Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

www.amazon.co.uk / .de - erfarenheter?

240 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 12 augusti 2009 - 10:40

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
För det första så är 10% alltid 10% oberoende av vilken valuta du räknar med. Enklast är att testköpa och inte trycka sista godkännandet, då syns alla avgifter. Du måste trycka en gång till på Confirm sedan du sett totalkostnaden

#52

Postad 20 augusti 2009 - 07:45

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0
Märkte nyss en sak på deras sida.
Har hela tiden med överdrift räkna med +£2 per film, och då ska de ju egentligen bli mer i mina uträkningar än de blir på slut sidan.
Men ändå har de blivit 30-40kr mer.
Nu såg jag varför.
När jag kommer till sista sidan så har vissa filmer ökat i pris med £1.
Gick tillbaka i proceduren och tittade och filmer kostar fortfarande £1 mindre så kan ta bort den och lägga till den och uppdatera sidan så de inte blivit någon prishöjning just under tiden, men ingen prishöjning.

Men ändå på sista sidan så blir nån eller alla filmer ökade med £1.

Då tänker man att de kanske är momsen som räknas på, men då skulle ju mina egna uträkningar fortfarande bli mer än vad de blir på deras uträkning på slutet.

Nån som vet vad denna prisökning är?

Redigerat av Binks, 20 augusti 2009 - 07:45.


#53

Postad 20 augusti 2009 - 07:55

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
står ju precis hur mycket vat är på sista sidan

vat läggs på där....pristet du ser under varan på tex en dvd är utan vat

Redigerat av moparman, 20 augusti 2009 - 07:56.


#54

Postad 20 augusti 2009 - 08:11

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

står ju precis hur mycket vat är på sista sidan

vat läggs på där....pristet du ser under varan på tex en dvd är utan vat


Aha de är så de är.
Ja då lägger dom alltså på typ 20% på priset.

#55

Postad 20 augusti 2009 - 08:27

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Nej, priset du ser är med engelsk moms (15%). Den tas bort och så läggs svensk moms på (25%)
Sen är det möjligen moms på frakten också

#56

Postad 20 augusti 2009 - 08:45

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

Nej, priset du ser är med engelsk moms (15%). Den tas bort och så läggs svensk moms på (25%)
Sen är det möjligen moms på frakten också


Ja de måste va moms på frakten eftersom när jag räknade så vart de 20,1% högra av vad de stod i varukorgen.
Får se om de blir beställning där eller på dvd.co.uk för dom hade ju allafall 2 för £18 kampanj

#57

Postad 20 augusti 2009 - 14:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
svensk moms på varor från england? låter mysko..inom eu ska de väl inte läggas på? nu är jag långt ifrån insatt så :-)

#58

Postad 20 augusti 2009 - 16:52

SwedBear
  • SwedBear
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Inte alls mysko. Om ett företag inom EU säljer över en viss gräns till ett land så är det det landets moms som skall användas. Så för Amazon betyder det att det blir svensk moms på allt du handlar där (dock inte på den engelska utan som andra sagt så dras den engelska momsen bort först och sen läggs den svenska på).

/B

#59

Postad 20 augusti 2009 - 17:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
ok...hade som för mig att ja läst nå sånt..

tack för svaret :(

#60

Postad 22 augusti 2009 - 22:59

Fallmans
  • Fallmans
  • Lärjunge

  • 496 inlägg
  • 0
Hej!
Hjälp mig lite, första gången jag köper från en internetbutik som ligger utanför sveriges gränser, vad jag kan läsa är att det kan tillkomma några tullkostnader = hur mycket kan det kosta?

ska köpa en ps3 slim, som kostar £249.96, kommer köpa lite småsaker som spel osv.. så vi säger £300.00

hur mycket kommer frakt, tull- kostnader att kosta?
är det några flera kostnader?

Är det värt att köpa därifrån då jag ser att det läggs till svensk moms ? eller är det bullshit att det görs ?

Har lite fler frågor, men vi kan börja där...

Tacksam för svar!

#61

Postad 22 augusti 2009 - 23:02

FiRREN
  • FiRREN
  • Lärjunge

  • 444 inlägg
  • 0
hmm, varför skulle det tillkomma tull och moms på något inom eu? eller har jag missuppfattat något?

#62

Postad 22 augusti 2009 - 23:16

Unregistered42176b20
  • Unregistered42176b20
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Tull och moms inom EU

Redigerat av Unregistered42176b20, 22 augusti 2009 - 23:17.


#63

Postad 23 augusti 2009 - 09:02

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

Hej!
Hjälp mig lite, första gången jag köper från en internetbutik som ligger utanför sveriges gränser, vad jag kan läsa är att det kan tillkomma några tullkostnader = hur mycket kan det kosta?

ska köpa en ps3 slim, som kostar £249.96, kommer köpa lite småsaker som spel osv.. så vi säger £300.00

hur mycket kommer frakt, tull- kostnader att kosta?
är det några flera kostnader?

Är det värt att köpa därifrån då jag ser att det läggs till svensk moms ? eller är det bullshit att det görs ?

Har lite fler frågor, men vi kan börja där...

Tacksam för svar!


Som de nämnts tidigare så om du är på amazon.co.uk allafall, så kan du trycka dig vidare när du ska köpa tills du skrivit i betalnings info och vart de ska skickas och allt.
Sista sidan du kommer till innan du verkligen KÖPER de i varukorgen, så står de där vilket pris de bli i svenska kronor (om de är inställt).
Annars vad jag lyckats forska fram själv så kan du själv räkna ihop grejerna du ska köpa, lägga på typ £1 för frakten på varje film, sen ta de + 20% så får du på ett ungefär vad de kommer kosta.

Och eftersom du nämner att du ska köpa en ps3 så blir de ingen tull eftersom de är inom EU.
Hade de varit USA däremot så hade du fått slänga ut ett gäng slantar till för tull och moms och allt vad detta blodsugarland vill klämma ur oss vanliga.

#64

Postad 26 augusti 2009 - 21:57

John116
  • John116
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Handlade på amazon.co.uk för några veckor sen. Är rätt rejält besviken på leveransen. Jag köpte en BD-film och en BD-box, totalt rörde det sig om 5 skivor. Endast 1 av dessa satt kvar i fodralet, de andra låg fritt och gled runt, det är ett mirakel att de ens gick att spela på PS3an. Sen var paketeringen rätt dålig också, vet inte om det är tullen som öppnat paketet och kollat men jag kunde utan problem öppna paketet och få ut innehållet på 5 röda. BD-fodralet var sprucket och BD-boxen hade säkert legat i kläm eller nåt då den hade ett veck längs med hela ryggen.

Slutsats: jag drar mig för att handla därifrån igen.

#65

Postad 30 augusti 2009 - 10:35

Danneman_
  • Danneman_
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Om jag ska köpa en surround-förstärkare, varifrån tror ni det lönar sig mest att köpa från? Priserna i USA var mycket lägre, men tillkommer det mycket skatt, frakt, tull å allt vad det är sen?

#66

Postad 30 augusti 2009 - 12:00

Fallmans
  • Fallmans
  • Lärjunge

  • 496 inlägg
  • 0

Om jag ska köpa en surround-förstärkare, varifrån tror ni det lönar sig mest att köpa från? Priserna i USA var mycket lägre, men tillkommer det mycket skatt, frakt, tull å allt vad det är sen?


fynda.se

gratis frakt när du köper över 1000kr, jag gillar den sidan. köpte förstärkare & högtalare därifrån, bra priser och jag är skit nöjd.

#67

Postad 30 augusti 2009 - 19:08

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0
råka svara på en gammal post

Redigerat av Binks, 30 augusti 2009 - 19:09.


#68

Postad 30 augusti 2009 - 19:25

QAM
  • QAM
  • Forumräv

  • 755 inlägg
  • 0

Handlade på amazon.co.uk för några veckor sen. Är rätt rejält besviken på leveransen. Jag köpte en BD-film och en BD-box, totalt rörde det sig om 5 skivor. Endast 1 av dessa satt kvar i fodralet, de andra låg fritt och gled runt, det är ett mirakel att de ens gick att spela på PS3an. Sen var paketeringen rätt dålig också, vet inte om det är tullen som öppnat paketet och kollat men jag kunde utan problem öppna paketet och få ut innehållet på 5 röda. BD-fodralet var sprucket och BD-boxen hade säkert legat i kläm eller nåt då den hade ett veck längs med hela ryggen.

Slutsats: jag drar mig för att handla därifrån igen.


Har du prövat att reklamera?
Jag vet inte hur många gånger jag handlar från amazon.co.uk, och någraproblem har jag aldrig haft, men det vore kul att veta hur de hanterar en reklamation.

#69

Postad 30 augusti 2009 - 19:44

Danneman_
  • Danneman_
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

fynda.se

gratis frakt när du köper över 1000kr, jag gillar den sidan. köpte förstärkare & högtalare därifrån, bra priser och jag är skit nöjd.


Var kanske lite otydig, men frågan gällde hur det funkar att köpa en förstärkare från USA/England..

#70

Postad 30 augusti 2009 - 19:50

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Stor chans att åka på tull och moms från USA och fel Watt. UK borde vara bättre om du hittar nån som skickar till Sverige. Amazon.co.uk tror jag du kan glömma, tvn skickar dom iaf inte. Tyskland är väl det normala importlandet på förstärkare

#71

Postad 30 augusti 2009 - 21:18

Danneman_
  • Danneman_
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

Stor chans att åka på tull och moms från USA och fel Watt. UK borde vara bättre om du hittar nån som skickar till Sverige. Amazon.co.uk tror jag du kan glömma, tvn skickar dom iaf inte. Tyskland är väl det normala importlandet på förstärkare

Okej tack! Vad finns det för bra sidor från Tyskland då?

#72

Postad 30 augusti 2009 - 21:56

engerdahl
  • engerdahl
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej alla amazonfantaster.

Nu har jag en fråga som tar kanske tar den här diskussionen vidare. Jag har efter mycket funderade bestämt mig för att köpa ett Sony HT-IS100 för att koppla in i mitt PS3, men efter att ha surfat runt lite så blev jag helt ställd.

På Sony Centre så kostar paketet 8749:-

http://www.sony.se/p...nd-kit/ht-is100

Men på Amazon.co.uk så kostar det endast £380

http://www.amazon.co...;pf_rd_i=468294

Det ger en helt enorm prisskillnad, omräknat till SEK så blir det 4390:-.

Så min fråga är ifall det är någon som har köpt något liknande system från amazon och hur det fungerade? Och kanske framför allt, är det någon som har köpt någon form av elektronik från amazon och den har gått sönder? Hur fungerade det med garantin och allt sånt?

Många frågor blev det, någon som har något svar?

#73

Postad 31 augusti 2009 - 08:08

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Det är som jag skrev ovan hopplöst att köpa såna grejer i UK, Amazons meddelande på din länk

Bifogad fil  f_rst.JPG   29,42K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Benkke, 31 augusti 2009 - 08:09.


#74

Postad 31 augusti 2009 - 08:31

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

Hej alla amazonfantaster.

Nu har jag en fråga som tar kanske tar den här diskussionen vidare. Jag har efter mycket funderade bestämt mig för att köpa ett Sony HT-IS100 för att koppla in i mitt PS3, men efter att ha surfat runt lite så blev jag helt ställd.

På Sony Centre så kostar paketet 8749:-

http://www.sony.se/p...nd-kit/ht-is100

Men på Amazon.co.uk så kostar det endast £380

http://www.amazon.co...;pf_rd_i=468294

Det ger en helt enorm prisskillnad, omräknat till SEK så blir det 4390:-.

Så min fråga är ifall det är någon som har köpt något liknande system från amazon och hur det fungerade? Och kanske framför allt, är det någon som har köpt någon form av elektronik från amazon och den har gått sönder? Hur fungerade det med garantin och allt sånt?

Många frågor blev det, någon som har något svar?


Med en sån stor skillnad skulle de nästan vara värt att flyga över dit och be dom skicka till ett hotell, sen ta de med på planet hem igen hehe

#75

Postad 31 augusti 2009 - 19:41

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

  • 1 102 inlägg
  • 0

Har du prövat att reklamera?
Jag vet inte hur många gånger jag handlar från amazon.co.uk, och någraproblem har jag aldrig haft, men det vore kul att veta hur de hanterar en reklamation.


De är de bästa jag haft att göra med för en reklamation, haft två dvd-boxar med felaktiga skivor. De skickade nya och de gamla fick jag behålla att göra vad jag ville med. 0 knussel.

#76

Postad 03 september 2009 - 07:21

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0
Jag har nu en bra erfarenhet av amazon.co.uk
Kan läsas om i denna tråd!

För dom som inte orkar trycka så kan jag ta de kort.

Beställde 4 helt nya filmer.
1 saknade plast runtom sig, så jag mailade om de.
Fick välja på få 15:- återbetalat eller att dom skickade en helt ny film, denna gången inplastad.
Jag valde en ny.
Det tog 1timme från sista mailet jag skickade så va en ny film påväg hem.
Fick dessutom behålla den gamla eftersom de skulle bli för dyrt att skicka tillbaks den, till förhållande av vad filmen kostade.

2 mail och ingen diskussion om saken.

De kallar jag bra service.

Redigerat av Binks, 03 september 2009 - 07:56.


#77

Postad 03 september 2009 - 14:21

Fallmans
  • Fallmans
  • Lärjunge

  • 496 inlägg
  • 0

Jag har nu en bra erfarenhet av amazon.co.uk
Kan läsas om i denna tråd!

För dom som inte orkar trycka så kan jag ta de kort.

Beställde 4 helt nya filmer.
1 saknade plast runtom sig, så jag mailade om de.
Fick välja på få 15:- återbetalat eller att dom skickade en helt ny film, denna gången inplastad.
Jag valde en ny.
Det tog 1timme från sista mailet jag skickade så va en ny film påväg hem.
Fick dessutom behålla den gamla eftersom de skulle bli för dyrt att skicka tillbaks den, till förhållande av vad filmen kostade.

2 mail och ingen diskussion om saken.

De kallar jag bra service.


men när det gäller lite dyrare saker, som kostar över 1000kr. då kanske det är lite svårare??

#78

Postad 03 september 2009 - 19:36

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

men när det gäller lite dyrare saker, som kostar över 1000kr. då kanske det är lite svårare??


Beror väll på.
Om du tex köper en tv och plasten är borta så tror ja INTE dom skickar en ny och du får behålla den gamla.
Men som sagt, servicen va mycket bra.

#79

Postad 22 september 2009 - 10:17

Laka76
  • Laka76
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Jag tycker Amazon.co.uk är bra, lite långa leveranstider ibland dock.

En sak som jag dock stör mig på är när de har en kampanj, ex köp 2 BD för priset av 1. Då när man lagt 2 BD-diskar i korgen och går vidare så står fortfarande priset för båda diskarna, och inte det priset som det borde vara. Nån annan som upplevt detta?

När de körde hårt med 3 BD för 2 kampanjen mailade jag dom, och fick till svar att jag ska maila dom varje gång jag gör en beställning i denna kampanj. Rätt sunkigt att hemsidan inte funkar bättre...

Men, de har bra priser och ett bra sortiment så jag kommer fortsätta beställa från dem.

#80

Postad 23 september 2009 - 08:06

Unregistered322fc921
  • Unregistered322fc921
  • Lärjunge

  • 267 inlägg
  • 0
Något mycket trevligt som Amazon har som jag inte visste om är att när man förhandsbokar en vara så har de prisgaranti, så att om den blir billigare vid själva releasen så får man mellanskillnaden tillbaks, mycket trevligt.

#81

Postad 24 september 2009 - 21:25

Subliminal
  • Subliminal
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Jag har gjort ett 30-tal beställningar och det har aldrig varit några problem.

#82

Postad 24 september 2009 - 22:03

Fallmans
  • Fallmans
  • Lärjunge

  • 496 inlägg
  • 0
Ska själv göra en beställning där efter jag har köpt ps3 slim, ska köpa några spel. har bara hört bra om amazon. :angry:

#83

Postad 25 september 2009 - 16:13

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Jag tycker Amazon.co.uk är bra, lite långa leveranstider ibland dock.

En sak som jag dock stör mig på är när de har en kampanj, ex köp 2 BD för priset av 1. Då när man lagt 2 BD-diskar i korgen och går vidare så står fortfarande priset för båda diskarna, och inte det priset som det borde vara. Nån annan som upplevt detta?

När de körde hårt med 3 BD för 2 kampanjen mailade jag dom, och fick till svar att jag ska maila dom varje gång jag gör en beställning i denna kampanj. Rätt sunkigt att hemsidan inte funkar bättre...

Men, de har bra priser och ett bra sortiment så jag kommer fortsätta beställa från dem.

Priset blir nog rätt men inte förrän du tryckt dig fram till allra sista steget

#84

Postad 27 september 2009 - 20:33

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Hur väl brukar leveranstiden som står när man beställer stämma?
Brukar varorna komma inom den tiden eller?

#85

Postad 27 september 2009 - 20:34

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Kommer oftast långt före den tiden

#86

Postad 27 september 2009 - 21:48

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Var lite observanta om ni ska beställa vinylskivor av privatpersoner genom Amazon. Kolla upp hur dom paketerar.
Jag har 2 gånger fått hem vinyler som endast varit istoppade i tunna kartongfodral och därmed har hörnen vikt sig i frakten. Dom fodralen såg inte kul ut.

#87

Postad 16 oktober 2009 - 21:15

oskja738
  • oskja738
  • Användare

  • 220 inlägg
  • 0
Gäller samma VAT-priser och frakt för CD och film? Jag försökte hänga med i Binks frågor tidigare i tråden men s*tan vad rörigt det är med allt!

Det är tänkt att jag ska beställa ett gäng CD skivor därifrån. Nu kan jag inte komma så långt att jag ser totalsumman än eftersom jag väntar på mitt beställda VISA-kort (har bara Maestro nu).

Edit: Såg nu att de inte hade allt på lager utan en del nya skivor såldes av privatpersoner också. Det var lite synd eftersom jag ville beställa 2 exemplar av en skiva.

Redigerat av oskja738, 16 oktober 2009 - 21:34.


#88

Postad 20 oktober 2009 - 12:15

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

  • 950 inlägg
  • 0
Om ni beställer ifrån andra listade företag eller privatpersoner på Amazon.UK så betalar ni UK VAT (engelsk moms).Om ni beställer ifrån Amazon till sverige räknas momsen om till den svenska (25%) på i stort sett allt.Detta ses vid "checkout", man ser alltid korrekt slutsumma innan man bekräftar sitt köp
Även frakten blir lägre, ex 1 st CD Amazon 2,48 GBP i frakt ,privat säljare/andra företag 1,79 GBP i frakt.
Så om jag ska få skickat enstaka ex till sverige försöker jag handla av privata säljare/andra företag , Amazon sköter ju även då betalningen i vanlig ordning.

Annars låter jag det mesta gå till min kära broder som jobbar i UK = ingen fraktkost och engelsk moms. Nån nytta får han ju göra. B)

#89

Postad 25 oktober 2009 - 21:41

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0
Ni som skickar efter Blu-ray filmer från denna sida kan inte Ni berätta vad en film som kostar £9.98 vad den slutligen kommer att kosta när den dimper ned i min postlåda?!


Mvh

#90

Postad 25 oktober 2009 - 21:49

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
13,01£ kom jag till nu. Frakten har tydligen höjts till 2,42 sedan sist
24,19£ för två 2,42+0,59 i frakt
Förut har frakten varit 1,88+0,39

#91

Postad 26 oktober 2009 - 01:03

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0

13,01£ kom jag till nu. Frakten har tydligen höjts till 2,42 sedan sist
24,19£ för två 2,42+0,59 i frakt
Förut har frakten varit 1,88+0,39



Okey. Så det är inga flera avgifter som tillkommer?
Hur är det med risken för tull? 1, 5 eller 10 Blu-ray?


Mvh

#92

Postad 26 oktober 2009 - 09:54

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

  • 456 inlägg
  • 0
Ingen tull från England, däremot räknas den engelska momsen (15 %) av och den svenska läggs på om du köper av Amazon själva och inte av privatpersoner via Amazon. Du kommer se den riktiga slutsumman innan du gör det slutliga godkännandet.

#93

Postad 26 oktober 2009 - 18:33

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Helt rätt, ingen tullrisk fast du skulle köpa 100 st. Svensk moms är betald och England ligger i EU

#94

Postad 27 oktober 2009 - 20:23

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0
Tjena.
Gjorde ett inlägg i Spel-forumet där jag ställde frågan: "Vad är skillnaden mellan ett Xbox 360 Elite för £179.99 och £257.28?". Jag fick svaret att man inte kunde köpa elektronik till Sverige därifrån och sen sa en annan att han köpte en PS3 slim därifrån.

Så nu undrar jag både vad skillnaden är och om man ens kan köpa ett Xbox 360 Elite därifrån.

Hjälp en stackars newshopper. Tack!

Redigerat av Unregistered1689, 27 oktober 2009 - 20:23.


#95

Postad 07 november 2009 - 15:14

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Dom har släppt på restriktionerna numera och säljer i af viss elektronik hit. PS3, XBox, iPod mm
Men iom att dom lägger på skillnaden till svensk moms blir skillnaden inte speciellt stor

#96

Postad 13 november 2009 - 22:56

Mlhero
  • Mlhero
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
beställde lite filmer från amazon idag, en fråga bara.

Hur levereras filmerna, Brevlåda, hämt paket oss posten eller hemleverans?

#97

Postad 14 november 2009 - 19:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Beror väl på hur många filmer du beställt...

Då jag beställt enstaka boxar/filmer så har de alltid kommit i min brevlåda...

Ryms de inte i din brevlåda/brevinkast kommer det väl till ditt närmaste postställe

#98

Postad 30 november 2009 - 12:54

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Kan detta verkligen stämma?

Skulle göra en beställning från Amazon.com på två filmer.

Detta står det när jag skulle checka ut.
Bullitt [Blu-ray] - Steve McQueen
Estimated delivery date for this item: December 24, 2009
Estimated ship date for this item: December 1, 2009

300: The Complete Experience (Blu-ray Book + Digital Copy and BD-Live) [Blu-ray] - Gerard Butler
Estimated delivery date for this item: January 22, 2010 - February 17, 2010
Estimated ship date for this item: December 22, 2009 - December 29, 2009

Lite väl lång vänte tid eller?

Redigerat av USiT2009, 30 november 2009 - 12:55.


#99

Postad 30 november 2009 - 19:15

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

  • 880 inlägg
  • 0

Lite väl lång vänte tid eller?

Låter som väldigt lång tid. Länge sen jag beställde från Amazon.com, men leveranstiderna har varit runt en vecka, lite mer ibland beroende på helgdagar och liknande.
Dock är väl det här fel tråd för det då den gäller Amazon.co.uk.

#100

Postad 30 november 2009 - 19:20

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Sådana där fantasidatum kommer ofta upp på båda Amazon. Jag får dom i postlådan innan sändningsdatumet många gånger



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.