Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS3 vs. Renoldad BD-spelare

43 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 14 augusti 2010 - 11:38

Gloveus
  • Gloveus
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0
Tjaba,

Använder för tillfället min PS3:a som BD-spelare dock har jag funderingar på att skaffa mig en renodlad BD-spelare. Dock innan jag gör det så undrar jag lite hur min PS3:a står sig kvalitetsmässigt mot dagens BD i prisklassen <5000. Kommer jag att göra hörbara skillnader eller se kvalitetsförbättringar med en ny spelare eller är det mest jag som inbillar mig att det är bättre med en renodlad än min PS3:a?

Och om det nu lönar sig att köpa ny har ni några förslag? Om det har någon betydelse så består min kringutrustning av: Proj: Mitsu. HC5500, Förstärkare: Onkyo TX-SR806.

//Gloveus

#2

Postad 15 augusti 2010 - 18:10

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Du får nog betala minst 5000kr om du skall hitta något bättre. Kanske en Oppo är bättre men jag tvivlar faktiskt på det när det gäller bildkvalitet.PS3 är helt enkelt en suverän BD spelare!

#3

Postad 15 augusti 2010 - 18:20

Gloveus
  • Gloveus
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0
Hmm, jaså? Det trodde jag inte, då kanske det blir till att hålla kvar vid min PS3:a =) Glädjer mig då jag inte behöver lägga ut pengar (även om en ny pryl alltid är kul att köpa =))

Tack för svar

#4

Postad 15 augusti 2010 - 21:58

Unregistered1894
  • Unregistered1894
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
PS3:an duger hur bra som helst till BD-spelare, tror inte det är någon idé att byta.

#5

Postad 16 augusti 2010 - 12:08

nedman
  • nedman
  • Forumräv

  • 774 inlägg
  • 0
Det som du kan få om du byter PS3an är en tystare maskin samt en bättre uppspelning av DVD:er.

#6

Postad 16 augusti 2010 - 12:13

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

  • 295 inlägg
  • 0

Det som du kan få om du byter PS3an är en tystare maskin samt en bättre uppspelning av DVD:er.

ska inte ps3an var grym även vid uppskalning av dvd filmer ? eller har jag fått det om bakfoten

#7

Postad 16 augusti 2010 - 12:20

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Min PS3 är knäpptyst och skalar upp dvder som en gud...så bättre argument än så skall man nog ha för att inte köpa en PS3! Köp till Bluetooth fjärren och maskinen är komplett!

#8

Postad 16 augusti 2010 - 12:22

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Stiller_83: Nej, inte alls när jag provade Dvd på den. Det såg hemskt ut. Ang. BD-filmer på Ps3 är jag inget större fan av den biten heller, gillar inte idén att använda en spelkonsol som en multimediamaskin istället för att spela. Visst att bilden blir hyfsad när man kör Bd på Ps3 men det förändrar inte min åsikt, jag kör hellre en 3000 kr-spelare från Sony än en Ps3'a men det är jag.

Redigerat av Movie_freaker_1, 16 augusti 2010 - 12:47.


#9

Postad 16 augusti 2010 - 13:28

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 856 inlägg
  • 0

Stiller_83: Nej, inte alls när jag provade Dvd på den. Det såg hemskt ut.

Skit bakom sparkarna i så fall. Eller möjligen en felmastrad film.

PS3:ans uppskalning är riktigt bra men bra mkt mindre konsturskuggor, "jaggies" o liknande fulheter som de flesta "vanliga" spelare dras med. Det är i andra delar i kedjan som den inte är tipptopp men det är det få, om ens nån, i prisklassen som är tipptopp på allt.

Ang. BD-filmer på Ps3 är jag inget större fan av den biten heller, gillar inte idén att använda en spelkonsol som en multimediamaskin istället för att spela.

Det där är ju inte mkt till argument i en tråd där TS uppenbarligen kan tänka sig att använda "spelkonsollen" som mediaspelare.

Bryr man sig mer om vad det är för bild man får så kan det ju vara bra att veta att man med PS3 får utmärkt BD-bild och i regel bra DVD-bild (med unikt bra skalning) där spel-spelandet är väldigt valfritt:
http://www.avforums....yer-Review.html

Visst att bilden blir hyfsad när man kör Bd på Ps3 men det förändrar inte min åsikt, jag kör hellre en 3000 kr-spelare från Sony än en Ps3'a men det är jag.

En 3000 kr-spelare från Sony? Du menar de med sämre chroma-alignmnet än PS3, vilket leder till något sämre bildskärpa (om de inte fixat det i nyare FW)? Låter inte som någe vidare förslag - man ja, man kan ju inte spela på dem iaf. :rolleyes:

Redigerat av pacman, 16 augusti 2010 - 13:29.


#10

Postad 16 augusti 2010 - 13:44

Unregistered6c1e0a28
  • Unregistered6c1e0a28
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Från artikeln pacman länkar till:

how does the PS3 do with PAL film DVDs? I was disappointed when it failed to pass the 2-2 test on the HQV test disc, displaying jagginess and flickering where there should be none - but fortunately, this was non-existent with most real-world content. In fact, every single PAL film DVD I played on the PS3 played back correctly, usually only dropping back to Video mode and displaying jagginess during the scrolling end credits. Although the HQV test reveals that the PS3 isn't infallible in this regard, I could still use one as my primary DVD player, but if your main mode of consumption is still PAL DVD, you might want to look elsewhere.

Fattar inte riktigt, PS3an failar testet, men felet syns inte i riktig film. Varför rekommenderar han inte PS3an för PAL då? För att det kan finnas nåt fel i någon film? Har själv inte hunnit testa DVD i min PS3 ännu, och kan inte göra det på ett par veckor.

#11

Postad 16 augusti 2010 - 13:45

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0
Jag skulle nog drista mig till att påstå att PS3 hör till en av dom bättre DVD-spelarna man
kan använda sig av, uppskalningen från PS3 är som redan nämnts en bra bit utöver det
vanliga man ser, iaf 576i->1080p konverteringen som dock är den enda jag använt mig av.

Som BD-spelare går den inte heller av för hackor, den är fortfarande typ snabbast av alla
modeller som finns och en grej som jag uppskattar som hyr en del filmer är att den inte alls
är så känslig för repiga skivor som en del andra kan vara(otroligt hur folk behandlar hyrfilmer
egentligen..).

Min hägst personliga åsikt är att PS3 ger en väldigt neutral, tillbakalutad och homogen bild både
från DVD och BD, det finns lite inställningsjox i PS3:an som man säkert kan få till fel men sätter
man bara dom så har man inget som helst att klaga på där IMO.

#12

Postad 16 augusti 2010 - 13:52

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0
Angående deinterlacing så är PS3 en sk "flaggläsare", och sålänge materialet är korrekt flaggat så kommer
PS3:an att utföra en korrekt deinterlacing, kan dock vara nån udda kadens den inte klarar, kommer inte ihåg..

Men sen händer det ju ibland att filmer är felflaggade men det är ju knappast PS3:ans fel.

Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 16 augusti 2010 - 13:53.


#13

Postad 16 augusti 2010 - 14:55

nedman
  • nedman
  • Forumräv

  • 774 inlägg
  • 0

Från artikeln pacman länkar till:


Fattar inte riktigt, PS3an failar testet, men felet syns inte i riktig film. Varför rekommenderar han inte PS3an för PAL då? För att det kan finnas nåt fel i någon film? Har själv inte hunnit testa DVD i min PS3 ännu, och kan inte göra det på ett par veckor.

Det var det som jag menade. Sen om det har någon inverkan i "verkligheten" de vet i tusan.
Har själv haft PS3:an sedan november men har inte kört DVD på den, men läste det länkade testet innan mitt köp - därav min kommentar.

#14

Postad 16 augusti 2010 - 15:44

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 856 inlägg
  • 0
HQVs 2:2 Pulldown test är inte nån höjdare för att göra en bra analys av en spelares deinterlace prestanda (har HQV-skivan själv - inget jag skulle använda som bas i tester). Som av en händelse klarar dock HQV-baserade spelare de testarna bra...säger inget mer.

PS3:ans deinterlacer är som Slayer säger en flaggläsare - plus att den klarar "snällare" material även om det är felflaggat (dvs den kombinerar flaggläsning med nån form av analys). Där den går bet är om materialet är lite elakare (och samtidigt är felflaggat som sagt). Utan att veta hur det ligger till så skulle jag gissa på att de allra flesta filmer numera är korrekt flaggade - har en för liten display för att felaktig detekering ska sticka i ögonen men det är iaf sällan jag noterar att den ballar ur.

(flaggorna vi pratar om är en post i mpeg-stömmen som berättar för dekodern om materialet är progressivt eller interlace - en vettigt konstuerad film flaggas förstås som progressivt men alla konstuerar inte vettiga filmer...)

Redigerat av pacman, 16 augusti 2010 - 15:47.


#15

Postad 16 augusti 2010 - 16:56

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

, gillar inte idén att använda en spelkonsol som en multimediamaskin istället för att spela.


Vem bryr sig vad du tycker om det! Helt orelevant till tråden!

#16

Postad 16 augusti 2010 - 17:13

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
En till fjäder är väl att PS3an skall få/har stöd för 3D Blu-ray , vilket många standalones har på tok för dålig processorkraft till så att en firmwareuppdatering på standalones kan vara omöjlig då den inte har processorkraft för två 1080-strömmar.

fast det tekniska mumbojumbot vet jag inte, det är den infon jag snappat upp iallafall...

Det jag däremot vet eftersom jag jämfört är att PS3an är SJUKT snabb i uppstarten i jämförelse med polarens standalone (åtminstonde den sonyspelare han hade), jag trodde att hans standalone var trasigt eller nått, men det tog verkligen sjukt lång tid ifrån inmatning till filmstart på vissa titlar. Och nu vet jag inte om det lugnat ner sig, men för ett år sen så fick han så snart han fått hem en ny film uppdatera standalonens firmware vilket är sjukt drygt då man vill kolla film.

(Kanske är det föratt PS3ans firmware är så smidig att lägga in som gör att jag inte fått det problemet på min PS3a, polaren blev tvungen att ta datorn, gå ut på nätet, leta upp tillverkarens hemsa, tanka hem ny firmware, bränna på en CD-RW, mata i spelaren och vänta en bra stund... Filmkvällen blev lixom förskjuten med 1½ timme)

EDIT: den enda drawbacken som jag ser det är väl att PS3an kan anses som ljudlig i jämförelse med en standalone, och vet man med sig att man blir störd av Plasma-tv fläktar och annat "white noise" så kanske en fläktlös standalone kan vara nått för dig.

Redigerat av Unregistered8147b14e, 16 augusti 2010 - 17:22.


#17

Postad 16 augusti 2010 - 18:32

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Det enda som för mig talar emot ps3 är att den inte är tyst. Min har ett konstant fläktsurr som hörs under tysta partier.

En sak som det inte har talats om i tråden är att ps3:ans möjligheter som mediaspelare. Den funkar ypperligt med "ps3 media server" som sväljer alla möjliga format.

Plus att ljudet när man spelar upp flacfiler via PMS uppsamplat till 176,4 är subjektivt mycket öppnare och bättre än om jag använder Denon 3808A som flacuppspelare via ethernet.

#18

Postad 16 augusti 2010 - 19:36

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Japp...undrar om man egentligen KAN hitta en bättre spelare än den? Då tänker jag pris, kvalitet, funktioner osv.

#19

Postad 16 augusti 2010 - 20:42

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 034 inlägg
  • 0

Plus att ljudet när man spelar upp flacfiler via PMS uppsamplat till 176,4 är subjektivt mycket öppnare och bättre än om jag använder Denon 3808A som flacuppspelare via ethernet.


Det enda du åstadkommer med den uppsamplingen är att förstöra ljuddatan, dvs HDCD-information osv försvinner.

Nu spelar det ju mindre roll eftersom PS3 inte stödjer HDCD*, men Denonreceivern gör det.

* PS3 borde kunna skicka ut en bitkorrekt signal via toslink, så att förstärkaren kan avkoda HDCD-datan, men då är det ett krav att ingen resampling eller annat otyg används. Ljuddatan måste vara bit-för-bit identisk med den som fanns på skivan / i ursprungsfilen.

#20

Postad 16 augusti 2010 - 21:10

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Subjektivt uppfattar jag ljudet som bättre, ljudbilden tydligare och bredare. Om det är dist jag hör så är det något som mina öron uppfattar som positivt. Basen blir subjektivt djupare (lättare att följa med basgitarren även i komplexa passager) även de höga tonerna (såsom cymbaler och andra subtila ljud blir levande) plus att homogeniteten dvs att inget register sticker ut bibehålls.

#21

Postad 16 augusti 2010 - 22:10

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
plus att du får vidzone gratis när du skaffar PS3an, ladda med bra musikvideos, förfesten är kirrad! Och filmtjänsten som lanseras i norden i höst. (eller var det i vår?, hmm.)

#22

Postad 17 augusti 2010 - 08:44

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag har ägt flera PS3 och flera stand alone.

Det finns några minus med PS3:
1. Den låter för mycket. Detta varierar mellan olika exemplar (från dammsugare till svagt susande eller knarrande) men en knäpptyst PS3 har jag inte stött på.
2. Ingen display. Detta krånglar till det när man vill spela CD-skivor och inte vill sätta på bildvisaren.
3. Man måste köpa till ett tillbehör för att den skall funka med Harmonyfjärr.
4. Handkontrollen är lite bökig att använda som fjärr och en normal fjärr kostar extra.
5. Ej regfri för BD eller DVD.
6. Kan inte flytta text.
7. Inga analoga 7.1 ut.

Annars är det en utmärkt spelare. Snabb, korrekt BD-bild, spelmaskin, massor av features som vanliga skivspelare inte har.

Min absoluta favoritspelare är min regionsfria Oppo BDP-83 som jag även fixat trådlöst nätverk till. Det enda negativa med den är priset samt att den blir ganska varm och det har hänt att dess fläkt har startat med ett svagt susande ljud.
Annars är den bättre på allt (utom spel). :blink:

#23

Postad 17 augusti 2010 - 15:02

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Jag har ägt flera PS3 och flera stand alone.

Det finns några minus med PS3:
1. Den låter för mycket. Detta varierar mellan olika exemplar (från dammsugare till svagt susande eller knarrande) men en knäpptyst PS3 har jag inte stött på.
2. Ingen display. Detta krånglar till det när man vill spela CD-skivor och inte vill sätta på bildvisaren.
3. Man måste köpa till ett tillbehör för att den skall funka med Harmonyfjärr.
4. Handkontrollen är lite bökig att använda som fjärr och en normal fjärr kostar extra.
5. Ej regfri för BD eller DVD.
6. Kan inte flytta text.
7. Inga analoga 7.1 ut.

Annars är det en utmärkt spelare. Snabb, korrekt BD-bild, spelmaskin, massor av features som vanliga skivspelare inte har.

Min absoluta favoritspelare är min regionsfria Oppo BDP-83 som jag även fixat trådlöst nätverk till. Det enda negativa med den är priset samt att den blir ganska varm och det har hänt att dess fläkt har startat med ett svagt susande ljud.
Annars är den bättre på allt (utom spel). :blink:


Den enda punkt jag håller med dig om är att det är synd den inte reg fri! Annars..vem bryr sig om Harmony fjärren...Min maskin är tyst( har ändå projektor (Z5)som susar över det mesta;-), Bland det bästa på maskinen är just att den saknar display...vem fasiken vill ha en display lysande i ansiktet när man tittar på film( dock lite dumt att spela cd men det gör du väl ändå inte på en PS3 ;-)...ett snabbt tryck på fjärren så får du det du behöver! Klockrent!

Redigerat av vinncent, 17 augusti 2010 - 15:04.


#24

Postad 17 augusti 2010 - 17:38

Unregistered1894
  • Unregistered1894
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Min Sony BDP-S370 Blu-ray spelare lät mer än min nuvarande PS3 SLIM 120 GB, och då var S370 verkligen tyst, vad är PS3 då? :blink:

Fattar inte varför jag köpte en vanlig BD egentligen, har även rekommenderat folk att inte köpa PS3.. Sick! bättre kombo-maskin finns nog inte på marknaden just nu, Stream av tv/vide/serier från datorn, webbläsare för lite simpelt surf, visa upp bilder för kompisar familj, spel, blu-ray.

För mig är den klockren, och jag behöver bara Förstärkare + PS3, slipper ha 21 maskiner för olika jobb.

#25

Postad 17 augusti 2010 - 18:04

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Folk fattar helt enkelt inte hur bra den är...PS2 var ju skit på dvd och därför tror väl folk att PS3 är likadan när det gäller BD...samt att en standalone "skall" vara bättre!

#26

Postad 17 augusti 2010 - 18:26

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

  • 839 inlägg
  • 0
Ska man lita på det här så är PS3an inte snabbast längre. Hittade en annan sida där det var runt en 30 spelare som testats för start tiden för filmer, där hamnade den i mitten ungefär, 6,6p av 10, där den bästa hade en 9a. Kommer dock inte ihåg vad det va för sida eller hur säker källan va.

Stämmer det här fortfarande, eller har det fixats med FW eller liknande?

#27

Postad 17 augusti 2010 - 19:46

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Wow...då tog det bara 3-4 år innan de slog PS3:an!;-)

#28

Postad 17 augusti 2010 - 20:22

Gloveus
  • Gloveus
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0
oj, här rasslade det in svar =), är rätt övertygad nu iaf, min PS3:s stannar! Dock har jag en fråga. I vissa sekvenser i filmer t.ex. när kameran i filmen rörs sig relativt snabbt, så sackar bilden lite, den hackar. Kanske inte någon stor grej men lite irriterande är det, speciellt nu när jag tänker på det varje gång jag ser det. Kan det ha och göra med inställingar på PS3 eller proj (Mitsu HC5500)? eller är det kanske stärkaren (onkyo 806)? Tips.

#29

Postad 17 augusti 2010 - 20:29

Unregistered1894
  • Unregistered1894
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

oj, här rasslade det in svar =), är rätt övertygad nu iaf, min PS3:s stannar! Dock har jag en fråga. I vissa sekvenser i filmer t.ex. när kameran i filmen rörs sig relativt snabbt, så sackar bilden lite, den hackar. Kanske inte någon stor grej men lite irriterande är det, speciellt nu när jag tänker på det varje gång jag ser det. Kan det ha och göra med inställingar på PS3 eller proj (Mitsu HC5500)? eller är det kanske stärkaren (onkyo 806)? Tips.


Kolla din inställningar, jag har aldrig sett tendens till minsta lagg. Kör PS3 -> ONKYO TX-SR608 -> LG50PK250N .

#30

Postad 18 augusti 2010 - 10:17

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
Gloveus: Se till att du har 24p-läget påslaget.

#31

Postad 18 augusti 2010 - 20:13

Gloveus
  • Gloveus
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0
jag tror förvisso jag har det men ska kolla ytterliggare en gång, tror den står på automatisk

#32

Postad 19 augusti 2010 - 11:29

kimcarlsson
  • kimcarlsson
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Har också en PS3, äger inte ett endaste spel och har ägt konsollen i snart 2 år :(
Streamar film/serier från dator, spelar upp dvd och BD på den, fungerar klockrent.
Skulle inte byta bort den mot någon annan "mulimediamaskin/bdspelare", enda kravet är att om man ska streama hdmaterial så krävs en modern dator och trådat nätverk, men det är småsaker :P

Och för folk som tycker den väsnas så måste de ha en riktigt gammal modell, annars kan man ju ställa den så maninte hör den, fjärren har ju ändå blåtand, så man behöver ju inte peka på den... :)

#33

Postad 19 augusti 2010 - 14:12

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Den enda punkt jag håller med dig om är att det är synd den inte reg fri! Annars..vem bryr sig om Harmony fjärren...Min maskin är tyst( har ändå projektor (Z5)som susar över det mesta;-), Bland det bästa på maskinen är just att den saknar display...vem fasiken vill ha en display lysande i ansiktet när man tittar på film( dock lite dumt att spela cd men det gör du väl ändå inte på en PS3 ;-)...ett snabbt tryck på fjärren så får du det du behöver! Klockrent!


Folk har olika behov och personligen föredrar jag att ha en gemensam spelare för BD, CD och andra skivor. Angående display så är en släckbar sådan det optimala.
Flyttbar text och regionsfrihet är mycket stora plus för mig. Har man en duk i riktigt bioformat så är det guld att kunna flytta texten. Om man hade kunnat ändra storlek på texten också så hade det varit perfekt. Texten är ofta groteskt stor.

#34

Postad 19 augusti 2010 - 17:42

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
Min Ps3a hör jag aldrig, och om ni störs så kan ni sätta in den bakom en skiva, kontrollen når ju ändå :(

#35

Postad 19 augusti 2010 - 17:49

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Tänk vad PS3 dem hade sålt om den gick att göra regfri!

#36

Postad 19 augusti 2010 - 20:31

RHellgren
  • RHellgren
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0
När det ändå tagit upp så måste jag få skriva ur mig lite.
Har köpt fjärren till min ps3a, vilket jag tycker funkar skitbra och som i princip gör den till en vanligt bd-spelare imo. Men ett stort minus för min del är att fjärren bokstavligt talat äter batterier! Vet inte hur många gånger jag bytt batterier i den medans förstärkare och tv osv har blivit bytta max en gång. Antar att det har något att göra med bluetooth eller något sånt. Har varit in i inställningarna och ställt ner avstängning av handkontroller lite också men samtidigt vill man ju inte att handkontrollerna stängs av när man spelar. Så det är för mig i alla fall ett av de större minusen när det gäller ps3 som bd-spelare.

Måste nästan klaga lite på ljudnivån jag med, kör blu-ray via ps3 och ibland susar det till ruskigt mycket. Dock inte mer än HTPCn som har noctua fläktar men men...

Inte för att jag har någon high-end utrustning när det gäller varken bild eller ljud, men personligen har jag inget att klaga på när det gäller bild/ljud uppspelning från ps3an, så trots dessa två minus för min del så måste jag ändå rekommendera den, för min del väger möjligheten att man kan spela också upp resten. :(

#37

Postad 19 augusti 2010 - 21:31

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
Vad ska man med fjärrkontroll till när man har handkontroll?

#38

Postad 19 augusti 2010 - 21:45

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

Har också en PS3, äger inte ett endaste spel och har ägt konsollen i snart 2 år :)
Streamar film/serier från dator, spelar upp dvd och BD på den, fungerar klockrent.
Skulle inte byta bort den mot någon annan "mulimediamaskin/bdspelare", enda kravet är att om man ska streama hdmaterial så krävs en modern dator och trådat nätverk, men det är småsaker :D

Och för folk som tycker den väsnas så måste de ha en riktigt gammal modell, annars kan man ju ställa den så maninte hör den, fjärren har ju ändå blåtand, så man behöver ju inte peka på den... :D

Snart får du nog ett mothugg. Att tala öppet om att man laddar ner hd-filmer i blu-ray forumet är som att svära i kyrkan.

Redigerat av belzebubb, 19 augusti 2010 - 21:49.


#39

Postad 19 augusti 2010 - 21:55

Unregistered1894
  • Unregistered1894
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

Snart får du nog ett mothugg. Att tala öppet om att man laddar ner hd-filmer i blu-ray forumet är som att svära i kyrkan.


Varför skulle han få det? Hur lagligt som helst att ladda hem filmer/serier, finns ex. antal hemsidor som säljer filmer/serier på det sättet, om du missat det.

Vill du ha länkar? (om du är intresserad)

#40

Postad 19 augusti 2010 - 23:09

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0

Snart får du nog ett mothugg. Att tala öppet om att man laddar ner hd-filmer i blu-ray forumet är som att svära i kyrkan.

huh? var i sitt inlägg nämnde h*n öht nedladdning?

men det är klart, som vanligt var det viktigaste att du fick kläcka ur dig en ovidkommande kommentar. om det sen hade det mista med saken att göra eller följde regler spelade som vanligt mindre roll.

#41

Postad 20 augusti 2010 - 08:09

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Vad ska man med fjärrkontroll till när man har handkontroll?


Allting är mkt smidigare med fjärren än med handkontrollen(direktknappar till allting)...plus att man inte sliter på den!

Redigerat av vinncent, 20 augusti 2010 - 08:11.


#42

Postad 20 augusti 2010 - 08:39

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

jag tror förvisso jag har det men ska kolla ytterliggare en gång, tror den står på automatisk


Inställning på projektorn? Annars kanske det helt enkelt är så att du upplever filmens låga framerate i sig. Den hackar ju i sig självt vid panoreringar, åkningar osv. Inte mycket att göra något åt.

Har varit in i inställningarna och ställt ner avstängning av handkontroller lite också men samtidigt vill man ju inte att handkontrollerna stängs av när man spelar.


Det gör de inte. De stänger bara av sig när de varit inaktiva mer än den angivna tiden.

#43

Postad 20 augusti 2010 - 08:44

kimcarlsson
  • kimcarlsson
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

Snart får du nog ett mothugg. Att tala öppet om att man laddar ner hd-filmer i blu-ray forumet är som att svära i kyrkan.


Hehehe, visste den skulle komma.
Jag filmar en del själv i HD-upplöst, och så rippar jag filmer jag köper och lägger på hårddisk, har en liten dotter som delar samma intresse som mig när det gäller animerad/tecknad film, men hon är inte riktigt lika bra på att ta hand om skivorna som mig... :)

Att fjärren drar mycket batteri har jag inte upplevt, jag har haft min i 1½ år och det sitter nog tom Ikea batteri i den, däremot åt ju handkontrollen batteri, så den var man ju tvungen att stänga av så snart man satt igång en film.

#44

Postad 22 augusti 2010 - 19:58

RHellgren
  • RHellgren
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0

Det gör de inte. De stänger bara av sig när de varit inaktiva mer än den angivna tiden.

Det är ju precis det jag menar. Blir det en paus med story eller liknande i ett spel blir det ju lätt en stunds inaktivitet och då vill man ju inte att handkontrollen är avstängd när det är dags att spela igen.
Är det verkligen ingen annan som upplevt detta? Hur ofta använder ni i så fall eran fjärrkontroll?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.