngn app i din smartphone (via UPnP/DLNA alltså) så måste du hålla din app vaken annars byter den inte automatiskt till nästa låt... Och då faller hela konceptet med att styra via smart-grunka.

MVH /Micke

#68

Postad 11 november 2012 - 20:24

azimuth
  • azimuth
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Till sist fastnade jag för en pc-dator i en låda från HFX, se länk http://www.hfx.se



Hej!

Lite nyfiken bara.
Vad kostade bygget?
Vilka komponenter valde du (HFX-låda, moderkort, processor, nätdel osv.)?
Vilken DAC kopplade du den till?

Redigerat av azimuth, 11 november 2012 - 20:26.


#69

Postad 11 november 2012 - 22:24

Station
  • Station
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0

Tycker att en Smartphone är den bästa "musikstreamern".

Förutom att spela upp låtar från Spotify, så får även stora mp3/FLAC arkiv plats i mobilens minneskort. Ett 32GB kort med läs/skriv hastighetsklass 10 (det snabbaste korten) kostar från 300kr.

Mobilen funkar ju samtidigt som fjärrkontroll. Fast har just bytt från fickvänlig 4,3" skärm Desire HD till en 5,3" skärms Samsung Note som inte är lika trevlig i fickan hemma.
Misstänker att nästa steg bland Förstärkar-tillverkarna blir att göra förstärkarna fjärrstyrda från mobiler med speciella appar.

Spelar just nu bakgrundsmusik från Seagate GoFlex Nas:en via vårt trådlösa hemnätverk i mobilen ) och vidare via Bluetooth till vardagsrumsstereon.
Fast egentligen behövs inte den usla Android appen för GoFlex NAS:en (kräver att man spelar upp låtarna inne i GoFlex appen), eftersom alla låtar på NAS:en finns på mobilens 32GB minneskort.
+16GB Inbyggda minne.
Kvaliteten duger mer än väl för bakgrunds och fest-musik... Fast skulle önska att man kunde skicka ljudet till fler Bluetooth mottagare samtidigt (nu får vi skicka via trådlöst till köksstereon med ett sändar-mottagar par som stör ut det trådlösta hemnätverket) och att Seagates GoFlex-app gör det möjligt att använda valfri Android musikspelare för streamade låtar.

Red: Kom på att Wifi har varit avstängt hela kvällen på mobilen så NAS:en och Note mobilen kommunicerade via internet :D Kunde vara en fördel om inte alla låtarna redan fanns på mobilens minneskort och filmer på NAS:en klarar inte Seagate GoFlex appen spela upp, även om mobilens videospelare gladeligen spelar upp dem.


Hittade Hip Serv på Play Store som ersätter Seagates egna Android app.
Den appen fungerar som Seagates app men med den skillnaden att man kan välja vad som ska spela upp musiken.
I mitt fall musik i PowerAmp och filmer i MX Player. Dessutom erbjuder appan möjlighet att ladda ner eller upp filer (Dock i beta stadiet ännu).
Fortfarande går det att komma åt sin NAS via både Hemnätverket och Internet.

#70

Postad 23 januari 2013 - 07:59

Marmar
  • Marmar
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Gammal tråd, men högaktuell! :)
Många sätt att flå en katt, finns det! :blink:

Har nyligen haft Marantz NA7004 men har bytt till Bladelius Embla DL Classic och slipper därmed ett extra försteg.
Ljudmässigt tycker jag att digitalt numera närmar sig en bra analog lp-skiva och i många fall bräcker denna.

Spelar även med en MacMini med iTunes/Amarra samt Spotify och webbradio ut via en M2Tech HiFace och vidare in i Embla. Finns PC med J River Media Center och Asus Xonar Essence STX att tillgå.

I sovrummet har jag en Sonos Connect (ZP90) kopplad till en hörlursförstärkare och gränssnittet på Sonos är det bästa hittills. Emblas app är likvärdig att hantera och är lika kvick, men har inte så många funktioner.

I vardagsrummet har jag en Apple TV (Gen3) som spelar upp Netflix samt filmer, bilder och musik från mina Macar.

Summa summarum, vilken som är den bästa musikstreamern är inte möjligt att svara på. De har alla sina fördelar & nackdelar och ditt behov styr.

Bäst ljudkvalitet: Bladelius Embla (Av de jag provat, både via UPnP och lokal USB-disk)
Bäst hantering och mångsidighet: Sonos
Bästa flexibilitet: AirPlay

Marantz NA7004 låter otroligt bra för sin peng, men appen är bedrövlig. Den låter dock löjligt bra via AirPlay också!
Där har du ju dessutom InternetRadio etc inbyggt. Lite långsam och en tre-raders display kan bli för lite...
En stor nackdel är att om du spelar ett album via ngn app i din smartphone (via UPnP/DLNA alltså) så måste du hålla din app vaken annars byter den inte automatiskt till nästa låt... Och då faller hela konceptet med att styra via smart-grunka.

MVH /Micke


Bluesound kan bli intressant när den nu kommer...
http://www.bluesound.com/

Men fattar inte varför burkarna måste vara så stora och plastiga,

#71

Postad 23 januari 2013 - 09:46

P-AE
  • P-AE
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Någon som har erfarenhet av Meridians Media Source?

#72

Postad 23 januari 2013 - 13:03

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0
Det är möjligt att det finns några här som kör Meridian Sooloos, men jag tror att du hittar betydligt mer information på avdelningen för Digital Media Systems på Meridian Unplugged.

#73

Postad 23 januari 2013 - 14:21

P-AE
  • P-AE
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
ok, ska kolla där. Tack för tipset



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.