Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Just Cause + Just Cause 2

366 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om Just Cause? 5 är bäst (48 medlem(mar) har röstat)

Vad tycks om Just Cause? 5 är bäst

  1. 1 (8 röster [16.67%])

    Procent av omröstning: 16.67%

  2. 2 (2 röster [4.17%])

    Procent av omröstning: 4.17%

  3. 3 (12 röster [25.00%])

    Procent av omröstning: 25.00%

  4. 4 (19 röster [39.58%])

    Procent av omröstning: 39.58%

  5. 5 (7 röster [14.58%])

    Procent av omröstning: 14.58%

Rösta Gäster kan inte rösta
Just Cause (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 7 (4) Inga priser
Just Cause 2 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 7 7,6 (4) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 25 januari 2007 - 09:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Gamerankings

Postad bild

Har nyligen varvat spelet och tänkte skriva lite om det i Just Cause tråden. Till min förvåning fanns ingen Just Cause tråd. Det går inte för sig :)

Just Cause från svenska Avalanche Studios var en trevlig upplevelse. Det utspelar sig i ett västindien tema så det är turkost vatten, stränder, jungel och sköna solnedgångar som gäller. Musiken är lite mexikanskt inspirerad.

Det är värt att spela spelet enbart pga grafikmotorn, snacka om frihet. I vilket annat spel kan du grappelhooka upp till en helikopter och ta kontroll över den, flyga upp 5500 meter upp i luften genom volumetriska moln och sedan bara slänga sig ut och låta sig falla fritt/alternativt göra lite lufttrick. 1500 meter från marken vecklar man ut fallskärmen och beundrar den härliga utsikten eller prickskjuter på fiskmåsarna/papegojorna som flyger omkring. Vid 500 meter faller man sedan fritt igen och plumsar rakt ned i det underbara vattnet, dyker ned 50 meter genom fiskstimmen... och finner en pärla i en jättemussla på korallbottnen (ok, jag överdrev. Det finns ingen pärla). Världen är helt gigantisk och har en grym drawdistance.

Det är inte bara stort, det är snyggt också. Gröna jungler där varenda träd är detaljerat, snyggt refrakterande vatten, människor som går omkring och verkar ha en agenda... och himmlen är den snyggaste jag sett i ett spel, med moln som rör sig och dag som blir skymning och natt med stjärnor (som du kan åka upp till och stekas av värmen.... skoja bara). Det finns stora statyer, minst en stad med skyskrapor som t o m har fakereflektioner i fönsterrutorna (kul att flyga upp med sin minikopter och hoppa ut från den högsta förresten. Hade inget val iofs för när jag vände mig om så var minikoptern helt plötsligt borta :wub: ) och till och med flygplatser. Röken är snygg (vetifan om inte solljuset strimmar igenom röken ibland), helikoptrar har selfshadowing (dvs rotorbladsskuggan syns på helikoptern), elden är snygg etc etc. Man kan spela det enbart för sightseeing. Underbart att bara kolla med kameran från olika vinklar och höjder. Perfekt såhär i vintertider :unsure:

Man kan köra i stort sett allting. Vanliga bilar, motorcykel, monstertruckar, båtar, jetskis, undervattensjetskis (=P), helikoptrar, jaktplan, jumbojets, tanks, bussar.. u name it.

Rätt skön fysik, saker flyger omkring när man spränger dem och bildelar tappas och ligger kvar på marken, rörliga. Och explosionerna är häftiga. Det är tyvärr i actionen som spelet brister lite. Autotarget systemet siktar nästan av sig själv, så det är inget finlir direkt (vilket kan vara bra också). Spelet är inte speciellt svårt heller, man känner sig nästan odödlig onfoot. Checkpoints är bra utlagda. Animationerna är väldigt få dessutom och det är inte satisfierande att döda (däremot att spränga fordon). Det är mycket blur i spelet också... jag gillar det, men vissa kanske blir snurriga av det. Så fort man vänder på kameran så blurrar det till. Och pop-in finns och screentearing tydligen (som jag inte märkte någonting utav, vilket betyder att jag är helt okänslig för det. Yay för mig).

Storyn presenteras helt ok med och karaktärerna och filmsekvenserna därifrån är sköna. Huvudpersonen själv, Rico, ska tydligen vara influerad från Antonio Banderas rollfigur i Desperadofilmerna (aldrig sett dem). Det är variation på de ca 20 storyuppdrag som finns, men sen finns det massa sidemissions samt race + collectmissions. Och så kan man ta över settlements för att till slut ta över hela ön. Det är dessa grejer man koncenterar sig på om man vill ha lite mer att göra eller när man går efter achievments (att klara spelet ger bara ca 200).

Ok, nu blev det lite mer än vad jag tänkt ( :D ) men jag rekommenderar verkligen spelet om ni inte provat det och känner att det är speltorka och vill ha ett spel att slappa med. Jag får lite av samma känsla när jag spelar detta som när jag spelade Mercenaries på Xbox. Det är som sagt värt det bara för vyerna. Fick själv tag i det för 260 spänn begagnat, så det är inga pengar.

Men det måste väl vara någon annan som spelat det här också :angry: ?

Redigerat av Zoiler, 08 januari 2008 - 15:12.


#2

Postad 26 januari 2007 - 09:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Inga svar? Då finns det två alternativ.

1) Ni har inte läst texten, så mycket som jag pimpar spelet så skulle ni redan svarat att ni ska köpa det och åkt till affären och handlat by now :D

2) Ni har läst texten men alla har redan spelat det och bryr sig inte om att svara för att de tycker det är så kasst :huh:

Skämt åsido, någon annan måste väl ha spelat det =P? Det finns ingen ursäkt att inte ha spelat det, det är bättre än GTA :D

#3

Postad 26 januari 2007 - 09:59

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0
Jo har har spelat det i stort sett hela hösten, kanon spel. Ser fram emot 2;an.

Får en klar 4 av mig.

#4

Postad 26 januari 2007 - 11:14

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Jag har helt enkelt inte orkat läsa all text ännu <_<
Och så testade jag detta spelet till PC och tyckte det var ganska dåligt, och bara pga det var en dålig konsollportning.

#5

Postad 26 januari 2007 - 12:32

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Jag spela demot. och det var ganska kul tyckte jag.
Andledningen till att jag alldig köpte spelet är att man
springer som john cleese i Monty Pythons Ministry Of Silly Walks.
om det kan vi ju inte ha. <_<

#6

Postad 26 januari 2007 - 12:37

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0

Jag har helt enkelt inte orkat läsa all text ännu <_<
Och så testade jag detta spelet till PC och tyckte det var ganska dåligt, och bara pga det var en dålig konsollportning.

<{POST_SNAPBACK}>


Det är tvärtom, jag hade spelet till PC, går inte att jämföra med 360 versionen vilket är såklart bättre på alla punkter, detta spelet är utvecklat till just 360 i grunden.

#7

Postad 26 januari 2007 - 13:14

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Det är tvärtom, jag hade spelet till PC, går inte att jämföra med 360 versionen vilket är såklart bättre på alla punkter, detta spelet är utvecklat till just 360 i grunden.


Nej faktiskt inte.
Detta spel var under utveckling i flera år till Pc och ps2 innan det utannonserades till 360.
Så det är faktiskt ett Pc spel frånbörjar.

#8

Postad 26 januari 2007 - 13:18

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0

Det är tvärtom, jag hade spelet till PC, går inte att jämföra med 360 versionen vilket är såklart bättre på alla punkter, detta spelet är utvecklat till just 360 i grunden.


Nej faktiskt inte.
Detta spel var under utveckling i flera år till Pc och ps2 innan det utannonserades till 360.
Så det är faktiskt ett Pc spel frånbörjar.

<{POST_SNAPBACK}>


Har för mig att jag läst någonstans att Avalanche haft just 360 som utvecklingsplatform.

#9

Postad 26 januari 2007 - 13:18

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Jag har helt enkelt inte orkat läsa all text ännu <_<
Och så testade jag detta spelet till PC och tyckte det var ganska dåligt, och bara pga det var en dålig konsollportning.

<{POST_SNAPBACK}>


Missade ett ganska viktigt ord där, ska vara "och inte bara pga det var en dålig portning".

#10

Postad 26 januari 2007 - 13:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Yes! Nu får du och jag slåss för A "Just Cause" så att säga Danhill B) . Och tvåan är faktiskt utannonserad så det lär bli grymt. Hoppas man kan grappla på allting då <_<

Men spelet är inte utvecklat till 360 i grunden även om man mycket väl kan tro det. Första gången jag såg det var på Kontroll (svenskt spelprogram på SVT) i en intervju och då var det på PC. Såg riktigt grymt ut då, precis som nu. Faktiskt så var spelet tänkt att enbart komma till PC och Xbox men iom att 360 kom så valde man att försena och lansera på den också. Det syns verkligen inte att spelet har sina rötter i Xbox/PC.

Amidst all this buzz comes a game that was originally developed for Xbox and PlayStation 2, which has been ported over to Xbox 360. I can hear a lot of sighs and groans at this remark - after all, it'll probably be the usual last-gen game with a slight next-gen graphical makeover, right? Well, not in this case - ironically it's this particular game that amongst many dedicated Xbox 360 developed titles really stands above the crowd and gives you Just Cause to be excited about the next generation.


http://www.acegamez...._Cause_X360.htm

360 versionen är den ultimata dock.

Jag har helt enkelt inte orkat läsa all text ännu

Nu läser du och blir övertygad, varför tror du jag skrev allt B) ? Och tänk på att PC och 360 versionen är två skilda spel.

Dolph: Du ska inte springa i spelet, du ska flyga :lol: (man behöver faktiskt inte springa speciellt mycket eftersom man alltid kan kalla in fordon direkt via pausmenyn. Och när man får grappelhooken så är det bara till att lifta med allt och alla :blink: )

#11

Postad 26 januari 2007 - 13:56

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
faan zoiler du har precis sålt in detta spelet till mig! ska se om jag hittar det riktigt billigt någonstans hehe

#12

Postad 26 januari 2007 - 21:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

faan zoiler du har precis sålt in detta spelet till mig! ska se om jag hittar det riktigt billigt någonstans hehe

<{POST_SNAPBACK}>

Härligt, one more to the Cause :lol:

Då var tråden värt det <_<

#13

Postad 26 januari 2007 - 21:53

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
Jag har åxo detta lir.. tycker det är lite som mercinaries fast på en annan ö.. skönt att man alltid har fallskärm på sig, när man tar sig en tur i helikopter eller flygplan :D

D e för övrigt en polares polare som har gjort explosionerna i spelet

Redigerat av Majorglenn, 26 januari 2007 - 21:55.


#14

Postad 26 januari 2007 - 22:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Jag har åxo detta lir.. tycker det är lite som mercinaries fast på en annan ö.. skönt att man alltid har fallskärm på sig, när man tar sig en tur i helikopter eller flygplan :D

Eller motorcykel ;)

Tycker spelet är undervärderat på Gamerankings...73% känns för mediokert.

D e för övrigt en polares polare som har gjort explosionerna i spelet

Va? Bara en person som gör det?

#15

Postad 26 januari 2007 - 22:38

Phosphor
  • Phosphor
  • Användare

  • 197 inlägg
  • 0

Det är tvärtom, jag hade spelet till PC, går inte att jämföra med 360 versionen vilket är såklart bättre på alla punkter, detta spelet är utvecklat till just 360 i grunden.


Nej faktiskt inte.
Detta spel var under utveckling i flera år till Pc och ps2 innan det utannonserades till 360.
Så det är faktiskt ett Pc spel frånbörjar.

<{POST_SNAPBACK}>


Har för mig att jag läst någonstans att Avalanche haft just 360 som utvecklingsplatform.

<{POST_SNAPBACK}>


Nope vi utvecklade på PC för Xbox och PS2, 360 versionen kom senare.
Kul att ni gillar spelet...

#16

Postad 26 januari 2007 - 22:45

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

  • 1 887 inlägg
  • 0
Det är ett av de bästa spelet till 360n tycker jag. Så jäkla skönt!

Du har precis fångat spelets alla sidor Zoiler! Rekommenderas!

#17

Postad 26 januari 2007 - 23:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Kul att så många håller med. Jag var nästan rädd att jag skulle vara ensam om att gilla det eftersom ingen tråd fanns :lol:

Ju fler som rekommenderar desto bättre. Alla borde testa detta :D

Gillar man Crackdown för friheten att hoppa mellan byggnader så kommer man garanterat gilla JC.

(förväntar mig snart ett pressutlåtande från Avalanche om en oförklarlig massiv försäljningsökning för Just Cause ;) )

Redigerat av Zoiler, 26 januari 2007 - 23:09.


#18

Postad 26 januari 2007 - 23:39

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0

Det är tvärtom, jag hade spelet till PC, går inte att jämföra med 360 versionen vilket är såklart bättre på alla punkter, detta spelet är utvecklat till just 360 i grunden.


Nej faktiskt inte.
Detta spel var under utveckling i flera år till Pc och ps2 innan det utannonserades till 360.
Så det är faktiskt ett Pc spel frånbörjar.

<{POST_SNAPBACK}>


Har för mig att jag läst någonstans att Avalanche haft just 360 som utvecklingsplatform.

<{POST_SNAPBACK}>


Nope vi utvecklade på PC för Xbox och PS2, 360 versionen kom senare.
Kul att ni gillar spelet...

<{POST_SNAPBACK}>


Ok Ok jag ger mig :D

För övrigt, grattis till ett kanon spel, hoppas det sålde ordentligt, ser fram emot en uppföljare så snart som möjligt.

#19

Postad 27 januari 2007 - 15:34

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Ja en uppföljare där man inte galopperar fram som en häst tack :D

#20

Postad 27 januari 2007 - 15:50

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0

Jag har åxo detta lir.. tycker det är lite som mercinaries fast på en annan ö.. skönt att man alltid har fallskärm på sig, när man tar sig en tur i helikopter eller flygplan :D

Eller motorcykel :lol:

Tycker spelet är undervärderat på Gamerankings...73% känns för mediokert.

D e för övrigt en polares polare som har gjort explosionerna i spelet

Va? Bara en person som gör det?

<{POST_SNAPBACK}>


jag vet inte om han gjorde d själv.. han jobbar iaf på det företaget å till just cause vet jag att han gjorde explosioner.. that´s all ;)

#21

Postad 27 januari 2007 - 17:49

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0

Ja en uppföljare där man inte galopperar fram som en häst tack :D

<{POST_SNAPBACK}>


Att rata ett spel på grund av en sån liten detalj är löjligt tycker jag, alla är vi olika visserligen, men du vet inte vad du går miste om.

#22

Postad 28 januari 2007 - 11:28

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Testade lite Just Cause på gamla krysslådan, men har för mig att jag lämnades relativt oberörd.

Men eftersom du är så tjatig Zoiler, så plockar jag hem demon till 360:n nu för en "second opinion" :huh: :)

#23

Postad 28 januari 2007 - 12:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Testade lite Just Cause på gamla krysslådan, men har för mig att jag lämnades relativt oberörd.

Men eftersom du är så tjatig Zoiler, så plockar jag hem demon till 360:n nu för en "second opinion"  :D  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Äh du kan aldrig lita på demos, det enda rätta är att köpa spelet NU :huh:

Fast Xbox versionen och 360 versionen är väldigt olika. Grafiken gör mycket av spelet för min del och den kan inte jämföras med Xbox versionen.

#24

Postad 28 januari 2007 - 22:00

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Att rata ett spel på grund av en sån liten detalj är löjligt tycker jag, alla är vi olika visserligen, men du vet inte vad du går miste om.


Att rata spel för meninglösa detaljer är ju vad jag gör bäst. :)
vill även slå ett slag för att skuggorna i spelet är för "mättade" :angry:

#25

Postad 30 januari 2007 - 10:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Två saker som utvecklarna kan tänka på till nästa gång:

Ta bort autocentreringen av kameran eller ha alternativ att stänga av. Jag vill kunna hoovra i helikoptern med kameran placerad ovanför den och scanna av marken efter collectitems. Väldigt irriterande att kameran snurrar fram igen var 3:e sekund.

Lägg in autosave när man hittat collectitems eller klarat race. Inte så kul när spelet stängs av och man har åkt över halva ön i flera timmar på jakt efter collects och race. 100+ achievments som jag inte kommer orka igen =P.

...

Sen kan de lägga in lite fler djur till nästa spel också (inte bara fåglar och fiskar). Spelet är ju ändå en turistattraktion. Hade vart kul att kunna bli attackerad av en haj i havet eller en leopard mitt i jungeln.

#26

Postad 30 januari 2007 - 12:40

dmncr
  • dmncr
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Jag köpte spelet men bytte in de efter 5-6 dagar.. egentligen vet jag inte varför ja aldrig fastnade för det eftersom att det innehåller i stort sett allt som jag vill se i ett spel.. Gillade dock inte autoaimen, den va lite föör bra sen tycker jag uppdragen på något sett va för enformiga .. Hade iofs väldigt kul i ett par dagar när jag bara lekte omkring.. Va riktigt kul att ta en snabb bil, leta upp ett riktigt högt berg å sen bara ta sats å ge gärnet utför en klippkant med bilen, sedan hoppa ur i sista sekund och landa snyggt me fallskärmen =)

Attackhelikoptrarna va också riktigt roliga, man va nästan lite väl oövervinnerlig me en sån =)

#27

Postad 30 januari 2007 - 14:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Attackhelikoptrarna va också riktigt roliga, man va nästan lite väl oövervinnerlig me en sån =)

<{POST_SNAPBACK}>

Jasså? Prova att attackera några anti-air så ska du se hur oövervinnerlig du känner dig ;)

Fanns några missions på slutet där det var lite svårt (läs omöjligt) att göra en direkt helikopterattack (som annars är det bästa alternativet). Så fort man kom i närheten fick man ett tjog missiler mot sig och man hann inte se dem innan man sprängdes.

För att inte tala om att det kan spawnas polishelikoptrar bakom en. Helt plötsligt blir man sänkt.

#28

Postad 24 mars 2007 - 08:56

Sicken
  • Sicken
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Gled runt lite för att jag kände ett sug efter nåt nytt lir. Zoiler, är det hälften så bra som du framställer det så är jag helnöjd :). 299:- på Webhallen är ganska överkomligt, så man la till Lost Planet också. Chefen kommer inte bli glad :D.

#29

Postad 24 mars 2007 - 14:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Gled runt lite för att jag kände ett sug efter nåt nytt lir. Zoiler, är det hälften så bra som du framställer det så är jag helnöjd :).

I speak only the unadultered, neutral, complete truth :P

Skriv gärna lite om dina intryck sen :D

Och apropå det. Outrage, var det så dåligt :blink: ?

#30

Postad 25 mars 2007 - 22:28

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Inte hunnit en, ska sätta mig nästa helg å testa ordentligt. Återkommer då. :)

#31

Postad 26 mars 2007 - 00:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Lookin forward to it :)

#32

Postad 26 mars 2007 - 21:19

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Vet inte varför jag får en stor lust att ta en jolle när jag lirar Just Cause =)

#33

Postad 11 april 2007 - 21:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Inte hunnit en, ska sätta mig nästa helg å testa ordentligt. Återkommer då.  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har nästa helg varit :huh:

#34

Postad 03 juli 2007 - 12:33

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
Köpte detta spel för ett tag sedan men inte testat det fören nu pga trasig konsol, måste säga att jag tycker spelet är stört skönt. Vyerna slår helt klart Oblivion och John Cleese gång stilen stör jag mig inte på, och autosiktet gör att det känns lite som ett arkad spel. Kul att man kan flyga under vattnet också, så man inte krashar ifall man flyger för nära vattnet :D. Ingen som vet vart man hittar ett jetplan, finns bara en massa tråkiga Cessna liknande plan på flygplatserna?

#35

Postad 03 juli 2007 - 13:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Kul att man kan flyga under vattnet också, så man inte krashar ifall man flyger för nära vattnet :P.

<{POST_SNAPBACK}>

Om du flyger för djupt så är det krash bom bang dock :D

Välkommen till JC klubben ;)

#36

Postad 29 december 2007 - 16:22

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Var och handlade på Coop idag å hittade Just Cause för 199 spänn.
Blev ett impulsköp ;)

Hoppas de är ett skapligt tidsfördriv när man har kramp i händerna från GH3 :D

#37

Postad 29 december 2007 - 17:41

Unregisteredf664f8f0
  • Unregisteredf664f8f0
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0
har varit sugen på JC ett tag, men trodde det skulle vara lite B haha, men får se hur det blir! Kanske blir ett inköp av JC.

#38

Postad 29 december 2007 - 19:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
72% på gamerankings är ju inte såå dåligt.
Ska testa ikväll ;)

#39

Postad 29 december 2007 - 19:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Vadå Gamerankings? Läs förstainlägget ffs. Lyssna på mig! ;)

#40

Postad 29 december 2007 - 19:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Heh..Mycket bra skrivet.Kan lova att ja blev riktigt sugen att börja spela direkt ;)

OT
Citat zoiler
"som du kan åka upp till och stekas av värmen.... skoja bara"
Fick du det från när Lestat gick ut i öknen och flög rakt upp mot solen :D

#41

Postad 29 december 2007 - 19:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Heh..Mycket bra skrivet.Kan lova att ja blev riktigt sugen att börja spela direkt ;)

OT
Citat zoiler
"som du kan åka upp till och stekas av värmen.... skoja bara"
Fick du det från när Lestat gick ut i öknen och flög rakt upp mot solen ;)

Tack. Nej, det är min egen "kreation". Aldrig läst the Vampire Chronicles som jag antar att du syftar på :D

#42

Postad 29 december 2007 - 20:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Ah oki :-)

Du har helt rätt..Läs dom ;)

#43

Postad 03 januari 2008 - 18:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Just Cause 2- lite info:

http://www.computera...e.php?id=178432

Postad bild
Postad bild

Using the developer's new Avalanche Engine 2.0 means that many more things are possible in Just Cause 2. Firstly the old island is out, as you'd expect. In its place is the island of Panau, a tropical paradise in South East Asia ruled over by the ruthless dictator Baby Panay.


Mer fokuserat på utforskning nu tydligen. Bättre combat säger de också (vilket är bra då det var det som var lite dåligt med JC). Cant wait :unsure:

#44

Postad 03 januari 2008 - 18:41

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
Ser trevligt ut... har dessutom spelat klart i stort sett hela JC.. har 975 achievements poäng!! Har lixom kommit massa andra spel emellan!

Edit: Inlägg nummer 1000!

Redigerat av Majorglenn, 03 januari 2008 - 18:42.


#45

Postad 03 januari 2008 - 18:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Ser trevligt ut... har dessutom spelat klart i stort sett hela JC.. har 975 achievements poäng!! Har lixom kommit massa andra spel emellan!

Edit: Inlägg nummer 1000!

Haha, jag också. Det var något jäkla stunt jag inte orkade med annars 1000/1000.

Bra att de inte behöver göra PS2/Xbox versioner nu så bör grafiken bli ännu bättre. Och den var redan fenomenal.

#46

Postad 04 januari 2008 - 19:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Så här såg ettan ut för övrigt:

Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Vackraste 360 spelet :unsure:

#47

Postad 04 januari 2008 - 22:03

Unregistered96c62822
  • Unregistered96c62822
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0
Detta spelet kom före min tid som 360-ägare och jag visste inte ens att det fanns. Til now.

Efter att ha läst Zoilers första-inlägg så kunde det inte bli annat än ett köp. Älskar sandbox-spel såsom GTA och Crackdown så jag hoppas och tror att jag kommer gilla detta. Det såg dessutom riktigt snyggt ut så 278kr från webhallen var ju billigt. Moparman verkar dock ha fyndat rejält på Coop :unsure:

Synd bara att Outrage o co inte kom med synpunkter efter de fått spelet, hade vart kul att höra. Får hoppas att jag kan bidra med någon tanke i helgen när jag fått chansen att testa det. Känns bara så sjukt att köpa ett så pass gammalt spel som jag inte visste fanns. Något som jag inte är känd för att göra. Trodde jag hade pejl på det mesta av det bästa men tydligen inte, eller vad säger du Zoiler? ;)

Redigerat av Unregistered96c62822, 04 januari 2008 - 23:15.


#48

Postad 04 januari 2008 - 22:50

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0
Jag äslkar ju som alla andra GTA spelen men det hr var verkligen inget jag fastnade för. Det var snyggt ja men uppdragen var på tok för enformiga och eldstriderna blev bara ett nödvändigt ont eftersom känslan i vapnen var noll och att fienderna dog så lamt. Det är möjligt att jag spelat för mcket GTA och tycker att allt annat känns sämre och lamare men då borde ju andra GTA-fantaster få samma upplevelse.

#49

Postad 04 januari 2008 - 23:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Trodde jag hade pejl på det mesta av det bästa men tydligen inte, eller vad säger du Zoiler? ;)

Well, jag tyckte iallafall att det var bra :unsure: . Det har vissa brister i combat och animationer som jag skrev och Chrilletuff nämnde, men de har jag överseende med eftersom jag gillar friheten, fysiken och grafiken så mycket. Spelar man mainmission enbart så blir det underbart, men kort.

Jag hoppas på dig nu, alla andra som sagt "wow Zoiler, du sålde spelet till mig!" har inte lämnat en kommentar efter de spelat spelet... såatteh.... känns som jag lurar folk på pengar :D

Men det är klart man ska kolla i reabackarna efter äldre spel. De är lika bra för det. Spelade launchspelet Call of Duty 2 och det är det hittills bästa jag spelat (har inte spelat jättemånga av AAA titlarna dock).

Obs, jag älskar inte GTA. Gillar dem knappt ens. Har aldrig varvat något GTA.

#50

Postad 05 januari 2008 - 12:36

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

  • 1 102 inlägg
  • 0
Jag är inte heller en GTA-älskare, jag tycker GTA: San Andreas är bra om än fylld med lite väl jobbiga uppdrag. Jag tenderar att dö/misslyckas ungefär hälften av tiden. Det jag gillar med Just Cause är att det är casualenkelt, att inget är avspärrat från början som GTA utan att man kan få tag på fordonen när man vill och åka vart man vill när man vill. Det är lite mer leklåda än GTA-spelen, men saknar GTA-spelens djup och variation. (Framför allt knarkbossarnas säten är lite väl generiska.)

Själva huvudstoryn tar ju inte lång tid att klara i JC och är varierad, men sen är det ett perfekt spel att bara köra igång korta stunder och befria mer land åt gerillan eller knarkkartellen.

Är man tveksam och har 360:n så är det bara ladda ner demon som faktiskt erbjuder en miljö som inte finns med i spelet och en liten storysnutt som inte heller är med i det färdiga spelet. Ska finnas ett demo till PC också.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.