Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

12 orsaker varför Xbox 360 kommer bli ledande

130 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#1

Postad 13 juli 2007 - 08:53

AriaGiovanni
  • AriaGiovanni
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0
1. Priset: Xbox 360 är den billigaste konsolen på marknaden, kostar på Webhallen ca 2500kr jämfört med Wii som kostar ca 2700kr

2. Xbox Live: 7 miljoner gamers anänder redan den bästa online-tjänsten för att spela multiplayer

3. Disney: klassiska Disney filmer finns redan på Video Markeplace i USA, tjänsten kommer till Europa i slutet av detta år

4. IPTV: Möjligheten att kunna titta på flera digitala HD-tv-kanaler samtidigt kommer till USA i slutet av året och till Europa under 2008

5. Japanska rollspel: Blue Dragon, Lost Odyssey och Eternal Sonata är några av de exklusiva J-RPGs som kommer till Xbox 360

6. Västerländska rollspel: Mass Effect (Nov 2007), Too Human (2008) och Fable 2 (10 ggr större än Fable 1, hösten 2008) kommer exklusivt till Xbox 360

7. Minneskapacitet: Xbox 360 har 73 MB mer RAM-minne än sina konkurrenter, bevis, vilket tillåter större möjligheter för snyggare spel

8. Demo-konsollen #1: 3:e parts-utvecklare till spel som The Darkness, Brothers In Arms, Call of Duty 4, Assassins Creed etc visar alla sina demo-spel på Xbox 360 eftersom den tillåter spelen att se snyggast ut där, bevis från Resident Evil-skaparen

9. Xbox Live Arcade: Nedladdningsbara spel från 50kr och uppåt, ett nytt spel varje onsdag, t.ex. Beautiful Katamari

10. Grand Theft Auto 4: kommer med 2 stora episoder under 2008 exklusivt på Xbox 360

11. Världens bästa kontroller: För äkta konsol-känsla så har Xbox 360 "rumble" i sina kontroller och världens bästa ratt som man kan spela Forza 2 på 3-5 skärmar, bevis, och världens bästa styrspakar till det Xbox 360-exklusiva spelet Ace Combat 6, bevis

12. Halo 3: kommer den 26:e september och innehåller en video-editor som låter dig spela in dina mulitplayer-matcher

#2

Postad 13 juli 2007 - 09:53

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
ingen av dom där japanska rollspelen slår Final Fantasy ;)

Har du läst om nya kontrollen som kommer till PS3?

RAM minne är inte allt.

Nintendo säljer mer och till flera olika slags människor än både PS3 och 360.

Enligt mig så ligger Wii i en bra mkt högre liga än både PS3 och 360.

Redigerat av xxManiacxx, 13 juli 2007 - 09:55.


#3

Postad 13 juli 2007 - 12:32

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0
1. 2499:- för en Core som du inte kan spela några spel på från första Xboxen på eller använda Xbox Live fullt ut utan att först köpa till hårddisken för 949:-, om du köper den på Webhallen. Sen kan jag inte tänka mig att någon föredrar att spela med handkontroller som du kopplar in i konsollen med sladd? 399:- till där och sen en komponent HD-AV-kabel för 299:- så börjar det likna något?

Då är vi uppe på 4146:- med Webhallens priser, helt klart bättre att köpa en Xbox 360 Premium för 3349:-?

Så att säga att man får ge 2500:- för en Xbox 360 är lite naivt.
Visst får du konsollen, men i en "light" variant utan och med billigare tillbehör.

Tycker det är nästan samma sak att köpa en Core som det hade varit som om det varit möjligt att köpa ett Wii utan en Nunchuck i paketet, går att spela med konsollen. Fast kanske inte alla spel då...

2. Ja, när du betalat 449:- för ett år får du full tillgång till Live och har möjlighet att spela mot andra online. 449:- om du köper det hos Webhallen.
3. Visst, se till att ha en plats att spara materialet på bara. Hårddisk kanske?
4. Och vad kommer detta kosta och kräva? Fungerar det fullt ut med en Core eller krävs en hårddisk? Du skall väl kunna pausa en sändning?
9. Live Arcade, visst! Men vänta nu! Var ska du spara ner dina Arcade spel? Hårddisken som inte följde med Xbox 360 Core?

Nu när Xbox 360 Elite kommer, som jag hade tyckt varit den ledande konsollen om den haft HD DVD spelaren inbyggt så ser jag det lite svårt att motivera priset på 4699:- som Webhallen satt. Hur motiverar dom eller Microsoft en kostnad på 1350:- för en HDMI port, 120Gb hårddisk och ett svart skal?
Hade den kommit att kosta 3349:- när den kommer så hade jag glatt sprungit ut och köpt en och ställt in min Premium i sovrummet istället.

Edit: Glömde den större hårddisken i Elite.

Redigerat av SwedishBadger, 13 juli 2007 - 13:34.


#4

Postad 13 juli 2007 - 12:41

Unregisteredbc517f93
  • Unregisteredbc517f93
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

2. Ja, när du betalat 449:- för ett år får du full tillgång till Live och har möjlighet att spela mot andra online. 449:- om du köper det hos Webhallen.

Säg att man använder konsolen i 3 eller 4 år. Det blir 1350-1800kr dyrare om man jämför med det andra konsolerna där onlinetjänsterna är gratis. Nu var visst inte krysslådan så billig längre.

#5

Postad 13 juli 2007 - 12:44

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 605 inlägg
  • 0
Den enda fördelen jag ser med Elite är att man kan använda sin plasma TVs HDMI port så att komponentingången blir ledig för Wii ;)
120GB HDD har man ingen ju liksom anvädning av även om det inte är någon nackdel, men det är inget man betalar 1300kr extra för, speciellt inte när man vet att konsolerna dör för eller senare.
Undra hur det blir med garantin om en Elite skulle dö, får man verkligen en Elite tillbaka då?
För så vitt jag vet så spelar det ingen roll om du skickar en Core eller Premium, du får bara en lagad konsol tillbaka. Tror det kan bli längre väntetid på att få en Elite fixad.

Dessa japanska rollspel kommer knappast bli någon storsäljare, vi spelar inte såna spel i Europa, och framförallt inte i USA. Det är väl i princip bara Final Fantasy som verkligen har etablerat sig i Europa och USA. I Europa spelar vi WoW, Oblivion och Diablo liknande rollspel, inga jobbiga turbaserade menystridssystem här inte.

Redigerat av BioBerra, 13 juli 2007 - 12:45.


#6

Postad 13 juli 2007 - 13:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Visst kostar live lite men jag betalar hellre det och har bra online stöd än har det gratis och missar tex Virtua fighter 5....Om än det kanske inte är hela sanningen om varför det inte släpptes med online till Ps3

#7

Postad 13 juli 2007 - 13:32

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0

Dessa japanska rollspel kommer knappast bli någon storsäljare, vi spelar inte såna spel i Europa, och framförallt inte i USA. Det är väl i princip bara Final Fantasy som verkligen har etablerat sig i Europa och USA. I Europa spelar vi WoW, Oblivion och Diablo liknande rollspel, inga jobbiga turbaserade menystridssystem här inte.

<{POST_SNAPBACK}>

Nog är vi rätt många som spelar sådana spel, och xxManiacxx läs på, det är final fantasys skapare som gör 2 av dom rollspelen. Plus tonsättare Nobou (Efternamnet vet rackarns) och karaktärsdesigners från FF.

#8

Postad 13 juli 2007 - 13:53

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

12. Halo 3: kommer den 26:e september och innehåller en video-editor som låter dig spela in dina mulitplayer-matcher

<{POST_SNAPBACK}>

Har man inte kunnat se repiser på diverse spel i flera år? Ty, du kan bara spela upp dessa med spelmotorn.

"Game 3.0" verkar annars va något som lackar för MS. Se t.ex UT3 eller LBP på PS3.

#9

Postad 13 juli 2007 - 14:11

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0

1. Priset: Xbox 360 är den billigaste konsolen på marknaden, kostar på Webhallen ca 2500kr jämfört med Wii som kostar ca 2700kr

<{POST_SNAPBACK}>


Den "orsaken" var ganska meningslös eller hur? En barskrapad X-låda du inte kan göra ett smack med. Gör om gör rätt :)

#10

Postad 13 juli 2007 - 14:40

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

  • 1 220 inlägg
  • 0
Haha... vilken tråd... Nu fattas det bara en 666 orsaker varför Nintendo Wii kommer bli ledande och i förlängning förslava världen under bergsala AB! :)

Redigerat av Unregistered0650da58, 13 juli 2007 - 14:40.


#11

Postad 13 juli 2007 - 14:43

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Haha... vilken tråd... Nu fattas det bara en 666 orsaker varför Nintendo Wii kommer bli ledande och i förlängning förslava världen under bergsala AB!  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Nintendo breddar sina säljkanaler, snart kan du köpa en Wii och Wii-fit på TV-shop. :)

#12

Postad 13 juli 2007 - 15:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 009 inlägg
  • 0

Dessa japanska rollspel kommer knappast bli någon storsäljare, vi spelar inte såna spel i Europa, och framförallt inte i USA. Det är väl i princip bara Final Fantasy som verkligen har etablerat sig i Europa och USA. I Europa spelar vi WoW, Oblivion och Diablo liknande rollspel, inga jobbiga turbaserade menystridssystem här inte.

<{POST_SNAPBACK}>

Jodu BioBerra, såna spel spelas i stor grad i både Europa och USA :)

Och har spelats ett tag, Chrono Trigger, Skies of Arcadia, Pokemon, Golden Sun, Fallout, Dragon Quest, Kingdom Hearts, Tales, Disgaea, Suikoden, Xenosaga, Mario & Luigi, Paper Mario bla bla... Det finns hur många som helst som är turbaserade och etablerade här.

Skulle förvåna mig om inte Blue Dragon t ex säljer mycket mer i USA än vad det gjort i Japan. Över en miljon for sure. Synd att det inte går att se Europeiska siffror.

#13

Postad 14 juli 2007 - 10:07

Unregisteredbca7ae6e
  • Unregisteredbca7ae6e
  • Lärjunge

  • 490 inlägg
  • 0

2. Ja, när du betalat 449:- för ett år får du full tillgång till Live och har möjlighet att spela mot andra online. 449:- om du köper det hos Webhallen.

Säg att man använder konsolen i 3 eller 4 år. Det blir 1350-1800kr dyrare om man jämför med det andra konsolerna där onlinetjänsterna är gratis. Nu var visst inte krysslådan så billig längre.

<{POST_SNAPBACK}>


Tja, med tanke på hur otroligt bra live är jämfört med sina konkurrenter så är de pengarna live kostar varje månad ingenting, men jag låter Jonas Mäki på gamereactor dra det istället: http://www.gamereactor.se/blog/jonas/ ligger det inte överst så heter inlägget "En fantastisk tjänst"

/Daniel

#14

Postad 14 juli 2007 - 12:11

Unregisteredd8164c2a
  • Unregisteredd8164c2a
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0
Varför bry sig om vilken som kommer bli bäst ? bara att köpa båda 2 ju.
sen tycker jag oxo att många av argumenten till varför den kommer bli bäst var mkt dumma, lägg till i listan att den är vit & inte sammlar lika mkt dam oxo, för det är otroligt jobbigt jag funderar på att sälja min ps3a för att den blir så damig :D :)

EDIT : här är 1 anl som smiskar alla 12 av dina anledningar http://www.gamersyde...am_4074_en.html

Redigerat av Unregisteredd8164c2a, 14 juli 2007 - 12:21.


#15

Postad 14 juli 2007 - 12:48

MrRob
  • MrRob
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Vill bara påpeka en sak ang rumble, det är den klenaste rumble ja nånsin har upplevt, det är nästan så man börjar fnissa när den skakar.

Ser fram imot å se vad xbox har att bjuda på nästa år och om dom kan fortsätta leverera spel som de som kommer nu i slutet av detta år , kan det bli tufft för MS nästa år om dom inte har ett par feta NYA spel på ingång.

#16

Postad 14 juli 2007 - 15:44

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

1. Priset: Xbox 360 är den billigaste konsolen på marknaden, kostar på Webhallen ca 2500kr jämfört med Wii som kostar ca 2700kr

<{POST_SNAPBACK}>


Den "orsaken" var ganska meningslös eller hur? En barskrapad X-låda du inte kan göra ett smack med. Gör om gör rätt :)

<{POST_SNAPBACK}>


Tro det eller ej, man kan faktiskt spela på den. Rätt otroligt men det är ju faktiskt en tv-spelkonsol. Dock håller jag med om att 360 Core är ett smärre skämt och att hårddisk är ett måste.

#17

Postad 14 juli 2007 - 16:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Räcker med en enda orsak:

360 har ett års försprång.

#18

Postad 14 juli 2007 - 16:31

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Tycker det är nästan samma sak att köpa en Core som det hade varit som om det varit möjligt att köpa ett Wii utan en Nunchuck i paketet, går att spela med konsollen. Fast kanske inte alla spel då...


Hur många 360 spel går inte att köra på Core?

#19

Postad 14 juli 2007 - 16:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Alla spel går att köra på Core men en del funktionalitet finns inte med. Tex spara repriser i Forza 2.

#20

Postad 14 juli 2007 - 16:46

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Räcker med en enda orsak:

360 har ett års försprång.

<{POST_SNAPBACK}>

Konstigt argument, det finns det ju många andra konsoller som har ännu längre försprång om man tänker så.

#21

Postad 14 juli 2007 - 23:11

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0

Tycker det är nästan samma sak att köpa en Core som det hade varit som om det varit möjligt att köpa ett Wii utan en Nunchuck i paketet, går att spela med konsollen. Fast kanske inte alla spel då...

Hur många 360 spel går inte att köra på Core?

<{POST_SNAPBACK}>

Det näms ingenstanns att det inte skulle gå att köra ett Xbox 360 spel. Testa att stoppa i något av första generationens Xbox spel i en Core och se hur många som går att köra eller koppla upp den mot Live och se hur stor nytta du har av Xbox Live Marketplace med en Core.
Och som radiozo sa, det är inte säkert att du får full funktionalitet i alla Xbox 360 spel med en Core.

Om du kunnat köpt ett Wii utan Nunchuck så hade du kunnat spela Bowling, Golf och Baseball men inte Boxing i Wii Sports.
Du får en konsoll som fungerar, men inte fullt ut.
Det är en liknelse bara, en dålig kanske men jag tror det flesta förstår poängen med den.

Bör jag lägga till att jag idag "bara" äger en Xbox 360 och ett Wii av "nästa generationens" konsoller? Jag tycker att Xbox 360 har det bästa utbudet av spel/tillbehör och är den bästa konsollen för tillfället men jag tycker att flera av de 12 orsakerna i första posten är missvisande. Annars hade jag inte lagt någon tid på att skriva i tråden. :)

#22

Postad 14 juli 2007 - 23:20

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
360 är väl redan ledande på grund av att konsollen har ett års försprång, att spelutbutet är större, att priset är rimligt, att själva spelprestandan är större än konkurrenternas och att PS3 startade trögt?

#23

Postad 14 juli 2007 - 23:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 009 inlägg
  • 0

360 är väl redan ledande på grund av att konsollen har ett års försprång, att spelutbutet är större, att priset är rimligt, att själva spelprestandan är större än konkurrenternas och att PS3 startade trögt?

<{POST_SNAPBACK}>

Egentligen borde trådrubriken vara... 12 orsaker till varför 360 kommer behålla ledningen :) . Iallafall rent försäljningsmässigt.

#24

Postad 15 juli 2007 - 05:53

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

1. Priset: Xbox 360 är den billigaste konsolen på marknaden, kostar på Webhallen ca 2500kr jämfört med Wii som kostar ca 2700kr

se punkt 10.

2. Xbox Live: 7 miljoner gamers anänder redan den bästa online-tjänsten för att spela multiplayer

Av de 11 miljoner sålda enheterna så vore det ju dåligt om inte fler använde det årsabonnemang som följer med gratis. Vi får se om så många kommer att vilja fortsätta betala för det när PSN erbjuder motsvarande funktionalitet och mer därtill och dessutom gratis i slutet av året.

3. Disney: klassiska Disney filmer finns redan på Video Markeplace i USA, tjänsten kommer till Europa i slutet av detta år

Det är ett mycket begränsat urval av klassiska filmer och Disney släpper fortfarande sina nya filmer på Blu-ray.

4. IPTV: Möjligheten att kunna titta på flera digitala HD-tv-kanaler samtidigt kommer till USA i slutet av året och till Europa under 2008.

Inget unikt med den möjligheten, Sony har redan samarbete med kabel-TV-leverantörer och planerar den sortens tjänster om man tycker det är viktigt.

5. Japanska rollspel: Blue Dragon, Lost Odyssey och Eternal Sonata är några av de exklusiva J-RPGs som kommer till Xbox 360

Låter Folk Lore och Final Fantasy bekant?

6. Västerländska rollspel: Mass Effect (Nov 2007), Too Human (2008) och Fable 2 (10 ggr större än Fable 1, hösten 2008) kommer exklusivt till Xbox 360

Det är säkert bra spel för de som gillar genren, Sony har flera på gång också: VanGuard, The Agency m.fl.

7. Minneskapacitet: Xbox 360 har 73 MB mer RAM-minne än sina konkurrenter, bevis, vilket tillåter större möjligheter för snyggare spel

Jag undrar hur länge du ska fortsätta citera Microsoft-anställdas synpunkter på Playstation3. Du tror uppenbarligen att de är de som har bäst insikt om hur den är konstruerad och vad de använder RAM:et till nu och i framtiden.

8. Demo-konsollen #1: 3:e parts-utvecklare till spel som The Darkness, Brothers In Arms, Call of Duty 4, Assassins Creed etc visar alla sina demo-spel på Xbox 360 eftersom den tillåter spelen att se snyggast ut där, bevis från Resident Evil-skaparen


Jaha tror du att det är därför, du tror inte det beror på att det är den versionen som hittills varit klar först ?

9. Xbox Live Arcade: Nedladdningsbara spel från 50kr och uppåt, ett nytt spel varje onsdag, t.ex. Beautiful Katamari

På PSN hittar du spel från 40 kr och uppåt, vi kan se framemot med drösvis av gamla PSX-spel och exklusiva spel som LittleBigPlanet, Loco-Roco, Wipeout HD, SOCOM Combat, Warhawk, EchoChrome, etc etc.

10. Grand Theft Auto 4: kommer med 2 stora episoder under 2008 exklusivt på Xbox 360.

Rockstar arbetar även med exklusivt material för Playstation 3 om det är för GTA-serien eller ett annat spel är inte känt än.

11. Världens bästa kontroller: För äkta konsol-känsla så har Xbox 360 "rumble" i sina kontroller och världens bästa ratt som man kan spela Forza 2 på 3-5 skärmar, bevis, och världens bästa styrspakar till det Xbox 360-exklusiva spelet Ace Combat 6, bevis

"världens bästa ratt" och "världens bästa styrspakar". :)

12. Halo 3: kommer den 26:e september och innehåller en video-editor som låter dig spela in dina mulitplayer-matcher

<{POST_SNAPBACK}>

Tror du videoediteringsfunktionen kommer att fungera på 360 Core-versionen?

Konstaterar att du slutat ange HD-DVD strap-on enheten som ett argument för 360:n. Ska bli intressant att se hur länge du håller fast vid de här punkterna.

Redigerat av Faceplant, 15 juli 2007 - 06:37.


#25

Postad 15 juli 2007 - 08:52

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0
Här kommer några ytterligare argument från flickvännen:

1. "Xbox är snyggare helt enkelt. Snyggare design på burken och tillbehören"

2. "Alla är faktiskt inte 12 år som vill ha stora svarta skitkonsoller"

3. "Det skall vara snyggt och passa in i helheten hemma"

-lk

#26

Postad 15 juli 2007 - 09:00

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Börjar bli trött på dessa trådar

#27

Postad 15 juli 2007 - 10:14

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Faceplant: Av de 11 miljoner sålda enheterna så vore det ju dåligt om inte fler använde det årsabonnemang som följer med gratis. Vi får se om så många kommer att vilja fortsätta betala för det när PSN erbjuder motsvarande funktionalitet och mer därtill och dessutom gratis i slutet av året.

På punkt 7 pratar du om framtiden, och då vill jag fråga dig samma sak hur kan du veta vad PSN kommer erbjuda och kosta i framtiden? Ser ju redan nu i början att många av spelen inte har någon online del eftersom utvecklarna själva inte vill stå för server och omkostnader.

FF är lika uttjatat som dom har varit sedan del 10 kom ut.

Det är säkert bra spel för de som gillar genren <--- sköna komentarer dom får mig alltid att tänka att folk utan argument skriver så.

om man tycker det är viktigt. <--- precis som att alla inte tycker det är viktigt med kortläsare och BD på ett tv-spel.

du tror inte det beror på att det är den versionen som hittills varit klar först ? <--- Nu är nog dom flesta spelen klara samtidigt men alla vet ju att multispel är snyggare till 360 (än så länge iaf) så det ärsjälvklart att dom visar upp det på den.

#28

Postad 15 juli 2007 - 10:31

daffy951
  • daffy951
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Alltså.. Varför håller alla på och vill att den ena eller den andra skall "vinna" och bli ledande och så vidare? Spelar väl ingen roll vilken konsoll man spelar spelet på så länge man tycker det är skoj? Köp alla konsollerna och spela first-party-titlar på den spelet kommer till, och skaffa spel som funkar på alla burkar till den du känner för.
/D

#29

Postad 15 juli 2007 - 10:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Kanske för att alla inte har råd att köpa alla konsoller...

Men jag tycker att valet är lätt...bara köpa den kosoll som man vet att det kommer flest spel som man gillar

#30

Postad 15 juli 2007 - 11:57

Unregistered22960a33
  • Unregistered22960a33
  • Lärjunge

  • 337 inlägg
  • 0
Faktumet att Xboxen inte har hdmi och inte grejar 1080p, förutom via VGA var en dealbraker för mig. Känns inte rätt när man har en full HD LCD. Nu är visserligen Xbox Elite påväg, men den fanns inte då jag planerade mitt inköp.

#31

Postad 15 juli 2007 - 12:16

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

  • 622 inlägg
  • 0

Faktumet att Xboxen inte har hdmi och inte grejar 1080p, förutom via VGA var en dealbraker för mig. Känns inte rätt när man har en full HD LCD. Nu är visserligen Xbox Elite påväg, men den fanns inte då jag planerade mitt inköp.

<{POST_SNAPBACK}>


360 klarar 1080p via component också (spel). Kanske är din tv som inte klarar det bara :)

Redigerat av snuffe82, 15 juli 2007 - 12:17.


#32

Postad 15 juli 2007 - 12:20

EvenSteven
  • EvenSteven
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
skumläste igenom första inlägget:

1. Core-systemet som ingen vill ha..

12. Playstations kontroller är överlag de bästa, six axis kommer komma med rumble så bs det du snackar om, xbox har bara krånliga kontroller

#33

Postad 15 juli 2007 - 12:44

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

12. Playstations kontroller är överlag de bästa, six axis kommer komma med rumble så bs det du snackar om, xbox har bara krånliga kontroller

<{POST_SNAPBACK}>


Har faktiskt aldrig läst en enda sida som testat PS3 mot 360 som tyckt att utformningen av PS3-kontrollen varit bättre än 360 kontrollen. Dessutom har 360 kontrollen många gånger hyllats som den bästa genom tiderna sätt till hur den ligger i handen.

Har inget mot PS3 kontrollen i sig men eftersom dualshock absolut inte var perfekt när det gäller utformning så var det lite sådär att de tog samma design en gång till.

Sen rumble vs motion är en annan femma, motion är bra hos några typer av spel medan rumble är bättre i andra.

Sen hur du kan tycka 360 kontrollen är krånlig är för mig svårt, är ju exakt samma antalet knappar som PS3 om jag inte är helt fel ute? eller det är bara så att du har svårt att se skillnad på färgkoder/bokstäver mot PS3ans symboler?

#34

Postad 15 juli 2007 - 13:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 009 inlägg
  • 0

Börjar bli trött på dessa trådar

<{POST_SNAPBACK}>

Läs dem inte då :)

#35

Postad 15 juli 2007 - 14:04

AriaGiovanni
  • AriaGiovanni
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0
Av nuvarande kontroller (denna generation) så är Xbox 360s kontroller bäst, enligt Crave Cnet


Förvånad att ingen upptäckt att jag har utelämnat flera orsaker:

13. 3-års gratis service världen över, dvs så fort konsolen går sönder så ringer man bara efter en söt kille som kommer och hämtar den. Detta funkar för BMW och andra lyxbilmärken och borde funka för en lyxkonsol som Xbox 360

14. Anti-aliasing på Xbox 360 medger renare grafik, bildbevis hos Gamespot

15. Falcon, tack vare att Xbox 360 lanserades 1 år före konkurrenterna så kan man införa 65nm processorer tidigare och därmed öppnas nya möjligheter som beskrivs här

16. Sport-spel kräver snabb grafik dvs 60 fps och det klarar Xbox 360 av, bevis

#36

Postad 15 juli 2007 - 14:12

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
PS kontrollen är värdelös!!

Jag försökte spela RE4 på PS2 men det var omöjligt för mig då kontrollen var så oskön och usel.

#37

Postad 15 juli 2007 - 15:12

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0

PS kontrollen är värdelös!!

Jag försökte spela RE4 på PS2 men det var omöjligt för mig då kontrollen var så oskön och usel.

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med totalt, ingen förnyelse förutom nå Wii rip-off.
Tycker 360 handkontrollen är mycket lik dreamcasts (vilket inte är dåligt).
Fast dom har gjort den bekväm, riktigt schön å hålla i.

#38

Postad 15 juli 2007 - 17:53

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

14. Anti-aliasing på Xbox 360 medger renare grafik, bildbevis hos Gamespot

Anisotropisk texturfiltrering medger mer detaljer djupledes. Bildbevis hos gamespot

15. Falcon, tack vare att Xbox 360 lanserades 1 år före konkurrenterna så kan man införa 65nm processorer tidigare och därmed öppnas nya möjligheter som beskrivs här

Bara för att du lanserar en produkt ett år tidigare så blir inte en tillverkningsteknik klar snabbare.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 15 juli 2007 - 17:58.


#39

Postad 15 juli 2007 - 19:54

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0

Anisotropisk texturfiltrering medger mer detaljer djupledes. Bildbevis hos gamespot



På dom där bilderna du visade nu så ser ju 360 versionen bättre ut, på PS3 är kullerstenarna helt platta vilket dom inte ska vara för det ser dåligt ut med helt platta stener eftersom verkligheten inte är så. Så 360 är ju klart att föredra med "fylliga" stenar sedan dom nedre bilderna med karaktärer är dåliga på 360 för spelet är inte så suddigt som det är på dom bilderna, det ser ut som korten är tagna i rörelse.

Så det bevisar inget alls förutom att 360 versionen är snyggare och ser mer verklig ut.

#40

Postad 15 juli 2007 - 20:02

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
Första 3 bilderna så såg 360 bättre ut med stenarna men resten såg PS3 versionen bättre ut imo.

Fast tycker överlag att mörkare ser bättre ut. PS3an va för ljust nästan.

Vakterna såg dock helt klart bättre ut på PS3

#41

Postad 15 juli 2007 - 20:30

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Men som jag skrev så är inte spelet så suddigt som bilderna ville få det till. Det är ju bara att titta i butik om man inte äger en 360 och se att det är bra mycket klarare än dessa bilder.

#42

Postad 15 juli 2007 - 20:51

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Fiddey: Kolla på detaljer du får fram i bilden, framförallt längre bak i bilderna. Det är det jag menar och det som Anisotropisk filtrering gör. Att stenarna ser "bulligare" ut är en variant av bumbmapping och således något annat. Bumpmapping har också en tendens att få saker plastiga ut eftersom de inte egentligen är sådär bulliga utan ljus används för att försöka få en platt yta att få djup.

Att bilderna från 360 är ljusare har mer att göra med HDMI (utan FULL RGB som kom i senaste versionen) vs. komponent. Med FULL RGB får du samma mättnad i bilden via HDMI.


Postad bild
Postad bild

Postad bild
Postad bild

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 15 juli 2007 - 20:52.


#43

Postad 15 juli 2007 - 21:04

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Här kommer några ytterligare argument från flickvännen:

1. "Xbox är snyggare helt enkelt. Snyggare design på burken och tillbehören"

2. "Alla är faktiskt inte 12 år som vill ha stora svarta skitkonsoller"

3. "Det skall vara snyggt och passa in i helheten hemma"

-lk

<{POST_SNAPBACK}>


1. hahahaha!

2. hahahahahahaha!

3. Smaken är sannerligen som den berömda baken! :D

Jag kunde inte låta bli att skratta, helt ärligt. Omoget, visst, men det är ett omoget inlägg jag svarar på... :lol: Hoppas det inte är hon som inreder hos er. :D

#44

Postad 15 juli 2007 - 21:11

Swebreeze
  • Swebreeze
  • Lärjunge

  • 250 inlägg
  • 0

Här kommer några ytterligare argument från flickvännen:

1. "Xbox är snyggare helt enkelt. Snyggare design på burken och tillbehören"

2. "Alla är faktiskt inte 12 år som vill ha stora svarta skitkonsoller"

3. "Det skall vara snyggt och passa in i helheten hemma"

-lk

<{POST_SNAPBACK}>


1. hahahaha!

2. hahahahahahaha!

3. Smaken är sannerligen som den berömda baken! :lol:

Jag kunde inte låta bli att skratta, helt ärligt. Omoget, visst, men det är ett omoget inlägg jag svarar på... :D Hoppas det inte är hon som inreder hos er. :D

<{POST_SNAPBACK}>


Du skrev precis det jag hade jag tänkte skriva först när jag såg det där inlägget...men tänkte jag läser vidare för någon bör reagerat på det inlägget. :lol:

Nu kan jag iaf sova riktigt gott eftersom jag fått mig ett rejält skratt. Kul att det finns folk som skriver sarkastiskt, tex LillKille... :lol:

#45

Postad 15 juli 2007 - 21:15

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0

Här kommer några ytterligare argument från flickvännen:

1. "Xbox är snyggare helt enkelt. Snyggare design på burken och tillbehören"

2. "Alla är faktiskt inte 12 år som vill ha stora svarta skitkonsoller"

3. "Det skall vara snyggt och passa in i helheten hemma"


1. hahahaha!

2. hahahahahahaha!

3. Smaken är sannerligen som den berömda baken! :D

Jag kunde inte låta bli att skratta, helt ärligt. Omoget, visst, men det är ett omoget inlägg jag svarar på... :lol: Hoppas det inte är hon som inreder hos er. :D



Alla har ju olilka hemma och hos dom kanske 360 passar finare, du behöver ju inte skratta åt honom för det speciellt inte när man tittat in på dina bilder så har du knappast något rätt att göra det. SÅ jag håller iaf med dig om att det är tur att smaken är som baken.

Edit- Nu vet jag att det låter som jag hackar på dig också men det är bara för att visa att alla inte tycker samma och jag menar inget illa med det till skillnad från hur du var mot honom eftersom du skrattade åt han.

Redigerat av Fiddey, 15 juli 2007 - 21:31.


#46

Postad 15 juli 2007 - 21:50

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Rätt intressanta argument ni ligger inne med i den här tråden..

Visserligen tycker jag personligen att 360n är betydligt mkt snyggare än PS3an.. Dock har ju Playstation en handkontroll som jag bara avgudar.. Den är som gjord för att ligga i mina nävar.. :D

Men allt det här är ju personlig smak och tycke.

Det som förvånar mig är att ingen kommenterat det hela med Game Scoren..
För mig är det klart avgörande.. För en gångs skull har jag en anledning och något som driver mig att verkligen spela genom spelen.. Man vill ju plocka game score..

Tycker verkligen det är synd att PS3an inte har ett liknande system..

Och för mig känns det som något avgörande.. För jag vet redan nu att köper jag en PS3 så kommer jag antagligen inte spela klart något spel.. Har alltid varit så med mig och spel konsoller..

Iof har man klarat ett antal spel, men då har man också stressat genom för att man inte orkat mer..

Det ni sen nämner om Final Fantasy.. Detta är trots allt den enda anledningen jag vet till att faktiskt skaffa en PS3.. Men om jag inte minns fel så läste jag någonstans att det fanns en risk/chans att FF inte blev PS3 exlusive..

Och kommer FF till 360n, då har nog verkligen PS3an förlorat..

#47

Postad 15 juli 2007 - 22:17

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
Det kommer spinoffs på FF till psp, ds o wii.

"äkta" FF serien är PS3 exklusive

#48

Postad 15 juli 2007 - 22:32

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Det var ju tur för PS det.. hehe..

Men jag väntar nog med en PS3 tills den kommer i en slimmad version.. Tycker PS2 slim är den mest kompletta spelkonsll än när det gäller utseende och storlek.. :D

#49

Postad 16 juli 2007 - 00:18

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Här kommer några ytterligare argument från flickvännen:

1. "Xbox är snyggare helt enkelt. Snyggare design på burken och tillbehören"

2. "Alla är faktiskt inte 12 år som vill ha stora svarta skitkonsoller"

3. "Det skall vara snyggt och passa in i helheten hemma"


1. hahahaha!

2. hahahahahahaha!

3. Smaken är sannerligen som den berömda baken! :lol:

Jag kunde inte låta bli att skratta, helt ärligt. Omoget, visst, men det är ett omoget inlägg jag svarar på... :D Hoppas det inte är hon som inreder hos er. :D



Alla har ju olilka hemma och hos dom kanske 360 passar finare, du behöver ju inte skratta åt honom för det speciellt inte när man tittat in på dina bilder så har du knappast något rätt att göra det. SÅ jag håller iaf med dig om att det är tur att smaken är som baken.

Edit- Nu vet jag att det låter som jag hackar på dig också men det är bara för att visa att alla inte tycker samma och jag menar inget illa med det till skillnad från hur du var mot honom eftersom du skrattade åt han.

<{POST_SNAPBACK}>



Du menar att jag hade det fult innan renoveringen hemma? :lol: Men hur kan du ha en aning om hur det ser ut nu?? :lol:

Det jag ville få fram var att om man inreder med en spelkonsoll så är man ju redan ganska fel ute.
(Om man inte är tonåring, då hade antagligen även jag såklart viljat ha den så synligt som möjligt av ren stolthet och glädje.)

#50

Postad 16 juli 2007 - 00:27

Unregisterede4733947
  • Unregisterede4733947
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Dina argument var inte de bästa.
En väldigt viktig anledning är väl att 360n har mest exklusiva spel som kommer.
Sen att wii'n är mer populär säger inte så mycket, de försöker locka morsor och farsor, farbröder, systrar och gamlingar. Istället för att satsa på gamers så satsar de på att bredda basen med massa småspel och gimmickar. Spelmässigt finns tyvärr inte mycket (särskilt för tillfället).
Själv tycker jag 360n ÄR ledande, sen vilken konsol som kommer bli ledande vettefan. Beror väl på hur långt fram man tittar. Wii'n tror jag aldrig kommer bli riktigt ledande, blir den ledande så är det på samma sätt som den är ledande idag, som en partymaskin.

edit: att 360n är snyggare än PS3an tror jag inte är den allmänna uppfattningen :D

Redigerat av Unregisterede4733947, 16 juli 2007 - 00:29.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.