Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Shadow of the Tomb Raider

101 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Shadow of the Tomb Raider (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 6,37 (7) 959:-
Shadow of the Tomb Raider (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 9 8,5 (5) 97:-
Shadow of the Tomb Raider (PC) (PC-spel) 9 7,33 (2) 81:-

#51

Postad 15 september 2018 - 17:27

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Det är fotoläget, tog en bild från ERA. Så där stänger man nog av HUD:en.

 

Edit: Fast du kanske pratade om ditt eget spel -_-

Ah jo mitt eget spel. Jag är lite nipprig över inbränningar. Sen gillar jag hur rent de blir utan orealistiska interfaces också :)



#52

Postad 16 september 2018 - 01:21

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 0

Tror inte detta lir kommer sälja många 2080s :P

 

Såg väl inte jätteimponerande ut

 

 

Vad menar du? Spelet ser ju skitbra ut (även utan RTX-kort då om det var det du menade).

 

Det är rätt krävande i 3440x1440. Kör med ultra+TAA och det ligger runt 50-60 fps (funkar bra med Gsync).

 

Testade 1080p ultra med och då låg det på 100 i stort sett hela tiden (skärmens frekvens).

 

edit:

 

https://www.youtube.com/watch?v=KvN0w51xYdY


Redigerat av Ageve, 16 september 2018 - 01:28.


#53

Postad 16 september 2018 - 04:00

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0
Riktigt kul än sålänge men har nojja på att hitta varenda artefakt i spelet så det kommer att ta tid. :)

#54

Postad 16 september 2018 - 08:05

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
Om det ser bra ut med höga fps varför uppgradera?

Crysis såg hiskeligt bra ut i 10 fps för många och tvingade folk uppgradera ;)

Testat i 4k på oleden och måste man ha 60 FPS då lär man behöva uppgradera men fortsatt mer än spelbart på max inställningar.

#55

Postad 16 september 2018 - 12:25

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 0

Om det ser bra ut med höga fps varför uppgradera?

Crysis såg hiskeligt bra ut i 10 fps för många och tvingade folk uppgradera ;)

 

Nej, det är klart. Fast de hade nog inte sålt så många kopior av spelet om det krävde ett RTX-kort för att se bra ut (eller blev 10 fps utan).

 

Om de hade gått all-in med raytracing (inte bara skuggor med RTX) hade det kanske blivit ett nytt Crysis (diabilder ;) ).

 

edit: Några screenshots (3440x1440, ultra med HBAO+, SMAAT2X osv):

 

sottr01.png   sottr03.png

 

sottr2.png   sottr4.png

 

sottr5.png   sottr6.png

 

sottr7.png   sottr8.png

 

sottr09.png


Redigerat av Ageve, 16 september 2018 - 19:12.


#56

Postad 17 september 2018 - 05:52

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0
Fick inge vidare betyg i svt morgon.

#57

Postad 17 september 2018 - 10:22

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
Lite blandat. Fortfarande nyfiken och lider inte av stealth fokuset. Sen att de är mainstreamat kan jag leva med.

#58

Postad 17 september 2018 - 11:34

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 424 inlägg
  • 0
Ni som spelat på Xbox One X i Resolution Mode.
Är det lika mycket framedrops å screen tearing som det snackades om i Digital Foundry videon, eller har det kommit nåt patch?

Jag är allergisk mot screen tearing, fick nog av det under 360 epoken.

#59

Postad 17 september 2018 - 11:53

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 0

Fick inge vidare betyg i svt morgon.

 

Agdas & Bertils syförening gillade inte heller det ;)

 

Skämt och sido, har spelat 10 timmar och hittills är det bra. Som ROTTR fast ännu bättre spelmekanik (TR är överlägset Uncharted där), men animationer i cutscenes når inte upp till ND-nivå. Grafiken är såklart bättre dock. Bitvis riktigt imponerande med snygg ljussättning, högupplösta texturer, mycket tesselation osv.


Redigerat av Ageve, 17 september 2018 - 13:51.


#60

Postad 17 september 2018 - 16:37

fredl
  • fredl
  • Forumräv

  • 762 inlägg
  • 0
Jag har spelat 17h på XB1. Jag gillar det skarpt.

Speciellt att de har lagt manken till sig att det går att cleara fler camps med stealth.

En liten sak som jag har stört mig på är att jag har lagt ner ganska mycket energi och tid på att hitta map secrets som det senare visar sig att jag saknar utrustning för att öppna.

Kommer nog att satsa på 100% precis som i Rise

#61

Postad 17 september 2018 - 17:48

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Håller med båda föregående talare. Jag är drygt 50% in och är mycket nöjd. Tycker framför allt simma under vatten fungerar mycket bättre i detta spel.

Kör på PS4 Pro och tycker det är Uncharted 4-snyggt stundtals. Har inte jämfört sida vid sida, men magkänslan säger det i alla fall :)

#62

Postad 17 september 2018 - 18:04

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 424 inlägg
  • 0
Vi skaffade spelet på Xbox One X (tjejen orkade inte vänta längre), men ja, frameraten stuper på sina ställen, och det är t.o.m. tearing när man ska kolla på kartan :D
Önskar att vi skaffade till Pro:n istället.
Hellre då lägre upplösning och bättre flyt i High res mode.

Samma skit hände med Evil Within 2, på X, där frameraten emellanåt stuper rejält i t.ex. utomhusscenerna, men flyter på fint på PS4 Pro.

Bara för att dom KAN dra på så nära native 4K som möjligt, så kanske dom skulle hejda sig lite, och se till att frameraten inte droppar. En aggressiv dynamisk upplösning skulle behövas.

Det är inte gamebreaking, men det är störande när det dyker upp. Får se om det patchas.

Nån som vill byta en PS4 version mot Xbox One? :P

Redigerat av Svante Skoog, 17 september 2018 - 18:06.


#63

Postad 17 september 2018 - 18:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Tycker framför allt simma under vatten fungerar mycket bättre i detta spel.

 

Ja det gick ju inte i de tidigare  ;) . Inte fritt i alla fall.



#64

Postad 17 september 2018 - 18:14

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 424 inlägg
  • 0
Vilken version recenserar du Zoiler? :)

#65

Postad 17 september 2018 - 18:16

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 0

Ja det gick ju inte i de tidigare  ;) . Inte fritt i alla fall.

 

Det gick väl på några få ställen om jag inte minns helt fel.



#66

Postad 17 september 2018 - 19:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Vilken version recenserar du Zoiler? :)

 

Vet inte riktigt ännu, får se.

 

Det gick väl på några få ställen om jag inte minns helt fel.

 

 

Ja men inte fritt. Man simmade precis under ytan som i videon.

 

http://www.youtube.com/watch?v=f2jDwKEEUq4



#67

Postad 17 september 2018 - 20:15

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0

  
Ja men inte fritt. Man simmade precis under ytan som i videon.
 
http://www.youtube.c...h?v=f2jDwKEEUq4


Jaha, se där ja. Var väl därför jag tyckte det fungerade så dåligt då...:)

#68

Postad 18 september 2018 - 01:20

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0
Hitills gillar jag spelet skarpt på mitt Ps4 pro. TR är betydligt roligare än Uncharted serien och det bästa är att man kan gå tillbaks och hämta missade skatter senare i spelet vilket man inte kan (mig veterligen) i uncharted. :)

#69

Postad 18 september 2018 - 03:36

fredl
  • fredl
  • Forumräv

  • 762 inlägg
  • 0

Jaha, se där ja. Var väl därför jag tyckte det fungerade så dåligt då...:)


Man kunde dyka. Det fanns till och med uppdrag som gick ut på att dyka från olika plattformar. I Shadow är det dock en helt ny värld ”där nere”. Ser riktigt snyggt ut på min vanliga XB1 men kliar lite i fingrarna att uppgradera till ett X. Har dock bara en 1080p proj där konsolen står så jag tror att jag avvaktar.

#70

Postad 18 september 2018 - 08:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Man kunde dyka. Det fanns till och med uppdrag som gick ut på att dyka från olika plattformar. I Shadow är det dock en helt ny värld ”där nere”. Ser riktigt snyggt ut på min vanliga XB1 men kliar lite i fingrarna att uppgradera till ett X. Har dock bara en 1080p proj där konsolen står så jag tror att jag avvaktar.

 

Men dyken från plattformar är ju scriptade event, man dyker ner, sen upp igen direkt.

 

http://www.youtube.com/watch?v=qFyScT1AUDU

 

När det gäller Xbox One X så får du fortfarande stor nytta vid 1080p tack vare bland annat supersampling. Det är stor skillnad på One och X på 1080p-skärmar.



#71

Postad 18 september 2018 - 09:02

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
Hmm han missa inte bara att tima b så de blev dyk?

#72

Postad 18 september 2018 - 14:59

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

Hur står sig detta mot förra Tomb Raider spelet som jag tyckte va rikigt bra. Köpt för många grisen i säcken spelen det senaste och inte vågat chansa ännu.



#73

Postad 18 september 2018 - 17:48

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 424 inlägg
  • 0

Har redan spelat igenom spelet. Vi sket i allt extra på kartan, då sidouppdragen var tråkiga.

 

Det börjar hyfsat bra, i inledningsscenen i Mexico, men sen tappar det farten rejält.

De tidigare spelen fick kritik av vissa, pga att det var för mycket action och för lite grottor och pussel.

Nu har det blivit tvärt om, och det blir en jäkla massa klättrande, simmande och skuttandes i en massa grottor, som nästan känns likadana. Det kommer nåt litet stealth/action parti då och då, men det blir sällan lika spektakulärt som i de två första.

Först dom sista 2-3 timmarna, börjar det iaf braka loss på riktigt, och bli mer i stil med de tidigare spelen, men då känns det nästan som att det är försent.

 

Problemet är väl inte att det är mindre action, utan att storyn och karaktärerna är så bedrövligt tråkiga, att det känns som att det går på tomgång emellanåt. Variationen från de tidigare spelen saknas, och det kändes inte som att man sögs in i spelet, på samma sätt som tidigare. Vi var bra nära att ge upp spelet, men när vi närmade oss slutet, så började det faktiskt bli lite spännande, vilket iofs räddade upp det en gnutta, även om det inte var nog.

 

När sluttexterna rullade, så kände vi ändå bara "jahapp, va det allt"?

Jag har spelat om ettan och tvåan några gånger, men det här lär vi aldrig återvända till.

Känns redan som att man glömt vad som hände i spelet.

 

Spelade på Xbox One X, och det är snyggt i (nästan native) 4K, men frameraten droppar, inkl tearing emellanåt, speciellt i byarna, och vissa cutscenes, samt när det brakar loss för hårt i spelet. Störande när det händer, men inget gamebreaking.

Testade även lite i framerate mode, men det är för svajigt, med ännu mer tearing. Funkar dock bra på vissa ställen.

 

Nej, nu får det bli dags för en ny reboot. En med mer glimten i ögat, och mindre dramaqueen tjafs ;)

 

Så här blir betyget på trilogin:

 

Tomb Raider 9/10

Rise of the Tomb Raider 8/10

Shadow of the Tomb Raider 5/10


Redigerat av Svante Skoog, 18 september 2018 - 17:54.


#74

Postad 18 september 2018 - 17:57

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 1

Siktar in mig på Rise då och skippar denna.



#75

Postad 19 september 2018 - 10:56

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 1

Då får det bli rea backen på denna, tack för recensionen



#76

Postad 21 september 2018 - 13:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 2

Vad menar du? Spelet ser ju skitbra ut

 

Kan inte annat än hålla med, och jag kör på X. Imponerande grafik.



#77

Postad 21 september 2018 - 15:06

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 1

Då får det bli rea backen på denna, tack för recensionen

 

Om jag säger att det är bra, köper du det då? ;)

 

Tyckte det var ungefär som Rise, dvs bra men 2013-rebooten är det bästa TR-spelet.

 

edit:

https://www.youtube.com/watch?v=nibdY5_TriY


Redigerat av Ageve, 21 september 2018 - 15:17.


#78

Postad 22 september 2018 - 17:45

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0

Kan inte annat än hålla med, och jag kör på X. Imponerande grafik.


Vad tycker du om spelet annars såhär långt. :)

#79

Postad 22 september 2018 - 21:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Bra än så länge, men har inte kommit jättelångt. Jag kör på hard så det blir intressantare att klättra när allt inte är utmärkt åt en, man får inte ledtrådar i pussel och regenererar inte hälsa mitt under striderna.

 

Som Svante säger har de verkligen dragit ner på actionen, för min del är det dock inte nödvändigtvis dåligt då jag alltid har gillat de lugna bitarna också.

 

Sen lägger jag alldeles för mycket tid på selfies med psyko-Lara ^^

 

Inte märkt av några vidare störande drops på X, däremot 60fps-läget kunde de lika gärna ha skippat, ryckigt som s*tan.

 

Får försöka hitta fler grottor för att se om de alla är "nästan likadana", lite dumt att många är låsta tills man hittar nya verktyg/vapen. Annars är jag impad över variationen, det är ändå rätt mycket djungel att rita upp och sätta ut genom spelet.



#80

Postad 23 september 2018 - 02:05

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Annat slut är med av misstag i spelet men som fixas till av day one patchen.

https://www.ign.com/...ncluded-by-devs


Redigerat av Zerox_no1, 23 september 2018 - 02:06.


#81

Postad 23 september 2018 - 12:35

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Så fixat alla challenge tombs och main story slutade på 87 % complete. Får se om man orkar leta reda på de två kryptor som saknas. Vore kul bara för att att lära mig sista dialekten kanske.

 

Utmärkt lir. Storyn mer overklig än någonsin tappar seriositeten i inledningssekvensen men det är okay. Ska jag ha bra storys kollar jag på film. Enda försöket att svartmåla Trinity är ju att de stjäl saker som inte är deras samma som Lara hållit på med i alla år?

 

Otroligt vackert kreerad värld särskilt på en ultrawide som är intressant att utforska. De kunde dragit ner lite på samlandet. Regenererande guld och resurser. Hade ju räckt med regenererande växter och djurliv.

 

Smygfokuset gillas men även det känns på tok för lätt. Jag skulle nog kört på hard åtminstone.

Lyckas inte göra något intressant med jakten. Men det är ju svårt med så små ytor men kul att man jagar heart shots inte head shots.

 

De har verkligen lyckats med tombsen. Logiska pussel och intressanta miljöombyten.

Sidouppdragen tar dig till intressanta platser så de är värda att ta även om man åkte på ett par helt menlösa särskilt en som bara drog en i bakhåll panga panga utan belöning. Det tog ingen större tid dock.

 

Otroligt snyggt men som sagt de kommer inte sälja några 2080s för du får samma framerates så länge du inte har 4K skärm :P

Mycket bra ljudmix dessutom.



#82

Postad 23 september 2018 - 15:27

Trifixion
  • Trifixion
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Nu är äventyret över! (Xbox One X)

Shadow Of The Tomb Raider är det bästa i trilogin enligt mig. Det tar allt från den tidigare två spelen och gör det mesta bättre. Mindre menlös action och mer utforskande!

För det första så SKA spelet spelas med exploration och puzzle difficulty satt på Hard så att all vit färg som vägleder dig är borta och du inte får hjälp med pusslen. Detta borde ha funnits redan i första spelet för det är något som jag i grunden har stört mig något enormt på!

Mitt största problem är mekaniken och det totalt ologiska i gameplay som funnits sen första spelet för 5 år sen. Skjuta pil med rep är nog den värsta tror jag! Att det fortfarande är så uppenbart vart man ska göra det med VITT rep trots högsta svårighetsgraden!

I denna "sista" del har man sneglat rätt rejält på Uncharted, mer så än i tidigare delar. Det märks framför allt på design och estetik som luktar Uncharted lång väg, men de gör det riktigt bra också för spelet är i vissa stunder TOKSNYGGT! Framför allt tombs och crypts långt ner under marken är väldigt stämningsfulla men allt från ljussättning till ljuddesign. Även om grafiken är lite soft i kanterna pga AA så gör det mig absolut ingenting då trappstegseffekter är mer eller mindre helt borta i 4K! Hade önskat filmgrain men det är något jag vill ha i typ alla äventyrsspel!

Det hade inte skadat om de jobbat mer på de grundläggande animationerna för Lara har tamefan exakt samma rörelsemönster som i 1:an. Visst, hon rör sig mer sömnlöst mellan animationerna men när man tre spel senare ser samma "häva upp sig över kanten"-animation så tappar spelet!

Utan att spoila något tycker jag nog de sista två delarna är de bästa i spelet, vilket också är de som är mest styrda!



#83

Postad 23 september 2018 - 16:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

 

Mycket bra ljudmix dessutom.

 

Fantastisk ljudmix, sjukt bra djungelljud.



#84

Postad 24 september 2018 - 11:10

fredl
  • fredl
  • Forumräv

  • 762 inlägg
  • 0
Jag är 33% in nu. Otroligt haunting djungelljud i Dolby Atmos.

Jag uppskattar att fokus är på
Exploration och Tomb raiding framför menlöst dödande av ”fienden”. Det finns dock flera platser där de hade kunnat lagt in fler konfrontationer med Trinity styrkor. Hade ju kunnat funnits en inställning för det.

#85

Postad 24 september 2018 - 21:33

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Spenderade en massa tid jämföra Audeze Mobius med mina Focal Elears, Sennheiser HD 800S, Audeze LCD-2 och JVC DX 1000. Snackar vi om levande ljudbild så har vi en giant killer i Audeze Mobius helt klart. Första "7.1" hörluren som lyckas leverera utan att totalt distortera sönder ljudet. Känslan är snarast som man lirar en dröm och får guda röster i rummet när Lara läser upp sina hittade notböcker. Fascinerande är bara förnamnet :) Fortfarande fejkad surround men för ambient ljud där de inte är tänkt att man ska veta var de kommer ifrån fungerar de sanslöst bra Otroligt svårt att spåra ljudens verkliga ursprung. Bara enstaka tillfällen vid dialoger där stereo hade känts naturligare i snack med npc.

 

Finns div plugins waves nx som de använder för mobius och out of your head. Dock verkar dessa kräva en massa kunnande i att Equaliza sina hifi lurar för att de ska fungera. Får inte till något i jämförelse av Mobius även om de spelar mycket bättre i stereo läge :)

 

Har en krypta kvar jag inte hittat ännu. Hittade ett till sidouppdrag med ett mordmysterie. Får hoppas de leder mig till någon krypta :P



#86

Postad 25 september 2018 - 06:25

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Hittade ett till sidouppdrag med ett mordmysterie. Får hoppas de leder mig till någon krypta :P

 

Det var betjänten, i biblioteket med ljusstaken.



#87

Postad 26 september 2018 - 19:17

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Snabb fråga. Där man kan ställa in HDR lumiance i inställningar, ska man dra den så mönstret försvinner och allt blir VITT eller ska mönstret synas?

#88

Postad 26 september 2018 - 20:19

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 424 inlägg
  • 0
Man ska dra tills allt blir vitt.
På vissa skärmar, så kan mönstret fortfarande synas lite, även när man dragit på max.

#89

Postad 26 september 2018 - 20:27

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Man ska dra tills allt blir vitt.
På vissa skärmar, så kan mönstret fortfarande synas lite, även när man dragit på max.

Ok toppen. Tack. Har jag på MAX så bländar rutan och ingenting syns.

EDIT: Man förlorar inga detaljer i ljusa ställen eller så, när man kör den på max? Tänkte mest på att man tar bort mönstret eller är det bara för effektens skull?

Redigerat av Turbo-Danne, 26 september 2018 - 21:07.


#90

Postad 26 september 2018 - 21:19

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Alltså...Deadly Obsession är ju lite enerverande när kontrollerna inte är helt hundra. Ja, jag skyller på kontrollerna för det är inte jag som är kass. ;)



#91

Postad 29 september 2018 - 15:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

MHB:s recension

 

 

Jepp jag överlever nog :D

Kommer du att recensera spelet Zoiler?

 

Så, nu är jag klar. Jag rekommenderar att vänta till reapris. Hoppas du inte har hunnit köpa spelet för fullpris och sen inte gillade det :P :D 



#92

Postad 30 september 2018 - 13:43

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 424 inlägg
  • 0
Jepp. Vi köpte det tyvärr till nypris, då tjejen inte orkade vänta, men fick bra betalt när vi sålde spelet, så blev bara en förlust på en dryg hundring :D

Men ja, helt klart bättre att vänta nån månad, eller köpa begagnat ;)

Edit: Bra recension btw :)

Redigerat av Svante Skoog, 30 september 2018 - 13:47.


#93

Postad 30 september 2018 - 16:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Edit: Bra recension btw :)

 

Tack  :) . Jag kollade upp ljuddelen av spelet för jag var intresserad av hur f-n de fick till vissa av de där lätena. Kul att se arbetet de lägger ner:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Y6LRk7SXaE8

 

Både grafik och ljud är på topp, synd att de inte fick till resten lika bra.



#94

Postad 08 oktober 2018 - 05:39

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Fick tummen ur och körde spelet och kan väl tycka att det va aningen för kort. Känns som att det inte blev så många timmar.

Kan man se hur många timmar man har spelat?

 

Nu ska jag bara samla alla grejer osv så man får 100% men själva storyn va ganska kort. Kan nästan tycka att det inte va värt fullpris.

 

EDIT: Laddade ner xbox appen till mobilen och kollade där. 17timmar bara och då lallade jag runt kanske 1-2timmar av dom.


Redigerat av Turbo-Danne, 08 oktober 2018 - 05:48.


#95

Postad 08 oktober 2018 - 07:11

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
Gjorde inte challenge tombs eller sidouppdragen?

#96

Postad 08 oktober 2018 - 10:38

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Gjorde inte challenge tombs eller sidouppdragen?

 

 

Några Tombs har jag gjort kanske 3 eller så men inga sidouppdrag. Ska ta tag i resten nu tänkte jag. :)

 

Rise hade väl inte så mycke sidouppdrag vad jag minns (Fanns det ens några?) så kanske därför denna kändes så kort för det är meningen att man ska lägga ett antal 10 tals timmar på dom oxå kanske då. Får se hur mycke det blir. :)


Redigerat av Turbo-Danne, 08 oktober 2018 - 10:40.


#97

Postad 08 oktober 2018 - 12:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

17 timmar och inte värt fullpris? Tiderna har verkligen förändrats  :D

 

Jag kände visserligen lite samma sak när jag spelade klart Aladdin till SNES på 90 minuter 1993, men då spelade jag dock om det flera gånger efteråt. Men förra generationen låg väl standardspelet på 6-10 timmar. Tomb Raider Legend var runt sju t.ex.

 

Annars är snittet för Shadow 13 timmar, precis som Rise. Gör man allt så tar det runt 30 timmar.

 

Här är en bra sida: https://howlongtobea...ame.php?id=2608


Redigerat av Zoiler, 08 oktober 2018 - 12:13.


#98

Postad 08 oktober 2018 - 13:42

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

17 timmar och inte värt fullpris? Tiderna har verkligen förändrats  :D

 

Jag kände visserligen lite samma sak när jag spelade klart Aladdin till SNES på 90 minuter 1993, men då spelade jag dock om det flera gånger efteråt. Men förra generationen låg väl standardspelet på 6-10 timmar. Tomb Raider Legend var runt sju t.ex.

 

Annars är snittet för Shadow 13 timmar, precis som Rise. Gör man allt så tar det runt 30 timmar.

 

Här är en bra sida: https://howlongtobea...ame.php?id=2608

 

 

Hahah ja man kanske inte ska vara så kräsen då mao. Kändes bara att man låg på mycke mer på Rise. :)



#99

Postad 08 oktober 2018 - 16:05

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Mitt steam påstår 39h. Fast vet inte om alla är aktiva. Har i alla fall ett totalt ointressant mordmysterie att lösa som jag nog aldrig kommer lösa sen har jag inte i närheten av 100 % insamling av krimskrams.



#100

Postad 27 november 2018 - 09:25

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Har spelat alla spel sen de första på Playstation 1 men jag tycker de blir sämre och sämre för varje spel, de är för mycket klättra och lösa gåtor m.m, för lite action, Uncharted serien är en bra jämförelse, borde vara mer åt de hållet, en bra mix av allting, jag sitter också fast vid mordet man ska lösa, har dock tröttnat på spelet och kommer nog inte spela vidare.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.