Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Elder scrolls 4 - Oblivion

305 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Så vad tycks om Oblivion (159 medlem(mar) har röstat)

Så vad tycks om Oblivion

  1. 1 (19 röster [12.10%])

    Procent av omröstning: 12.10%

  2. 2 (2 röster [1.27%])

    Procent av omröstning: 1.27%

  3. 3 (6 röster [3.82%])

    Procent av omröstning: 3.82%

  4. 4 (32 röster [20.38%])

    Procent av omröstning: 20.38%

  5. 5 (98 röster [62.42%])

    Procent av omröstning: 62.42%

Rösta Gäster kan inte rösta
The Elder Scrolls IV: Oblivion (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8,5 (15) Inga priser
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8,43 (6) Inga priser

#1

Postad 09 mars 2006 - 12:29

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Elder scrolls 4 -Oblivion recensioner


Kliv in i den mest detaljerade och dynamiska värld som någonsin skapats. The Elder Scrolls IV: Oblivion™ är det senaste kapitlet i den storslagna och framgångsrika sagan från Bethesda Softworks. Oblivion är uppföljaren till det bästsäljande och prisbelönta rollspelet (RPG) The Elder Scrolls III: Morrowind®, som fick utmärkelsen 2002 års rollspel för Xbox®. Oblivion tar ytterligare ett steg i rollspelsutvecklingen genom sin kombination av fri speldesign och banbrytande grafik.

* Gott och ont: Du kan skapa och spela vilken karaktär som helst, från ädel krigare till lömsk lönnmördare eller rynkig trollkarl.
* Kaos och magik: Ett helt nytt strids- och magisystem tar rollspelet till en ny nivå av intensitet där du känner vartenda slag.
* Fantastisk grafik: Pixelshader-effekter och HDTV stöds fullt ut vilket skapar makalösa visuella effekter, bland annat naturtrogna städer, fängelsehålor och de mest realistiska skogar som någonsin setts i ett spel.
* Strålande artificiell intelligens: Det banbrytande IA-systemet förser karaktärerna med aktiviteter dygnet runt och möjlighet att göra sina egna val utifrån världen som omger dem. De datorstyrda karaktärerna kan äta, sova och uppfylla sina mål på egen hand.
* Realistiska karaktärer: Spelet innehåller över 1 000 datorstyrda karaktärer som levandegörs på ett aldrig skådat sett med ansiktsanimering, läppsynkronisering och talförmåga. De kan till och med delta i oregisserade samtal med varandra!
* Enorma miljöer: Med sin icke-linjära speldesign ligger den enorma världen i Oblivion öppen för dig att utforska i din egen takt. Kortare uppdrag som att slåss med skurkar, blanda trolldryck, skapa magiska objekt och övertala vänner hör till utmaningarna.

Elderscolls.com

Bifogad fil(er)


Redigerat av Donmeta, 09 mars 2006 - 12:35.


#2

Postad 21 mars 2006 - 18:50

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
ett tips till er som vill ha kortare laddningstider.

OK, a lot of people are complaining about horribly slow loading.

We have a solution.

Put the disc in and when it loads up, exit back to the dashboard.

Now, click "play game," but when you click it, continue to hold down the A button. Hold it until the Bethesda logo shows up.

This clears the cache, thus making loading as smooth as butter.

#3

Postad 23 mars 2006 - 10:35

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0
Fick spelet igår och har spelat ett par timmar nu, måste säga att jag vet inte vad jag ska tycka änsålänge. Ibland tycker jag det är hur snyggt som helst och ibland bara sådär. Det roliga är att man börjar med att få prova på alla egenskaper, som t ex att vara magiker eller krigare, och hur mycket jag än ville bli en krigare så var jag bäst lämpad som en munk :P jaja skitsamma det får väl duga sålänge. Det är svårare att använda svärd i strid än att använda t ex magi vilket är lite synd då jag som sagt föredrar att vara en krigare. Har inte spelat föregångarna och vet inte hur dem va, men jag skulle inte vilja kalla detta bara ett "rollspel", kanske mer ett "rollspelssimulator". Jag tänker inte sätta betyg förrän jag har spelat ett tag till och fått mer känn på spelet, men det lutar änsålänge åt en 4 men vi får se vad som händer.

#4

Postad 23 mars 2006 - 14:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 003 inlägg
  • 0

Fick spelet igår och har spelat ett par timmar nu, måste säga att jag vet inte vad jag ska tycka änsålänge. Ibland tycker jag det är hur snyggt som helst och ibland bara sådär. Det roliga är att man börjar med att få prova på alla egenskaper, som t ex att vara magiker eller krigare, och hur mycket jag än ville bli en krigare så var jag bäst lämpad som en munk  :D  jaja skitsamma det får väl duga sålänge. Det är svårare att använda svärd i strid än att använda t ex magi vilket är lite synd då jag som sagt föredrar att vara en krigare. Har inte spelat föregångarna och vet inte hur dem va, men jag skulle inte vilja kalla detta bara ett "rollspel", kanske mer ett "rollspelssimulator". Jag tänker inte sätta betyg förrän jag har spelat ett tag till och fått mer känn på spelet, men det lutar änsålänge åt en 4 men vi får se vad som händer.

<{POST_SNAPBACK}>

Ett tips, det är omöjligt att sätta ett rättvist betyg efter kort tid ("normal" för ett "normallångt" spel) i ett Elder Scrolls spel. Det kräver rätt lång "inspelningstid" :P .

#5

Postad 23 mars 2006 - 17:38

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0

Fick spelet igår och har spelat ett par timmar nu, måste säga att jag vet inte vad jag ska tycka änsålänge. Ibland tycker jag det är hur snyggt som helst och ibland bara sådär. Det roliga är att man börjar med att få prova på alla egenskaper, som t ex att vara magiker eller krigare, och hur mycket jag än ville bli en krigare så var jag bäst lämpad som en munk  :angry:  jaja skitsamma det får väl duga sålänge. Det är svårare att använda svärd i strid än att använda t ex magi vilket är lite synd då jag som sagt föredrar att vara en krigare. Har inte spelat föregångarna och vet inte hur dem va, men jag skulle inte vilja kalla detta bara ett "rollspel", kanske mer ett "rollspelssimulator". Jag tänker inte sätta betyg förrän jag har spelat ett tag till och fått mer känn på spelet, men det lutar änsålänge åt en 4 men vi får se vad som händer.

<{POST_SNAPBACK}>

Ett tips, det är omöjligt att sätta ett rättvist betyg efter kort tid ("normal" för ett "normallångt" spel) i ett Elder Scrolls spel. Det kräver rätt lång "inspelningstid" :P .

<{POST_SNAPBACK}>


Jo jag vet, så det är därför jag inte kommer sätta något betyg förrän jag har bildat mig en större uppfattning. Kan iaf ge en 5:a i betyg till ljudet, låter asbra :D

Jag har fått fixat från en polare i en spel affär så jag kan få spel lite tidigare än dem släpps. Kontakter är bra! <_<

#6

Postad 23 mars 2006 - 17:55

Storspelaren
  • Storspelaren
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Är spelet dynamiskat?

Edit: Ändras dag till natt medans man spelar osv?

Redigerat av Storspelaren, 23 mars 2006 - 18:19.


#7

Postad 23 mars 2006 - 18:43

mackan-165
  • mackan-165
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

Är spelet dynamiskat?

Edit: Ändras dag till natt medans man spelar osv?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag vill minnas att innan tråden rensades läste jag något om att vinden gjorde så att träden vajade på ett trovärdigt sätt, allt på grund av den "dynamiska vinden". Så det är i alla fall något dynamiskt. Vidare räknar jag med att det kommer skifta mellan dag och natt på ett trovärdigt sätt.

#8

Postad 23 mars 2006 - 19:04

Storspelaren
  • Storspelaren
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Är det så simpelt som att när det är dag och man går in i en grotta och sedan ut så är det kväll så är det mycket dåligt tycker jag. Flera spel denna generationen klarar detta galant...

#9

Postad 23 mars 2006 - 19:38

mackan-165
  • mackan-165
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

Är det så simpelt som att när det är dag och man går in i en grotta och sedan ut så är det kväll så är det mycket dåligt tycker jag. Flera spel denna generationen klarar detta galant...

<{POST_SNAPBACK}>


Nej nej, tro mig när jag säger att Oblivion inte är så SIMPELT! Det kommer vara väldigt realistiskt!

#10

Postad 23 mars 2006 - 20:43

Unregisteredf921e668
  • Unregisteredf921e668
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Jag hoppas verkligen att Discshop inte är lata och missat att skickat ut spelet så man har det imorgon.
Har inte fått nån leveransbekräftelse av dem men det släpps ju officiellt imorgon så de ska helt enkelt ligga i brevlåda och vänta när jag kommer hem.

Annars....... :P

Edit:
Bra jobbat Discshop, packetet låg i postlådan idag.
Har läst många som klagat på att inledningen var tråkig, tycker personligen att det var ett perfekt upplägg för att få bekanta sig med spelet och kontrollerna.
Och sen att få komma ut och titta ut över landskapen var underbart.

Redigerat av Unregisteredf921e668, 24 mars 2006 - 13:09.


#11

Postad 23 mars 2006 - 23:03

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0

Är spelet dynamiskat?

Edit: Ändras dag till natt medans man spelar osv?

<{POST_SNAPBACK}>


Jopp det gör det och på ett perfekt sätt, sakta men säkert ser man att natten är på ingående, från att solnedgången speglas i vattnet till dess att de första stjärnorna syns på natthimlen.

Väldigt bra gjort, har aldrig sett ett spel som har så bra stjärnor.

#12

Postad 24 mars 2006 - 00:59

Storspelaren
  • Storspelaren
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Jopp det gör det och på ett perfekt sätt, sakta men säkert ser man att natten är på ingående, från att solnedgången speglas i vattnet till dess att de första stjärnorna syns på natthimlen.

Väldigt bra gjort, har aldrig sett ett spel som har så bra stjärnor.

<{POST_SNAPBACK}>


Tjohoooo Postad bild

#13

Postad 24 mars 2006 - 17:19

OlovXLC
  • OlovXLC
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Lyckades med en dundertabbe... glömde att spara manuellt så efter 4 1/2 timme in i spelet så lyckas jag reta upp stadens alla vakter och allt jag kan ladda är en autosave som för mig tillbaka till när jag redan har retat upp alla vakterna. Blev så lagom glad över detta, svor en del och stängde av skiten.
Måste nu börja om från början vilket känns sådär lagom kul. :)
Varför inte som i de allra flesta spel där autosaven inte sparar över den äldre saven?

Annars helt ok spel så här långt...

#14

Postad 24 mars 2006 - 17:27

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
ahahahahaa, bästa på länge :)

tråkigt för dig dock...

#15

Postad 24 mars 2006 - 17:37

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Mitt spel sparar autosaven på en slot och så har jag egna savar utöver autosaven... det kan nog du också ha om du forskar lite i det :)

#16

Postad 24 mars 2006 - 17:43

Makk
  • Makk
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Lyckades med en dundertabbe... glömde att spara manuellt så efter 4 1/2 timme in i spelet så lyckas jag reta upp stadens alla vakter och allt jag kan ladda är en autosave som för mig tillbaka till när jag redan har retat upp alla vakterna. Blev så lagom glad över detta, svor en del och stängde av skiten.
Måste nu börja om från början vilket känns sådär lagom kul. :)
Varför inte som i de allra flesta spel där autosaven inte sparar över den äldre saven?

Annars helt ok spel så här långt...

<{POST_SNAPBACK}>


Haha, fan jag gjorde samma jevla sak! Fast förlorade "bara" 1.5h spel...

#17

Postad 24 mars 2006 - 18:22

Unregisteredf921e668
  • Unregisteredf921e668
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Lyckades med en dundertabbe... glömde att spara manuellt så efter 4 1/2 timme in i spelet så lyckas jag reta upp stadens alla vakter och allt jag kan ladda är en autosave som för mig tillbaka till när jag redan har retat upp alla vakterna. Blev så lagom glad över detta, svor en del och stängde av skiten.
Måste nu börja om från början vilket känns sådär lagom kul. :)
Varför inte som i de allra flesta spel där autosaven inte sparar över den äldre saven?

Annars helt ok spel så här långt...

<{POST_SNAPBACK}>


Haha, fan jag gjorde samma jevla sak! Fast förlorade "bara" 1.5h spel...

<{POST_SNAPBACK}>


Aj då, är det bara att börja om ifall man retar upp vakterna?
Trodde man kunde sluta fred med dem på nåt sätt, det är väll bara för mig att börja om då.
5 timmars spelande åt skogen ;)

#18

Postad 24 mars 2006 - 18:48

Guwwic
  • Guwwic
  • Forumräv

  • 700 inlägg
  • 0
Spring ifrån dem? :)

#19

Postad 24 mars 2006 - 18:51

Unregisteredf921e668
  • Unregisteredf921e668
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Spring ifrån dem? :)

<{POST_SNAPBACK}>


Jo men det är ena envisa rackare de där vakterna.
Sen blir det nog svårt när man måste in till staden, det finns som bekant en och annan där ;)

#20

Postad 24 mars 2006 - 18:55

Noll19
  • Noll19
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Sitter här och tittar på min sprillans nya 360 och Oblivion. Spela tänker jag inte göra förens jag har köpt mig en 32" LCD nästa vecka för man vill ju inte förstöra spelupplevelsen med att köra på min CRT :)

#21

Postad 24 mars 2006 - 18:57

mackan-165
  • mackan-165
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
Hade tänkt skriva ner lite om Oblivion, dock inte en hel recension, eftersom det gör så många andra mycket bättre :rolleyes:

På plussidan hos Oblivion hittar vi allt möjligt;

+atmosfären överhuvudtaget, helt perfekt och verkligen dynamisk.
+grafiken. Kolla screenshotsen som finns lite varstans om ni inte tror mig
+allt !

på minussidan hittar vi dock bara en sak
- det är långt att gå i början :rolleyes:

Vet inte vem som tycker att inledningen är seg, jag tyckte den var väldigt bra ! Den drog igenom kontrollerna mycket bra !

Kan väl tilläggas att det är skönare att spela när det är dag i spelet :) varför vet jag inte :lol:

Jag röstade en solklar femma på detta spelet i alla fall !

PS. Varför sitter jag framför datan om spelet nu är så underbart då? Joo, tyvärr måste min bror också få sin beskärda andel ;)


//mackan

#22

Postad 25 mars 2006 - 02:35

Noll19
  • Noll19
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Sitter här och tittar på min sprillans nya 360 och Oblivion. Spela tänker jag inte göra förens jag har köpt mig en 32" LCD nästa vecka för man vill ju inte förstöra spelupplevelsen med att köra på min CRT  :)

<{POST_SNAPBACK}>


He he he...kunde hålla mig en timme och sedan gick det inte längre. Har precis slutat spela efter 6 1/2 timmes spel...Oblivion är det bästa RPG-spelet jag spelat.

+ Det bästa RPG-spelet jag spelat
- Det poppar upp lite här och var och det är lite synd
- Tycker det laddas för ofta

Mitt betyg: 90/100

#23

Postad 25 mars 2006 - 13:54

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Sitter här och tittar på min sprillans nya 360 och Oblivion. Spela tänker jag inte göra förens jag har köpt mig en 32" LCD nästa vecka för man vill ju inte förstöra spelupplevelsen med att köra på min CRT  ;)

<{POST_SNAPBACK}>


He he he...kunde hålla mig en timme och sedan gick det inte längre. Har precis slutat spela efter 6 1/2 timmes spel...Oblivion är det bästa RPG-spelet jag spelat.

+ Det bästa RPG-spelet jag spelat
- Det poppar upp lite här och var och det är lite synd
- Tycker det laddas för ofta

Mitt betyg: 90/100

<{POST_SNAPBACK}>



eh jag förstår det, hålla sig tills dess att man kan spela på HD tv är inte direkt nödvändigt då det ser otroligt ut på vad man än spelar på.... eller kanske inte på just 32 tums LCD tvs i och för sig....

#24

Postad 25 mars 2006 - 14:33

Noll19
  • Noll19
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

...det ser otroligt ut på vad man än spelar på.... eller kanske inte på just 32 tums LCD tvs i och för sig....

<{POST_SNAPBACK}>


Nähä...varför gör det sig inte på en 32" då?

#25

Postad 25 mars 2006 - 20:03

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Ni som snackar "oblivion på crt, lcd 32" , etc", kolla in bilderna under under länken ;) Något att bita i!

Varför inte spela på lite större skärm?

Bifogad fil  PICT2320.JPG   390,47K   359 Antal nerladdningar

Datorn är en p4 3.0 6800GT, 1.5gb minne. Dock är nåt fel på min GPU och den rusar snabbt upp i över 110 grader C när jag lirar Oblivion. Dags att städa datorn?

Redigerat av maximm, 25 mars 2006 - 20:08.


#26

Postad 25 mars 2006 - 20:08

mackan-165
  • mackan-165
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

Ni som snackar "oblivion på crt, lcd 32" , etc", kolla in bilderna under under länken ;) Något att bita i!

Varför inte spela på lite större skärm?



Datorn är en p4 3.0 6800GT, 1.5gb minne. Dock är nåt fel på min GPU och den rusar snabbt upp i över 110 grader C när jag lirar Oblivion. Dags att städa datorn?

<{POST_SNAPBACK}>


Haha vad menas med bilderna ? ;) Är TV'n stor eller ? Det framgår väl inte direkt ? B)

EDIT: Nu såg jag , okej , den var ganska stor :D . Om det nu ens är en tv d.v.s. ;)

Redigerat av mackan-165, 25 mars 2006 - 20:09.


#27

Postad 25 mars 2006 - 20:09

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Nja, räcker 100 tum för dig ;) ?

#28

Postad 25 mars 2006 - 20:11

mackan-165
  • mackan-165
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

Nja, räcker 100 tum för dig ;) ?

<{POST_SNAPBACK}>


Är den din ? Måste vara fett att spela på den ;)

#29

Postad 25 mars 2006 - 20:53

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Är så sjukt nöjd med Oblivion. Hade enorma förväntningar och hittills är de mer än infriade.

Såg trevligt ut med projje och Oblivion. Kör just nu med 28" crt, hehe. Ser förvånadsvärt bra ut ändå. Blir 50" i april iallafall så det finns hopp.


Kul med repetition av uppdrag i fighters guild. Tänker då på
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


Ujujuj vilket spel ;)

#30

Postad 25 mars 2006 - 21:19

Noll19
  • Noll19
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Ni som snackar "oblivion på crt, lcd 32" , etc", kolla in bilderna under under länken ;) Något att bita i!

<{POST_SNAPBACK}>


32" LCD räcker för mig.

#31

Postad 25 mars 2006 - 21:48

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Sitter här och tittar på min sprillans nya 360 och Oblivion. Spela tänker jag inte göra förens jag har köpt mig en 32" LCD nästa vecka för man vill ju inte förstöra spelupplevelsen med att köra på min CRT  ;)

<{POST_SNAPBACK}>


He he he...kunde hålla mig en timme och sedan gick det inte längre. Har precis slutat spela efter 6 1/2 timmes spel...Oblivion är det bästa RPG-spelet jag spelat.

+ Det bästa RPG-spelet jag spelat
- Det poppar upp lite här och var och det är lite synd
- Tycker det laddas för ofta

Mitt betyg: 90/100

<{POST_SNAPBACK}>

har du provat tipset som jag gav tidigare i tråden för att få bort dom långa laddningstiderna?

#32

Postad 25 mars 2006 - 22:24

Noll19
  • Noll19
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

har du provat tipset som jag gav tidigare i tråden för att få bort dom långa laddningstiderna?

<{POST_SNAPBACK}>


Menar du tipset som rensar cachen så ja. Det jag menar med att det laddas ofta är att man inte behöver gå många meter förens det "nya" området laddas in och det är lite synd för hade dom släppt spelet om en månad så hade dom kunnat optimera spelet lite bättre.

#33

Postad 26 mars 2006 - 13:26

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Jag är fläskigt nöjd med detta spel. Hade skyhöga förväntningar, och de verkar så långt infrias med råge. De brister som omtalats ang. framerate eller långa laddtider märker jag inget av. Men jag kör med catche-knepet. Ibland kanske lite låg framerate, men inget farligt alls. Stämningen är ju sagolikt bra! Vilket underbart spel. Tur att man har en liten dotter, annars skulle det nog bli dygnet runt.

Är det förresten ngn som vet hur hög level man kan uppnå? Är redan på lv 8...

Ett stort plus för cdon, som skickade ut det till releasedagen!

#34

Postad 26 mars 2006 - 19:24

Noll19
  • Noll19
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Är lite fundersam över en sak. Enligt min spelarstatistik (måste vara inloggad på Live för att se) så har jag låst upp 26% av Oblivion. Känns som om "Main Quest" inte är på så speciellt många timmar eftersom jag bara spelat i 8 och redan klarat 1/4 av spelet!?

Redigerat av Noll19, 26 mars 2006 - 19:28.


#35

Postad 26 mars 2006 - 20:13

Ryssen
  • Ryssen
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Är lite fundersam över en sak. Enligt min spelarstatistik (måste vara inloggad på Live för att se) så har jag låst upp 26% av Oblivion. Känns som om "Main Quest" inte är på så speciellt många timmar eftersom jag bara spelat i 8 och redan klarat 1/4 av spelet!?

<{POST_SNAPBACK}>



Det är möjligvis inte så att du öppnat 13/50 acheivments? Det går väl efter det om jag inte minns fel.

Redigerat av Ryssen, 26 mars 2006 - 20:14.


#36

Postad 26 mars 2006 - 20:27

mackan-165
  • mackan-165
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

Är lite fundersam över en sak. Enligt min spelarstatistik (måste vara inloggad på Live för att se) så har jag låst upp 26% av Oblivion. Känns som om "Main Quest" inte är på så speciellt många timmar eftersom jag bara spelat i 8 och redan klarat 1/4 av spelet!?

<{POST_SNAPBACK}>



Det är möjligvis inte så att du öppnat 13/50 acheivments? Det går väl efter det om jag inte minns fel.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag tror ryssen har rätt asså, Bethesda har nog inte gjort varje litet uppdrag ett achievement, utan bara de större uppdragen.

Redigerat av mackan-165, 26 mars 2006 - 20:28.


#37

Postad 26 mars 2006 - 21:46

Noll19
  • Noll19
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Jag tror att det är dom som är själva grundspelet men när man har klarat dom så kan man ju alltid "leka runt".

#38

Postad 27 mars 2006 - 00:19

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Jag har hittat en rolig/för jävlig bugg i spelet. Inte hundra om det är en bugg, man gör bara som vanligt. Det du får ut av det att du levlar snabbt och maxar personality/ intelligence/ willpower samt illusion/ conjuration/ arcane. Funkar nog bara med magiker.

Vill du veta hur man gör? Läs i spolern. Vill du inte förstöra spelet (a la diablo 1 med duping) med att trycka på en knapp strunta i det. Kommentera heller inte hur ni gör, alla vill inte göra på detta sättet.

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

Redigerat av maximm, 27 mars 2006 - 00:21.


#39

Postad 27 mars 2006 - 01:10

Andreas
  • Andreas
  • Expert

  • 493 inlägg
  • 0

Jag har hittat en rolig/för jävlig bugg i spelet. Inte hundra om det är en bugg, man gör bara som vanligt. Det du får ut av det att du levlar snabbt och maxar personality/ intelligence/ willpower samt illusion/ conjuration/ arcane. Funkar nog bara med magiker.

Vill du veta hur man gör? Läs i spolern. Vill du inte förstöra spelet (a la diablo 1 med duping) med att trycka på en knapp strunta i det. Kommentera heller inte hur ni gör, alla vill inte göra på detta sättet.

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

<{POST_SNAPBACK}>


Det är ingen bugg. Systemet fungerar så. Det fungerar precis likadant som i föregångaren Morrowind. Det finns även lite fler saker man kan göra för att kunna öka 3 av sina stats med 5 per level. Men gör man på det sättet så blir man ju en "powergamer" något som känns oseriöst i rollspelssammanhang... Men jag antar att de flesta som lirar Oblivion är just powergamers...

#40

Postad 27 mars 2006 - 09:20

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Mjo, det som gör det till en bugg, är att få att få 100 i skill så behöver du inte ens vara vid datorn =/ För att levla måsta man iaf gå dit var 5e min o sova

#41

Postad 27 mars 2006 - 19:31

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
vilket ska man köpa, ghost recon lr oblivion?
jag är rädd att jag bara vill köpa oblivion för grafiken men när den excitmenten har lagt sig så är det kanske int enåt för mig. ghost ser ju också bra ut men är mer klara mål och rakare gameplay om ni fattar.

vilket ska jag köpa? och säg inte båda, hade jag råd med det skulle jag ha gjort det redan :P

#42

Postad 27 mars 2006 - 19:33

mackan-165
  • mackan-165
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

vilket ska man köpa, ghost recon lr oblivion?
jag är rädd att jag bara vill köpa oblivion för grafiken men när den excitmenten har lagt sig så är det kanske int enåt för mig. ghost ser ju också bra ut men är mer klara mål och rakare gameplay om ni fattar.

vilket ska jag köpa? och säg inte båda, hade jag råd med det skulle jag ha gjort det redan :o

<{POST_SNAPBACK}>


Svårt val :P . Det beror på din personlighet isådanafall, om du är lite mer rastlös är GRAW ditt alternativ, i alla andra fall ska du välja Oblivion!

#43

Postad 28 mars 2006 - 10:35

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

  • 659 inlägg
  • 0
Haha, lagade min projje igår som varit trasig i flera månader. Efter att ha spelat Oblivion på en 22" skräp crt och tyckt det sett helt ok ut ser nu spelet ut som en dröm. Oj oj oj vad snyggt det är i HD. Alltså känslan att gå från den lilla tv'en till 100" går inte att beskriva. Coooolt :wub:!

#44

Postad 28 mars 2006 - 12:36

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Halloj,

Jag har i alla år inte haft tålamod att spela denna typ av spel "länge". De blir efter ett tag lite tröttsamma och upprepande. Jag provade på morrowind på PC och även andra spel som FABLE till xbox t ex och även KOTR. Alltid samma visa, först fräckt sedan tråkigt och segt.

Vet inte vad det är med Oblivion, men det har fängslat mig. Förmodligen för att det finns en balans mellan spänning och nyfikenhet. Vad händer om jag gör det där? Frågar jag mig hela tiden.
Just nu går jag bet nere i en grotta (mellan Kvatch och Welton(tror det var det :wub: ) med Zombies och en flygande magiker som jag måste förbi för att kunna gå djupare ner i grottan. Förmodligen måste jag bli bättre på allt innan jag kan slå honom, men det är just detta som är drivande tycker jag.

Då man nu närmar sig sitt 38:e levnads år och sambon undrar om man har en skruv lös som först NU verkligen gillar att spela TV-spel. Vad ska man då säga ;) till försvar? Pojken får faktiskt skaffa sig en egen 360, jag lånar inte ut den längre.

5+ i betyg av mig

#45

Postad 28 mars 2006 - 19:07

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0
Känns som en stark femma för min del!
Synd bara man har barn ibland, kan inte direkt ta dom där åtta timmars passen man kunde förut. :wub:

#46

Postad 28 mars 2006 - 19:19

mackan-165
  • mackan-165
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
Jag har, efter 24timmars Oblivion, inte ändrat min åsikt. Det här ÄR det bästa spelet någonsing. En fråga har jag dock :wub: . Vad är "daedra" för något? Jag vet att det har något med fienderna att göra, men vad exakt är det ? ;)

#47

Postad 28 mars 2006 - 22:02

catalyst7
  • catalyst7
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Deadra är en "demon" från Oblivion (oblivion är typ hel-vetet alltså).

EDIT: Wtf, störig censur

Redigerat av catalyst7, 28 mars 2006 - 22:04.


#48

Postad 29 mars 2006 - 12:06

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0

Deadra är en "demon" från Oblivion (oblivion är typ hel-vetet alltså).

EDIT: Wtf, störig censur

<{POST_SNAPBACK}>


Jag hittade ett par portar till Oblivion när jag var och rotade runt i ödemarken. Efter att ha slaktat ned de fiender som kom ut gick jag igenom, och gick runt i Oblivion Wastes ett tag, upp i ett par torn och stridandes mot fiender. Förstod dock inte riktigt poängen. Det gick ju inte att stänga porten som i Kvatch. Någon som vet?

#49

Postad 29 mars 2006 - 14:47

mackan-165
  • mackan-165
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

Deadra är en "demon" från Oblivion (oblivion är typ hel-vetet alltså).

EDIT: Wtf, störig censur

<{POST_SNAPBACK}>


Jag hittade ett par portar till Oblivion när jag var och rotade runt i ödemarken. Efter att ha slaktat ned de fiender som kom ut gick jag igenom, och gick runt i Oblivion Wastes ett tag, upp i ett par torn och stridandes mot fiender. Förstod dock inte riktigt poängen. Det gick ju inte att stänga porten som i Kvatch. Någon som vet?

<{POST_SNAPBACK}>


Tack catalyst7.

Till din fråga David, du måste upp i tornen och leta efter en pelare av eld typ, den ska du upp till toppen av för att ta bort någon boll som är allra högst upp, som i portalen i Kvatch. Kabom och den är borta !

#50

Postad 30 mars 2006 - 08:09

cyanide
  • cyanide
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0
Någon som har ett bra tips hur man "levelar" snabbt som scout?



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.