Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

MythNetvision + SVTPlay

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 29 juli 2010 - 10:26

mais4719
  • mais4719
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej på er alla MythTV användare :) .

Länge har det varit en dröm att kunna se SVTPlay på et smidigt sätt i MythTV för mig. Nu ser jag äntligen en möjlighet med MythTV 0.23.1 där MythNetvision ingår. Jag gick genast till deras information om hur man skriver "grabbers" till NetVision och skrev följande perl-skript för SVTplay. Vill bara påpeka att jag absolut inte är någon perl-guru. Finns troligen mycket man kan göra bättre i min kod.

Koden ser dock ut att fungera enligt MythNetvision standard, och "grabbern" hittas när man installerar den till "/usr{/local}/share/mythtv/mythnetvision/scripts" (har också en SVTPlay icon i png format placerad här "/usr{/local}/share/mythtv/mythnetvision/icons").

Problemet är att MythNetvision hittar 0 items när jag kör uppdatering för SVTPlay "grabben" i MythTV. Hittar inga felmeddelanden i loggarna (enbart att svtplay körs och lyckas). Min slutsats är då att det är något fel i XML-formatet som jag skapar. Kan dock inte hitta något fel.

Är det någon som har erfarenhet av att skriva "grabbers" till MythNetvision som skulle kunna ge mig ett tips på vad som kan vara fel, eller hur man bättre felsöker?

Ladde ner och döp om svtplay.pl.txt till svtplay.pl samt svtplay.conf.txt till svtplay.conf, och lägg dom i samma katalog:

(svtplay.pl)
Bifogad fil  svtplay.pl.txt   5,4K   25 Antal nerladdningar
(svtplay.conf)
Bifogad fil  svtplay.conf.txt   1,06K   14 Antal nerladdningar

#2

Postad 29 juli 2010 - 23:17

natanojl
  • natanojl
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Tjena!

Hur startar du mythfrontend? Om du startar mythfrontend från en annan katalog än den där svtplay.conf ligger så kommer skriptet nämligen inte att hitta den filen.

Jag får i alla fall in poster i trädet men det blir dubbletter av varje video.

För att få uppspelningen att fungera med en extern spelare så måste man antingen lägga till URL:en till videon, %URL%, eller %MEDIAURL% i playerargs-taggen. Sen räcker det inte med att trycka Enter för att spela upp videon, utan du får trycka M och välja att spara videon, då kommer den externa spelaren att användas :) En förutsättning för att en video ska tolkas som nedladdningsbar är att link- och media:content-taggarna innehåller olika URL:er.

I trunk har det skett en del förändringar, t.ex. så körs skripten på huvudservern, den externa spelaren används när man trycker Enter och URL:en läggs till automatiskt om man låter playerargs-taggen vara tom.

Jag kan rekommendera dig att läsa igenom punkt 3 och 4 i följande mejl från R. D. Vaughan som verkar vara den flitigaste att skriva grabbbers:
http://www.gossamer-.../440826?#440826

Om du är intresserad så kan du ju alltid kolla på mitt SVT Play-skript för MythNetvision :D Det är dock skrivet i Python.
https://www.minhembi...s...t&p=2889292

#3

Postad 09 augusti 2010 - 11:22

mais4719
  • mais4719
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Tack för informationen natanojl. Har nu ändrat i min "grabber" så att den hittar svtplay.conf måste ligga i samma katalog som svtplay.pl (och hittas där). Har också ordnat så att det inte blir dubbla uppsättningar av alla poster, samt ändrat så att det går att streama varje post genom att välja spara i MythNetvision som du påpekade.

Lägger till den uppdaterade versionen samt Mplayer "wrappern" som någon är intresserad ;) .

Bifogad fil  svtplay.pl.txt   5,49K   35 Antal nerladdningar
Bifogad fil  mplayerSvtPlay.sh.txt   172bytes   15 Antal nerladdningar

#4

Postad 24 augusti 2010 - 22:23

maemmoth
  • maemmoth
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Tack för informationen natanojl. Har nu ändrat i min "grabber" så att den hittar svtplay.conf måste ligga i samma katalog som svtplay.pl (och hittas där). Har också ordnat så att det inte blir dubbla uppsättningar av alla poster, samt ändrat så att det går att streama varje post genom att välja spara i MythNetvision som du påpekade.

Lägger till den uppdaterade versionen samt Mplayer "wrappern" som någon är intresserad :rolleyes: .

Bifogad fil  svtplay.pl.txt   5,49K   35 Antal nerladdningar
Bifogad fil  mplayerSvtPlay.sh.txt   172bytes   15 Antal nerladdningar



Hur får jag scriptet att fungera?

Magnus

#5

Postad 30 augusti 2010 - 18:32

_jonte
  • _jonte
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Ett litet tips annars är att det finns en mycket väl fungerande plugin till XBMC som bla har SVTplay (samt några andra svenska kanaler). Så kör ni XBMC som frontend så kan det vara ett hett alternativ. Följ länken till plugin'en...

http://forum.xbmc.or...ead.php?t=25522

#6

Postad 31 augusti 2010 - 20:31

maemmoth
  • maemmoth
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Ett litet tips annars är att det finns en mycket väl fungerande plugin till XBMC som bla har SVTplay (samt några andra svenska kanaler). Så kör ni XBMC som frontend så kan det vara ett hett alternativ. Följ länken till plugin'en...

http://forum.xbmc.or...ead.php?t=25522


Visst stämmer det att man kan köra XBMC som frontend till MythTv och hur gör man då?

#7

Postad 31 augusti 2010 - 21:19

_jonte
  • _jonte
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Visst stämmer det att man kan köra XBMC som frontend till MythTv och hur gör man då?


Inte riktigt säker på vad du menar.... Men detta är iaf plugin'en du använder i XBMC:

http://forum.xbmc.or...ead.php?t=43115



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.