Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

JVC's 2014 års modeller: DLA-X35, DLA-X500R, DLA-X700R, DLA-X900R

711 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#601

Postad 02 augusti 2015 - 08:21

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Hej funderar på att skaffa en 3d edmitter eller vad det nu heter , har en jvc x35 , skulle denna passa min projektor?

 

http://www.projektor...smitter-rf.html

 

skulle någon vilja länka till billiga 3d glasögon ochkså?


Redigerat av PERSSA, 02 augusti 2015 - 08:22.


#602

Postad 02 augusti 2015 - 08:37

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 1

Hej funderar på att skaffa en 3d edmitter eller vad det nu heter , har en jvc x35 , skulle denna passa min projektor?

 

http://www.projektor...smitter-rf.html

 

 

Passar bra :)

 

skulle någon vilja länka till billiga 3d glasögon ochkså?

 

 

Du kör ju vanlig vit duk om jag inte minns fel? I så fall kan du köpa Samsung´s billigaste de fungerar inte ihop med en HC duk. Eller dessa XpanD, som blir billigare än originalen..

 

http://www.chromapur...3&type=products

 

https://www.prisjakt...t.php?p=1716245



#603

Postad 02 augusti 2015 - 10:47

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Passar bra :)

 

 

Du kör ju vanlig vit duk om jag inte minns fel? I så fall kan du köpa Samsung´s billigaste de fungerar inte ihop med en HC duk. Eller dessa XpanD, som blir billigare än originalen..

 

http://www.chromapur...3&type=products

 

https://www.prisjakt...t.php?p=1716245

 

Tack för hjälpen Ser ni mycket på 3d?

Är det värt det , eller är detta bortkastade pengar?



#604

Postad 02 augusti 2015 - 11:07

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jag gillar det upp på en stor 2:35:1 duk och det har du ju själv nu. Om du kommer gilla/tycka det är värt det. kan du bara själv avgöra. Dock har du bra förutsättningar med din setup :) Finns filmerna i 3d köper jag dem..



#605

Postad 24 oktober 2015 - 21:50

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0

Här finns möjligheten att styra din JVC projje med surfplatta eller smartphone; http://www3.jvckenwo...pplication.html



#606

Postad 25 oktober 2015 - 19:24

Sunksten
  • Sunksten
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Har en Jvc DLA x35 som har börjat bete sig konstigt den senaste tiden, Bilden liksom blinkar och flimrar ibland, det startar lite grann sen blir det mer och mer. Det hjälper inte att starta om projektorn,

Har haft lite problem med att den tappar signal ibland men har trott att det beror på att jag kör långa hdmi kablar.

 

Detta är min första projektor och den har 2500 lamp timmar, kan den redan behövas bytas?

 

Detta problemet uppstår inte alltid utan endast ibland, spelar ingen roll om jag precis startat den eller om den varit igång ett tag.



#607

Postad 25 oktober 2015 - 19:34

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Tappar den ibland pga kabel, så kanske du ska forska i om det är kabeln, dvs se om du kan köra en kortare och utvärdera. Sen kan du se om felet fortfarande finns kvar när du har en stabil signal.

 

Svårt när det är flera fel samtidigt att lista ut var just flimmer felet beror på.

 

Ser du om lampan blinkar, eller är det bilden som blinkar?



#608

Postad 25 oktober 2015 - 19:45

Sunksten
  • Sunksten
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Jag har försökt att kolla på lampan lite från sidan och känns som att den flimmrar. Nu testade jag även att ändra lamp power från low till high och det slutade flimmra avsevärt mycket, men projektorn låter bra mycket mer



#609

Postad 25 oktober 2015 - 19:52

Unregistered3d68256c
  • Unregistered3d68256c
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Min x30s lampor brukar börja blinka när det är dax att byta och det är inte ovanligt att det är redan mellan 1500h-2000h, men det förklarar ju iofs inte att den tappar " handskakningen"

Med vänlig hälsning, Jonas

#610

Postad 26 oktober 2015 - 11:05

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Jag har försökt att kolla på lampan lite från sidan och känns som att den flimmrar. Nu testade jag även att ändra lamp power från low till high och det slutade flimmra avsevärt mycket, men projektorn låter bra mycket mer

låter som det är dags för ny lampa .

#611

Postad 27 november 2015 - 15:35

dannep
  • dannep
  • Lärjunge

  • 375 inlägg
  • 0

Hej, det blir kanske att jag köper en JVC X500.

Vad rekommenderar ni för tillbehör till den vad gäller 3D?

Sett att JVC´s original RF-sändare och två glasögon kostar ca 4000kr ,har ni något tips på billigare alternativ men liknande kvalité ?

 

Tack på förhand.

 

//Daniel



#612

Postad 27 november 2015 - 17:06

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Hej, det blir kanske att jag köper en JVC X500.

 

 

Har du förutsättningarna, så absolut. Riktigt bra projektor  :)

 

Vad rekommenderar ni för tillbehör till den vad gäller 3D?

Sett att JVC´s original RF-sändare och två glasögon kostar ca 4000kr ,har ni något tips på billigare alternativ men liknande kvalité ?

 

 

Du måste ha sändaren original..Samsung glasögonen fungerar lika bra om man kör en vanlig vit duk..Tråd för mer info..

 

http://www.projektor...smitter-rf.html

 

https://www.prisjakt...t.php?p=1716245

 

https://www.minhembi...howtopic=305117



#613

Postad 12 december 2015 - 11:27

Unregistered9574e33a
  • Unregistered9574e33a
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hej!
 
Jag har en okalibrerad JVC DLA X500 som jag har i mitt ljuskontrollerade biorum.
Mattsvarta väggar/tak och en röd heltäckningsmatta.
Projektorn har gått ca 600 timmar och jag kör den mot en 125 tums Euroscreen Frame Vision duk.
 
Jag undrar om ni som som finns på forumet och kalibrerar på både proffs eller hobby nivå kan ge mig en prisbild på vad ni kan tänka er ta betalt för detta.
 
Det känns som att jag kan få ut mycket mer utav en kalibrering, oavsett nivå.
 
Uppskattar all tips!
 
Mvh
Bujar

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregistered9574e33a, 14 december 2015 - 08:16.


#614

Postad 15 december 2015 - 00:06

Unregisteredcae8230c
  • Unregisteredcae8230c
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Helrätt att kalibrera en produkt för de pengarna....väl värt några tusen lappar. Hade det varit flera timmar på dygnet skulle jag hjälpt dig :-)

 

Kolla med Perra! eller Ringblixt om du bor i Stockholm kan de funka.


Redigerat av Unregisteredcae8230c, 15 december 2015 - 00:06.


#615

Postad 16 december 2015 - 18:57

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Hej på Er

Länge sedan jag var inne på forumet såg jag...men nu är var det dags för några frågor.

Är en nöjd ägare till en X500r...riktigt bra projektor med bara några få brister som jag ser det. När jag köpte denna så köpte jag även 2st JVC'S 3d brillor PK-AG3 med emitter. Tycker att 3d funkar riktigt bra...bättre än på bio t.o.m men problemet är att jag "bara" har 2st och vi är 4st i familjen. Det gör att vi nästan aldrig kollar på 3d. Hade en förhoppning att priset skulle ha rasat nu men de verkar kosta 1800 SEK/par och jag tycker att 3.600 extra för två brillor är jävligt mycket men samtidigt så använder jag inte dem jag har. Får se hur jag gör. Om någon av Er har era brillor till salu så släng iväg ett PM :-)

Bujar...har samma tankar som dig. Har inte gjort en inställning sedan den var ny och funderar på hur mycket mer nöjd jag blir efter en kalibrering. Någon som testat ?

Mvh
Svansen

#616

Postad 16 december 2015 - 19:43

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Hade en förhoppning att priset skulle ha rasat nu men de verkar kosta 1800 SEK/par och jag tycker att 3.600 extra för två brillor är jävligt mycket men samtidigt så använder jag inte dem jag har. Får se hur jag gör. Om någon av Er har era brillor till salu så släng iväg ett PM :-)
 

 

 

Du kan checka med dessa om de får fram, kopior exakt som originalen :)

 

http://www.chromapur...3&type=products

 

Annars finns dessa, dock fungerar de inte på högkontrastdukar..Men billiga och gör sitt jobb :)

 

https://www.prisjakt...t.php?p=1716245


Bujar...har samma tankar som dig. Har inte gjort en inställning sedan den var ny och funderar på hur mycket mer nöjd jag blir efter en kalibrering. Någon som testat ?
 

 

Ingen inställning alls? :blink:


Redigerat av mcmike, 16 december 2015 - 19:43.


#617

Postad 16 december 2015 - 19:44

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Du kan checka med dessa om de får fram, kopior exakt som originalen :)

 

http://www.chromapur...3&type=products

 

Annars finns dessa, dock fungerar de inte på högkontrastdukar..Men billiga :)

 

https://www.prisjakt...t.php?p=1716245

De från chromapure är faktiskt inga kopior utan från samma leverantör och tillverkare som jvc köper från och heter  xpand så de är likadana som originalen.



#618

Postad 16 december 2015 - 19:48

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

De från chromapure är faktiskt inga kopior utan från samma leverantör och tillverkare som jvc köper från och heter  xpand så de är likadana som originalen.

 

Jaja :D



#619

Postad 16 december 2015 - 20:44

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0

Du kan checka med dessa om de får fram, kopior exakt som originalen :)
 
Perfekt...kostar de alltså 75 pund i stället? Någon som har beställt av dessa?

http://www.chromapur...3&type=products
 
Annars finns dessa, dock fungerar de inte på högkontrastdukar..Men billiga och gör sitt jobb :)
 
https://www.prisjakt...t.php?p=1716245

 
Ingen inställning alls? :blink:


Nja...kommer inte riktigt ihåg. Tycker allmänt att det är krångligt att ställa in projektorer. Inte lätt att se skillnad eller veta vad alla funktioner gör bra och när de är olämpliga...och då är jag en riktig manualbög så jag är nog bara korkad

Satt lampan på low mode kom jag ihåg men har inte laborerat med färger och dylikt.
Hmm...s*tan...försökte svara med citat men det gick ju inge vidare

#620

Postad 16 december 2015 - 20:46

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Nja...kommer inte riktigt ihåg. Tycker allmänt att det är krångligt att ställa in projektorer. Inte lätt att se skillnad eller veta vad alla funktioner gör bra och när de är olämpliga...och då är jag en riktig manualbög så jag är nog bara korkad

 

 

 

Köp denna och följ anvisningar. Det kommer att bli skillnad bara med den, jag lovar :)

 

https://www.hembiobu...ildkalibrering/



#621

Postad 16 december 2015 - 20:50

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0

Köp denna och följ anvisningar. Det kommer att bli skillnad bara med den, jag lovar :)
 
https://www.hembiobu...ildkalibrering/


Tack för tipset !!

Kostar brillorna 75 pund från stället du skickade en länk till. Någon som har beställt från dem? Kostnad för frakt blir väl ganska dyrt?

#622

Postad 16 december 2015 - 20:57

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Tack för tipset !!

Kostar brillorna 75 pund från stället du skickade en länk till.

 

 

Ja, dock går det tydligen inte att köpa. Maila och fråga! Jag har inte köpt själv därifrån, men skulle behöva ett gäng nu kanske samköpa? :)


Redigerat av mcmike, 16 december 2015 - 21:00.


#623

Postad 16 december 2015 - 21:15

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0

Ja, dock går det tydligen inte att köpa. Maila och fråga! Jag har inte köpt själv därifrån, men skulle behöva ett gäng nu kanske samköpa? :)


Jag är med !

Visst har du 2 brillor kvar sedan du köpte din X500r?

Är det samma brillor till din nya x7000?

#624

Postad 16 december 2015 - 21:22

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jag är med !
 

 

Då pm:ar vi i den frågan. Om någon mer vill vara med bara och höra av sig :)

 

Visst har du 2 brillor kvar sedan du köpte din X500r?

Är det samma brillor till din nya x7000?

 

Ja! Det är samma emitter och brillor även i år  :)



#625

Postad 16 december 2015 - 21:37

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Tack för tipset !!

Kostar brillorna 75 pund från stället du skickade en länk till. Någon som har beställt från dem? Kostnad för frakt blir väl ganska dyrt?

Jag har handlat av dem tidigare bla en Oppo spelare.

De brukar ta in glasögonen efter intresse tror de specialbeställer direkt från Xpand.

Det är ett litet företag så det kan ta några dagar innan de svarar på mail ibland men snabb leveran och bra packat de gånger jag beställt.



#626

Postad 16 december 2015 - 22:29

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0

Nu har Art på projector reviews undersökt toppmodellen JVC DLA-X900 hära; http://www.projector...ojector-review/



#627

Postad 19 december 2015 - 18:59

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Jag byter tråd så att jag inte får off-topic skäll från 2016 tråden :-)

Jag har mjukvara r1210.3 på min X500r men det finns alltså nyare?

Vad löser denna uppgradering tro? Jag har inga problem med min annat än att den inte startar ibland. Man måste då dra ur nätsladden och sedan funkar den igen.

Det är väl krångligt att uppgradera en X500r har jag för mig. Är det ens något man borde hålla på med själv ?

#628

Postad 19 december 2015 - 19:38

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jag har mjukvara r1210.3 på min X500r men det finns alltså nyare?
 

 

Ja du hämtar hem den här.. :)

 

http://translate.goo...iw=1918&bih=883

 

 

Vad löser denna uppgradering tro? Jag har inga problem med min annat än att den inte startar ibland. Man måste då dra ur nätsladden och sedan funkar den igen.
 

 

Det är väl ett problem som inte är normalt. För mig löste denna FW detta :)

 

 

Det är väl krångligt att uppgradera en X500r har jag för mig. Är det ens något man borde hålla på med själv ?

 

 

 

Det är faktiskt lättare än man tror, om man har har en dator med rs-232c uttag eller usb. Ja och rätt kabel..  :) se diskussionen runt inlägg #335..



#629

Postad 11 januari 2016 - 14:43

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Hej!

 

Jag försökte kolla om jag hade fått ut en bild på 104" med ett avstånd på 3,3m med en x500. Funkar detta? Kollade på kalkylator men där står de endast 81 tum, stämmer?

 Jag har idag en react 3.0 (104"), är X500 tillräckligt ljusstart för så stor duk med detta material?

Kör idag en hw40 som är skitbra men är det stor förbättring om ni har erfarenheter om dessa två?

 

Tack :)



#630

Postad 11 januari 2016 - 16:26

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Hej!

 

Jag försökte kolla om jag hade fått ut en bild på 104" med ett avstånd på 3,3m med en x500. Funkar detta? Kollade på kalkylator men där står de endast 81 tum, stämmer?

 Jag har idag en react 3.0 (104"), är X500 tillräckligt ljusstart för så stor duk med detta material?

Kör idag en hw40 som är skitbra men är det stor förbättring om ni har erfarenheter om dessa två?

 

Tack :)

Från lins får du ut över 104" med max zoom, men om rummets bred är 3,3m så kan det nog stämma med 88" för projektorn bygger ju en del.

 

Jag skulle nog tänka lite innan jag byter ut den kombon du har idag tänk på att du får en ljussvagare projektor + att den låter mer extra tydligt i high läget jag själv skulle nog hellre köpa en ny lampa än använda det  ljusstarkare läget, för det är störande.

 

Sony är oslagbara på att göra tysta projektorer .

Jvc vinner klart när det gäller svärta sen om du kan utnyttja den beror till stor del på ditt rum.

 

 

Har du din setup i ett ljust vardagsrum idag ? 


Redigerat av jimjans, 11 januari 2016 - 16:32.


#631

Postad 11 januari 2016 - 16:48

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Rummet är 4m,men har idag 3,4m lins till duk. Ja va lite otydlig.
Yes har de i ljust vardagsrum, allt vitt....
Räknade ut att med 1.96x zoom skulle de fungera, men om de e värt de pengarna.
Ja jag vill ha en tyst projektor o kör alltid i låga lampläget idag på min hw40 o "bara" gått 1100.
Det är kanske en "onödig" uppgradering?
Projektorn används även till Tv.

Tack för svar,uppskattas!

#632

Postad 11 januari 2016 - 18:00

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Det är kanske en "onödig" uppgradering?
Projektorn används även till Tv.
Tack för svar,uppskattas!

 

 

Är du inte nöjd med Sonyn? Har själv kört X500 på just react, var inte för ljussvag med mina förutsättningar :)


Redigerat av mcmike, 11 januari 2016 - 18:00.


#633

Postad 11 januari 2016 - 18:26

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Rummet är 4m,men har idag 3,4m lins till duk. Ja va lite otydlig.
Yes har de i ljust vardagsrum, allt vitt....
Räknade ut att med 1.96x zoom skulle de fungera, men om de e värt de pengarna.
Ja jag vill ha en tyst projektor o kör alltid i låga lampläget idag på min hw40 o "bara" gått 1100.
Det är kanske en "onödig" uppgradering?
Projektorn används även till Tv.

Tack för svar,uppskattas!

Det beror på varför du skall uppgradera vad är du ute efter?

Har själv haft hemma en jvc x500  provkörde den mot en sony hw55 (som en hw40 fast med iris) och en jvc x35 så har du några frågor fråga på.



#634

Postad 11 januari 2016 - 18:39

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Har själv haft hemma en jvc x500  provkörde den mot en sony hw55 

 

 

Jag är faktiskt lite nyfiken på dina subjektiva intryck?  :)



#635

Postad 11 januari 2016 - 19:06

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Jag är faktiskt lite nyfiken på dina subjektiva intryck?  :)

Gillade 500:an jätte mycket men utan eshift upplevde jag x35 och x500 väldigt snarlika i skärpa lika bra optik i båda kanske?

Däremot grävde x500 mer i svärtan än 35:an  men har den i ett vardagsrum med högkontrastduk och ibland är det lite ströljus och då var det inte värt det .

 

Jvc X500 hade en bra CMS men detta har jag även i min scaler.

 

Eshiften ger ju en något bättre upplevd skärp men det kändes inte som det var värt extrapengarna när jag hde denna maskinen hemma var skillnaden över 20000kr mellan x35 och x500.

 

I jämförelse med Sony projektorn är ju svärtan och skärpan bättre på JVC projjarna men rörelsehanteringen, inputlag, ljustyrka, ljudnivå och att ansikontrasten upplevs som bättre på Sonyn.

 

Blev bara lite kort skrev på mobilen.



#636

Postad 11 januari 2016 - 19:07

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Det jag är ute efter är väl helt enkelt ännu bättre bild.
Men kan de bli så mycket bättre även i ett ljust vardagsrum? Jag har som sagt en react 3.0 duk. Undrar också om de e lättare att se hotspot eller Shine på jvc istället Sony? Idag se jag aldrig något sådant med sonyn.
Är de värt den prisskillnaden helt enkelt?
Inte enkla frågor..
Men det är ju så, mycket vill ha mer.... För jag tycker bilden är superb idag men kan de bli ännu bättre kontroll prisskillnaden i ett icke optimalt rum.

Tack

#637

Postad 11 januari 2016 - 19:18

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Det jag är ute efter är väl helt enkelt ännu bättre bild.
Men kan de bli så mycket bättre även i ett ljust vardagsrum? Jag har som sagt en react 3.0 duk. Undrar också om de e lättare att se hotspot eller Shine på jvc istället Sony? Idag se jag aldrig något sådant med sonyn.
Är de värt den prisskillnaden helt enkelt?
Inte enkla frågor..
Men det är ju så, mycket vill ha mer.... För jag tycker bilden är superb idag men kan de bli ännu bättre kontroll prisskillnaden i ett icke optimalt rum.
Tack

spelar du?
Vad är det du vill förbättra med bilden?

#638

Postad 11 januari 2016 - 19:19

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Gillade 500:an jätte mycket men utan eshift upplevde jag x35 och x500 väldigt snarlika i skärpa lika bra optik i båda kanske?

 

 

Jag tyckte att X500 var en bättre maskin, även med skärpan på mina enheter. Kan hålla med om att just X35 är nog en av de prisvärdaste projektorer som gjorts, dock ångar inte jag bytet upp då till X500. Blev ett lyft här :)

 

 

Men det är ju så, mycket vill ha mer.... För jag tycker bilden är superb idag men kan de bli ännu bättre kontroll prisskillnaden i ett icke optimalt rum.
 

 

 

Tråkigt råd men, om du kan åk och få demon! Du kanske inte alls gillar Jvc:s bildkaraktär och spelar  :)


Redigerat av mcmike, 11 januari 2016 - 19:23.


#639

Postad 12 januari 2016 - 08:17

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Nja, jag spelar väl egentligen bara fifa när vänner är över. Så de funkar ok även med JVC?, min Sony är ju klockren där.

Min bild idag är bra, men jag är sugen på ännu bättre bild gällande svärta, kontrast och lite mer "liv/djup" i bilden.

Min oro är om den är som sagt för ljussvag i mitt rum med en sådan typ och storlek av duk.

Jag har faktiskt kollat på x500 men det var 1 år sedan, tyckte den va riktigt bra då. Det är bara om det blir mycket bättre med x500 än hw40 kontra prisskillnaden. Den ska ju användas mest till film/serier och då som TV.

 

Mitt rum är som sagt vitt vardagsrum med två stora fönster på ena sidan. Mörkläggning har jag såklart :)



#640

Postad 12 januari 2016 - 11:08

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Nja, jag spelar väl egentligen bara fifa när vänner är över. Så de funkar ok även med JVC?, min Sony är ju klockren där.
Min bild idag är bra, men jag är sugen på ännu bättre bild gällande svärta, kontrast och lite mer "liv/djup" i bilden.
Min oro är om den är som sagt för ljussvag i mitt rum med en sådan typ och storlek av duk.
Jag har faktiskt kollat på x500 men det var 1 år sedan, tyckte den va riktigt bra då. Det är bara om det blir mycket bättre med x500 än hw40 kontra prisskillnaden. Den ska ju användas mest till film/serier och då som TV.
 
Mitt rum är som sagt vitt vardagsrum med två stora fönster på ena sidan. Mörkläggning har jag såklart :)

tyvärr det är nog gränsfall att ens spela fifa den har ett inputlag på 125ms din sony ligger på runt 30ms sen är vi ju alla olika känsliga.

JVC kommer vara tillräckligt ljusstark för duken men du får tänka på att en lampa tappar i ljusstyrka inte ovanligt med 50% efter 1000h.

Det du skulle gjort är att ha båda projektorerna för de kompletterar varandra väldigt bra för de är bra på olika saker du får tyvärr inte en projektor som är bra på allt.

Du kan ju göra som mcmike som har en epson tw6600 till slötittande tv och spelande och JVCn till film.

#641

Postad 12 januari 2016 - 11:47

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Ja jag är väldigt känslig för de efter allt pangande i cod, kanske får iväg och kolla en gång till.

Okej, tack för hjälpen. Får se hur jag ska göra. Tanken är att byta mot en jvc mot hw40 o då ett antal slantar mellan.

 

Tack :)



#642

Postad 11 februari 2016 - 10:54

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Kan någon lite snabbt förklara var dammfilter sitter på x 35?

#643

Postad 11 februari 2016 - 10:58

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Kan någon lite snabbt förklara var dammfilter sitter på x 35?

På undersidan i framkant. Du drar det framåt.

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund



#644

Postad 11 februari 2016 - 11:59

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Tack. Misstänke det. Då får jag helt enkelt lyfta ner bjässen. Är nog mer än dags. Kört ett år nu och nästan 1000h

#645

Postad 11 februari 2016 - 12:19

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Tack. Misstänke det. Då får jag helt enkelt lyfta ner bjässen. Är nog mer än dags. Kört ett år nu och nästan 1000h

Det tror jag inte behövs. Stående på hylla kommer man åt filtret och även om de hänger i takstativ. Du bara drar i det så glider det framåt, hur enkelt som helst.

 

/Marcus



#646

Postad 11 februari 2016 - 13:31

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Står på en hylla i en garderob. Tror faktiskt inte att jag kommer åt utan att lyfta ner men skall kolla ikväll

#647

Postad 11 februari 2016 - 18:09

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Jag behövde inte lyfta ner den från min hylla iallafall.

Hur ofta bör man rengöra filtret? , min lampa har gått ca 150 h såg jätterent ut



#648

Postad 11 februari 2016 - 18:25

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Jag behövde inte lyfta ner den från min hylla iallafall.

Hur ofta bör man rengöra filtret? , min lampa har gått ca 150 h såg jätterent ut

Du behöver rengöra det när det är smutsigt...

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund



#649

Postad 21 februari 2016 - 20:49

Sunksten
  • Sunksten
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Nu har jag fått upp på min jvc x35 att det är dags att byta ut lampan, så jag har några frågor angående detta.

 

Det är min första projektor och har kollat runt lite på lampor och hittade relativt billigt här tror jag:

http://www.aliexpres..._78_77_82_80_62,searchweb201644_0,searchweb201560_5

 

Räcker det med att byta lampan eller måste jag även köpa ett nytt lamphus också? har sett att det går att göra det också nämligen.

Har ni nån annan bra sida att få tag på lampor så tar jag mer än gärna emot förslag.

 

tack på förhand.



#650

Postad 21 februari 2016 - 21:19

RearNakedChoke
  • RearNakedChoke
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 2

Nu har jag fått upp på min jvc x35 att det är dags att byta ut lampan, så jag har några frågor angående detta.

Det är min första projektor och har kollat runt lite på lampor och hittade relativt billigt här tror jag:
http://www.aliexpres..._78_77_82_80_62,searchweb201644_0,searchweb201560_5

Räcker det med att byta lampan eller måste jag även köpa ett nytt lamphus också? har sett att det går att göra det också nämligen.
Har ni nån annan bra sida att få tag på lampor så tar jag mer än gärna emot förslag.

tack på förhand.


Måste säga att det känns fel att köpa en sådan lampa till en så fin projje. Jag hade köpt en orginal ifrån Sverige med garanti och sånt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.